GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Przemysław Jeż
Posty: 316
Rejestracja: 23 grudnia 2015, 10:41
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Przemysław Jeż » 20 stycznia 2018, 16:12

Panowie ja mechanikiem i specem od podzespołów autobusowych nie jestem przekazuję wiadomość, którą uzyskałem podczas niejednokrotnej rozmowy z pracownikami MPK , niekoniecznie Wydziału Autobusowego , a oni tą wersję o CNG słyszeli na spotkaniach z Zarządem . Odpowiedź pana Piotra wszystko mi wyjaśniła. Całkowicie o tych zmianach przepisów prawa drogowego zapomniałem wchodzę na Zajezdnię i z daleka widzę brak tablic więc pomyślałem pewnie to już koniec. Natomiast Andrzeju wozy stoją w tym samym miejscu od miesięcy więc tu nie chodzi o holowanie. Mam tylko jedno pytanie jeżeli ktoś z państwa wiedzących coś w tej w kwestii jest w stanie mi na nie odpowiedź to bardzo bym o to prosił - Czy jeżeli prokurator zamknie śledztwo to one wrócą do ruchu ??
Słuchałem dłuższej rozmowy radiowej z rzecznikiem MPK/MZDIT i wynikało z niej, że jest furtka jest otwarta. Przecież jak MPK się za nie wzięło to była poprawa , jako pasażer linii hybrydowych miałem z nimi na co dzień doczynienia to sam to dostrzegałem. Chociaż krótkie mogłyby jeździć ( po zakładzie chodziła plotka , że SM12 HL wracają po Nowym Roku , miejski przewoźnik musiał się takiej opinii biegłych nie spodziewać ). Popracować nad sprawami , które nie spodobały się biegłym i może jakoś to będzie :)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6830
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Tomasz Rorat » 20 stycznia 2018, 17:19

Przemysław Jeż pisze:Mam tylko jedno pytanie jeżeli ktoś z państwa wiedzących coś w tej w kwestii jest w stanie mi na nie odpowiedź to bardzo bym o to prosił - Czy jeżeli prokurator zamknie śledztwo to one wrócą do ruchu ??

To jest pytanie ... do prokuratora, od jego decyzji wszystko zależy.

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 297
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Tomasz Stefaniak » 21 stycznia 2018, 10:07

Piotrze co ma styczniowa nowelizaja Prawa o ruchu drogowym do czasowego wycofania pojazdów !! ?? .

Czasowe wycofanie z ruchu jest stosowane od dawna i dotyczy pojazdów powyżej 3,5 t. Przecież nasz jedynie słuszny przewoźnik już wcześniej czasowo wycofywał z ruchu te pojazdu stojące w kąciku złomiarza, po to żeby niepłacić podatku drogowego oraz jakiejś części ubezpieczenia OC. Warunkiem dostania decyzji o czasowym wycofaniu z ruchu jest oddanie do depozytu organu rejestrującegon tablic rejestracyjnych oraz dowodu rejestracyjnego.

Czy pojazdy wrócą do ruchu? Moim zdaniem jest to mało prawdopodobne. Ale wszystko zależy od postępowania prokuratorskiego w sprawie uzyskania homologacji pojazdu. Jeśli ona się ostoi to jest szansa. Ale już sam fakt, że przekraczają dopuszczalne normy hałasu daje wiele do myślenia.


Mnie zastanawia dlaczego do testów wybrano akurat właśnie egzemplarz #208?.

Łukasz Najman
Posty: 2067
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Łukasz Najman » 23 stycznia 2018, 21:12

Przeróbki hybryd musielibyśmy pokryć z własnej kieszeni. Koszt takiego przedsięwzięcia może dorównać nowym pojazdom (Diesel). Wydaje się, że z punktu widzenia MPK bardziej opłacalne jest trzymanie na zajezdni niż przeróbki na CNG/elektryki.

P.s.: Wydaje mi się, że AzaTy na czas przebudowy ma zapewnić wykonawca robót, a nie MPK/MZDiT. Chyba, że to już nieaktualne?

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4222
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Bartosz Kowalski » 24 stycznia 2018, 07:37

Jesteś pewny że chodzi o fizyczne zapewnienie czyli autobusy czy może tylko wykonawca ma pokryć koszt komunikacji zastępczej?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16286
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 24 stycznia 2018, 08:25

Zdaje się, że było zapisane iż ma zorganizować, a w takim przypadku może skorzystać z MPK, ale nie musi. Z drugiej strony obce autobusy musiałyby mieć identyczny system informatyczny i kasowniki. Uzbrajanie chyba nie ma sensu.

Łukasz Najman
Posty: 2067
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Łukasz Najman » 24 stycznia 2018, 16:23

Jestem ciekaw jak MPK poradziłoby sobie z obsługę AzaTów. Solówki co 2 minuty czy brak przegubów na liniach autobusowych ? ;)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16286
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 24 stycznia 2018, 17:05

Tak samo jak ileś lat temu, tzn. pożyczyłoby przeguby ze Świerklańca i skądś tam jeszcze. Taka opcja jest moim zdaniem lepsza, bo MPK wgrałoby swój system i gra. Poza tym taki układ pozwala na wypuszczanie naszych przegubów na całodzienne zatramwaje, a pożyczonych na szczyty na przykład. Zresztą poprzednim razem tabor się wymieszał i "pożyczki" były na zwykłych liniach.
Jeśli wykonawca na siebie weźmie organizację taboru, to będzie to - moim zdaniem - problem szczególnie dla jednej grupy: posiadaczy elektronicznych portmonetek, bo jestem prawie pewien, że w tej materii coś by nie zagrało.
Powstaje jeszcze pytanie, na jakich odcinkach mają być zatramwaje? Bo przecież mają być mijanki i praca pod ruchem... Przykładowo do obsługi odcinków:
- Promenada Niemena - Fieldorfa-Nila
- zajezdnia - Raków dw. PKP (Kucelin)
wcale nie są potrzebne wozy przegubowe (ruch tramwajowy na odcinku zajezdnia - estakada zapewni linia 3)

Łukasz Najman
Posty: 2067
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Łukasz Najman » 24 stycznia 2018, 17:33

Lepiej założyć czarny scenariusz i się miło rozczarować :)
Na tych odcinkach jak najbardziej, kilka solówek zrobi swoje, ale gdy się okaże, że pętla Promenada również będzie wyłączona (w jednym czasie z Fieldorfa) to pojawi się spory problem. Obecnie mamy co 6 minut tramwaj. Zastąpienie autobusem jeden do jednego będzie nie wystarczające w szczycie. Nowe/pożyczone wozy będą potrzebne na pewno, pytanie tylko ile.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3811
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Wojciech Liberda » 02 lutego 2018, 09:02

Proponuje aby hybrydy zabrał właściciel czyli NFOŚ.... chciał takie coś, to niech teraz zabiera i przerabia.

Co do przeróbki, to trzeba by wybebeszyć wszystko z tyłu plus osie napędowe, ponieważ tam są silniki do napędu, więc dla mnie nieopłacalne.
Co do homologacji to będą z tego jaja, jak prokuratura dogrzebie się do papierów tego co to podpisał Solbusowi. A na końcu zarzuty może dostać właściciele Solbusa za sprzedaż bubla i wtedy NFOŚ będzie mogło zrecyklingować pojazdy, ewentualnie sprzedać na części.
Przypomnijmy, że MPK ma tu status pokrzywdzonego, co oznacza że nie ciąży na nim zarzuty prokuratorskie.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4222
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Bartosz Kowalski » 02 lutego 2018, 10:42

W przypadku przerobienia tych wynalazków na inny napęd to poza budą powstaje zupełnie nowy pojazd. Po dwa wcale nie wiadomo czy dało by się to przerobić. Hybrydy pewnie mają zmiany w konstrukcji względem diesla. Z homologacją to też nie wiadomo jak było, w papierach może się wszystko zgadzać bo do homologacji Solbus mógł podstawić lepiej wykonany egzemplarz np lepiej wygłuszony, czy lepiej zmontowany. Właściciel Solbusa nie dostanie zarzutów bo Solbuus to spółka. Odpowiada zarząd.
A NFOŚIGW wprowadza nowy program wymiany taboru na nisko emisyjny.

Łukasz Najman
Posty: 2067
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Łukasz Najman » 02 lutego 2018, 10:54

Wymieńmy hybrydy na autobusy niskoemisyjne :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21289
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Piotr Radoliński » 02 lutego 2018, 13:33

Bartosz Kowalski pisze:W przypadku przerobienia tych wynalazków na inny napęd to poza budą powstaje zupełnie nowy pojazd. Po dwa wcale nie wiadomo czy dało by się to przerobić. Hybrydy pewnie mają zmiany w konstrukcji względem diesla. Z homologacją to też nie wiadomo jak było, w papierach może się wszystko zgadzać bo do homologacji Solbus mógł podstawić lepiej wykonany egzemplarz np lepiej wygłuszony, czy lepiej zmontowany.(...)
...według informacji od ludzi z branży motoryzacyjnej (autobusowej), opcja przerobienia jest NIEWYKONALNA. Zbyt duża ingerencja w zmiany konstrukcyjne + duże koszty + nowa homologacja (czy by była otrzymana ?).

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6830
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Tomasz Rorat » 02 lutego 2018, 14:13

Zwykły autobus ma silnik+sprzęgło+skrzynia biegów, a "nasze" hybrydy maja tylko silnik a za silnikiem jest kratownica podtrzymująca silnik. Aby przerobić to na zwykły autobus, to kratownica do przeróbki !! ale aby to zrobić, całość trzeba by zrobić od nowa, czyli nowa konstrukcja :P np. nowa sekcja B w przegubach, a w solówkach całość od nowa.
Nasze hybrydy mogą być tylko autobusami całkowicie elektrycznymi, jeżeli da się umieścić baterie ??
Albo (to dużo łatwiejsze) trolejbus bo silnik elektryczny, który już jest działa na tym samym napięciu :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21289
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Piotr Radoliński » 02 lutego 2018, 14:31

Tomasz Rorat pisze:Nasze hybrydy mogą być tylko autobusami całkowicie elektrycznymi, jeżeli da się umieścić baterie ??
...pytanie czy konstrukcja jest przystosowana do obciążenia ciężarem baterii to raz, a dwa, jeżeli już to automatycznie zmienia się pojemność autobusu (dopuszczalna ilość miejsc siedzących i stojących)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6830
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Tomasz Rorat » 02 lutego 2018, 14:35

Dokładnie Piotrze, czy baterie można umieścić zamiast superkondensatorów, czy trzeba znaleźć inne miejsce, ale ta przeróbka też niesie koszty.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21289
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Piotr Radoliński » 02 lutego 2018, 14:47

Tomasz Rorat pisze:Dokładnie Piotrze, czy baterie można umieścić zamiast superkondensatorów, czy trzeba znaleźć inne miejsce, ale ta przeróbka też niesie koszty.
Tomasz, dach w tym przypadku to dość ryzykowne miejsce dla bardzo ciężkich baterii... poza tym tzw. środek ciężkości znalazłby się w takim miejscu, że pojazd mógłby być bardzo wywrotny na łuku (zakręcie).

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4222
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Bartosz Kowalski » 02 lutego 2018, 15:05

Generalnie przerobienie hybryd na cokolwiek sprowadza się do tego, że powstanie nowy autobus.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6830
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Tomasz Rorat » 02 lutego 2018, 16:18

Piotr Radoliński pisze:
Tomasz Rorat pisze:Dokładnie Piotrze, czy baterie można umieścić zamiast superkondensatorów, czy trzeba znaleźć inne miejsce, ale ta przeróbka też niesie koszty.
Tomasz, dach w tym przypadku to dość ryzykowne miejsce dla bardzo ciężkich baterii... poza tym tzw. środek ciężkości znalazłby się w takim miejscu, że pojazd mógłby być bardzo wywrotny na łuku (zakręcie).

Zgadza się, Ja wiem że nie da się tego osiągnąć od tak, ale niektórzy myślą że to proste - tu wyciągniemy tu włożymy i będzie ...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21289
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Piotr Radoliński » 02 lutego 2018, 16:36

Tomasz Rorat pisze:(...) ale niektórzy myślą że to proste - tu wyciągniemy tu włożymy i będzie ...
...np. silnik od IKARUSA ! :D

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6830
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Tomasz Rorat » 02 lutego 2018, 16:49

Piotr Radoliński pisze:
Tomasz Rorat pisze:(...) ale niektórzy myślą że to proste - tu wyciągniemy tu włożymy i będzie ...
...np. silnik od IKARUSA ! :D

Już po tych 5latach, jak będą do skasowania, to bym dał kilka sztuk Solbus-ów Hybrydowych tym "specjalistom" niech słowa przeleją na materie i budują/naprawiają może komuś to wyjedzie, a może ktoś wreszcie przestanie następnym razem gadać brednie - włóźmy silnik diesla i będą jeździć

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21289
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Piotr Radoliński » 02 lutego 2018, 17:19

Tomasz Rorat pisze:Już po tych 5latach, jak będą do skasowania, to bym dał kilka sztuk Solbus-ów Hybrydowych tym "specjalistom" niech słowa przeleją na materie i budują/naprawiają może komuś to wyjedzie, a może ktoś wreszcie przestanie następnym razem gadać brednie - włóźmy silnik diesla i będą jeździć
....a tak "z przymrużeniem oka" - są to teraz najbardziej ekonomiczne i ekologiczne pojazdy na stanie MPK ! ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3185
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Krzysiek Ociepa » 02 lutego 2018, 17:31

A opcja przerobienia na samo CNG? Przecież silniki już mają i z nimi raczej nie było problemów. Wiadomo, trzeba by było wywalić cały układ hybrydowy, zamontować skrzynie biegów, itd., ale może w ten sposób by się je dało uratować.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21289
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Piotr Radoliński » 02 lutego 2018, 17:49

Krzysiek Ociepa pisze:A opcja przerobienia na samo CNG? Przecież silniki już mają i z nimi raczej nie było problemów. Wiadomo, trzeba by było wywalić cały układ hybrydowy, zamontować skrzynie biegów, itd., ale może w ten sposób by się je dało uratować.
...a jeżeli konstrukcja nie pozwala na taką ingerencję ? Przypominam też o NOWEJ homologacji pojazdu... co w przypadku "rękodzieła" powoduje pozyskanie jej dla każdego pojazdu. No, ale to tylko gdybanie...! Inaczej... ja - nie jestem fachowcem - uważam, że przeróbka jest... niewykonalna (w żadnej opcji).
Przypomnę też, że byłem optymistą w przypadku programu GAZELA... jednak mimo wszystko powiedziałem - 18 marca 2014 roku - władzom MPK - "Aby nam się czkawką nie odbiła ta GAZELA" (nie wiedziałem jeszcze o tym, że wykonawcą autobusów będzie SOLBUS - wiedziałem natomiast, że Hiszpanom plan produkcji hybryd gazowo-elektrycznych zawalił się).

Radek Fijałkowski
Członek CKMKM
Posty: 352
Rejestracja: 28 lutego 2011, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Radek Fijałkowski » 02 lutego 2018, 18:22

Piotr Radoliński pisze:Przypomnę też, że byłem optymistą w przypadku programu GAZELA... jednak mimo wszystko powiedziałem - 18 marca 2014 roku - władzom MPK - "Aby nam się czkawką nie odbiła ta GAZELA" (nie wiedziałem jeszcze o tym, że wykonawcą autobusów będzie SOLBUS - wiedziałem natomiast, że Hiszpanom plan produkcji hybryd gazowo-elektrycznych zawalił się).

Niczym prorok Dawid :lol: :D

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6830
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Tomasz Rorat » 02 lutego 2018, 18:24

Krzysiek Ociepa pisze:A opcja przerobienia na samo CNG? Przecież silniki już mają i z nimi raczej nie było problemów. Wiadomo, trzeba by było wywalić cały układ hybrydowy, zamontować skrzynie biegów, itd., ale może w ten sposób by się je dało uratować.

tu odpowiedź
Tomasz Rorat pisze:Zwykły autobus ma silnik+sprzęgło+skrzynia biegów, a "nasze" hybrydy maja tylko silnik a za silnikiem jest kratownica podtrzymująca silnik. Aby przerobić to na zwykły autobus, to kratownica do przeróbki !! ale aby to zrobić, całość trzeba by zrobić od nowa, czyli nowa konstrukcja :P np. nowa sekcja B w przegubach, a w solówkach całość od nowa.
Nasze hybrydy mogą być tylko autobusami całkowicie elektrycznymi, jeżeli da się umieścić baterie ??
Albo (to dużo łatwiejsze) trolejbus bo silnik elektryczny, który już jest działa na tym samym napięciu :P


Silniki CNG, nie było problemów bo pracowały tylko na dwóch zakresach obrotów.

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 297
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Tomasz Stefaniak » 02 lutego 2018, 23:29

A czy MPK już się porozumiało z NFOŚiGW w sprawie hybryd? Raczej nie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21289
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Piotr Radoliński » 03 lutego 2018, 09:02

Tomasz Stefaniak pisze:A czy MPK już się porozumiało z NFOŚiGW w sprawie hybryd? Raczej nie.
...myślę, że zrobi to dopiero po sfinalizowaniu działań prokuratury.

Łukasz Najman
Posty: 2067
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Łukasz Najman » 03 lutego 2018, 19:53

Ktoś tu wspomniał o trolejbusach. Jest możliwa taka modyfikacja?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16286
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 03 lutego 2018, 20:01

Chcesz rozwiesić druty w Alejach ?? ;)
Bo chyba ani Gdynia (ta to na pewno) ani Lublin nie byłby zainteresowany przejęciem Solbusów...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21289
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Piotr Radoliński » 03 lutego 2018, 20:03

Łukasz Najman pisze:Ktoś tu wspomniał o trolejbusach. Jest możliwa taka modyfikacja?
...no chyba nie wziąłeś tego na serio ? :D

Przemysław Jeż
Posty: 316
Rejestracja: 23 grudnia 2015, 10:41
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Przemysław Jeż » 04 lutego 2018, 00:27

Jeżeli moje źródła się nie mylą to do ruchu zamiast hybryd zostanie wskrzeszony 21 letni wysokopodłogowy ....... warszawiak #154 już został wyciągnięty z " kącika złomiarza " i stoi w doborowym towarzystwie swoich węgierskich braci na głównym placu postojowym :P Jeszcze tylko biurokracja i jazda na linię , bo nie wyglądał na szykującego się do ostatniej podróży. Jak się mylę to mnie poprawcie ;)
Przeglądając tak ten temat widzę pesymistyczne wypowiedzi jakby już wszystko było jasne i mam jedno pytanie jakby ktoś z wtajemniczonych mógł odpowiedzieć po prostu tak bądź nie: Czy zarząd MPK podjął już ostateczna decyzję ws. hybryd czy jednak nadal czeka na końcowy wynik postępowania prokuratorskiego ??

Pomijając błędy produkcji Solbusa wszyscy wiedzą ,że są to prototypy jedyne na świecie więc wady są wskazane jednak może te przykładowe 10 wozów mogłoby jeździć - tą największą bolączkę czyli emisję hałasu można zmniejszyć są to luźne przemyślenia paru "majstrów" z MPK jest jeszcze kwestia lepszego zabezpieczenia instalacji elektrycznej na dachu- chyba takie modernizacje byłyby możliwe tylko automatycznie nasuwa mi się pytanie czy to wystarczy ? Oczywiście ja tu mówię o 12-metrowych , bo z przegubami słyszałem , że oprócz wyżej wymienionych problemów jest też jeszcze jeden, który też tkwi na dachu :-/ Trzeba zdecydować co z tymi darmowymi fantami już niedługo rok będzie od ich całkowitego odstawienia , a wiadomo, że takie dłuższe postoje nie wpływają dobrze na pojazdy. Jestem ciekaw czy , którykolwiek z hybrydowych Solbusów (oprócz tych dwóch eksperymentalnych z jesieni 2017) kursujących liniowo do kwietnia 2017 roku w tej chwili byłby zdolny do jazdy bez jakiejkolwiek większej naprawy :roll:

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6830
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Tomasz Rorat » 04 lutego 2018, 10:35

Przemysław Jeż pisze:Jeżeli moje źródła się nie mylą to do ruchu zamiast hybryd zostanie wskrzeszony 21 letni wysokopodłogowy ....... warszawiak #154 już został wyciągnięty z " kącika złomiarza " i stoi w doborowym towarzystwie swoich węgierskich braci na głównym placu postojowym :P Jeszcze tylko biurokracja i jazda na linię , bo nie wyglądał na szykującego się do ostatniej podróży. Jak się mylę to mnie poprawcie ;)

Tak masz racje szykuje się do wyjazdu !!
Ale pojedzie w kierunku złomowiska :P tak samo jak #153 :D

Przemysław Jeż
Posty: 316
Rejestracja: 23 grudnia 2015, 10:41
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Przemysław Jeż » 04 lutego 2018, 12:59

Serdecznie przepraszam za "fejk- newsa" to po jakiego grzyba został wstawiony na główny plac postojowy pomiędzy pozostałe częstochowskie Ikarusy , widziałem go z daleka , nawet kompletny był z przodu i to mnie zmyliło. Następnym razem sprawdzę dokładniej :)

Andrzej Rybak
Posty: 710
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:44
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Andrzej Rybak » 12 kwietnia 2018, 10:38

Przed chwilą widziałem jak pogot MPK holował przegubową hybrydę ul. Jagiellońską w kierunku al. Pokoju. Coś się ruszyło czy robią miejsce na zajezdni?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21289
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Piotr Radoliński » 12 kwietnia 2018, 11:12

Andrzej Rybak pisze:Przed chwilą widziałem jak pogot MPK holował przegubową hybrydę ul. Jagiellońską w kierunku al. Pokoju. Coś się ruszyło czy robią miejsce na zajezdni?
...w kierunku huty ? :P

Andrzej Rybak
Posty: 710
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:44
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Andrzej Rybak » 12 kwietnia 2018, 12:34

Piotrze mam nadzieję że na żyletki ich nie przerobią ;) Przeguba widziałem będąc w aldim na Jagiellońskiej, także nie wiem gdzie pojechał. Wcześniej widziałem chyba krótką hybrydę jadącą w tym samym kierunku. Niestety widziałem ją z daleka jadącą wśród ciężarówek także nie wiem czy jechała o własnych siłach czy też była holowana.

Przemysław Jeż
Posty: 316
Rejestracja: 23 grudnia 2015, 10:41
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Przemysław Jeż » 12 kwietnia 2018, 14:05

Andrzej Rybak pisze:Przed chwilą widziałem jak pogot MPK holował przegubową hybrydę ul. Jagiellońską w kierunku al. Pokoju. Coś się ruszyło czy robią miejsce na zajezdni?


Widziałeś #208, który wraz z solówką #028 wyjechały wczoraj z wystawy sprzed biurowca MPK o własnych siłach i pojawiły się na nowej hali autobusowej. Zapewne trzeba było ocenić jaki jest ich stan ( W tamtym tygodniu też jeździły ale tylko po Zajezdni - brały udział w szkoleniu dla strażaków). Przeguba też dzisiaj widziałem ale jeszcze przed wyjazdem z Zajezdni , wydawał mi się cichszy może coś zrobili z tymi wentylatorami, bo nie było ich słychać. Z tyłu miał zawieszony trójkąt ostrzegawczy wiadomo, że bez przeglądu i tablic rejestracyjnych nigdzie sam nie może wyjechać tylko jaki jest sens przejazdu gdy pojazd jest holowany przez pogota :>

Radek Fijałkowski
Członek CKMKM
Posty: 352
Rejestracja: 28 lutego 2011, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Radek Fijałkowski » 12 kwietnia 2018, 23:50

Może brały udział w szkoleniu dla strażaków w CS PSP i właśnie wracały...? Bo innego sensu nie widzę - tak bez sensu raczej by ich nie ciągnęli po mieście. Wszystkie prace naprawczo-przeglądowe można wykonać na terenie zakładu. Kierunek też się zgadza - od Sabinowskiej do Al. Pokoju. To taka moja hipoteza :P

Andrzej Pionka
Posty: 299
Rejestracja: 08 lipca 2015, 18:36
Status: Offline

Re: GAZELA: Przetarg na 40 autobusów hybrydowych

Postautor: Andrzej Pionka » 28 kwietnia 2018, 06:00

Dokładnie rok temu spłonęła hybryda. Mija rok bez tych pojazdów na ulicach Częstochowy.


Wróć do „Tabor”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości