Aktualizacja tablic kierunkowych

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2965
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Łukasz Szkurłat » 18 grudnia 2013, 20:57

Temat stworzony do dyskusji na temat wykorzystywanych tablic kierunkowych - nowych, które świeżo weszły w użytek i starych, których miejsce jest w ramce na ścianie, a nie kasecie autobusu.
W dniu dzisiejszym mam do zaprezentowania zdjęcie nowej tablicy dla szczytówek linii 17.
Obrazek
Dziś rozumiem, że kierowca "celowo" je wziął na brygadę całodniową, żebym mógł je zobaczyć, ale następnym razem już będę tego pilnował.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Patryk Hartman » 18 grudnia 2013, 21:06

Od poniedziałku są nowe tablice dla linii 11.

1. GAZOWNIA - CMENTARZ ŚW. ROCHA
2. OPIS TRASY (bodajże w 4 linijkach)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 18 grudnia 2013, 21:20

We wtorek #359 woził na 32-03 tablice z trasą przez Św. Rocha. Boże, ile już ta linia tamtędy nie kursuje...

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Patryk Hartman » 18 grudnia 2013, 21:22

#358 raczej :)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 18 grudnia 2013, 21:24

A tak, tak.

Sebastian Panowicz
Posty: 237
Rejestracja: 13 kwietnia 2010, 13:37
Lokalizacja: Kłobuck
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Sebastian Panowicz » 19 grudnia 2013, 04:38

Janusz Karlikowski pisze:We wtorek #359 woził na 32-03 tablice z trasą przez Św. Rocha. Boże, ile już ta linia tamtędy nie kursuje...


Z 10 lat? Zupełnie zapomniałem, że ta linia nie jeździła przez Parkitkę. :lol:

Swego czasu na linii 12 był przegląd tablic kierunkowych. Na trzy widziane przeze mnie ikary 280 każdy jechał z innym kompletem tablic kierunkowych: Gnaszyn Dospel, Gnaszyn i tu perełka: Gnaszyn Tapety.

Pozytywny przykład z linii 23: Archiwum Państwowe na żółtym tle.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Patryk Hartman » 31 stycznia 2014, 22:24

19 zyskała nowe tablice z krańcówkami: ŻABINIEC, KUCELIN-HUTA. Widziałem ją dziś w #288, był na 19-32. ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Krzysiek Ociepa » 01 lutego 2014, 02:29

Aż mnie ciekawi jakie tablice miał #188, który obsługiwał TRW kilka dni temu... Po mieście jeżdżą stare Ikarusy (najmłodszy ma 17 lat), a na TRW jeżdżą najlepsze autobusy w całym MPK... Ja tam się czepiać nie chcę, ale kuźwa bez przesady. Przegubowych niskaczy jest zaj***ście mało, a turlają się na TRW... Za coś takiego powinien ktoś beknąć, bo takie wozy nie powinny mieć prawa wyjeżdżać na tego typu linie. Ubolewamy, że częstochowska komunikacja jest słaba, no ale skoro najlepsze autobusy w całym MPK (Mercedesy Citaro G) jeżdżą na dowozie TRW, to nie ma się co dziwić. Wtedy, to nic dziwnego, że brygady, które mają być niskopodłogowe, są obsługiwane przez wozy wysokopodłogowe. W końcu TRW ważniejsze, niż szary pasażer...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 01 lutego 2014, 08:53

Ja widziałem w 11 także nowe tablice: LEGIONÓW - GAZOWNIA - ... - CMENTARZ ŚW. ROCHA. Mowa o przelotówkach. Jaka była z przodu nie wiem, ale obok kierowcy leżała żółta tabliczka LEGIONÓW

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Patryk Hartman » 01 lutego 2014, 09:20

Krzysiek Ociepa pisze:Aż mnie ciekawi jakie tablice miał #188, który obsługiwał TRW kilka dni temu... Po mieście jeżdżą stare Ikarusy (najmłodszy ma 17 lat), a na TRW jeżdżą najlepsze autobusy w całym MPK... Ja tam się czepiać nie chcę, ale kuźwa bez przesady. Przegubowych niskaczy jest zaj***ście mało, a turlają się na TRW... Za coś takiego powinien ktoś beknąć, bo takie wozy nie powinny mieć prawa wyjeżdżać na tego typu linie. Ubolewamy, że częstochowska komunikacja jest słaba, no ale skoro najlepsze autobusy w całym MPK (Mercedesy Citaro G) jeżdżą na dowozie TRW, to nie ma się co dziwić. Wtedy, to nic dziwnego, że brygady, które mają być niskopodłogowe, są obsługiwane przez wozy wysokopodłogowe. W końcu TRW ważniejsze, niż szary pasażer...

Krzysiu, fociłem #188 na TRW A Legionów (foto jest w temacie ZDJĘCIA) i żadnej tablicy na podszybiu nie było, na wyświetlaczach (przednim i bocznym) widniał napis TRW LEGIONÓW.
Janusz Karlikowski pisze:Ja widziałem w 11 także nowe tablice: LEGIONÓW - GAZOWNIA - ... - CMENTARZ ŚW. ROCHA. Mowa o przelotówkach. Jaka była z przodu nie wiem, ale obok kierowcy leżała żółta tabliczka LEGIONÓW

Pisałem o nich tu 18 grudnia 2013r. ;)

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Michał Kamiński » 01 lutego 2014, 09:51

Krzysiek Ociepa pisze:Aż mnie ciekawi jakie tablice miał #188, który obsługiwał TRW kilka dni temu... Po mieście jeżdżą stare Ikarusy (najmłodszy ma 17 lat), a na TRW jeżdżą najlepsze autobusy w całym MPK... Ja tam się czepiać nie chcę, ale kuźwa bez przesady. Przegubowych niskaczy jest zaj***ście mało, a turlają się na TRW... Za coś takiego powinien ktoś beknąć, bo takie wozy nie powinny mieć prawa wyjeżdżać na tego typu linie. Ubolewamy, że częstochowska komunikacja jest słaba, no ale skoro najlepsze autobusy w całym MPK (Mercedesy Citaro G) jeżdżą na dowozie TRW, to nie ma się co dziwić. Wtedy, to nic dziwnego, że brygady, które mają być niskopodłogowe, są obsługiwane przez wozy wysokopodłogowe. W końcu TRW ważniejsze, niż szary pasażer...


Zgadzam się z tobą w 100% .

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 01 lutego 2014, 12:07

Patryk Hartman pisze:Pisałem o nich tu 18 grudnia 2013r. ;)
Pisałeś, ale mało dokładnie. Z Twojego wpisu nie wynika, że tablica zawiera dwie wyszczególnione pętle tego samego kierunku oraz, że wariantowa (szczytowa) jest koloru szarego :P

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Krzysiek Ociepa » 01 lutego 2014, 12:41

Patryk Hartman pisze:
Krzysiek Ociepa pisze:Aż mnie ciekawi jakie tablice miał #188, który obsługiwał TRW kilka dni temu... Po mieście jeżdżą stare Ikarusy (najmłodszy ma 17 lat), a na TRW jeżdżą najlepsze autobusy w całym MPK... Ja tam się czepiać nie chcę, ale kuźwa bez przesady. Przegubowych niskaczy jest zaj***ście mało, a turlają się na TRW... Za coś takiego powinien ktoś beknąć, bo takie wozy nie powinny mieć prawa wyjeżdżać na tego typu linie. Ubolewamy, że częstochowska komunikacja jest słaba, no ale skoro najlepsze autobusy w całym MPK (Mercedesy Citaro G) jeżdżą na dowozie TRW, to nie ma się co dziwić. Wtedy, to nic dziwnego, że brygady, które mają być niskopodłogowe, są obsługiwane przez wozy wysokopodłogowe. W końcu TRW ważniejsze, niż szary pasażer...

Krzysiu, fociłem #188 na TRW A Legionów (foto jest w temacie ZDJĘCIA) i żadnej tablicy na podszybiu nie było, na wyświetlaczach (przednim i bocznym) widniał napis TRW LEGIONÓW.

Widziałem to zdjęcie i użyłem przykładu #188, tylko po to żeby napisać o fakcie wypuszczania Citaro G na dowóz TRW. Coś takiego nie powinno mieć miejsca. Nie pisałbym o tym, gdybyśmy mieli w taborze 50 takich Mercedesów... I niech nikt nie pisze, że to TRW sobie wybiera wozy jakie mają jeździć. Przecież MPK może im powiedzieć NIE, bo to wozy MPK. Powinna być lista wozów, z których sobie TRW może wybierać, jednak powinna się składać tylko z Ikarusów.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Bartosz Kowalski » 01 lutego 2014, 13:42

Krzysiek Ociepa pisze:Aż mnie ciekawi jakie tablice miał #188, który obsługiwał TRW kilka dni temu... Po mieście jeżdżą stare Ikarusy (najmłodszy ma 17 lat), a na TRW jeżdżą najlepsze autobusy w całym MPK... Ja tam się czepiać nie chcę, ale kuźwa bez przesady. Przegubowych niskaczy jest zaj***ście mało, a turlają się na TRW... Za coś takiego powinien ktoś beknąć, bo takie wozy nie powinny mieć prawa wyjeżdżać na tego typu linie. Ubolewamy, że częstochowska komunikacja jest słaba, no ale skoro najlepsze autobusy w całym MPK (Mercedesy Citaro G) jeżdżą na dowozie TRW, to nie ma się co dziwić. Wtedy, to nic dziwnego, że brygady, które mają być niskopodłogowe, są obsługiwane przez wozy wysokopodłogowe. W końcu TRW ważniejsze, niż szary pasażer...

Może tu działa zasada jak na przewozach do PGE w Bełchatowie czyli klient żąda by były najlepsze wozy. I tak wiele PKS-ów puszcza najlepsze wozy na przewozy do PGE a na liniach turlają się starymi Autosanami.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 01 lutego 2014, 13:50

Oj to prawda. Autosan, którym jechałem ze Szczercowa o 8:35, to był pojazd pamiętający baaardzo odległe czasy ;) A i ten, który jechał na przejętej trasie po 22, do najnowszych nie należał. Za to przewozy to były fajne wozy.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 01 lutego 2014, 15:22

Co do TRW, to teraz był #358 na A oraz jakiś SU12 na B !!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 lutego 2014, 15:28

Bartosz Kowalski pisze:Może tu działa zasada jak na przewozach do PGE w Bełchatowie czyli klient żąda by były najlepsze wozy. I tak wiele PKS-ów puszcza najlepsze wozy na przewozy do PGE a na liniach turlają się starymi Autosanami.
Wszystko fajnie, ale może ja mam jakieś dziwne pojęcie o tym, jak powinny wyglądać relacje miasto-MPK... Dla mnie miasto też jest klientem i coś zamawia. Jeśli na rozkładzie jakiejś linii miejskiej jest napisane, że autobus jest niskopodłogowy to ma być niskopodłogowy. Można co prawda narzekać, że na linię miejską poszedł jakiś gnijący tu i tam MAN, a na linię TRW poszło Citaro, ale byłoby to zgodne z umową z miastem jakim jest rozkład. Natomiast jeśli MPK posyła na niskopodłogowy rozkład Ikarusa, bo TRW zamówiło sobie Mercedesa to ja się pytam, czyja umowa ma pierwszeństwo dla spółki będącej własnością podmiotu publicznego?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21432
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Piotr Radoliński » 01 lutego 2014, 15:40

Wątpię w to, że to TRW decyduje co ma przyjechać na "przewóz" ! :P Porozmawiam na ten temat z najwyższymi w MPK ! :)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 01 lutego 2014, 15:52

Z tego co wiem, to wynajem jest na typ pojazdu, w tym wypadku - przegubowy. Dotyczy to kursów w okolicach głównych zmian o 6, 14 i 22. Kiedyś widywałem także kursy TRW w innych godzinach, np. po 16, obsługiwane krótkimi.
Co do dzisiejszego Solarisa, to trudno mi powiedzieć czy to siła wyższa czyt. brak przeguba (wątpliwe, sobota), czy po prostu w weekendy TRW B obsługuje autobus krótki.
A czemu był Citaro ?? Odpowiedź może być prosta: linię dostał właściciel, a że jego wóz nie wyjechał, to go wziął (normalna praktyka w naszym MPK).

Innym problemem jest to, że przy tak małej ilości niskich przegubów (jak zauważono powyżej), te autobusy nie są od samego rana w ruchu !!

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Michał Kamiński » 01 lutego 2014, 17:36

Piotr Radoliński pisze:Wątpię w to, że to TRW decyduje co ma przyjechać na "przewóz" ! :P Porozmawiam na ten temat z najwyższymi w MPK ! :)

Pewnie ,że TRW nie ma nic do gadki .Dyspozytor tak wystawił i tyle .Przecież dawniej np #332 był przypisany na TRW i takie wozy tam powinny jezdzić ,bo zrobić tym sztruclem kółko to nic nadzwyczajnego , a tłuc się nim 10h na 12 czy 24 to porażka,zero pomyślunku .Kiedyś Piotrze rozmawialiśmy na temat lewarków i ich przypisania na szczyty i TRW ,ale widzę ,że chyba nic z tego nie wyszło.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21432
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Piotr Radoliński » 01 lutego 2014, 17:47

Piotr Radoliński pisze:Wątpię w to, że to TRW decyduje co ma przyjechać na "przewóz" ! :P Porozmawiam na ten temat z najwyższymi w MPK ! :)
Michał Kamiński pisze:Pewnie ,że TRW nie ma nic do gadki .Dyspozytor tak wystawił i tyle .Przecież dawniej np #332 był przypisany na TRW i takie wozy tam powinny jezdzić ,bo zrobić tym sztruclem kółko to nic nadzwyczajnego , a tłuc się nim 10h na 12 czy 24 to porażka,zero pomyślunku .Kiedyś Piotrze rozmawialiśmy na temat lewarków i ich przypisania na szczyty i TRW ,ale widzę ,że chyba nic z tego nie wyszło.
...będę musiał POWAŻNIEJ pogadać na ten temat z władzami MPK ! :evil:

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Patryk Hartman » 01 lutego 2014, 21:38

Michał Kamiński pisze:
Piotr Radoliński pisze:Wątpię w to, że to TRW decyduje co ma przyjechać na "przewóz" ! :P Porozmawiam na ten temat z najwyższymi w MPK ! :)

Pewnie ,że TRW nie ma nic do gadki .Dyspozytor tak wystawił i tyle .Przecież dawniej np #332 był przypisany na TRW i takie wozy tam powinny jezdzić ,bo zrobić tym sztruclem kółko to nic nadzwyczajnego , a tłuc się nim 10h na 12 czy 24 to porażka,zero pomyślunku .Kiedyś Piotrze rozmawialiśmy na temat lewarków i ich przypisania na szczyty i TRW ,ale widzę ,że chyba nic z tego nie wyszło.

No zaraz, lewarki nie powinny być tylko puszczane na linie TRW, bo w końcu zakład TRW płaci MPK za wykonywanie przewozów pracowniczych i coś pewnie wymagają. Pracownicy TRW mają tylko podróżować lewarami ?? - no bez jaj. Niech MPK wysyła wszystkie wozy, ale TYLKO z wysoką podłogą (łącznie oczywiście z turkami) !!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 lutego 2014, 21:59

Może dużo wymagam, ale jednak uważam, że umowa komunalnego przewoźnika z miastem powinna zakładać pierwszeństwo miasta przed innymi podmiotami. Jeśli tak nie jest to tylko świadczy o mieście...

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Bartosz Kowalski » 01 lutego 2014, 22:01

Chciałbym zauważyć że ten komunalny przewoźnik jest najnormalniejszą spółką prawa handlowego i w związku z tym nie ma czegoś takiego jak pierwszeństwo miasta względem innych podmiotów. Dla tego przewoźnika miasto to taki sam podmiot jak np TRW. Co innego jeśli przewoźnik byłby zakładem budżetowym.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 lutego 2014, 22:54

Ale miasto podpisało umowę jako pierwsze. Powinno zagwarantować w umowie pewne rzeczy i MPK nie mogłoby tym taboem dysponować gdzie indziej.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Michał Kamiński » 02 lutego 2014, 08:42

Patryk Hartman pisze:
Michał Kamiński pisze:
Piotr Radoliński pisze:Wątpię w to, że to TRW decyduje co ma przyjechać na "przewóz" ! :P Porozmawiam na ten temat z najwyższymi w MPK ! :)

Pewnie ,że TRW nie ma nic do gadki .Dyspozytor tak wystawił i tyle .Przecież dawniej np #332 był przypisany na TRW i takie wozy tam powinny jezdzić ,bo zrobić tym sztruclem kółko to nic nadzwyczajnego , a tłuc się nim 10h na 12 czy 24 to porażka,zero pomyślunku .Kiedyś Piotrze rozmawialiśmy na temat lewarków i ich przypisania na szczyty i TRW ,ale widzę ,że chyba nic z tego nie wyszło.

No zaraz, lewarki nie powinny być tylko puszczane na linie TRW, bo w końcu zakład TRW płaci MPK za wykonywanie przewozów pracowniczych i coś pewnie wymagają. Pracownicy TRW mają tylko podróżować lewarami ?? - no bez jaj. Niech MPK wysyła wszystkie wozy, ale TYLKO z wysoką podłogą (łącznie oczywiście z turkami) !!


Akurat tu się z tobą nie zgadzam .Co za różnica dla pracownika TRW ,czy pojedzie lewarkiem czy ekologiem ? Teraz czy robi różnice tłuc 10 h lewarkiem na linii 12/24 a zrobić kółko na TRW (dla kierowcy)?Dobra jak już tak chcecie dbać o biednych pracowników TRW którzy mają zapewniony darmowy dojazd do pracy (kierowcy MPK takiego nie mają) to przypiszmy na dwie linie TRW jednego lewarka.Reszta sztrucli na szczyty lub do kasacji.

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Piotr Jeruszka » 02 lutego 2014, 09:39

Michał Kamiński pisze:(...)Dobra jak już tak chcecie dbać o biednych pracowników TRW którzy mają zapewniony darmowy dojazd do pracy (kierowcy MPK takiego nie mają)(...)
Kierowcy MPK kupują z własnej kieszeni bilety?

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Patryk Hartman » 02 lutego 2014, 09:42

Nie bilety, a przewóz kierowców MPK, za który muszą płacić - oczywiście, jeżeli ktoś z niego korzysta. :)

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Piotr Jeruszka » 02 lutego 2014, 09:51

Można przecież korzystać z oferty komunikacji publicznej - kierowcom znika problem płacenia za przejazd.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 02 lutego 2014, 09:55

Ale to chodzi o przewozy nocne. Wykonuje forma zewnętrzna busikami na 4 czy 5 trasach z wariantami (podobnie jak MPK-owskie PPU, gdzieś mam rozkłady na płytkach). Kierowcy płacą ponad 100zł, przynajmniej tyle mówił mi Marcin.

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Piotr Jeruszka » 02 lutego 2014, 10:14

Janusz Karlikowski pisze:Ale to chodzi o przewozy nocne. Wykonuje forma zewnętrzna busikami na 4 czy 5 trasach z wariantami (podobnie jak MPK-owskie PPU, gdzieś mam rozkłady na płytkach). Kierowcy płacą ponad 100zł, przynajmniej tyle mówił mi Marcin.
Pozostali ludzie, którzy zaczynają/kończą pracę w nocy nie mają nawet takich udogodnień. Pozostaje im tylko samochód, znajomi z samochodem albo komunikacja nocna.

Żeby nie było - jak ludzie docierają do pracy, czy przez komunikację publiczną, taksówką czy latającym dywanem to już wewnętrzna sprawa przedsiębiorstwa. TRW też nie dostaje za darmo tych autobusów, tylko za nie płaci. Czemu MPK nie płaci za przewozy pracowników, w to nie wnikam. Jednak trochę dziwnie czyta mi się wypowiedzi pracowników tegoż przedsiębiorstwa, w sytuacji gdy są ludzie, którzy nie mają nawet możliwości dopłacenia tych 100 zł z hakiem, by mieli jak wrócić do domu. Pozostaje im tylko to, co oferuje im komunikacja publiczna. Czyli np. nocny tramwaj.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Michał Kamiński » 02 lutego 2014, 10:41

Piotr Jeruszka pisze:Można przecież korzystać z oferty komunikacji publicznej - kierowcom znika problem płacenia za przejazd.

Tak zaczynając prace o 4 rano albo kończąc o 24 to na pewno dojadą KM .Druga rzecz dyskusja dotyczyła ,akurat czego innego !

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Piotr Jeruszka » 02 lutego 2014, 11:00

A nocny tramwaj? Weekendowe linie autobusowe? Jak napisałem - inni nie mają nawet możliwości, by skorzystać z przewozu pracowników, pozostaje im tylko nieekonomiczny samochód... za który zapłacą więcej niż 100 zł miesięcznie.

Zapytałbym się też o to dlaczego MPK samo nie wozi swoich pracowników, na co pewno uzyskałbym odpowiedź, że z powodu oszczędności... ale nie uzyskałbym odpowiedzi - dlaczego z powodu oszczędności w ten sam sposób nie zachowa się miasto w stosunku do komunikacji miejskiej. Mniejsza z tym, jak napisałeś - dyskusja dotyczy czego innego, czyli pierwotnie tablic lub wysyłania lewarków na miejskie linie.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Michał Kamiński » 02 lutego 2014, 11:21

Tak bo każdy z pracowników MPK mieszka przy linii tramwajowej :)

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Bartosz Kowalski » 02 lutego 2014, 11:42

Michał Grzegorczyk pisze:Ale miasto podpisało umowę jako pierwsze. Powinno zagwarantować w umowie pewne rzeczy i MPK nie mogłoby tym taboem dysponować gdzie indziej.

To że podpisało pierwsze nie ma nic do rzeczy. Wszystko zależy od tego co w tej umowie zapisano.

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Piotr Jeruszka » 02 lutego 2014, 11:49

Nie każdy, kto zaczyna/kończy pracę w godzinach 24-3 mieszka przy linii tramwajowej. A mimo to nie widzę, by narzekali na tym forum na problemy z dojazdem. Myślę, że gdyby za 100 z hakiem zaoferować im przewóz - to by z tego korzystali.

Płacę za sieciówkę 90 zł. Jeżeli teraz chciałbym podróżować w godzinach nocnych (a pewno niebawem będę musiał), to za 22 kursy w dni robocze w jedną stronę zapłacę 22x5,40 zł = 118,8 zł. 90+118,8 zł = 208,8 zł. Tymczasem kierowcy nie muszą wybulać 90 zł na miesięczny, ale Michale - burzysz się o to, że trzeba dopłacić do przewozów nocnych. To dlaczego MPK samo sobie nie zorganizuje przewozów nocnych?

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Michał Kamiński » 02 lutego 2014, 12:10

Pokaż mi jedne kierowcę Mpk który tu narzeka na dojazd do pracy ! Wyciągnąłeś moje zdanie z kontekstu i siejesz jakiś zamęt.Mój post dotyczył bowiem przypisania lewarków do pewnych zadań ,a nie jak Ty mi próbujesz wpierać od kilku postów dojazdu do pracy .Ja akurat mieszkam przy linii tramwajowej więc kwestia odpłatnych przewozów pracowniczych mnie nie dotyczy .Za to kibicuje Tobie ,abyś już wkrótce mógł na miesięcznym dojechać linią N0 bez ponoszenia dodatkowych kosztów.Ludzie nie bądzmy dla siebie jak pies ogrodnika .

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2965
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Łukasz Szkurłat » 02 lutego 2014, 12:16

Rozdmuchiwanie problemu i szukanie na siłę dziury. Tak Ci ciężko zrozumieć, że MPK organizuje dla pracowników dojazd do pracy/z pracy za 100zł miesięcznie za pośrednictwem firmy Wesley?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 lutego 2014, 12:18

Bartosz Kowalski pisze:
Michał Grzegorczyk pisze:Ale miasto podpisało umowę jako pierwsze. Powinno zagwarantować w umowie pewne rzeczy i MPK nie mogłoby tym taboem dysponować gdzie indziej.

To że podpisało pierwsze nie ma nic do rzeczy. Wszystko zależy od tego co w tej umowie zapisano.

Napisałem niewyraźnie? Miasto powinno zapisać w umowie takie rzeczy, żeby później móc egzekwować rozkład, żeby dyspozytor MPK nie mógł go lekceważyć. A pierwsze czy drugie ma znaczenie o tyle, że jeśli MPK miałoby umowę z TRW na konkretny typ autobusu, to miasto nie mogłoby go już żądać. Tylko tyle.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 02 lutego 2014, 12:34

Ale zrozum, że w umowie jest typ autobusu - przegubowy. Założę się, że nie ma ani słowa o tym, czy wysoka czy niska podłoga. I tego należało by wymagać, aby w rozkładzie TRW A i TRW B było jasno napisane "P", a przy pewnych kursach "S".
Tylko co z tego, jeśli na 25-05 P zdarza się, że jedzie "PN". A potem na "PN" jakimś Conecto.
To MZDiT powinno egzekwować bezwzględnie. Ale wszyscy tu chyba wiedzą o pewnych sprawach, a także o tym, że taboru jest tyle ile jest póki co i czasem wyjeżdża TO CO JEST NA CHODZIE, na zasadzie "lepszy rydz niż nic".
Ewidentnym błędem MZDiT jest brak gwiazdki w rozkładzie 25 przy brygadzie 02 w rob/sb./wak.

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Piotr Jeruszka » 02 lutego 2014, 13:51

Michale K. - wybacz, nie chciałem by moje pytania zabrzmiały jako narzekanie na narzekanie :). Napisałeś: "Dobra jak już tak chcecie dbać o biednych pracowników TRW którzy mają zapewniony darmowy dojazd do pracy (kierowcy MPK takiego nie mają)". Trochę mnie to zaskoczyło, bo kierowcy mają darmowe przejazdy. Uściślono, że chodzi o przejazdy nocne - i trochę niepotrzebnie potem się odzywałem.

Nie moim celem jest "sianie zamętu", "rozdmuchiwanie problemu" i "szukanie na siłę dziury". To jest forum dyskusyjne, ktoś zadaje pytania, na które oczekuje odpowiedzi. Jeżeli moje pytania czy tezy zostały tak odebrane - to przepraszam, jednak wydawało mi się, że forum po to istnieje...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 lutego 2014, 14:10

Ja rozumiem, że brakuje taboru i czasem jedzie solówka zamiast przeguba albo wysoki zamiast niskiego. Teoretycznie to nie do zaakceptowania, ale w praktyce jest co jest. Natomiast nie mogę zaakceptować, że mamy przeguba w rozkładzie, mamy sprawnego przeguba w zajezdni, a wyjeżdża solówka - albo mamy niskiego w rozkładzie, sprawnego niskiego w zajezdnia, a jedzie wysoki. A to jest własnie taka sytuacja. Nie raz ktoś tu się skarży, że niski albo przegubowy wyjeżdża na szczyt tam, gdzie jest niepotrzebny albo stoi w zajezdni i odopoczywa, a pasażerowie się męczą.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 02 lutego 2014, 15:17

No np. ja się skarżę na niskiego na wysokim rozkładzie ;)
A tak jest dziś na 22...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 lutego 2014, 17:27

Wiesz o co mi chodziło :P

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Michał Kamiński » 02 lutego 2014, 19:53

Piotr Jeruszka pisze:Michale K. - wybacz, nie chciałem by moje pytania zabrzmiały jako narzekanie na narzekanie :). Napisałeś: "Dobra jak już tak chcecie dbać o biednych pracowników TRW którzy mają zapewniony darmowy dojazd do pracy (kierowcy MPK takiego nie mają)". Trochę mnie to zaskoczyło, bo kierowcy mają darmowe przejazdy. Uściślono, że chodzi o przejazdy nocne - i trochę niepotrzebnie potem się odzywałem.

Nie moim celem jest "sianie zamętu", "rozdmuchiwanie problemu" i "szukanie na siłę dziury". To jest forum dyskusyjne, ktoś zadaje pytania, na które oczekuje odpowiedzi. Jeżeli moje pytania czy tezy zostały tak odebrane - to przepraszam, jednak wydawało mi się, że forum po to istnieje...

Spoko ,rozumiem o co ci chodziło Piotrze J. i zgadzam się z Tobą,że forum jest do prowadzenia dyskusji .Przez niejasne sformułowanie troszkę to poszło w inną stronę niż miała toczyć się dyskusja.Pozdrawiam

Sebastian Panowicz
Posty: 237
Rejestracja: 13 kwietnia 2010, 13:37
Lokalizacja: Kłobuck
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Sebastian Panowicz » 03 lutego 2014, 08:37

W kwestii tablic kierunkowych w naszych autobusach nasuwa mi się pytanie: czy w naszych ekologach (mam na myśli te, które kursują w Częstochowie od nowości) da się coś zrobić celem poprawienia czytelności tablic, ewentualnie zastosowanie wzorem ex-poznańskich i ex-warszawskich normalnej dechy? Chyba mamy na tyle ramek i tablic (aktualnych) na stanie?
Podobna sytuacja występuje w autobusach: MAN NL202 i NL222, Ik415 i Ik412.
Zastanawiam się czy można zastosować łódzki patent z tramwajów: podświetlenie UV. Zawsze zwiększy to czytelność treści na tablicy.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 03 lutego 2014, 09:32

#103 regularnie wozi dechę z przodu, taką powinien mieć każdy "nasz" ekolog !!

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Michał Kamiński » 03 lutego 2014, 10:36

Byłby problem z aktualnymi dechami jak by miał je wozić każdy ekolog.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 lutego 2014, 11:51

Niech zgadnę... Na nowe tablice LED nie ma pieniędzy? Pewnie nie ma. Więc chyba lepiej zainwestować w nowe dechy niż jeździć autobusem praktycznie nieoznakowanym. Oczywiście lepiej dla pasażerów, bo jak widzę miastu wszystko jedno.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aktualizacja tablic kierunkowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 03 lutego 2014, 12:31

To powinien być wymóg. Ekologi podczas mrozów były zupełnie nieczytelne, a już podczas odwilży kursował z wyświetlonym z przodu numerem ... 2. Taki wóz zajechał w II Aleję. No i co - ludzie mają się domyślać, że to 23 a nie np. 12 ?? Wyjeżdżają obie z al. Wolności...


Wróć do „Tabor”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość