Tabor PKS Częstochowa

Bartosz N.
Status: Offline

Tabor PKS Częstochowa

Postautor: Bartosz N. » 02 lipca 2010, 17:40

Założyłem nowy temat.W poprzednim było już wszystko. Jeśli się tytuł nie podoba zawsze można zmienić. ;)

ropax
Status: Offline

Postautor: ropax » 02 lipca 2010, 18:03

To na początek mam pytanie :Ile macie tam wozów na dzień dzisiejszy :D Autosanów H9 chyba sie jeszcze nikt nie doliczył :)

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 02 lipca 2010, 20:28

Autosanów H9 jest obecnie 22 sztuki. Wozów jest 180- taką informację dostałem z PKS-u.

Dragon
Status: Offline

Postautor: Dragon » 02 lipca 2010, 21:00

Aż 22 sztuki :shock: a myślałem, że mniej. :-D

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 02 lipca 2010, 21:24

Bartosz N. pisze:Autosanów H9 jest obecnie 22 sztuki.

A ja gdzieś wyczytałem, że nasz PKS ma najlepszy (prawie) tabor w całej Polsce.
Czyżby miejska legenda??

Dragon
Status: Offline

Postautor: Dragon » 02 lipca 2010, 21:49

Sbrother pisze:A ja gdzieś wyczytałem, że nasz PKS ma najlepszy (prawie) tabor w całej Polsce.
Czyżby miejska legenda??

Od kierowców wiem, że aż 80-90% Taboru jest nowego w PKS-ie :D
Czyli może to nie być legenda.

ropax
Status: Offline

Postautor: ropax » 02 lipca 2010, 21:53

W GZK 100% nowego, jeszcze nawet nie 5-ci letniego :P Ale to nie są autobusy, tylko MIDI- busy...

Dragon
Status: Offline

Postautor: Dragon » 02 lipca 2010, 21:59

Jak nasz PKS zlikwiduje Autosany H9, to może załapiemy się na chociaż 95% nowego taboru w PKS-ie :P

ropax
Status: Offline

Postautor: ropax » 02 lipca 2010, 22:02

Bartosz N. pisze:Autosanów H9 jest obecnie 22 sztuki.


myślałem że więcej ,szkoda że nie mają numerów taborowych, było by wiadomo ile czego

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 02 lipca 2010, 22:07

Marcin -Rędziny pisze:myślałem że więcej ,szkoda że nie mają numerów taborowych, było by wiadomo ile czego

Podejrzewam, że jak każda szanująca sie firma transportowa - w PKS są nr taborowe !! :P Kiedyś umieszczane były pod znaczkiem PKS z boku pojazdu ("ogórki", stare Autosany, Sanosy, TAM-y)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 02 lipca 2010, 23:49

piotr1-60 pisze:
Marcin -Rędziny pisze:myślałem że więcej ,szkoda że nie mają numerów taborowych, było by wiadomo ile czego

Podejrzewam, że jak każda szanująca sie firma transportowa - w PKS są nr taborowe !! :P Kiedyś umieszczane były pod znaczkiem PKS z boku pojazdu ("ogórki", stare Autosany, Sanosy, TAM-y)


Już nie mają, ale za to kierowcy mają numery służbowe...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 03 lipca 2010, 07:09

Wojciech Liberda pisze:Już nie mają,
Cytując "Seksmisję", można by powiedzieć: "No niezły wy tu [ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA] macie, siostry !" :D Ja pracowałem w "małym" transporcie (400 pojazdów) i każdy miał swój numer inwentarzowy (można powiedzieć - taborowy) :P

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 03 lipca 2010, 10:12

Już nie mają, ale za to kierowcy mają numery służbowe...
Kierowcy jeżeli są np. proszeni o przejęcie danego kursu lub o podejście do telefonu, to wołają np. "58891- proszony, 58891 proszony do dyspozytora". Czyli numery rejestracyjne pojazdów są numerami również kierowców.
Marcin -Rędziny pisze:myślałem że więcej ,szkoda że nie mają numerów taborowych, było by wiadomo ile czego
Ja wiem ile jest czego, bo zapamiętuję numery rejestracyjne wozów :)

Tomasz Sałata
Status: Offline

Postautor: Tomasz Sałata » 03 lipca 2010, 13:30

Bartosz N. pisze:Ja wiem ile jest czego, bo zapamiętuję numery rejestracyjne wozów

To masz dobrą pamięć. Numery rejestracyjne są prawie jak taborowe tylko dłuższe :P

ropax
Status: Offline

Postautor: ropax » 03 lipca 2010, 13:35

A niektórzy chcieli jeszcze żeby numery linii były trzycyfrowe...

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 03 lipca 2010, 16:47

Tomasz Sałata pisze:To masz dobrą pamięć. Numery rejestracyjne są prawie jak taborowe tylko dłuższe
Nic trudnego, jakbyś jeździł tyle lat co ja to też byś pamiętał. Później znasz przydział na każdy kurs.

Tomasz Sałata
Status: Offline

Postautor: Tomasz Sałata » 03 lipca 2010, 22:42

Bartosz N. pisze:Nic trudnego, jakbyś jeździł tyle lat co ja to też byś pamiętał. Później znasz przydział na każdy kurs.

No tak, ja to w sprawach PKS-u jestem cienki...

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 04 lipca 2010, 11:45

Sbrother pisze:A ja gdzieś wyczytałem, że nasz PKS ma najlepszy (prawie) tabor w całej Polsce.
Czyżby miejska legenda??

Bo ma.Nasz PKS jest jednym z najlepszych w Polsce.Jest jednym z pośród 15 PKS-ów należących do Skarbu Państwa który w 2009 roku przyniósł zysk.Tabor tez ma najlepszy bo jak widać na 188 pojazdów jest tylko 21 Autosanów H9 z lat 1995,1996.W porównaniu z innymi PKS ami to jest luksus:raz tak mała liczba wozów gdzie w innych firmach H9 to podstawa taboru na trasach lokalnych a 2 tak młode wozy.
Wojciech Liberda pisze:piotr1-60 napisał/a:
Marcin -Rędziny napisał/a:
myślałem że więcej ,szkoda że nie mają numerów taborowych, było by wiadomo ile czego

Podejrzewam, że jak każda szanująca sie firma transportowa - w PKS są nr taborowe !! :P Kiedyś umieszczane były pod znaczkiem PKS z boku pojazdu ("ogórki", stare Autosany, Sanosy, TAM-y)


Już nie mają, ale za to kierowcy mają numery służbowe...

numery taborowe dalej są ale nie są jawne.każdy autobus ma swój numer taborowy(jest on zapisany w książce wozu a także np na grafiku dziennym dla kierowców)
Bartosz N. pisze:Kierowcy jeżeli są np. proszeni o przejęcie danego kursu lub o podejście do telefonu, to wołają np. "58891- proszony, 58891 proszony do dyspozytora". Czyli numery rejestracyjne pojazdów są numerami również kierowców.

Dyżurna woła tak kierowców bo tak jest najprościej.Praktycznie każdy kierowca zna nr rejestracyjny swojego wozu.A numer kierowcy jest potrzebny np do tankowania żeby było wiadomo który kierowca tankował.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 04 lipca 2010, 11:59

Bartosz Kowalski pisze:numery taborowe dalej są ale nie są jawne.każdy autobus ma swój numer taborowy(jest on zapisany w książce wozu a także np na grafiku dziennym dla kierowców)

... a jednak miałem rację ! :D
"Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza !" (cyt. "Dzień świra") :D

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 04 lipca 2010, 12:09

Bartosz Kowalski pisze:Tabor tez ma najlepszy bo jak widać na 188 pojazdów
Bartek- to kupili coś, że jest 188? Facet z PKS napisał mi, że mają 180, Ty też kiedyś pomagałeś mi liczyć i też tyle wyszło- no to jak w końcu? ;)

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 04 lipca 2010, 12:16

Mój błąd zamiast 0 wcisnąłem 8 ale daje jest 180 wozów a co z przetargiem to nie wiem.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 04 lipca 2010, 16:56

Bartosz Kowalski pisze:Bo ma.Nasz PKS jest jednym z najlepszych w Polsce.Jest jednym z pośród 15 PKS-ów należących do Skarbu Państwa który w 2009 roku przyniósł zysk.Tabor tez ma najlepszy bo jak widać na 188 pojazdów jest tylko 21 Autosanów H9 z lat 1995,1996.W porównaniu z innymi PKS ami to jest luksus:raz tak mała liczba wozów gdzie w innych firmach H9 to podstawa taboru na trasach lokalnych a 2 tak młode wozy.

Wiem, że ma jeden z najlepszych taborów, ale w zdaniu wyraziłem sarkazm, bowiem bardzo zdziwiłem się, że nasz PKS ma ponad 20 autosanów H9, myślałem, że pozostało ich kilka, góra z dziesięć, a tu proszę...
Ale nieważne. Wyczytałem tu gdzieś na forum, że autosany H9 całkowicie znikną z PKS za jakieś 4 lata.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 04 lipca 2010, 17:07

Taka jest oficjalna informacja.

ropax
Status: Offline

Postautor: ropax » 23 lipca 2010, 15:19

W PKS jeździłoby 5 przegubowych Ikarusów ? - http://ifotos.pl/img/Zdjecie09_wprxsp.jpg (marzec roku '85)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 23 lipca 2010, 17:43

Jeździły, ale te Jugosłowiańskie, czyli Ikarus-Zemun Ik-160P

Tomasz Sałata
Status: Offline

Postautor: Tomasz Sałata » 23 lipca 2010, 17:47

Dominik Wójcik pisze:Jeździły, ale te Jugosłowiańskie, czyli Ikarus-Zemun Ik-160P

Tak. Kiedyś gdzieś w domu miałem instrukcję obsługi takiego pojazdu.

ropax
Status: Offline

Postautor: ropax » 26 lipca 2010, 16:58

Jeździły, ale te Jugosłowiańskie, czyli Ikarus-Zemun Ik-160P


Ano były takie; http://ifotos.pl/img/Zdjecie06_wpsarr.jpg (Gazeta w Częstochowie 28.09.1991r. w artykule o prywatnym przewoźniku we Mstowie)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 26 lipca 2010, 20:03

Rafał Lamch pisze:To samo dotyczy zdjęć pierwszych autobusów "Biesów"
Babcia mieszka niemal na przeciwko zajezdni, ale aparatu wówczas nie miałem. Och, to były wozy!
Rafał Lamch pisze:"PTAU"
Pamiętam tylko Ikarusa 280.03 koloru pomarańczowego przejętego od częstochowskiego PKS (!), gdzie wcześniej obsługiwał chyba linie pospieszne. Później jeździł w Baldemexie.
Rafał Lamch pisze:"Wesley"
Nie pamiętam w ogóle.
Rafał Lamch pisze:A znam gościa, który trochę ich ma, ale ciężko będzie wydobyć...
W nocy kolbami mu w dzwi załomocimy :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 26 lipca 2010, 20:19

Dominik Wójcik pisze:W nocy kolbami mu w dzwi załomocimy

...tak trochę Broniewskim mi to "zapachniało" ! :D

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 lipca 2010, 10:38

Dominik Wójcik pisze:Pamiętam tylko Ikarusa 280.03 koloru pomarańczowego przejętego od częstochowskiego PKS

Jestes pewien ??
Z tego co wiem, to nasza firma nie miała Ik280. Te widoczne na dworcu były z Bełchatowa

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 27 lipca 2010, 16:01

Pamiętam, jeden jeździł, bo jechałem w nim pewnego lata do Ważnych Młynów, ale to wieki temu było, jeszcze ośrodek wczasowy tam działał.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 27 lipca 2010, 18:48

Janusz Karlikowski pisze:
Dominik Wójcik pisze:Pamiętam tylko Ikarusa 280.03 koloru pomarańczowego przejętego od częstochowskiego PKS

Jestes pewien ??
Z tego co wiem, to nasza firma nie miała Ik280. Te widoczne na dworcu były z Bełchatowa

Częstochowski PKS na pewno nie posiadał żadnych Ikarusów serii 2XX.Nikt w PKS-ie nawet osoby które zajmują się taborem nie potwierdzają takich informacji aby na stanie kiedykolwiek były Ikarusy serii 2xx.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 27 lipca 2010, 19:29

Oczojebnoostropomarańczowy - napisałby Niemiec. W takim razie to był obcy PKS? Na pewno linia PKS. Nie wiem, dokąd jechał, ale przejeżdżał przez Ważne Młyny. Miałem wówczas z 7-8 lat, więc nie pamiętam dobrze.

Tomasz Sałata
Status: Offline

Postautor: Tomasz Sałata » 27 lipca 2010, 19:31

Dominik Wójcik pisze:W takim razie to był obcy PKS?

Na pewno inny.

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 27 lipca 2010, 19:33

Może to firma P.T.A.U? Oni zdaje się też mieli takiego Ikarusa?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 27 lipca 2010, 19:41

Bartosz N. pisze:Może to firma P.T.A.U? Oni zdaje się też mieli takiego Ikarusa?
Tego Ikarusa. Nie. To był PKS, pamiętam bowiem PKSowskie, charakterystyczne wówczas ichnie bilety. Ruszał z któregoś perony na dworcu PKS.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 27 lipca 2010, 19:44

Dominik Wójcik pisze:W takim razie to był obcy PKS?

A nie PKS Bełchatów ?? Jeździł o ile się nie myle przez Brzeźnicę ! :P U nich była moda na Ikarusy 280 w wer. niemieckiej
A swoją drogą przerabiali później przegubowe 280 na "solówki" bez tylnego pomostu ! Nie wiem czy do tej pory nie jeżdżą takie "przeróbki" ! :P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 27 lipca 2010, 20:12

Piotr Radoliński pisze:A swoją drogą przerabiali później przegubowe 280 na "solówki" bez tylnego pomostu
Czyli przebudowywali Ikarusy 280 na Ikarusy 216 :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 27 lipca 2010, 20:20

Dominik Wójcik pisze:Czyli przebudowywali Ikarusy 280 na Ikarusy 216

Oto przykład: http://phototrans.eu/15,22096,303.html :-D

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 28 lipca 2010, 13:10

Piotr Radoliński pisze:A nie PKS Bełchatów

Na pewno Bełchatów. jeździłem nim kilka razy właśnie w relacji podobnej co Dominik tyle, że pare km bliżej do Zapola (Za Broniszewem). To były dwie pary kursów dziennie, o 12:00 i 18:00 powrót do Bełchatowa. Później Bełchatów przerobił je na krótkie z autosanopodobnymi tyłami i jeżdżą one cały czas w PKS Bełchatów, głównie na przewozach. Co do samych Ważnych Młynów, to oczywiście Ik160 wykonywały tam kursy: na 100% 9:00 Strzelce Wielkie, 17:05 Wólka Wiewiecka.
Nie za bradzo pamiętam jednak by Bełchatów stosował jakieś oczo.... malowanie. Ik280 były malowane w latach 80-ych podobnie do Sanosów, po skróceniu malowane były kremowo-niebiesko. Jednak kojarzę fakt, że na Bełchatowie pojawiły się kiedyś modele Ik280 w wersjach typowo niemieckich, jak były pomalowane to tego nie pamiętam.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 28 lipca 2010, 20:10

Był taki, jak mówię.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 28 lipca 2010, 20:56

Dominik Wójcik pisze:Był taki, jak mówię.

Pomarańczowy !! Tylko bardziej ! :D

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 02 sierpnia 2010, 16:06

Dziś PKS wysłał do Aleksandrii o 15:10 Mercedesa O 550. Znowu ta firma pokazała, że nie myśli. Nie piszę tego w temacie anomalie taborowe, bo to temat bardziej dla MPK.

Tomasz Sałata
Status: Offline

Postautor: Tomasz Sałata » 02 sierpnia 2010, 16:07

Bartosz N. pisze:Dziś PKS wysłał do Aleksandrii o 15:10 Mercedesa O 550.

Niedawno widziałem jak jechał o 5:10 na 162.

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 02 sierpnia 2010, 16:08

Niedawno widziałem jak jechał o 5:10 na 162.
Tomek- miałem Ci napisać, żebyś wyszedł i zrobił zdjęcie ;)

Tomasz Sałata
Status: Offline

Postautor: Tomasz Sałata » 02 sierpnia 2010, 16:09

Bartosz N. pisze:Tomek- miałem Ci napisać, żebyś wyszedł i zrobił zdjęcie ;)

Jakbym był w mieście teraz to czemu nie :P

Tomasz Sałata
Status: Offline

Postautor: Tomasz Sałata » 10 sierpnia 2010, 12:07

Mam takie pytanie:
Ile Autosanów H10 posiada nasz PKS ??

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 10 sierpnia 2010, 12:10

Tomasz Sałata pisze:Ile Autosanów H10 posiada nasz PKS

36. 17 Autosanów H10-10 oraz 19 autosanów H10-11 ;)

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 10 sierpnia 2010, 12:13

Oczywiście chodziło mi o H9. A H10 tak jak pisze Sebastian.

Tomasz Sałata
Status: Offline

Postautor: Tomasz Sałata » 10 sierpnia 2010, 12:17

Sbrother pisze:
Tomasz Sałata pisze:Ile Autosanów H10 posiada nasz PKS

36. 17 Autosanów H10-10 oraz 19 autosanów H10-11 ;)

Dzięki ;)


Wróć do „Tabor”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości