PKP Polskie Linie Kolejowe Centrum Realizacji Inwestycji Oddział Południowy ogłosił przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu "Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowych Nr 61 i 700 na odcinku Częstochowa - Fosowskie".
Zamówienie obejmuje w szczególności: sporządzenia wszelkiej niezbędnej do realizacji wszystkich robót dokumentacji wykonawczej, dokonania zgłoszenia robót do organów nadzoru, opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, wykonania wszelkich niezbędnych robót przygotowawczych z uwzględnieniem m.in. wycinki drzew i krzewów na terenie kolejowym, a także wykonania na podstawie sporządzonej dokumentacji robót budowlanych oraz opracowanie dokumentacji powykonawczej.
W ramach remontu przewidziano m.in.: kompleksową wymianę istniejącej nawierzchni w torze nr 1 na typ 60E1 na podkładach strunobetonowych, profilowanie ław torowiska, wbudowanie warstwy ochronno ? filtracyjnej, w wybranych na podstawie projektu wykonawczego i uzgodnionych przez zamawiającego lokalizacjach dostosowanie geometrii linii kolejowej do prędkości 120 km/h, odbudowę rowów bocznych ziemnych, naprawa bieżąca toru nr 2, remont przejazdów z wymianą istniejącej nawierzchni drogowej w obrębie przejazdów oraz wykonanie odwodnienia, remont peronów z dostosowaniem ich parametrów do obowiązujących standardów dla peronów o wysokości 55 cm, a także remont i naprawy kolejowych obiektów inżynieryjnych i kompleksową wymianę sieci trakcyjnej.
Na wykonanie tych prac wykonawca będzie miał 742 dni od momentu podpisania kontraktu. Szacunkowa wartość zamówienia podstawowego wynosi 263 mln zł netto. Szacunkowa wartość zamówienia uwzględniająca wartość przewidywanych zamówień uzupełniających w wielkości 20 proc. wartości zamówienia podstawowego to 315,6 mln zł netto. Zamawiający wymaga zabezpieczenia oferty wadium w wysokości 3 mln 945 tys. zł. Oferty można składać do 14 września 2012 r.
Tylko jak te 742 dni mają się do wykazu zamknięć torów? Według niego tor 1 będzie zamknięty od nowego roku do końca sierpnia, a potem prace na torze 2. Znowu harmonogram się posypał?