MAZ na testach w MPK Częstochowa

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Piotr Radoliński » 11 czerwca 2013, 20:40

W ciągu najbliższych dni powinien pojawić się w Częstochowie na testach drogowych MAZ-203. Jest to 12-metrowy autobus miejski. Autobus będzie eksploatowany liniowo przez 3 tygodnie. Przypomnę - to są TESTY co nie znaczy zaraz PLANY ZAKUPOWE !
Dodam tylko, że pojazd ten będzie już po pewnym liftingu zewnętrznym i wewnątrznym. :P
Więcej szczegółów w późniejszym terminie.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Mateusz Stacherczak » 11 czerwca 2013, 20:42

Ciekaw jestem czy to nie będzie ten, który był na testach w Gliwicach.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Patryk Hartman » 11 czerwca 2013, 22:17

Świetna informacja ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Piotr Radoliński » 11 czerwca 2013, 22:22

...przypomnę może jeszcze - koszt pojazdu - "solówki" to 500-600 tys. zł, "przegub" - 700-800 tys. zł.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Wojciech Liberda » 11 czerwca 2013, 23:40

Piotr Radoliński pisze:...przypomnę może jeszcze - koszt pojazdu - "solówki" to 500-600 tys. zł, "przegub" - 700-800 tys. zł.


zapomniałeś dopisać, że kasacja po 5-8 lat eksploatacji (przynajmniej tak jest na Ukrainie)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Krzysiek Ociepa » 12 czerwca 2013, 01:40

No dokładnie... Niestety, ale nie są to pojazdy na długą eksploatację, jak, np. MAN-y, Solarisy, czy Mercedesy. W Kielcach już jeden z wytworów wschodniej techniki poszedł do kasacji, mimo 6 lat eksploatacji. Miał dzwona, moim zdaniem porównywalnego z tym, zaliczonym przez #94. Nasz 11-letni Solaris śmiga w najlepsze, a LAZ poszedł na żyletki. Opłacalność naprawy? Dostępność części? Koszty, czy może stan pojazdu po wypadku? Nie wiem, co wpłynęło na decyzję o kasacji, ale jednak nie szedłbym w tym kierunku. Cena zakupu a koszty utrzymania, serwisowania, etc. To nie ten kierunek. Jak dla mnie, to cała Polska powinna jeździć Solarisami... no ewentualnie Autosanami, bądź Solbusami.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Mateusz Stacherczak » 12 czerwca 2013, 20:51

Wojciech Liberda pisze:
Piotr Radoliński pisze:...przypomnę może jeszcze - koszt pojazdu - "solówki" to 500-600 tys. zł, "przegub" - 700-800 tys. zł.


zapomniałeś dopisać, że kasacja po 5-8 lat eksploatacji (przynajmniej tak jest na Ukrainie)


A jak było za PRL? Wschód dalej idzie tą drogą i już.

Krzysiek Ociepa pisze:No dokładnie... Niestety, ale nie są to pojazdy na długą eksploatację, jak, np. MAN-y, Solarisy, czy Mercedesy. W Kielcach już jeden z wytworów wschodniej techniki poszedł do kasacji, mimo 6 lat eksploatacji. Miał dzwona, moim zdaniem porównywalnego z tym, zaliczonym przez #94. Nasz 11-letni Solaris śmiga w najlepsze, a LAZ poszedł na żyletki. Opłacalność naprawy? Dostępność części? Koszty, czy może stan pojazdu po wypadku? Nie wiem, co wpłynęło na decyzję o kasacji, ale jednak nie szedłbym w tym kierunku. Cena zakupu a koszty utrzymania, serwisowania, etc. To nie ten kierunek. Jak dla mnie, to cała Polska powinna jeździć Solarisami... no ewentualnie Autosanami, bądź Solbusami.


Ale nie ma co dyskutować i omawiać smrodu po puszczonym bąku, skoro ten jeszcze nie wyleciał.

Iwona Trzepizur
Posty: 555
Rejestracja: 21 października 2012, 12:59
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Iwona Trzepizur » 17 czerwca 2013, 22:16

Nikt o tym nie napisał...a MAZ od wczoraj stoi już u nas na Zajezdni :D
Z informacji jakie dostałam jest on biało - żółty [?] ma 3 drzwi...deska jak u Merca... Jest w 100% elektryczny. Czas ładowania akumulatora to... 1h !! :D
Super... Zasięg ok. 270km...czyli pewnie będzie jeździł tylko na szczytach ;)
Miał mieć 12m a ma chyba...10. Tak jak Rędziniaki.
Ciekawe kiedy wyjedzie na linie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Piotr Radoliński » 17 czerwca 2013, 22:30

MAZ czy AMZ ? :P

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Mateusz Stacherczak » 17 czerwca 2013, 22:38

^^ I to pytanie jest tutaj najistotniejsze!

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4269
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Bartosz Kowalski » 17 czerwca 2013, 22:44

Niby mała literówka a jakże ważna.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 czerwca 2013, 23:07

Może zdjątko dla rozwiania wątpliwości? ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Krzysiek Ociepa » 17 czerwca 2013, 23:36

Kurcze, o MAZ-ie w wersji electric nie słyszałem. No i te 10 metrów jest podejrzane, bo takiego MAZ-a nie ma. Jest MAZ 206, ale on ma jedynie 8,5 metra i nie ma bata, żeby miał 3 drzwi. Chodzi więc zapewne o AMZ City Smile 10E, czyli tego knypka, co już u nas był. Może go przemalowali, albo podesłali inny egzemplarz. Wszak Pan Madej wspominał o dalszych testach elektrobusa. A propos, to nie, żebym coś miał do białoruskiej i ukraińskiej myśli technicznej, ale moim zdaniem dobrze, że MPK się MAZ-ami i LAZ-ami zbytnio nie interesuje.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Piotr Radoliński » 18 czerwca 2013, 09:27

Panowie i... panie ! Już śpieszę wyjaśnić wszystkie wątpliwości. Pojazd, który pojawił się w niedzielę po południu w zajezdni to AMZ, taki jak był u nas na testach - tym razem dysponentem pojazdu była firma METROMEDIA, która jest liderem na rynku polskim w branży efektywnych rozwiązań marketingowych w komunikacji miejskiej. Pojazd podjechał do MPK Czestochowa celem uzupełnienia energii (doładowania) w akumulatorach. Po dokonaniu tych czynności pojechał w dalszą drogę. I to wszystko na jego temat - był - pojechał. A my czekamy na dieslowskiego MAZ-a ! :P

Iwona Trzepizur
Posty: 555
Rejestracja: 21 października 2012, 12:59
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Iwona Trzepizur » 18 czerwca 2013, 09:53

O kurczę, chyba muszę zmienić dealera :D
Hmmm...no cóż. Tak jak pisałam, "dostałam info"... Zdziwiłam się, gdy ta osoba mi o tym powiedziała...a teraz dziwie się jeszcze bardziej, że tej osobie nic nie wspomnieli, że AMZ tylko się ładował :) Ja też nie słyszałam o MAZie elektrycznym...i to było kolejne zdziwienie :D
Krótko mówiąc dałam ciała :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Piotr Radoliński » 18 czerwca 2013, 10:14

Iwona Trzepizur pisze:O kurczę, chyba muszę zmienić dealera :D
Hmmm...no cóż. Tak jak pisałam, "dostałam info"... Zdziwiłam się, gdy ta osoba mi o tym powiedziała...a teraz dziwie się jeszcze bardziej, że tej osobie nic nie wspomnieli, że AMZ tylko się ładował :) Ja też nie słyszałam o MAZie elektrycznym...i to było kolejne zdziwienie :D
Krótko mówiąc dałam ciała :P
...radziłbym tak nie szastać "dawaniem ciała" ! :P A swoją drogą Iwono - widocznie Twój informator był po prostu NIEDOINFORMOWANY. :)

Iwona Trzepizur
Posty: 555
Rejestracja: 21 października 2012, 12:59
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Iwona Trzepizur » 18 czerwca 2013, 10:20

Ten człowiek tak ma. Podjarał się autobusem i...coś mu się pokręciło :D
A ja w to uwierzyłam, bo przecież MAZ miał do nas przyjechać ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Piotr Radoliński » 18 czerwca 2013, 10:23

Wniosek: Nie należy wierzyć facetom. :D

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Dominik Wójcik » 18 czerwca 2013, 10:31

Iwona Trzepizur pisze:Krótko mówiąc dałam ciała :P
Z ust kobiety jakoś dziwnie to brzmi... :)

Iwona Trzepizur
Posty: 555
Rejestracja: 21 października 2012, 12:59
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Iwona Trzepizur » 18 czerwca 2013, 10:35

...dwuznacznie ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Piotr Radoliński » 18 czerwca 2013, 10:39

...toż ja właśnie zwróciłem uwagę na to szastanie "dawaniem ciała" ! :D

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Beniamin Wójcik » 18 czerwca 2013, 22:40

"Niedoinformowany Informator"... - w przypadku wywiadu, takie działanie go totalnie dyskredytuje :P

A propos AMZ i MAZ; przypuszczam, że "osoba" może nawet nie skojarzyła, że istnieje taka marka jak MAZ, toteż nie przywiązała większej uwagi do "literek" ;)
A wracając do sedna sprawy - ja osobiście jestem bardzo ciekawy MAZa. Ten producent charakteryzuje się tym, że produkuje może nie najnowocześniejsze pojazdy ciężarowe i autobusy, ale za to bardzo sprawdzone. Chciałbym, aby nasz cywilny JZS JELCZ (który de facto już nie istnieje) był w takiej kondycji jak MAZ. Poza tym niewygurowane standardy pojazdów i technologia w nich zastosowana sa sprawdzone i prostsze, niż w Solarisach, MANach, MB... Toteż naprawa części podzespołów mogłaby się odbywać na terenie zajezdni z zastosowaniem istniejącego parku maszynowego (mimo standardów narzuconych przez producenta i dystrybutora).

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 czerwca 2013, 22:42

Jelcz Autobusy już nie istnieje, to prawda. Ale chyba Autosan ma tego samego właściciela....? Za to Jelcz Komponenty na potrzeby wojska pracuje może nie pełną parą, ale robotę ma.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4269
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Bartosz Kowalski » 18 czerwca 2013, 23:01

Tak Autosan ma tego samego właściciela i jest na najlepszej drodze do tego jak skończył Jelcz. Jelcz Komponenty dla cywila też chyba by wyprodukował jeśli złożyło by się zamówienie. Z pojazdami ze wschodu jest tak że wszyscy się ich boją. Przykład Kamaza pokazuje że wiele firm zachłysnęło się zachodnimi markami a teraz wracają znowu do Kamazów bo w budowlance w naprawdę ekstremalnych warunkach te pojazdy nie mają sobie równych. Tak samo jest z autobusami MAZ może nie są najnowocześniejsze technologicznie ale w ekstremalnych warunkach pewnie nie mają sobie równych.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Krzysiek Ociepa » 19 czerwca 2013, 00:55

Bartosz Kowalski pisze:Tak Autosan ma tego samego właściciela i jest na najlepszej drodze do tego jak skończył Jelcz. Jelcz Komponenty dla cywila też chyba by wyprodukował jeśli złożyło by się zamówienie. Z pojazdami ze wschodu jest tak że wszyscy się ich boją. Przykład Kamaza pokazuje że wiele firm zachłysnęło się zachodnimi markami a teraz wracają znowu do Kamazów bo w budowlance w naprawdę ekstremalnych warunkach te pojazdy nie mają sobie równych. Tak samo jest z autobusami MAZ może nie są najnowocześniejsze technologicznie ale w ekstremalnych warunkach pewnie nie mają sobie równych.

No niby tak, wszakże MAZ stosuje (przykładowo w modelu 105) jeszcze nawet fotele pasażerskie znane z Ikarusów 260/280. Żebym nie był gołosłowny, proszę:
http://phototrans.pl/14,174595,0,MAZ_105____5043_7.html
Nie twierdzę, że są niewygodne, itd., jednak nie tkwimy w latach 80-90... Nie żyjemy już w PRL-u, żeby zachłystywać się byle czym. Tak, jak napisał wcześniej Wojtek, MAZ-y, LAZ-y, Bogdany, czy inne autobusowe wynalazki wschodniej myśli technicznej nie są długowieczne. Są to pojazdy za małe pieniądze, przewidziane na krótki okres eksploatacji. Nie tego nam w tej chwili potrzeba. Testy? Owszem. Trzeba testować różne konstrukcje - zachodnie, wschodnie, północne, południowe... Po co? A po to, żeby wiedzieć czego się wystrzegać. Wszyscy przecież wiemy, jak jest z przetargami. Nie twierdzę, że są pisane pod konkretną markę, jednak są pisane tak, żeby nie kupić czegoś, czego się nie chce. A jeśli MAZ będzie testowany, to chętnie się nim przejadę, jak będę miał okazję i sam ocenię, jak ów twór się sprawuje.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Dominik Wójcik » 19 czerwca 2013, 01:18

1. Fotele z fot. mogą być zamiennikami wstawionymi przez właściciela po naprawie.

2. To są akurat dobre fotele - żadnych tekstyliów, sama derma, odporna na "wilgoć pasażerską"

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 czerwca 2013, 08:06

Trochę się lepią w gorące dni, ale za to są bardzo trwałe ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Krzysiek Ociepa » 19 czerwca 2013, 10:02

Dominik Wójcik pisze:1. Fotele z fot. mogą być zamiennikami wstawionymi przez właściciela po naprawie.

2. To są akurat dobre fotele - żadnych tekstyliów, sama derma, odporna na "wilgoć pasażerską"

Dominiku, ale właścicielem tego wozu był MAZ, a autobus w momencie zrobienia zdjęcia był fabrycznie nowy. A jeśli chodzi o fotele, to owszem są dobre zarówno dla pasażera, jak i przewoźnika. Wygodne i łatwe w utrzymaniu w czystości. Jednak mamy drugą dekadę XXI wieku i pojęcie estetyki trochę się zmieniło przez 30 lat (odkąd zaczęto montować takie siedzenia). Chyba nikt z nas nie wyobraża sobie ikarusowych, czy jelczowskich foteli pasażerskich w Twistach... Jak przyjedzie tester, to pasmatrim uwidim. Ja jednak jestem za stawianiem na krajowe produkty. Dlatego też kibicuję Solarisowi, bo Urbino to w obecnej chwili polski numer 1 w dziedzinie motoryzacji. Chętnie zobaczyłbym u nas na testach, np. SU18 z Euro 6, który śmigał ostatnio po Krakowie w czasie imprezy fotograficznej. Ale póki co czas na MAZ-a.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4269
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Bartosz Kowalski » 19 czerwca 2013, 11:31

To chyba w Polsce tylko tak myślimy Krzysku. Pamiętam jak widziałem jakieś zdjęcia miejskich Autosanów które jechały do Włoch i włosi zamówili uwaga wozy z plastikowymi siedzeniami, coś podobnego do tych znanych z konstali.

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Beniamin Wójcik » 19 czerwca 2013, 13:55

Osobiście bardzo mnie irytują wypowiedzi, mówiące "nie żyjemy w PRL-u". Otóż PRL-u wymagania i standardy w wielu dziedzinach były wyższe i lepsze niż obecne. Przykładem są normy zakładowe i branżowe, które były wysokie, a które zniesiono po wejściu Polski do UE (były za dobre).
Fakt, że Jelcze i Ikarusy oraz inne autobusy posiadały skajowe siedzenie, nie wynikał z braku poczucia estetyki, ale z warunków umowy i wymagań. W istocie można było zamówić także inny rodzaj siedzeń. A ogółem, poczucie estetyki w PRL-u było moim zdaniem lepsze, aniżeli teraz. To tyle w kwestii PRL-u, estetyki formalności...
A w kontekście MAZ-a i w ogóle innych konstrukcji; jedną z podstawowych zasad konstruowania maszyn i urządzeń, jest, aby dana rzecz była użyteczna i ekonomicznie uzasadniona, a tak jest w przypadku MAZ-a i znanego typu siedzeń. Potencjalny klient może zamówić dowolny model foteli.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Piotr Radoliński » 19 czerwca 2013, 13:57

W temacie MAZ-a. W chwili obecnej kwestia wypożyczenia pojazdu na testy nieco się skomplikowała. Nie znaczy to, że pojazd nie przyjedzie. Trzeba dopracować umowę.
Przy okazji taka informacja - jedna z dużych firm polskich, lider w branży cześci samochodowych, zamierza rozpocząć montaż MAZ-ów w Polsce. Konkretnie w okolicy Tychów. Byłyby to pojazdy składane także według zamówienia klienta. Poza tym przechodziłyby "lifting" - tak jak napisałem wcześniej - zewnętrzy i wewnętrzny. Na pewno różniłyby się od swoich "braci" z zagranicy.
Zastanawiam się nad tym - czy montaż w Polsce wpłynąłby na jakość pojazdu.

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Marcin Biś » 19 czerwca 2013, 13:58

Piotr Radoliński pisze: A my czekamy na dieslowskiego MAZ-a ! :P

... może coś jeszcze się zjawi... :P

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Krzysiek Ociepa » 19 czerwca 2013, 14:05

Beniamin Wójcik pisze:Osobiście bardzo mnie irytują wypowiedzi, mówiące "nie żyjemy w PRL-u". Otóż PRL-u wymagania i standardy w wielu dziedzinach były wyższe i lepsze niż obecne. Przykładem są normy zakładowe i branżowe, które były wysokie, a które zniesiono po wejściu Polski do UE (były za dobre).
Fakt, że Jelcze i Ikarusy oraz inne autobusy posiadały skajowe siedzenie, nie wynikał z braku poczucia estetyki, ale z warunków umowy i wymagań. W istocie można było zamówić także inny rodzaj siedzeń. A ogółem, poczucie estetyki w PRL-u było moim zdaniem lepsze, aniżeli teraz. To tyle w kwestii PRL-u, estetyki formalności...
A w kontekście MAZ-a i w ogóle innych konstrukcji; jedną z podstawowych zasad konstruowania maszyn i urządzeń, jest, aby dana rzecz była użyteczna i ekonomicznie uzasadniona, a tak jest w przypadku MAZ-a i znanego typu siedzeń. Potencjalny klient może zamówić dowolny model foteli.

Może źle się wyraziłem z tym PRL-em. Nie chodziło mi o wymagania i standardy, a o czasy, czyli o lata 80-te w głównej mierze. Od tego czasu minęło już wiele lat i wygląd zewnętrzny i wewnętrzny pojazdów komunikacji bardzo się zmienił. Obok funkcjonalności pojawiła się ta, wspominana przeze mnie, nowa estetyka. A chyba każdy stwierdzi, że wnętrze podlinkowanego przeze mnie MAZ-a tkwi nadal w latach 80-tych, choć jest to pojazd z 2007 roku. Na testy ma przyjechać MAZ 203, czyli pojazd kolejnej generacji, jednak nie spodziewałbym się fajerwerków.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Piotr Radoliński » 19 czerwca 2013, 14:19

Marcin Biś pisze:
Piotr Radoliński pisze: A my czekamy na dieslowskiego MAZ-a ! :P

... może coś jeszcze się zjawi... :P
Mnie na razie nic nie wiadomo o innym pojeździe, ale lubię niespodziewanki... :D

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Jakub Szymanowski » 19 czerwca 2013, 16:42

Np. w Pradze w najnowszych tramwajach Skody zamontowano siedzenia drewniane, jak tramwaj hamował to się z nich zsuwałem ;)

Iwona Trzepizur
Posty: 555
Rejestracja: 21 października 2012, 12:59
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Iwona Trzepizur » 19 czerwca 2013, 19:59

...o tym Autobusie, o którym pisałam, że niby do nas przybył, to on podobno miał zamonotowywane kasowniki !!
to coś się nie zgadza. przecież nie zakładali by kasowników Autobusowi, który podjechał się tylko podładować...

Awatar użytkownika
Sebastian Struski
Posty: 803
Rejestracja: 24 maja 2011, 09:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Sebastian Struski » 19 czerwca 2013, 20:17

A może on miał sam w sobie założone kasownki R&G :lol:

Iwona Trzepizur
Posty: 555
Rejestracja: 21 października 2012, 12:59
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Iwona Trzepizur » 19 czerwca 2013, 20:20

...osoba, która mi to powiedziała była tam w środku, razem z "ekipą", i ta osoba mówiła, że montowali w nim kasowniki... Ja już nie wiem co tu jest grane...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Piotr Radoliński » 19 czerwca 2013, 20:30

...jak był u nas w lutym - przyprowadzał go Marek N. - to miał już zainstalowane kasowniki. Tak jak pisze Sebastian. Na chwilę obecną NIKT nie potwierdza informacji o kolejnych testach AMZ-ta. Jednak nie można tego wykluczyć. Pamiętamy, że swego czasu padały deklaracje Zarządu o ponownym testowaniu AMZ-ta.

Iwona Trzepizur
Posty: 555
Rejestracja: 21 października 2012, 12:59
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Iwona Trzepizur » 19 czerwca 2013, 20:34

...to skoro był w Niedziele na Zajezdni i montowali mu kasowniki to...gdzie on teraz jest ??
chyba nie zapadł się pod ziemię...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Piotr Radoliński » 19 czerwca 2013, 20:37

...pojechał po naładowaniu akumulatorów.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7078
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Tomasz Rorat » 07 września 2013, 18:10

I MAZ się nie pojawił !! :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Piotr Radoliński » 07 września 2013, 18:12

...odradziłem Prezesowi tą markę ! :P

Iwona Trzepizur
Posty: 555
Rejestracja: 21 października 2012, 12:59
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Iwona Trzepizur » 07 września 2013, 18:16

...a czemuż to ??

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7078
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Tomasz Rorat » 07 września 2013, 18:29

I dobrze.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Piotr Radoliński » 07 września 2013, 18:32

...bo po zasięgnięciu opinii "ludzi z branży" okazało się, że pojazd nie jest wart zainteresowania.
Choć nie ukrywam, że słyszałem, że była możliwość "okazyjnego" zakupu NOWYCH MAZ-ów (wyprodukowanych dla Moskwy). A wszystko przez konflikt między prezydentami: Łukaszenką (Białorusi) i Putinem (Rosji). Ponad 100 szt. autobusów nie zostało odebrane z fabryki. W chwili obecnej można je kupić za ok. 300 tys. zł za sztukę !! Są to "solówki", rocznik 2013. Jest tylko jeden problem - mają normę Euro3. Takie pojazdy nie można jako nowe sprowadzić np. do Polski jako NOWE. Jest na to sposób- zapewne fabryka mogłaby "podkręcic" liczniki i sprzedać te pojazdy jako... UŻYWKI ! :P

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7078
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Tomasz Rorat » 07 września 2013, 18:38

Tylko jak długo one pojeżdzą ?? 3-5lat a koszt zakupu i kiedy się zwróci kasa z zakupu ??

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4269
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Bartosz Kowalski » 07 września 2013, 22:53

I ja widzę inny problem- wozy dla Moskwy pewnie mają rosyjskie jednostki napędowe. Skąd brać do tego części.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Krzysiek Ociepa » 08 września 2013, 05:50

Szczerze mówiąc, to dobrze, że polskie przedsiębiorstwa komunikacyjne stawiają na lepsze marki. Choć Solaris na początku był firmą niezbyt sprawdzoną (bo nową), to jednak czas pokazał, że warto inwestować w ich produkty. Marka rozprzestrzeniła się na świecie, a uznanie zdobyła w Niemczech, gdzie jakość jest szczególnie ważna. Co do MAZ-a, nie uważam żeby był złym autobusem, jednak nie jest to autobus na miarę europejskich oczekiwań. Polska nieco obrosła w piórka i oczekuje autobusów, takich jak na zachodzie Europy. Nie jest to złe podejście, bo powinno się dążyć do doskonałości, jednak do państw z zachodu jeszcze wiele nam brakuje.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MAZ na testach w MPK Częstochowa

Postautor: Piotr Radoliński » 08 września 2013, 08:25

Bartosz Kowalski pisze:I ja widzę inny problem- wozy dla Moskwy pewnie mają rosyjskie jednostki napędowe. Skąd brać do tego części.
...silnik MB albo Deutz !!


Wróć do „Tabor”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości