KRAKÓW

Tematy związane z zagadnieniem organizacji transportu ludności (systemy, zarządzanie, itp).
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 stycznia 2014, 16:48

Świetny jest ten podsumowujący akapit! :-D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 30 stycznia 2014, 16:36


Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16374
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Janusz Karlikowski » 30 stycznia 2014, 16:42

No i co takiego - 25 minut...
A na łamach "Częstochowiaka" pani Agata chwali się: "miałam -52, więc włączyłam uśmiech numer 5".
Piękna gra cyfr -25 i 52. Tylko gdyby to pierwsze było w Częstochowie, a to drugie w Krakowie, to też bym się zimą uśmiechnął. Ale jest odwrotnie niestety...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 31 stycznia 2014, 21:09


Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16374
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Janusz Karlikowski » 31 stycznia 2014, 21:13

... przez Dąbie lub autobusami 501, 502 ??

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 03 lutego 2014, 18:50


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 05 lutego 2014, 09:25


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 05 lutego 2014, 20:24


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 09 lutego 2014, 18:03


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 lutego 2014, 23:01


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 01 marca 2014, 14:10


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 13 marca 2014, 14:52


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 marca 2014, 22:12


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 31 marca 2014, 11:36

KRAKÓW: Tramwaj na północ Krakowa do poprawki

Obrazek

Tramwaj na północ Krakowa do poprawki - Dziennik Polski
31 marca 2014 o 10:23
Małgorzata Mrowiec, Arkadiusz Maciejowski


Urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu będą teraz analizować postulaty, które mieszkańcy zgłaszali podczas konsultacji w sprawie budowy nowej linii tramwajowej do Górki Narodowej oraz tzw. trasy Wolbromskiej.W trwających trzy dni konsultacjach wzięło udział ponad 600 osób. Mieszkańcy zgłosili mnóstwo uwag do planowanej inwestycji. ? Część postulatów na pewno jest zasadna lub bardzo ważna ? podsumowuje Jakub Kosek, przewodniczący Rady i Zarządu Dzielnicy IV Prądnik Biały.
Przypomnijmy, że urzędnicy chcą jeszcze w tym roku ogłosić przetarg, w którym wybrana zostanie firma projektująca i budująca torowisko. Pierwsze tramwaje miałyby ruszyć w 2017 roku. Cała inwestycja kosztować ma około 250 mln złotych.
Jest ona kluczowa dla mieszkańców północnej części Krakowa, ponieważ w końcu zyskają możliwość dojazdu tramwajem do centrum miasta.
Podczas konsultacji społecznych pojawiło się jednak mnóstwo postulatów. Np. dotyczący rezygnacji z budowy parkingu Park&Ride przy ul. Fieldorfa Nila 14 (oprócz budowy torowiska miasto planuje bowiem wiele inwestycji towarzyszących) lub odsunięcia P&R od tego bloku, ewentualnie ? budowa parkingu w wersji podziemnej. Mieszkańcy chcieli też odsunięcia linii tramwajowej od bloku przy ul. Pachońskiego 16.
Padła propozycja redukcji trasy Wolbro­mskiej do jednego pasa w każdym kierunku, jak i głosy dokładnie odwrotne ? by miała po dwa pasy w każdą stronę. Są też zwolennicy przeniesienia P&R z Krowodrzy Górki na obrzeża miasta, w rejon Zielonek i al. 29 Listopada lub w okolice ul. Opolskiej.
? Dokładnie przeanalizujemy uwagi mieszkańców i wszystkie, które ze względów prawnych bądź technicznych są możliwe do wprowadzenia ? wprowadzimy ? mówi Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. ? O wynikach konsultacji będziemy informować mieszkańców. Urzędnicy chcą, żeby odpowiedzi na uwagi pojawiły się jeszcze w kwietniu. Michał Pyclik na gorąco odnosi się do kilku uwag:
? Przesunięcie parkingu przy ul. Fieldorfa Nila to słuszna uwaga. Mniej się nam podoba przenoszenie P&R z Kro-wodrzy Górki w inne miejsce, bo parkingi P&R ustawia się przy pętlach, tak by można było się łatwo przesiąść na tramwaj ? wskazuje.
Przewodniczący ?czwórki? Jakub Kosek podczas opiniowania przebiegu tramwaju przez Radę Dzielnicy będzie proponował uwzględnienie wybranych uwag. Na początek ? by nie dzielić budowy tramwaju na dwa etapy, tylko zbudować całą trasę w jednym etapie. Władze miasta planują bowiem, aby najpierw stworzyć odcinek od istniejącej pętli Krowodrza Górka do torów kolejowych w rejonie ulicy Bociana. Dopiero w drugim etapie wybudowane miałoby zostać torowisko na odcinku od ulicy Bociana do osiedla Górka Narodowa.
Dalej Jakub Kosek, za bardzo ważne uważa postulowane przez mieszkańców stworzenie przejścia podziemnego lub kładki na wysokości planowanego parkingu P&R przy ul. Szopkarzy ? by można było przejść pomiędzy dwoma częściami osiedla.
? Trzeba utrzymać komunikację do przychodni, szkoły, przedszkola, siedziby spółdzielni, osiedlowego sklepu. Brak takiego przejścia znacznie wydłuży czas dojścia do tych punktów ? podkreśla Kosek. Podobnie jak mieszkańcy uważa, że potrzebna jest zmiana usytuowania przystanków planowanych przy ul. Bociana, bo obecna propozycja nie jest optymalna.
Przesunięcie przystanku umożliwi większej części mieszkańców dojście krótszą drogą (być może trzeba przewidzieć dwa przystanki w stosunkowo niewielkiej odległości). Przewodniczący zgadza się z opinią, że parking P&R przy ul. Fieldorfa Nila 14 przewidziano zbyt blisko bloku, więc trzeba wybrać inne rozwiązanie, nie tak uciążliwe dla mieszkańców.
Przewodniczący ?czwórki? jest także za zminimalizowaniem uciążliwego oddziaływania tramwaju na bloki przy ul. Krowoderskich Zuchów 16 i Pachońskiego 16, znajdujące się w sąsiedztwie planowanej trasy. Popiera więc propozycję mieszkańców, aby wybudować w tym miejscu tunel naziemny (zamknięty lub półotwarty).
Kosek popiera też postulaty projektowania prawo, i lewoskrętów do wyjazdu z parkingu P&R w ul. Pachońskiego, a także przesunięcia ulicy i tramwaju bliżej północy ? czyli bliżej garaży ? na odcinku ul. Pachońskiego przy blokach 30?32.
Od jutra do czwartku (1?3 kwietnia) odbędą się jeszcze dyżury konsultacyjne z udziałem projektanta ? w godzinach 18?20 w siedzibie Rady Dzielnicy IV przy ul. Białoprądnickiej 3.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4235
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Bartosz Kowalski » 01 kwietnia 2014, 10:30


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 08 kwietnia 2014, 19:48


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 19 kwietnia 2014, 16:24


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 22 kwietnia 2014, 16:47


Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Sebastian Wróbel » 22 kwietnia 2014, 17:54


Obecne premetro nie wystarcza ?? Niech najpierw przestaną ciąć obecne połączenia, zrewitalizują istniejące torowiska aby tramwaje jeździły szybciej niż obecnie i wymienią całą flotę wysokopodłogową na niskopodłogową. Potem niech myślą o metrze.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 kwietnia 2014, 18:10

Wrocław to samo. Nie ma pieniędzy na linie do dwóch dużych blokowisk, a planuje 17? km metra. Byle się tylko zapisać w histo(e)rii.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Sebastian Wróbel » 22 kwietnia 2014, 18:19

Mam nadzieję, że to jest tylko przedwyborcze obiecywanie gruszek na wierzbie. Chyba nikt nie jest tak głupi, aby myśleć poważnie o metrze, kiedy brakuje pieniędzy na 20-krotnie tańsze inwestycje tramwajowe czy wymianę taboru.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 22 kwietnia 2014, 18:21

Sebastian Wróbel pisze:Niech najpierw (...), zrewitalizują istniejące torowiska aby tramwaje jeździły szybciej niż obecnie i wymienią całą flotę wysokopodłogową na niskopodłogową. Potem niech myślą o metrze.
Właśnie trwa rewitalizacja 7-kilometrowego odcinka linii tramwajowej między Krakowem a Nową Hutą a także trwają prace na kilku innych - krótszych - odcinkach torowisk. ! W planach jest zakup niskopodłogowych TWISTów (Krakowiaków).

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 23 kwietnia 2014, 21:00


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 kwietnia 2014, 21:59

I dobrze!

Piotr Schroder
Posty: 152
Rejestracja: 15 stycznia 2011, 21:55
Lokalizacja: Poczesna
Kontaktowanie:
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Schroder » 26 kwietnia 2014, 17:06


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 04 maja 2014, 10:37


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 maja 2014, 13:30

U nas też by tak mogłoby być, ale Polska potrzebuje chyba jeszcze 20 lat na to.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 04 maja 2014, 19:32

...należy wspomnieć, że te trzy pojazdy (z "różnych parafii") będą przez rok testowane w Krakowie i dopiero wtedy zapadnie decyzja, która marka zostanie zakupiona.

Piotr Schroder
Posty: 152
Rejestracja: 15 stycznia 2011, 21:55
Lokalizacja: Poczesna
Kontaktowanie:
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Schroder » 05 maja 2014, 16:37

Szkoda, że AMZ od drugiego dnia testów nie kursuje, a linia nawet z założenia nie miała być w 100% eko, teraz jest tak w około 70% elektryczną.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 05 maja 2014, 17:19

Autobus Solaris Urbino Electric ? ma długość 12 m, szerokość 2,55 m oraz wysokość 3,24 m. Pojazd jest bardzo cichy, całkowicie bezemisyjny (nie wytwarza żadnych szkodliwych substancji do atmosfery). Jest napędzany energią elektryczną zgromadzoną w bateriach o łącznej pojemności 210 kWh. Napędowe silniki elektryczne autobusu zamontowaną są w osi, dzięki czemu w jego wnętrzu nie ma specjalnego podestu, a liczba miejsc dostępnych z niskiej podłogi jest większa niż w standardowych Urbino. Jednorazowo autobus może przewieźć 71 pasażerów. Autobus oferuje kilka możliwości ładowania baterii w zależności od potrzeb przewoźnika.

Autobus LBUS CITY SMILE ? ma długość 9,95 m, szerokość 2,55 m oraz wysokość 3,16 m. Pojazd jest wyposażony w baterie o pojemności 230 kWh. Ma dwa sposoby ładowania szybki ? do jednej godziny i wolny ? do 8 godzin. Autobus jest niskopodłogowy, każde wejście znajduje się na wysokości 32 cm. W autobusie mieści się jednorazowo 59 pasażerów.

Autobus RAMPINI CARLO ? ma długość 7,72 m, szerokość 2,2 m oraz wysokość 3,3 m. Może przewieźć jednorazowo 41 osób. Autobus jest wyposażony w elektryczne zespoły napędowe Siemensa. Potrzebną energię zapewniają zestawy akumulatorów o pojemności 96 kWh, które zasilają także systemy ogrzewania i klimatyzacji. Zastosowane systemy pozwalają na odzyskiwanie energii elektrycznej podczas hamowania. Pojazd jest praktycznie bezgłośny.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 08 maja 2014, 19:04


Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6899
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Tomasz Rorat » 08 maja 2014, 21:57

To się bierze taxi !! i rachunek do MPK o zwrot kosztów.

Piotr Schroder
Posty: 152
Rejestracja: 15 stycznia 2011, 21:55
Lokalizacja: Poczesna
Kontaktowanie:
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Schroder » 10 maja 2014, 17:56

Sprawa jest mocno dyskusyjna, gdyż początkowo planował jechać tamwajem, który miał odjazd o 8.19 i na przystanku byłby 8.45 (plus 4 minuty na dojście do szkoły, a matura o 9.00), jednakże uciekł mu ten tramwaj i pojechał połączeniem 10 minut później, więc nawet bez zmian trasy i jazdy zgodnej z rozkładem byłby na styk.

Maciej Urbaniak
Posty: 327
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Maciej Urbaniak » 10 maja 2014, 18:05

Na idiotów nie ma sposobu... Kto o zdrowych zmysłach jedzie tak żeby być 10 min przed maturą w szkole? Nie wspominając, że jeszcze się spóźnił na ten tramwaj. Widać nie dojrzał do egzaminu dojrzałości :P

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4235
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Bartosz Kowalski » 10 maja 2014, 18:22

Nigdy na żaden egzamin nie jechałem tak by być 10 minut przed na miejscu. Zawsze brałem pod uwagę że może zdarzyć się wypadek, awaria rury, i tym podobne. Jak by w tramwaj wjechał inny kierowca to też by chciał go podać do sądu?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 13 maja 2014, 17:30


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 14 maja 2014, 16:33


Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Wojciech Liberda » 22 maja 2014, 05:31

Kraków wprowadzi nowe barwy autobusów

http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=64249

Zajmie im to 5 lat :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 22 maja 2014, 08:09


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 22 maja 2014, 08:13

Wojciech Liberda pisze:Kraków wprowadzi nowe barwy autobusów
Cztery barwy, jeden schemat dla autobusów i tramwajów

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 28 maja 2014, 17:16

28 maja 2014 roku - Firma Mobilis rozpoczęła testy kolejnego autobusu, którym od 1 sierpnia 2014 roku będzie wozić pasażerów w ramach nowej umowy przewozowej. Tym razem na ulicach Krakowa pojawił się AMZ CitySmile CS 12 LF. Autobus wyjechał w dniu dzisiejszym na linię numer 178. W kolejnych dniach pojazd obsługiwać będzie również linie numer 301 i 304. Testy mają potrwać do 10 czerwca.

Obrazek

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 30 maja 2014, 09:22

KRAKÓW: 6 czerwca nie zostanie podpisana umowa MPK Kraków ? PESA

MPK Kraków informuje, w związku z pojawiającymi się w innych mediach informacjami, dotyczącymi zakupu nowych tramwajów, że jeżeli 6 czerwca projekt zakupu 36 tramwajów zostanie wpisany na listę podstawową to nie oznacza, że tego samego dnia zostanie podpisana jakakolwiek umowa. Najpierw Centrum Unijnych Projektów Transportowych musi bowiem dokonać oceny wniosku o dofinansowanie, które MPK złożyło w listopadzie 2013 roku. Po zakończeniu tej oceny będzie możliwe podpisanie umowy o dofinansowanie. Dopiero wtedy MPK będzie mogło przystąpić do podpisania umowy z producentem tramwajów - firmą Pesa. Termin podpisania umowy z producentem zależy od daty podpisania umowy o dofinansowanie. Według naszych informacji 6 czerwca podjęta zostanie tylko decyzja o przyznaniu środków unijnych na zakup Krakowiaków, co rzecz jasna nie jest jednoznaczne z podpisaniem umowy MPK Kraków z PESĄ. Na tę musimy jeszcze poczekać co najmniej kilkanaście dni, realnym terminem wydaje się druga połowa czerwca. Data 6 czerwca padła na spotkaniu przedstawicieli miasta z urzędnikami ministerstwa i należy przyjmować ją za pewną. A zatem czekamy na dalszy rozwój sytuacji.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 09 czerwca 2014, 20:05

KRAKÓW: Autobusy elektryczne naładują baterie w centrum miasta

Obrazek
fot. ze zbiorów MPK

Od poniedziałku, 9 czerwca dwa autobusy elektryczne firmy Rampini, które kursują na linii nr 154 nie muszą już zjeżdżać do zajezdni, aby naładować baterie. Mogą to bowiem zrobić dzięki specjalnej stacji ładowania przygotowanej przy ul. Pawiej. Ładowanie odbywa się tam przy użyciu pantografu, zamontowanego na dachu tych autobusów. Po ich podniesieniu baterie ładowane są energią pobieraną z sieci trakcyjnej.
Ten sposób uzupełnienia baterii sprawia, że autobusy elektryczne mogą być doładowywane między jednym kursem a drugim. Stacja ładowania usytuowana jest bowiem tuż obok przystanku początkowego linii nr 154. Ładowanie baterii autobusów elektrycznych z sieci trakcyjnej jest bardzo efektywne ? zaledwie kilka minut wystarczy, że podładować baterię autobusu.
To pierwsze tego rodzaju rozwiązanie ładowania autobusów elektrycznych zastosowane w Polsce. Do tej pory autobusy elektryczne były ładowane po zjeździe na zajezdnię przy użyciu specjalnej wtyczki. Ładowanie baterii w ten sposób zajmowało czasem nawet do ośmiu godzin.
Przypomnijmy, że regularna linia autobusowa obsługiwana autobusami elektrycznymi kursuje w Krakowie od 29 kwietnia. To pierwsza w Polsce linia, na której pasażerów przewożą trzy elektryczne autobusy. Kursują one na linii nr 154 z Dworca Głównego Zachód do Prądnika Białego. Decyzja o uruchomieniu w Krakowie linii autobusowej obsługiwanej przez autobusy elektryczne wynika z troski o środowisko i czyste powietrze. Wyposażone w elektryczny napęd pojazdy nie wytwarzają zanieczyszczeń. Jednocześnie zapewniają wysoki komfort przejazdu.
Autobusy, które kursują w Krakowie, to pojazdy wyprodukowane przez firmy: Solaris Bus & Coach SA, LBUS oraz Rampini. Są one eksploatowane w Krakowie w ramach testów, które pozwolą na dokładne sprawdzenie autobusów z napędem elektrycznym w regularnej komunikacji. Wypożyczone pojazdy będą służyły mieszkańcom do czasu zakupu nowych autobusów elektrycznych, które MPK SA planuje kupić wykorzystując środki z Unii Europejskiej.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Wojciech Liberda » 10 czerwca 2014, 21:32

Kraków dostanie kasę z UE na krakusy...

RK: Wielkie zmiany na unijnej liście. Zobacz nowe projekty

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Sebastian Wróbel » 11 czerwca 2014, 13:24

Za to zniknęła bezpowrotnie kolej do lotniska w Pyrzowicach.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4235
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Bartosz Kowalski » 11 czerwca 2014, 14:05

Zniknął chyba projekt forsowany przez Urząd Marszałkowski a nie ten który chce realizowac PKP PLK.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Wojciech Liberda » 11 czerwca 2014, 14:18

PLK rezygnuje, bo to Marszałek ma budować!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 12 czerwca 2014, 13:56

Karambol w Słowenii i zniszczone autobusy dla Krakowa

Pierwsza dostawa autobusów, którymi od sierpnia Mobilis ma wozić pasażerów, nie dotarła do Krakowa. W drodze z tureckiej fabryki Mercedesa uczestniczyły w karambolu na autostradzie w Słowenii. Nie nadają się do użytku.
Za półtora miesiąca Mobilis przejmie obsługę 13 linii autobusowych. Przewoźnik biorący udział w przetargu zadeklarował, że cała jego krakowska flota będzie fabrycznie nowa. 69 autobusów spalinowych z ekologicznym silnikiem Euro 6 dostarczy Mercedes.

Pierwsze cztery pojazdy powinny już w Krakowie być - na początku tygodnia "na własnych kołach" wyjechały z tureckiej fabryki Mercedesa. W poniedziałkowy wieczór pojazdy uczestniczyły jednak w karambolu na słoweńskiej autostradzie w miejscowości Celje. Jak opisuje tamtejszy portal Delo Times, do wypadku doszło na zwężonym z powodu remontu odcinku drogi, gdy kolumna autobusów stanęła w korku. W ostatni z pojazdów z impetem uderzyła ciężarówka, co znacznie uszkodziło nie tylko cztery autobusy, ale też dwa stojące przed nimi pojazdy. Rany odnieśli kierowcy ciężarówki oraz ostatniego autobusu.

Wszystko na koszt producenta

- Zazwyczaj to kierowcy przewoźnika jadą do producenta po nowe autobusy, ale tym razem prowadzili je pracownicy fabryki - informuje Ireneusz Michał Hyra z Mobilisu. Za transport odpowiadał więc Mercedes, który teraz będzie musiał w błyskawicznym tempie wyprodukować cztery dodatkowe autobusy, bo te uszkodzone nadają się jedynie do kasacji. Z ostatnią dostawą do Krakowa musi zdążyć przed 16 lipca. - Wszystko odbędzie się na koszt producenta, bo zgodnie z umową musi on dostarczyć dokładnie 69 pojazdów najpóźniej na 14 dni przed rozpoczęciem przez nas obsługi nowych linii. Mamy deklarację, że zdąży wyprodukować te dodatkowe cztery sztuki - mówi Hyra.

Na własnych kołach

Zaznacza, że dowożenie autobusów z fabryki do zajezdni zamawiającego "na własnych kołach" to nic nadzwyczajnego. - Na lawecie autobusy przewozi się bardzo rzadko, na przykład jeśli nie mają możliwości same pokonać długiego dystansu. Mam na myśli chociażby pojazdy elektryczne, które po drodze wymagałyby ładowania - tłumaczy.

Karambol w Celje spowodował dwuipółgodzinną blokadę autostrady.


źródło: Gazeta Wyborcza/Kraków

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Wojciech Liberda » 12 czerwca 2014, 19:09

Tak to jest jak się zamawia "inne" pojazdy nie solarisowe :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KRAKÓW

Postautor: Piotr Radoliński » 20 czerwca 2014, 15:08



Wróć do „Systemy transportowe - organizacja komunikacji, infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości