Zakupy taboru rok 2014

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Krzysiek Ociepa » 02 stycznia 2014, 19:35

Takie wewnętrzne oznaczenie. Tak samo w przypadku Mercedesa (zarówno Conecto LF, jak i Citaro) jest oznaczenie 628. Ja bym jednak proponował operować nazwami handlowymi.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Wojciech Liberda » 02 stycznia 2014, 21:41

Nie wiem po co się podniecacie jak UE chcę w 2050 wycofać wszystkie autobusy na ON

http://infotram.pl/text.php?from=mail&id=61091

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7085
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Tomasz Rorat » 02 stycznia 2014, 21:49

To 36lat, czyli po tym jak otrzymam swoją emeryturę, a jaki autobus kupiony teraz wytrzyma 36lat ?? bo Ikarusy takie jak "dziadek" już się chyba nie znajdą.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4270
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Bartosz Kowalski » 02 stycznia 2014, 22:04

Autosan traci za brak dzielonej przedniej szyby. Solbys o ile się nie mylę jest w stanie zrobić z tyłu szybę.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Wojciech Liberda » 03 stycznia 2014, 08:43

Tomasz Rorat pisze:To 36lat, czyli po tym jak otrzymam swoją emeryturę, a jaki autobus kupiony teraz wytrzyma 36lat ?? bo Ikarusy takie jak "dziadek" już się chyba nie znajdą.


Bardziej chodzi o to, żeby puścić alternatywne środki typu, tramwaj, trolejbus, autobus na LPG,CNG itd... z opcją na tramwaj w każdej ulicy :P

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4270
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Bartosz Kowalski » 03 stycznia 2014, 09:35

Za 36 lat to nie będzie UE, okaże się że silnik diesla nie jest taki nie ekologiczny jak go malują, a alternatywne źródła napędu dalej są w sferze prototypów a korzystania z nich jest bardziej kosztowne i mniej ekologiczne niż tradycyjny silnik.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 stycznia 2014, 12:13

Też uważam, że "polityka ekologiczna" to fikcja. UE ładuje w to wielkie pieniądze, ale w najgłupszy sposób. Zamiast wydawać na badania naukowe nad ulepszaniem tych technologii, licząc że któraś z nic stanie się ekonomicznie opłacalna, wywalają pieniądze na dopłaty do korzystania z tyc zabawek. Nic z tego nie ma, a technologia się nie rozwija, bo po co wydawać pieniądze na ulepszanie czegoś, skoro i tak dostaniemy dopłaty do produkcji tego dziadostwa...

Damian Włodarczyk
Posty: 238
Rejestracja: 21 lutego 2008, 22:26
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Damian Włodarczyk » 03 stycznia 2014, 16:48

Ja calym sercem i duchem jestem jednak za MAN-em. Jedyny minus takiego wyboru wg. mnie bylby taki, ze to jednak nie polski producent :(

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Michał Kamiński » 03 stycznia 2014, 17:08

Ja też jestem za Man-em ,chociaż Solaris to Polska opcja .Wcześniej byłem za Solniczką jednak po jazdach naszymi Manami i Solarisami zmieniłem zdanie.

Damian Włodarczyk
Posty: 238
Rejestracja: 21 lutego 2008, 22:26
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Damian Włodarczyk » 03 stycznia 2014, 17:18

Raz jechalem Solarisem na 16 w niedziele, powłączało mi się coś dziwnego, na pętli Rolnicza musiałem zatrzymać kierowce z przeciwnego kursu, bo nie wiedziałem o co chodzi....

Awatar użytkownika
Tomasz Sałata
Posty: 610
Rejestracja: 21 marca 2011, 15:56
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Tomasz Sałata » 03 stycznia 2014, 17:33

W tych czasach, autobusy są naszpikowane elektroniką wszędzie gdzie się da. Ja jestem za Solarisem. Druga opcja to MAN. Pożyjemy, zobaczymy :)

Jakub Siadlak
Posty: 298
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Jakub Siadlak » 03 stycznia 2014, 18:10

Mnie najlepiej z naszych wozów jeździ się Manami.Ale nasze auta po kilka lat już mają :P Solarisami za bardzo buja,choć nie wiem jak jeździ się Manem nówką.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 03 stycznia 2014, 18:12

...mam wrażenie, że "nasze" Solarisy a obecnie produkowane to też "inna bajka" ! :)

Andrzej Czerwik
Członek CKMKM
Posty: 861
Rejestracja: 07 września 2012, 16:16
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Andrzej Czerwik » 03 stycznia 2014, 18:24

ale te "co mamy" Piotrze według pracowników "zaplecza technicznego" są naprawdę mało awaryjne w porównaniu z "innymi" sprzętami.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Mateusz Stacherczak » 03 stycznia 2014, 18:28

Damian Włodarczyk pisze:Raz jechalem Solarisem na 16 w niedziele, powłączało mi się coś dziwnego, na pętli Rolnicza musiałem zatrzymać kierowce z przeciwnego kursu, bo nie wiedziałem o co chodzi....

I doszliście co jest co? Solarisy tak mają ;)
Tomasz Sałata pisze:W tych czasach, autobusy są naszpikowane elektroniką wszędzie gdzie się da. Ja jestem za Solarisem. Druga opcja to MAN. Pożyjemy, zobaczymy :)

Między innymi.
Jakub Siadlak pisze:Mnie najlepiej z naszych wozów jeździ się Manami.Ale nasze auta po kilka lat już mają :P Solarisami za bardzo buja,choć nie wiem jak jeździ się Manem nówką.

To bujanie jest bardzo często spotykane w Solarisach II generacji, a takowe są na stanie częstochowskiego MPK.
Piotr Radoliński pisze:...mam wrażenie, że "nasze" Solarisy a obecnie produkowane to też "inna bajka" ! :)

Otóż to!
Andrzej Czerwik pisze:ale te "co mamy" Piotrze według pracowników "zaplecza technicznego" są naprawdę mało awaryjne w porównaniu z "innymi" sprzętami.

... i choć bujają jak to Jakub określił, to są to naprawdę wytrzymałe wozy. Co ważne wozy tego producenta - szczególnie II generacja - wytrzymuje milion km bez naprawy silnika!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 03 stycznia 2014, 18:29

Andrzej Czerwik pisze:ale te "co mamy" Piotrze według pracowników "zaplecza technicznego" są naprawdę mało awaryjne w porównaniu z "innymi" sprzętami.
...ależ o tym to nie musisz mnie przekonywać - wiem to także. odpisywałem tylko Damianowi i Jakubowi - w kontekście tego co mamy a co obecnie jest produkowane. Toż to 12 lat różnicy - w innych miastach/krajach - takie pojazdy są już dawno wycofane z ruchu.

Andrzej Czerwik
Członek CKMKM
Posty: 861
Rejestracja: 07 września 2012, 16:16
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Andrzej Czerwik » 03 stycznia 2014, 18:35

I jestem "za " aby kiedyś w "najbliższej przyszłości" będziemy mogli podziwiać zakupy nowych "solarisów"

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Michał Kamiński » 03 stycznia 2014, 20:09

Ale nasze Many (oprócz Szwedów) są chyba starsze od Solniczek .I właśnie mnie jako kierowcy jezdzi się tymi MANami (starszymi)lepiej niż Solniczkami.Dokładnie tak jak pisał Kuba Solniczkami buja jak na statku ,co nie zmienia faktu ,że mają super silniki.Jednak liczba wyskakujących błędów podczas jazdy jest ogromna(to co pisał Damian) .Najczęściej wystarczy reset i dalej heja .Teraz może kogoś zdziwię i jako pasażer wolę jezdzić Solniczką !:) Większość z Was tu piszących jest pasażerami i woli Solarisa co mnie nie dziwi ,jednak większość kierowców Mpk wolała by MANa

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Mateusz Stacherczak » 03 stycznia 2014, 20:21

^^
Tak jak pisałem, to bujanie jest normalnym - nader wszystko - właśnie w II generacji. Bardzo nie miłe uczucie bujania jest w Urbino 15 właśnie II generacji. W III generacji problem ten zanikł. Chociaż nie w stu procentach.
MAN może i ma wąskie przejście szczególnie z tyłu, ale to naprawdę jest to bardzo porządny wóz. Zarówno dla kierowcy jak i dla pasażera. A pieniążki mogą i na pewno zostaną w naszym kraju ;)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7085
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

I

Postautor: Tomasz Rorat » 03 stycznia 2014, 21:24

Solaris !! Jestem za, oglądałem nówki i są super.

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Jakub Szymanowski » 03 stycznia 2014, 21:30

W Świnoujściu mamy dwie sztuki Urbino z 2013 roku i sprawiają całkiem miłe wrażenie, choć ja osobiście wolałbym MANy. :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Dominik Wójcik » 04 stycznia 2014, 00:01

Nie odzywałem się wcześnie, coby "nie pisać o czymś, o czym się nie ma pojęcia" ;)
Puściłem SIWZ w Polskę do ludzi pracujących w komunikacji i każdy z nich, niezależnie od siebie nawzajem stwierdził, że z uwagi na usytuowanie silnika przetarg może być pisany pod MAN, bo żaden z nich nie zna innego autobusu, który spełniałby wymóg usytuowania silnika wskazany w SIWZ

Andrzej Rybak
Posty: 763
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:44
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Andrzej Rybak » 04 stycznia 2014, 01:15

Ja niczego szczególnego odnośnie umieszczenia silnika się nie dopatrzyłem, wg. mnie wszyscy producenci którzy są tutaj najczęściej wymieniani oferują autobusy które spełniają te wymagania.Nie wiem tylko jakiej pojemności silniki oferują konkretni producenci.Wymóg dzielonej przedniej szyby niekorzystnie wpłynie na ocenę oferty Mercedesa.Swego czasu jeden z prezesów MPK udowadniał że Mercedes ma dzieloną przednią szybę, w poziomie. ;) Gdzie obecnie pracuje pan Laszlo?

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

I

Postautor: Michał Kamiński » 04 stycznia 2014, 08:41

Tomasz Rorat pisze:Solaris !! Jestem za, oglądałem nówki i są super.

A miałeś okazje się przejechać , bo to jak się jezdzi chyba ważniejsze od wyglądu !

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7085
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Tomasz Rorat » 04 stycznia 2014, 10:54

Przejechać się nie, ale usiąść za kierownicą, rozmawiać z kierowcami którzy jeździli itd.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Dominik Wójcik » 04 stycznia 2014, 11:23

Chodzi o silnik umieszczony osiowo. Ponoć tylko MAN ma to w ofercie, bo inni stosują inne rozwiązania.
Ja, jako dziecko PRL, rozumiem dążenie do unifikacji.
Oczywiście nie jest powiedziane, że któryś się nie wycwani i nie zaoferuje takiego rozwiązania, np. stosując gotowe komponenty MAN, więc i dziecko czyste i kąpiel wylana bez niego ;)

Andrzej Rybak
Posty: 763
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:44
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Andrzej Rybak » 04 stycznia 2014, 11:40

Dominik Wójcik pisze:Chodzi o silnik umieszczony osiowo.


W SIWZ jest zapis:położenie(silnika) wzdłuż osi autobusu, na zwisie tylnym.Zatem nie musi być osiowo tylko wzdłuż osi autobusu.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Krzysiek Ociepa » 04 stycznia 2014, 12:22

No właśnie. Po przeczytaniu tego co napisał Dominik, tak siedziałem i się zastanawiałem jak to jest. Przeglądałem SIWZ i cytuję:
położenie wzdłuż osi autobusu, na zwisie tylnym

W tym wypadku faktycznie można pomyśleć o osi napędowej, czyli faktycznie pasuje rozwiązanie MAN-a. Z drugiej jednak strony przeglądałem SIWZ dalej i natknąłem się na coś takiego:
szyba przednia składająca się z 2 części (część lewa i część prawa) podzielona w pionie wzdłuż osi pojazdu

Z tego zaś wychodziłoby, że gdy jest mowa o osi pojazdu/autobusu, chodzi o jego oś symetrii, a nie napędową. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. A co do samego SIWZ, to jeszcze jedna sprawa mnie nurtuje. Chodzi o "naturalną wentylację", czyli otwierane okna. Moim zdaniem powinny być dopuszczalne tylko i wyłącznie okna przesuwane, a nie uchylne lufciki. OK, powiecie że będzie klimatyzacja. Ale wiemy jak to zawsze bywa. Klima jest, ale faktyczne określenie warunków kiedy ma działać jest trudne. Wtedy sprawę załatwiają duże przesuwne okna, bo lufciki niestety niezbyt wiele dają.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7085
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Tomasz Rorat » 04 stycznia 2014, 12:27

Przesuwne tak, ale tylko do środkowej części, bo z tyło już nie, bo są szaleńczy którzy wychylają się z tyłu !!

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Krzysiek Ociepa » 04 stycznia 2014, 12:36

W Citaro są akurat bardzo duże przesuwane okna. Myślę, że wystarczą takie na 1/3 wysokości całego okna, takie np. jak tu:
http://czgk.pl/details.php?image_id=44388&mode=search

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Dominik Wójcik » 04 stycznia 2014, 12:41

Dominik Wójcik pisze:Chodzi o silnik umieszczony osiowo.
Andrzej Rybak pisze:W SIWZ jest zapis:położenie(silnika) wzdłuż osi autobusu, na zwisie tylnym.Zatem nie musi być osiowo tylko wzdłuż osi autobusu.
:) Od razu widać, żeś humanista :) Każdy, kto liznął cokolwiek technicznego (technikum, to takie "cokolwiek" :) ), zawsze stosuje termin "osiowo" na określenie ułożenia wzdłuż osi symetrii :) Czyli tak, jak należy ten termin stosować :)

Andrzej Rybak
Posty: 763
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:44
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Andrzej Rybak » 04 stycznia 2014, 12:46

Z tego zaś wychodziłoby, że gdy jest mowa o osi pojazdu/autobusu, chodzi o jego oś symetrii, a nie napędową.

To chyba oczywiste :P

Zwróćcie uwagę że w tegorocznym przetargu niema dodatkowej punktacji za oferowanie w autobusie silnika własnej konstrukcji a nie silnika innego producenta,co daje szanse solarisowi. No cóż nie jestem obiektywny ;)

I tutaj się Dominiku mylisz ;) bo ani ze mnie Humanista a i liznąłem trochę techniki.Tak na mój chłopski prosty rozum to: osiowo znaczy w osi (centralnie, na środku)a wzdłuż osi to równolegle do niej.:D

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Krzysiek Ociepa » 04 stycznia 2014, 13:20

No więc właśnie. Czyli wychodzi na to, że właśnie MAN jest na straconej pozycji, bo tam silnik jest prostopadle do osi pojazdu.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Mateusz Stacherczak » 04 stycznia 2014, 14:21

Podobny zapis był w specyfikacji w Gliwicach. W pierwszym postepowaniu wygrał EvoBus i MAN. W drugim postępowaniu wygrał... Solaris.

Andrzej Rybak
Posty: 763
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:44
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Andrzej Rybak » 04 stycznia 2014, 14:53

Krzysiek Ociepa pisze:No więc właśnie. Czyli wychodzi na to, że właśnie MAN jest na straconej pozycji, bo tam silnik jest prostopadle do osi pojazdu.



Spokojnie , Man spełnia te kryteria.Pamiętajmy jednak że norma EURO 6 wymusiła zastosowanie szeregu nowych rozwiązań, często zastosowania całkiem nowych silników efektem czego jest rozrost komory silnikowej co np.w solarisie zmniejszyło liczbę siedzeń z tyłu.Wszystkie dotychczasowe opinie o autobusach wyrobiliśmy sobie na autobusach dobrze nam znanych od lat ,wcześniejsze zmiany z EURO 3 na EURO 4 itd.nie nastręczały aż tylu problemów, nie trzeba było aż tak bardzo ingerować w konstrukcję autobusów.Dopiero wprowadzenie EURO 6 wymusiło wiele zmian konstrukcyjnych, jak to się wszystko sprawdzi to przekonamy się na własnej skórze.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 04 stycznia 2014, 15:13

Andrzej Rybak pisze:Gdzie obecnie pracuje pan Laszlo?
...pan Laszlo Rakasz jest dyrektorem d/s strategii w EvoBus Polska.

A przy okazji pierwsze w Polsce autobusy spełniające normę Euro 6 to Mercedesy Citaro, ich właścicielem jest Komunalne Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Białymstoku.
Jeżeli chodzi o MAN-y to w lecie zakłady w Starachowicach miały taki nawał zamówień na autobusy, że część zamówień trzeba było przekazać do... Ankary.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Mateusz Stacherczak » 04 stycznia 2014, 15:15

Ale już odchodzi na emeryturę ;)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Wojciech Liberda » 04 stycznia 2014, 15:22

Mateusz Stacherczak pisze:Ale już odchodzi na emeryturę ;)


A ja słyszałem, że już kilka lat temu zrezygnował...

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Mateusz Stacherczak » 04 stycznia 2014, 15:26

Niemożliwe. W ubiegłym roku był widziany na targach, sympozjach i spotkaniach - rzecz jasna jako przedstawiciel EvoBusa. A informacja o emeryturze jest potwierdzona ;)

Andrzej Rybak
Posty: 763
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:44
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Andrzej Rybak » 05 stycznia 2014, 19:57

Może być EURO 5 Jak to możliwe?

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Krzysiek Ociepa » 08 stycznia 2014, 12:13

Tak sobie znowu przeglądam SIWZ i wyłapuję pewne ciekawe warunki:
? minimum 6 siedzących miejsc pasażerskich dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi;
? dostęp do pozostałych siedzeń po pokonaniu maksimum jednego stopnia;

Głównie chodzi mi o ten drugi podpunkt. Wynika z niego, że odpada nam z przetargu MAN, ze względu na to:
http://phototrans.eu/images/photos/orig ... 443537.jpg
MAN mógłby się liczyć, jedynie jeśli do przetargu zgłosi wersję z wieżą.

Maciej Urbaniak
Posty: 328
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Maciej Urbaniak » 08 stycznia 2014, 12:22

Myślę, że ominięcie takiego "drobiazgu" to dla tak dużej firmy żaden problem. Pytanie tylko czy w ogóle będzie im się chciało bawić w bądź co bądź nie duży przetarg. Pożyjemy, zobaczymy :)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Krzysiek Ociepa » 08 stycznia 2014, 12:24

W inny sposób, niż przez zastosowanie silnika w zabudowie wieżowej, nie ma możliwości obejścia tego "drobiazgu".

Maciej Urbaniak
Posty: 328
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Maciej Urbaniak » 08 stycznia 2014, 13:01

Pisząc "drobiazg" miałem na myśli po prostu to, że pewnie nie raz już spotkali się z takim wymogiem i wiedzą co zaproponować żeby spełniało wymagania.

Andrzej Rybak
Posty: 763
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:44
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Andrzej Rybak » 08 stycznia 2014, 18:44

W SIWZ jest wymóg minimalnej mocy silnika 180,5 kW, tak się składa że Solbus oferuje autobusy z silnikami dokładnie takiej mocy.:D Przypomnę ,MPK testowało autobusy tego producenta.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Krzysiek Ociepa » 08 stycznia 2014, 20:13

Andrzej Rybak pisze:W SIWZ jest wymóg minimalnej mocy silnika 180,5 kW, tak się składa że Solbus oferuje autobusy z silnikami dokładnie takiej mocy.:D Przypomnę ,MPK testowało autobusy tego producenta.

To akurat o niczym nie świadczy, gdyż nie jest to silnik Solbusa, ani nie jest stosowany tylko w Solbusie. Moc 180,5 kW (245 KM) posiada silnik Cummins ISB6.7E5 250B, którego parametry widocznie MPK odpowiadają. Poza Solbusem SM12, silnik ten jest montowany także w Solarisie Urbino 12 oraz w AMZ CS12LF.
Ogólnie rzecz biorąc, będzie ciekawie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 08 stycznia 2014, 20:21

...myślę, że uda mi się w miarę szybko przekazać Wam, kto zgłosi się to przetargu i później, kto go wygra !! :)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Janusz Karlikowski » 08 stycznia 2014, 20:31

To jeszcze nie ustalili ?? :shock:
Nowość w Częstochowie. Podobno to się nazywa postęp... Ech, bez komentarza

Osobiście stawiam na Solarisa, ale co ja tam mam do gadania :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 08 stycznia 2014, 20:53

Janusz Karlikowski pisze:Osobiście stawiam na Solarisa, ale co ja tam mam do gadania :)
...no wiesz ! Napisałeś o al. Pokoju na Dąbiu i co ? I "chłopaki" rzucili się biegiem do remontu !! Masz moc ! :)

Andrzej Rybak
Posty: 763
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:44
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru rok 2014

Postautor: Andrzej Rybak » 08 stycznia 2014, 20:58

Krzysiek Ociepa pisze:
Andrzej Rybak pisze:W SIWZ jest wymóg minimalnej mocy silnika 180,5 kW, tak się składa że Solbus oferuje autobusy z silnikami dokładnie takiej mocy.:D Przypomnę ,MPK testowało autobusy tego producenta.

To akurat o niczym nie świadczy, gdyż nie jest to silnik Solbusa, ani nie jest stosowany tylko w Solbusie. Moc 180,5 kW (245 KM) posiada silnik Cummins ISB6.7E5 250B, którego parametry widocznie MPK odpowiadają. Poza Solbusem SM12, silnik ten jest montowany także w Solarisie Urbino 12 oraz w AMZ CS12LF.
Ogólnie rzecz biorąc, będzie ciekawie.



To że silnik Cumminsa stosowany jest przez wielu producentów to wiem.Solaris moc tego silnika w trochę innej specyfikacji określa na 187 kW, a Solbus kropka w kropkę tyle ile MPK wymaga.


Wróć do „Tabor”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości