Polskie Koleje...2010 - 2015 r.

Tematy związane z zagadnieniem organizacji transportu ludności (systemy, zarządzanie, itp).
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 stycznia 2015, 17:50

Notoryczne opóźnienia pociągów Intercity we Wrocławiu. A wczoraj Dolnoślązak przyjechał do Częstochowy z 10-minutowym opóźnieniem i utrzymał je do Wrocławia.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 07 stycznia 2015, 18:10

...na stacji Częstochowa Stradom nie ma dnia aby nie było OPÓŹNIONYCH pociągów ! Przykład z ostatniej chwili: KOSSAK (do Krakowa) opóźniony 150 minut, DOLNOŚLĄZAK (do Wrocławia) opóźniony 10 minut. :P

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Łukasz Szkurłat » 07 stycznia 2015, 18:47

Ano, zdarzają się pociągi super punktualne, np. Chełmoński, czy Dolnoślązak, którymi miałem okazję podróżować ze Stradomia, a są opóźnione tak jak Piotr napisał po 10, 20 minut, ale i więcej minut, na które czekałem z aparatem. Opóźnienie 150 minut to już jest przesada. Za tyle czasu, to potrafi jeden, czy nawet dwa inne pociągi pojechać.

Andrzej Czerwik
Członek CKMKM
Posty: 855
Rejestracja: 07 września 2012, 16:16
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Andrzej Czerwik » 07 stycznia 2015, 19:37

Piotr Radoliński pisze:...na stacji Częstochowa Stradom nie ma dnia aby nie było OPÓŹNIONYCH pociągów ! Przykład z ostatniej chwili: KOSSAK (do Krakowa) opóźniony 150 minut, DOLNOŚLĄZAK (do Wrocławia) opóźniony 10 minut. :P

Piotrze, już nie aktualne. Aktualny czas opóżnienia KOSSAKA to już 178 minut.

Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Kamil Ociepa » 07 stycznia 2015, 22:34

Przykład z dzisiaj, Barbakan (Przemyśl > Szczecin) w Częstochowie opóźniony jakieś 37 min, we Wrocławiu 47 min. Nie wiedzieć czemu zamiast epoki jechała EU07.

Natomiast regularnie opóźniony jest np. Kossak (Szczecin > Kraków). Do stacji Wrocław Mikołajów jest mniej więcej wszystko w porządku, na Wrocław Główny przyjeżdża zazwyczaj 10-15 min w plecy. Do Opola, pomimo że jedzie epoka prędkość pociągu waha się 120-140 km/h z przewagą 120, więc w Opolu opóźnienie jest takie samo jak nie większe. W Częstochowie przy dobrych wiatrach ma 10 min opóźnienia lub więcej. Z pociągiem Barbakan (Szczecin > Kraków) jadącym przed nim jakieś dwie godziny sytuacja praktycznie identyczna.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 stycznia 2015, 00:01

Podobno w Mikołajowie przepinają EP07 na EP09 i jest ta przerwa za krótka... Ale dlaczego dalej epoki jadą wolniej niż rozkładowa...?

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Wojciech Liberda » 08 stycznia 2015, 00:08

Dzisiaj był artykuł w necie na temat opóźnień.
A mianowicie we Wrocławiu następuje zmiana lokomotyw z EP09 na EU/EP07 i odwrotnie, a dokładnie chodzi tu o pociągi jeżdżące protezą. Wyliczyli, że na zmianę potrzeba 11 minut. I tym właśnie sposobem robi się takie a nie inne opóźnienie. Czytając dalej komentarze, ktoś napisał że wcześniej wystarczało to do zmiany lokomotywy, dzisiaj to za mało. W związku z tym do marca kiedy będzie nowy rozkład takie opóźnienia będą normą, chyba że włodarze PKP IC wezmą się za obsługę na stacji Wrocław. Wciąż wydaje mi się, że te 11 minut na zmianę loka + sprawdzenie szczelności hamulców i przygotowanie to trochę za mało.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Łukasz Szkurłat » 08 stycznia 2015, 10:13

Jak jechałem w pierwszy dzień świąt do Wrocławia, to pociąg jechał, jak w zegarku, czym byłem bardzo pozytywnie zdumiony, że jednak się da. Nawet jeden mechanik na fejsbukowej grupie napisał, że można by nawet jeszcze parę minut uciąć. Ale widocznie miał szczęście i nie miał żadnych utrudnień po drodze i nieprzewidywanych postojów.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Wojciech Liberda » 08 stycznia 2015, 13:40

Co do Pendolino to rozmawiałem z mechanikiem i powiedział mi, że spokojnie można skrócić trasę z Wrocławia do Częstochowy o 10 minut. Pamiętajcie, że Pierdziolino ma w tym rozkładzie pierwszeństwo i bufor 20 minutowy.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 08 stycznia 2015, 13:45

Wojciech Liberda pisze:...spokojnie można skrócić trasę z Wrocławia do Częstochowy o 10 minut.
...a w druga stronę też ? :P

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Wojciech Liberda » 08 stycznia 2015, 15:54

Piotr Radoliński pisze:
Wojciech Liberda pisze:...spokojnie można skrócić trasę z Wrocławia do Częstochowy o 10 minut.
...a w druga stronę też ? :P


To muszę pogadać z mechanikiem z drugiej strony :P:P:P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 19 stycznia 2015, 07:35


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 19 stycznia 2015, 16:01


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 20 stycznia 2015, 15:06


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 22 stycznia 2015, 10:20


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 26 stycznia 2015, 15:34


Andrzej Czerwik
Członek CKMKM
Posty: 855
Rejestracja: 07 września 2012, 16:16
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Andrzej Czerwik » 30 stycznia 2015, 12:43

W dniu dzisiejszym IC BARBAKAN i IC DOLNOŚLĄZAK obsługiwane przez EP 07. W ostatnim czasie tj. w ciągu dwóch tygodni coraz częściej zdarzają się takie przypadki. Czyżby zabrakło taboru lub awaryjność EP09?

Maciej Urbaniak
Posty: 327
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Maciej Urbaniak » 30 stycznia 2015, 12:53

A tak z ciekawości sprawdzałeś ile łapią przez to opóźnienia na Krk-Wr?

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Łukasz Najman » 30 stycznia 2015, 17:50

Bądźcie tak mili i powiedzcie mi, czym się różni EP07 od EP09?

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6895
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Tomasz Rorat » 30 stycznia 2015, 18:01


Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Łukasz Najman » 30 stycznia 2015, 18:09

Teraz już rozumiem. Dzięki!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 30 stycznia 2015, 18:27

Łukasz Najman pisze:Teraz już rozumiem. Dzięki!


Obrazek

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 stycznia 2015, 19:44

Andrzej Czerwik pisze:W dniu dzisiejszym IC BARBAKAN i IC DOLNOŚLĄZAK obsługiwane przez EP 07. W ostatnim czasie tj. w ciągu dwóch tygodni coraz częściej zdarzają się takie przypadki. Czyżby zabrakło taboru lub awaryjność EP09?

Maciej Urbaniak pisze:A tak z ciekawości sprawdzałeś ile łapią przez to opóźnienia na Krk-Wr?

Nie wiem, jak tam, ale dzisiaj Barbakan przyjechał do Wrocławia 5 minut przed czasem i wyjechał punktualnie, ale do Opola mieliśmy 5 minut spóźnienia, a w Częstochowie już 8 minut. Nie zdążyłem zobaczyć, jaką mamy lokomotywę, ale zdawało mi się, że czułem we Wrocławiu test hamulca (w domyśle po zmianie lokomotywy).

Za to EICP pendolino przyjechało coś szybciej. Kiedy przyjechałem o 15:22 na Stradom to już stał i wyglądało na to, że pasażerowie zdążyli się już dawno zapakować. A tymczasem czas rozkładowy przyjazdu to 15:28.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 30 stycznia 2015, 19:50

Michał Grzegorczyk pisze:Za to EICP pendolino przyjechało coś szybciej. Kiedy przyjechałem o 15:22 na Stradom to już stał i wyglądało na to, że pasażerowie zdążyli się już dawno zapakować. A tymczasem czas rozkładowy przyjazdu to 15:28.
...dość często się zdarza, że PENDOLINO zjawia się w Częstochowie SPORO przed czasem. Kiedyś było to nawet 15 min. Zdążyłem uciąć sobie niezłą pogawędkę z obsługa i mechanikiem.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 stycznia 2015, 20:33

Widać ktoś tu pozwala składom jechać szybciej, bo prędkość na CMK będą dopiero podnosić ;) Nie pamiętam, ile to miało być, ale zdaje się, że czas do Warszawy ma się skrócić właśnie o ok. 15 minut.

Za to 24.01 IC Światowid stanął bardzo ciekawie, bo podjechał na peron torem od strony dworca, a lokomotywa stanęła tak, że przejście przez tory wypadło na wysokości drugiego wagonu. Byłem pierwszy przy barierce i słuchałem rozmowy konduktora z kierowcą. Konduktor coś mówił o głupim stanięciu, a w zamian usłyszał, że go tak "wieża" ( :P ) poinstruowała. I tak oto tłum ludzi przez dobre 4 minuty stał i czekał na odjazd pociągu.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 30 stycznia 2015, 21:01

Michał Grzegorczyk pisze:Byłem pierwszy przy barierce i słuchałem rozmowy konduktora z kierowcą. Konduktor coś mówił o głupim stanięciu, a w zamian usłyszał, że go tak "wieża" ( :P ) poinstruowała.
"Z kierowcą" jakiego pojazdu ?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 stycznia 2015, 21:21

Kierowcą pociągu. Nie czytasz uważnie :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 30 stycznia 2015, 21:35

...a to ciekawe określenie MASZYNISTY, MRCHANIKACH... zapewne mogliby się poczuć dotknięci takim określeniem. Już kiedyś w TV jedna pani dziennikarka nazwała maszynistę - kierowcą - to przez długi czas internet i nie tylko miał powód do śmiechu. A jeszcze jak to mówi MIŁOŚNIK KOMUNIKACJI... uuuu bracie !

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 stycznia 2015, 21:39

Od dawna tak mówię :P

Andrzej Czerwik
Członek CKMKM
Posty: 855
Rejestracja: 07 września 2012, 16:16
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Andrzej Czerwik » 30 stycznia 2015, 22:48

Maciej Urbaniak pisze:A tak z ciekawości sprawdzałeś ile łapią przez to opóźnienia na Krk-Wr?

Jak będę miał okazję być w domu to sprawdzę.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Krystian Kukuła » 30 stycznia 2015, 22:54

Od pewnego maszynisty słyszałem, że mają wejść (albo już weszły) jakieś zarządzenia unijne, które ujednolicają nazewnictwo osoby kierującej pociągiem do jednego o brzmieniu "Kierowca pociągu" bądź "Kierowca pojazdów trakcyjnych/spalinowych". W każdym razie słowo Maszynista miałoby być zastąpione Kierowcą ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 stycznia 2015, 23:58

Swoją drogą, skąd się wzięły te nazwy nie wiem. Nie jest to rusycyzm, bo rosyjski zna "maszynę", ale to samochód. Pociąg to pojezd :P

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Łukasz Najman » 31 stycznia 2015, 01:22

Matuszka Unia jak zwykle idzie "z odsieczą" . Teraz chcą "naprawiać" nazwy zawodów. Kolejny problem milenijny rozwiązany dzięki Wielmożnej Unii !

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 stycznia 2015, 12:34

Jak sobie nazwą urzędnicy to ich sprawa i tych, co wypisują dokumenty dla tych urzędów. W języku chodzi o to, żeby się zrozumieć. I myślę, że jak powiesz "kierowca pociągu" albo "kierowca tramwaju" to wszyscy zrozumieją. Ja na pewno nie będę się czepiać, że ktoś mówi inaczej ;)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Łukasz Najman » 31 stycznia 2015, 12:49

Obawiam się, że unijna nowomowa będzie obowiązkowa i jedynie akceptowalna.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 stycznia 2015, 15:59

I unijne patrole po domach będą chodzić i wymuszać nazywanie maszynisty kierowcą i związki jednopłciowe? :P

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Łukasz Najman » 31 stycznia 2015, 16:02

Miałem na myśli oficjalnie nazewnictwo. Jak ty nazwiesz marchewkę owocem, a ja nazwę pizze warzywem to ludzie powiedzą, że wariaci. Jak zrobi to Unia, powiedzą że to decyzja unijnych ekspertów. Koniec
OT, bo dostaniemy w końcu bana ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 10 lutego 2015, 11:11

Kampania reklamowa PKP... za 10 mln zł !

https://www.youtube.com/watch?v=TKrcKYBxKdw

Maciej Urbaniak
Posty: 327
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Maciej Urbaniak » 10 lutego 2015, 11:36

To jest śmiech na sali i kpina z pieniędzy podatnika... Wszystko pięknie, ładnie tylko jaką informację niesie ten spot? Ta kampania nie ma żadnego przesłania albo autorzy sami się w nim pogubili.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 lutego 2015, 18:11

Typowa kampania wizerunkowa, a nie reklamująca coś konkretnego. Dla mnie ok, ale zawsze, kiedy dotyczy państwowej firmy, to mam mieszane uczucia.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Wojciech Liberda » 10 lutego 2015, 19:13

Mamy Darta co ma jeździć przez Częstochowę.

poprawiam to już 5 raz i mnie szlak trafia!!!
EDIT: Poprawiłem (PR)

Maciej Urbaniak
Posty: 327
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Maciej Urbaniak » 10 lutego 2015, 21:10

Michał Grzegorczyk pisze:Typowa kampania wizerunkowa, a nie reklamująca coś konkretnego. Dla mnie ok, ale zawsze, kiedy dotyczy państwowej firmy, to mam mieszane uczucia.


Nie typowa tylko słaba... "Facet z widłami" - na prawdę..? Po za tym jaki to wizerunek - "PKP to nie każdy pociąg" - co mi po tym, że jadę akurat PKP skoro może przyjechać stary rzęch albo nowy wagon - wszystko w ramach jednego PKP. Pasażera nie obchodzi jaką spółką jedzie tylko w jakim standardzie i za ile. Po za tym czy przy dobrych promocjach i zarządzaniu kampanie wizerunkowe są potrzebne? Co przekona przeciętnego Polaka - ta reklama czy to, że bilet kupi w dobrej cenie? Czy PB przyciąga głupimi reklamami czy promocjami? Wystarczy sobie przeliczyć ile promocyjnych biletów mogliby wpuścić do obiegu za te 10 mln wydanych na reklamę bo o takiej kwocie coś słyszałem.

Gdyby to była prywatna firma to nazwałbym to głupotą, ale niestety nie jest i trzeba to nazwać marnotrawstwem publicznych pieniędzy.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 10 lutego 2015, 21:15

Maciej Urbaniak pisze:Wystarczy sobie przeliczyć ile promocyjnych biletów mogliby wpuścić do obiegu za te 10 mln wydanych na reklamę bo o takiej kwocie coś słyszałem.
...i "to się nadaje do prasy" ! Że rzucę tekstem z serialu "Czterdziestolatek" :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 lutego 2015, 21:27

Maciej, to że należysz do wąskiej grupy ludzi, dla których żart jest prymitywny to tylko powód do zadowolenia :P Tu mam uwagi, bo przecież nie PKP, tylko konkretnie PKP Intercity, chociaż ja chętnie bym połączył wszystkie elementy infrastruktury w Polskich Liniach Kolejowych, przewoźnikiem zrobił PKP SA, a majątek przeznaczony do likwidacji upchnął do PKP Nieruchomości i tyle. Co do taboru, to gdzieś było info, że marka TLK ma być wygaszana w miarę dokupowania nowego taboru, który będzie używany w pociągach marki IC, jak nasze pociągi do Krakowa i Wrocławia, czyli strategia na przyszłość jest mglista, ale jest. Odpowiedź: nie trzeba w normalnych warunkach, ale po 20 latach gnicia i zamierania może taka kampania się przydać.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 12 lutego 2015, 07:34


Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6895
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Tomasz Rorat » 13 lutego 2015, 19:16


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 17 lutego 2015, 13:44

KRAKÓW: Pendolino nie dla niepełnosprawnych? Ochojska nie weszła do pociągu
Mistrzowski "strzał w stopę " Pendolino ! Do tego tłumaczenie pani rzecznik PKP IC - Zuzanny Szopowskiej - "...podesty są DEDYKOWANE dla pasażerów na wózkach inwalidzkich" ! - mistrzostwo świata.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 lutego 2015, 14:01

Żenada.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Łukasz Najman » 17 lutego 2015, 14:55

Przez tą sytuację 10 milionów złotych podatników przeznaczonych na reklamę poszło się ...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 18 lutego 2015, 16:31



Wróć do „Systemy transportowe - organizacja komunikacji, infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość