Modernizacja tramwaju 105Na

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Piotr Radoliński » 18 lutego 2014, 18:40

Niebawem na trasę wyruszy pierwszy skład "stopiątek" wyposażony w piasecznicę. Jest to jeden z elementów projektu modernizacji tramwajów typu 105Na. Wszystko wykonywane jest własnymi siłami MPK pod nadzorem pomysłodawców i projektantów. :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7066
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Tomasz Rorat » 18 lutego 2014, 19:11

Brawo, czekam aż przejadę się jako pasażer tym tramwajem.

Andrzej Czerwik
Członek CKMKM
Posty: 861
Rejestracja: 07 września 2012, 16:16
Status: Offline

Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Andrzej Czerwik » 18 lutego 2014, 20:51

Tomasz Rorat pisze:Brawo, czekam aż przejadę się jako pasażer tym tramwajem.

A może Tomaszu sami spróbujemy :P

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7066
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Tomasz Rorat » 18 lutego 2014, 20:54

..... tak !!

Andrzej Czerwik
Członek CKMKM
Posty: 861
Rejestracja: 07 września 2012, 16:16
Status: Offline

Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Andrzej Czerwik » 18 lutego 2014, 21:18

Wiesz że "damy radę" tylko czas :P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Dominik Wójcik » 19 lutego 2014, 16:50

Słyszałem teorię (podkreślam - "słyszałem" i "teorię", a więc nie głoszę), że 105 nie są konstrukcyjnie przystosowane do pracy z piasecznicami z uwagi na hamowanie elektrodynamiczne, na które konstruktorzy położyli nacisk, a w konsekwencji przy hamowaniu i "zarzuceniu piachem" wały silników poukręcają się

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7066
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Tomasz Rorat » 19 lutego 2014, 17:03

O i jest znawca tematu !!

Tylko w Częstochowie nie było dotąd 105Na z piasecznicami, wszystkie miasta je stosują podczas remontu całego wózka.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Piotr Radoliński » 19 lutego 2014, 17:11

Dominik Wójcik pisze:Słyszałem teorię (podkreślam - "słyszałem" i "teorię", a więc nie głoszę), że 105 nie są konstrukcyjnie przystosowane do pracy z piasecznicami z uwagi na hamowanie elektrodynamiczne, na które konstruktorzy położyli nacisk, a w konsekwencji przy hamowaniu i "zarzuceniu piachem" wały silników poukręcają się
...no cóż - ja słyszałem teorię "urwania osi" ! I nie żartuję - nie napisze tylko kto to powiedział :)
Natomiast muszę przyznać, że gdyby tak było jak piszesz to nie stosowano by podczas remontów tramwajów te urządzenia w wydaniu, które kosztuje 15 tys. zł. Stosuje się to w Warszawie (wszystkie remontowane mają|), Wrocławiu, Bydgoszczy, Krakowie... a tu na zdjęciu Bydgoszcz i tramwaj podczas używania piasecznicy.

Obrazek

...i jeszcze takie coś:

WARSZAWA: Piasecznice w kolejnych 37 wagonach

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7066
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Tomasz Rorat » 19 lutego 2014, 17:20

Dominik Wójcik pisze: a w konsekwencji przy hamowaniu i "zarzuceniu piachem" wały silników poukręcają się

A skąd te "wały" będą wiedziały że ten piach pochodzi z tego tramwaju ?? A co jak ten piach już leży/ jest posypany przez Twista, motorniczego który na wyposażeniu ma "solniczkę" z piachem. Czy wtedy się nie ukręci wał ??

Kiedyś ktoś produkując 105 pomyślał a po co ta piasecznica i nie zamontował, firmy kupujące były zadowolone nie trzeba już kupować piachu. A że motorniczy się pomęczy, ale wtedy jeszcze na liniach były eNki, 102Na które sypały piachem. Ale gdy stare tramwaje zniknęły a zostały same 105Na wszyscy (oprócz Cz-wy) zaczęli przerabiać wózki na takie z piasecznicami. Tylko my zostaliśmy w tyle.

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Beniamin Wójcik » 19 lutego 2014, 17:56

No tak... Może będę złośliwy..., ale zapomniałem, ze zawsze musicie mieć jakiegoś "asa" w rękawie. Zapewne przestudiowaliście już warunki techniczne i wytrzymałościowe na szereg obciążeń, tak jak ZROBIŁA TO Warszawa, Kraków i inne miasta...

Przy JAKIEJKOLWIEK ingerencji w układ zasilania, rozruchu, jazdy i hamowania KONIECZNE są badania.
To nie tak, że wymyślicie, "coś" zrobicie i będzie...

Polecam lekturę:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY)
z dnia 28 stycznia 2011 r.
w sprawie zakresu, warunków, terminów i sposobu przeprowadzania badań technicznych tramwajów
i trolejbusów oraz jednostek wykonujących te badania
(Dz. U. 2011 Nr 65 Poz. 343);

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 2 marca 2011 r.
w sprawie warunków technicznych tramwajów i trolejbusów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
(Dz. U. 2011 Nr 65 Poz. 344)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Piotr Radoliński » 19 lutego 2014, 18:15

...no cóż - liczyłem, że wystąpisz z takim tekstem - aha - nie mam Ci oczywiście tego za złe ! Wiem, że masz prawo do takiego zdania !

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Beniamin Wójcik » 19 lutego 2014, 18:33

Nie możesz mieć za złe, ponieważ nie powiedziałem nic, co mógłbyś mieć mi za złe ;)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Wojciech Liberda » 19 lutego 2014, 18:54

Wiadomo, że każda przeróbka musi mieć uzasadnienie prawne jak i teoretyczne. Lecz tu nie ma ingerencji w konstrukcję. To tak jak z plastikami jakie stosuje Łódź czy Katowice. Czy po zamontowaniu ktoś robił próby zderzeniowe? A jeżeli nie to czy powinien? Przecież nie zdemontował "przodu tramwaju" tylko do tego dodał plastiki.
A tak jak napisał Tomasz. na torowisku nie ma piachu? A z innej beczki lokomotywy również mają piasecznice...

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Mateusz Stacherczak » 19 lutego 2014, 19:24

^^ Ba! Nawet muszą mieć...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 lutego 2014, 19:35

...a czy dotychczas niektórzy nie wozili czasem piasku w wiaderku?

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7066
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Tomasz Rorat » 19 lutego 2014, 19:38

To zmiana z posypywania ręcznego na posypywanie półautomatyczne ( motorniczy wciska guzik i piach się sypie przed kołami).

Nie których boli że to nie oni na to wpadli, lub lubią tylko w pracy siedzieć nic nie robić a kasa na konto wpływ, bez większego wysiłku !!

Bo jak nie my to kto ??

Bo jak nie my to kto

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Piotr Radoliński » 19 lutego 2014, 19:41

..no nie da się ukryć, że modne były/są na wyposażeniu 105Na "solniczki" !

Obrazek

Obrazek

Tomasz Rorat pisze:To zmiana z posypywania ręcznego na posypywanie półautomatyczne ( motorniczy wciska guzik i piach się sypie przed kołami).
Nie których boli że to nie oni na to wpadli, lub lubią tylko w pracy siedzieć nic nie robić a kasa na konto wpływ, bez większego wysiłku !!
Tomasz - nie denerwuj się... Beniamin ma rację ! Są pewne normy, których należy się trzymać.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Łukasz Szkurłat » 19 lutego 2014, 19:47

Tomasz Rorat pisze:Nie których boli że to nie oni na to wpadli, lub lubią tylko w pracy siedzieć nic nie robić a kasa na konto wpływ, bez większego wysiłku !!

Przeczytałeś początek postu Dominika, czy skaczesz mu do gardła, bo to teraz w modzie, żeby wyciągać sobie nawzajem zaszłości przy każdej okazji?
Dominik Wójcik pisze:Słyszałem teorię (podkreślam - "słyszałem" i "teorię", a więc nie głoszę)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Dominik Wójcik » 24 lutego 2014, 20:58

Dziękuję Łukasz!
Jak widać, czytanie ze zrozumieniem staje się sztuką niszową. Przedstawiłem zasłyszaną tezę na zasadach akademickich i tylko Piotr odpowiedział, za co dziękuję.

A reszta...

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Patryk Hartman » 30 maja 2019, 21:02

Skład 105-tek #611+#612 otrzymał wyświetlacze R&G.

Awatar użytkownika
Adrian Golis
Członek CKMKM
Posty: 1612
Rejestracja: 15 września 2012, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Adrian Golis » 06 czerwca 2019, 23:29

Konstal105Na o numerze #615 + #616 otrzymały nowe wyświetlacze..

Awatar użytkownika
Adrian Golis
Członek CKMKM
Posty: 1612
Rejestracja: 15 września 2012, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Adrian Golis » 20 czerwca 2019, 21:03

Konstal105Na o numerze #685 + #686 otrzymały nowe wyświetlacze..

Andrzej Rybak
Posty: 759
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:44
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Andrzej Rybak » 21 czerwca 2019, 09:54

#684-#688 też dostał tablice diodowe.

Marian Cichur
Posty: 521
Rejestracja: 19 marca 2016, 13:34
Status: Offline

Re: Modernizacja tramwaju 105Na

Postautor: Marian Cichur » 23 czerwca 2019, 11:04

Andrzej Rybak pisze:#684-#688 też dostał tablice diodowe.

Potwierdzam


Wróć do „Tabor”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości