Kraków dziewięćsetki

Tematy związane z zagadnieniem organizacji transportu ludności (systemy, zarządzanie, itp).
Awatar użytkownika
Jakub Lubaszewski
Posty: 530
Rejestracja: 15 lutego 2008, 15:35
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kraków dziewięćsetki

Postautor: Jakub Lubaszewski » 24 listopada 2010, 01:20

Od połowy listopada w Krakowie pojawiły się dwie nowe linie z zakresu 900-999. Wcześniej dziewięćsetek używano 1 listopada do linii cmentarzowych. Zdziwiłem się więc na widok numerków na przystanku, zwłaszcza że były w kolorze linii nocnych.
Co się okazało? Wprowadzono linie nocne podmiejskie :)
W Krakowie na nocnych jest taka sama taryfa jak w dzień. Na nocnych podmiejskich - jak w dzień na podmiejskich.
Jedna linia wiedzie do Wieliczki (przedłużono linię 603).
Druga na lotnisko Balice.

Tylko jak oni teraz oznaczą te linie cmentarzowe. W Krakowie numeracja jest taka:

100 - normalne
200 - podmiejskie (aglomeracyjne)
300 - podmiejskie przyspieszone (czy tam pospieszne - a dokładniej poszpieszna (304))
400 - "wspomagające" (czyli takie bisówki, a jedna nie jest bisówką, ale jeździ tylko w niedziele)
500 - pospieszne
600 - nocne
700 - zastępcze
800 - pracownicze (w nocy się pałętają Jelcze Vero i nie zabierają ludzi :( )
900 - nocne podmiejskie

Te 400 są bez sensu. Nie da się ich ująć w ścisłą definicję. Z resztą ich jest tylko 3 czy 4 + tramwajowa 40, która jest 10 skróconą o chyba 3 przystanki. Wg mnie to nie powód aby wymyślać nowy numer. Co innego jakby gdzieś skręcała.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 24 listopada 2010, 08:52

A'props numeracji - a czy zauważyłeś Kuba, że praktycznie wszystkie linie podmiejskie wyjeżdżajace w jednym kierunku (mam na myśli strony świata)z miasta mają zawsze tę samą końcowa cyfrę !
:P

Awatar użytkownika
Jakub Lubaszewski
Posty: 530
Rejestracja: 15 lutego 2008, 15:35
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jakub Lubaszewski » 24 listopada 2010, 19:53

Tak, tak. W miejskich gdzieniegdzie też można zauważyć taki trend. Np. koło mnie jest dużo xx2 i xx9. To nie jest takie wyraźne, jednak nie przypadkowe.
Bieżanów lubią xx3 (tramwaje też), a Płaszów xx5, Kurdwanów xx4.

Awatar użytkownika
Jakub Lubaszewski
Posty: 530
Rejestracja: 15 lutego 2008, 15:35
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jakub Lubaszewski » 24 listopada 2010, 20:01

W Dortmundzie jest większy porządek. Tam wszyskie autobusy to 4xx (bo inne setki są w sąsiednich miastach), a druga cyfra się zmienia jak cyfry na zegarze. Od 41x na północy w prawo aż do 48x na północnym zachodzie. Tylko tam jest o tyle łatwiej że nie ma długich linii przecinających centrum miasta. Ta funkcja została przekazana U-Bahnom.
http://vrr.de/imperia/md/content/stadtl ... rtmund.pdf

Awatar użytkownika
Jakub Lubaszewski
Posty: 530
Rejestracja: 15 lutego 2008, 15:35
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jakub Lubaszewski » 26 listopada 2010, 02:38

902 - no wstydzę się, nie zauważyłem jej wcześniej jakoś, ale 904 to nowość.


Wróć do „Systemy transportowe - organizacja komunikacji, infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości