Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3733
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Mateusz Stacherczak » 29 maja 2013, 21:48

Bartosz Kowalski pisze:Ten ze zdjęcia to w ogóle nie wygląda mi na model NL tylko EL.

Czyli Europa Linienbus.
Jak dobrze kojarzę model A78.

Piotr Radoliński pisze:...to jest pojazd dla Jastrzębia Zdroju - zagościł u nas po drodze. MAN to rocznik 2004 z przebiegiem 590 tys. km. Prezentacja troszkę nie wyszła :P gdyż na placu "padł" układ pneumatyczny. Jednak serwisanci z naszego MPK szybko zlokalizowali usterkę i ją usunęli.

Malowanie typowe dla MZK JZ (MZK -> organizator komunikacji w Jastrzębiu i okolicach).

Piotr Radoliński pisze:...z dobrze poinformowanych źródeł otrzymałem informację, że w kolejnym rozdaniu dotacji unijnych będą faworyzowane autobusy EKOLOGICZNE (gazowce, elektryki) ale także autobusy o tradycyjnym zasileniu (na olej napędowy). Być może będą musiały spełniać jakąś wysoką normę emisji spalin (typu EURO 5, EURO 6, etc). Tak więc jest realna szansa na pozyskanie nowych autobusów "z tradycyjnym napędem" z pomocą dotacji unijnej.

To nic nowego. Już kiedyś ktoś tu pisał, że nie będzie pieniędzy dla tradycyjnych autobusów, ja jednak w tamtym czasie napisałem, żeby ów informacji nie brać poważnie, bo jeszcze się wszystko nie wykrystalizowało.

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Konrad Machura » 29 maja 2013, 23:02

Piotr Radoliński pisze:...to jest pojazd dla Jastrzębia Zdroju

Jesteś pewien? A nie czasem dla przewoźnika z Żor? Lub chyba z Wodzisławia? Bo ostatnio tam widziałem na zajezdniach używane wozidła.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3190
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Krzysiek Ociepa » 30 maja 2013, 03:02

Jeśli faktycznie będą środki na autobusy z Euro 6 (Euro 5 nie biorę pod uwagę, bo to mają nawet nasze Mercedesy - #137-142 oraz #191-195), to jest kolejna możliwość odnowy taboru. Białystok i Lublin w ostatnich kilku latach odnowiły tabor w ogromnym stopniu. Swego czasu te miasta uchodziły za najgorsze pod względem taboru. Teraz mogą uchodzić za jedne z najlepszych... Projekty unijne zrewitalizowały te miasta w bardzo znacznym stopniu. Projekty promujące Polskę Wschodnią bardzo pomogły tym regionom. Moim zdaniem taki sam czas nadszedł dla regionów, które straciły status województwa. W końcu te regiony też bardzo straciły. Częstochowa teraz dostaje ochłapy z województwa. Linia tramwajowa na Błeszno? Musiała dostać dotację, bo był to jedyny proekologiczny projekt (razem z nowymi tramwajami). To musiało przejść... Moim zdaniem czas na Częstochowę. Na projekt 1+2+3+ mamy ogromne szanse od góry. I niech tak zostanie, a o resztę walczmy w konkursach. Tylko do cholery, bierzmy w nich udział...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21294
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Piotr Radoliński » 30 maja 2013, 08:12

Piotr Radoliński pisze:...to jest pojazd dla Jastrzębia Zdroju
Konrad Machura pisze:Jesteś pewien? ...
Nie, ja oparłem się na "zeznaniach" kierowcy.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4225
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Bartosz Kowalski » 30 maja 2013, 10:17

@Krzysiek tylko zauważ jedno- Białystok kupił wozy ale w zamian musiał skasować tyle samo wozów ile kupił. W innych miastach np Lublin czy Bielsko-Biała czy Rzeszów to miasto kupowało wozy a nie przewoźnicy. Jeżeli będzie chciało kupić samo MPK to najpewniej będą musieli w zamian skasować stare wozy. Więc tabor wymienia ale daje będzie go brakować.

Andrzej Rybak
Posty: 718
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:44
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Andrzej Rybak » 30 maja 2013, 10:49

Pobieżnie licząc to ze 30 autobusów powinno iść w tej chwili do kasacji, nie licząc ekologów.Psują się one na potęgę, więc wymiana 30 starych na 30 nowych daje i tak korzyść.Korzystają pasażerowie jeżdżąc nowymi niskopodłogowymi autobusami, oraz MPK mając do dyspozycji 30 nowych sprawnych autobusów.
Piotr R. niedawno napisał że obecnie do zapewnienia obsługi wszystkich linii MPK potrzebuje 109 autobusów , a na stanie ma 135,w tym zawsze kilkanaście niesprawnych. Pamiętajmy jednak ile kursów zostało nie tak dawno skasowanych, więc potrzeba sprawnych wszystkich 135 autobusów.

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Michał Kamiński » 30 maja 2013, 11:42

Bartosz Kowalski pisze:@Krzysiek tylko zauważ jedno- Białystok kupił wozy ale w zamian musiał skasować tyle samo wozów ile kupił. W innych miastach np Lublin czy Bielsko-Biała czy Rzeszów to miasto kupowało wozy a nie przewoźnicy. Jeżeli będzie chciało kupić samo MPK to najpewniej będą musieli w zamian skasować stare wozy. Więc tabor wymienia ale daje będzie go brakować.


Ale ilościowo taboru jest ok ,problemem jest to że jest on stary i często gęsto koło 30 wozów nie sprawnych przy nowym taborze nie było by tego problemu!!!!

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2948
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Łukasz Szkurłat » 30 maja 2013, 12:25

Tylko, że do tych 109 należałoby dodać jeszcze kilka wozów do obsługi szczytów, które zostały wycięte.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16313
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Janusz Karlikowski » 30 maja 2013, 12:42

To tylko trzy wozy: na 10, 22 i 24 :)

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Andrzej Sowa » 30 maja 2013, 18:51

A linie 11 i 12?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16313
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Janusz Karlikowski » 30 maja 2013, 19:06

Nie jest to potrzebne tak na prawdę...

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Andrzej Sowa » 30 maja 2013, 19:38

Przy magistralnej 12 i 22 się upieram.
Czyli tak jak było 10 12 22 24 w soboty i zwłaszcza powszednie w wakacje co kwadrans.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3812
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Wojciech Liberda » 05 czerwca 2013, 17:03


Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3190
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Krzysiek Ociepa » 05 czerwca 2013, 18:22

Oj można pomarzyć. 4-drzwiowe, z klimą, w nowej budzie. Ciekawe jaka cena za sztukę...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21294
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Piotr Radoliński » 05 czerwca 2013, 18:26

...widziałem SU12 z 2007 r. po powrocie z emigracji - cena 380 tys. zł :P

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3733
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Mateusz Stacherczak » 05 czerwca 2013, 21:35

Krzysiek Ociepa pisze:Oj można pomarzyć. 4-drzwiowe, z klimą, w nowej budzie. Ciekawe jaka cena za sztukę...

????? ?????! ????? ?????! ?? ???? ????????
W wolnym tłumaczeniu:
Tu ziemia! Tu ziemia! Słyszysz mnie? :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 czerwca 2013, 22:06


Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3812
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Wojciech Liberda » 03 lipca 2013, 21:59

http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=57125

Testowy sprzedany :) za jedyne 590 tys

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5337
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Patryk Hartman » 01 października 2013, 19:47

Obrazek
Ciekawe. ;)
Szkoda, że znów kupuje się mniejszą ilość przegubów.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 października 2013, 21:32

Patryk, 33 krótkie i 34 długie ;)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5337
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Patryk Hartman » 01 października 2013, 21:37

Faktycznie, dziś nie kontaktuje... Łeb na....wala. ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3190
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Krzysiek Ociepa » 01 października 2013, 21:40

No, no. Niezły rozmach. Jakby się wszystko udało, to pięknie. 67 autobusów, 20 tramwajów i remonty zaplecza oraz torowisk. Co do przegubów, to jednak więcej niż solówek. O 1 sztukę, ale jednak. Jakby nie patrzeć, to 34 przegubowce na raz, to spora liczba. Biorąc pod uwagę, że w ciągu ostatnich 20 lat kupiono zaledwie 41 sztuk nowych przegubów. Trzymam kciuki za powodzenie. Mówiąc szczerze, to nam się należy. Wiele miast z pomocą środków unijnych zmieniło swoją komunikację miejską o 180 stopni (przynajmniej jeśli chodzi o tabor). Białystok, Lublin, czy Rzeszów mogą teraz świecić przykładem w kwestii taboru, choć jeszcze kilka lat temu były to skanseny. Szkoda tylko, że hybrydy same solówki. Mogłoby być 5 solówek i 5 przegubów. Jeśli chodzi o pogotowie techniczne, to czyżby MPK miało chrapkę na coś w tym stylu:
Renault Kerax z MZA Warszawa
Scania R420 z MPK Poznań

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3812
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Wojciech Liberda » 01 października 2013, 21:51

To na razie są tylko wnioski, ale zawsze jest szansa, że wszystko można zrealizować w 100% :) Poczekamy zobaczymy...

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 777
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Filip Kłyszejko » 02 października 2013, 10:28

Można być dobrej myśli :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21294
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Piotr Radoliński » 02 października 2013, 10:44

...wiem, że zostanę pewnie "wyklęty" (przez miłośników "przegubów"), ale według mnie za dużo "przegubów" ! Ponieważ o tej informacji wiedziałem już 4 miesiace temu, rozmawiałem fachowcami z branży i potwierdzali moje "obawy".

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Piotr Wysocki » 02 października 2013, 10:49

moze ja czegos nie widze na swoim kompie ale skad macie takie informacje? czy cos tu podajecie? link?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 października 2013, 10:53

Nowy numer "NaPrzystanku" ;)

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Piotr Wysocki » 02 października 2013, 11:12

wow! 20 nowych tramow + 7 obecnych!
A z ciekawosci-ile mniej wiecej potrzeba bedzie do obslugi linii jak dojdzie 3+ ?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Sebastian Wróbel » 02 października 2013, 12:56

Nie mam dostępu do najnowszego numeru "Na przystanku" (problemy z odtwarzaczem plików pdf) i przez to ciśnienie mi się podniosło, bo chętnie bym sobie o tym poczytał. Przyznam szczerze, że MPK mnie pozytywnie zaskoczyło. Oby się udało wywalczyć pieniądze na wszystkie wnioski. :) Drogie władze miasta, bierzcie przykład od naszego jedynego przewoźnika miejskiego i wypisujcie więcej wniosków o dofinansowanie unijne.
Piotr Radoliński pisze:...wiem, że zostanę pewnie "wyklęty" (przez miłośników "przegubów"), ale według mnie za dużo "przegubów" ! Ponieważ o tej informacji wiedziałem już 4 miesiace temu, rozmawiałem fachowcami z branży i potwierdzali moje "obawy".

Mam nadzieję Piotrze, że jest to kwestia jedynie 3-5 sztuk mniej...
Piotr Wysocki pisze:A z ciekawosci-ile mniej wiecej potrzeba bedzie do obslugi linii jak dojdzie 3+ ?

Obecna linia 3 nie pojedzie na Północ, tylko na Parkitkę. Podejrzewam, że gdyby tramwaj pojechał przez Dekabrystów to kwestia 3-5 sztuk więcej, a skoro trasa ma przebiegać przez al. JPII i Szajnowicza-Iwanowa to podróż będzie wydłużona więcej potrzeba będzie 5-7 sztuk więcej trasie niż dotychczas.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16313
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Janusz Karlikowski » 02 października 2013, 13:00

Pamiętajcie, że obecne zasoby niskopodłogowe przy pełnej sprawności to 70% potrzeb linii 3. Gdyby chcieć mieć pełną obsługę niskopodłogową na 3, to już obecnie MPK powinno posiadać 12 takich składów: 10 kursujących liniowo i 2 w rezerwie.

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Piotr Wysocki » 02 października 2013, 13:10

dzieki za odpowiedzi ale mnie chodzilo o calosc taboru wystarczajacego do obslugi wszystkich linii :) 1 2 3

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16313
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Janusz Karlikowski » 02 października 2013, 13:19

Do obsługi potrzeba obecnie:
1+2: 8 składów 2x105Na;
3: 7 Twistów + 3 składy 2x105Na;
3+N0: 3 wagony solowe 105Na.

Dzień roboczy i brak awarii :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21294
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Piotr Radoliński » 02 października 2013, 13:24

...a na stanie mamy (o ile się nie mylę)
2x105Na - 21 składów
1x105Na - 4 pojazdy
TWIST - 7 pojazdów

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16313
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Janusz Karlikowski » 02 października 2013, 13:27

Piotr Radoliński pisze:1x105Na - 4 pojazdy
O, to o czymś nie wiem. Wg mojej wiedzy solówkami były: #675, #676, #678, #679, #680.
Być może ten ostatni jest w jakimś składzie, ale na chwilę obecną nie kojarzę. Wiem, że #680 bardzo często kursował na wahadle z zajezdni na Kucelin swojego czasu...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21294
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Piotr Radoliński » 02 października 2013, 13:36

...zapomniałem, że remontowany jest #676 ! :)

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Piotr Wysocki » 02 października 2013, 14:08

czyli nawet przy zalozeniu trasy JP2 potrzeba nam bedzie ok 25 a bedziemy mieli 27 :)

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Andrzej Sowa » 02 października 2013, 14:34

Potrzeba więcej taboru , aby na Północy utrzymać takt 5 minut , który jest tam konieczny. I jeszcze kilka wagonów do obsługi trasy Parkitka-Północ.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 października 2013, 14:37

Sebastian Wróbel pisze:Nie mam dostępu do najnowszego numeru "Na przystanku" (problemy z odtwarzaczem plików pdf) i przez to ciśnienie mi się podniosło, bo chętnie bym sobie o tym poczytał.

To jest taka ramka z boku artykuły o szwedzkich MAN-ach, nic nie tracisz ;)

Sebastian Wróbel pisze:Przyznam szczerze, że MPK mnie pozytywnie zaskoczyło. Oby się udało wywalczyć pieniądze na wszystkie wnioski. :) Drogie władze miasta, bierzcie przykład od naszego jedynego przewoźnika miejskiego i wypisujcie więcej wniosków o dofinansowanie unijne.

Dokładnie! Wniosków powinno być więcej, najwyżej z niektórych projektów się zrezygnuje. Powinni zgłosić wszystkie trzy części 1+2+3+ i może też tramwaj na Sosabowskiego.

Sebastian Wróbel pisze:Obecna linia 3 nie pojedzie na Północ, tylko na Parkitkę. Podejrzewam, że gdyby tramwaj pojechał przez Dekabrystów to kwestia 3-5 sztuk więcej, a skoro trasa ma przebiegać przez al. JPII i Szajnowicza-Iwanowa to podróż będzie wydłużona więcej potrzeba będzie 5-7 sztuk więcej trasie niż dotychczas.
Policzyłem sobie czasy jazdy 3 spod zak. energetycznego do Stadionu i 10 spod zak. energetycznego na Parkitkę. Na kółko wychodzi równo 90 minut przy obecnych czasach przejazdu. Do tego na jednej pętli z 15 minut postoju, a na drugiej jakieś 3-4 i razem wychodzi 110 minut na pełen kurs, czyli potrzeba 11 składów. Do tego rezerwy to jakieś 3 sztuki, czyli 14.

Piotr Wysocki pisze:czyli nawet przy zalozeniu trasy JP2 potrzeba nam bedzie ok 25 a bedziemy mieli 27 :)

Jeśli zrobią po swojemu 3+ przez Jp2 i nic więcej to będziemy potrzebowali liniowo 19 sztuk, czyli będzie 8 w rezerwie ;)

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Piotr Wysocki » 02 października 2013, 14:42

Andrzej Sowa pisze:Potrzeba więcej taboru , aby na Północy utrzymać takt 5 minut , który jest tam konieczny. I jeszcze kilka wagonów do obsługi trasy Parkitka-Północ.


hm...byloby wspaniale ale...jednak szala przechyla sie na trase JP2 wiec raczej nie zrobia "4" czyli Parkitka-Północ-troche by byla na okolo i raczej niewielu zdecydowalo by sie nia jechac na sama Parkitke czy odwrotnie, choc...dyskutowalem z żoną i przy zalozeniu ze jechala by do szpitala to owszem bo alternatywa jest arcyrzadkie "29", natomiast na "bliska" Parkitke-okolice Łódzkiej-lepsza alternatywa jest "czesta" 16...niestety

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 października 2013, 14:55

Gdyby zrobili pętlę śródmiejską przy Wolności, to mogłoby jeździć 4 w relacji stamtąd do Fieldorfa.

Andrzej Rybak
Posty: 718
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:44
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Andrzej Rybak » 02 października 2013, 15:03

Dziwi mnie brak chęci zakupu mniejszych autobusów 8,6-10m. Dziwi mnie również to że chcą zakupić autobusy hybrydowe, przecież nawet nie testowali takiego autobusu.Zamiast tych hybryd chętnie zobaczył bym u nas kilka elektryków więcej .Wg. mnie 34 przegubowce to też trochę zbyt wiele,w zamian widziałbym kilka solówek więcej.Tylko że Ja to sobie mogę chcieć ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Sebastian Wróbel » 02 października 2013, 15:25

Michał Grzegorczyk pisze:Dokładnie! Wniosków powinno być więcej, najwyżej z niektórych projektów się zrezygnuje. Powinni zgłosić wszystkie trzy części 1+2+3+ i może też tramwaj na Sosabowskiego.

Mam nadzieję, że przy badaniach potoków pasażerskich i sondażach na temat planowanej trasy na Parkitkę mieszkańcy jednogłośnie potwierdzą, że tramwaj powinien jechać przez Dekabrystów. Wówczas trasa będzie krótsza, to wtedy miasto mogłoby pomyśleć o zrealizowaniu tramwaju na Stary Raków. Już nawet nie o samą komunikację chodzi. Priorytetem powinno być centrum naukowo-badawcze na Zawodziu. Poza tym oczywiście drogi, zwłaszcza remont wylotówek (Przejazdowa, Wręczycka, Ludowa, Św. Rocha, Gościnna), całkiem nowe ciągi drogowe (przedłużenie al. Boh. Monte Cassino do Dźbowskiej, obejście św. Barbary, korytarz północny do Grabówki, połączenie Legionów z Bugajską) remont DK1, modernizacja teatru, parkingi P+R, uzbrojenie kolejnych terenów inwestycyjnych, termomodernizacja budynków publicznych, rozbudowa dróg rowerowych itp.

Michał Grzegorczyk pisze:Policzyłem sobie czasy jazdy 3 spod zak. energetycznego do Stadionu i 10 spod zak. energetycznego na Parkitkę. Na kółko wychodzi równo 90 minut przy obecnych czasach przejazdu. Do tego na jednej pętli z 15 minut postoju, a na drugiej jakieś 3-4 i razem wychodzi 110 minut na pełen kurs, czyli potrzeba 11 składów. Do tego rezerwy to jakieś 3 sztuki, czyli 14.

Czyli 11 składów obsługiwałoby linię 3 relacji Raków:Stadion - Parkitka:Szpital wraz z przerwami posiłkowymi. Dobrze zrozumiałem ??

Skoro tramwaj ma jechać na Parkitkę przez al. JPII i Szajnowicza-Iwanowa, to niech chociaż w nagrodę pocieszenia zbudują tory umożliwiające podróż tramwajem z Północy na Parkitkę i oczywiście miejski system informacji pasażerskiej w postaci tablic elektronicznych na każdym przystanku tramwajowym.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6848
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Tomasz Rorat » 02 października 2013, 16:45

#680+#681 !! tak kursuję już ładne parę lat, tylko czasami #681 był odstawiony.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16313
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Janusz Karlikowski » 02 października 2013, 16:50

Z tego co kojarzę, to przy każdej "okazji" musiał być odstawiany, bo bardzo często się na niego "łapałem". Pamiętam też, że gdy starano się na te słynne wahadła nie puszczać nocników, to jeszcze kursował jakiś wagon solo z zakresu #69x. Wtedy potrzeba było 4 wozów, więc #675, #676 i dwa inne. Zresztą #680 kursował jeszcze przed wakacjami jak w niedziele były solówki na 1/2. Ale mnie zawsze trafiał się #676 ;) A teraz w remoncie, ale ja mu nic nie zrobiłem :)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3190
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Krzysiek Ociepa » 02 października 2013, 16:58

Andrzej Rybak pisze:Dziwi mnie brak chęci zakupu mniejszych autobusów 8,6-10m. Dziwi mnie również to że chcą zakupić autobusy hybrydowe, przecież nawet nie testowali takiego autobusu.Zamiast tych hybryd chętnie zobaczył bym u nas kilka elektryków więcej .Wg. mnie 34 przegubowce to też trochę zbyt wiele,w zamian widziałbym kilka solówek więcej.Tylko że Ja to sobie mogę chcieć ;)

Nie rozumiem co Wam przeszkadza w przegubowcach. Już teraz pojawiają się solówki na 11, 12, 17 i 24, a nie powinny. A jeszcze na kilku innych liniach przegubowce powinny się pojawiać w większych ilościach. Załadowana solówka prędzej zniechęci ludzi do komunikacji. Weźcie też pod uwagę sytuacje awaryjne, remonty torowisk (potrzebne przegubowe zatramwaje), czy chociażby Wszystkich Świętych. Z resztą te 34 przegubowce to chyba w zastępstwie za te, które są. Nie bierzmy pod uwagę badań potoków pasażerskich z czerwca. Kto to w ogóle wymyślił? Takie badanie powinno być zrobione mniej-więcej w połowie października, kiedy ruszy na dobre rok akademicki. Założę się, że wyniki takich badań w przypadku linii 13, 15, 16, 22, 24, 28 i 29 dałyby zupełnie inne wyniki... Choć z drugiej strony w miastach rozwijających się są kupowane przegubowce, ale Częstochowa się niestety "zwija", więc niedługo do obsługi wystarczą znane zza wschodniej granicy marszrutki...

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5337
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Patryk Hartman » 02 października 2013, 17:07

Świetnie to ująłeś Krzysiek - przegubów nam potrzeba !

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16313
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Janusz Karlikowski » 02 października 2013, 17:08

Zastanawiam się właśnie gdzie są przeguby, a one hulają sobie na Olsztynie. Nie wiem czy gmina dopłaca extra za to, czy MPK robi prezenty (rozkładowo ma być jeden przegub do 31.10).
Co do w/w linii, to skandalem są krótkie na 12, ale też porażająca ilość takowych na 22. Przecież 22 to także linia magistralna. To przed wakacjami, w wakacje przeguby były, a teraz co ??
A propos 15/16 się wypowiadałem, więc tylko powtórzę: bezsensowne przeguby na 15/16-32 i brak na 15/16-01, 03 (był także przed wakacjami zawsze).
29 - potrzebne jak chole*** do godzin popołudniowych !!
13/28 - tu bez przesady. Przeguby "targowe" w postaci starych Ik280 były dobrym pomysłem, niestety ktoś "mądry inaczej" uznał, że czasy bazarków przeminęły.
Cała Częstochowa...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21294
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Piotr Radoliński » 02 października 2013, 17:10

....a kto będzie płacił za "puste przebiegi" przegubów ? Zapewne cały dzień nie jeżdżą z pełną frekwencją !
"Pan płaci, pani płaci, wszyscy płacimy..." cyt. REJS reż. M.Piwowski

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6848
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Tomasz Rorat » 02 października 2013, 17:13

Piotrze, mam takie samo zdanie, przeguby nie są już tak potrzebne, wystarczy zamienić obecne na nowe.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16313
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przyszłe zakupy taboru przez MPK - koncert życzeń...

Postautor: Janusz Karlikowski » 02 października 2013, 17:25

Nasze MPK nie ma na tyle taboru, by żonglować taborem w ramach brygady. Nie rozumiem więc pytania "kto zapłaci". A kto zapłaci za puste przebiegi 3 przegubów na linii 11, które od powiedzmy teraz wożą już powietrze. Można by tu wskazać inne linie, które się wyludniają o pewnych porach. Tak samo 12 i 22, które potrafią jeździć puste w pewnych godzinach.
Ale czy Wy nie bywacie w innych miastach ?? Jeden kurs jest pod przegubowca, a jak wóz wraca, to pod 8-emtrowy. To jest normalne. Funkcja KM jest DLA PASAŻERA, a nie dla zysku !! A miasto i tak płaci określoną kwotę. Nie zamierzam się tłoczyć w 22, bo jakby krótki pojechał na 24 to byłaby masakra. O nie !!


Wróć do „Tabor”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości