BYDGOSZCZ

Tematy związane z zagadnieniem organizacji transportu ludności (systemy, zarządzanie, itp).
Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 27 kwietnia 2014, 10:11

Przetarg na 18 sztuk nowych autobusów wygrał Solaris Bus & Coach.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Piotr Radoliński » 02 lipca 2014, 12:48


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Piotr Radoliński » 08 lipca 2014, 16:10


Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 19 lipca 2014, 12:28

Solbusy SM18 dla KDD Trans o.Bydgoszcz:

http://www.kdd-trans.com.pl/galerie/20- ... -autobusow

nowa strona KDD: http://www.kdd-trans.com.pl/

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 30 lipca 2014, 15:02

Nowy Solaris Urbino 18 przyjechał do MZK Bydgoszcz:

Spooney:
Pierwszy nowiuteńki Solaris Urbino 18 zameldował się właśnie na zajezdni MZK Bydgoszcz :D Odróżnia się od poprzedników innym układem siedzeń, pomarańczowym wyświetlaczem (jak w tramwajach), elektroniczną brygadówką, klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej :) Razem zakupiono 7szt. SU18 i 11szt. SU12 :)

Obrazek

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=3400

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 13 sierpnia 2014, 12:16

Komunikacja podmiejska ZDMiKP rozwija się w Powiecie Bydgoskim:

Białe Błota chcą trzeciej linii autobusowej

Znamy szczegóły rozwoju komunikacji międzygminnej na terenie Białych Błot. Ucieszą się mieszkańcy Łochowa, Łochowic i Lisiego Ogona.

- Jeszcze w październiku tego roku chcielibyśmy wydłużyć wszystkie kursy linii nr 92 z Murowańca aż do Łochowa - przyznaje Katarzyna Kirstein-Piotrowska, wójt Białych Błot.

Kilka dni temu informowaliśmy, że władze Białych Błot planują rozmowy z bydgoskim zarządem dróg na temat rozwoju połączeń autobusowych. Dziś już wiemy, że podobnie jak Osielsko, tak i Białe Błota stawiają na rozbudowę siatki połączeń w ramach organizowanej przez Bydgoszcz autobusowej komunikacji międzygminnej.

- Jeszcze w październiku tego roku chcielibyśmy wydłużyć wszystkie kursy linii nr 92 z Murowańca aż do Łochowa - przyznaje Katarzyna Kirstein-Piotrowska, wójt Białych Błot. - Dzięki temu wykorzystamy budowaną właśnie drogę, która połączy obie wsie. No i skomunikujemy Łochowo ze stolicą gminy i jej urzędem - dodaje.

Czytaj: Szykują się spore zmiany na liniach międzygminnych

Ale to nie koniec. Wójtowa zdradza nam bowiem, że z ZDMiKP omawiany będzie też temat uruchomienia trzeciej linii autobusowej. Przypomnijmy, że obecnie funkcjonują dwie: 91, która łączy bydgoskie Błonie, Białe Błota, Ciele, Zielonkę i Przyłęki oraz linia 92 z Błonia, przez Białe Błota i Lipniki do Murowańca.

- Chcielibyśmy, żeby trzecia połączyła z Bydgoszczą leżące w linii prostej Łochowice, Łochowo i Lisi Ogon - potwierdza Katarzyna Kirstein-Piotrowska. - Na razie rozważamy dwa warianty. W pierwszym byłaby mowa o przedłużeniu linii nr 56 z ulicy Nakielskiej w Bydgoszczy, a w drugim - uruchomienie zupełnie nowego połączenia. Niezależnie jednak od tego wyboru chcemy, żeby wszystkie te trzy wsie miały swój autobus już w przyszłym roku - dodaje wójtowa.

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /140809317

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 sierpnia 2014, 19:32


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 sierpnia 2014, 19:32


Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Jakub Szymanowski » 13 sierpnia 2014, 22:59

W Bydgoszczu( ;) ) dbają...

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 04 listopada 2014, 14:01

Kujawsko-Pomorskie szykuje mega przetarg na międzymiastowe linie
Autor: Aleksander Kierecki

Województwo Kujawsko-Pomorskie poinformowało o zamiarze ogłoszeniu przetargu na obsługę aż 30 wojewódzkich linii autobusowych i to przez okres 10 lat! Zwycięski przewoźnik ma rozpocząć obsługę wybranych połączeń od 1 listopada 2015 r. Warto dodać, że w tym regionie będzie to już drygi tak potężne zamówienie na obsługę autobusowych połączeń. W zeszłym roku przetarg na pakiet 14 tras ogłosiła Gmina Inowrocław i ten kontrakt wygrała firma Kujawy-Trans, Pakość z ceną 4 730 704,18 PLN brutto. Wówczas zakontraktowana liczba wzkm wyniosła 528 252,92. Teraz będzie ich zdecydowanie więcej, gdyż zakres zamówienia obejmuje najważniejsze relacje w regionie i to przez okres 10 lat (poniżej lista, numer linii i trasa):

1 100 Brodnica?Lipno
2 103 Bydgoszcz?Inowrocław
3 104 Bydgoszcz?Radziejów
4 107 Bydgoszcz?Żnin
5 110 Inowrocław?Żnin
6 111 Toruń?Radziejów
7 112 Toruń?Brodnica
8 113 Toruń?Golub Dobrzyń
9 114 Toruń?Inowrocław
10 115 Toruń?Dobrzyń N/wisłą
11 116 Toruń?Rypin
12 118 Wąbrzeźno?Brodnica
13 119 Włocławek?Lipno
14 121 Włocławek?Radziejów
15 200 Bydgoszcz?Barcin
16 202 Bydgoszcz?Mogilno
17 207 Bydgoszcz?Rypin
18 208 Inowrocław?Mogilno
19 209 Inowrocław?Strzelno
20 211 Mogilno?Barcin
21 212 Mogilno?Żnin
22 213 Piotrków Kujawski?Lubień Kujawski
23 215 Toruń?Ciechocinek
24 216 Włocławek?Aleksandrów Kujawski
25 217 Włocławek?Inowrocław
26 218 Bydgoszcz?Janowiec Wlkp
27 219 Włocławek?Rypin
28 220 Golub Dobrzyń?Rypin
29 221 Żnin?Kcynia
30 222 Włocławek?Piotrków Kujawski


Nadchodzący przetarg należy wiązać z planami marszałka województwa kujawsko-pomorskiego, Piotra Całbeckiego na zakup 100. nowoczesnych autobusów dla Kujawsko-Pomorskiego Transportu Samochodowego (KPTS). Była o tym mowa przy okazji niedawnego uchwalenia planu transportowego dla całego województwa. Częściowo ta inwestycja miałby zostać dofinansowana z funduszy unijnych. Jeżeli przewoźnik zdążyłby się ?uzbroić się?w nowoczesny tabor byłby niewątpliwie faworytem w postepowaniu na obsługę linii. Dla pasażerów tego typu przetarg to zapowiedź pojawienia się na międzymiastowych połączeniach komfortowego taboru oraz kontrolowanej jakości usług.

http://infobus.pl/text.php?from=main&id=67657

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 20 listopada 2014, 18:37

MZK Bydgoszcz w 2015 roku kupi 40 nowych autobusów.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Mateusz Stacherczak » 30 listopada 2014, 12:24

Coś więcej na ten temat?

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Wojciech Liberda » 30 listopada 2014, 14:48

Mateusz Stacherczak pisze:Coś więcej na ten temat?
Tak wybory są dzisiaj :)

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 01 grudnia 2014, 21:09

Miasto Bydgoszcz w budżecie na 2015 dla planuje wydać MZK Sp. z o.o. - 49,9 mln zł na 41 autobusów dla MZK Bydgoszcz.

info: http://www.bydgoszcz.pl/miasto/aktualno ... _rok_.aspx

-----------------
Poza tym odbieramy w styczniu 11 nowych Solarisów Urbino 12 z EURO 6. Które dołączą do 7 przegubowych Urbino 18 z EURO 6.

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 20 grudnia 2014, 15:03

PKS Bydgoszcz walczy o linie:

KIEROWCY PKS GROŻĄ STRAJKIEM


Czy autobusy międzymiastowe wyjadą na swoje trasy? Kierowcy bydgoskiego PKS zapowiadają protest. Nie zgadzają się z decyzją władz regionu, aby pasażerów na większości linii woził inny przewoźnik. Marszałek województwa chce ratować miejsca pracy w Kujawsko-Pomorskim Transporcie Samochodowym.

Ponad sześćset kursów dziennie na kilkudziesięciu liniach w całym regionie. Pomimo dobrej kondycji spółki ponad czterystu pracowników bydgoskiego PKS obawia się o swoje zatrudnienie. Za rok przewoźnik może utracić większość z obsługiwanych połączeń. - Martwimy się o swoją pracę, o naszą przyszłość ale też o przyszłość firmy, bo jak nie będzie firmy to dla nas nie będzie pracy - mówi Grzegorz Styka, kierowca PKS Bydgoszcz.

Roszady wśród przewoźników autobusowych zapowiedział marszałek województwa. Na trzydziestu liniach, które dotąd obsługiwał PKS Bydgoszcz, od 2016 roku będą jeździć autobusy Kujawsko-Pomorskiego Transportu Samochodowego, czyli dawnych PKS-ów w Brodnicy, Inowrocławiu, Lipnie i Włocławku. - Będziemy zlecać bez przetargu, bo mamy takie prawo, będziemy z tego prawa korzystać w taki sposób, by nie burzyć ukształtowanego już rynku - twierdzi Piotr Całbecki, marszałek województwa kujawsko-pomorskiego.

Jednak przedsiębiorcy, który na tym rynku działają nie godzą się na bezprzetargowe rozdzielanie połączeń. Takie posunięcie uważają za niesprawiedliwe. - Dwie trzecie dla jednej firmy - czyli 30 linii, a 15 dla pozostałych. Gratuluję, panie marszałku, poczucia humoru. Dla nas jest to monopol KPTS - mówi Artur Bogusławski, rzecznik związków zawodowych w PKS Bydgoszcz.
Wzięliśmy odpowiedzialność za 1000 osób, które pracują w KPTS i tam też są pracownicy, tam też są związki zawodowe, mają wspólny interes by zachować miejsca pracy - tłumaczy marszałek Całbecki.

Piotr Całbecki zapowiadał rozmowy z przewoźnikami, do spotkania wciąż nie doszło. W przesłanym związkowcom piśmie marszałek uzasadnia decyzje, które już zostały podjęte. - Związki zawodowe nie wyrażają opinii pozytywnej na temat tego pisma, nie zgadzamy się z interpretacją pana marszałka - mówi Artur Bogusławski, rzecznik związków zawodowych w PKS Bydgoszcz. Władze województwa deklarują, że wszelkie zmiany nie wpłyną na komfort podróży pasażerów. Związkowcy nie wykluczają, że jeśli nie dojdą do porozumienia z marszałkiem, przeprowadzą protesty.

http://bydgoszcz.tvp.pl/18145793/kierow ... -strajkiem [Video]

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4269
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Bartosz Kowalski » 20 grudnia 2014, 15:46

Jeden z naszych kolegów bardzo się cieszył że nowa ustawa ucywilizuje transport. A tym czasem linie które obsługuje PKS Bydgoszcz nowym lub kilkuletnim taborem, większości autobusami z klimatyzacja przejmie KPTS który wyśle na nie stare Autosany i Jelcze PR110D. Jak tak ma wyglądać to cywilizowanie transportu to ja dziękuje. Oczywiście by ratować trupa jakim jest KPTS firma dostanie te najbardziej dochodowe trasy.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 grudnia 2014, 18:18

Nikt nie mówił, że ucywilizuje, ale że da narzędzia do tego. A w praktyce państwowy właściciel zawsze zrobi coś, co nie jest sensowne, ale wynika z układów.

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 20 grudnia 2014, 19:02

Jeśli wierzyć bajka marszałka to kasa na nowe autobusy dla KPTSu sie znajdzie. Mam nadzieje że PKS Bydgoszcz ze swoim marketingiem pokaże KPTSowi że to nie ich teren.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Łukasz Najman » 21 grudnia 2014, 10:03

Chwila chwila. Czy ja dobrze rozumiem. Nowa ustawa pozwala tworzyć monopole, wybierając firmy bez przetargu?

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 21 grudnia 2014, 13:27

Jak widać po tym co robi nasz marszałek, to można. 30 linii idzie do KPTSu a 15 idzie pod przetarg.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4269
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Bartosz Kowalski » 21 grudnia 2014, 13:50

Tak można jeśli podmiot odpowiedzialny za organizację czyli gmina/powiat/województwo są właścicielem przewoźnika.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Łukasz Najman » 21 grudnia 2014, 14:20

No tak, państwowe/miastowe znaczy "lepsze"...

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 05 stycznia 2015, 10:47

MZK Bydgoszcz odbiera niedługo 11 sztuk SU12 EURO6 a szykuje się do przetargu na 41 autobusów. ZDMiKP planuje kolejną optymalizacje. Wiecej:

To będzie jazda. Ponad 50 nowych autobusów. Co jeszcze?

Doskonałe wiadomości dla pasażerów komunikacji miejskiej. Ponad pół setki nowych klimatyzowanych autobusów wyjedzie w tym roku na bydgoskie ulice. Miejskie Zakłady Komunikacyjne mogą inwestować, bo podpisały umowę na świadczenie usług aż do 2022 r. Drogowcy zapowiadają zaś korzystne zmiany w rozkładach.
Artykuł otwarty
Pierwszych 11 nowych "krótkich" solarisów będzie do dyspozycji pasażerów komunikacji miejskiej już w styczniu. To efekt zamówienia jeszcze z ubiegłego roku.

Ale na tym plany inwestycyjne MZK się nie kończą. Do końca tego roku spółka kupi kolejnych 41 autobusów.

[... więcej w linku]

Z nieoficjalnych informacji wynika, że pod uwagę brane jest m.in. wydłużenie linii nr 61 do ul. Rekinowej, dzięki czemu Osowa Góra zyska nowe połączenie, zwiększenie liczby kursów autobusu nr 59 na Kapuściska oraz częstotliwości kursowania linii tramwajowej nr 1 i autobusowej nr 57. A latem miejskim autobusem najprawdopodobniej dojedziemy na plażę w Chmielnikach. Wciąż otwarta jest też sprawa uruchomienia nowej podmiejskiej linii nr 96 z węzła Garbary przez ul. Nakielską, Lisi Ogon, Łochowo i Łochowice. Decyzja zależy od porozumienia Bydgoszczy z nowymi władzami gminy Białe Błota.

Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z3NwDKz5Fy

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 08 stycznia 2015, 10:37

PKS Bydgoszcz rozmawia z marszałkiem:

PRZEŁOM W ROZMOWACH PKS Z WŁADZAMI REGIONU

Przełom w sprawie publicznego transportu autobusowego w regionie. Rozmowy przedstawicieli PKS Bydgoszcz i Urzędu Marszałkowskiego przyniosły nadzieję na rozwiązanie konfliktu. Do końca roku wypracowany zostanie w porozumieniu ze wszystkimi przewoźnikami i samorządami plan transportowy, który obowiązywać będzie od 2017 roku.

Miał być protest, będą rozmowy i konsultacje. - Wspólnie doszliśmy do wniosku, aby pracować razem nad przygotowaniem jak najlepszej oferty dla pasażerów - mówi Magdalena Mike-Gęsicka, Urząd Marszałkowski w Toruniu.

To efekt spotkania prezesa bydgoskiego PKS i przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego. Kontrowersje wokół transportu autobusowego w regionie pojawiły się gdy zarząd województwa przedstawił plany przekazania, bez przetargu około sześćdziesięciu procent połączeń w regionie Kujawsko-Pomorskiemu Transportowi Samochodowemu. W skład tej spółki wchodzą dawne PKS-y z Brodnicy, Inowrocławia, Lipna i Włocławka. Obecnie połączenia te obsługiwane są przez prywatnych przewoźników - w tym PKS Bydgoszcz.

Zarząd województwa ponad połowę połączeń od 2017 roku chciał powierzyć właśnie zarządzanemu przez siebie przewoźnikowi ratując w ten sposób trudną sytuację KPTS-u. - Ustawa daje różne możliwości między innymi jest prawo powierzenia, uważamy, ze to jest nie fair i tak nie powinno być - podkreśla Ryszard Kołutkiewicz, prezes PKS Bydgoszcz.

W opinii związkowców PKS Bydgoszcz wybór KPTS-u jako operatora ponad połowy połączeń uderzy przede wszystkim w obecnych przewoźników, ponieważ w tej sytuacji nieuniknione będą zwolnienia. Dlatego związkowcy zapowiadali protest. Ale już pierwsze rozmowy obu stron przyniosły nadzieję na porozumienie. - Te rozmowy się dzisiaj można powiedzieć zaczęły i ot jest właściwy kierunek, który już dawno powinien być wyznaczony przez urząd marszałkowski - mówi Artur Bogusławski, rzecznik związków zawodowych PKS Bydgoszcz.

Do rozmów zaproszeni zostaną oprócz przewoźników także przedstawiciele samorządów oraz eksperci. - Jesteśmy zgodni co do tego, że jesteśmy w stanie wypracować taką formułę współpracy aby pogodzić interesy wszystkich stron - mówi Magdalena Mike-Gęsicka, Urząd Marszałkowski w Toruniu. Nowy model publicznego transportu autobusowego w regionie znany będzie najpóźniej do końca tego roku.

TVP Bydgoszcz/Zbliżenia
http://bydgoszcz.tvp.pl/18342848/przelo ... mi-regionu [video]

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 15 stycznia 2015, 15:16

Witamy kolejne Solarisy w Bydgoszczy:

11 autobusów wartych miliony wyjedzie na bydgoskie ulice

W nowych autobusach są, m.in. klimatyzacja i bezprzewodowy internet

Jeden nowy, przegubowy autobus wart jest około miliona złotych, krótki - ok. 750 tys. MZK kupił ich w sumie 18, każdy z najwyższej półki.
Na ulice miasta wyjedzie niebawem 11 nowych autobusów miejskich.

- Zastąpią najstarsze pojazdy w miejskim taborze, te, którymi już nie jeździ się ani komfortowo, ani wygodnie - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Mowa o krótkich, 12-metrowych autobusach. Przegubowe, kupione w ramach tego samego, zeszłorocznego kontraktu, wożą już pasażerów. Wyposażenie wszystkich 18 robi wrażenie na pasażerach i umila im podróż: w niskopodłogowych pojazdach mamy do dyspozycji bezprzewodowy Internet, klimatyzację (drzwi otwierają się tylko po naciśnięciu przycisku), czytelną informację pasażerską i system zapowiedzi, cyfrowy monitoring. Zamówione autobusy jako jedyne w bydgoskiej komunikacji miejskiej spełniają najwyższe standardy ekologiczne - normę emisji spalin EURO 6. W niektórych dodatkowo będą zamontowane bramki do liczenia pasażerów. Przydadzą się pracownikom ZDMiKP przy ocenie popularności danej linii.


- Nowe autobusy pojadą na kilku trasach tak, by jak najwięcej mieszkańców miało szansę właśnie nimi dojeżdżać do pracy i szkoły - mówi Paweł Czyrny, prezes MZK. - Będą obsługiwać linie: 54, 57, 59, 61, 66, 74, 80 i 92.

Styczniowe nowości w komunikacji publicznej to dopiero początek tegorocznych zmian. MZK i ZDMiKP zawarły umowę aż do 2022 roku. Dla pasażerów oznacza to tyle, że to ZDMiKP będzie dbał o przejazdy miejskim transportem. W większości, bo linie 55, 67 i 69 obsługuje od zeszłego roku firma KDD Trans.

Do końca roku w Bydgoszczy pojawią się kolejne nowe autobusy. Może ich być nawet 41. - Na pewno rozpiszemy przetarg na 27 sztuk, a zakup kolejnych 14 będzie możliwy, gdy uda się pozyskać na to pieniądze. Będą obsługiwać trzy popularne linie - mówi Paweł Czyrny.

Standard ich wyposażenia będzie podobny do tego, z jakiego cieszymy się, jeżdżąc kupionymi w zeszłym roku autobusami. W większości mają to być pojazdy krótkie, wszystkie: niskopodłogowe, klimatyzowane, z dostępem do sieci Wi-Fi.

- W licznych akcjach i komunikatach zachęcamy bydgoszczan do korzystania z transportu publicznego, zatem jesteśmy zobowiązani do podnoszenia komfortu jazdy - mówi Krzysztof Kosiedowski.

Z tego samego powodu ZDMiKP przyjrzał się dokładnie rozkładom jazdy, ocenił popularność konkretnych linii i wysłuchał opinii pasażerów, by optymalnie dostosować tabor i częstotliwość kursów w godzinach porannego i popołudniowego szczytu do potrzeb mieszkańców.

[wiecej w linku]

http://express.bydgoski.pl/325907,11-au ... ulice.html

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 21 stycznia 2015, 10:48

Gminy chcą rozwijać linie autobusowe ZDMiKP:

Miliony na autobus. Dojazd do podbydgoskich gmin to sprawa priorytetowa i bardzo kosztowna

Linie międzygminne - choć kosztowne dla samorządowych budżetów - są chwalone przez mieszkańców

Międzygminne linie autobusowe cieszą się powodzeniem. Gminy chciałyby rozwijać połączenia, ale na przeszkodzie stoją potężne koszty.
Wojciech Sypniewski, wójt Osielska, uważa, że połączenia z Bydgoszczą komunikacją miejską było strzałem w dziesiątkę.


- Na początku nie było wielu pasażerów, ale z miesiąca na miesiąc frekwencja jest wyższa, co zresztą widać, gdy przejeżdża się koło takiego autobusu - mówi wójt. - Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z ZDMiKP i będziemy ją kontynuować - podkreśla Wojciech Sypniewski.

[...]

- Tylko przedłużenie trasy do Murowańca i Łochowa spowodowało, że nasza dopłata do kursów wzrosła o 50 tysięcy złotych. Łącznie za dwie linie autobusowe płacimy milion 700 tysięcy złotych, to potężne obciążenie dla budżetu gminy i musimy poważnie zastanowić się nad uruchomieniem następnych połączeń albo przedłużaniu obecnych - podkreśla Jan Czekajski, zastępca wójta gminy Białe Błota.
Bydgoszczanie nie płacą

- Jesteśmy otwarci na rozmowy na temat nowych połączeń autobusowych. Zawsze możemy przedstawić taką koncepcję transportu, która będzie dostosowana do możliwości budżetowych okolicznych gmin - zapewnia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP. Podkreśla jednocześnie, że bydgoszczanie nie dokładają złotówki do międzygminnych kursów - finansuje je gmina, na której teren autobus wjeżdża.

http://express.bydgoski.pl/326265,Milio ... towna.html

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Mateusz Stacherczak » 21 stycznia 2015, 20:18

Może już nie długo takie rzeczy będą w pewnym dużym mieście w woj. śląskim...

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 27 stycznia 2015, 20:03

MZK Bydgoszcz odebrała dziś 11 SU12 Euro 6.

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 29 stycznia 2015, 23:46

Tom:
Niestety było już zbyt ciemno na porządną fotę, ale jest dokument z pierwszego dnia kursowania.

Obrazek

http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/v ... 8&start=30

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 05 lutego 2015, 16:58

MZK Bydgoszcz myśli nad kolejnymi bajerami jak gniazdka USB oraz dodatkowymi ciepłymi guzikami:

Będą dodatkowe guziki do otwierania drzwi oraz wejście USB

- W autobusach powinno być więcej tzw. "ciepłych guzików" służących do otwierania drzwi przez pasażerów - postulują podróżni. MZK się zgadza i uwzględni ich prośbę.

- Gdy w pojeździe jest tłok, stojąc po przeciwnej stronie tego "guzika", trzeba się do niego przeciskać. To bardzo niewygodne - pisze czytelnik w liście do "Wyborczej". - Czy coś stoi na przeszkodzie, aby montować te przyciski na poręczach z obu stron? - pyta.

Niebieski przycisk z napisem "Drzwi", który trzeba samemu nadusić, żeby je otworzyć, znajduje się najczęściej na pionowej poręczy z lewej strony wyjścia z autobusu, z prawej go brakuje. Tak jest w nowych klimatyzowanych autobusach kursujących po mieście, w barwach obu przewoźników: MZK i KDD.

- Wiem dokładnie, co odczuwają pasażerowie piszący do "Wyborczej", bo mam dokładnie takie samo spostrzeżenie. Jako pasażer również odczuwam tę niedogodność - wyjaśnia Paweł Czyrny, prezes MZK - Pracujemy teraz nad specyfikacją przetargową i na pewno zapiszemy w niej, że wymóg, aby "ciepłe guziki" znajdowały się po obu stronach drzwi - obiecuje.

To ważne, bo w tym roku Miejskie Zakłady Komunikacyjne planują kolejne duże zakupy. W marcu ma zostać ogłoszony przetarg na 27 nowych autobusów, a w ciągu roku firma planuje zamówić kolejnych 14 wozów.

MZK zastanawia się też nad jeszcze jedną nowością w autobusach. Szefostwo firmy rozważa, czy w nowych autobusach nie powinny być zainstalowane gniazdka USB. Dzięki nim w czasie podróży pasażerowie mogliby doładować telefony komórkowe lub tablety. Na podobne rozwiązanie zdecydował się m.in. Wrocław, gdzie w autobusach przegubowych instalowane są po dwa gniazdka, a w krótkich jedno. - To na pewno w znaczący sposób nie zwiększy kosztów zakupu i eksploatacji autobusu, a może być gadżetem, który zwiększy atrakcyjność komunikacji miejskiej - tłumaczy prezes MZK. - Dlatego bardzo poważnie bierzemy taką opcję pod rozwagę.

Jeśli w autobusach rzeczywiście pojawią się gniazdka USB, to będzie to kolejne udogodnienie po klimatyzacji i bezprzewodowym dostępie do internetu.

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... jscie.html


Czekamy na pierwszy przetarg na 27 nowych autobusów a potem na następny na 14 :)

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 18 marca 2015, 16:58

ZDMiKP Bydgoszcz promuje komunikacje miejską w Bydgoszczy:

Obrazek

Obrazek

źródło: Facebook ZDMiKP Bydgoszcz

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 08 kwietnia 2015, 20:47

MZK Bydgoszcz idzie na zakupy:

Bydgoszcz zamawia 27 autobusów

Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy ogłosiły dzisiaj przetarg na zakup 27 szt. autobusów fabrycznie nowych, zasilanych olejem napędowym, z czego: 4 szt. w wersji przegubowej z rocznika 2015;3 szt. w wersji przegubowej z rocznika 2016;16 szt. jednoczłonowych standardowych z rocznika 2015 oraz 4 szt. jednoczłonowych standardowych z rocznika 2016. Wszystkie mają spełniać aktualnie obawiającą normę emisji spalin i hałasu, czyli Euro 6. Wymagany termin realizacji zamówienia jest dość skomplikowany. I tak pierwsza dostawa obejmująca 2 szt. autobusów przegubowych (rok produkcji 2015) i 2 szt. autobusów jednoczłonowych (rok produkcji 2015) oraz urządzenia diagnostyczne ma planowo zostać zrealizowana w terminie 140 dni od zawarcia umowy lub do 26 sierpnia 2015r. w przypadku, gdy taki termin zostanie zadeklarowany przez wykonawcę. Druga dostawa składająca się z 2 szt. autobusów przegubowych (rok produkcji 2015) ma pojawić się w Bydgoszczy w terminie od 18 listopada do 25 listopada 2015r., trzecia (14 szt. autobusów jednoczłonowych z 2015) od 3 grudnia do 15 grudnia 2015r., a czwarta (3 szt. przegubowców z 2016 r. i 4 szt. ?solówek?z 2016 r.) w terminie do 25 stycznia 2016 roku.Najnowsze pojazdy zgodnie z nowymi standardami komunikacji miejskiej w Bydgoszczy wyposażone będą m.in. w klimatyzację całopojazdową oraz bezprzewodowy Internet. Pojazdy będą kursować na liniach, które MZK obsługują na podstawie umowy powierzenia przez miasto. Wszystkie mają mieć niską podłogę, czytelną informację pasażerską, system zapowiedzi głosowych oraz silniki spełniające aktualny standard emisji spalin Euro 6. Poza tym wnętrze pojazdów będzie monitorowane. ??Konsekwentnie realizujemy cel, jaki postawiliśmy sobie w planie zrównoważonego transportu. Komunikacja miejska ma oferować usługi na możliwie wysokim poziomie. Chodzi zarówno o udogodnienia dla osób niepełnosprawnych jak i wysoki komfort podróży.Staramy się jednocześnie utrzymywać ceny biletów na zrównoważanym poziomie. Warto dodać, że w tym roku otrzymamy 12 nowoczesnych tramwajów zakupionych w zakładach PESA?- podkreślił Rafał Bruski, prezydent Bydgoszczy. I co ważne - to nie koniec tegorocznych taborowych wzmocnień w mieście nad Brdą. Jeśli MZK wygra przygotowywany przez miasto przetarg na obsługę pakietu linii nr 51, 58 i 76, skala zamówienia będzie większa. Wówczas w grę wchodzić zakup kolejnych aż 41 szt. nowoczesnych autobusów. W tym wypadku oznaczałoby to kompletną modernizację floty MZK, która stałaby się jedną z najnowocześniejszych w skali całego kraju. Aktualnie po Bydgoszczy jeździ 178 autobusów należących do samorządowego przewoźnika. Aż jedna trzecia z nich to wysłużone, kupione na przełomie wieków pojazdy marki Volvo (B10MA, B10BLE i B10L), z których każdy ma już ponad milion kilometrów przebiegu. ??Sukcesywnie wycofujemy stary tabor i zastępujemy go nowym. Pozbyliśmy się już starych Jelczy i niektórych Volvo. Teraz szykujemy się do kolejnych przetargów??powiedział lokalnej prasie Paweł Czyrny, prezes MZK. Warto też pamiętać, że po wybudowaniu linii tramwajowej do Fordonu w 2015 r., bydgoska firma wycofa około 30 kolejnych starych autobusów, które nie będą już potrzebny do obsługi komunikacyjnych linii na tym kierunku. I w ten sposób z eksploatacji znikną wszystkie najstarsze pojazdy MZK, a pojawią się konstrukcje kilkuletnie, świetnie wyposażone i niskopodłogowe.

Wróćmy do aktualnego zamówienia na 27 pojazdów. O tym kto dostarczy te autobusy dla MZK Bydgoszcz dowiemy się najwcześniej 15 maja br., kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Przewoźnik wybierze najkorzystniejszą ofertę według następujących kryteriów: - najniższa cena z wagą aż 80%, - materiał lub technologia wykonania konstrukcji nadwozia i poszycia ?waga 16%. Do tego dochodzi pojemność silników z wagą - 2% [rozbitą pomiędzy pojazdy jednoczłonowe (1%) i dwuczłonowe (1%)], liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi (1%) oraz dostawa 4 szt. autobusów do dnia 26.08.2015 r. Pierwszy rzut oka podpowiada, że o wszystkim może zadecydować ?technika?, czyli materiał lub technologia wykonania konstrukcji nadwozia i poszycia. Po bliższym przyjrzeniu okazuje się jednak, że MZK premiuje tutaj standardowe rozwiązania: autobusy mają mieć konstrukcję ze stali nierdzewnej, aluminium lub ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą kataforezy zanurzeniowej. Takie wymagania spełniają prawie wszyscy producenci autobusów obecni na polskim rynku, dlatego o ostatecznego rozstrzygnięciu zadecydują inne czynniki. Ich z kolei warto poszukać w cząstkowych kryteriach takich jak:
-dostępność miejsc z niskiej podłogi (w autobusie przegubowym powyżej 18 takich miejsc mamy za to maks. 0,5 pkt, a w autobusie standardowym ?tą samą wartość zyskamy powyżej 10 miejsc)
- termin dostawy 2 szt. autobusów przegubowych i 2 szt. autobusów jednoczłonowych do dnia 26.08.2015 r., za co można otrzymać 1 pkt.
- pojemności silników powyżej 9 l w pojazdach 12-metrowych (1 pkt) i powyżej 10 l w pojazdach przegubowych (1 pkt).

Generalnie największymi faworytami w wyścigu o ten kontrakt wydają się być dwie marki: Solaris i Mercedes-Benz, które w ostatnim wygrywały przetargi ogłaszane przez MZK na nowy tabor. Przedstawione powyżej kryteria dt. terminu dostawy, dostępności siedzeń z niskiej podłogi i pojemności silnika dają więcej szans producentowi z Bolechowa, który pamiętajmy, może zaoferować tutaj Nowe Urbino z rewelacyjnym wskaźnikiem miejsc bez żadnych podestów. Dodatkowo spółka EvoBus Polska będzie musiała uporać się z jeszcze jednym wyzwaniem. MZK wymaga identycznych silników (podobnie zresztą jak i skrzyń biegów oraz osi) w pojazdach jednoczłonowych oraz dwuczłonowych. Już we Wrocławiu niemiecki producent miał z tym problem i ostatecznie nie wystartował w przetargu na dzierżawę ponad 60. autobusów dla MPK. Potem na IAA 2014 Mercedes-Benz pokazał model Citaro G z mniejszym silnikiem OM 936, co rozwiązuje ten problem, ale taka unifikacja możliwa jest tylko w topowym modelu Citaro, a nie w ekonomicznym Conecto LF. Tutaj mamy cały czas dwie jednostki napędowe - OM 936 (Conecto LF) i OM 470 (Conecto LF G). Jak Mercedes-Benz rozwiąże ten problem i czy ponowienie zmierzy się z Solarisem w Bydgoszczy? O tym przekonamy się w połowie maja. Dodajmy tylko na koniec, że w ostatnich trzech ?pojedynkach?to Solaris był górą, dostarczając w latach 2012-2015 do MZK łącznie 47 pojazdów (2 szt. Urbino 8,6, 27 Urbino 12 i 18 szt. Urbino 18). Z kolei Mercedes-Benz miał w Bydgoszczy swoje ?pięć minut?w latach 2005-2009, kiedy kujawski przewoźnik odebrał aż 85 ?gwiazd?(2 szt. Citaro, 9 szt. Conecto LF, 21 szt. Citaro G, 21 szt. Conecto LF G i 32 szt. Conecto G). Teraz Solaris ma szansę zbliżyć się do tego poziomu.

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=70357

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 17 kwietnia 2015, 12:43

Przetarg na linie 51, 58, 76:

"Ogłoszenie o zamówieniu na wykonanie usługi pn: Świadczenie usług przewozowych na liniach autobusowych nr 51, 58 i 76 w Bydgoszczy.?

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.ph ... bydgoszczy

Termin otwarcia ofert: w dniu 27.05.2015r o godz. 11:00.

Ogłoszenie >> http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... 8/012%20ogłoszenie%20o%20zamówieniu%20przekazane%20do%20UPUE%20w%20dniu%2016.04.2015.pdf

ZDMiKP Bydgoszcz

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 24 kwietnia 2015, 15:19

Przetarg na linie 51,58 i 76:

Ciekawostka w SIWZ na linie 51, 58 i 76. Autobusy ekologiczne wymaga nasz ZDMiKP :)

20.1. Kryterium oceny ofert i ich znaczenie:
Wyboru najkorzystniejszej oferty, Zamawiający dokona zgodnie z kryteriami:
Kryterium: cena - C znaczenie ? 98,7% i
Kryterium: liczba autobusów o obniżonej emisji (napęd gazowy, elektryczny lub
hybrydowy) ? L znaczenie max. 1,3%
Punkty za autobusy o obniżonej emisji przyznawane będą w sposób następujący:
0 autobusów o obniżonej emisji w ofercie= 0 pkt.
1 autobus o obniżonej emisji w ofercie= 0,1 pkt
2 autobusy o obniżonej emisji w ofercie = 0,2 pkt.
3 autobusy o obniżonej emisji w ofercie = 0,3 pkt.
4 autobusy o obniżonej emisji w ofercie= 0,4 pkt.
5 autobusów o obniżonej emisji w ofercie= 0,5 pkt.
6 autobusów o obniżonej emisji w ofercie= 0,6 pkt.
7 autobusów o obniżonej emisji w ofercie= 0,7 pkt.
8 autobusów o obniżonej emisji w ofercie= 0,8 pkt.
9 autobusów o obniżonej emisji w ofercie= 0,9 pkt.
10 autobusów o obniżonej emisji w ofercie= 1,0 pkt.
11 autobusów o obniżonej emisji w ofercie= 1,1 pkt.
12 autobusów o obniżonej emisji w ofercie= 1,2 pkt.
13 i więcej autobusów o obniżonej emisji w ofercie= 1,3


http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... 8/012%20ogłoszenie%20o%20zamówieniu%20przekazane%20do%20UPUE%20w%20dniu%2016.04.2015.pdf

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 28 kwietnia 2015, 09:49

Gmina szuka oszczędności. Kto ucierpi? Pasażerowie

Przez ostatnie lata linia nr 92 łączyła bydgoskie Błonie przez Białe Błota z Murowańcem. W ubiegłym roku - pod koniec kadencji - poprzednia wójt gminy Białe Błota Katarzyna Kirstien-Piotrowska dogadała się z bydgoskim Zarządem Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, autobusy zaczęły jeździć dalej, aż do Łochowa. Ale władza w gminie się zmieniła i pojawiła się nowa koncepcja funkcjonowania komunikacji publicznej.

Maciej Kulpa, nowy wójt, zaproponował bydgoskim drogowcom, by z obecnych 34 kursów dziennie na odcinku od Murowańca do Łochowa pozostawić tylko sześć - z czego dwa jechałyby dalej do Lisiego Ogona, a cztery do Łochowic.

- Z kolei w weekendy autobus dojeżdżałby jedynie do Murowańca - wyjaśnia Jan Czekajewski, zastępca wójta Białych Błot.

Jednak nie tłumaczy powodów takiego wniosku. Można się domyślać, że chodzi o pieniądze. Gmina co miesiąc z tytułu kursowania dwóch linii międzygminnych przelewa na konto bydgoskich drogowców 140 tys. zł. To może być duże obciążenie dla białobłockiego samorządu.

[więcej w linku]

Ale nieoficjalnie wiadomo, że przedstawiona przez Białe Błota koncepcja bydgoskim drogowcom też nie przypadła do gustu. Z informacji "Wyborczej" wynika, że ZDMiKP może przychylić się do ograniczenia komunikacji pomiędzy Murowańcem a Łochowem, ale w zamian zaproponuje uruchomienie nowej linii łączącej miasto z Łochowicami przez Lisi Ogon i Łochowo.

Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z3YaT57T9f

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 29 kwietnia 2015, 15:17

ZDMiKP wprowadza promocje dla nowych pasażerów:

Radni zgodzili się na zniżkę dla nowych pasażerów. Emocji nie brakowało

http://enjoybydgoszcz.pl/bydgoszcz/komu ... owa%C5%82o

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 13 maja 2015, 12:46

Miejskim autobusem na plażę w Chmielnikach i do innych miejsc

Kolejne podmiejskie miejscowości zyskają połączenia komunikacją publiczną z Bydgoszczą. Autobusem dojedziemy m.in. do Lisiego Ogona i Łochowic, a także Brzozy i Chmielnik.


Aż trzy nowe linie autobusowe, które dojadą do podbydgoskich gmin, uruchomione zostaną w najbliższych tygodniach przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Skorzystają z nich nie tylko ich mieszkańcy, ale też bydgoszczanie. Wszystko przez to, że po wielu latach wróci na trasę sezonowa linia autobusowa nr 99, którą będziemy mogli dojechać do plaży w Chmielnikach.

- Gmina zaproponowała, aby autobus dojeżdżał aż do Nowej Wsi Wielkiej, dzięki czemu dojazd do Chmielnik będą mieli umożliwiony mieszkańcy tak Bydgoszczy, jak i tej miejscowości - wyjaśnia Rafał Grzegorzewski, zastępca dyrektora ZDMiKP.

Autobus ma kursować w dwa ostatnie weekendy czerwca i dwa pierwsze weekendy września, a w lipcu i sierpniu codziennie. Pierwszy kurs z pl. Kościeleckich został zaplanowany na godz. 9.30, a ostatni z Nowej Wsi Wielkiej na 21.28. Linia pojedzie ul. Kujawską, Jana Pawła II, a dalej przez Stryszek, Brzozę, Chmielniki, Prądocin i Januszkowo. Pętla w Nowej Wsi Wielkiej zostanie zlokalizowana w pobliżu kościoła.

Wkrótce ma zostać podpisane porozumienie międzygminne pomiędzy Bydgoszczą z tą gminą, na co zgodę muszą wyrazić jeszcze radni. Grzegorzewski nie ukrywa, że trwają też rozmowy z Nową Wsią Wielką na temat połączenia całorocznego.

Ale to nie koniec międzygminnych nowości. Zyskają również mieszkańcy miejscowości z gminy Białe Błota, do których dojeżdżają obecnie linie nr 91 i 92. Od kilku tygodni gmina prowadziła rozmowy z ZDMiKP na temat zmian w kształcie komunikacji na jej terenie. W końcu udało się dojść do porozumienia, dzięki czemu powstaną dwie kolejne linie. Pierwsza jest oczekiwana już od wielu lat. Połączy bydgoski węzeł Garbary przez ul. Nakielską, a dalej Lisi Ogon i Łochowo z Łochowicami.

- Planujemy, że na linii nr 96 uruchamianych będzie 10 kursów dziennie. Zyskają na tym mieszkańcy gminy, ale również osiedla Miedzyń, którzy teraz mają do dyspozycji jedynie linię nr 56. Autobusy na tę trasę ruszą 1 lipca - zapowiada Grzegorzewski.

Z tego powodu zmianie ulegnie rozkład jazdy linii nr 92. Liczba kursów na odcinku z Błonia do Murowańca zostanie na niezmienionym poziomie, ale do sześciu dziennie zmniejszy się ich liczba pomiędzy Murowańcem a Łochowem.

Drugą linią, która od lipca pojedzie na teren gminy Białe Błota, będzie "90". O uruchomienie wnioskowały jej władze. Będzie kursowała na trasie z Błonia przez Trzciniec i Ciele do Kruszyna Krajeńskiego. Na razie ma jeździć tylko od poniedziałku do piątku dwa razy dziennie, ale nie można wykluczyć, że z czasem liczba kursów wzrośnie, jeśli mieszkańcy będą zainteresowani taką trasą.

Komunikacja międzygminna organizowana przez ZDMiKP zyskuje na znaczeniu od ubiegłego roku. Przez całe lata z Bydgoszczy można było dojechać jedynie linią nr 92 do Białych Błot, Lipnik i Murowańca. W maju 2014 roku uruchomione zostały trzy nowe - nr 91 do Przyłęk przez Białe Błota, Ciele i Zielonkę, 93 do Osielska i Niw oraz 94 do Niemcza, Jagodowa, Maksymilianowa i Żołędowa. Ich popularność cały czas rośnie, stąd wzrost zainteresowania ze strony gmin na poszerzanie współpracy.

We wszystkich liniach międzygminnych bilet jednorazowy kosztuje tyle samo co w liniach miejskich. Za przejazd trzeba zapłacić 3 zł, a uprawnieni do ulg o połowę mniej. Obowiązują w nich też tzw. rozszerzone sieciówki za 120 zł.

Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... z3a0rGhNyX


Witamy nowe linię na terenie gminy Białe Błota i Nowa Wieś Wielka:
90 Os.Błonie - Trzciniec - Ciele - Kruszyn Krajański
92 Os.Błonie - Białe Błota - Kruszyn Krajański(Lipniki) - Murowaniec - ((92Ł) Łochowo)
96 Łochowice - Łochowo - Lisi Ogon - Łochowska - Nakielska -Garbary
99 Nowa Wieś Wielka - Januszkowo - Prądocin - Chmielniki - Brzoza Bydgoska - Jana Pawła II - Kujawska - Plac Kościeleckich

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 13 maja 2015, 13:54

Przetarg na linie 51, 58 i 76:

Pytania i odpowiedzi:

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... 5.2015.pdf

Zmiana terminu otwarcia ofert: 01.06.2015.

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 15 maja 2015, 14:24

Przetarg na 27 autobusów:

Jedyna ofertę złożył Solaris Bus & Coach

Info: SNRRTP Bydgoszcz

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 20 maja 2015, 15:25

Przetarg na linie 51, 58 i 76:

Pytania i odpowiedzi 2:

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachme ... 5%20r..pdf

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 01 czerwca 2015, 19:14

Przetarg na linie 51, 58 i 76:

Startują: BP Tour[6.79zł]+obniżona emisja, Arriva[7.55zł], KDD Trans[5.80zł], PKS Bydgoszcz[7.92zł], MZK Bydgoszcz[6.78zł]:

http://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/attachments/article/2518/012%20informacja%20z%20otwarcia%20ofert.pdf

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Wojciech Liberda » 17 czerwca 2015, 22:32

Takie fajne zdjęcia z budowy tramwaju do Fordonu...

http://fotozajezdnia.pl/search.php?sear ... waj_Fordon

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 26 sierpnia 2015, 21:01

Dojechały pierwsze 4 nowe autobusy Solarisy: 2 Solaris Urbino 12 i 2 Solaris Urbino 18:

Z Forum Stowarzyszenia na rzecz rozwoju transportu publicznego w Bydgoszczy:
Obserwator

#853 - CB 322EP
#854 - CB 324EP
#871 - CB 320EP
#872 - CB 321EP

-----------------------------------
Kuba3569

http://zapodaj.net/3681d86bd8788.jpg.html

http://forum.komunikacja.bydgoszcz.pl/v ... 7&start=30

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

Re: BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 20 września 2015, 19:43

Pesa Swing II Bydgoszcz - pierwszy już czeka :)

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=7646

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

Re: BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 01 października 2015, 19:40

Pierwszy Pesa Swing II Bydgoszcz jest już na zajezdni tramwajowej przy Toruńskiej w Bydgoszczy:

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=7803

Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

Re: BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 02 października 2015, 12:08


Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

Re: BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 12 listopada 2015, 23:43

TRAMWAJ DO FORDONU:

Od dziś, od 12 listopada do końca grudnia będą trwały testy nowej trasy tramwajowej w Bydgoszczy. W tym nowych Pesa Swing II Bydgoszcz. Jeden rozpoczął już testy na nowej trasie :)

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=4933
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=4934
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=4935

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: BYDGOSZCZ

Postautor: Wojciech Liberda » 13 listopada 2015, 05:57

Piękne zadaszenie :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: BYDGOSZCZ

Postautor: Piotr Radoliński » 13 listopada 2015, 13:12


Marcin Jasiński
Posty: 146
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

Re: BYDGOSZCZ

Postautor: Marcin Jasiński » 28 listopada 2015, 14:42

Gorąco się robi w MZK:

[GORĄCY TEMAT] Załoga MZK stanęła murem za prezesem Pawłem Czyrnym i grozi strajkiem
Wczoraj w nocy na ulicę Bydgoszczy mogły nie wyjechać autobusy MZK. Załoga chce strajkować w obronie byłego prezesa i swojej spółki


Kierowcy autobusów nie chcieli wyjechać z zajezdni, reszta pracowników zamierzała rozpocząć zbieranie podpisów pod petycją do prezydenta. Załoga MZK nie chce Łukasza Niedźwieckiego.

Wczoraj informowaliśmy o tym, że Rafał Bruski, prezydent Bydgoszczy podjął kontrowersyjną decyzję. Zgodził się na to, by Łukasz Niedźwiecki, były wiceprezydent, został nowym prezesem MZK. Poprzednik, przypominamy, złożył rezygnację, ponieważ nie chciał zgodzić się na podpisanie niekorzystnych dla spółki umów.

Kiedy o zmianach kadrowych dowiedzieli się pracownicy, postanowili rozpocząć dziki strajk. Niektórzy kierowcy i motorniczy nie chcieli wyjechać na trasę. Liderzy związkowi powstrzymali wybuch niekontrolowanego buntu.

Andrzej Arndt, przewodniczący związku pracowników komunikacji miejskiej, powiedział nam, że były prezes Paweł Czyrny ustabilizował sytuacje w spółce. MZK zaczęły przynosić zyski. Marek Napierała, lider zakładowej „Solidarności” oświadczył, że załoga postawiła warunek - były prezes musi wrócić.

- Nie chcemy zadymy, prezesem spółki nie może być ktoś, kto chciał ją zniszczyć - twierdzi Marek Napierała.

W poniedziałek związkowcy ujawnią materiały, ich zdaniem, obciążające ZDMiKP oraz prezydenta.

http://express.bydgoski.pl/345296,GORACY-TEMAT-Zaloga-MZK-stanela-murem-za-prezesem-Pawlem-Czyrnym-i-grozi-strajkiem.html


Wróć do „Systemy transportowe - organizacja komunikacji, infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości