WROCŁAW

Tematy związane z zagadnieniem organizacji transportu ludności (systemy, zarządzanie, itp).
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 21 lutego 2014, 16:40


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 21 lutego 2014, 17:50


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 24 lutego 2014, 12:14



Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 marca 2014, 12:09


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 marca 2014, 19:27


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 marca 2014, 18:06

Polinka nie nadaje się do jazdy. Naprawią ją, ale nie u nas

Mostu/kładki nie trzebaby naprawiać, a już na pewno nie w Szwajcarii :evil:

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 marca 2014, 09:10


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 marca 2014, 14:18




Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 24 marca 2014, 22:27

Niech magistrat nie rezygnuje z tramwaju na Nowy Dwór - rozmowa z doktorantem w Zakładzie Infrastruktury Transportu Szynowego Politechniki Wrocławskiej, specjalistą od projektowania linii tramwajowych i kolejowych. Po raz kolejny miasto wychodzi na ignoranckie, niekompetentne, głuche na argumenty albo po prostu chcące nowej zabawki

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 marca 2014, 13:05

Ulica przy nasypie kolejowym będzie miejskim deptakiem

Ruszają prace przy przebudowie ul. Bogusławskiego. Będzie nowy chodnik, ogródki restauracyjne, dodatkowe przejście przez Świdnicką i mniej miejsc postojowych. Wkrótce budowa przejścia dla pieszych na pl. Strzegomskim (mimo istnienia przejścia podziemnego!) :-D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 marca 2014, 13:45


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 marca 2014, 14:11

Urzędnicy bronią ITS-u: sytuacja na skrzyżowaniach polepszyła się o 10-20 procent

Na ITS-ie zyskały przede wszystkim tramwaje, a jak zapewniają urzędnicy, dzięki systemowi monitoringu otwarcia i zamknięcia drzwi o wiele łatwiej i płynniej można dostosować długość zielonej fali dla pojazdów MPK.

G.... prawda, tramwaje wloką się niemiłosiernie, stoją na przystankach długo po zakończeniu wymiany pasażerów i dostają czerwone na skrzyżowaniach pozbawionych przystnaków. Jadąc Traugutta coraz częściej staję na czerwonym przy Krasińskiego, a na Podwalu czerwone to już norma. Wjazd na rondo grunwaldzkie priorytetową linią 33 to średnio 4 minuty stania.

Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Kamil Ociepa » 28 marca 2014, 15:36

Nic dodać, nic ująć ...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 marca 2014, 22:10

Urzędnicy są zawsze z siebie zadowoleni, chyba że:
a) coś wybuchło/spaliło się
b) ktoś zginął albo został inwalidą
W innych wypadkach są z siebie dumni i zawsze mówią o sukcesie. I czekają na premie oraz ordery.



Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 kwietnia 2014, 17:22


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 kwietnia 2014, 08:50


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 kwietnia 2014, 18:07


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Piotr Radoliński » 09 kwietnia 2014, 07:46


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 kwietnia 2014, 18:27

Ostatnio powiedzieli, że nie skomentują więcej sprawy, bo to tylko reklama dla tej aplikacji.

I że może dzięki temu ktoś kupi bilet, w co już nie wierzę. To nie Częstochowa, czekanie na kolejny pojazd to nie pół godziny ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 kwietnia 2014, 19:25


Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Wojciech Liberda » 09 kwietnia 2014, 19:49



Niech lepiej tory zaczną remontować bo wstyd :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 kwietnia 2014, 19:51

Niech wywalą ten ITS w powietrze i zbudują go porządnie :P ! Po jego włączeniu zatrzymuję się nawet tam, gdzie wcześniej przejeżdżałem w pełnym pędzie...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 kwietnia 2014, 07:30

Plan urzędników: chcą zamknąć jedną jezdnię na ul. Kazimierza Wielkiego i zrobić z niej deptak O, znowu. Kilka lat temu zapowiadali, że już-już. A teraz, że może za kilkanaście lat...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 kwietnia 2014, 20:54

Urzędnicy zapewniają: po przebudowie przejścia Świdnickiego nadal będzie można chodzić dołem

Urzędnicy zapewniają jednak, że nadal będzie można przekraczać ulicę Kazimierza Wielkiego zwężonym tunelem, do którego będą prowadzić zarówno schody, jak i winda.
No i niech będzie takie rozwiązanie zadowalające wszystkich.
zniknie jedynie zatoka przystankowa przy barze Barbara (gdzie obecnie zatrzymuje się autobus K), a pojazdy MPK będą stawać w wyznaczonym miejscu na jezdni.
Może i dobrze, K jeździ co pół godziny i dwa razy częściej w szczycie, więc zatoka nie jest niezbędna. Szkoda tylko, że nie będzie postoju przy peronie tramwajowym, jak na Kwiskiej.
Choć w dokumentacji przetargowej znalazła się koncepcja wyłączenia z ruchu północnej nitki ul. Kazimierza Wielkiego, w magistracie zapewniają, że to jedynie materiał planistyczny, uwzględniający wieloletnie założenia, a nie plan na najbliższe lata.
Może się doczekam przed emeryturą...


Przebudowa ulicy Curie-Skłodowskiej: od weekendu wybrzeżem Pasteura tylko w jednym kierunku

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 kwietnia 2014, 23:43


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 kwietnia 2014, 18:40


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 kwietnia 2014, 17:01

To będzie najbardziej widowiskowe przejście w kraju, tylko że magistrat obiecuje, że cykle świetlne dla kierowców na skrzyżowaniu ulic Kazimierza Wielkiego, Szewskiej i Widok nie ulegną zmianie. Czyli będzie się stać na światłach dobre 3 minuty, żeby przejść przez ulicę.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 maja 2014, 21:34


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 maja 2014, 11:18


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 maja 2014, 20:05


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 maja 2014, 18:08

MPK chce walczyć z tramwajami odjeżdżającymi za wcześnie Zamiast krzyczeć na kierowcę, że jedzie za szybko, powinni wziąć się za rozkłady jazdy i skrócić czasy przejazdu. Pojazdy MPK jeżdżą tragicznie wolno i zmuszanie kierowców do zwalniania do rozkład to absurd. Należy poprawić rozkład

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 maja 2014, 07:48


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 maja 2014, 16:15


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 maja 2014, 14:44


Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Kamil Ociepa » 28 maja 2014, 10:17


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 maja 2014, 14:40

Młodzi architekci z trzech krajów ocenili Wuwę 2 i Siechnice
Projekt za bardzo skierowany jest na samochód. Warto, by jak najszybciej powstała linia tramwajowa, który przebiegałby uliczkami osiedla. Proponowany mikrobus jest gorszym rozwiązaniem, gdyż wymaga on przesiadki na tramwaj, a to odstrasza pasażerów od korzystania z komunikacji miejskiej - przekonuje socjolog Dawid Krysiński.


Zalało wyremontowany dworzec. PKP: Bo za mocno padało

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Piotr Radoliński » 30 maja 2014, 10:26


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 maja 2014, 13:08

"Wrocław nie skorzystał z szansy na zmianę swoich barw i wyróżnienie się od innych miast (m.in. Warszawy, Świdnicy, Wałbrzycha), które posiadają tabor o bardzo zbliżonej kolorystyce." Bo Wrocław dba o mniejszych braci i liczy, że sprzeda im tabor po wyekploatowaniu :P


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 czerwca 2014, 19:05


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Piotr Radoliński » 05 czerwca 2014, 10:20


Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Kamil Ociepa » 07 czerwca 2014, 08:45


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Piotr Radoliński » 07 czerwca 2014, 09:17

...idzie w ślady MPK Kraków ! :P

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7068
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Tomasz Rorat » 07 czerwca 2014, 13:23

I bardzo dobrze.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

WROCŁAW

Postautor: Sebastian Wróbel » 07 czerwca 2014, 14:15


Czy to dobry, czy zły pomysł to kwestia subiektywna. Ale uważam, że na miejscu władz MPK nie zajmowałbym się takimi mało szkodliwymi detalami ograniczającymi wolność obywateli, tylko zająłbym się realizacją zadań, które poprawią działanie komunikacji miejskiej (inwestycje w nowy tabor, rozbudowę infrastruktury tramwajowej, obniżkę cen biletów etc.)


Wróć do „Systemy transportowe - organizacja komunikacji, infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość