Kwestie właścicielskie publicznych firm przewozowych

Tematy związane z zagadnieniem organizacji transportu ludności (systemy, zarządzanie, itp).
Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3754
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 16 sierpnia 2010, 17:53

Rafał Lamch pisze:Stachu! Wyjaśniaj, jaki wał tu wodę mąci.


Że się tak brzydko wyraże nie wiem. Ale na rędzińskim forum osoba zwiazana z GZK bądź dobrze pamętająca początkowe czasy owego zakładu podzieliła się informacją, że była podobno linia z Karoliny do Konina. Spoko. Jestem na etapie rozmów z osobami które pamietają to i owo z tamtych czasów (nie koniecznie związanych bezpośrednio z GZK, ale działających w tamtych czasach), to wszystkiego się dowiem. Wszka pisze pracę licencjacką nt. GZK i jego działania. Porównywać i badać będę, która forma jest lepsza z punktu prawnego czy spółka czy zakład budżetowy ;)

ropax
Status: Offline

Postautor: ropax » 16 sierpnia 2010, 23:47

Różne rzeczy ludzie piszą .Też tam napisałeś wiele wypracowań.Pisała tam też osoba ''jakub101'' która chciała zamknąć zakład bo jest nie rentowny.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3754
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 17 sierpnia 2010, 12:18

Rafał Lamch pisze:
Mateusz pisze:Porównywać i badać będę, która forma jest lepsza z punktu prawnego czy spółka czy zakład budżetowy ;)

Żadna. Obie nie mają racji bytu. Ja na przykład zawsze twierdziłem, że lepszy jest zakład budżetowy, bo on nie jest teoretycznie firmą komercyjną, więc nie wydaje mu się, że działa dla zysku i nie powstają pewne sprzeczności. Z drugiej strony taki zakład budżetowy działa do przesady nieefektywnie i nie może gospodarować swoimi środkami. Jednak wybór jest między dżumą a cholerą - dla mnie spółki komunalne czy państwowe są zawsze nonsensem. W mieście / aglomeracji dla ochrony przed prywatnymi kartelami warto mieć pewien udział (ok. 30%) własnego przewoźnika, ale dla małej gminy to nieporozumienie i zbędny koszt.


Dlatego lepszym rozwiązaniem powinna być spółka prawa handlowego, w której udział gminy wynosi 51% (tzw. pakiet większościowy) pozostałe 49% udziałów podzielone jest między pozostałych udziałowców. Wszak gmina pozbyć się może swoich udziałów i zostawić- tak jak napisałeś- ok. 30 % ;)

ropax
Status: Offline

Postautor: ropax » 17 sierpnia 2010, 12:49

Mateusz pisze:pozostałe 49% udziałów podzielone jest między pozostałych udziałowców


Acha spółka z zoo.A te pozostałe 49% to komu?Kto nie ma co zrobić z kasą że sobie kupi udziały w GZK?

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3754
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 17 sierpnia 2010, 13:10

A czy taki zakład po przekształaceniu musi być spółką komunalną? Nie. Można przecież zprywatyzować ;)

ropax
Status: Offline

Postautor: ropax » 17 sierpnia 2010, 13:29

Kup sobie

ropax
Status: Offline

Postautor: ropax » 17 sierpnia 2010, 14:58

Tego sie właśnie boję po wyborach i po zmianie kierownictwa,że nowi zaczną gmerać nie ważne jak byle by tylko coś zmienić no bo przecież obiecali zmienić wyborcom...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 17 sierpnia 2010, 15:30

Wydzieliłem temat

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3754
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 17 sierpnia 2010, 17:52

Rafał Lamch pisze:
Mateusz pisze:A czy taki zakład po przekształaceniu musi być spółką komunalną? Nie. Można przecież zprywatyzować ;)

Przecież mówiłeś o sprzedaży 49%. Czyli kupujesz sobie firmę z 51-procentowym balastem i synekurami.


Są różne warianty; pakiet większościowy, prywatyzacjia w 100% ;) A także rózne formy spółek. Z mojim promotorem doszlismy do wniosku, że pasuja trzy: S.A., Sp. z o.o. i S.K.A.

Marcin -Rędziny pisze:Tego sie właśnie boję po wyborach i po zmianie kierownictwa,że nowi zaczną gmerać nie ważne jak byle by tylko coś zmienić no bo przecież obiecali zmienić wyborcom...


Dlatego bedę badał i pisał pracę, żeby nie zrobiono źle. BTW przez taki strach zakłady rózne rózniste nie tylko KM upadają. Trzeba spróbować co się da, a co nie. To tak jak z nowymi butami przymierzasz i wybierasz te, które są najlepsze.

Jasiek Mucha
Posty: 456
Rejestracja: 20 stycznia 2009, 19:13
Status: Offline

Postautor: Jasiek Mucha » 18 sierpnia 2010, 12:31

Rafał Lamch pisze: a już jakiś tam Janów (jest taka gmina?)

No, tylko nie "jakiś tam" http://pl.wikipedia.org/wiki/Gmina_Jan% ... chowski%29


Wróć do „Systemy transportowe - organizacja komunikacji, infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości