O #288...

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7065
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 17 sierpnia 2011, 17:35

Tylko tam powinno się pisać 24 - #288 ewentualnie zjechał o 9.00 na zajezdnie

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 17 sierpnia 2011, 17:38

Tomasz Rorat pisze:Tylko tam powinno się pisać 24 - #288 ewentualnie zjechał o 9.00 na zajezdnie
..mam wrażenie, że dzięki temu tematowi, dyspozytor MPK wie, gdzie ma swoje pojazdy ! :D
P.S. #288 - już się przybrudził "po liftingu" !!

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7065
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 17 sierpnia 2011, 18:10

Piotr Radoliński pisze:P.S. #288 - już się przybrudził "po liftingu"
Ale ładnie wygląda z daleka - jak zadawanych lat , a nie jak w muzeum wychuchany , wypolerowany , że nawet w felgach można się przejrzeć.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 17 sierpnia 2011, 18:22

Tomasz Rorat pisze:Ale ładnie wygląda z daleka - jak zadawanych lat , a nie jak w muzeum wychuchany , wypolerowany , że nawet w felgach można się przejrzeć.
...z jednej strony eksploatacja mu służy (bo pojazd stojący znacznie szybciej niszczeje), z drugiej strony jednak ociażenie na linaich (np. TRW) znacznie go nadwyręża ! :(

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

O #288...

Postautor: Piotr Radoliński » 17 sierpnia 2011, 18:24

Może jeden temat poświęcimy #288 ? :)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 17 sierpnia 2011, 18:26

Piotr Radoliński pisze:Może jeden temat poświęcimy #288 ? :)

może być :)
Najeździł się przez 30 lat - zaokrąglam bo w 2012r. będzie 30 lat jak podróżuje po Częstochowie i na liniach podmiejskich.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7065
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 17 sierpnia 2011, 18:33

Na TRW to chyba najlepszy by był bez siedzeń tyle tam ludu. Niema co się dziwić jak jadą do pracy to nie chce im się za tyle grosza robić , a jak wracają to trzeba odreagować " i w tedy niszczeje" . A z tego co słyszałem to na tej linii to przeważnie młodzi bez doświadczenia w kierowani , albo emeryci co już dawno zapomnieli co jak jeździć i zazdroszczą że dawni młodsi koledzy jeżdżą MB Citaro G.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7065
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 17 sierpnia 2011, 23:15

A oto owy #288 :roll:
28.03.2011.

Awatar użytkownika
Tomasz Sałata
Posty: 610
Rejestracja: 21 marca 2011, 15:56
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Tomasz Sałata » 18 sierpnia 2011, 11:36

Tomasz Rorat pisze:A z tego co słyszałem to na tej linii to przeważnie młodzi bez doświadczenia w kierowani , albo emeryci

To dobrze słyszałeś. Nowy kierowca po praktyce z patronem, idzie potem na krótki okres na TRW, aby się wprawić. A starsi po prostu sobie dorabiają. ;)
Piotr Radoliński pisze: z drugiej strony jednak ociażenie na linaich (np. TRW) znacznie go nadwyręża ! :(

To prawda. Ale dobrze, że wóz jeździ a nie stoi i niszczeje ;)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7065
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 18 sierpnia 2011, 14:33

Driver pisze:To prawda. Ale dobrze, że wóz jeździ a nie stoi i niszczeje
Zgadzam się ,z małym wyjątkiem powinni nim jeździć doświadczeni kierowcy ,którzy umieją jeździć z wyczuciem , a nie pierwszy lepszy ,któremu brakło wozu. #288 powinien służyć jako rezerwa w ostatniej potrzebie.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7065
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 18 sierpnia 2011, 16:03

MPK pisze:Też muszą nabyć doświadczenie. Wszyscy od początku jeździliście jak zawodowcy?
Też się uczyłem ale nie jeździłem sam Bovą , Integro tylko pod opieką , a po przy uczeniu to dostawałem auta mniej ważne jak się popsują .A #288 to już przygotowany do zostawienia na autobus zabytkowy , a nie jak się popsuje na kasacje. Dobrze że ma stałą obsadę ale dawniej czasami widziałem jak kierowca walczył z biegami a #288 się nie dawał i nie pomagał żeby jechało się płynie.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 23 października 2011, 10:42

Nasz "dziadek" czasami nie powinien wozić czasem 4 tablic ? Bo tak:
1 tablica - na przodzie
2 tablica - między 1 a 2 drzwiami*
3 tablica - między 2 a 3 drzwiami*
4 tablica - na tyle
* na zdjęciach

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 23 października 2011, 10:45

Patryk Hartman pisze:Nasz "dziadek" czasami nie powinien wozić czasem 4 tablic ? Bo tak:
Oj tam ! Nie przesadzaj, bo jak tak to jeszcze by się przydała piąta tablica między 3 i 4 drzwiami ! :)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 23 października 2011, 10:46

Piotr Radoliński pisze:Oj tam ! Nie przesadzaj, bo jak tak to jeszcze by się przydała piąta tablica między 3 i 4 drzwiami ! :)

Nie przesadzam, tylko chciałem się zapytać i poznań wasze zdanie, w końcu temat poświęcony #288

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 października 2011, 11:02

Rafał Lamch pisze:bo to się pojawiło dopiero od modelu 280.58

Piszesz ogólnie czy o Częstochowie ?? Bo mnie coś się wydaje, że Ikarusy 280 miały już dość dawno w innych miastach kasety przed drugimi drzwiami i kolejną za trzecimi drzwiami

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 23 października 2011, 11:05

Rafał Lamch pisze:Natomiast temat jest szerszy - teoretycznie, jeśli ma mieć niby wygląd stylizowany na swoje pierwsze wcielenie, to tablica powinna być w oknie przed przegubem. Jednak przy ostatnim remoncie zrobiono z niego potwora, który budzi mój niesmak. Niby wprowadzono stare barwy (co jest kontrowersyjne, bo to nadwozie nigdy takich nie miało), a jednocześnie powstawiano otwierane okna w układzie Ikarusa 280.26.
...#288 nie pochodził z tej dostawy ? (fakt, że miał wymiane "pudła")

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 października 2011, 11:26

Rafał Lamch pisze:Oczywiście że o Częstochowie. Co tu mają do rzeczy inne miasta?

No ale jak mogła byc u nas ramka przed przegubem jak tam jest pełne okno. Ja kojarzę kasetę przed drugimi drzwiami. A za trzecimi wystawały kable jako miejsce na drugą kasetę boczną

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 23 października 2011, 11:43

Janusz Karlikowski pisze:No ale jak mogła byc u nas ramka przed przegubem jak tam jest pełne okno. Ja kojarzę kasetę przed drugimi drzwiami. A za trzecimi wystawały kable jako miejsce na drugą kasetę boczną
...X 1981 r - nowy Ikarus 280 (MPK Kraków) przed pierwszym wyjazdem na trasę ( brak bocznej kasety i brak ramki !!)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 października 2011, 12:36

Ale ja nie mówię o ramkach (górnych) ale o kablach w miejscu gdzie w innych miastach montowano kasety (na dechy)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 23 października 2011, 13:01

Jeszcze jedna wersja montowania kaset-ramek w nowych Ik 280

Awatar użytkownika
Przemysław Kozlowski
Posty: 514
Rejestracja: 26 kwietnia 2011, 20:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Przemysław Kozlowski » 16 grudnia 2011, 21:18

Wie ktoś może co z dziadziusiem (#288) ? Po zdefektowaniu nie wrócił. :> Pewno stoi zdefektowany ,ale nie jestem pewien ??

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 17 grudnia 2011, 11:17

Ostatnio przez trzy dni widziałem go na terenie zajezdni !!

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Konrad Machura » 18 grudnia 2011, 21:15

Może go wybebeszają... :>

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 18 grudnia 2011, 21:30

A może go potną...? :P W końcu byłoby jakieś konkretne posunięcie. A tak to "ni w 5, ni w 9" - ani zabytkowy, ani w pełni użytkowy...
Przeglądałem dziś stronek KMKM Warszawa. Chciałbym, aby w Częstochowie było tyle zabytkowych pojazdów... Daleko Nam do "cywilizacyji"

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 grudnia 2011, 00:42

No a może. Ostatnio w #256 było cieplej jak w niż w #114

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 19 grudnia 2011, 21:38

Piotr Radoliński pisze:Patryk Hartman napisał/a:
Nasz "dziadek" czasami nie powinien wozić czasem 4 tablic ? Bo tak:
Oj tam ! Nie przesadzaj, bo jak tak to jeszcze by się przydała piąta tablica między 3 i 4 drzwiami ! :)

Ale na 53 trafił się z 4 dechami :P
http://czgk.pl/details.php?image_id=8322&mode=search

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Konrad Machura » 19 grudnia 2011, 21:50

Janusz Karlikowski pisze:No a może. Ostatnio w #256 było cieplej jak w niż w #114

Bo zapewne #114 nie miał ogrzewania załączonego, wina kierowcy nie autobusu.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

O #288...

Postautor: Piotr Radoliński » 05 lutego 2013, 12:53

...pytanie od miośników komunikacji z innego miasta - jaką skrzynie biegów ma #288 - sześciobiegową ?

Awatar użytkownika
Piotr Czarnota
Posty: 19
Rejestracja: 03 maja 2012, 23:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

O #288...

Postautor: Piotr Czarnota » 05 lutego 2013, 14:38

:idea: Może wrzuci ktoś jakąś świeżą fotkę obecnego stanu wizualnego #288

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 379
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

O #288...

Postautor: Zbigniew Hoffer » 05 lutego 2013, 14:39

Tak, 6-tka.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

O #288...

Postautor: Łukasz Szkurłat » 05 lutego 2013, 15:06

Piątke, most przełożono z #322, z czego kierowcy się cieszą.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

O #288...

Postautor: Piotr Radoliński » 05 lutego 2013, 15:38

Właśnie tak mi się wydawalo - jak oba stały na hali. Rozbrajali #322 a co lepsze "kąski" wkładali w #288.

Jakub Siadlak
Posty: 298
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

O #288...

Postautor: Jakub Siadlak » 05 lutego 2013, 17:22

A tego właśnie nie jestem pewien.Też słyszałem,że przełożyli mu pięciobiegową skrzynię,ale jak gadałem z kierowcą,który nim jeździł,to powiedział mi,że jest szóstka.I zgłupiałem :-?

Andrzej Rybak
Posty: 759
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:44
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

O #288...

Postautor: Andrzej Rybak » 05 lutego 2013, 17:37

Według mnie jest 6 biegowa, zresztą można policzyć ile kierowca zmienił biegów.Tylko nie wszyscy kierowcy z tego co wiem ruszają z dwójki.Dla pewności można stanąć przy kabinie kierowcy i zobaczyć jak miesza lewarkiem;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

O #288...

Postautor: Piotr Radoliński » 05 lutego 2013, 17:45

...no to mam "zagwozdkę" - wydaje mi się, że jak rozmawiałem podczas rozbiórki #322 to mówili mi mechanicy, że #288 dostał skrzynkę "piątkę".

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

O #288...

Postautor: Krzysiek Ociepa » 05 lutego 2013, 18:04

No i taką powinien oryginalnie mieć... A z tego, co pamiętam, to #322 miał skrzynię całkiem całkiem. Zawsze cichutko i płynnie ruszał z przystanku i nawet nie kopcił :)

Awatar użytkownika
Sebastian Struski
Posty: 803
Rejestracja: 24 maja 2011, 09:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

O #288...

Postautor: Sebastian Struski » 05 lutego 2013, 18:16

wóz ma na 100 skrzynie 5 z #322 podobnie jak most Rabowski wcześniej był jakiś inny tylko nazwy nie mogę sobie przypomnieć;p

Andrzej Rybak
Posty: 759
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:44
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

O #288...

Postautor: Andrzej Rybak » 05 lutego 2013, 18:27

Ja potwierdziłem u swojego źródła że skrzynia w #288 jest 6 biegowa a przynajmniej była taka jeszcze kilka dni temu.

Awatar użytkownika
Sebastian Struski
Posty: 803
Rejestracja: 24 maja 2011, 09:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

O #288...

Postautor: Sebastian Struski » 05 lutego 2013, 18:29

Andrzej Rybak pisze:Ja potwierdziłem u swojego źródła że skrzynia w #288 jest 6 biegowa a przynajmniej była taka jeszcze kilka dni temu.

Była ale juz nie jest:P

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

O #288...

Postautor: Michał Kamiński » 05 lutego 2013, 18:35

Już od dłuższego czasu jest 5

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

O #288...

Postautor: Piotr Radoliński » 05 lutego 2013, 18:47

Sebastian Struski pisze:wóz ma na 100 skrzynie 5 z #322 podobnie jak most Rabowski wcześniej był jakiś inny tylko nazwy nie mogę sobie przypomnieć;p
...źródła wspominają o radzieckim MVG 018.59 a tylna oś od LiAZ-a !

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

O #288...

Postautor: Krystian Kukuła » 05 lutego 2013, 20:44

Moim zdaniem jest 6-biegowa, kilkanaście dni temu miałem okazję przejechać się #288 obok kabiny ze znajomym kierowcą i widziałem że jest 6 biegowa, nawet się chwalił że ostatnio poprawili i biegi wchodzą jednym palcem. A na desce rozdzielczej jest instrukcja dla kierowców żeby ruszali z drugiego biegu i jest schemat zmiany biegów skrzyni 6 biegowej.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

O #288...

Postautor: Szymon Kryczka » 05 lutego 2013, 22:08

Pobieżnie przejrzałem Wasze posty, czy może MPK szykują sobie #288 jako przyszły zabytek? Takie zabiegi wg. mnie są/byłyby godne pochwały :)

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

O #288...

Postautor: Marcin Strzelecki » 05 lutego 2013, 22:10

Dziadek już jest zabytkiem, tyle że urzędującym.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

O #288...

Postautor: Dominik Wójcik » 05 lutego 2013, 22:20

Nie, nie jest - wciąż ma białe blachy

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

O #288...

Postautor: Szymon Kryczka » 05 lutego 2013, 22:21

Tak, mi chodzi o bardziej delikatniejsze traktowanie niż codzienna eksploatacja. Wiem, że to nie ostatni tego typu autobus i o aż tak szczególne względy chyba prosić nie można, ale dbanie o niego w taki sposób jak wymienianie części na nowsze/bardziej sprawne mi się podoba.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

O #288...

Postautor: Krzysiek Ociepa » 06 lutego 2013, 01:50

Ale na chwilę obecną jest chyba najstarszym liniowym Ikarusem w Polsce...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

O #288...

Postautor: Janusz Karlikowski » 06 lutego 2013, 11:05

#288 miał sześciobiegową, ale przełożono mu pięciobiegową podczas likwidacji jakiegoś lewara. Tylko nie pamiętam, czy to #317 czy #322.

Jarek Stasiak
Posty: 17
Rejestracja: 01 października 2012, 20:23
Status: Offline

O #288...

Postautor: Jarek Stasiak » 03 kwietnia 2013, 16:36

A co z #288 dawno go nie widziałem na żadnej linii?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

O #288...

Postautor: Janusz Karlikowski » 03 kwietnia 2013, 16:37

Rano był na 12, a o 11:18 ruszył z Kucelina na 19-31 :)


Wróć do „Tabor”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości