Linie 7, 13, 16

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Linie 7, 13, 16

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 listopada 2010, 15:47

TV Orion prezentuje co jakiś czas matetiał, w którym Ryszard Szczuka opowiada o Tysiącleciu. Zaintrygowały mnie dwie rzeczy, trzecią dorzuciła moja mama.
P. Szczuka mówi o linii 7, która jakoby miała dojeżdżać do ulicy Borelowskiego, czyli tak jak na schemacie poniżej linia 13:
http://linietrasy.w.interia.pl/schematy/1968.htm
Brak mi niestety żadnego potwierdzenia, że siódemka miała być "dawną" trzynastką.
Druga rzecz, to linia 16. Moja mama twierdzi, że gdy powstawały bloki na wysokości poczty to 16 połączyła centrum miasta z działkami na Kulach trasą od Placu Biegańskiego: Kilińskiego - Borelowskiego - Gałczyńskiego - ?? - Kule. Patrząc na plan Częstochowy dołaczony dziś do GW jasno widać, że Borelowskiego była kiedyś ulicą dość znaczącą. Niestety ja pamiętam już czasy gdy Dekabrystów funkcjonowała. Ale może ktoś ma jakieś dane o tych liniach i ulicach..

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 15 listopada 2010, 16:18

Mieszkam na 1000-leciu od 1971 roku - od tego czasu, jak sięgam pamiecią to 16 jeździła od FUM-u na ul. Rolniczej przez ul Dekabrystów do ul. Kilińskiego (kiedyś ul. Kilińskiego była dwukierunkowa do al Jana Pawła (dawniej al. Lenina).
Inna sprawa, że nie wyobrażam sobie na ul Broniewskiego i ul. Gałczyńskiego pojazdu powyżej 3,5 t. Jadąc nieraz tamtędy IVECO jest mi "ciasno". :-D

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 listopada 2010, 16:39

Ja teraz także nie, ale w sklepie na rogu pracowała niegdyś przyjaciółka mamy i ponoć był taki okres, a 16 miała przystanek na obecnej Broniewskiego przy biurowcu, w którym kiedyś był Carex, RMF i inne cuda.
Co do wyobrażania sobie autobusów na wąskich uliczkach, to doskonale pamiętam jak wytyczano - i to kilka razy - objazdy przez Wierzyńskiego i Wodzickiego. Raz pamiętam jak 16 przegubem się nie wyrobił na skręcie w Wodzickiego i zderzakiem tylnim zawadził o żółty słupek. Zderzak się nie poddał, słupek też nie. W efekcie było bum i sterczący zderzak za autobusem. Do Sobieskiego kierowca się nie zorientował, że coś mu sterczy z tyłu :)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 15 listopada 2010, 16:46

Janusz Karlikowski pisze:P. Szczuka mówi o linii 7, która jakoby miała dojeżdżać do ulicy Borelowskiego, czyli tak jak na schemacie poniżej linia 13:

Rozumiem, że mówisz w czasie przyszłym. Czyli, że być może powstanie kiedyś taka linia autobusowa ??

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 listopada 2010, 16:48

O przeszłym i to bardzo :)
Nawet ja tego nie pamiętam. To jest materiał o historii dzielnicy

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 15 listopada 2010, 16:51

Janusz Karlikowski pisze:O przeszłym i to bardzo
Nawet ja tego nie pamiętam. To jest materiał o historii dzielnicy

Mój błąd. Dzięki za poprawienie mnie. :)
Skoro myslano o liniach jednocyfrowych, to pewnie były to czasy świeżo po II Wojnie Światowej, bo chyba wtedy istniały takie linie. Chyba, że się mylę ??

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 listopada 2010, 17:03


Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 15 listopada 2010, 17:07

Blisko byłem. :-D
Może nie w temacie, ale mam dwa pytania:
W którym miejscu znajdywała się pętla Cmentarz Żydowski i czy istniała linia 13BIS ??

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 15 listopada 2010, 17:29

Janusz Karlikowski pisze:Ja teraz także nie, ale w sklepie na rogu pracowała niegdyś przyjaciółka mamy i ponoć był taki okres, a 16 miała przystanek na obecnej Broniewskiego przy biurowcu, w którym kiedyś był Carex, RMF i inne cuda.

Kojarzę jak przez mgłę tymczasowy objazd tą ulicą - ale to było spowodowane jakimiś pracami drogowo-budowlanymi w okolicy "Manhatanu" !

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 15 listopada 2010, 17:51

Sbrother pisze:W którym miejscu znajdywała się pętla Cmentarz Żydowski i czy istniała linia 13BIS

- co do pętli Cmentarz Żydowski - to kojarzę okres końca lat 60-siątych i początku lat 70-dziesiątych, że tam dojeżdżała linia 11 (ul. Złota - jadac ul. Legionów za mostem na Warcie - w prawo do końca). Oczywiście trudno tu mówić o petli w pełnym tego słowa znaczeniu - to tak jak kiedyś linia 50 miała pętle (krańcówkę) pod Jasną Górą.
Wcześniej pętla mogła się znajdowac przy ul. Brzegowej (boczna od ul. Olsztyńskiej za stadionem),ale tych czasów nie pamiętam - tam chyba inne linie jeździły
- co do 13 bis - nie kojarzę za bardzo, ale może są lepsi fachowcy. :D

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 15 listopada 2010, 17:55

Piotr Radoliński pisze:- co do pętli Cmentarz Żydowski - to kojarzę okres końca lat 60-siątych i początku lat 70-dziesiątych, że tam dojeżdżała linia 11 (ul. Złota - jadac ul. Legionów za mostem na Warcie - w prawo do końca). Oczywiście trudno tu mówić o petli w pełnym tego słowa znaczeniu - to tak jak kiedyś linia 50 miała pętle (krańcówkę) pod Jasną Górą.
- co do 13 bis - nie kojarzę za bardzo, ale może są lepsi fachowcy.

Dzięki za info Piotrze. :-D
A co do 13BIS, to dostałem odpowiedź już od Janusza na mailu. Wielkie dzięki jeszcze raz (Januszu). ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 15 listopada 2010, 17:59

Sbrother pisze:Dzięki za info Piotrze.

poprawiłem post - o jeszcze wcześniejsze miejsce lokalizacji pętli Cmentarz Żydowski.
Sbrother pisze:A co do 13BIS, to dostałem odpowiedź już od Janusza na mailu. Wielkie dzięki jeszcze raz (Januszu).

I co ? Bo coś mi sie kojarzy - ale... nie mam pewności !

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Konrad Machura » 15 listopada 2010, 17:59

Linia 7 istniała, była nim powstała 13. Moja babcia to potwierdza, w końcu miszkała na Kilińskiego :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 15 listopada 2010, 18:01

Konrad Machura pisze:Linia 7 istniała, ...w końcu miszkała na Kilińskiego :)

I po ul. Kilińskiego jeżdziła "siódemka" ?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 listopada 2010, 18:04

No to podpytaj babcię :)
Co do 13bis.
Nie dam rady w skrócie, więc pozwolę sobie skopiować kawałek maila do Sebastiana dotyczący 13:
Bisówka kursowała od 1982r kilka lat ale tylko z huty do Placu Biegańskiego
i była obsługiwana przegubami Ik280. Na PCK jeździły tylko krótki co jest
zadziwiające, bo do 1982r. na tej linii bez problemu jeździły przegubowej
Jelcze AP (ogórki). Układ rozkładu był taki, że w szczytach po 13-01
pojawiał się 13-07, po 13-02 13-08 itd ale do 13-06, bo tu nie było 13-12, a
bisówka 13-13. Rozkłady 01, 04, 07, 10 obsługiwały wozy z AZ2 Konkielów.
13-12 nie było wpisane w rozkład (o ile takie w ogóle wisiały), zasilało
13-kę dwukrotnie: rano od 7 do 9 (szczyt kończył się ok. 8:30, więc to
zasilenie było wtedy cholernie istotne) i później 15:05 z Walcowni do PCK,
powrót na Kucelin, minuta postoju i na PCK w rozkładzie jakby 13-08, które
fizycznie już jechało do zajezdni. Oczywiście pojawienie się tego wozu na
trasie było loterią. Jak był to dobrze, jak nie to też dobrze, takie czasy.
W dni wolne 13 obsługiwały rozkłady: 01, 03, 04, 05. W rozkładzie roboczym
ciekawostką były rozkłady 06 i 01, bo między nimi nie było szczytowego do
PCK, a po likwidacji 13BIS nie było nic. Dawało to długą jak na tamte lata
bo 12-minutową lukę. 01 jechał zwykle na opóźnieniu i to sporym zostawiając
połowę pasażerów na przystanku (zwykle Ik260). Ale sytuacja diametralnie
zmieniała się po "kolacji", kiedy to 01 jechał już do końca dnia ... 4
minuty po 06. Między pozostałymi częstotliwość wynosiła 12 minut. W czasie
gdy któryś z autobusów musiał już jechać na Walcownię powodowało to
wydłużenie tego czasu do jednorazowo 20 minut, 12+2x4min, czyli czas dojazdu
do/z walcowni z Kucelina.

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Konrad Machura » 15 listopada 2010, 18:04

Tak, o jakieś szczegły zaraz pomolestuje babcię :)

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Konrad Machura » 15 listopada 2010, 18:10

Dobrze przesadziłem :D Od tego mam kogoś innego :d

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 15 listopada 2010, 18:17

Sbrother pisze:W którym miejscu znajdywała się pętla Cmentarz Żydowski i czy istniała linia 13BIS


Pętla była dokładnie przed bramą cmentarza, tam jest na nią miejsce, nawet teraz.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 15 listopada 2010, 18:18

Wiktor S pisze:Pętla była dokładnie przed bramą cmentarza, tam jest na nią miejsce, nawet teraz.

..od jakiej ulicy napisz Wiktorze ?

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 15 listopada 2010, 18:22

Przy ulicy Złotej w Piaskach(dawna i ob. dzielnica Cz-wy) przechodziła w Olsztyńską.

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Konrad Machura » 15 listopada 2010, 18:23

Piotr Radoliński pisze:
Konrad Machura pisze:Dobrze przesadziłem :D Od tego mam kogoś innego :d

...no i to jest prawidłowy tok myślenia ! Ale też nie należy przesadzać... co by sie nie znudziło ! :D
Post czasowy


Co racja to racja :D

Powrót do tematu.

Linnia 7 kurowała ok. 1960/1 roku. Jeździła ulicą Kilińskiego, mam zapewnienie że jeździła napewno również na rynek, więc trasa zapewne jak lini 13. Linia 13 zastapiła 7. Pętla autobusowa była przy Broniewskiego, tam koło dziesiejszej poczty. Szpital był w budowie i nie było pętli. Tyle wyciągnołem :)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 listopada 2010, 18:24

Myślę, że Wiktorowi chodzi o dojazd od strony Kucelina i ulicę Złotą w konsekwencji. Nie wiem czemu podczas ostatniej imprezy zastaliśmy tam zakaz wjazdu, bo obecnie kursują tam regularnie 3x na dzień PKS-y. Chodzi dokładnie o dojazd do Złotej przez Odlewników. A pod bramą jest coś w rodzaju parkingu i tak jak Wiktor napisał, solowy autobus nawet dziś z powodzeniem by tam nawrócił, i to bez konieczności cofania etc.

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Konrad Machura » 15 listopada 2010, 18:25

Babunia teraz przyszła i poinformowała mnie że 7 jeździła już w 1958/9 jak chodziła z dziadkiem :)

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 15 listopada 2010, 18:26

Nie, nie Janusz. Jeszcze inaczej choć widzę Twoją wizję. Droga jest prosta bo jadąc ul. Mirowska przed złotą górą skręcasz w prawo w złotą a potem już do końca. Obecnie się nie dojedzie.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 listopada 2010, 18:30

Od Mirowskiej nie, ale od Kucelina tak. Jadąc za bramą z al. Pokoju dojedziesz do takiego wiaduktu i drogowskaz kieruje Cię "ślimakiem" na dół. Tak dojedziesz do bramy, a dalej rzeczywiście do Mirowskiej brak przebicia

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 15 listopada 2010, 18:33

Wiktor S pisze:Przy ulicy Złotej w Piaskach(dawna i ob. dzielnica Cz-wy) przechodziła w Olsztyńską.

...czyli o ten dojazd Ci chodzi co ja napisałem ??

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Konrad Machura » 15 listopada 2010, 18:35

Piotr Radoliński pisze:Mam nadzieję, że nie stosowałeś "eSBeckich" metod ? ;)


Lapmpka w oczy i się pytam: Imię, Nazwisko, Pamiętasz linie 7? Nie?! A może inaczej pogadamy... :D:D Żartuje oczywiście :)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 15 listopada 2010, 19:52

Wiktor S pisze:Pętla była dokładnie przed bramą cmentarza, tam jest na nią miejsce, nawet teraz.

Dzięki za info. ;)
A dlaczego żadna linia już tam nie dojeżdża ??
Pojedyncze kursy 11 lub 35 mogłyby tam dojeżdżać.

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Postautor: Andrzej Sowa » 15 listopada 2010, 20:10

A te akurat linie to którędy? A jakieś inne ( 13 28 19 ) w jakim celu? Dla turystów?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 15 listopada 2010, 20:12

sowa pisze:A te akurat linie to którędy? A jakieś inne ( 13 28 19 ) w jakim celu? Dla turystów?

Może znaleźli by się tam jacyś pasażerowie ??
Osobiście tam nie byłem, ale na pewno są tam jakieś zabudowania.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 15 listopada 2010, 20:12

sowa pisze:A te akurat linie to którędy? A jakieś inne ( 13 28 19 ) w jakim celu? Dla turystów?

...no właśnie ! Po co ?

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 16 listopada 2010, 00:11

Janusz Karlikowski pisze:Od Mirowskiej nie, ale od Kucelina tak. Jadąc za bramą z al. Pokoju dojedziesz do takiego wiaduktu i drogowskaz kieruje Cię "ślimakiem" na dół. Tak dojedziesz do bramy, a dalej rzeczywiście do Mirowskiej brak przebicia


No tak, trzeba się kierować obecnie tak jak pokazują strzałki kierujące na cm. Żydowski.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 16 listopada 2010, 11:55

Tak, strzałki są, jednak gdy organizowaliśmy imprezę nr 7 dosłownie 2-3 dni wcześniej jakaś firma postawiła sobie tam zakaz rochu za wyjątkiem dojazdu do tejże firmy. Obecnie jest tam już normalnie przejazd, bo tak jak wspominałem w innym wątku kursują tam liniowe PKS-y do huty przez Kucelin na Legionów. Jest to ulica Odlewników. W pewnym miejscu trzeba zjechać za strzałką do placyku prze Kirkutem.

ropax
Status: Offline

Postautor: ropax » 08 grudnia 2010, 17:27

Które linie miały pętle przy hucie szkła na ul Warszawskiej? Może mało kto pamięta ale obecny przystanek na Wyczerpach Dolnych w kierunku Wyczerp Górnych był troszke dalej, mniej więcej na przeciwko wyjazdu z huty.A w kierunku centrum też chyba dla niektórych linii był wcześniej,przed skrzyżowaniem?

ropax
Status: Offline

Postautor: ropax » 08 grudnia 2010, 17:41

No dobra czas miną ;p znalazłem na mapie z 1976 że linie 14 i 20 zawracały pod hutą.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 08 grudnia 2010, 17:56

Marcin -Rędziny pisze:No dobra czas miną ;p znalazłem na mapie z 1976 że linie 14 i 20 zawracały pod hutą.

...a w 1989 była też 14 i 20


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 08 grudnia 2010, 18:16


..cos takiego mam po włączeniu każdego linku:
Oops! This page appears broken. HTTP 404 - File not found. :(

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 08 grudnia 2010, 18:17

Mnie się otwiera bez problemu. :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 08 grudnia 2010, 18:17

Sbrother pisze:Mnie się otwiera bez problemu. :P

..a mnie z małym problemem ! :P Teraz udało się otworzyć ! Mam ten Plan miasta ! :)

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 08 grudnia 2010, 18:21

Marcin -Rędziny pisze:http://ifotos.pl/zobacz/Zdjecie00_qreher.jpg/
Kiedrzyń?? pierwsze słyszę :P

ropax
Status: Offline

Postautor: ropax » 08 grudnia 2010, 18:23

Na planie jest rozrysowany przebieg linii, to z czym miał problem Piotr to tylko ogólny spis .

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 08 grudnia 2010, 18:23

adamkoo pisze:Kiedrzyń?? pierwsze słyszę

Pamiętam pierwsze wyświetlacze w autobusach i zaprogramowane było: KIEDZRYN :P

ropax
Status: Offline

Postautor: ropax » 08 grudnia 2010, 18:24

adamkoo pisze:Marcin -Rędziny napisał/a:
http://ifotos.pl/zobacz/Zdjecie00_qreher.jpg/
Kiedrzyń?? pierwsze słyszę

Błąd w druku.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 08 grudnia 2010, 18:31

Spis linii MPK 1968 - 1989 :-D

Jasiek Mucha
Posty: 456
Rejestracja: 20 stycznia 2009, 19:13
Status: Offline

Postautor: Jasiek Mucha » 08 grudnia 2010, 23:34

adamkoo pisze:Kiedrzyń?? pierwsze słyszę :P

"Kiedrzyń" to pikuś. (Pan Pikuś). W kilku mapach spotkałem się już z nazwą Gójść. Kto zna Ważne Młyny i okolice to oceni stopień nieprawidłowości i się uśmieje. ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 grudnia 2010, 08:50

Wychodzi na to, że ktoś po prostu nie może patrzeć na takie samotne a c lub s i najzwyczajniej musi dołożyć im jakiś ogonek :lol:

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 13 grudnia 2010, 17:43

Jasiek Mucha pisze:W kilku mapach spotkałem się już z nazwą Gójść. Kto zna Ważne Młyny i okolice to oceni stopień nieprawidłowości i się uśmieje
Gójść a Gojsc to troszkę różne nazwy :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 13 grudnia 2010, 17:55

adamkoo pisze:Gójść a Gojsc to troszkę różne nazwy

..u "dr Google" obie te nazwy oznaczają jedną wieś w pow. pajęczańskim k/ważnych Młynów.
Jadąc w kierunku Koniecpola drogą DW786 trafiamy (Mokrzesz) na drogowskaz SKRZYDLÓW 6 km, jadac droga DK91 w kierunku Radomska trafiamy na drogowskaz (Kłomnice) SKRZYDŁÓW 5 km ! I co ?? Kto popełnił bład ?

Jasiek Mucha
Posty: 456
Rejestracja: 20 stycznia 2009, 19:13
Status: Offline

Postautor: Jasiek Mucha » 13 grudnia 2010, 18:25

Piotr Radoliński pisze:trafiamy (Mokrzesz) na drogowskaz SKRZYDLÓW 6 km

W Mokrzeszy też kiedyś było napisane "Skrzydłów", ale to poprawili. Da się to zauważyć, jadąc tamtędy po zmroku, inaczej się odbija farba.


Wróć do „Historia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość