Nadgoplańska Komunikacja Samochodowa

Tematy związane z zagadnieniem organizacji transportu ludności (systemy, zarządzanie, itp).
Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nadgoplańska Komunikacja Samochodowa

Postautor: Janusz Karlikowski » 08 września 2010, 16:56

Każdy chyba kojarzy autobusy kursujące na trasie Inowrocław - Katowice. Kiedyś jeden kurs dziennie, teraz są dwa. Stanowisko odjazdowe mieli dotychczas koło dw. PKP (niedaleko od punktu Fuji). Ale ktoś chyba ich przegonił stamtąd, a nasz PKS nie wpuścił na swój dworzec, bo od pewnego czasu autobusy w stronę Inowrocławia zatrzymują się na przystanku (tramwajowym tylko obecnie) przy dw. PKS. Natomiast ciekawi mnie druga strona, bo:
1. rozkład wisi k/Politechniki w stronę Katowic (i wisiał wcześniej, więc tu bez zmian)
2. w rozkładzie jest podane: Katowice przez Częstochowa Dw. PKS 03, Siewierz Skrzyżowanie. Domyślam się, że przystanek 03 znajduje się koło "Księcia Domu", ale jeśli tak, to co się dzieje jeśli autobus jedzie przed czasem, tam stać nie może. A pytam nie bez powodu, bo ostatnio widziałem ten autobus jadący w stronę północną i stał sobie grzecznie na 02 czyli wspomnianym tramwajowym. W tą stronę mają na pewno jeszcze przystanek k/Hali Polonia, nie wiem gdzie jeszcze

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 08 września 2010, 18:07

Pewnie robią to samo co na przystanku tramwajowym.kierowca włącza awaryjne i stoi.A co wjazdu na dworzec to obawiam się ze sama NKA się o to nie stara bo wiem że w innych miastach też nie wjeżdżają na dworce.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 08 września 2010, 18:13

Bartosz Kowalski pisze:Pewnie robią to samo co na przystanku tramwajowym.kierowca włącza awaryjne i stoi.A co wjazdu na dworzec to obawiam się ze sama NKA się o to nie stara bo wiem że w innych miastach też nie wjeżdżają na dworce.

A czy nie chodzi tu aby o koszty ?? Rozmawiałem ostatnio z dyspozytorem PKS Płock (na temat linii Płock - Kraków) - od pewnego czasu autobus wjeżdża do Krakowa prosto na DA bez zatrzymywania się na przystankach w mieście, (mnie udało sie załatwic "dodatkowe" zatrzymanie w Krakowie/camping KRAK - Rondo Ofiar Katynia) gdyż PKS Kraków zażyczył sobie 5 zł za przystanek ! (trzeba by to wpuszczać w koszt biletu ! A wiadomo, że konkurować teraz można tylko ceną ! :)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 08 września 2010, 18:18

Ale z tego by wynikało, że stanowisko na PKS jest droższe niż kilka przystanków MPK. Ale do tego jeszcze dochodzi ten przystanek pod Politechniką. Miasto odmówiło PKS-owi tu przystanku, bo nie ma zatoki. A jak tak na kurs DKA do Katowic wsiadałoby wiele osób. I ten przystanek 03 przy PKS. Przecież tu nie ma warunków do większej wymiany pasażerów.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 08 września 2010, 18:26

Piotr Radoliński pisze:
Bartosz Kowalski pisze:Pewnie robią to samo co na przystanku tramwajowym.kierowca włącza awaryjne i stoi.A co wjazdu na dworzec to obawiam się ze sama NKA się o to nie stara bo wiem że w innych miastach też nie wjeżdżają na dworce.

A czy nie chodzi tu aby o koszty ?? Rozmawiałem ostatnio z dyspozytorem PKS Płock (na temat linii Płock - Kraków) - od pewnego czasu autobus wjeżdża do Krakowa prosto na DA bez zatrzymywania się na przystankach w mieście, (mnie udało sie załatwic "dodatkowe" zatrzymanie w Krakowie/camping KRAK - Rondo Ofiar Katynia) gdyż PKS Kraków zażyczył sobie 5 zł za przystanek ! (trzeba by to wpuszczać w koszt biletu ! A wiadomo, że konkurować teraz można tylko ceną ! :)

Wiesz zawsze można się dogadywać.Rozmawiałem z ludźmi z naszego PKS-u i wiem jak to działa.zazwyczaj formy które współpracują ze sobą np po przez wzajemne wjazdy na dworzec jak np PKS Częstochowa i PKS Łódź dają sobie wzajemnie niższe stawki za wjazdy lub np jak PKS Wrocław gdzie za postój na dworcu tzn za przerwę jak kierowca czeka na kurs powrotny trzeba płacić chyba że ich autobus w mieście z którego przyjechał obcy też ma taki postój wtedy się nie płaci.i dlatego nasz PKS nie ma postoju na dworcu bo taniej ich wychodzi dojazd na parking i opłacenie parkingu a na dworcu kierowca tylko wysadza i zabiera ludzi.Po za tym każdy wychodzi z założenia że lepiej jechać z dworca bo 90% ludzi jak chce jechać np z Częstochowy do Katowic idzie na dworzec PKS szukać połączenia lub korzysta z przeglądarki PKS.A opłaty z innymi przystankami po za dworcami wiążą się z liczbą generowanych potoków pasażerskich.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 08 września 2010, 18:29

Janusz Karlikowski pisze:Ale z tego by wynikało, że stanowisko na PKS jest droższe niż kilka przystanków MPK. Ale do tego jeszcze dochodzi ten przystanek pod Politechniką. Miasto odmówiło PKS-owi tu przystanku, bo nie ma zatoki. A jak tak na kurs DKA do Katowic wsiadałoby wiele osób. I ten przystanek 03 przy PKS. Przecież tu nie ma warunków do większej wymiany pasażerów.

nie wiem jakie są stawki ale wiem że NKA nie wjeżdża na dworzec w Łasku i Zduńskiej Woli.Dlaczego tak jest nie wiem.A tak po za tym to ten kurs jakiś wielkich potoków pasażerskich w Częstochowie nie generuje.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 09 września 2010, 11:34

No do tego kwestia zawieszenia rozkładów. Nikt nie może sobie ot tak powiesić, szczególnie, że te NKA ma je w ramkach.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 26 września 2010, 16:55



Wróć do „Systemy transportowe - organizacja komunikacji, infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości