BYDGOSZCZ

Tematy związane z zagadnieniem organizacji transportu ludności (systemy, zarządzanie, itp).
Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Piotr Radoliński » 31 maja 2012, 14:47


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Mateusz Stacherczak » 27 czerwca 2012, 16:09


Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Krystian Kukuła » 02 października 2012, 23:23

Niezła jazda po bydgosku, czyli gdy "4" staje się "2"
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /121009892

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 października 2012, 09:34

To jest tak głupie, że aż szkoda komentować. Widać geniuszy nie brakuje.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Piotr Radoliński » 23 listopada 2012, 15:36


Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ - podsumowanie ostatnich wydarzeń

Postautor: Marcin Jasiński » 27 grudnia 2012, 23:23

Planowane zamówienia publiczne dotyczące transportu publicznego:

Pakiet dla prywaciarzy(możliwe że 69+ pare linii):

Ogłoszenie nr 6

Data zamieszczenia: poniedziałek, 08 października 2012

Nazwa użytkownika: infor


Organizator: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy,ul.Toruńska 174 a, 85-844 BydgoszczPrzewidywany tryb udzielenia zamówienia: Ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawozamówień publicznych (DZ.U. 2010 nr 113, poz. 759, Nr 161, poz. 1078 i Nr 182,poz. 1228 )Określenie rodzaju transportu oraz linii komunikacyjnych: usługi przewozowena liniach autobusowych funkcjonujących w ramach sieci komunikacji miejskiejw Bydgoszczy. Szacowany poziom wozokilometrów około 1.600.000 rocznie.Przewidywana data rozpoczęcia postępowania o udzielenie zamówienia:07.10.2013r.Organizator: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy,ul.Toruńska 174 a, 85-844 Bydgoszcz

Przewidywany tryb udzielenia zamówienia: Ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawozamówień publicznych (DZ.U. 2010 nr 113, poz. 759, Nr 161, poz. 1078 i Nr 182,poz. 1228)

Określenie rodzaju transportu oraz linii komunikacyjnych: usługi przewozowena liniach autobusowych funkcjonujących w ramach sieci komunikacji miejskiejw Bydgoszczy. Szacowany poziom wozokilometrów około 1.600.000 rocznie.

Przewidywana data rozpoczęcia postępowania o udzielenie zamówienia: 07.10.2013r.

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... zenie6.pdf


----------------------------------

Umowa monopolowa na linie autobusowe dla MZK:

Ogłoszenie nr 7

Data zamieszczenia: poniedziałek, 08 października 2012

Nazwa użytkownika: infor


Organizator: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy,ul. Toruńska 174 a, 85-844 BydgoszczPrzewidywany tryb udzielenia zamówienia: Ustawa z dnia 16 grudnia 2010r.o publicznym transporcie zbiorowym (DZ.U. 2011 nr 5 poz.13) Art. 22 ust.1,punkt. 2.Określenie rodzaju transportu oraz linii komunikacyjnych: usługi przewozowena liniach autobusowych funkcjonujących w ramach sieci komunikacji miejskiejw Bydgoszczy. Szacowany poziom wozokilometrów około 9.700.000 rocznie.Przewidywana data bezpośredniego zawarcia umowy: 30.12.2013r.Organizator: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy,ul. Toruńska 174 a, 85-844 Bydgoszcz

Przewidywany tryb udzielenia zamówienia: Ustawa z dnia 16 grudnia 2010r.o publicznym transporcie zbiorowym (DZ.U. 2011 nr 5 poz.13) Art. 22 ust.1,punkt. 2.

Określenie rodzaju transportu oraz linii komunikacyjnych: usługi przewozowena liniach autobusowych funkcjonujących w ramach sieci komunikacji miejskiejw Bydgoszczy. Szacowany poziom wozokilometrów około 9.700.000 rocznie.

Przewidywana data bezpośredniego zawarcia umowy: 30.12.2013r.

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... cle/688/ogłoszenie7.pdf


---------------------------

Pojawiło się 3 ogłoszenie wygląda na to że to pakiet dla prywciarzy :) Jednak jakieś linie z pakietu MZK pójdą pod młotek:

Wstępne ogłoszenie informacyjne

[22.11.2012] Usługi przewozowe na liniach autobusowych funkcjonujących w ramach sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy.
Szacowany poziom wozokilometrów około 2 100 000 rocznie.
Planowana data rozpoczęcia procedury udzielania zamówienia 16.12.2013

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0



----------------------

Tramwaj do Fordonu:

Firmy będą miały o co się bić. Torowisko z estakadą to 300 mln zł

W tym tygodniu spółka ?Tramwaj Fordon? wybierze inżyniera kontraktu. W drugiej połowie grudnia rozpisany ma zostać kluczowy przetarg na prace budowlane.

Rozpoczęcie budowy linii w połowie przyszłego roku zapowiedział prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski w czasie otwarcia trasy do dworca. Termin realizacji jednak do tej pory kilka razy przesuwano. Wcześniej mówiło się o wbiciu pierwszej łopaty jeszcze jesienią tego roku, później z rozpoczęciem nowego sezonu na wiosnę. Na jakim etapie jest w tej chwili przygotowanie inwestycji?

Po pierwsze, inżynier

- W tym tygodniu zamierzamy rozstrzygnąć przetarg na inżyniera kontraktu. W sumie wpłynęło 10 ofert, ale wiele z nich składający musieli uzupełniać. Firma, która otrzyma zamówienie, w naszym imieniu będzie prowadziła budowę i rozliczała ją. Nie może tylko podejmować decyzji rodzących skutki finansowe. Będzie też kontrolować jakość robót - mówi Maciej Kozakiewicz, wiceprezes spółki Tramwaj Fordon.

Co z najważniejszym przetargiem na prace budowlane? - Mamy już przygotowaną dokumentację. Teraz wysyłamy ją jeszcze do sprawdzenia do Centrum Unijnych Projektów Transportowych, które może jeszcze zaproponować poprawki. Po tej procedurze liczymy, że w drugiej połowie grudnia rozpiszemy przetarg. Jak wcześniej zaznaczaliśmy, będzie on dwustopniowy. Do składania ofert cenowych zaprosimy tylko pięć najbardziej wiarygodnych firm lub konsorcjów, które zyskają najlepszą ocenę przy pierwszej części przetargu. Wówczas będziemy punktować między innymi długość zrealizowanych torowisk oraz liczbę wykonanych obiektów inżynierskich - mówi Maciej Kozakiewicz.


Spółka cały czas przygotowuje się także do gromadzenia środków na budowę. Niepokoi jednak projekt budżetu miasta na przyszły rok zakładający wsparcie spółki kwotą do 2,5 miliona złotych. Jak podkreślają jednak urzędnicy, spółka lada moment sama zabezpieczy finansowanie inwestycji.

Jest o co się bić

- Na początku grudnia podpisujemy umowę z bankiem PKO SA na emisję obligacji. Od tego momentu mamy wkład własny. Nasz wniosek o uruchomienie pieniędzy z programu Infrastruktura i Środowisko jest obecnie złożony i czeka na akceptację - wyjaśnia Kozakiewicz.

Prace budowlane mają kosztować około 307 mln zł. Dla porównania: największa trwająca bydgoska inwestycja - budowa Trasy Uniwersyteckiej - kosztuje 100 mln mniej. 59 procent środków pochodzić ma z funduszy unijnych.

- Do tego należy też doliczyć około 100 mln złotych na zakup taboru do obsługi nowego połączenia. Tak duży kontrakt sprawia, że spodziewamy się sporej konkurencji ze strony startujących w przetargu firm. Chcielibyśmy jednak, całą procedurę zakończyć wiosną, tak by w maju lub czerwcu mogły ruszyć prace - dodaje Maciej Kozakiewicz.

***

Zdążyć przed końcem 2015 roku

Budowa trwać ma 2 lata. Musi zakończyć się do grudnia 2015 roku. W innym wypadku miastu grozi utrata unijnego dofinansowania. Największym wyzwaniem będzie budowa estakady nad ul. Kamienną i stacją Bydgoszcz-Wschód, która stanie się jednym z najważniejszych węzłów przesiadkowych. Przystanki tramwajowe będą w całości zadaszone, przez co mają przypominać nieco nowoczesny dworzec. Będzie z nich można zjechać windą lub zejść po schodach na poziom stacji kolejowej.

http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... IdTag=1304


Szykujemy się do przetargu na budowe trasy, jak i zakup taboru tramwajowego do obsługi trasy przez spółkę Tramwaj Fordon. Co śmieszne jeszcze nie odebraliśmy Swingów z umowy ramowej z Pesą, a juz szykują następny przetarg na tramwaje :)

MZK Bydgoszcz: 27 tramwajów półniskopodłogowych(a'la Modertrans Beta) lub 10 niskopodłogwych tramwajów [kasa odłożona na lokacie: 24 mln zł]
Tramwaj Fordon: 20/18 niskopodłogowych tramwajów [kasa UE: BiT City]
UM Bydgoszcz(zamówione: umowa ramowa): 14 Pesa Swing
-------------------------------

Przetarg na 5 autobusów MZK Bydgoszcz:

Ledwo co kupiliśmy Solarisy, kupujemy następne nówki:

spooney:

DOSTAWY 5 SZT. AUTOBUSÓW FABRYCZNIE NOWYCH W WERSJI MIEJSKIEJ,
Z TEGO 1 SZT. PRZEGUBOWY, 2 SZT. JEDNOCZŁONOWYCH I 2 SZT. MIDI


Ogłoszenie >> http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... szenie.pdf

SIWZ >> http://www.mzk.bydgoszcz.pl/przetargi/p ... 0_siwz.pdf

http://mzk.bydgoszcz.pl/index.php#/przetarg_id885

Otwarcie ofert - 5.02.2013 godz. 9:00.

z forum "SnrRTP": http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/p ... 10&p=54246


-----------------------

Nowe bydgoskie Solarisy:


spooney pisze:O godzinie 13:30 przyjechały na zajezdnię MZK 2szt. SU12 :)

CB 8205W
CB 8206W

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/p ... &start=100

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 28 grudnia 2012, 01:38

Bydgoskie koraliki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Mateusz Stacherczak » 28 grudnia 2012, 05:53

SIP w nowych wozach mi się podoba. Obserwuje poniekąd działania Bydgoszczy i powiem szczerze, muszę poczekać, żeby cokolwiek zauważyć ;)

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 02 stycznia 2013, 15:36

LINIA TRAMWAJOWA DO DWORCA PKP:

Wyświetlacze i nowa wersja informacji pasażerskiej oklejania przystanków TRAM/BUS z numerami linii:


Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Szymon Kryczka » 03 stycznia 2013, 10:18

Mapa i nowe naklejki mi się podobają :)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

BYDGOSZCZ - podsumowanie ostatnich wydarzeń

Postautor: Sebastian Wróbel » 04 stycznia 2013, 20:55


Świetny pomysł z tymi dwubarwnymi wyświetlaczami. Czy taka opcja jest możliwa do realizacji w naszych autobusach wyposażonych w wyświetlacze ?? inne barwy numeru linii i trasy znacznie poprawiłoby czytelność.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Mateusz Stacherczak » 04 stycznia 2013, 22:04

Jest to wyrób firmy Pixel Bydgoszcz, typ : PDL 16x112-15 RGB. Z tego co mi wiadomo to jest jedna z tych droższych.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Piotr Radoliński » 05 stycznia 2013, 09:30

...jak widać, jest to wyświetlacz dwusegmentowy - czyli w naszych nie ma takiej opcji (przy obecnych wyświetlaczach).

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Dominik Wójcik » 05 stycznia 2013, 10:06

Łoj tam! Domowy "Majk Gajwer" wylutowałby pomarańczowe i wlutował białe :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Piotr Radoliński » 05 stycznia 2013, 10:49

...no o tej opcji nie pomyślałem ! :D

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 07 stycznia 2013, 16:34

Studium transportu publicznego miasta Bydgoszczy:

Tramwaje zdominują transport w Bydgoszczy. Autobusy przejdą do lamusa?


Za kilkadziesiąt lat tramwaje mają przejąć dominującą rolę w bydgoskim transporcie publicznym. Nie oznacza to jednak, że komunikacja autobusowa przejdzie do lamusa. Przeciwnie, naukowcy z UTP zalecają rewolucyjną zmianę jej charakteru.

Chodzi o projekt nowego "Studium transportowego dla miasta Bydgoszczy?. Dokument ocenia wszystkie aspekty związane z rozwojem poszczególnych systemów transportowych - od tramwajowych, po kolejowe. Jego wagę podkreśla fakt, że wskazuje również optymalne kierunki ich rozwoju, a jeśli zyska akceptacje drogowców i ratusza, będzie głównym wyznacznikiem polityki inwestycyjnej naszego miasta w najbliższych latach.

W ubiegłym tygodniu przedstawiliśmy zalecenia dotyczące rozwoju układu tramwajowego. Dzisiejszy raport poświęcamy komunikacji autobusowej. Co w jej przypadku zakłada Studium?.

Bydgoszczy daleko do optymalnego układu
W modelowym rozwiązaniu bezkolizyjny system transportowy, np. tramwaje to podstawa układu, w którym linie autobusowe są tylko uzupełnieniem. Te ostatnie łączą wtedy peryferyjne osiedla z największymi węzłami przesiadkowymi.

- Takie rozwiązanie zapewnia optymalną sprawność i wysoką dostępność transportu publicznego w każdym zakątku miasta - tłumaczy dr inż. Jacek Chmielewski z Katedry Budownictwa Drogowego na UTP współautor Studium. - Niestety, obecnie w Bydgoszczy transport tramwajowy nie stanowi rozbudowanej i spójnej sieci, a podstawową rolę pełnią linie autobusowe.

To jednak nie koniec. Z projektu nowego Studium transportowego dla miasta Bydgoszczy wynika, że obecny układ transportu publicznego posiada też wiele innych niedoskonałości.

Część wynika m.in. profil zagospodarowania przestrzennego miasta. Sporo linii autobusowych przejeżdża bowiem przez tereny, które nie wymagają obsługi, np. las pomiędzy centrum a Osową Górą. A to prowadzi do wzrostu kosztów utrzymania i eksploatacji całego transportu miejskiego.

Potrzeba więcej połączeń z sąsiednimi gminami
Do wad zaliczono też niską liczbę połączeń z gminami ościennymi. Aktualnie tylko autobusy nr 92 łączą Murowaniec w Białych Błotach z węzłem przesiadkowym na Błoniu. Dlatego autorzy Studium zdecydowanie zalecają rozważenie uruchomienia kolejnych tego typu połączeń autobusowych.

- Biorąc pod uwagę odległość oraz charakter Osielska i Solca Kujawskiego, wydaje się rozsądne uwzględnienie właśnie tych miejscowości - tłumaczy dr Jacek Chmielewski.

Natomiast analizując siatkę połączeń w samej Bydgoszczy wyliczono, że 25,2 procent jej powierzchni jest obsługiwana w sposób niedostateczny. I choć dotyczy to głównie terenów rekreacyjnych, np. ogródków działkowych, czy obszarów o niskiej intensywności zabudowy, to wskazano miejsca, gdzie należy skrócić odległość do przystanków autobusowych. W pierwszej kolejności zaliczono do nich:
- północny fragment Osowej Góry,
- południową część Miedzynia,
- fragment Starego Fordonu,
- rozbudowujące się osiedle Eskulapa,
- przemysłowe tereny wzdłuż Kamiennej,
- rejon Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego.


Studium wykazuje również konieczność lepszego skomunikowania bardzo ważnych osiedli peryferyjnych: Fordonu oraz Osowej Góry ze Śródmieściem. W drugiej kolejności drogowcy powinni także rozważyć możliwość bezpośredniego połączenia Osowej Góry ze Szwederowem i Kapuściskami, a potem jeszcze Fordonu i Kapuściska z rozwijającą się strefą biznesowo-przemysłową na terenie Łęgnowa, Zimnych Wodach oraz z Brdyujściem.

Do takich ogólnych założeń sprowadzają się wnioski płynące z nowego Studium. Naukowcy z UTP, po uwzględnieniu m.in. aktualnych planów inwestycyjnych ratusza, zdecydowanie zalecają bowiem dalszą rozbudowę sieci tramwajowej. I to mimo, że wysokie koszty infrastruktury, zakupu taboru, czy późniejszej eksploatacji, nie równoważą ich głównych zalet: wysokiej zdolności przewozowej, czy braku emisji spalin.

- Skoro podjęto decyzje o budowie linii tramwajowej do Dworca Głównego, pozyskano fundusze na budowę linii do Fordonu, niezbędne są dalsze działania mające na celu zagwarantowanie sprawnego funkcjonowania tego środka transportu - wyjaśnia dr Jacek Chmielewski.

W przypadku tego rodzaju transportu do podstawowych inwestycji zaliczono:
- budowę linii do Fordonu, czyli ponad 10-kilometrowego torowiska od pętli przy Wyścigowej do osiedla Mariampol - realizacja do 2020 roku,
- budowę kolejnej linii tramwajowej w ulicy Kujawskiej, która połączy pętlę przy rondzie Kujawskim z rondem Bernardyńskim - również do 2020 roku,
- przedłużenie torowiska z ulicy Perłowej na odcinku od Toruńskiej do Fordońskiej z budową nowego mostu dostosowanego także do jazdy autobusów komunikacji miejskiej - do 2025 roku,
- budowę linii tramwajowej w ciągu ulicy Solskiego na odcinku od ronda Kujawskiego do pętli w rejonie Bielickiej - do 2030 roku,
- oraz kontynuację inwestycji przy Solskiego, czyli budowę linii tramwajowej w ciągu: Pięknej, Szubińskiej i dalej Kruszwickiej aż do ronda Grunwaldzkiego - do 2035 roku
.

Wspominamy o nich, bo podstawowym wnioskiem zawartym w Studium jest konieczność utworzenia w Bydgoszczy modelowego układu transportu publicznego. A jak już pisaliśmy na wstępie, tworzy go właśnie pełna, zamknięta sieć tramwajowa, dla której komunikacja autobusowa ma charakter podrzędny i jest jej uzupełnieniem.

- Pamiętajmy też, że podstawowym celem naszych analiz było wskazanie optymalnego kierunku rozwoju transportu publicznego, a nie optymalizacja układu poszczególnych linii. Nie zmienia to jednak faktu, że w przyszłości konieczna będzie ich reorganizacja - dodaje dr Chmielewski. I zaraz tłumaczy, że chodzi o tak zwaną marszrutyzację (wyznaczeniu optymalnych tras przewozowych dla pewnej ściśle określonej liczby środków transportu). W przypadku komunikacji autobusowej będzie ona związana z:
- dostosowaniem siatki połączeń do wspomnianych planów rozbudowy układu torowego,
- rozbudową układu drogowego - temu tematowi poświecimy kolejną część naszego raportu, w następny piątek, 11 stycznia,
- potrzebą obsługi nowych terenów, m.in. Górnego Tarasu Fordonu,
- potrzebą eliminacji pokrywania się tras autobusowych z tramwajowymi.
Jednym z nielicznych, konkretnych rozwiązań, jakie proponuje Studium, jest m.in. przywrócenie linii nr 60 łączącej pętlę przy Rycerskiej z "rozbudowanym węzłem przesiadkowym Bydgoszcz Wschód?.

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /130109727

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Dominik Wójcik » 07 stycznia 2013, 16:59

Nie czytałem, bo mam głowę zajętą in. problemami, ale CZAD :B

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 stycznia 2013, 19:07

Szkoda, że u nas nikt nic takiego nie planuje. To, że ja myślę sobie "a może tę linię przedłużyć o przystanek, a tamtą poprowadzić na około" to moje prawo dużego dziecka, ale UM powinien myśleć bardziej kompleksowo.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Piotr Radoliński » 07 stycznia 2013, 21:04

...podobna sytuacja jest w Szczecinie ! :)

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Zbigniew Chocaj » 07 stycznia 2013, 21:51

powiem nieskromnie - pisałem o reformie kom w naszym miescie .
O centrach przesiadkowych- o roli komunikacji tramwajowej w nowym systemie- o dzielnicowych liniach autobusowych.
Tylko nikt z was nie chciał i nie chce o tym dyskutowac i proponowac swierze rozwiazania.

Za to jak napiszą to mgr lub jeszcze lepiej cudzoziemcy to wtedy , szacun.
Brak wiary w siebie i w swoje środowisko to szczyt prowincjonalizmu.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 stycznia 2013, 23:38

Ja nigdy nie byłem przeciw centrom przesiadkowym, byle były robione z głową. A dobrze pamiętam, jak proponowałeś by po wybudowaniu w Alejach tramwaju usunąć z nich wszystkie autobusy i nie dałeś się przekonać, że podróż między Galerią Jurajską i sądami przy Dąbrowskiego z dwiema przesiadkami (A->T i T->A) nie jest właściwym tworzeniem centrów przesiadkowych.

Dla mnie takim centrum może być, a jakże, Parkitka. Auobusy z Żabińca, Grabówki, Wielkiego Boru i Lisińca mogłyby dojeżdżać do Okulickiego, zatrzymać się na przystanku A+T przy rogu z Nowobialską, po czym zjechać na pętlę w miejscu garaży, a z niej pojechać do Żabińca, Grabówki, Wielkiego Boru i Lisińca.

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 08 stycznia 2013, 00:16

System A+T w Bydgoszczy jest w fazie rozmów UM i ZDMiKP czy go zlikwidować jak wejdą bilety czasowe zamiast biletów jednorazowych. Jak na razie w tej sprawie cisza po protestach mieszkańców by poczekać z likwidacją systemu do czasu zbudowania Tramwaju do Fordonu.

------------------
Kolejne tablice z rozkładami na przystankach, informacjami o korkach i miejscami parkingowymi w centrum, już wkrótce w Bydgoszczy:

Inteligentne Systemy Transportowe


Wartość inwestycji szacuje się na prawie 70 mln przy dofinansowaniu ponad 56 mln zł. Projekt będzie dotyczył czterech segmentów:

I. Sterowanie ruchem (m.in: modernizacja istniejących sygnalizacji świetlnych, instalacja monitoringu wizyjnego, wyposażenie centrum sterowania ruchem).

II. Transport publiczny (m.in: zakup i instalacja nadajników radiowych w tramwajach dla uzyskania priorytetu na skrzyżowaniach, zakup i instalacja tablic dynamicznej informacji pasażerskiej, zakup i instalacja kiosków informacyjnych).

III. Naprowadzanie pojazdów na drogi alternatywne (m.in: montaż i uruchomienie tablic zmiennej treści VMS, montaż i uruchomienie indukcyjnych pętli systemowych).

IV. Parkowanie (m.in: montaż parkomatów z funkcją zbierania dynamicznej informacji o wykorzystaniu miejsc parkingowych, tablice zmiennej treści pokazujące informacje o zajętości miejsc parkingowych).

Planuje się, iż cały projekt zostanie zrealizowany w latach 2011-2013.

http://bydgoszcz.naszemiasto.pl

------------------------------

Inteligentny System Transportowy dla Komunikacji Miejskiej zostanie do 2014 roku uruchomiony w Bydgoszczy. System kosztować będzie blisko 70 mln zł, z czego aż 56 mln zł sfinansuje Unia Europejska.

"ITS wpłynie na poprawę punktualności komunikacji miejskiej, a także na zmniejszenie korków ulicznych. System będzie bowiem na bieżąco analizował sytuację na drogach i do niej dostosowywał cykl sygnalizacji świetlnej" - poinformował we wtorek Piotr Kurek, rzecznik prezydenta Bydgoszczy.

Na 50 skrzyżowaniach w mieście pojawią się czujniki zliczające pojazdy i przekazujące informacje do komputerów analizujących dane. System umożliwi również wyświetlanie w czasie rzeczywistym na tablicach LCD godzin odjazdów tramwajów i autobusów.

Autorzy projektu Inteligentnego Systemu Transportowego planują m.in. montaż 180 tablic informacyjnych na 90 przystankach tramwajowych, tablic informacyjnych dla kierowców i ułożenie prawie 30 kilometrów kabli światłowodowych, które połączą system z centrum zarządzania. Według założeń bydgoski ITS ma obejmie pięć elementów, z których pierwszy to sterowanie ruchem, czyli 54 sygnalizacje świetlne połączone w ramach wspólnego systemu sterowania.

Drugi element to tablice informacyjne naprowadzające kierowców na drogi alternatywne. Informacje będą pojawiać się automatycznie, na podstawie danych zbieranych przez kamery i czujniki, dzięki czemu kierowcy szybko dowiedzą się o sytuacji na drogach, a w kryzysowych sytuacjach zobaczą trasy objazdu.

Trzeci element ITS to monitoring obejmujący podgląd skrzyżowań, analizę tablic rejestracyjnych i widodetekcję, na podstawie której liczony będzie przepływ pojazdów przez dane skrzyżowanie. Czwarty element dotyczy obszarów parkowania, na których nowe parkomaty przesyłać będą do centrum zarządzania informacje o liczbie wolnych miejsc na danej ulicy, a informacje na ten temat pojawiać się będą na wyświetlaczach.

Ostatnia część projektu będzie rozszerzeniem systemu tablic informacyjnych transportu publicznego, z których pasażerowie dowiedzą się m.in. o dokładnym czasie przyjazdu następnego tramwaju. Zamontowane w 80 tramwajach nadajniki pozwolą na uprzywilejowanie komunikacji miejskiej wobec pozostałych uczestników ruchu. System ma osiągnąć pełną funkcjonalność do 2014 roku.

http://logistyka.wnp.pl


Na dniach ma zostać podpisana umowa na ITS z firmą Sprint z Gdańska. Umowa ma zostać podpisana w Regionalnym Centrum Innowacji Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy.

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 13 stycznia 2013, 17:22

Bydgoska komunikacja miejska - ZDMiKP

Linie zwykłe:

51 Czyzkówko - Plac Kościeleckich
52 Os.Błonie - Os.Leśne
52M Os. Błonie - Os.Leśne - Myślęcinek*
52P Os.Błonie - Os.Leśne - Myślęcinek - Podkowa*
53 Os.Błonie - Glinki BFM
53P Os.Błonie - Glinki BFM - Park Przemysłowy-Biurowiec*
54: Os.Błonie - PKP - Piaski
54L Os.Błonie - PKP - Ludwikowo* - Piaski
55 ks.I.Skorupki - Morska
56 Belma - Lisia - Rondo Grunwaldzkie - Plac Kościeleckich
56G Belma - Lisia - Rondo Grunwaldzkie - Garbary*(5-8, 12-23)
56L Lisia - Rondo Grunwaldzkie - Plac Kościeleckich
58 Smukała - Plac Kościeleckich
58s Smukała - Sanatorium* - Plac Kościeleckich
59 Os.Błonie - Przemysłowa UKW
64 Barwna - Morska
65 Os.Leśne - Stary Fordon
65M Os.Leśne - Stary Fordon - Mariampol*
66 Wyżyny - Plac Kościeleckich
66W Wyżyny - Wąbrzeska* - Plac Kościeleckich
67 Dworzec PKP - Przemysłowa UKW
68 Os.Leśne - Glinki BFM
68e Os.Leśne - Glinki BFM - Park Przemysłowy/Exploseum* [kwiecień 2013]
69 Os.Błonie - Os.Tatrzańskie
69c Os.Błonie - Centrum Onkologii* - Os.Tatrzańskie
70 Wyścigowa - UTP - Nad Wisłą
70M Wyścigowa - UTP - Mariampol*
71 Morska - Rekinowa
71n Morska - Niklowa*
71G Rekinowa - Garbary* (linia szczytowa)[likwidacja 2 stycznia 2013]
73 Stomil - Łęgnowo
73k Stomil - Łęgnowo - Kapusciska*
74 Wyścigowa - Os.Tatrzańskie
76 Rondo Toruńskie - Pińczowska - Łęgnowo
76P Rondo Toruńskie - Pińczowska*
77 Garbary - Niklowa
79 Rycerska - Piękna - Kapuściska
79S Rycerska - Stroma* - Kapuściska
79M Rycerska - Stroma - Kapuściska - Mokra*
80 Dworzec Główny - Dworzec Autobusowy - Port Lotniczy [zmiany w 2013]
81 Auchan - Stary Fordon - Os.Tatrzańskie
84 Dworzec Autobusowy - Gdańska-Rekreacyjna - Myślęcinek - Jeździecka-Gdańska [zmiany w 2013]
84M Dworzec Autobusowy - Gdańska-Rekreacyjna - Myślęcinek* [zmiany w 2013]
84R Dworzec Autobusowy - Gdańska-Rekreacyjna* [zmiany w 2013]

Linie przyśpieszone:

93 Rycerska - Dworzec PKP - UTP - Os.Tatrzańskie
94 Rycerska - Dworzec PKP - Centrum Onkologii - Nad Wisłą
94M Rycerska - Dworzec PKP - Centrum Onkologii - Nad Wisłą(wjazd kieszeniowy) - Mariampol*

Linie międzygminne:

83 Os.Leśne - Stadion Zawisza - Las Gdański - Myślęcinek - Osielsko(negocjacje trwają z gminą Osielsko)
84 Dworzec Autobusowy - Os.Leśne - Czerkaska - Stadion Zawisza - Las Gdański - Niemcz - Mąkowarsko(negocjacje trwają z gminą Osielsko)
92 Os.Błonie > Białe Błota > Lipniki > Murowaniec > Lipniki > Kruszyn Krajański > Białe Błota > Os.Błonie
95 Os.Błonie - Białe Błota - Ciele - Zielonka - Przyłęki (negocjacje trwają z gminą Białe Błota)

Linie sezonowe [kwiecień - wrzesień]:

81(Sygnałowa - wariantowe kursy)- Auchan - Stary Fordon - Os.Tatrzańskie
91 Wyścigowa - Ostromecko

Linie nocne:

31N Os.Leśne - Plac Kościeleckich - Łęgnowo
32N Os.Błonie - Plac Kościeleckich - Os.Tatrzańskie
33N Mariampol - Nad Wisłą - Plac Kościeleckich - Piaski
34N Smukała - Sanatorium - Plac Kościeleckich
35N Plac Kościeleckich - Osowa Góra - Lisi Ogon - Prądy - Plac Kościeleckich

Linie autobusowe miejskie prywatne:

301 NORDIC BUS: Os.Eskulap - Auchan - Wyścigowa (przewoźnik:3z/FR Bus (linia sponsorowana przez developera Nordic Development))
303 Os.Tatrzańskie - Fordońska - Skłodowskiej-Curie - Powst.Wielkopolskich - Dworzec PKP (przewoźnik: Mięs-Trans Bydgoszcz)
350 [DARMOBUS] Galeria Glinki - Jana Pawła II - Glinki - Magnuszewska - Woj. Polskiego - R. Kujawskie - Solskiego - ks. Skorupki - Inowrocławska - Brzozowa - Galeria Glinki (przewoźnik: Morvi Toruń)

Linie tramwajowe:
1 Las Gdański - Gdańska - Focha - R.Grunwaldzkie - Nakielska - Wilczak
2 Las Gdański - Gdańska - Jagiellońska - R.Jagiellonów - Jagiellońska - R.Fordońskie - R.Toruńskie - Toruńska - Perłowa - Wojska Polskiego - Rondo Kujawskie
3 Rycerska - Dworcowa - Garbary - Focha - Jagielońska - Fordońska - Wyścigowa
4 Glinki - Szpitalna - Perłowa - R.Toruńskie - R.Fordońskie - Jagiellońska - Rondo Jagiellonów - Gdańska - Chodkiewicza - Bielawy
5 Rycerska - Dworcowa - Garbary - Focha - Jagiellońska - R.Jagiellonów - R.Bernardyńskie - Toruńska - Babia Wieś - Toruńska - R.Toruńskie - Perłowa - Glinki
6 Łęgnowo - Toruńska - R.Toruńskie - Toruńska - R.Bernardyńskie - Rondo Jagiellonów - Gdańska - Chodkiewicza - Bielawy
7 Kapuściska - Wojska Polskiego - Perłowa - Toruńska - R.Toruńskie - R.Fordońskie - Fordońska - Wyścigowa
8 Kapuściska - Wojska Polskiego - Perłowa - Toruńska - R.Toruńskie - R.Fordońskie - Jagiellońska - R.Jagiellońów - Focha - R.Grunwaldzkie - Nakielska - Wilczak


Przewoźnicy:
MZK Bydgoszcz, Mobilis Bydgoszcz, PKS Bydgoszcz/MKA

Linie przetargowe:
51, 58/58s, 73/73k, 76/76P - MZK Bydgoszcz
80, 84/84R/84M - PKS Bydgoszcz/MKA
71/71n - MZK Bydgoszcz
92 - MZK Bydgoszcz
69/69c - Mobilis Bydgoszcz

Reszta linii: MZK Bydgoszcz [niektóre linie pójdą do nowego pakietu dla prywaciarzy]
52/52M/52P, 53/53P, 54/54L, 55, 56/56G/56L, 59, 64, 65/65M, 66/66W, 67, 68/68e, 70/70M, 74, 77, 79/79S/79M, 81, 91, 93, 94/94M

--------------------------------------------------------------------------------------
Przewoźnicy którzy startowali w przetargach na bydgoskie linie autobusowe:

- MZK Bydgoszcz (duży pakiet/56,68,71/92/51,58,73,76)
- PKS Bydgoszcz/MKA (56,71/78/73,81/51,58,76/80,84/51,58,73,76)
- Rami Słupsk (92/51,58,76)
- Forbus/P.W.Gros (51,58,76/80,84)
- Mobilis group (56,68,71/69/73,81/51,58,73,76)
- DLA Wrocław (51,58,76)
- Zagozda Ruda Śląska/Forbus (69)
- DLA Wrocław/Irex/Meteor (51,58,73,76)

-----------------------------------------
Linie podmiejskie prywatne:

FR Bus: 3z/Kowalscy i wspólnicy:

401 Bydgoszcz - Wtelno - Koronowo - Pieczyska

402 Bydgoszcz - Mochle - Witoldowo - Koronowo

403 Bydgoszcz - Janowo - Bożenkowo - Samociążek - Koronowo - Pieczyska

404 Bydgoszcz - Wojnowo - Sicienko - Teresin - Smasieczno - Mrocza

405 Bydgoszcz - Dobrcz - Wudzyn

408 Wałdowo - Pruszcz - Karolewo - Serock - Koronowo

409 Bydgoszcz - Niemcz - Osielsko

410 Bydgoszcz - Solec Kujawski

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Mateusz Stacherczak » 13 stycznia 2013, 18:08

Zagozda? Chcesz mnie zabić?

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 13 stycznia 2013, 21:38

Zagozda startował w Bydgoszczy z Forbusem na linie 69. Wystawiali MAZy 105. Przetarg był bardzo ciekawy. Mobilis wygrywał co otwarcie ofert. Sprawa potem trafiła do sądu przez Forbusa i Zagozde. Jak wiadomo sprawę przegrali. Forbus rok później zwinął interes bo został przejęty przez Mobilisa.

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 01 lutego 2013, 15:48

Przetarg na budowę trasy tramwajowej do Fordonu trwa:

13 chętnych do zbudowania linii tramwajowej do Fordonu

Aż 13 firm chce startować w przetargu na budowę linii tramwajowej do Fordonu. Dzisiaj minął termin składania wniosków o zaproszenie do udziału w postępowaniu na udzielenie zamówienia.
Spółka Tramwaj Fordon przez miesiąc czekała na zgłoszenia firm budowlanych. Termin minął o godz. 14.

- Przyjęliśmy w sumie 13 wniosków - mówi Witold Dębicki, prezes spółki. - Są to zarówno firmy z Polski, jak i Europy, np. z Włoch i Hiszpanii. Komisja przetargowa teraz przegląda je, robi zestawienie. Listę chętnych opublikujemy najprawdopodobniej jutro.

Przetarg ogłoszony przez inwestora przebiega dwuetapowo. Komisja przetargowa będzie sprawdzała chętne firmy pod względem referencji i doświadczenia. I zaprosi do wzięcia udziału w przetargu pięć z nich. Tych, które okażą się najlepszymi na rynku. Dopiero wtedy Tramwaj Fordon będzie czekał na zgłoszenia konkretnych ofert na wybudowanie linii. Wtedy też poznamy ceny, jakich oczekują wykonawcy. I spośród nich wybrana zostanie najkorzystniejsza oferta.

- Chcemy, aby cały przetarg został rozstrzygnięty na przełomie wiosny i lata. Tak, by w połowie roku mogły ruszyć pierwsze roboty - zapowiada Dębicki.

Spółka ma nadzieję, że taka forma wyboru wykonawcy pozwoli na uniknięcie długotrwałych odwołań od wyniku przetargu. Podobna metoda sprawdziła się przy wyborze wykonawcy na budowę linii tramwajowej do dworca PKP oraz Trasy Uniwersyteckiej. Wówczas postępowanie przebiegło sprawnie i bez większych kłopotów.

http://bydgoszcz.gazeta.pl/fordon/1,112 ... rdonu.html

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 07 lutego 2013, 13:01

Inteligentny system ułatwi poruszanie się po Bydgoszczy

Siedem nowych sygnalizacji świetlnych, 90 kamer monitorujących ruch, tablice elektroniczne z informacjami dla kierowców przy drogach - tak będzie wyglądał bydgoski Inteligentny System Transportowy. Miasto podpisało wartą 54 mln zł umowę z wykonawcą inwestycji, dzięki której jazda samochodem przez centrum będzie bardziej płynna.
Trzy bydgoskie ronda: Jagiellonów, Kujawskie i Wielkopolskie, a także skrzyżowania ul. Solskiego z Leszczyńskiego i Solskiego z ks. Skorupki oraz przejścia dla pieszych na al. Wyszyńskiego (między rondami Fordońskim a Skrzetuskim) i na ul. Jagiellońskiej przy Wyczółkowskiego zyskają w ciągu najbliższych dwóch lat nowe sygnalizacje świetlne. To efekt wdrożenia Inteligentnych Systemów Transportowych, na realizację których Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej podpisał umowę z firmą Sprint.

Aż 85 proc. wartości tej inwestycji sfinansuje Unia Europejska. Przedstawiciele wykonawcy przekonują, że będzie to najnowocześniejszy IST w Polsce.

- To będzie supernowoczesny system zarządzania ruchem. Wszystko przez to, że zastosujemy rozwiązania aktualnie stosowane na świecie - zapowiada Waldemar Matukiewicz, zastępca prezesa Sprintu. - Wdrożymy IST, opierając się na systemie SCATS, który zastosowano m.in. w Sydney, Hongkongu czy Dublinie.

Jak będzie funkcjonował system w naszym mieście? Obejmie obszar centrum Bydgoszczy ograniczony ulicami: od północy Artyleryjską i Kamienną, od zachodu Zygmunta Augusta, Królowej Jadwigi, Kruszwicką i Szubińską, od południa ul. Piękną, Solskiego i Wojska Polskiego, od wschodu ul. Ujejskiego i Wyszyńskiego. Do systemu wejdzie też ul. Fordońska od Wiaduktów Warszawskich do ronda Fordońskiego. Na tym obszarze zainstalowanych zostanie 50 kamer rejestrujących przejeżdżające samochody oraz 40 kamer nadzoru wizyjnego. Bazując na nich, będą wyliczane czas przejazdu pojazdów i natężenie ruchu. System będzie analizował sytuację na drogach i tak sterował sygnalizacją świetlną, aby przejazd był jak najbardziej płynny.

- Na głównych węzłach pojawią się 32 elektroniczne tablice naprowadzające kierowców na drogi alternatywne. Będą na nich wyświetlane informacje o korkach, utrudnieniach, wypadkach. Kierowcy otrzymają wskazówkę, którędy jechać, aby ominąć przeszkodę - zapowiada Wojciech Nalazek, naczelnik wydziału inżynierii ruchu Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. - Kolejnych 26 tablic znajdzie się w strefie płatnego parkowania. Będą wskazywać zapełnienie miejsc parkingowych. W mieście pojawi się też 101 nowych parkomatów.

Bardzo ważnym aspektem ITS będzie usprawnienie ruchu komunikacji miejskiej. Dzięki niemu na skrzyżowaniach priorytetowo będą traktowane tramwaje, co pozwoli na szybsze przemieszczanie się po Bydgoszczy. Pasażerowie zyskają też 20 infokiosków ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi funkcjonowania komunikacji miejskiej i możliwością zakupów biletów. Na przystankach pojawi się też 180 tablic z elektronicznym rozkładem jazdy autobusów i tramwajów.

Sprint ma teraz dwa lata na przygotowanie, instalację i wdrożenie całego systemu.

autor: Krzysztof Aładowicz http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z2HZH82lKj


-----------------------

ZDMiKP zaczyna cięcia u siebie:

Zarząd wytnie kilku naczelników. ZDMiKP musi oszczędzać
Krzysztof Aładowicz

Szef bydgoskich drogowców Witold Antosik otrzymał jasne polecenie z ratusza: konieczne są oszczędności

Mniejsza liczba naczelników i wydziałów, większa kontrola nad wydatkami i odpowiedzialność za podejmowane decyzje - takie zmiany ma w ciągu kilku miesięcy wprowadzić Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Wymusił je ratusz żądający od drogowców oszczędności.
Niemal co piąty pracownik ZDMiKP zajmuje stanowisko w randze naczelnika lub jego zastępcy. Na nieco ponad 170 etapów, około 30 osób ma kierownicze funkcje. W trzech wydziałach: mostowym, rozwoju układu transportowego i laboratorium drogowym pracują tylko po trzy osoby - w każdym z nich jest oczywiście naczelnik.

Pod koniec ubiegłego roku Witold Antosik, szef drogowców, otrzymał jasne polecenie z ratusza: konieczne są oszczędności. Pasażerowie już je odczuli, bo tramwaje i autobusy rzadziej pojawiają się na przystankach. Teraz przyszedł czas na odchudzenie samej firmy.

- Na pewno będzie konieczna redukcja liczby wydziałów i stanowisk kierowniczych - zapowiada Łukasz Niedźwiecki, zastępca prezydenta Bydgoszczy. - Nie obędzie się bez zmian personalnych, choć na razie za wcześnie mówić o konkretach. Spójna koncepcja ma być gotowa najpóźniej za trzy tygodnie.

Niepokój wzbudza jednak inny wniosek wyciągnięty przez Niedźwieckiego w czasie analizy organizacji pracy w Zarządzie Dróg. Wynika z niej, że w firmie nie ma dostatecznej kontroli na etapie przygotowywania projektów inwestycyjnych. A dodatkowo brakuje systemu merytorycznej kontroli dla składanych zamówień. I to może doprowadzać do zwiększania kosztów realizowanych zadań.

- Weryfikacja inwestycji pod kątem kosztów jest obecnie niewystarczająca. Spodziewam się, że wsparcie działań kontrolnych na tym etapie nadzoru przyniesie pozytywny efekt finansowy - dodaje Niedźwiecki.

Ratusz chce także zdjąć jednoosobową odpowiedzialność za decyzje podejmowane w zarządzie z dyrektora firmy. Zdaniem Niedźwieckiego przy tak dużej firmie osób, które odpowiadają za podejmowane decyzje, powinno być zdecydowanie więcej.

Efekt zmian ma być jeden: utrzymywanie urzędników ma być tańsze. Dzisiaj na razie trudno ocenić, czy pracownikom zarządu grożą redukcje etatów. Ale oszczędności trzeba szukać, bo już teraz ratusz zapowiada, że budżet Zarząd Dróg w 2014 roku nie będzie większy, a zadań do realizacji może przybyć.



Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z2KDBIfTgH


---------------------

Studium transportu publicznego w Bydgoszczy na kolejne lata: Wiecej tramwajów w mieście:

Ekspert z UTP radzi: Postawmy w mieście na tramwaje

Najważniejszą inwestycją drogową powinno być połączenie lotniska z ul. Fordońską południowo-wschodnią obwodnicą Bydgoszczy - uważają autorzy studium transportowego opracowanego na UTP.
Krzysztof Aładowicz: Z tego opracowania wynika, że nie warto poszerzać ul. Nakielskiej, bo prognozy natężenia ruchu nie wskazują na taką konieczność. Czy na pewno jechał pan kiedyś tą ulicą?

Jacek Chmielewski*: Jeżdżę ulicą Nakielską i wiem, jaka tam jest sytuacja. Do pewnego momentu też byłem zwolennikiem budowy drugiej nitki tej ulicy. Kilka lat temu przygotowywałem nawet studium wykonalności, które sugerowało takie rozwiązanie. Ale teraz przeprowadziliśmy bardzo szczegółowe analizy. Wychodzi z nich, że w chwili obecnej ul. Nakielska przeżywa apogeum natężenia ruchu i one nie będzie już rosło. Prognozy demograficzne jasno wskazują, że zachodnia część Bydgoszczy będzie coraz uboższa pod względem liczby mieszkańców, więc ta inwestycja z ekonomicznego punktu widzenia jest mało racjonalna. Ul. Nakielską trzeba po prostu gruntownie wyremontować.

A na jakie inwestycje drogowe miasto powinno stawiać?

- Ważna jest południowo-wschodnia obwodnica Bydgoszczy. To jest zadanie, o którym trzeba zacząć myśleć, i po zakończeniu realizowanych oraz zaplanowanych już inwestycji rozpocząć właśnie tę. W pierwszym etapie połączy węzeł Lotnisko przez południową część Kapuścisk z ul. Fordońską. W kolejnym przedłużona zostanie na północ w kierunku Osielska. W ten sposób odciąży się ul. Fordońską, rondo Fordońskie, które obecnie są bardzo mocno przepełnione.

Jaki byłby koszt tego przedsięwzięcia?

- Z naszych szacunków wynika, że budowa pierwszego etapu zamknęłaby się w kwocie około 350 mln zł. To nie jest aż tak dużo, żeby miasta nie było stać na tę inwestycję. Za podobną cenę budujemy linię tramwajową do Fordonu. Początkowo sądziliśmy, że nowa trasa powinna mieć dwie nitki po dwa pasy, co znacznie podwyższyłoby koszty. Ale po dokładnych wyliczeniach uznaliśmy, że w zupełności wystarczy jedna nitka.

Od kilku miesięcy możemy dojeżdżać tramwajem do dworca kolejowego. Ale jak się okazuje, bydgoszczanie niezbyt chętnie korzystają z tej możliwości. Popełniono jakieś błędy przy planowaniu tej inwestycji?

- Absolutnie nie. Wyciąganie takich wniosków dzisiaj jest zbyt pochopne. Linia ta zyska na znaczeniu, po wybudowaniu tramwaju do Fordonu. Wówczas główny ciężar obsługi komunikacyjnej na osi z Fordonu do centrum spadnie na połączenia tramwajowe i linia do dworca zyska na znaczeniu. Dzisiaj trzeba ją traktować jako pierwszy etap tworzenia spójnej całości.

Proponujecie również budowę linii tramwajowej na Szwederowo - od ronda Kujawskiego, przez ul. Solskiego, Piękną, Szubińską i Kruszwicką, do ronda Grunwaldzkiego. Ale już bez wjazdu na Błonie. Dlaczego?

- Również z powodów demograficznych. Nie ma uzasadnienia ekonomicznego, aby na to osiedle dojeżdżał tramwaj, bo potoki pasażerskie są tam zbyt małe. Natomiast Szwederowo, Górzyskowo wciąż się rozbudowują. Poza tym ta linia będzie stanowiła alternatywę dla torów wzdłuż ul. Jagiellońskiej i Focha. Gdy coś się na nich dzieje, to ruch tramwajowy w całym mieście jest sparaliżowany, bo nie ma żadnych dróg objazdów. Stąd ta inwestycja jest konieczna.

Czy wybudowanie linii do Fordonu, wzdłuż ul. Kujawskiej i na Szwederowo spowoduje, że tramwaj stanie się równie popularnym środkiem komunikacji miejskiej w Bydgoszczy jak autobusy?

- Tak uważam. Główny trzon obsługi komunikacyjnej bydgoszczan spadnie na tramwaje. Szacujemy, że wówczas 45 proc. wszystkich przejazdów w mieście komunikacją miejską realizowane będzie właśnie tym środkiem transportu.



* dr Jacek Chmielewski pracuje w katedrze budownictwa drogowego na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym. Jest współautorem studium transportowego, nad którym obecnie odbywają się konsultacje społeczne



"Studium Transportowe Miasta Bydgoszczy wraz z oceną stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego" dostępne jest na stronie internetowej http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl. Do 6 lutego mieszkańcy mogą przesyłać swoje opinie na adres: konsultacje@zdmikp.bydgoszcz.pl.


Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z2KDDOgQaC

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 04 marca 2013, 13:45

Przetarg na 5 sztuk autobusów trwa:
1 MEGA
2 MAXI
2 MIDI

Startują: Solaris Bus & Coach i MAN Polska


-------------------------------------
Po przetargu na 5 sztuk autobusów MZK szykuje przetarg na 14 kolejnych autobusów:
Podróż nie na stare kości
Dla osób starszych i schorowanych wspinanie się po stromych stopniach to nie lada wysiłek

MZK planuje w tym roku zakup dziewiętnastu nowych niskopodłogowych autobusów. Na wygodniejsze tramwaje poczekać będzie trzeba jednak, aż zakończą się pracę nad linią do Fordonu.

W zeszłym miesiącu Miejskie Zakłady Komunikacyjne kupiły 24 nowe autobusy, w tym czternaście krótkich i dziesięć przegubowych. W tej chwili trwa już przetarg na pięć kolejnych pojazdów, a do końca roku tabor MZK powiększyć ma się jeszcze o czternaście niskopodłogowców.

[artykuł w całości za pare dni]

http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... IdTag=3790

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 10 marca 2013, 23:45

UM Bydgoszcz chce wziąść udział w programie GAZELA tym razem na 10 lub 15 hybryd:

Ratusz chce kupić nowe, ekologiczne autobusy, które wpłyną na jakość powietrza. - Planujemy zakup 10-15 nowoczesnych hybryd - potwierdza wiceprezydent Łukasz Niedźwiecki.

Bydgoski magistrat przygotowuje wniosek o refundację zakupu nowych, ekologicznych autobusów hybrydowych. W ciągu kilku najbliższych tygodni zostanie złożony w ramach konkursu "Gazela?, który organizuje Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

- Walczymy o dofinansowanie w ramach projektu zakładającego zakup od 10 do 15 nowoczesnych autobusów komunikacji miejskiej oraz budowę stacji obsługi technicznej, m.in. ze stacją do tankowania sprężonego gazu ziemnego - tłumaczy Łukasz Niedźwiecki, zastępca prezydenta miasta.


Jeśli projekt zyska akceptację Funduszu, to dostawa hybrydowych autobusów do Bydgoszczy będzie nie tylko precedensem w historii miasta, ale i w skali całego kraju.

- Mówimy o hybrydach, które łączą napęd na sprężony gaz ziemny z napędem elektrycznym. A takich nie ma jeszcze żadne miasto w kraju - tłumaczy dyrektor Miejskich Zakładów Komunikacyjnych, Paweł Czyrny. - Natomiast w całej Europie taki pojazd testuje dopiero Barcelona. W ogóle w Hiszpanii jest na razie jedyny europejski producent podobnych konstrukcji. W Polsce dopiero przymierza się do nich Solaris - dodaje dyrektor.

Walory nowych hybryd szczególnie podkreślają ekolodzy. Wozy pozwalają m.in. na 30-procentową redukcję zużycia paliwa względem normalnego autobusu zasilanego metanem. Do tego pojazdy z samym napędem gazowym emitują nawet o 90 procent mniej tlenków azotu niż ich "dieslowskie? odpowiedniki, które aktualnie jeżdżą po Bydgoszczy.

Co ciekawe, testowany obecnie w Barcelonie autobus dodatkowo wyposażono w specjalne kondensatory do magazynowania energii, a także w system jej odzyskiwania podczas procesu hamowania, czyli w technologię podobną do tej, jaką wykorzystuje słynny system KERS w bolidach Formuły 1.

Niestety, koszt jednego takiego autobusu może sięgnąć kwoty przekraczającej nawet 1,5 mln złotych.

- Pierwotnie rozważaliśmy możliwość, w której to MZK wystartuje w konkursie, ale byłaby traktowana jako spółka prawa handlowego i mogłoby liczyć tylko na 50 procent dotacji. Dlatego ostatecznie zdecydowaliśmy się na wariant, w którym miasto kupi nowe pojazdy. Obsługa zakupionych w ten sposób pojazdów zostanie powierzona MZK lub operator tego taboru zostanie wyłoniony w przetargu. Tę kwestię ustalimy po decyzji o otrzymaniu dotacji - wyjaśnia Niedźwiecki.

Jeśli NFOŚiGW zaakceptuje projekt ratusza, to pierwsze autobusowe hybrydy mogłyby się pojawić na ulicach miasta już w roku 2014.

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /130309521



Autobusy prawdopoddobnie będą z Hiszpanii: Tata Hispano Hybrid. Jak wiadomo do tego programu nie ma dużo chętnych.

---------------------------------

Przetarg na 5 autobusów: MZK Bydgoszcz:

2 MIDI
2 MAXI
1 MEGA

Walczą o przetarg 2 podpoznańscy producenci Solaris i MAN.

Wygrał: Solaris Bus & Coach

W tym roku jeszcze czeka nas przetarg na 14 kolejnych autobusów dla MZK.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 marca 2013, 11:29

Śmiesznie, czyli u nas też powinno kupić te autobusy miasto, a nie MPK. :P

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Wojciech Liberda » 17 marca 2013, 16:39

Krótki opis wizyty w Bydgoszczy... 16.03.2013 :)
Zanim zacznę, muszę napisać, że taka komunikacja to marzanie wielu miast...

Tramwaje
W 2012 roku wybudowano nową odnogę linii do Dworca Głównego prowadzi do niej 3 linie tramwajowe, 2 które w sobotę jeżdżą co 10 minut (2 i 3) i jedna (5) co jakieś 20 minut. Odnoga ma jakieś 2-3 km z nowym mostem pylonowym na rzeką Brdą, oświetlonym w nocy z torowiskiem wydzielonym w 90%.
Bydgoszcz posiada tory o rozstawie 1000 mm, czyli mniejszym od Częstochowy, podobną ma tylko Łódź, Toruń oraz Grudziąc. Mimo małego rozstawu torów tramwaje pędzą naprawdę szybko i można im tylko pozazdrościć. Jedyną wadą jest przejazd przez zwrotnice i krzyżaki mimo małej prędkości dość głośno hałasują i psują cały efekt.
Układ drogowo-tramwajowy jest tak skonstruowany, że linia tramwajowa jest wydzielona w 90%, ulice dość szerokie, a co mnie zadziwiło, to wielkie osiedle widoczne z centrum. Wznosi się dość wysoko nad miastem. Jak tam dojechałem tramwaje, a wzniesienie miało spokojnie z 5-10% to ukazało mi się wielkie blokowisko ciągnące się bardzo daleko złożone z samym wieżowców 10 piętrowych (coś ala nasza Północ z tramwajem po środku, tylko że zamiast czteropiętrowców widać tylko same wieżowce ciągnące się na długości ze 5 km!
Jak wspomniałem tramwaje jeżdżą prawie 2 razy szybciej niż w Częstochowie... dosłownie wszystkim co wczoraj jeździłem oprócz linii 1, która ma tylko 2,5 km i pełni rolę łącznika jeździło z prędkością jakieś 50 km/h... byłem delikatnie w szoku. Ogólnie torowisko wygląda na bardzo zadbane i wyremontowane, zwrotnice dwuiglicowe, zabezpieczone sygnalizacją świetlną (taka sama jest u nas przy PZU) czyli > oraz X, odpowiednio kierunek jazdy i blokada zwrotnicy. Jedyne co mnie zdziwiło, to blokada zwrotnicy załącza pantograf na sieci poprzez hamowanie.
Linie tramwajowe dobrze rozbudowane, pętle dwutorowe z żeberkami na końcu... Jedyna linia 1 była jednotorowa z mijankami na długości około 1 km.

Autobusy...
Marzenie dla Janusza...
Autobusy w ostatnim czasie (jakieś 5 lat) zostały wymienione... teraz pod dworcem skąd zaczynają z 5 linii średnio na przystanek przelotowy przyjeżdża autobus co minutę... Jeżdżą bardzo szybko a to dlatego, że wszystkie mają dość ściśnięty rozkład jazdy, a pokazuje to pokładowy komputer znany z naszego systemu w autobusach i tramwajach (+1 i -1 itd). Przejechałem się jednym przegubowym Conecto... wrażenia są jak najbardziej zadowalające... 60 km/h w mieście to marzenie, a co poniektóre osobówki zostawały daleko w tyle...
Wyświetlacze... coś pięknego, świetne kolory... w nocy widoczny numer z daleka... po prostu bajka...

PKS Bydgoszcz dość mocno widoczny w mieście, a to za sprawą komunikacją pozamiejską z taborem dość nowoczesnym (widoczne w ilości 16 sztuk Setra S415NF z klimatyzacją) Eurlidery, A0808 itd. Scanie Irizary wyglądało to dość nowocześnie.

No i co mnie pozytywnie zaskoczyło... to komunikacja nocna... dość często kursująca robi bardzo pozytywne wrażenie...

Ogólnie ujmując, piękne widoki przeważnie w nocy... nowa opera, rzeka Brda robią bardzo pozytywne wrażenie i chętnie tam jeszcze powrócę. Polecam wszystkim... Foty będą później...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Piotr Radoliński » 17 marca 2013, 17:35

Wojciech Liberda pisze:Tramwaje
W 2012 roku wybudowano nową odnogę linii do Dworca Głównego (...). Odnoga ma jakieś 2-3 km z nowym mostem pylonowym na rzeką Brdą, oświetlonym w nocy z torowiskiem wydzielonym w 90%.
Bydgoszcz posiada tory o rozstawie 1000 mm, czyli mniejszym od Częstochowy, podobną ma tylko Łódź, Toruń oraz Grudziąc. ...
..ja bym dorzucił jeszcze Elbląg - z wąskim rozstawem szyn. Co do nowego odcinka linii tramwajowej należałoby wspomnieć, że jego dokładna długość to 1,75 km a koszt budowy to 80 mln zł - czyli przelicznik znacznie mniej korzystny niż u nas w Częstochowie przy TnB.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Janusz Karlikowski » 17 marca 2013, 17:52

Trochę nie ten wątek, ale Wojtek pisze o połączeniu z dworcem kolejowym. U nas za 2 lata wzrośnie ranga dworca na Stradomiu (zakładam, że osobówki, przyspieszone wszelkiej maści też tu zagoszczą np. do Wrocławia, Poznania), więc cały czas mam przed sobą wizję linii 5 po drodze byłem bocznicy Węglobloku i Słowackiego. Linia miała kończyć na Skwerze Sokołów.
Czy w perspektywie rozwoju dworca na Stradomiu nie można by pomyśleć o takiej odnodze. Ewentualnie od Ronda Mickiewicza. Taki tramwaj mógłby jechać np. z Promenady tylko (zakładam cały czas wejście taryfy przesiadkowej od 01.01.2014)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Piotr Radoliński » 17 marca 2013, 17:55

Wojciech Liberda pisze:Autobusy...
Autobusy w ostatnim czasie (jakieś 5 lat) zostały wymienione... ...
....ale nie cały tabor. Z nowych pojazdów są Solarisy SU12 i SU 18, Mercedesy Conecto LF i G, Mercedesy Citaro O345G, O530, O530G. Jest też sporo starszych pojazdów - to MAN-y i Volvo.

Warto jeszcze wspomnieć, że bilet normalny-jednoprzejazdowy kosztuje 3,20 zł a bilet czasowy - 60-minutowy to koszt 4,20 zł.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Wojciech Liberda » 17 marca 2013, 21:35

Piotr Radoliński pisze:
Wojciech Liberda pisze:Autobusy...
Autobusy w ostatnim czasie (jakieś 5 lat) zostały wymienione... ...
....ale nie cały tabor. Z nowych pojazdów są Solarisy SU12 i SU 18, Mercedesy Conecto LF i G, Mercedesy Citaro O345G, O530, O530G. Jest też sporo starszych pojazdów - to MAN-y i Volvo.

Warto jeszcze wspomnieć, że bilet normalny-jednoprzejazdowy kosztuje 3,20 zł a bilet czasowy - 60-minutowy to koszt 4,20 zł.


Kupiłem sobie całodobowy za 12PLN... o 5.30 rano w tramwaju pokazała się kontrola biletów :P
A o Elblągu zapomniałem... :(

Zapomniałem dopisać, że od Dworca aż do Jagiellońskiej na każdym przystanku jest dynamiczny system informacji pasażerskiej, bardzo pomocny... takiego systemu brakuje mi w Częstochowie, a dokładnie na linii TnB, mam nadzieję, że nie braknie na TnP...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 marca 2013, 13:47


Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Szymon Kryczka » 20 marca 2013, 14:22

Tramwaj ok 40 km? Żart ? :)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Wojciech Liberda » 20 marca 2013, 14:46

Szymon Kryczka pisze:Tramwaj ok 40 km? Żart ? :)


To nie żart... zastanawiają się jakim sposobem można za kasą UE to zrobić..
z drugiej strony, właśnie remontują linie D29-25, więc z drugiej strony trochę to dziwne i szkoda kasy... ale gdyby wypaliło to proponuję tramwaj dwusystemowy, który może jeździć poza miastem (wyższe napięcie 3kV) i w mieście.. warunek: musi mieć rozstaw 1000 mm :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 marca 2013, 14:54

Na tym tle nasze 4 km wypadają blado... Szkoda, że mamy taki skromny plan :( Choć też zastanawiam się nad celowością budowania tramwaju pomiędzy tymi miastami skoro trwa remont linii kolejowej. Niby jest po drodze parę wsi, ale nie wiem czy to nie zbędna inwestycja

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Szymon Kryczka » 20 marca 2013, 15:53

Tramwaj do Olsztyna - do Term!

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Łukasz Najman » 20 marca 2013, 16:56

Jadący z Kłobucka ! :D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 marca 2013, 17:06

Szymon Kryczka pisze:Tramwaj do Olsztyna - do Term!

Taa... z Rakowskiej przez Bugajską :P A tak serio to w mieście można było coś więcej zaplanować. Najwyżej nie dalibyśmy rady zrobić.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7067
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Tomasz Rorat » 21 marca 2013, 07:22

Bo my podchodzimy do tego poważnie.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Tomasz Haladyj » 21 marca 2013, 20:15

Tramwaj jest dziś tak uniwersalnym środkiem transportu, że na różnych odcinkach może mieć formę: metra w tunelu i tramwaju ulicznego (Rouen i Marsylia - Francja), tramwaju i pociągu podmiejskiego (Miluza - też Francja, Nordhausen i Chemnitz - w Niemczech i do tego wiele systemw tzw. miejskich kolejek w tym kraju, ktróre nierzadko łączą miasta oddalone od siebie o 30-40 km).

Widziałem ten projekt toruńsko-bydgoski. Linia miałaby biec śladem istniejącej bodajże do lat 50. czy 60. linii kolejowej na północnym brzegu Wisły. Wtedy była to trasa normalnotorowa i urywała się przed Bydgoszczą. Teraz, z racji wpięcia w sieć tramwajową obu miast (korzystają z rozstawu 1000 mm) - wąskotorowa. Na moście przez Wisłę w Fordonie byłby splot toru wąskiego z normalnotorowym linii Bydgoszcz - Chełmża. W miastach tramwaj jechałby normalnie na torowisku.
Podsumowując: w mieście jako tramwaj, poza miastem - jak kolejka, takie coś na wzór polskiego / warszawskiego WKD. To nie kosmos tylko praktykowane rozwiązanie z Europy.

Poniżej inauguracja najnowszej linii tramwaju w Miluzie, która po mieście jedzie ulicami, po czym zjeżdża na linie kolejową:
http://www.railforthevalley.com/wp-cont ... Train1.jpg
http://farm3.staticflickr.com/2539/5812 ... f044_z.jpg

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 21 kwietnia 2013, 23:25

@Wojciech Liberda: Dziękuje że opisałeś naszą bydgoską komunikacje i nasze piękne miasto. Mam nadzieje ze widziałeś nasza perełkę czyli Wyspę Młyńską. Widzę że się podobało :)

PKS Bydgoszcz juz ma autobusów Setra S315NF z ponad 20 sztuk. Przybywa MANów NUxx3 których jest teraz 6 sztuk. Przybywa też MANów ULxx3 których też przybywa że trudno się połapać ile ich przybyło. Z nieoficjalnych informacji wiem że PKS zamówił 6 Solbusów Solway SL11. Nadal na liniach miejskich PKS wypożycza od Solbus 2 Solcity SM12 które jeżdzą albo na linii 80 ,albo na podmiejskich najczęściej do Solca Kujawskiego.

@Piotr Radoliński: Wiek pójdzie w dół i to za pół roku jeśli wszystko pójdzie szybko. Bo MZK szykuje kolejny przetarg na autobusy. Kolejne 14 sztuk. Do końca lipca powinna dojechać kolejna transza Solarisów: 2 SU 8.6, 2 SU12, 1 SU18. Miasto bierze udział w konkursie na dofinansowanie autobusów gazowo-hybrydowych " Gazela" w ilości 10 sztuk, nie wiadomo czy dostanie je MZK czy będzie przetarg?


--------------------------
UM Bydgoszcz/ ZDMiKP mają plany wyciąć stare Volva i MANy bo chcą pociąć wielki pakiet MZK na 8 pakietów. Szykuje sie walka prywciarzy(PKS Bydgoszcz/MKA, Mobilis group, DLA Wrocław, Irex/Meteor, KDD Gackowski Niemcz & Blue Line, Veolia Transport/Deutsche Bahn) w Bydgoszczy. Ciekawe ile z tego wygra MZK?:

info z www.forum.komunikacja.bydgoszcz.pl:
spooney pisze:10.04.2013 Wstępne ogłoszenie informacyjne >> http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0

Umowa na 8 lat, części takich jak cz.1 jest w sumie 8, każda ma tyle samo wzkm :)

Krótki opis rodzaju oraz ilości lub wartości dostaw lub usług:
Świadczenie usług przewozowych na liniach autobusowych w ramach sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy.

Części
To zamówienie podzielone jest na części: tak

(...) II.8)Informacje dodatkowe:
Planuje się niniejsze zamówienie udzielić w częściach z których każda stanowić będzie przedmiot odrębnego postępowania. Zamawiający zastrzega sobie możliwość łączenia poszczególnych części w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia.

Informacje o częściach zamówienia
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Część nr: 1
Nazwa: Świadczenie usług przewozowych na liniach autobusowych funkcjonujących w ramach sieci miejskiej komunikacji zbiorowej w Bydgoszczy


1)Krótki opis:
Zamówienie obejmuje wykonywanie usług przewozowych na liniach autobusowych funkcjonujących w ramach sieci miejskiej komunikacji zbiorowej w Bydgoszczy w okresie od 1.1.2014r do 31.12.2021 r.

(...) 3)Wielkość lub zakres:
Kilka linii autobusowych ? szacowana liczba wozokilometrów 10.253.054,8.


Poza tym zmieniły się treści wcześniejszych ogłoszeń (brak podanych wzkm):
- stare nr 6 >> nowe nr 10 http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... cle/929/ogłoszenie10.pdf
- stare nr 7 >> nowe nr 9 http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... cle/928/ogłoszenie9.pdf

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 21 kwietnia 2013, 23:25

@Wojciech Liberda: Dziękuje że opisałeś naszą bydgoską komunikacje i nasze piękne miasto. Mam nadzieje ze widziałeś nasza perełkę czyli Wyspę Młyńską. Widzę że się podobało :)

PKS Bydgoszcz juz ma autobusów Setra S315NF z ponad 20 sztuk. Przybywa MANów NUxx3 których jest teraz 6 sztuk. Przybywa też MANów ULxx3 których też przybywa że trudno się połapać ile ich przybyło. Z nieoficjalnych informacji wiem że PKS zamówił 6 Solbusów Solway SL11. Nadal na liniach miejskich PKS wypożycza od Solbus 2 Solcity SM12 które jeżdzą albo na linii 80 ,albo na podmiejskich najczęściej do Solca Kujawskiego.

@Piotr Radoliński: Wiek pójdzie w dół i to za pół roku jeśli wszystko pójdzie szybko. Bo MZK szykuje kolejny przetarg na autobusy. Kolejne 14 sztuk. Do końca lipca powinna dojechać kolejna transza Solarisów: 2 SU 8.6, 2 SU12, 1 SU18. Miasto bierze udział w konkursie na dofinansowanie autobusów gazowo-hybrydowych " Gazela" w ilości 10 sztuk, nie wiadomo czy dostanie je MZK czy będzie przetarg?


--------------------------
UM Bydgoszcz/ ZDMiKP mają plany wyciąć stare Volva i MANy bo chcą pociąć wielki pakiet MZK na 8 pakietów. Szykuje sie walka prywciarzy(PKS Bydgoszcz/MKA, Mobilis group, DLA Wrocław, Irex/Meteor, KDD Gackowski Niemcz & Blue Line, Veolia Transport/Deutsche Bahn) w Bydgoszczy. Ciekawe ile z tego wygra MZK?:

info z http://www.forum.komunikacja.bydgoszcz.pl:
spooney pisze:10.04.2013 Wstępne ogłoszenie informacyjne >> http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE ... HTML&src=0

Umowa na 8 lat, części takich jak cz.1 jest w sumie 8, każda ma tyle samo wzkm :)

Krótki opis rodzaju oraz ilości lub wartości dostaw lub usług:
Świadczenie usług przewozowych na liniach autobusowych w ramach sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy.

Części
To zamówienie podzielone jest na części: tak

(...) II.8)Informacje dodatkowe:
Planuje się niniejsze zamówienie udzielić w częściach z których każda stanowić będzie przedmiot odrębnego postępowania. Zamawiający zastrzega sobie możliwość łączenia poszczególnych części w ramach niniejszego przedmiotu zamówienia.

Informacje o częściach zamówienia
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Część nr: 1
Nazwa: Świadczenie usług przewozowych na liniach autobusowych funkcjonujących w ramach sieci miejskiej komunikacji zbiorowej w Bydgoszczy


1)Krótki opis:
Zamówienie obejmuje wykonywanie usług przewozowych na liniach autobusowych funkcjonujących w ramach sieci miejskiej komunikacji zbiorowej w Bydgoszczy w okresie od 1.1.2014r do 31.12.2021 r.

(...) 3)Wielkość lub zakres:
Kilka linii autobusowych ? szacowana liczba wozokilometrów 10.253.054,8.


Poza tym zmieniły się treści wcześniejszych ogłoszeń (brak podanych wzkm):
- stare nr 6 >> nowe nr 10 http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... cle/929/ogłoszenie10.pdf
- stare nr 7 >> nowe nr 9 http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... cle/928/ogłoszenie9.pdf

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 22 kwietnia 2013, 12:01

Zaczyna się jęczenie związkowców że MZK zabiorom linie:

Częściowa prywatyzacja komunikacji miejskiej może nam zaszkodzić
Nie płacz, kiedy odjadą?


Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w międzynarodowym serwisie zamieścił informację tym, że zamierza sprzedać obsługę komunikacji miejskiej. Jeśli tak się stanie MZK może upaść.

Łukasz Niedźwiecki, zastępca prezydenta Bydgoszczy, przyznał, że oferta składa się z 8 pakietów.

- Naszym celem jest obniżenie kosztów komunikacji publicznej przy zachowaniu, a nawet podniesieniu jakości - oświadcza wiceprezydent Łukasz Niedźwiecki. - W tym celu chcemy zwiększyć konkurencyjność w postępowaniach przetargowych oraz podpisywać umowy na okresy dłuższe niż obecnie.

Oczywiście propozycję prezydenta będzie musiała zatwierdzić Rada Miasta. Radni, prawdopodobnie, ze stosownym projektem uchwały zapoznają się już w maju. Chodzi o to, by ewentualny przetarg mógł odbyć się we wrześniu, a umowy podpisane na lata 2014-2021 wejść w życie od 1 stycznia przyszłego roku. Miejskie Zakłady Komunikacyjne od lat startują z powodzeniem w kolejnych przetargach. Mimo to... - MZK będą równorzędnym oferentem i nie ma gwarancji, że wygrają przetargi - przyznaje zastępca prezydenta.

Gwarancji rzeczywiście brak i jest to powód uaktywnienia się tych, którzy twierdzą, że pomysł, jeśli zostanie zrealizowany, przyniesie więcej szkód niż pożytku.

- Działania obecnego prezydenta i szefa bydgoskiej Platformy Obywatelskiej szkodzą miastu oraz samej partii. Przypomina to wizję księgowego z SKR-u (kółek rolniczych z czasów PRL - przyp. red). Transport zawsze musi być dotowany, tak jest na całym świecie - uważa Krzysztof Tadrzak, członek PO, były wiceprezydent Bydgoszczy. - Mam prawo tak twierdzić, bo się komunikacją zajmowałem. Poza tym, zatrudniając firmy zewnętrzne miasto pozbędzie się wpływów z podatku dochodowego i wtedy okaże się, że oszczędności wcale nie są tak wielkie.

Przeciwko sprzedaży usług komunikacyjnych wypowiadają się także związkowcy.

- Jeśli ktoś twierdzi, że transport w Bydgoszczy jest drogi, to nie zna jego specyfiki - mówi Andrzej Arndt, przewodniczący związku pracowników komunikacji miejskiej. - Droga jest organizacja transportu, którą MZK się nie zajmują. Jesteśmy najtańsi! Gdyby było inaczej, nie wygrywalibyśmy przetargów.

Andrzej Arndt chce publicznej debaty na ten temat. Natomiast Bydgoska Liga Rodzin (organizacja wchodząca w skład Stowarzyszenia ?My Bydgoszczanie?) domaga się wycofania się miasta z tego projektu.

- Jesteśmy lojalni, najpierw więc poczekamy na to, co prezydent zrobi podczas najbliższej sesji - twierdzi Bogdan Dzakanowski, szef BLR. - Mieliśmy przecież rację, ceny za wywóz śmieci mogą być niższe. Jeśli prezydent znowu sięgnie do kieszeni mieszkańców; sprzeda komunikację, skróci trasy linii autobusowych i zabierze ulgi, zaczniemy realizować plan ?B?, czyli zbierać podpisy pod referendum.

http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... IdTag=3790


Pan Arndt czego się boi skoro MZK umie wygrywać przetargi od dawna. Ubiegłoroczne w 100% zgarneli (51/58/73/76, 71, 92), wiec w czym problem. Mam nadzieje że UM Bydgoszcz/ZDMiKP będą niegięte i ogłosi przetargi w takich pakietach.

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 27 kwietnia 2013, 12:55

Ratusz chce skończyć z monopolem MZK. Kto będzie nas woził?
Krzysztof Aładowicz

Tylko dwie miejskie linie autobusowe jeżdżące po Bydgoszczy są dzisiaj w rękach prywatnych przewoźników - 69 i 80

Linie autobusowe będą wystawiane do przetargu w niewielkich pakietach, aby jak najwięcej przewoźników mogło zdobyć zamówienia
Tylko dwie miejskie linie autobusowe jeżdżące po Bydgoszczy są dzisiaj w rękach prywatnych przewoźników. Trasę linii nr 69 łączącej Błonie z Fordonem obsługuje Mobilis, a nr 80 jeżdżącej z dworca głównego na lotnisko - bydgoski PKS. Pasażerów pozostałych linii wożą autobusy należących do miasta Miejskich Zakładów Komunikacyjnych. 31 grudnia MZK kończy się duża umowa, która gwarantowała właśnie tej firmie obsługę prawie 20 linii dziennych i wszystkich nocnych.

Na stronie internetowej Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej pojawiło się wstępne ogłoszenie informacyjne, z którego wynika, że całe nowe zamówienie będzie podzielone aż na osiem części. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej planuje pogrupować linie autobusowe w niewielkie pakiety liczące po dwie, trzy linie i wystawić je na przetarg. A to spowoduje, że MZK będzie musiało się mocno postarać, aby przetargi wygrać i utrzymać swój stan posiadania. Poprzedni przetarg na te linie wyglądał w ten sposób, że ZDMiKP ogłosiło jedno postępowanie na całość. Prywatni przewoźnicy nie mieli w nim szans, więc MZK były jedyną firmą starającą się o kontrakt i wygrały.

Drogowcy na razie odmawiają udzielenia informacji, jak będą wyglądały poszczególne pakiety. Wiadomo jedynie, że przetargi będą dotyczyły linii nr 52, 53, 54, 55, 56, 59, 64, 65, 66, 67, 68, 70, 74, 77, 79, 81, 93, 94, 31N, 32N, 33N, 34N i 35N.

- Taka procedura na pewno sprzyja wejściu na rynek większej ilości przewoźników. Natomiast logistyczne zarządzanie komunikacją przy takim rozproszeniu przewoźników może być bardzo trudne - mówi Paweł Czyrny, prezes MZK.

Jednak prywatne firmy uważają inaczej. Zdaniem Eugeniusza Szymonika, prezesa Mobilisu, takie rozproszenie umowy może być bardzo dobrym posunięciem.

- Z punktu widzenia mojej firmy, która jest bardzo duża, nie jest to jednoznacznie korzystne. Dla nas najbardziej optymalne są zamówienia do obsługi 50 autobusami z umową na 10 lat. W Bydgoszczy te zamówienia wydają się drobniejsze - wyjaśnia. - Ale to na pewno wpłynie na to, że wystartuje większa ilość firm w przetargu, a jak wiadomo, konkurencja bardzo dobrze wpływa i na komunalne, i na prywatne firmy - dodaje.

Szczegóły przetargu na razie nie są znane. Wiele wskazuje na to, że ratusz jest zdeterminowany do tego, aby osłabić pozycję MZK lub zmusić miejską firmę do znacznego obniżenia kosztów. Długa, ośmioletnia umowa powoduje, że nowym firmom opłaci się inwestowanie w tabor i zaplecze techniczne.

Miejski przewoźnik nie zasypuje jednak gruszek w popiele. MZK ostro inwestuje w nowy tabor. Firma już kupiła 14 nowych solarisów, zamówiła pięć kolejnych, a jeszcze w kwietniu ogłosi przetarg na 14 nowych pojazdów. W ten sposób wymienia najstarsze modele autobusów, które mają już nawet po 15 lat.

Gdyby wygrał wariant pesymistyczny dla MZK, to nie oznacza też, że firma zniknie z rynku. Cały czas zajmować się będzie obsługą linii tramwajowych i ma zagwarantowaną obsługę linii nr 51, 58, 71, 73, 76 i 92, na które wygrała w ubiegłym roku przetargi.

Wiadomo, że przeciwko planom ratusza będą protestować związki zawodowe działające z MZK. Uważają oni, że jest to zamach na ich firmę i próba osłabienia jej pozycji.

Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z2RevOF5dG

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 kwietnia 2013, 17:19

Tylko pozadrościć.

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 30 kwietnia 2013, 12:57

MZK się burzy na myśl stracenia monopolu:

Burza w MZK po publikacji ?Expressu Bydgoskiego?
Wiceprezydent Bydgoszczy: - Miasto musi dbać o dobro mieszkańców, a nie spółki


Pracownicy MZK zatrudnią ekspertów, którzy ocenią, czy prezydent postępuje zgodnie z prawem. Natomiast WZZ ?Sierpień ?80? żąda bezpłatnej komunikacji.
We wtorek w hali zajezdni tramwajowej podczas porannej przerwy śniadaniowej zebrało się ponad 80 osób. Spotkanie zostało zwołane po poniedziałkowej publikacji ?Expressu?, dotyczącej planów wpuszczenia na bydgoski rynek nowych firm transportowych.
Reklama

- MZK wychodzą na prostą - przypomina Andrzej Arndt, przewodniczący związku pracowników komunikacji. - Plany prezydenta są dla nas kompletnie niezrozumiałe, zwłaszcza że spłacanie długów spółki odbywało się kosztem pracowników. Zatrudnimy ekspertów, którzy przygotują analizę sytuacji i ocenę postępowanie prezydenta. Chcemy wiedzieć, czy powinniśmy zawiadomić o wszystkim prokuraturę.
image

Związkowcy ?Sierpnia ?80? domagają się bezpłatnych przejazdów Fot.: Tomasz Czachorowski

Pracownicy MZK krytykują postępowanie władz. - Pracuję w tej firmie ponad 30 lat - mówi Paweł Mistera, kierowca. - Ratuszowi chodzi tylko o to, by rozłożyć na łopatki komunikację miejską. Ona nie jest własnością prezydenta, ale każdego mieszkańca.

Związkowcy z MZK od kilku tygodni próbują spotkać się z prezydentem - na razie bezskutecznie.

Natomiast Łukasz Niedźwiecki, zastępca prezydenta Bydgoszczy, oświadczył, że urząd musi zaspokoić potrzeby mieszkańców, a nie spółki. - MZK jest podmiotem prawa handlowego, powołanym do świadczenia usług transportu - przypomina wiceprezydent. - Miastu, jako właścicielowi spółki, zależy na jej dobrym funkcjonowaniu, dlatego pełni w stosunku do niej funkcje nadzorcze, ale i wspiera, na przykład kapitałowo (...). Wykluczona jest natomiast pomoc, polegająca na organizowaniu transportu publicznego pod możliwości MZK, a nie pod potrzeby pasażerów. Wiemy, że bydgoszczanie chcą podróżować w dobrych warunkach (...).

Komunikacja miejska budzi emocje nie tylko w MZK. Także wczoraj przy Dworcu Głównym PKP pikietowali członkowie Wolnego Związku Zawodowego ?Sierpień ?80?. - Przejazdy powinny być darmowe w całej Polsce - twierdzi Patryk Kosela, rzecznik WZZ ?Sierpień ?80?. - Kampanię prowadzimy od jesieni ubiegłego roku. Bezpłatna komunikacja przyniesie korzyści i ekonomiczne, i społeczne.

Zdaniem związkowców, zmniejszy się ruch pojazdów, a tym samym stopień zużycia nawierzchni jezdni oraz obniży poziom zanieczyszczenia powietrza.

Ratusz ma jednak inny pogląd. - Finansowanie komunikacji miejskiej wyłącznie z budżetu miasta wiązałoby się z koniecznością przeznaczenia na ten cel dodatkowo ponad 92 milionów złotych - wyjaśnia Łukasz Niedźwiecki, zastępca prezydenta. - Z ekonomicznego punktu widzenia takie rozwiązanie nie jest możliwe.

?Sierpień ?80? uważa, że darmową komunikację można sfinansować z budżetów gmin, z pieniędzy, których nie trzeba będzie wydawać na np. naprawę dróg.

http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 7&IdTag=85


Wróć do „Systemy transportowe - organizacja komunikacji, infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość