Historia linii 37 - przebieg, krańcówki, wspomnienia...

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Historia linii 37 - przebieg, krańcówki, wspomnienia...

Postautor: Patryk Hartman » 31 grudnia 2011, 23:53

I stało się...
Linia 37 stała się linią historyczną. Przypominamy sobie jak 37 miała swoje pierwsze początki istnienia linii. Z początku kończyła na Dw. Gł. PKP, potem na Stradomiu - Dworcu PKP. Linia 37 jak kończyła na Dw. Gł. PKP była dodatkiem do linii 15 i 16. Z początku linia 37 kursowała przez Fieldorfa-Nila, Wały Dwernickiego, Dekabrystów, Szajnowicza-Iwanowa, Popiełuszki, Pułaskiego, Sobieskiego, Orzechowskiego i do Dworca Głównego PKP. Po jakimś czasie linię 37 zmieniono jedną z krańcówek i jej przebieg. Kursowała w relacji Stradom Dworzec PKP - Makuszyńskiego. Przebiegała następującymi ulicami: Pułaskiego, Boh. Monte Cassino, Korczaka, Śląska (powrót: Nowowiejskiego), Kilińskiego (powrót: Dąbrowskiego), Dekabrystów, Szajnowicza-Iwanowa, Obrońców Westerplatte, Al. Wyzwolenia, Michałowskiego, Św. Brata Alberta, Makuszyńskiego. Linia ta w dni robocze była obsługiwana przez 3 autobusy: 1 całka + 2 szczyty, a w sobotę i niedzielę był jeden autobus całodniowy. Linia była obsługiwana autobusami krótkimi (tzw. solówkami), chociaż zdarzały się anomalie taborowe, czyli występowały autobusy przegubowe. W dniu 5 marca 2010r. zawitał po raz pierwszy przegub na linii 37, a mianowicie Ikarus 280.26 (tzw. lewar) o nr taborowym #317. Fotografie przedstawiające tą sytuację: Zdjęcie 1 oraz Zdjęcie 2. Następny przegub zawitał dopiero 21 października 2011r., również zawitał Ikarus 280, ale tzw. ekolog (Ikarus 280.70A) o nr taborowym #159 na szczycie popołudniowym 37-03. Oto załączam zdjęcie z tego cudownego widoku → Zdjęcie 3. Minęło niecałe 2 miesiące i po raz kolejny ujrzeliśmy jeszcze lepszy widok na tej właśnie linii. W dniu 14 grudnia 2011r. również na popołudniowym szczycie 37-03 mogliśmy spotkać Mercedesa O530G o nr taborowym #190. Wydarzenie bardzo ważne, przynajmniej dla tych co lubią takie "wyskoki", czyli anomalie taborowe. Oto fotografie przedstawiające tą sytuację: Zdjęcie 4 oraz Zdjęcie 5. Jako, że linia stała się już historią, była wg mnie dobrą linią. Linię 37 zastąpi połączone 25 i 37, co da mieszkańcom Wyczerp dostanie się na Północ komunikacją miejską. Nowa linia będzie miała nr 25. Będzie przebiegała ulicami: Malowniczą, Żyzną, Sabinowską, Jagiellońską, Bohaterów Monte Cassino, Korczaka, Śląską/Nowowiejskiego, Kilińskiego/Dąbrowskiego, Dekabrystów, Szajnowicza – Iwanowa, Obrońców Westerplatte, Aleją Wyzwolenia, Fieldorfa Nila, Brata Alberta, Makuszyńskiego, Karłowicza, Rząsawską, Warszawską, Norwida i Kontkiewicza. Temat poświęcony linii 37.

Zdjęcia Konrada Machury, Janusza Karlikowskiego i Sebastiana Wróbla.

Pzdr. Agent.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 01 stycznia 2012, 13:56

Patryk Hartman pisze:chociaż zdarzały się anomalie taborowe, czyli występowały autobusy przegubowe. W dniu 5 marca 2010r. zawitał po raz pierwszy przegub na linii 37, a mianowicie Ikarus 280.26 (tzw. lewar) o nr taborowym #317. Fotografie przedstawiające tą sytuację: Zdjęcie 1 oraz Zdjęcie 2. Następny przegub zawitał dopiero 21 października 2011r.,

Tu się nie zgodzę: po tym, jak na 37 zadebiutował #317, potem na początku 2011r. (w któryś dzień stycznia) na 37 zawitał #172. Trzy miesiące później Janusz napisał na forum informację, że z rezerwy wyjechał też jakiś przegub. Następnie przegub pojawił się w dzień bicia rekordu Guinnessa w #22 na Gombrowicza, kiedy przez cały ranek jeździł #172, którego podmienił później #94. Nie wspominając o tym, że gdy w październiku ówczesnego już roku jeździł #159, to z tego, co pisał tutaj ktoś na forum, #159 zepsuł się na półtora kursu przed zjazdem do zajezdni. Z rezerwy wyjechał ponoć #406 !!
Anomalii mogło być więcej, tylko nikt z forumowiczów ich po prostu nie widział. To tyle o anomaliach.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 01 stycznia 2012, 15:00

Tu się nie zgodzę: po tym, jak na 37 zadebiutował #317, potem na początku 2011r. (w któryś dzień stycznia) na 37 zawitał #172.

Zawitał w dniu bicia rekordu Guinnessa, rano był na 37, potem na 19. Dokładnie to pamiętam, chociaż jak wzorując się opisem anomalii taborowych które były, dałem tylko te które zostały udowodnione na zdjęciu, czyli #159, #190 i #317.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 01 stycznia 2012, 15:02

Był także #288. Oprócz mnie widział go Dominik i chyba jeszcze ktoś.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 01 stycznia 2012, 16:24

Janusz Karlikowski pisze:Był także #288. Oprócz mnie widział go Dominik i chyba jeszcze ktoś.

Zbieg okoliczności. Identyczną sytuację mieliście kiedyś z linią 36. :)
Patryk Hartman pisze:Zawitał w dniu bicia rekordu Guinnessa, rano był na 37, potem na 19. Dokładnie to pamiętam, chociaż jak wzorując się opisem anomalii taborowych które były, dałem tylko te które zostały udowodnione na zdjęciu, czyli #159, #190 i #317.

Źle zacytowałeś.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 01 stycznia 2012, 16:29

Sebastian Wróbel pisze:Patryk Hartman napisał/a:
Zawitał w dniu bicia rekordu Guinnessa, rano był na 37, potem na 19. Dokładnie to pamiętam, chociaż jak wzorując się opisem anomalii taborowych które były, dałem tylko te które zostały udowodnione na zdjęciu, czyli #159, #190 i #317.

Źle zacytowałeś.

dobrze, to są moje słowa: Zawitał w dniu bicia rekordu Guinnessa, rano był na 37, potem na 19. Dokładnie to pamiętam, chociaż jak wzorując się opisem anomalii taborowych które były, dałem tylko te które zostały udowodnione na zdjęciu, czyli #159, #190 i #317.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 01 stycznia 2012, 16:54

Nie zrozumiałeś mojego komentarza. Miałem na myśli to, że źle zacytowałeś moje posty. To taka drobna uwaga.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7067
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 05 lutego 2012, 11:22


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 lutego 2012, 12:25

Tomasz Rorat pisze:Przystanek 37
A swoją drogą poprawione są tabliczki na słupkach?

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 05 lutego 2012, 12:36

Michał Grzegorczyk pisze:Tomasz Rorat napisał/a:
Przystanek 37
A swoją drogą poprawione są tabliczki na słupkach?

Poprawione ! :)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 05 lutego 2012, 16:48

A tu jaką trasą jechał:
Obrazek ??
Jako bonus poprzedniczka 37:
Obrazek
Nie ma linii, nie ma autobusu :(

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7067
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 06 lutego 2012, 10:22

Nie ma linii, nie ma autobusu - poprzedniczka czyli, autobus na linii 36 !!

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Marcin Strzelecki » 06 lutego 2012, 13:58

Jaki to autobus? Nie mogę go skojarzyć.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 06 lutego 2012, 14:16


Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 06 lutego 2012, 14:39

Ostatnia anomalia taborowa na linii 37 i zarazem pierwszy raz w historii linii citaro G:
album_page.php?pic_id=752

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 06 lutego 2012, 14:45



Wróć do „Historia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość