Historia tras

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 18 czerwca 2010, 11:18

Wczoraj wieczorem ze zdziwieniem stwierdziłem, że mam ich w domu o wiele więcej. Ale nie mam czasu na publikowanie, najpierw warto by zreanimować tamtą stronę, jako archiwum.
Jej ponowne uruchomienie z pewnością ucieszyłaby nie tylko mnie.

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 18 czerwca 2010, 11:47

Miałeś też fajny pomysł ze stworzeniem tablic: aktualnych i archiwalnych. Super byłoby gdyby po naciśnięciu na każdą z tablic uruchamiało się zdjęcie z wozem na danej linii, ale wiem, że to sporo roboty.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 18 czerwca 2010, 12:07

Rafał Lamch pisze:I zagadka:
http://linietrasy.w.interia.pl/schematy/1991(1).htm
Jaki tu jest najwyższy numer linii miejskiej?

Jak dobrze patrzę to 29
Nie licząc 88

Patryk Jambor
Posty: 71
Rejestracja: 27 marca 2010, 20:49
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Jambor » 18 czerwca 2010, 12:20

63 ? :P

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 czerwca 2010, 12:36

Oczywiście, że 63.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 czerwca 2010, 13:02

Rafał Lamch pisze:Jawohl!

Nie było trudne :P

Tomasz Sałata
Status: Offline

Postautor: Tomasz Sałata » 18 czerwca 2010, 13:04

63 DŹBÓW-OSIEDLE :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 czerwca 2010, 13:47

Rafał Lamch pisze:I zagadka:
http://linietrasy.w.inter...aty/1991(1).htm
Jaki tu jest najwyższy numer linii miejskiej?

A pamiętasz jaka była taryfa ??? Miejska czy podmiejska ?? :D
Mam Plan Częstochowy z 03/1991 r i trasa 63 kończy się w Blachowni (szpital)!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 czerwca 2010, 15:23

Rafał Lamch pisze:to byśmy się znaleźli w głębokiej <mówię brzydko>.

... albo czarnej... ! :-D

ropax
Status: Offline

Postautor: ropax » 20 czerwca 2010, 14:56

piotr1-60 pisze:
Rafał Lamch pisze:Wiem wiem, sama przeróbka też była niezła

Ale naprawdę jestem pod wrażeniem Twojej szybkości w odpowiedzi - "Mistrzu Ciętej Riposty" ! :P
Sbrother pisze:Powinien pan pracować jako komik

Ja bym powiedział SATYRYK !! :-D


Ludzie we wsi mówią że "jak krowa dużo ryczy, to mało mleka daje"...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 21 czerwca 2010, 12:18

"Daj głowę wyżej bo muł bierze..." Oj Rafał nie przerabiaj starych dobrych kawałów :P

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 21 czerwca 2010, 16:41

No nie wypieraj się znajomości Pani Honoraty Sz :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 czerwca 2010, 01:09

popieam wersję ''bo muł bierze...'' :D też taką znam :-D

Dragon
Status: Offline

Postautor: Dragon » 23 czerwca 2010, 16:34

1051 - DWORZEC AUTOBUSOWY PKS-Sobieskiego-Pułaskiego-(>Św.Kazimierza>)(<Św.Augustyna<)-Św.Barbary-Główna-Przejazdowa-Wyrazów-Blachownia-ALEKSANDRIA *

1052 - DWORZEC AUTOBUSOWY PKS-Sobieskiego-Pułaskiego-(>Św.Kazimierza>)(<Św.Augustyna<)-Św.Barbary-Główna-Przejazdowa-Wyrazów-Blachownia-Aleksandria-ALEKSANDRIA SKR. *

Macie może, jeszcze dodatkowe info. i rozkład relacji wyżej wymienionej ??

* - Pobrano ze strony: http://linietrasy.w.interia.pl/trasy/tr0107.htm

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 23 czerwca 2010, 19:13

Przesłałem Ci aktualny rozkład 105 jest to jeden kurs rano z Aleksandrii Skrz. do Częstochowy o godzinie 4.40 oraz z Częstochowy do Aleksandrii Skrz. o 14.35. Od 12.12.2009 wszystkie kursy linii 101 docierają do przystanku Aleksandria Skrzyżowanie. Dragon: jeśli nie dotarło wyślę ponownie.

Dragon
Status: Offline

Postautor: Dragon » 23 czerwca 2010, 19:29

bart19 pisze:Przesłałem Ci aktualny rozkład 105 jest to jeden kurs rano z Aleksandrii Skrz. do Częstochowy o godzinie 4.40 oraz z Częstochowy do Aleksandrii Skrz. o 14.35. Od 12.12.2009 wszystkie kursy linii 101 docierają do przystanku Aleksandria Skrzyżowanie. Dragon: jeśli nie dotarło wyślę ponownie.


Ten rozkład /105/ przez Gnaszyn doszedł, a masz jeszcze rozkład ten, co napisałem wcześniej, z opcją: przez Gnaszyn-Wyrazów-Blachownia ??

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 23 czerwca 2010, 19:54

Z tego co ja wiem to tak jedzie: Dworzec PKS- Sobieskiego- Pułaskiego- św. Kazimierza- św. Barbary-
Główną, Przejazdową, Kolorową, Busolową, Leśną, skręt w Przemysłową(Konopiska)skręt w Częstochowską i dalej jak 101.

Dragon
Status: Offline

Postautor: Dragon » 23 czerwca 2010, 20:07

Właśnie wiem, też kiedyś jechałem tą trasą :D
Tylko, zastanawiam się, czy na pewno w 2001 r. /105/ jeździło z tą wersją przez Wyrazów-Blachownia ?? Z tras na stronie: http://linietrasy.w.interia.pl/trasy/tr0107.htm wynika, że tak jeździło. Ale pewny to nie jestem. :>

Sebastian Panowicz
Posty: 237
Rejestracja: 13 kwietnia 2010, 13:37
Lokalizacja: Kłobuck
Status: Offline

Postautor: Sebastian Panowicz » 24 czerwca 2010, 11:17

Mam pytanie odnośnie linii do Kłobucka:
W którym roku nastąpiła zmiana numeru linii: 63/101/64, chodzi o obecną 64

Według informacji ze strony Rafała w 1977 była to 63, w październiku 1982 była już 101, a kiedy pojawił się obecny numer linii?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 24 czerwca 2010, 12:53

Jak powstało 63 do Blachowni szpital, to było już zajęte więc dali 64

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 24 czerwca 2010, 12:55

Sebastian pisze:Mam pytanie odnośnie linii do Kłobucka:
W którym roku nastąpiła zmiana numeru linii: 63/101/64, chodzi o obecną 64

Według informacji moich w poczatkach 1981 była to 63, od kwietnia 1981 do końca 1984 była już 101, a od 1985 r. 64

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 24 czerwca 2010, 17:23

Jest, sprawdzałem sobie dziś jadąc 19, ale chyba nie każdy to czytał. Kilku osobom wysyłałem na maila.
Oto wycinki na ten temat:
Sierpień 1979 roku to czas uruchomienia dwóch linii pospiesznych. Pierwsza z nich o numerze 101 od początku miesiąca zastąpiła linię 63 na trasie do Kłobucka (dzielnica Zagórze), natomiast linia B połączyła Os. PCK (pętla linii 13) z ulicą Jesienną.

W połowie grudnia linia 50 zostały wydłużona nieznacznie do pl. Obrońców Pokoju w Kłobucku, jednak w tym samym miejscu kończyły od tego czasu trasę autobusy linii 101, która nie docierała już do Zagórza.

Z początkiem grudnia uległa likwidacji linia 24, a na jej miejsce zaczęła kursować linia 63, która pojechała już nie do Liszki Dolnej, a dalej o 7,4 kilometra do szpitala w Blachowni.
(1982r.)
Rok 1983 przyniósł kres jedynej już linii pospiesznej 101. Została ona bowiem przemianowana na linię zwykłą o numerze 64.

Całe opracowanie jest dość długie, ale czyta się fajnie

Dragon
Status: Offline

Postautor: Dragon » 25 czerwca 2010, 18:08

Rafał Lamch pisze:Na początku to w ogóle jeździło przez Dźbów, Konopiska, Kopalnię, Blachownię do Gnaszyna. Potem odwrócili kierunek - przez Gnaszyn, Blachownię do Aleksandrii. A potem zmienili, że przez Liszkę Dolną - jak teraz.


Aha, to trochę tych zmian trasy było. W ogóle PKS często lubi robić "wyskoki" z trasami. :lol:
Opcja z /przez Liszkę Dolną/ wydaje się najszybsza z tras wyżej wymienionych. :P
PS: A rozkład z opcją /przez Wyrazów, Blachownie/ posiadasz ??

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 25 czerwca 2010, 20:10

Rafał Lamch pisze:Na początku to w ogóle jeździło przez Dźbów, Konopiska, Kopalnię, Blachownię do Gnaszyna. Potem odwrócili kierunek - przez Gnaszyn, Blachownię do Aleksandrii. A potem zmienili, że przez Liszkę Dolną - jak teraz.
Ja o takiej trasie nie słyszałem, dobrze, że to Rafał wyjaśnił.

Dragon
Status: Offline

Postautor: Dragon » 03 lipca 2010, 21:32

Mam małą prośbę. Jeżeli ktoś posiada jakieś notatki (krótko) o historii rozwoju komunikacji na terenie Blachowni. [Linia 52] Chodzi mi o komunikacje: MPK/MZK, PKP
PS: I jeszcze mała prośba, jak ktoś posiada jakieś zdjęcia linii 152 za czasów Biesów, to proszę o kontakt na PW.
Z Góry dziękuję :-D

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 04 lipca 2010, 20:20

DRAGON12206 pisze:Jeżeli ktoś posiada jakieś notatki (krótko) o historii rozwoju komunikacji na terenie Blachowni. [Linia 52] Chodzi mi o komunikacje: MPK/MZK, PKP
Na stronie kolegi Rafała L. jest bardzo fajnie opisana historia linii, kalendarium, zdjęcia. Bardzo fajna lektura.

Dragon
Status: Offline

Postautor: Dragon » 04 lipca 2010, 20:32

Wiem, studiowałem już tą stronkę ;) , ale niektóre zdjęcia i schematy nie działają :-/

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 04 lipca 2010, 20:34

DRAGON12206 pisze:Wiem, studiowałem już tą stronkę , ale niektóre zdjęcia i schematy nie działają
Ja jeszcze miałem to szczęście, że znalazłem ją pare lat temu i miałem okazję zobaczyć wszystko co się na niej znajduje :)

Tomasz Sałata
Status: Offline

Postautor: Tomasz Sałata » 04 lipca 2010, 20:35

Bartosz N. pisze:Ja jeszcze miałem to szczęście, że znalazłem ją pare lat temu i miałem okazję zobaczyć wszystko co się na niej znajduje

Tak, ja również ;) Bardzo ciekawa stronka.

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 19 lipca 2010, 09:18

Wiecie czego się dzisiaj dowiedziałem od UG Wręczyca? Jak twierdzi Pani z UG, MPK nigdy nie obsługiwało linii do Truskolasów, to PKS przedłużył kursy do tej miejscowości.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 lipca 2010, 09:40

Bardzo ciekawe. No to fajna tabliczke nam wymalowano ;)
http://ifotos.pl/img/IMG0153_eqesqr.JPG

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 19 lipca 2010, 11:44

Więcej informacji na ten temat już niebawem, po dostarczeniu mi wszystkich listów ;)

Tomasz Sałata
Status: Offline

Postautor: Tomasz Sałata » 19 lipca 2010, 12:49

Wiecie czego się dzisiaj dowiedziałem od UG Wręczyca? Jak twierdzi Pani z UG, MPK nigdy nie obsługiwało linii do Truskolasów, to PKS przedłużył kursy do tej miejscowości.



Ciekawe :P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 19 lipca 2010, 13:50

Bartosz N. pisze:Wiecie czego się dzisiaj dowiedziałem od UG Wręczyca? Jak twierdzi Pani z UG, MPK nigdy nie obsługiwało linii do Truskolasów, to PKS przedłużył kursy do tej miejscowości.
A Baldemex

ropax
Status: Offline

Postautor: ropax » 27 kwietnia 2011, 14:53

Od kiedy przestała działać pętla na Wyczerpach Dolnych obok huty szkła na Warszawskiej?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 kwietnia 2011, 15:14

Na początku 1991 roku, kiedy 14 wydłużono na dwóch końcach.


Wróć do „Historia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości