Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Tematy związane z zagadnieniem organizacji transportu ludności (systemy, zarządzanie, itp).
Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 06 lipca 2012, 19:59

Ogłoszono przetarg na Zaprojektowanie i wykonanie w ramach projektu polepszenia jakości usług poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 1 na odcinku Koluszki - Częstochowa...
Otwarcie ofert 20.08.2012.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Michał Grzegorczyk » 06 lipca 2012, 22:56

Świetnie. Skróci się czas jazdy do Warszawy i puszczą przez Częstochowę więcej pociągów do Wrocławia. A co na d29-61? Na razie słyszałem tylko o przetargu na tor 1 Turów-Koniecpol...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 lipca 2012, 02:23

Na razie się wydłuży. Część pociągów zniknie. Czytajcie ze zrozumieniem

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 lipca 2012, 12:23

Janusz.... proszę, nie jesteśmy dziećmi. Przecież to oczywiste, że poprawi się po remoncie, a w trakcie będzie trochę gorzej.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 lipca 2012, 12:26

@Michał: zawsze jakis remont i nie można normalnie. Czy w Polsce nie da się zrobić remontu "na lata' ??

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Łukasz Szkurłat » 07 lipca 2012, 12:32

Janusz! Nie wolno tak myśleć! Polska, to kraj nowoczesny, gdzie walczy się z bezrobociem, chociażby w ten sposób... Pomyślałeś w takim przypadku o ludziach bez pracy? Co by mieli do roboty, gdy tory byłyby proste, a asfalt bez skazy?

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Bartosz Kowalski » 07 lipca 2012, 12:58

Janusz czy Ty oczekujesz że zrobimy wszystkie remonty w jednym czasie a potem będzie spokój? Tak się nie da choćby dlatego że ludzi do pracy by brakło a i tak byś narzekał że wszystko rozkopali i nigdzie nie da się dojechać.
To jest jak z remontami w mieście, jak tak to wielu narzekało że co roku jakiś remont jak teraz zrobiony wiele remontów w jednym czasie to jest narzekanie że wszystko na raz.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 lipca 2012, 15:56

Masz rację Łukasz. Rząd walczy z bezrobociem, a budowlańcy przedłużając prace pokazują, że pracę szanują.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 07 lipca 2012, 23:16

Znam szczegóły tego remontu... do i z Koluszek.
To co najważniejsze to cytuję "Wymianę nawierzchni torowej z odwodnieniem tor 1 w km 165,432 - 229,245 i szlak Piotrków Trybunalski - Częstochowa (tor 2) w km 143,705 - 229,245.
A to oznacza że od samej Częstochowy Osobowej remont będzie się ciągnął:
tor 1 z Wikoszewice do Częstochowy,
tor 2 z Piotrkowa Trybunalskiego do Częstochowy.
Dodatkowo będą cytuję "Wymianę sieci trakcyjnej w torze nr 1 i 2 wraz z wymianą konstrukcji wsporczych i osprzętem sieciowym od km 195,500 do 230,000" dla niewtajemniczonych od miejscowości Bobry (przystanek przed Radomskiem) aż do dworca w Częstochowie.
Dodatkowo remont wszystkich przepustów i wiaduktów i mostów od Częstochowy do Piotrkowa na linii nr 1 (czytaj wiedeńce)
Dodatkowo wymianę rozjazdów wraz z napędami elektrycznymi na stacjach i posterunkach odgałęźnych: Koluszki, Bęzelin, Rokiciny, Baby, Piotrków Trybunalski, Rozprza, Gorzkowice, Gomunice, Radomsko, Widzów Teklinów, Kłomnice, Rudniki k/Częstochowy, Wyczerpy, Częstochowa.
Do tego zabudowę dwóch dodatkowych rozjazdów na stacji Wyczerpy tzn jest to punkt odstępowy stąd odchodzi linia na Chorzew Siemkowice i te dwie dodatkowe zwortnice to pewnie będą tzw przelotki, aby można było zmienić tory na wiedeńce (najbliżej można to zrobić dopiero w Rudnikach czyli 15 km od Częstochowa Osobowa), a tak to będzie tylko 10 km.

Ważna sprawa dla stacji po drodze... Przebudowę peronów na stacjach i przystankach osobowych: Rokiciny, Baby, Moszczenica, Jarosty, Piotrków Trybunalski, Milejów, Gorzkowice, Gorzędów, Kamieńsk, , Dobryszyce, Radomsko, Bobry, Teklinów, Jacków, Kłomnice, Rzerzęczyce, Rudniki, Aniołów.

I co najważniejsze
Podstawowe parametry linii planowane do osiągnięcia po realizacji zadania:

maksymalna prędkość dla pociągów pasażerskich 120 km/h,
maksymalna prędkość dla pociągów towarowych 100 km/h,
utrzymanie obecnych nacisków na oś 221 kN.

W stosunku do linii D29-61 do Koniecpola tutaj nie podali żadnych terminów więc może to być rozciągnięte w czasie. Cieszy fakt, że gdyby się pospieszyli to remont mógłby zająć jakieś od 0,5 do roku czasu.
Koniecpol - Turów przez Juliankę mają remontować od września do ostatniego dnia Listopada, jeden tor o długości 89km. Przetarg był rozstrzygnięty 06 lipca, na razie nie wiem kto wygrał.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3754
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Mateusz Stacherczak » 08 lipca 2012, 10:50

No to zapowiada się ciekawie.
Szkoda, że nie podciągnęli maksymalnej prędkości dla pociągów pasażerskich do 140 km/h. Wszak kolejowa jedynka jest alternatywą dla kolejowej czwórki (CMK), tak więc tutaj szkoda. A przepisy kolejowe zezwalają na to...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Janusz Karlikowski » 08 lipca 2012, 11:35

Dla mnie remont, to absurd. Ostatni nie był tak dawno. A wychodzi, że odwalili fuszerkę. Czy nie można zapłacić 2x więcej i zrobić coś na 50 lat ??
Nie, bo w Polsce rządzą sami [ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA] a la Dyzma

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 08 lipca 2012, 19:55

Janusz Karlikowski pisze:Dla mnie remont, to absurd. Ostatni nie był tak dawno. A wychodzi, że odwalili fuszerkę. Czy nie można zapłacić 2x więcej i zrobić coś na 50 lat ??
Nie, bo w Polsce rządzą sami [ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA] a la Dyzma


Coś Ci się pomieszało, kiedy robili remont? Czy wymiana podkładów czy zwrotnic to remont? Nie to zużycie eksploatacyjne, które dla bezpieczeństwa trzeba wymieniać. Prędkość z podg Wyczerpy do Rudnik w poprzedni roku zmniejszyli do 100 km/h a od Wyczerp do Osobowej do 80km/h. Czy dalej uważasz, że się nie powinno remontować?
W przetargu nic nie napisali, ale jestem tego pewien że podkłady wymienione w ostatnich latach (drewniane) oraz jakieś tam tory czy zwrotnice będą zwrócone PLK, tak samo jak to jest w przetargu na linii Kieleckie... opisane są tam wszystkie szczegóły odnośnie odzysku drewna, podkładów, torów, miedzi z sieci, tłucznia itd. które wykonawca remontu jest zobowiązany do zdeponowania na stacji Częstochowa Towarowa.
Tak dla porównania między Częstochową a Porajem średnio dziennie jeździ ok 60 pociągów towarowych dolicz do tego pośpieszne, IR, osobowe to wyjdzie odpowiednia suma...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 lipca 2012, 20:12

Wojtek ma rację, za granicą takie drobne naprawy w ramach UTRZYMYWANIA STANU linii robi się co 3-4 lata, żeby prędkość nie spadła nawet o 5km/h. Jak na nasze zapóźnienia i ubogość, to i tak na wiedence taki remont po ilu (?) 10? 15? latach to niezła rzecz.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 09 lipca 2012, 23:03

Dobra znam szczegóły SWIZ więc napiszę w skrócie... remont ma potrwać 730 dni od dnia rozpoczęcia... czyli 2 lata
Ostatni remont linii od Częstochowy do Piotrkowa odbył się dla
Tor nr 1 naprawa główna od km 195,500 do 229,441 wykonana w roku 1985
Tor nr 2 naprawa główna od km 195,500 do km 229,331 wykona na w roku 1984
a zwrotnice na dworcu w Częstochowie są z 1991-1993 roku czyli od jego powstania...

Zastanawia mnie taki element w SWIZ cytat: "Nowo wbudowane rozjazdy muszą posiadać Aprobaty
Techniczne lub Certyfikat Zgodności na dostosowanie rozjazdów do prędkości V=160 km/h." Czyli nie można wykluczyć, że jakieś pociągi mogą posuwać z tą prędkością :)
dalej w innym punkcie... Zabudowa komputerowej samoczynnej czterostawnej dwukierunkowej blokady liniowej na odcinku Piotrków Trybunalski ? Widzów Teklinów z kontrolą niezajętości szlaku opartą
na licznikach osi, współpracująca z urządzeniami stacyjnymi i dostosowaną do prędkości V= 160 km/h zgodnie z tabelą1.1. Coś chyba przepisali z innego przetargu, albo zabezpieczają się na wypadek podniesienia prędkości... przypominam, że dostosowanie prędkości ma być dla osobowych do 120 km/h
kolejny cytat: Nowo wbudowana sieć trakcyjna musi posiadać Aprobaty Techniczne lub Certyfikat Zgodności na dostosowanie jazdy pociągów do prędkości V=160 km/h

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 lipca 2012, 00:23

Chyba, że to część zapowiedzianej w mediach kampanii zwiększania bezpieczeństwa na kolei ;) Politycy gadali, że trzeba podnieść standard bezpieczeństwa m.in. na rozjazdach, bo one były przyczyną ostatnich wypadków. Oczywiście takie rozjazdy dostosowane pod 160 są lepsze od tych pod 120, prawda? Więc może idą na skróty przy tych przetargach i każą montować takie rozjazdy, a nowe wytyczne dot. rozjazdów powstaną za parę miesięcy.

Albo za jakiś czas rzeczywiście prędkość podniosą :-D

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3754
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Mateusz Stacherczak » 10 lipca 2012, 09:22

Bezpieczeństwo bezpieczeństwem, no ale z tego co czytam to wychodzi, że zabezpieczają się na przyszłość. Bo tak jak mówię 120 km/h na wiedence to strasznie mało. Może i 160 będziem po LK1 śmigać :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 lipca 2012, 10:29

Może kiedyś zrobią 160. Na razie to by więcej kosztowało, a zaległości są straszne też w innych miejscach.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3754
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Mateusz Stacherczak » 10 lipca 2012, 13:18

Nie sądzę, skoro już infrastrukturę dostosowują do 160 km/h. No to tym bardziej na rozjazdach w "bok" będzie można "setką" polecieć, a nie jak teraz mechanik dostaje sygnał S 10/S 10a, S 11/S 11a, S 12/S 12a. W sumie czas pokaże.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 25 października 2012, 22:38

Na razie nie ma ogłoszenia wyniku, ale jest za to plan zamknięć torów na linii z Częstochowy do Koluszek... U nas zaczyna się od czerwca do sierpnia tor 1 czyli od Rudnik do Częstochowy i od sierpnia do października tor 2 z Częstochowy do Kłomnic :)
Załączniki
04.10.2012_Zamkniecia_dla_Przetargu_linia_nr_1_Koluszki_-_Czestochowa_04.10.2012_r..pdf
(142.76 KiB) Pobrany 111 razy

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Beniamin Wójcik » 25 października 2012, 23:05

A czy T Wojciech wiesz, kiedy (i czy w ogóle) ma być remontowany odcinek przechodzący przez Stradom wraz z dworcem?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Michał Grzegorczyk » 26 października 2012, 07:08

Chyba przetarg na odcinek Częstochowa-Fosowskie obejmuje łącznicę Stradom-Główny.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 26 października 2012, 08:42

Beniamin Wójcik pisze:A czy T Wojciech wiesz, kiedy (i czy w ogóle) ma być remontowany odcinek przechodzący przez Stradom wraz z dworcem?


Tak łącznica 700 jednotorowa między Osobową a Stradomem 2,5 km + odcinek Stradom - Fosowskie (ogłoszenie przetargu 5 listopada 2012) :)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 26 października 2012, 17:19

Otwarte zostały już ofert... i tak prawdopodobnie wygrało konsorcjum firm
POL-AQUA WARSZAWA
DRAGADOR MADRYT HISZPANIA
VIAS Y CONSTRUCCIONES MADRYT HISZPANIA
ELECTREN MADRYT HISZPANIA
Z CENĄ 483 300 000 NETTO

Druga oferta to konsorcjum firm ZUE z Krakowa, ta sama co remontuje obecnie Koniecpol - Turów z ceną 490 19 741
Trzecia oferta Torpol 497 920 636 netto.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 29 października 2012, 21:59


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 października 2012, 23:07

Nie można się nie zgodzić z artykułem. Jest tylko jedna mała uwaga z mojej strony. Obecnie czasy przejazdów na tej trasie wahają się między 5:12 i 7:49. Jeśli będzie to w 2014 roku 4:00, jak zakłada RW, to i tak jest to skrócenie podróży o 23%-49%. Może nie nazwiemy tego szybką koleją, ale postępem na pewno można to określić.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 27 grudnia 2012, 16:07

oooo a tu niespodzianka...
ZUE wyremontuje odcinek Koluszki - Częstochowa

http://www.rynek-kolejowy.pl/?p=wiecej&id=38283

To już będzie 3 robota krakowskiej firmy w naszej okolicy, z tym że jedną już powoli kończą...

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3754
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Mateusz Stacherczak » 27 grudnia 2012, 18:54

Zaszaleli. Jak się rozpędzili to może kolejne będą robić :)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 28 grudnia 2012, 05:52

Mateusz Stacherczak pisze:Zaszaleli. Jak się rozpędzili to może kolejne będą robić :)


Boję się czy będą mieli tyle maszyn do roboty... ktoś szuka roboty niech się zatrudni... stawka początkowa 15 PLN/godzinę a później tylko rośnie. Robota na dwa lata, jedyny problem to dojazdy do roboty... ale posiłki dają gratis :P

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3754
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Mateusz Stacherczak » 28 grudnia 2012, 05:59

U mnie z dojazdem nie byłoby problemu ;)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 12 marca 2013, 23:40

Plan zamknięć

Remont zacznie się ok 09.06 do 15.08 i zacznie się od toru nr 1 od Rudnik do Częstochowa Osobowa + linia 146 tor nr 2 Rząsawa - Wyczerpy jakieś 2,7 km.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 czerwca 2013, 11:14


Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 10 września 2013, 22:24

Od pewnego czasu trwa remont wiedeńki i peronu w Rudnikach :P

http://www.czgk.pl/details.php?image_id=39536
http://www.czgk.pl/details.php?image_id=39539

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Piotr Radoliński » 11 września 2013, 08:41

...z nieoficjalnych informacji wiem, że wystąpiły spore problemy z remontowanym wiaduktem kolejowym nad "jedynką". W konstrukcji zgromadziła się spora ilość wody, która nie powinna tam być.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Tomasz Haladyj » 11 września 2013, 11:19

Czyli podobny problem jaki mieliśmy z wiaduktem drogowo-tramwajowym w al. Niepodległości, który też nabrał wody

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Piotr Radoliński » 11 września 2013, 11:28

...tylko, że tutaj "wykryto" wodę już w trakcie prac remontowych... i też problem co z tym fantem zrobić, aby po remoncie woda ponownie nie pojawiła się we wnętrzu konstrukcji.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 11 września 2013, 12:24

Piotr Radoliński pisze:...tylko, że tutaj "wykryto" wodę już w trakcie prac remontowych... i też problem co z tym fantem zrobić, aby po remoncie woda ponownie nie pojawiła się we wnętrzu konstrukcji.

Już myślałem, że ktoś nabrał wody w usta...
A tak poważnie to dla laika jest sposób trzeba nawiercić dziury... spuścić wodę i zaspawać... no jeszcze dochodzi pytanie jak jest woda w środku to tam zapewne jest korozja, którą trzeba jakoś wyczyścić?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Piotr Radoliński » 11 września 2013, 12:29

Wojciech Liberda pisze:A tak poważnie to dla laika jest sposób trzeba nawiercić dziury... spuścić wodę i zaspawać... no jeszcze dochodzi pytanie jak jest woda w środku to tam zapewne jest korozja, którą trzeba jakoś wyczyścić?
...wydaje mi się też, że należałoby sprawdzić SZCZELNOŚĆ konstrukcji (po spuszczeniu wody) !

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 20 września 2013, 21:24

W expresowym tempie trwa rewitalizacja odcinka Częstochowa Osobowa - Kłomnice. Oprócz tego, że już wymieniono słupy na nowe to teraz wymieniają torowisko... parę fotek z dzisiaj...
http://www.czgk.pl/details.php?image_id=39790
http://www.czgk.pl/details.php?image_id=39789
http://www.czgk.pl/details.php?image_id=39788

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Szymon Kryczka » 22 września 2013, 20:21

Wojtek, masz pojęcie jak takie zużyte podkłady http://www.czgk.pl/details.php?image_id=39789 "odkupić"?

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 22 września 2013, 20:50

Szymon Kryczka pisze:Wojtek, masz pojęcie jak takie zużyte podkłady http://www.czgk.pl/details.php?image_id=39789 "odkupić"?


Trzeba iść do kierownika budowy i pogadać :)... albo busem podjechać i...

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 10 października 2013, 21:05


Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 02 stycznia 2014, 19:32

Można już pochwalić hiszpańskiego wykonawcę, że szlak Osobowa - Kłomnice jest już otwarta dla ruchu. Ale... zawsze jest ale... dzisiaj zauważyłem dość dziwną sytuację, otóż Regio do Koluszek stanął przed semaforami na podg Wyczerpy na czerwonym... pewnie pobrał nakaz na sygnał zastępczy i po chwili pojechał... to samo było w Rudnikach kiery towar również zatrzymał się przed semaforem. To oznacza, że nie dostosowali jeszcze sygnalizatorów do obsługi SBL-ów i SRK a to znaczy, że muszą jechać na rozkaz bądź sygnały zastępcze Sz! Ale grunt, że pociągi już jeżdżą... faktem jest, że nieczynny jest jeden z dwóch torów na linii 146 czyli odgałęzienie na Rząsawy i widać nieraz, że pociągi z beczkami jadącymi z Osobowej do Zduńskiej Woli przez Rząsawy po nie swoim torze :) To info dla tych co przełażą po torach w niedozwolonych miejscach i muszą oglądać się we wszystkie strony :P

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 03 stycznia 2014, 19:46

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Nowa zwrotnica (ta pierwsza) będzie służyć jako trapez (a po naszemu jako przelotka) co spowoduje, że skróci się czas jazdy po jednym torze między Osobową a Wyczerpami... a obecnie dopiero w Rudnikach co powoduje korek kolejowy.
Druga zwrotnica to zjazd na linię 146 do Rząsaw i dalej do Zduńskiej Woli Karsznice.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3754
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Mateusz Stacherczak » 03 stycznia 2014, 20:26

No i super! Widać, że się dało ;)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 10 czerwca 2014, 21:15

Od paru dni zamknięty jest tor nr 1 na szlaku Częstochowa Osobowa - Kłomnice. Wymieniane jest torowisko, a maszyna do jego wymiany porusza się od wiaduktu na Jana Pawła i zatrzymała się dzisiaj na wysokości wiaduktu nad DK1. Peron na Aniołowie już nie istnieje, całego "wywiezli" :-x

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Piotr Radoliński » 10 czerwca 2014, 21:23

Wojciech Liberda pisze:Od paru dni zamknięty jest tor nr 1 na szlaku Częstochowa Osobowa - Kłomnice. Wymieniane jest torowisko, a maszyna do jego wymiany porusza się od wiaduktu na Jana Pawła i zatrzymała się dzisiaj na wysokości wiaduktu nad DK1. Peron na Aniołowie już nie istnieje, całego "wywiezli" :-x
...mają niewielkie opóźnienie, powinni dziś mijać przejazd na ul. Kasprowicza !!

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 10 czerwca 2014, 21:31

Piotr Radoliński pisze:
Wojciech Liberda pisze:Od paru dni zamknięty jest tor nr 1 na szlaku Częstochowa Osobowa - Kłomnice. Wymieniane jest torowisko, a maszyna do jego wymiany porusza się od wiaduktu na Jana Pawła i zatrzymała się dzisiaj na wysokości wiaduktu nad DK1. Peron na Aniołowie już nie istnieje, całego "wywiezli" :-x
...mają niewielkie opóźnienie, powinni dziś mijać przejazd na ul. Kasprowicza !!


Jutro powinni tam dotrzeć... są i tak do przodu, ponieważ w zamknięciach torowych mowa jest o 20 czerwca... a tu 10 i już jadą...

A swoją drogą, to był u mnie ostatnio tłumacz z hiszpanem po jedną oponę do koparki... przenieśli ich z Piotrkowa gdzie kończyli do Gliwic ( na kompleksowy remont całej stacji) :P A tak ogólnie mówiąc to już chyba wszyscy podwykonawcy byli u mnie po opony do koparek... niszczą je zjeżdżając z torów i hacząc o śrubę :P Ostatnio był kierownik z PRK Jaworzno :)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 12 czerwca 2014, 19:13

Kiedyś ktoś mówił, że go wyzywali... mnie osobiście pan wyzwał od spier.... stąd i tak dalej. A sprawa miała miejsce w Rudnikach na moście... gościu stwierdził, że robię zdjęcia z ukrycia... a ja tam stałem z 20 minut i robiłem co chwila normalne zdjęcia, pociągów i załadunku nowych podkładów z TIR na wagony. Dokładnie to korzystali z bocznicy cementowni, bo tam było tyle miejsca aby to spokojnie zrobić... ale zawsze trafi się jakiś koleś... dobrze, że już do domku jechałem :o
Oczywiście była odpowiedź, że ja stoję w miejscu publicznym, ale co tam... będą fotki to sobie zobaczycie...

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Wojciech Liberda » 04 listopada 2014, 12:22

Wraz z remontem oddawane są nowe perony... tylko, że ktoś tu nie pomyślał i woda spływa sobie gdzie popadnie... Zgłosił bym tylko nie wiadomo do kogo... jakieś sugestie?

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remont torów na linii D29-1 od Częstochowy do Koluszek

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 listopada 2014, 20:13

Oddział PKP PLK?


Wróć do „Systemy transportowe - organizacja komunikacji, infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości