Polskie Koleje...2010 - 2015 r.

Tematy związane z zagadnieniem organizacji transportu ludności (systemy, zarządzanie, itp).
Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 25 stycznia 2014, 14:17


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 stycznia 2014, 14:41

I bardzo dobrze, że część infrastrukturalna trafi do PKP PLK. Uważam, że po sprywatyzowaniu spółek przeznaczonych do prywatyzacji (a najlepiej jeszcze wcześniej) wszystko to, co docelowo zostanie w rękach państwa powinno trafić do jednej spółki i najlepiej niech to będzie PKP SA.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 29 stycznia 2014, 07:09


Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Janusz Karlikowski » 30 stycznia 2014, 16:55


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 30 stycznia 2014, 17:03


Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Janusz Karlikowski » 30 stycznia 2014, 17:17

Z informacji otrzymanej telefonicznie: dziś poc. 41302 od Koluszek do Łodzi jechał z niesprawnymi drzwiami po stronie lewej w kierunku jazdy. Wymiana pasażerów odbywała się poprzez drzwi przy kabinie maszynisty na części stacji...
Kibel podobno gorszy niż te co kasowali u nas. Taki klimat....

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 30 stycznia 2014, 21:22


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 stycznia 2014, 11:37


Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Janusz Karlikowski » 31 stycznia 2014, 12:35

No to trzeba się w końcu świętokrzyskim Elfem przejechać ;)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Wojciech Liberda » 31 stycznia 2014, 20:08

Województwo Śląskie że tak powiem, musi je tam dać tzn nowe Impulsy bo taki wniosek składało na dotację z południowej grupy zakupowej.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 stycznia 2014, 23:23

Wiem, każde województwo określało co i gdzie pojedzie. Śląskie dostanie z tych 19 składów chyba 8...?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 02 lutego 2014, 09:16


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 lutego 2014, 07:11


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 17 lutego 2014, 15:59


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 lutego 2014, 17:30

Podobno będą TLK Kraków-Częstochowa-Wrocław :-)

Adrian Pytlarz
Posty: 22
Rejestracja: 19 września 2012, 18:15
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Adrian Pytlarz » 18 lutego 2014, 14:17

a wiadomo juz jakie beda jezdzic przez stradom od 9 marca rozklad sie zmienia od tego dnia (proteza koniecpolska)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 lutego 2014, 15:42

Hmmm faktycznie nie ma już linii 144 w wykazie zamknięć!

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Wojciech Liberda » 18 lutego 2014, 18:38

Adrian Pytlarz pisze:a wiadomo juz jakie beda jezdzic przez stradom od 9 marca rozklad sie zmienia od tego dnia (proteza koniecpolska)


A co am jeździć jak linia 61 zamknięta jest co najmniej w 60%?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 lutego 2014, 20:04

Ale linia Opole-Lubliniec w wykazie nie jest wyszczególniona, znaczy to chyba, że jest dostępna teoretycznie do ruchu. A na odcinku Lubliniec-Częstochowa nie chce mi się dokładnie analizować, ale wygląda na to jakby była zachowana przejezdność raz na jednym, raz na drugim torze. Co nie znaczy, że spodziewam się jakiś pociągów!

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Wojciech Liberda » 18 lutego 2014, 20:38

Michał Grzegorczyk pisze:Ale linia Opole-Lubliniec w wykazie nie jest wyszczególniona, znaczy to chyba, że jest dostępna teoretycznie do ruchu. A na odcinku Lubliniec-Częstochowa nie chce mi się dokładnie analizować, ale wygląda na to jakby była zachowana przejezdność raz na jednym, raz na drugim torze. Co nie znaczy, że spodziewam się jakiś pociągów!
Opole-Lubliniec nie jest w wykazie ograniczeń bo to jednotorowy szlak i jest zamknięty! Obecnie rewitalizowany :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 lutego 2014, 21:21

Aaaa ok :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 19 lutego 2014, 13:51


Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Wojciech Liberda » 19 lutego 2014, 19:01


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 lutego 2014, 19:48

Świetnie.

Kamil Banach
Posty: 239
Rejestracja: 21 lutego 2011, 19:02
Lokalizacja: Wojkowice/Cz-wa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Kamil Banach » 19 lutego 2014, 20:13

Piotr Radoliński pisze:WARSZAWA: NOWOCZESNOŚĆ NA MIARĘ POLSKIEJ KOLEI - W WAGONIE MULTIMEDIALNYM TRZEBA MIEĆ WŁASNY PRĄD Bareja by tego nie wymyślił ! :)

Potwierdzam!! Wracałem 2 tygodnie temu składem "Mamry" ze Szklarskiej, Wi-Fi było (z hasłem) a gniazdka niet... :D

Jan Komecki
Posty: 70
Rejestracja: 19 grudnia 2009, 23:04
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Jan Komecki » 19 lutego 2014, 20:43

Kamil Banach pisze:Potwierdzam!! Wracałem 2 tygodnie temu składem "Mamry" ze Szklarskiej, Wi-Fi było (z hasłem) a gniazdka niet... :D

Czy taki wagon multimedialny ma przedziały 6- czy 8-miejscowe?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 lutego 2014, 22:04

W REGIOekspresie Bolko z Lublina do Wrocławia w zeszłym roku był wagon z internetem. Internet niezabezpieczony hasłem, ale transfer wynosił 0.00 :D

Krzysztof Lewicki
Posty: 200
Rejestracja: 25 lutego 2010, 09:54
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Krzysztof Lewicki » 19 lutego 2014, 22:11

Bolko ma wagon z wi-fi jak i multimedialny, przynajmniej było tak w zeszłym tygodniu. Jeden z wagonów, bezprzedziałowy miał gniazdka przy każdym fotelu, a wi-fi pozwalało na pracę, chociaż filmów na yt nie pooglądałem.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 25 lutego 2014, 11:24


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 lutego 2014, 18:34

Szkoda, że do Wrocławia PB nie pojedzie, bo Częstochowa jest dyskryminowana przez rozporządzenie o rozkładach czy jak mu tam było.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Janusz Karlikowski » 25 lutego 2014, 19:00

Ale Michał: wystarczy gdyby pociąg, który kiedyś jechał do Opola o 6:25, zmienił relację na Wrocław (może InterRegio) i już PKS-owy kurs o 7:40 nie ma kokosów od studentów. Ale na kolei nie myślą głowami, a portfelami...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 lutego 2014, 22:04

Na kolei w ogóle nie myślą, ale to tak między nami ;) Podziwiam np umiejętność rozcięcia komunikacji granicą województw. Pociągi REGIO jeżdżą z Wrocławia do Lublińca, bo dalej zaczyna się wroga ziemia Kolei Śmiesznych i oni się bronią przed konkurencją ze strony PR. Rozumiem remonty, ale jeden tor jest chyba przejezdny, a w razie czego można było zrobić KKA na tym odcinku. No ale nie, nie da się.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Janusz Karlikowski » 26 lutego 2014, 09:16

Ciekawe jak będzie po otwarciu odcinka Lubliniec - Fosowskie, czy powrócą i kto by je obsługiwał. Bo jak zrobią Regio Opole - Lubliniec, to będzie parodia.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 03 marca 2014, 19:50

KRAKÓW: PKP: Komunikacja zastępcza na linii Kraków - Zakopane
Od 3 marca 2014 roku do 18 czerwca 2014 roku.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Janusz Karlikowski » 03 marca 2014, 19:58

No to koniec kolei w Tatry

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 03 marca 2014, 20:15

...kolej na "Tatry" w kolei ! :P

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Janusz Karlikowski » 03 marca 2014, 21:08

Obawiam się, że na "Trans-Frej" itp. Ale czemu nie inwestuje się w dojazd do stolicy polskich Tatr przez Żywiec ?? Był taki pociąg..

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 marca 2014, 10:06


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 marca 2014, 22:19

Nowe tory do Opola - prace rewitalizacyjne na odcinku kolejowym Błotnica Strzelecka ? Opole Groszowice
[url=http://www.rynek-kolejowy.pl/51310/Leo%C5A+Novotný+Wyrzucili+nas+drzwiami+to+wejdziemy+oknem.htm]Leoš Novotný: Wyrzucili nas drzwiami, to wejdziemy oknem[/url]
Południe stworzy pierwszą kompanię kolejową?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 14 marca 2014, 06:57


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 marca 2014, 21:23


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 25 marca 2014, 14:07


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 marca 2014, 18:19

Było post wyżej :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 25 marca 2014, 19:38

Michał Grzegorczyk pisze:Było post wyżej :P
...wiem, to TYLKO inna wersja !! :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 27 marca 2014, 15:05


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 marca 2014, 08:16


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 marca 2014, 17:46

[url=http://www.rynek-kolejowy.pl/51537/Prezes+Przewozow+Regionalnych+W przyszlym+roku+wyjdziemy+na zero.htm]Prezes Przewozów Regionalnych: W przyszłym roku wyjdziemy na zero[/url] Oby.

Gorzów pyta mieszkańców o pociągi do Berlina I prawidłowo! Rozkład dla pasażera, a nie "jak wyjdzie".

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 31 marca 2014, 21:10


Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Wojciech Liberda » 31 marca 2014, 21:29



Już niech skończą pisanie bzdur. Skoro kupili to trzeba teraz to w maksymalny sposów wykorzystać. Nie kupili źle, kupili źle... jak będą jeździć to wszyscy sami zobaczymy, czy warto było. Ja jechałem z Pragi do Ostrawy Pendolino i jestem zadowolony, ponieważ jest tam o 70% więcej miejsca, o 70% ciszej niż w ciasnych przedziałach wagonów!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 marca 2014, 22:56

Dokładnie, o sensowności kupowania Pendolino trzeba było dyskutować przed zakupem. Niestety w Polsce są sami specjaliści od dyskusji po fakcie, bo ona nie grozi koniecznością podejmowania potem decyzji... Też byłem przeciw Pendolino, ale skoro jest to niech już jeździ najlepiej jak się da.


Wróć do „Systemy transportowe - organizacja komunikacji, infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość