Zakupy taboru rok 2014

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Michał Kamiński » 28 listopada 2013, 12:57

Rok 2014 zapowiada się przełomowym w realizacjach planu odnowy taboru Częstochowskiego MPK.
Miasto ma według budżetu podnieść kapitał zakładowy o 5mln zł co powinno zaowocować kilkoma nowymi wozami już na wiosnę.
Do tego z programu Zit na transport niskoemisyjny może Mpk liczyć na kwote około 20mln.
Trzeba też powalczyć o środki z puli ogólnopaństwowej na budowę lini tramwajowej na Parkitkę i zakup nowoczesnych tramwai.
Szansą na nowe wozy jest też program Gazela .
Jak wszystko władze Mpk ogarną to jest na prawdę duża szansa na nowoczesny Tabor w naszym mieście .Jak nie teraz to kiedy?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 28 listopada 2013, 13:22

Michał Kamiński pisze:Rok 2014 zapowiada się przełomowym w realizacjach planu odnowy taboru Częstochowskiego MPK.
Miasto ma według budżetu podnieść kapitał zakładowy o 5mln zł co powinno zaowocować kilkoma nowymi wozami już na wiosnę.
Do tego z programu Zit na transport niskoemisyjny może Mpk liczyć na kwote około 20mln.
Trzeba też powalczyć o środki z puli ogólnopaństwowej na budowę lini tramwajowej na Parkitkę i zakup nowoczesnych tramwai.
Szansą na nowe wozy jest też program Gazela .
Jak wszystko władze Mpk ogarną to jest na prawdę duża szansa na nowoczesny Tabor w naszym mieście .Jak nie teraz to kiedy?
...z GAZELĄ to jest problem, bo nie ma jeszcze producenta ODPOWIEDNIEGO taboru w kraju (jest tylko jeden w... Hiszpanii) !! Myślę, że pierwsze pojazdy moga pojawić sie w Polsce w I połowie 2015 roku. Poza tym procedury "papierkowe" zakończa się też dopiero pewnie w końcu 2014 roku.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Michał Kamiński » 28 listopada 2013, 15:53

Wiem ,że Gazela to melodia przyszłości ale nie można zaniedbać tego projektu , bo z niego może być na prawdę sporo korzyści .
Tak naprawdę to wszystko starsze od Solarisów jeśli chodzi o solówki powinno być już wymieniane na nówki.To samo tyczy się ekologów ,jak nie zaczniemy ich wymieniać na nówki to w końcu nie będzie czym jezdzić .A w miarę nowych przegubów mamy na prawdę malutko .

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Sebastian Wróbel » 28 listopada 2013, 18:58

Michał Kamiński pisze:Rok 2014 zapowiada się przełomowym w realizacjach planu odnowy taboru Częstochowskiego MPK.

Post niżej:
Piotr Radoliński pisze:Myślę, że pierwsze pojazdy moga pojawić sie w Polsce w I połowie 2015 roku. Poza tym procedury "papierkowe" zakończa się też dopiero pewnie w końcu 2014 roku.

Miasto ma według budżetu podnieść kapitał zakładowy o 5mln zł co powinno zaowocować kilkoma nowymi wozami już na wiosnę.

Wiadomość pozytywna, tylko diabeł tkwi w szczegółach: Czy wozy będą nowe (tak jak napisałeś Marcinie) czy "nowe"? zresztą szkoda, że odbiło się to kosztem bardzo małej liczby remontów ulic w przyszłym roku. O drogach rowerowych nawet nie ma co marzyć.
Do tego z programu Zit na transport niskoemisyjny może Mpk liczyć na kwote około 20mln.

Na pewno kupiłoby się za to kilkadziesiąt warszawskich ikarusów, tylko czy one rzeczywiście są niskoemisyjne? wątpię. :P
Trzeba też powalczyć o środki z puli ogólnopaństwowej na budowę lini tramwajowej na Parkitkę i zakup nowoczesnych tramwai.

Ja zaś liczę na to, że miasto szybko napisze wniosek o dofinansowanie owej linii na Parkitkę przez DK46, aby unia szybko ten projekt odrzuciła. Tylko to wymusi na naszych władzach forsowany przez nas pomysł TnP przez Dekabrystów.
Szansą na nowe wozy jest też program Gazela.

Jak niemal wszystko w tym kraju ten szumnie i optymistycznie zapowiadany projekt zniknął tak szybko jak się pojawił.
Jak wszystko władze Mpk ogarną to jest na prawdę duża szansa na nowoczesny Tabor w naszym mieście .Jak nie teraz to kiedy?

W którymś artykule było wypisane wszystkie wnioski MPK o dotacje unijne. Chcieliby kupić łącznie ponad 60 fabrycznie nowych autobusów (30 solówek i 34 przegubów) wyremontować sieć tramwajową, zmodernizować zajezdnię i kupić 20 tramwajów (w tym 10 do obsługi TnP). Tymczasem co MPK kupi za 20 mln zł otrzymanych z Unii ??

Sorry za moje marudzenie, ale nienawidzę obchodzić się ze smakiem. Wszystko pięknie się zapowiadało a wyszło jak zwykle !! Grunt, że Warszawka dokończy sobie metro, Katowice wyda najwięcej na swoje mniejsze lub większe potrzeby (to stolica województwa, więc może), Łódź dostanie kilka obwodnic etc....

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Wojciech Liberda » 28 listopada 2013, 19:32

Strasznie marudzisz :cry: A jest jakiś pozytyw?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 28 listopada 2013, 19:44

Michał Kamiński pisze:Rok 2014 zapowiada się przełomowym w realizacjach planu odnowy taboru Częstochowskiego MPK.
Sebastian Wróbel pisze:Post niżej:
Piotr Radoliński pisze:Myślę, że pierwsze pojazdy moga pojawić sie w Polsce w I połowie 2015 roku. Poza tym procedury "papierkowe" zakończa się też dopiero pewnie w końcu 2014 roku.
Sebastian Wróbel pisze:Sorry za moje marudzenie, ale nienawidzę obchodzić się ze smakiem. Wszystko pięknie się zapowiadało a wyszło jak zwykle !! Grunt, że Warszawka dokończy sobie metro, Katowice wyda najwięcej na swoje mniejsze lub większe potrzeby (to stolica województwa, więc może), Łódź dostanie kilka obwodnic etc....
Sebastianie ! Moją wypowiedź WYRWAŁEŚ z kontekstu - chodziło mi o program GAZELA. Wypaczasz moją wypowiedź. :(

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Michał Kamiński » 29 listopada 2013, 16:11

Sebastian mylisz pojęcia mieszasz plan Zit z Ogólnopolskim .Wez poczytaj troszkę zanim coś znowu napiszesz bo wprowadzasz zamęt i przekręcasz fakty
;)

Maciej Urbaniak
Posty: 328
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Maciej Urbaniak » 03 grudnia 2013, 15:34

http://autoline.com.pl/sf/autobus-miejski-autobus-NEOPLAN-Miejski--13120116530678873100.html

Może by się nadał na jakąś linię mniej uczęszczaną? :P Cena kusi :)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5391
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Patryk Hartman » 03 grudnia 2013, 19:02


Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Krzysiek Ociepa » 03 grudnia 2013, 19:12


30 solówek... No comment....

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Łukasz Szkurłat » 03 grudnia 2013, 19:51

Flota przegubowa dalej będzie się opierać na niezniszczalnej konstrukcji Ikarusa 280.

Andrzej Rybak
Posty: 763
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:44
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Andrzej Rybak » 03 grudnia 2013, 20:46

Myślę że MPK będzie chciało zmniejszyć udział przegubowców w swej flocie i nowe solówki w części zastąpią leciwe przegubowce .

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Sebastian Wróbel » 03 grudnia 2013, 22:54

Jednak "opłaca się" być pesymistą. A dopiero co czytaliśmy o wnioskach MPK o dofinansowanie unijne na 30 solówek, 30 przegubów, remont zajezdni, remont sieci tramwajowej, 20 nowych tramwajów (w tym 10 na potrzeby TnP). A teraz plany się znacznie zmniejszyły, a pasażerowie jeszcze przez wiele lat będą się męczyli w Ikarusach 280...
Ech... to miasto faktycznie jest bez przyszłości.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Łukasz Najman » 04 grudnia 2013, 00:14

Sebastian, a nie pomyślałeś o tym że ludzie w MPK potrafią myśleć logicznie ? Złożonych wniosków jest (jak na nasze MPK) bardzo dużo, ale jesli uważasz, że wszystkie z nich zostaną zrealizowane to niestety muszę Cię sprowadzić na ziemię. W jednym z wniosków zawarty jest remont torowiska i kupno 10 nowych składów tramwajowych, w kolejnym sam remont torowiska, a w jeszcze następnym tylko tramwaje. Tylko ja tu widzę, swego rodzaju, zabezpieczenie ? "Jeśli nie dostaniemy kasy na jedno i drugie, to mamy większe szansę na dofinansowanie przynajmniej jednego z zadań" ~ wydaje mi się, że właśnie z ttakim podejściem MPK składało te wnioski (za co szczerze chwale) . Jeśli się mylę, proszę olsnijcie mnie ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Krzysiek Ociepa » 04 grudnia 2013, 00:18

Ja już gdzieś o tym pisałem. Kto robi badania potoków pasażerskich w czerwcu? Takie badania powinny zacząć się w połowie października i trwać ok. miesiąc. W czerwcu wielu pasażerów (uczniowie, studenci oraz zwyczajni, dość młodzi pasażerowie) wybierają bezpłatny środek komunikacji, czyli własne nogi. Proste jest, że wtedy w przegubowcach nie ma tłoku. Jednak ci sami ludzie jesienią, czy zimą wsiądą do autobusów, więc te się zapełnią. Bawimy się w GZK Rędziny? Stwierdzono, że mają być 10-metrowe i koniec. Tylko ciekawi mnie ilu pasażerów przesiadło się do własnych samochodów... W tej chwili jest do zastąpienia nowymi wozami, maksymalnie 20 solówek. Skąd te 30 sztuk? Mamy 24 linie miejskie, z czego na 14 jeżdżą regularnie przegubowce (na wielu razem z solówkami). Dlaczego dąży się do tego, żeby na liniach generujących największy ruch jeździły stare lumpy? Tak, niestety taka jest prawda, że Ikarusy 280, to już dla zwykłych pasażerów stare lumpy. Z innych wątków można wyczytać, że skrzynie biegów sypią się na potęgę, do tego brak NG, bo przecież się nie opłaca. Tak, jak napisałem wyżej, do wymiany (choć nie do koniecznej wymiany) kwalifikuje się co najwyżej 20 solówek. Czy nie można kupić 20 solówek i do tego 10 przegubów? Owszem, nie ma na przegubowce już takiego zapotrzebowania, jak kiedyś, ale ogólne zapotrzebowanie jednak jest. Mamy aż 11 nowoczesnych Mercedesów Citaro G... One na pewno wystarczą... Boże Kochany, 11 sztuk na ćwierćmilionowe miasto. Upychanie ludzi z przegubów do solówek, to najlepszy krok do małomiasteczkowości. Chyba czas stąd uciekać...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 grudnia 2013, 06:57

Łukasz Najman pisze:Jeśli nie dostaniemy kasy na jedno i drugie, to mamy większe szansę na dofinansowanie przynajmniej jednego z zadań" ~ wydaje mi się, że właśnie z ttakim podejściem MPK składało te wnioski (za co szczerze chwale) . Jeśli się mylę, proszę olsnijcie mnie ;)

MPK zrobiło to, czego nie umiało zrobić miasto, które składa jeden samotny wniosek na tramwaj na Parkitkę... Chyba, że są jakieś rezerwy, o ktorych w ogóle się nie mówi.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Michał Kamiński » 04 grudnia 2013, 12:14

Maciej Urbaniak pisze:http://autoline.com.pl/sf/autobus-miejski-autobus-NEOPLAN-Miejski--13120116530678873100.html

Może by się nadał na jakąś linię mniej uczęszczaną? :P Cena kusi :)


Na takie 38 badz 69

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Sebastian Wróbel » 04 grudnia 2013, 17:32

Łukasz Najman pisze:Sebastian, a nie pomyślałeś o tym że ludzie w MPK potrafią myśleć logicznie ? Złożonych wniosków jest (jak na nasze MPK) bardzo dużo, ale jesli uważasz, że wszystkie z nich zostaną zrealizowane to niestety muszę Cię sprowadzić na ziemię. W jednym z wniosków zawarty jest remont torowiska i kupno 10 nowych składów tramwajowych, w kolejnym sam remont torowiska, a w jeszcze następnym tylko tramwaje. Tylko ja tu widzę, swego rodzaju, zabezpieczenie ? "Jeśli nie dostaniemy kasy na jedno i drugie, to mamy większe szansę na dofinansowanie przynajmniej jednego z zadań" ~ wydaje mi się, że właśnie z ttakim podejściem MPK składało te wnioski (za co szczerze chwale) .

Łukasz, ale na transport niskoemisyjny ma być dużo pieniędzy z unii. Jest to jeden z największych priorytetów na najbliższe lat, więc nie zdziwiłbym się, gdyby MPK dostało dofinansowanie unijne na większość swoich wniosków. Ale jeśli masz rację, że faktycznie MPK ma w rezerwie sporo projektów, tylko na dzień dzisiejszy wybrali (ich zdaniem) najważniejsze projekty, to studzę emocję i również pochwalam taką organizację i perspektywiczne myślenie. ;) Tylko zastanawia mnie, czemu o tych rezerwowych planach nie można nigdzie przeczytać prócz mało znanej gazety internetowej, w której Dominik jest redaktorem?

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Michał Kamiński » 05 grudnia 2013, 09:21

Wszystko w swoim czasie !

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Marcin Jasiński » 06 grudnia 2013, 16:48

Jeśli chodzi o program Gazela to Częstochowie nie poszło. Bo MPK chciało zagarnąć całe 80 mln zł na 80 autobusów. A jak wiadomo inne miasta coś chciały też ucznąć z tego programu i wysłali aplikacje na max 5/10 sztuk autobusów hybrydowo-gazowych.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 11 grudnia 2013, 15:33

...mam nadzieję, że z początkiem roku należy spodziewać się ogłoszenia przez MPK przetargu na nowe autobusy. Ja liczę na 7 szt. Aby ukrócić domysły - solówek. :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 grudnia 2013, 16:25

Zawsze to coś ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Krzysiek Ociepa » 11 grudnia 2013, 16:41

Jasne, że tak. Bo z tymi eurofunduszami, itd. to jest chyba tylko póki co takie gdybanie. Może to, może tamto, a konkretów w sumie żadnych. Czekamy na przetarg.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Wojciech Liberda » 11 grudnia 2013, 20:14

Przypomnę, że pani premier Bieńkowska przeniosła w tym tygodniu pieniążki z kolei na komunikację miejską. Więc kto ma projekt ten ma dofinansowanie!

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Michał Kamiński » 12 grudnia 2013, 14:05

Konieczne jest wycofanie autobusów z rocznika 1985r, one już się do niczego nie nadają.Smród paliwa , a przy odpalonym piecyku opału jest masakryczny .Przebywanie całej zmiany w kabinie jest ...Stan techniczny jest jaki jest .A co najgorsze dyspozytor rzuci ci takiego sztrucla na 10 h zmianę ,zamiast wysyłać na krótkie szczyty czy TRW .Czasami mam wrażenie ,że myślenie boli .

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7085
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Tomasz Rorat » 12 grudnia 2013, 14:19

Nie zgadzam się z tobą, w każdym Ikarusie odpalone ogrzewanie tak samo "pachnie", ja ostatnio wszedłem do "lewarka" i nie mogłem oddychać, bo obok był odpalony Ikarus " warszawiak" i spaliny naleciały do środka.
Aby jeździć Ikarusami 280 lewarkami trzeba być dobrym kierowcą, trzeba myśleć jaki bieg teraz wrzucić itd. kierowca ma umieć jechać każdym pojazdem a nie tylko iść na łatwiznę automatem.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Krzysiek Ociepa » 12 grudnia 2013, 14:33

Ale chyba zgadzasz się z tym, że wozy z lat 80. należy już wycofać?

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7085
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Tomasz Rorat » 12 grudnia 2013, 14:49

Tak wycofać ale .... kiedy będzie czas na to. Na razie nie są takie złe sprawdzają się, a że nie każdy kierowca daje radę nimi jechać .... trudno ja mówię na nich ..... ( zachowam dla siebie).
Pamiętać trzeba że nie autobus rządzi kierowcą, a kierowca rządzi gdzie i jak jedzie autobus.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Łukasz Szkurłat » 12 grudnia 2013, 14:56

Tomasz Rorat pisze:Aby jeździć Ikarusami 280 lewarkami trzeba być dobrym kierowcą, trzeba myśleć jaki bieg teraz wrzucić itd. kierowca ma umieć jechać każdym pojazdem a nie tylko iść na łatwiznę automatem.

Weź sobie lewara na stały przydział, to się nie będziesz marnował w automatach. :D Tylko gorzej będzie ze znalezieniem zmiennika. Zapewne każdy posiadacz prawa jazdy kat. D potrafi jeździć starymi zgrzytami, ale chodzi o warunki i komfort pracy. Zwłaszcza w ruchu miejskim zwiększonym kilkunastokrotnie względem lat, w których zostały te pojazdy wyprodukowane.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Krzysiek Ociepa » 12 grudnia 2013, 15:08

Tomasz Rorat pisze:Tak wycofać ale .... kiedy będzie czas na to.

Czas na to, to już dawno minął. Te autobusy mają prawie po 30 lat, a żywotność autobusu miejskiego, to ok. 15 lat. Wiadomo, że lewarki będą musiały przejeździć zimę i zapewne dotrwać do jakiegoś zakupu, bo innej rady nie ma. Coś czuję, że ta zima będzie bardzo ciężka dla MPK, biorąc pod uwagę braki taborowe. Ciekawe, czy któryś z migów powstanie, jak Feniks z popiołów. A może #254, który jest na chodzie, a już nie musi służyć w OSK?

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7085
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Tomasz Rorat » 12 grudnia 2013, 15:14

Łukasz od kilku dni mam do czynienia z lewarkami po 9-10h na zmianę, a nawet ostatnio zabrałem ok. 250os. naraz i dałem radę i tylko -5min opóźnienia.
Zgadzam się że te autobus powinny być już dawno odstawione, ale .... najpierw trzeba kupić nowe, a nie narzekać. Każdy z nas wie że będą kupione nowe wozy, trzeba poczekać bo jak teraz odstawisz to jutro będziecie narzekać że jakiś kurs nie zrealizowano.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Michał Kamiński » 12 grudnia 2013, 16:22

Tomasz Rorat pisze:Tak wycofać ale .... kiedy będzie czas na to. Na razie nie są takie złe sprawdzają się, a że nie każdy kierowca daje radę nimi jechać .... trudno ja mówię na nich ..... ( zachowam dla siebie).
Pamiętać trzeba że nie autobus rządzi kierowcą, a kierowca rządzi gdzie i jak jedzie autobus.


Nie chodzi o brak umiejętności jeżdżenia lewarkami bo akurat przez jakiś czas miałem przydzielonego miga i bardzo sobie chwaliłem nim jazdę .Ale to co zostało w tej chwili to szrot .Ciekawe co powiesz panom Policjantom jak przyjadą na kontrolę a ty na pętli będziesz super wozem z 85r(mandat nieunikniony zawsze coś znajdą)Co do umiejętności to będzie okazja zimą do ich pokazania :). Nie jeden będzie miał w gaciach heh. A jak tak lubisz lewarki to wal do pana K.P. na pewno jakiś ci przypisze .

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Michał Kamiński » 12 grudnia 2013, 16:26

Tomasz Rorat pisze:Aby jeździć Ikarusami 280 lewarkami trzeba być dobrym kierowcą, trzeba myśleć jaki bieg teraz wrzucić itd. .

A to ja całe życie myślałem że dwójka, trójka, czwórka i do przodu a tu jednak trzeba myśleć który bieg by teraz zapodać :)
A i wytłumacz czemu żeby jezdzić Ikarusem 280 lewarkiem trzeba być dobrym kierowcą .Jak chodzi o zmianę biegów to spadnę z krzeseła , a co w tym trudnego i do czego tu potrzebne ponad przecietne zdolności ?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 12 grudnia 2013, 16:58

Michał Kamiński pisze:A to ja całe życie myślałem że dwójka, trójka, czwórka i do przodu a tu jednak trzeba myśleć który bieg by teraz zapodać :)
A i wytłumacz czemu żeby jezdzić Ikarusem 280 lewarkiem trzeba być dobrym kierowcą .Jak chodzi o zmianę biegów to spadnę z krzeseła , a co w tym trudnego i do czego tu potrzebne ponad przecietne zdolności ?
Michale, ale przyznasz, że co jeden "lewarek" to inaczej "chodzi" skrzynia biegów. Często biegów trzeba "szukać" w różnych miejscach (skrót myślowy). To nie Fiat 125 p ! :P

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Sebastian Wróbel » 12 grudnia 2013, 16:59

Marcin Jasiński pisze:Jeśli chodzi o program Gazela to Częstochowie nie poszło. Bo MPK chciało zagarnąć całe 80 mln zł na 80 autobusów. A jak wiadomo inne miasta coś chciały też ucznąć z tego programu i wysłali aplikacje na max 5/10 sztuk autobusów hybrydowo-gazowych.

W takim razie, czy MPK nie może renegocjować wniosku i postarać się zgarnąć te 5-10 (najlepiej przegubowych) autobusów ??
Piotr Radoliński pisze:...mam nadzieję, że z początkiem roku należy spodziewać się ogłoszenia przez MPK przetargu na nowe autobusy. Ja liczę na 7 szt. Aby ukrócić domysły - solówek.

Wiadomość cieszy, ale czemu znowu chcą kupić solówki ?? przecież Jelcze i tak są już wycofane, Ikarusy 412 prawie całkowicie wytępione, nie powinna być teraz kolej na używane niskopodłogowe przegubowce, które zastąpiłyby 30-letnie lewary ??

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 12 grudnia 2013, 17:01

Piotr Radoliński pisze:...mam nadzieję, że z początkiem roku należy spodziewać się ogłoszenia przez MPK przetargu na nowe autobusy. Ja liczę na 7 szt. Aby ukrócić domysły - solówek.
Sebastian Wróbel pisze:Wiadomość cieszy, ale czemu znowu chcą kupić solówki ?? przecież Jelcze i tak są już wycofane, Ikarusy 412 prawie całkowicie wytępione, nie powinna być teraz kolej na używane niskopodłogowe przegubowce, które zastąpiłyby 30-letnie lewary ??
...ta pula, która będzie teraz jest przeznaczona na "nówki".

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Sebastian Wróbel » 12 grudnia 2013, 17:04

Nie do końca rozumiem Piotrze: czyli te 5 mln. złotych wpisane do budżetu miasta 2014 pójdzie na 7szt. używanych solówek?!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 12 grudnia 2013, 17:05

Sebastian Wróbel pisze:Nie do końca rozumiem Piotrze: czyli te 5 mln. złotych wpisane do budżetu miasta 2014 pójdzie na 7szt. używanych solówek?!
...na "nówki" czyli NOWE fabrycznie pojazdy.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Krzysiek Ociepa » 12 grudnia 2013, 17:07

Przecież Piotr napisał wcześniej, że będzie 7 nowych autobusów. Nowych, to nowych. Skoro solówki, no to trudno, niech będą solówki. Byle tylko coś porządnego i w dobrej opcji.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 12 grudnia 2013, 17:10

...chciałbym* żeby to były może Solarisy ! :)

* - moje subietywne zdanie

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Sebastian Wróbel » 12 grudnia 2013, 17:11

Teraz rozumiem. Dzięki za informację. Mam nadzieję, że przetarg wygra Solaris. ;)

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Michał Kamiński » 12 grudnia 2013, 17:39

Piotr Radoliński pisze:
Michał Kamiński pisze:A to ja całe życie myślałem że dwójka, trójka, czwórka i do przodu a tu jednak trzeba myśleć który bieg by teraz zapodać :)
A i wytłumacz czemu żeby jezdzić Ikarusem 280 lewarkiem trzeba być dobrym kierowcą .Jak chodzi o zmianę biegów to spadnę z krzeseła , a co w tym trudnego i do czego tu potrzebne ponad przecietne zdolności ?
Michale, ale przyznasz, że co jeden "lewarek" to inaczej "chodzi" skrzynia biegów. Często biegów trzeba "szukać" w różnych miejscach (skrót myślowy). To nie Fiat 125 p ! :P


Tak , ale nie potrzeba do tego jakiś wyjątkowych zdolności .I jak ktoś nie umie jezdzić lewarkiem to i automatem nie będzie umiał bo np. od przystanku do przystanku nieświadomie 5 razy zredukuje bieg ,albo będzie piłował na wysokich .Albo umie się jezdzić ,albo nie i nie jest to uzależnione od wozu ...Chyba ,że dostanie takie z autopilotem gdzie wystarczy wcisnąć guzik ,,on'' :)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Krzysiek Ociepa » 12 grudnia 2013, 17:51

Piotr Radoliński pisze:...chciałbym* żeby to były może Solarisy ! :)

* - moje subietywne zdanie

Na Solarisy to wszyscy czekamy już od 2006 roku, kiedy to przetarg o 1,5 mln zł wygrał EvoBus, z tym że zaoferował wysokie Conecto G, a Solaris oferował Urbino 18. A później już poszło z Mercedesami... Czas na jakąś zmianę.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Michał Kamiński » 12 grudnia 2013, 18:00

Conecto G to porażka przy Solarisie U18 taka prawda .Zamiast kupować Polskie wozy które moim zdaniem są jednymi z najlepszych jak nie najlepszymi wspieramy rynek zachodni i kupujemy drogie w utrzymaniu Mercedesy taki mały precedens

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Krzysiek Ociepa » 12 grudnia 2013, 18:42

Mało brakło, a w Warszawie by się w 2007 roku skończyło tak samo, bo MZA w przetargu też nie dało zapisu o niskiej podłodze. Ale na szczęście im się udało kupić SU18. A chodziło o 100 autobusów...

Jakub Siadlak
Posty: 298
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Jakub Siadlak » 12 grudnia 2013, 18:57

Co do jazdy lewarami,to moje zdanie jest takie,ze powinny być wycofane,to oczywiste.Ale że nie ma czym jeździć to trzeba je jeszcze eksploatować.Inna sprawa na jakich liniach jeżdżą.Jak widzę #332 czy #344 na linii 24 czy 12 to współczuję kierowcy.Sam jeździłem ponad 2 lata Jelczem i wiem jaka jest jazda w korkach,w największy upał pod słońce :-x Dramacik.A zimą to nie wiedziałem kiedy webasto włączać.Raz włączyłem na Gombrowicza,ruszyłem,dojeżdżam do świateł i czerwone.Pozamiatane :D Wyglądało to tak,jakby mi ktoś pod auto gaz łzawiący wrzucił.W kabinie zresztą podobnie :lol: Ludzie zaczęli się rozglądać z niepewnymi minami,bo tyle gęstego dymu spod auta raczej nie wróży nic dobrego :D Miałem już dość jazdy tym wozem,bo choć starałem się o niego dbać ze zmiennikiem,to po prostu wstydziłem się tym jeździć. O ilości awarii i holowań nie wspomnę :P

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Michał Kamiński » 12 grudnia 2013, 20:03

Może nie byłeś dobrym kierowcą jak tu jeden kolega sugeruje i nie umiałeś taką furą jezdzić:)
PS . Lewary powinny być tylko puszczane na szczyty najlepiej typu 17 gdzie jezdzi kilka osób nie ma korków a zmiana trwa nie całe 4 h i także TRW! Są dyspozytorzy co starają się puszczać te sztrucle na szczyty ,ale nie wszystkim się chce pomyśleć

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Krzysiek Ociepa » 13 grudnia 2013, 00:04

A no właśnie, takie strucle, jak lewarki powinny jeździć jedynie na szczytówkach, TRW, itp. A dzisiaj przykładowo był #344 na całce na 15/16. A ten wóz, to podobno najgorsze truchło w całym MPK. Takich sytuacji powinno się wystrzegać, szczególnie w sytuacji, kiedy nie ma czym jeździć... Na całki powinny wyjeżdżać solidne wozy, a nie prawie 30-letnie Ikarusy.

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 13 grudnia 2013, 10:11

Prawdą jest że praca na linii 24 takim lewarkiem 344 do najłatwiejszych nie należy ale nie ma też tragedii. Chociaż dużo lepiej sprawuje się 332 ( lepszy promień skrętu, nie trzeba szukać biegów ).

Co do zakupu nowego taboru ja ja osobiście wolał bym MANa niż Solarisa. Według mnie lepiej się prowadzi, jest lepiej wykończony.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Michał Kamiński » 13 grudnia 2013, 11:03

Ale po co dawać te sztrucle na zmiany 9-10h jak jest dużo szczytów 3-5 h ! W jakim celu eksploatować przez 18h wóz który ledwo zipie ,jest uciążliwy dla pasażera i kierowcy jak można go wypuścić na kilka godzin.Lewarków jest zaledwie 5 i nie zawsze wszystkie wyjeżdzają więc nie jest problemem wypuścić 2 na TRW a pozostałe 3 na krótkie szczyty a tak nie jest .Chyba dlatego ,że osoba która go wystawia na taką linię nim nie jezdzi i nie obchodzi go ten fakt .


Wróć do „Tabor”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości