Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Tematy związane z zagadnieniem organizacji transportu ludności (systemy, zarządzanie, itp).
Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Andrzej Sowa » 12 kwietnia 2013, 17:40

Przykre jest to , że do mniejszego Torunia specjalnie zjeżdża z obwodnicy , choć Częstochowa leży na szlaku i jest ponoć dużo częściej odwiedzana przez turystów(u nas zwanych pątnikami) niż Toruń.
Może błąd Polskiego Busa tkwi w mapach ministra Nowaka co podają ,że aglomerację częstochowską omijamy autostradową obwodnicą i mkniemy w stronę Pyrzowic ?

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Szymon Kryczka » 12 kwietnia 2013, 19:07

Uważam, że profil na FB swoją drogą - im nas tam więcej, tym jesteśmy mocniejsi - prosty przykład Anty nc+, który jest ciągle aktywny.

Artykuł w mediach częstochowskich powinien również się pojawić, sama idea się nie rozpropaguje. Ale do PolskiBus nie dotrze, chodzi o mobilizacje częstochowskiego społeczeństwa.

Pismo CKMKM to kolejna możliwość.

Email od każdego zainteresowanego to kolejna opcja, którą należy zacząć. Pytanie tylko czy jeden i taki sam wzór, czy każdy pisze od serca... Emaile można słać już dziś, do uruchomienia linii jeszcze 2 tygodnie - może zmieni się jeszcze do tej pory decyzja władz PolskiegoBusa.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Wojciech Liberda » 12 kwietnia 2013, 19:19

Pamiętajcie, że PolskiBus ma konkretne linie z do....Warszawa-Gdańsk , Warszawa - Częstochowa i liczy zapełnienie. I teraz gdyby wyszło, że w Częstochowie ma wejść ze 30 osób to by się okazało, że trzeba nowy wóz podstawić... i dlatego, zmniejszają zapewne liczbę miast po drodze, jeszcze jedno każdy wjazd do centrum to dodatkowe 30 minut... a trzeba być jeszcze konkurencyjnym do PKP. Więc przyjęli że z Łodzi (miasto ponad 1 mln mieszkańców) obsłuży całe połączenie do Katowic, stąd brak miejsc w Częstochowie... ale to nie znaczy, że nie możemy walczyć o takie a może nowe połączenie.
PB się rozwija to widać po sprzedaży w ciągu dwóch lat ponad 3 mln biletów!
Wczoraj PB zatrzymał się u mnie na serwisie aby dopompować powietrze, i musieli jechać bo czas naglił... powiedzieli tylko, że nic nie muszą się martwić o tabor... maja tylko jeździć... i potwierdzili mi, że siedzenia są do dupy...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Piotr Radoliński » 12 kwietnia 2013, 19:44

Wojciech Liberda pisze: Więc przyjęli że z Łodzi (miasto ponad 1 mln mieszkańców) obsłuży całe połączenie do Katowic, stąd brak miejsc w Częstochowie... ale to nie znaczy, że nie możemy walczyć o takie a może nowe połączenie...
...trochę przesadziłeś Wojtku - Łódź to ok. 720 tys. mieszkańców - chyba, że doliczyłeś Częstochowę ! :D

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Łukasz Szkurłat » 12 kwietnia 2013, 20:02

Janusz Karlikowski pisze:Dwa pociągi rano, ale jeden jedzie przez Warmię i Mazury 14 godzin. Dobre dla bogatego miłośnika. A i cena jest dość wysoka.

Pociągi są cztery, przy czym najsensowniejszy POGORIA o 21:35. Jeśli chodzi o te 14 godzin, to nie o koszt chodzi, bo kupisz bilet podróżnika (weekendowy), czy jakiś inny karnet i możesz jeździć do woli. Sęk w tym, że kto normalny pisałby się na tak długi przejazd!? Ja mam problem w pociągu wysiedzieć już te trzy godziny.
Co do połączenia - przydałoby się stanowczo. Rok temu jazda TLK ponad 8h w zapełnionym przedziale nie rajcowała mnie, a powrót to już w ogóle katorga była. Zmęczenie i wydłużona droga powrotna zrobiła swoje. Może dużo taniej by wyszło, a i komfort jazdy myślę lepszy. Tylko te do dupy siedzenia coś mnie zaniepokoiły. :idea: Wygodna i szybka droga pociągiem nad morze dopiero otwiera się po tych wszystkich remontach szlaków. Choć znowu ceny trzeba się bać.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 kwietnia 2013, 20:12

Pisałem o sensownym połączeniu, czyli wyjazd rano i przyjazd w środku dnia. Jak jedziesz do kogoś, to nie wpadniesz mu o 5 rano ani o 23 w nocy.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Łukasz Szkurłat » 12 kwietnia 2013, 20:22

Ale też jak jedziesz, to z myślą, żeby jak najwięcej zobaczyć i nie zmarnować czasu, ani pieniędzy. Jedziesz na nocleg lub bez (szybki wypad nad morze), to liczysz tak, aby w pełni skorzystać z pierwszego dnia, a nie dojechać na miejsce, rozpakować się i iść spać płacąc bez sensu za jedną nockę. W dodatku w nocy przynajmniej jest chłodniej. Poza tym spokojnie, jak jedziesz nawet do kogoś, to nad morzem jest co robić, żeby wytracić ten czas od 6 rano do 16 po południu.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Szymon Kryczka » 16 kwietnia 2013, 09:48

Dysponuje ktoś jakimś zdjęciem PolskiegoBusa z terenów miast przez które przejeżdża P12 wraz z Częstochową?

Gdańsk, Toruń, Łódź, Katowice, Kraków i Rzeszów + Częstochowa :)

Proszę o kontakt na PW.

https://www.facebook.com/PolskiBusP12Czestochowa

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Krystian Kukuła » 16 kwietnia 2013, 10:50

A gdyby tak wydrukować naklejki/wlepki informujące o linii P12 pomijającej Częstochowę i zachęcającej do pisania wniosków do PolskiegoBusa o dodanie jej do trasy, i dyskretne poprzyklejanie ich w okolicach dworca PKS, czy też w głównych punktach miasta... Tylko trzeba by ładnie taką wlepkę zaprojektować wizualnie.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Mateusz Stacherczak » 16 kwietnia 2013, 19:19

Tylko taka wlepka w miejscach i na miejscach publicznych to wandalizm...
Jeżeli już to plakaty ;)

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Szymon Kryczka » 17 kwietnia 2013, 12:51

Mam takie samo zdanie jak Mateusz. Narazie wlepiajmy link do https://www.facebook.com/PolskiBusP12Czestochowa gdziekolwiek na forach, profilach fr itp.

PolskiBus organizuje imprezy w miastach, gdzie będzie zatrzymywało się P12.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Mateusz Stacherczak » 17 kwietnia 2013, 20:14

Szymon - Dzięki.

Jednak będę odmieńcem i takim cierniem w waszej dupie, nt. Przystanku P12 w Częstochowie. Jestem sceptyczny, a na pewno nie za tą ideą.

Andrzej Rybak
Posty: 759
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:44
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Andrzej Rybak » 23 kwietnia 2013, 10:26


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 kwietnia 2013, 10:44

Po raz kolejny urzędnicy udowadniają, że nie są potrzebni.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Krystian Kukuła » 23 kwietnia 2013, 12:28

Napiszmy więc petycje o zmianę tego rozporządzenia!
Zgłaszam się do zbierania podpisów.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Bartosz Kowalski » 23 kwietnia 2013, 12:43

Wystarczy zmienić oznaczenie połączenie z expresowego na pośpieszne dodać przystanek i już. W papierach się zgadza a dla pasażera nic się nie zmienia bo autobus dalej jedzie tyle samo.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Krystian Kukuła » 23 kwietnia 2013, 12:50

Jeszcze lepsze. Tylko dlaczego PolskiBus uparł się że to musi być połączenie expresowe a nie zmienił od razu rangi na pospieszne?

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Bartosz Kowalski » 23 kwietnia 2013, 13:46

Bo ładniej brzmi marketingowo połączenie ekspresowe niż połączenie pośpieszne.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Krystian Kukuła » 23 kwietnia 2013, 13:55

Tak, albo może dlatego że by im się nie zmieściła Częstochowa na wyświetlaczu, bo ma za dużo liter... Równie ważny powód. Jeśli tego nie zmienią to po prostu stracą mnóstwo klientów, ludzie zniechęcą się też do połączeń P5.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 kwietnia 2013, 14:14

Krystian, ale P5 ma się nadal zatrzymywać.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Krystian Kukuła » 23 kwietnia 2013, 14:19

Tak, wiem. Ale jak ludzie będą wiedzieć że jedzie czerwony do Gdańska i Krakowa przez miasto i nie staje to się zniechęcą do tego przewoźnika co może się odbić na częstochowskiej frekwencji linii P5. Mam jednak nadzieję że consensus zostanie osiągnięty i na początku sezonu przystanek w Częstochowie dla P12 zostanie dodany.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 kwietnia 2013, 14:25

A, w tym sensie. Fakt, może to być problem. Mam nadzieję, że MTBiGM weźmie się do poprawiania swoich głupot.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Krystian Kukuła » 23 kwietnia 2013, 14:33

Ja natomiast bardziej liczę że podczas interpretacji rozporządzenia okaże się że P12 może się zatrzymywać w Częstochowie, bo zgodnie z tym co jest zacytowane w GW o statusie linii ekspresowej: "w którym środki transportu zatrzymują się w miejscowości: a) początkowej i końcowej albo b) początkowej i końcowej oraz co najmniej jednym mieście wojewódzkim usytuowanym na linii komunikacyjnej".
Mowa więc że ma to być co najmniej jedno miasto wojewódzkie, nie widzę tam zapisu że ma to być tylko i wyłącznie miasto wojewódzkie. Ja bym to interpretował że linia ekspresowa musi się zatrzymywać w miejscowości początkowej, końcowej i co najmniej jednym mieście wojewódzkim, co nie oznacza wcale że nie może się też zatrzymać w 5 innych miastach niewojewódzkich.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 kwietnia 2013, 14:35

To prawda, ja też tak to rozumiem. Ale wiadomo, że u nas przepisy zawsze są niejasne i każdy stara się o wykładnię z ministerstwa jako podkładkę pod własne siedzenie. I słusznie, bo potem wpada kontrola i każe przedsiębiorcę surowo za głupotę ministerialnych urzędników.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Bartosz Kowalski » 23 kwietnia 2013, 17:33

Krystian Kukuła pisze:Tak, albo może dlatego że by im się nie zmieściła Częstochowa na wyświetlaczu, bo ma za dużo liter... Równie ważny powód. Jeśli tego nie zmienią to po prostu stracą mnóstwo klientów, ludzie zniechęcą się też do połączeń P5.

Akurat na to ze się zniechęcą do P5 bym nie liczył.

Damian Włodarczyk
Posty: 238
Rejestracja: 21 lutego 2008, 22:26
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Damian Włodarczyk » 23 kwietnia 2013, 18:04

A co ma piernik do wiatraka?? Przez to że widzą ludzie na mieście to nie oznacza że wsiada, bo bilety i tak trzeba bukowac wcześniej przez internet.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Piotr Radoliński » 23 kwietnia 2013, 20:26

Damian Włodarczyk pisze:A co ma piernik do wiatraka?? Przez to że widzą ludzie na mieście to nie oznacza że wsiada, bo bilety i tak trzeba bukowac wcześniej przez internet.
Dokładnie ! I to chyba wyczerpuje dyskusję na temat linii P5 !

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Krystian Kukuła » 23 kwietnia 2013, 21:04

Właściwie macie racje, wycofuje się z wcześniejszego twierdzenia ;)
Co nie zmienia faktu że niemożność przejazdu tą linią u ludzi nieznających powodów takiej sytuacji może spowodować spadek wizerunku przewoźnika.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 kwietnia 2013, 21:23

Nic nowego. Wina urzędu, ludzie obwinią przedsiębiorcę.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Mateusz Stacherczak » 23 kwietnia 2013, 21:39

Przeanalizowałem rozporządzenie i wychodzi, że to co czytamy nie do końca jest prawdą.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 kwietnia 2013, 21:48

Tzn?

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Wojciech Liberda » 23 kwietnia 2013, 22:58

Jak dla mnie to PB powinien zatrzymać się na Dworcu w celu np. zmiany kierowcy... przerwy itd...

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7067
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Tomasz Rorat » 23 kwietnia 2013, 23:08

.. i tak będzie Wojtku, bo kierowcy będą z Częstochowy.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Bartosz Kowalski » 23 kwietnia 2013, 23:13

A mnie się wydaje że będą z Łodzi bo niedawno szukali kierowców z Łodzi. Jeśli będą z Częstochowy to i tak zmieniać się będą na jakieś stacji benzynowej.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Piotr Radoliński » 27 kwietnia 2013, 20:33

KRAKÓW: PolskiBus uruchamia nowe połączenie przez Kraków
Gazeta Wyborcza/Kraków pisze:...Rozwój przewoźnika niepokoi konkurencję, która zwróciła się o kontrolę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Bartosz Kowalski » 27 kwietnia 2013, 20:54

Info nie aktualne bo urząd już raz sprawą się zajmował i powiedział że wszystko jest w porządku. Najbardziej i tak raban robią PKS-y no ale jak się nie umie konkurować i podaje na własnej stronie że wysyła się autobus z WiFi a potem jedzie zdezelowana H10-10 albo H9 lub Jelcz L100I, czy wysyła auto z zepsutą klimatyzacją albo z kierowca który nie nie umie albo nie chce umieć włączyć klimatyzacji to co się dziwić że ludzie idą do konkurencji.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Marcin Strzelecki » 27 kwietnia 2013, 21:50

Najbardziej i tak raban robią PKS-y

Problem zawsze leży po środku.
jak się nie umie konkurować

To nie jest raczej kwestia "umienia" tylko braku zdrowego rozsądku, chęci, chytrości.
Normalne że ludzie pójdą tam gdzie taniej, korzystniej i wygodniej.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Bartosz Kowalski » 28 kwietnia 2013, 09:20

Nie to jest kwestia tego że nie umie się konkurować. Bronił ktoś PKS-om stworzyć konsorcjum firm, pomalować wozy w jednakowe barwy oferować jeden standard powiedzmy klimatyzacja, regulowane fotele,barek (kawa,herbata z automatu na postojach), WiFi i zastosować ludzką taryfę? Nie nikt nie bronił ale w PKS-ach się nie dało. Nawet jak wozy miały barek to nikt z niego nie korzystał bo kierowcy musieli by mieć książeczkę sanepidu a to za drogi wydatek. Jak założyli do wozów WiFi to i tak tylko był chwyt marketingowy bo na stronie wisiał ładny napis o WiFi a potem podstawiali starą H10-10 albo nawet H9 czy A0808T. I nagle pojawił się PolskiBus który nie tylko miał hasła ale także się z nich wywiązywał i wtedy PKS-y się obudziły bo ludzie poszli do PB nie dość że taniej to kierowcy kulturalni (jakoś w PB kierowcy potrafią otworzyć bagażnik, w PKS-ach najczęściej się słyszy bagażnik otwarty-tzn otwórz sobie sam człowieku), jest WiFi w autobusie a nie tylko jako hasło. Zamiast wziąć się w garść goście polecieli do UOKiK se skargą.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Piotr Radoliński » 28 kwietnia 2013, 09:43

Bartosz Kowalski pisze:[...]Bronił ktoś PKS-om stworzyć konsorcjum firm, pomalować wozy w jednakowe barwy oferować jeden standard powiedzmy klimatyzacja, regulowane fotele,barek (kawa,herbata z automatu na postojach), WiFi i zastosować ludzką taryfę? Nie nikt nie bronił ale w PKS-ach się nie dało. [...]
...ma wrażnie Bartku, że piszesz o czymś co kiedyś było ! No może nie były to czasy klimatyzacji i Wi-Fi, ale kiedyś PKS był OGÓLNOPOLSKI - jednak w pewnym okresie KOMUŚ to zaczęło przeszkadzać... i się "posypało". Z resztą podobnie było z PKP.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Janusz Karlikowski » 28 kwietnia 2013, 09:53

No może nie było tak analogicznie jak z PKP, bo oddziały PKS istniały i każdy wykonywał jakiś swój rejon + kursy dalekobieżne. I nie można było np. kupić w Częstochowie biletu na kurs z Lublińca do Dobrodzienia, bo wykonywał go PKS Lubliniec z dworca w Lublińcu. Ba, nawet w Częstochowie byś nie kupił na bilet z Pajęczna, chociaż dworzec należał do naszego PKS. Kupić można było tylko bilety z danego miejsca. Owszem chyba Orbis swojego czasu sprzedawał bilety w przedsprzedaży na jakieś tam kursy, ale nie przypominam sobie poza jednym przypadkiem bym z tego korzystał. Ten jeden przypadek to kurs Zakopane - Włosienica (przed Morskim Okiem).

Jednak PKS jako taki stanowił jedność co do taryf i to był duży plus, bo czy się jechało takim czy siakim oddziałem, to cena była taka sama. Chyba nawet linie przyspieszone miały swoją taryfę (oraz kursy LUX swojego czasu). Czasem jak na jednej linii było dwóch przewoźników (w sensie oddziałów), co niosło za sobą np. mijanie się na tej samej trasie Sanosa i Jelcza Ogórka. Różne było bowiem wyposażenie oddziałów w pojazdy. Przykładowo wersja trzydrzwiowa Sanosa znana jest praktycznie tylko z PKS Cieszyn i PKS Zakopane.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Bartosz Kowalski » 28 kwietnia 2013, 10:06

Piotr Radoliński pisze:
Bartosz Kowalski pisze:[...]Bronił ktoś PKS-om stworzyć konsorcjum firm, pomalować wozy w jednakowe barwy oferować jeden standard powiedzmy klimatyzacja, regulowane fotele,barek (kawa,herbata z automatu na postojach), WiFi i zastosować ludzką taryfę? Nie nikt nie bronił ale w PKS-ach się nie dało. [...]
...ma wrażnie Bartku, że piszesz o czymś co kiedyś było ! No może nie były to czasy klimatyzacji i Wi-Fi, ale kiedyś PKS był OGÓLNOPOLSKI - jednak w pewnym okresie KOMUŚ to zaczęło przeszkadzać... i się "posypało". Z resztą podobnie było z PKP.

Nie mówmy o tym co było za PRL-u bo wtedy dla PKS-ów nie było konkurencji takiej jak PB.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Piotr Radoliński » 28 kwietnia 2013, 10:21

..a'propos taryf PKS i PKP - to jest tabela z 1975 roku.
Dla porównania wtedy kilogram cukru kosztował 10,50 zł, chleb 4,- zł (1kg), gazeta codzienna 0,50-1,- zł, pismo kolorowe (tygodnik) - 2,- do 5,-zł.

Obrazek

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Wojciech Liberda » 28 kwietnia 2013, 21:23

Z marketingowego punktu widzenia aby coś się udało musi to być zazwyczaj coś nowego.
Np. PKS Częstochowa ogłasza upadłość, w jego miejsce powstaje firma powiedzmy Częstochowski Przewoźnik Międzywojewódzki oraz nowy PKS Częstochowa. PKS bierze w leasing 50 nowych wozów z klimą, WI-FI i jeżdżą tam ludzie, którzy przeszli odpowiednie szkolenia, dostali pensję rzędu 3500 netto na rękę... i co się później okazuje, że pan Józek, który do tej pory tylko machał wajchą (zmiana biegów) nagle zaczął się uśmiechać, pomagać, bagażnik otwierać itd.
Czemu tak sobie to wymyśliłem? Czas pokazał, że w Czechach się da zrobić konkurencję na liniach dalekobieżnych, że jeżdżą autobusy tak bajeczne, że człowiek myśli, że jedzie w Eurolines gdzie bilet zaczyna się od 150 PLN.
Przykro mi to mówić ale czas na zmiany w PKS, muszą tam wejść ludzie z naturą menadżera, które pociągną te firmy ku zyskom. Ale do tego musi być odpowiednie prawo... bo przykład linii expresowej w postaci linii P12 pokazał, że prawo jest nieudolne, skoro PB nie może się zatrzymywać w Częstochowie bo nie jest miastem wojewódzkim. A to mi pachnie dyskryminacją!

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Bartosz Kowalski » 28 kwietnia 2013, 21:28

Masz racje w PKS-ach potrzeba menadżerów. Tu nie trzeba upadłości wystarczy wprowadzić nową markę jak to próbowali PKS Białystok czy PKS Słupsk lub PKS Warszawa. Ale tylko PKS Warszawa buduje konsekwentnie choć czasem nie udolnie swoją markę jaką jest Polonus i ludzie coraz bardziej kojarzą że nie jada jakimś tam PKS-em ale Polonusem. PKS Białystok próbował przemalował wozy w barwy PKS Express i wszystko szło w dobrym kierunki, nowa marka, dobry tabor kierowcy na poziomie ale co z tego jak teraz znowu przemalowują wozy w barwy PKS Białystok. Tak samo PKS Słupsk najpierw było CenterTravel, potem Gryfita a teraz jeżdżą z napisami PKS Słupsk. I tak jak piszesz szkolenia dla pracowników i stawianie im jakiś wymagań.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Wojciech Liberda » 28 kwietnia 2013, 21:31

Bartosz Kowalski pisze:Masz racje w PKS-ach potrzeba menadżerów. Tu nie trzeba upadłości wystarczy wprowadzić nową markę jak to próbowali PKS Białystok czy PKS Słupsk lub PKS Warszawa. Ale tylko PKS Warszawa buduje konsekwentnie choć czasem nie udolnie swoją markę jaką jest Polonus i ludzie coraz bardziej kojarzą że nie jada jakimś tam PKS-em ale Polonusem. PKS Białystok próbował przemalował wozy w barwy PKS Express i wszystko szło w dobrym kierunki, nowa marka, dobry tabor kierowcy na poziomie ale co z tego jak teraz znowu przemalowują wozy w barwy PKS Białystok. Tak samo PKS Słupsk najpierw było CenterTravel, potem Gryfita a teraz jeżdżą z napisami PKS Słupsk. I tak jak piszesz szkolenia dla pracowników i stawianie im jakiś wymagań.

Można podnieść ludziom kwalifikacje, wystarczy podnieść pensję do 3000 netto i będą bardzo zadowoleni i efektywni, a nie jak teraz 1350 netto... jak to mówił kierowca jeszcze 2 lata temu...

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Bartosz Kowalski » 28 kwietnia 2013, 21:34

Co do zarobków się nie wypowiadam bo znam i takich w PKS-ie mieli ponad 2500 na rękę.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7067
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Tomasz Rorat » 28 kwietnia 2013, 21:56

A ja tych co mają 2500 omijam z daleka ( nie powiem dlaczego) a jest ich ok. 5-10osób, reszta żeby firma działa dalej już przestała wierzyć że dostanie więcej niż ok. 1500 na rękę !!

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Mateusz Stacherczak » 29 kwietnia 2013, 18:23

Menadżerów potrzeba - powiadacie. Trafne spostrzeżenie, ale menadżer, menadżerowi nie równy. Tu potrzeba menadżerów z pasją, a takich jest mało i są mało doceniani. Menadżerowie, którzy już działają idą zwykle po trupach do celu, a to na dłuższą metę jest mało opłacalne, ba! Katastrofalne dla ekonomii przedsiębiorstwa.

3000 na rękę - a skąd, skoro, żeby mieć te trzy na rękę, trzeba wprowadzić wiele zmian w firmie przewozowej.
Prawo dot. przewozów i transportu jest strasznie ciężkie, ale do przejścia. Trzeba czasu i cierpliwości, tylko, że obecni menadżerowi tego czasu nie mają - dla nich w ogóle pojęcie względne to jest - a o cierpliwości nie ma co myśleć.
Jak zawsze posłużę się szachami - trzeba myśleć trzy posunięcia do przodu i przewidzieć co się za nimi kryje.

Co do PB - szaleje i słusznie - ale znajdzie się kto dobry inaczej i zacznie kopać dołki.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Bartosz Kowalski » 29 kwietnia 2013, 20:29

Tu się z Tobą zgodzę tu trzeba menedżera, który podejdzie do tego z pasją a nie człowieka któremu postawi się cel że w takim a takim czasie firma ma przynosić zyski. Potrzeba człowiek który będzie orientował się w świecie transportu.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Mieszkańcy kolejnych polskich miast walczą o PolskiBus!

Postautor: Piotr Radoliński » 29 kwietnia 2013, 21:37



Wróć do „Systemy transportowe - organizacja komunikacji, infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości