WROCŁAW

Tematy związane z zagadnieniem organizacji transportu ludności (systemy, zarządzanie, itp).
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 grudnia 2013, 12:31


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 grudnia 2013, 11:32


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 grudnia 2013, 23:43


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 grudnia 2013, 07:24


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 grudnia 2013, 22:47

Tramwaj, który będzie pociągiem. Za unijne pieniądze Z ciekawostek warto wymienić, że planują linię 3+ :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 grudnia 2013, 14:00


Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3816
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Wojciech Liberda » 23 grudnia 2013, 14:02




Niech się cieszą, że w ogóle jeżdżą... przypominam, że w 2003 roku pożegnaliśmy tramwaje nocne... a w zamian wyjechały autobusy :cry:

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 grudnia 2013, 15:10

Nie jeżdżę raczej nocą, ale faktem jest, że często podobno autobusy są przepełnione. W dodatku każda imprza w Hali Stulecia czy Orbicie zazwyczaj jest organizowana bez myślenia o autobusach. Nocne tramwaje być może przydałyby się na niektórych liniach, choćby na Gaj i Kozanów, a przeguby na pozostałych chyba przydałyby się codziennie, a już na pewno w dni wolne.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 grudnia 2013, 19:13


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 24 grudnia 2013, 12:38

Wrocławska komunikacja 2013. Jaki to był rok? Sielankowy obraz równoległej rzeczywistości, szczególnie w zakresie Inteligentnego Systemu Spowalniania Ruchu, staje się jasny, gdy spojrzymy na źródło wiadomości u dołu strony.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 grudnia 2013, 11:00


Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16344
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Janusz Karlikowski » 30 grudnia 2013, 12:23

Odetną zajezdnię, czy tramwaje będą przez Mickiewicza mogły jeździć ??

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 grudnia 2013, 13:43

O ile wiem, to 2 i 10 przez Mickiewicza, a 1 i 4 zastąpione przez 71.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16344
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Janusz Karlikowski » 30 grudnia 2013, 14:41

71 - hm... Jakieś wahadło ?? ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 grudnia 2013, 14:53

Marino-Grunwald-Oporów ;) a na trasie Biskupin-Grunwald pojedzie 701.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16344
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Janusz Karlikowski » 30 grudnia 2013, 14:58

7 i 71 na MARINO. Fajnie :)

Muszę się chyba wybrać do Wrocka jakoś na wiosnę...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 grudnia 2013, 19:20

Trzeba będzie wrócić do sprawy tramwaju Tarnogaj-Grunwald, bo półtora roku temu władza zgasiła dyskusję twierdząc, że na czas remontu i tak by taką linię zawiesiła. I przez półtora roku gnietliśmy się w 145 i 146. Może nazwać go 18? ;)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16344
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Janusz Karlikowski » 30 grudnia 2013, 20:31

@Michał przyznaję się do totalnej amnezji. Ale gdzie kursował tramwaj 18 ??
Co do 145/146 to miałem przyjemność (wątpliwą) korzystać podczas remontu Grunwalda. Ale jakoś to działało. Często odwołuję się do tego, że 146 miał np. rozkładowo przejazd między dwoma przystankami 11-12 minut. Ale MPK W miało czym jeździć (generalnie tym czym lubię ;) )

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 grudnia 2013, 21:16

To była tylko propozycja linii Tarnogaj-Grunwald-Curie Skłodowskiej-Sępolno. Numer wziął się od Tarnogaju, gdzie jest tylko 8 :) 145 i 146 są fajne, bo podjeżdżają prawie pod szpital na Borowskiej i nie trzeba się przesiadać w drodze między zajęciami, ale tłok w nich straszny, do tego korki na Podwalu... Bardzo liczę, że powstanie tramwaj łączący blokowisko na Gaju z Grunwaldem ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 stycznia 2014, 19:04

Tablicy przystankowe znowu źle działają

A całkiem na uboczu: w poniedziałek autobusy pojadą według rozkładów sobotnich, a tramwaje według niedzielnych. Pogratulować komuś pmomysłowości!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 stycznia 2014, 12:08


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21305
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Piotr Radoliński » 03 stycznia 2014, 12:13


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21305
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Piotr Radoliński » 04 stycznia 2014, 12:55


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3733
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Mateusz Stacherczak » 04 stycznia 2014, 15:19

^^ I bardzo dobrze!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 stycznia 2014, 15:31

I dobrze, może następny geniusz zapamięta i się wystraszy kosztów.

Radek Fijałkowski
Członek CKMKM
Posty: 359
Rejestracja: 28 lutego 2011, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Radek Fijałkowski » 06 stycznia 2014, 11:00



Trzeba było staranować :E :D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 06 stycznia 2014, 11:42

Wtedy informacja by brzmiała "MPK wystawi rachunek kierowcy za zarysowanie lakieru na tramwaju i sprzątanie złomu" :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 stycznia 2014, 00:05


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 stycznia 2014, 06:56


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 stycznia 2014, 08:24



Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3816
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Wojciech Liberda » 23 stycznia 2014, 07:43


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 stycznia 2014, 17:45


Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Kamil Ociepa » 30 stycznia 2014, 08:17


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 stycznia 2014, 12:13


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 lutego 2014, 12:37

Komunikacyjny i policyjny absurd na rondzie Reagana

Kontrolują ITS. Nie działają tablice nad ulicami i na przystankach MPK
Nie działają tablice zmiennej treści nad ulicami, a te na przystankach wyświetlają stałe rozkłady jazdy. Również sygnalizacje świetlne pracują w trybie lokalnym, więc nie przyśpieszają tramwajów.
Już myślałem, że opisują rzeczywistość codzinną, ale nie. Tym razem twierdzą, że to wszystko z powodu trwającej kontroli systemu. A tymczasem na codzień system "działa" właśnie tak, choćby wtedy, gdy udaje wyświetlanie dynamicze na tablicach przystankowych.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 lutego 2014, 14:54


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 lutego 2014, 15:03


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 lutego 2014, 12:56


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 lutego 2014, 11:52

[irl=http://wiadomosci.onet.pl/wroclaw/pasow-na-rondzie-reagana-nie-bedzie/lw9v2]Pasów na rondzie Reagana nie będzie[/url] - urząd żyje w latach 1970-tych...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 lutego 2014, 22:16

A jednak to nie wszystko, rzeczywistość zaskoczyła nas jeszcze bardziej. Nie jeden, nie dwa, a trzy wykolejenia tramwajów we Wrocławiu. Torowisko na Krupniczej naprawią dopiero w nocy, a objazdy dla tramwajów potrwają cały dzień.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Sebastian Wróbel » 08 lutego 2014, 22:53


A może frytki do tego? mają windę, wygodne przejście podziemne, samochody mogą dzięki temu normalnie poruszać się w tym ważnym węźle drogowym to po co je zakorkować dla przejść dla pieszych. Czy ludzie naprawdę są tak rozleniwieni?
W internecie wrzawa na ten temat i komentujący mieszkańcy Wrocławia są zdecydowanie temu przeciwni (jednak są jeszcze myślący ludzie).

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 lutego 2014, 23:18

W takie śnieżne zimy, jak w zeszłym roku widziałem wyraźnie, że mimo częstych opadów śniegu, ścieżki prowadzące do dzikich przejść (szczególnie między centralną wyspą i przystankiem tramwaju nr 1) były zawsze wydeptane i szerokie. To o czymś świadczy. O tym, że ludzie biegnący na uciekający im tramwaj gotowi są lecieć na złamanie karku, czego dowodem kobieta, która na innym węźle została rozjechana przez auto, bo biegła z autobusu na tramwaj.

To prawie to samo, jak u nas przy estakadzie. No przecież masz trzy zebry przez skrzyżowanie, po co jeszcze ta czwarta? Tu jest to samo. A windy bardzo często nie działają, bo jak się zepsują to kilka tygodni stoją. Szara polska rzeczywistość nie do przeskoczenia. Zresztą z tych samych powodów, które wymieniają tu aktywiści miasto zdecydowało się na malowanie pasu na pl. Strzegomskim. Przetarg już był, teraz tylko wykonanie. Więc na Mikołajowie są niepełnosprawni, starsi i niemowlaki, a na os. Grunwaldzkim nie ma?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 lutego 2014, 13:50


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 lutego 2014, 21:11

Dlaczego potrzeba przejść na rondzie Reagana? Oto argumenty
* Przejścia naziemne są wygodniejsze dla pieszych.
* Przejścia naziemne skrócą pieszym czas.
* Przejścia nie zmniejszą bezpieczeństwa.
* Wymalowanie pasów w niczym nie pogorszy sytuacji kierowców.
* Przejścia można zbudować minimalnym kosztem.
* Przejścia polepszą sytuację niepełnosprawnych.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 lutego 2014, 12:35


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 lutego 2014, 11:48


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 lutego 2014, 21:52


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 lutego 2014, 07:10


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 lutego 2014, 19:55



Wróć do „Systemy transportowe - organizacja komunikacji, infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości