WARSZAWA

Tematy związane z zagadnieniem organizacji transportu ludności (systemy, zarządzanie, itp).
Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

WARSZAWA

Postautor: Wojciech Liberda » 21 listopada 2012, 20:03


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ZTM Warszawa...

Postautor: Piotr Radoliński » 21 listopada 2012, 20:13

...czy to znaczy - "prywatnym" już dziękujemy ? ;)
TVN WARSZAWA: Coraz mniej autobusów. W zamian - metro i tramwaje

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3737
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

ZTM Warszawa...

Postautor: Mateusz Stacherczak » 21 listopada 2012, 20:22

To co! Za 3-5 lat zakupy dla reszty kraju czyli wyprzedaż w stolicy... ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ZTM Warszawa...

Postautor: Piotr Radoliński » 21 listopada 2012, 20:29

...Ikarusy jednak nie znikną - to cytat z portalu TVN Warszawa !

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ZTM Warszawa...

Postautor: Dominik Wójcik » 21 listopada 2012, 21:56

Piotr Radoliński pisze:...czy to znaczy - "prywatnym" już dziękujemy ? ;)
TVN WARSZAWA: Coraz mniej autobusów. W zamian - metro i tramwaje
Niekoniecznie. Tutaj potrzeba większej analizy, a mi się nie chce...

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ZTM Warszawa...

Postautor: Beniamin Wójcik » 21 listopada 2012, 22:11

A Hanna Gronkiewicz-Waltz przekonywała, że Ikarusy znikną z ulic...

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ZTM Warszawa...

Postautor: Wojciech Liberda » 21 listopada 2012, 22:42

Dla mnie samo to, że nie przedłużą kontraktów, ewe. nie ogłoszą nowych kontraktów... znaczy tyle, że to prywaciarze będą sprzedawać używki. Tylko się zastanawiam co na to Rafał... gdzie konkurencja będzie? No chyba, że na torach...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ZTM Warszawa...

Postautor: Dominik Wójcik » 21 listopada 2012, 22:51

Tam jest pięciu operatorów, a PÓKI CO nie ma przetargu, bo linie znikną!
Mogę się domyślać rozwiązania, ale widzę, że w taborowym klubie nie ma sensu tego tłumaczyć...

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4234
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Bartosz Kowalski » 22 listopada 2012, 10:39

Linie znikną a przetargi mogą być na inne. Ot cały problem niektórych tutaj.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Dominik Wójcik » 22 listopada 2012, 10:49

Do tego ta wypowiedź o sprzedaży taboru, jakby ktoś bankrutował. A to normalna praktyka, że pięcio-ośmioletnie graty nie mają prawa wstępu do kolejnego przetargu, więc się je sprzedaje, a operator musi kupić lub inaczej pozyskać nowe.

Mało tego - przedstawienie sprawy peezez przytoczone medium jest kłamliwe, bo przetargi nie mają nic wspólnego z liniami, tylko z brygadami lub w ogóle gołymi wozokilometrami. Warszawa przykładowo przerzuca operatorów między liniami dla zbilansowania kosztów tak, że na jednej linii spotkać można kilku operatorów równolegle.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3737
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Mateusz Stacherczak » 22 listopada 2012, 16:53

^^Tak jak to stało się ostatnio z MZA i Mobilisem na linii 306...
I właśnie o takich zamówieniach marzy mi się w GOPie...

Mariusz Sośniak
Posty: 85
Rejestracja: 20 listopada 2011, 09:00
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Mariusz Sośniak » 22 listopada 2012, 19:53

Jak mawiał klasyk:" prawdziwego przewożnika poznaje się nie po tym jak zaczyna tylko jak kończy" :D
Tu nie ma co tłumaczyć winić nieobiektywne medium, przecież cytowana była wypowiedż pani rzecznik ZTM i wyrażnie powiedziała że kontrakty z dwoma przewożnikami się KOŃCZĄ w przyszłym roku (śmieciówki kierowców zapewne też)więc nie potrzeba się martwić ci Im dać (linie, brygady czy wzk) a jeśli zdecydują się na jakiś przetarg to niekoniecznie na nowy tabor (czym w Czewie wymachuje się przed nosem młodzieży mówiąc: chcecie takie, podobają Wam się co, prawda że ładne a to u góry to klima MY Wam takie sprawimy) :D Warszawa przekonała się już że oprócz ceny i afer nie oferują NIC więcej. Napiszecie zaraz że jest ITD, PIP, ZTM....i racja i nawet nakładają kary i co z tego kiedy taniej wychodzi zapłacić niż dostosować się do wytycznych.
A tak przy okazji nie trzeba było długo czekać (a szczególnie pasażerowie :) ) w Wałbrzychu na efekty specjalne w wykonaniu "przewożników" wyłonionych w przetargu :P

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4234
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Bartosz Kowalski » 22 listopada 2012, 20:11

Tak tak wiemy jedynie słuszni przewoźnicy to raj na ziemi dla kierowców i pasażerów nie to co te złe prywatne firmy.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Dominik Wójcik » 22 listopada 2012, 20:36

Wałbrzych popełnił błąd i pisaliśmy o tym z Rafałem, bo wyłonili jednego operatora, a powinni conajmniej dwóch. Tak będą mieć kolejny monopol.

Co do reszty, cytuję pewną szucherną wypowiedź:
To mam pytanie, czy prywaciarze mają
brygadówki czy linie z przetargu? Bo jeżeli
linie i okaże się że nie ogłoszą nowego
przetargu to zapewne linie pokasują dla
dobra tramwajów... to gdzie tu logika jak
nie będzie konkurencji... MZA zabraknie
kasy na zakupy i będą jeździć starymi
Solarisami U15
i moja odpowiedź:
am jest pięciu operatorów, więc
konkurencja jest.
Linie będą ZASTĄPIONE przez trakcję o
wyższej wydolności.
Komercyjni mają w Warszawie różnie - albo
brygady, albo częściej - gołe wozokilometry
do rozdysponowania przez organizatora.
W tej sytuacji więc na likwidowane linie
skierują te gołe wozokilometry z innych
kontraktów. Proste

Jeśli chodzi o to, że WARUNKOWO komercyjny zostanie dopuszczony, to i tak korzyść, bo:
1. Dotychczasowy tabor jest nowszy, niż komunalny trup
2. Komercyjny jeździ taniej (4-5zł zamiast 9!), więc korzyść jest.
To, na czym jeżdżą kierowcy, pasażera nie interesuje, dyskutowaliśmy już na ten temat.

Mariusz Sośniak
Posty: 85
Rejestracja: 20 listopada 2011, 09:00
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Mariusz Sośniak » 22 listopada 2012, 22:06


Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4234
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Bartosz Kowalski » 22 listopada 2012, 22:17

W komunalnych albo państwowych tak się nie dzieje? Nie rozśmieszaj mnie dobrze wiesz że w komunalnej czy państwowej też się takie cuda działy, innym możesz ściemniać że nic takiego nie mało miejsca ale nie mnie.

Mariusz Sośniak
Posty: 85
Rejestracja: 20 listopada 2011, 09:00
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Mariusz Sośniak » 10 grudnia 2012, 22:05


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3737
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Mateusz Stacherczak » 14 grudnia 2012, 20:41


Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Dominik Wójcik » 15 grudnia 2012, 03:48

Ten bilet na kolej, to akurat kula u nogi. Koszty są tak rozpięte, że w połączeniu z budową metra skutkuje to drastyczną podwyżką cen biletów. Ot co...

Mariusz Sośniak
Posty: 85
Rejestracja: 20 listopada 2011, 09:00
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Mariusz Sośniak » 17 grudnia 2012, 20:14

spodobał mi się ten komentarz do artykułu zwłaszcza ostatnie zdanie :D :
Bzdurny przykład: te autobusy przy m.Imielin po parudziesięciu metrach rozjeżdżają się w cztery różne strony świata, i nie jeżdżą za często , tylko jeżdżą tabunami, szczególnie 166 i 179 po wspólnej trasie na Ursynowie - ale tylko dlatego, że kierowcy 179 NIGDY nie przestrzegają rozkładu i ZAWSZE są pomiędzy rozkładem. Oczywiście, to nie oznacza, że można się przesiąść z autobusu do autobusu - bo kierowcy do tego nie dopuszczają.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3737
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Mateusz Stacherczak » 21 grudnia 2012, 18:19

ZTM w Warszawie wypowiada umowy na wspólny bilet
No to ciąg dalszy następuje...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16374
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Janusz Karlikowski » 21 grudnia 2012, 20:18

No to powodzenia. Jak przyjadę do stolycy, to wezmę taxi. Tu się burdello robi...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Dominik Wójcik » 21 grudnia 2012, 20:53

No toż Rafał pisał dawno temu, że wspólny bilet nawet na kolej, to głupota, bo kolej działa finansowo dla systemu, niczym kula u nogi. Warszawa przegięła. Pisałem o tym w felietonie

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3737
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Mateusz Stacherczak » 21 grudnia 2012, 21:20

A co jeśli zostanie Związek Komunalny? Wszak tego prawo nie zabrania, a kosztami są obarczone te gminy, które najczęściej z tego korzystają - kolokwialnie pisząc.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 grudnia 2012, 12:26


Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Dominik Wójcik » 22 grudnia 2012, 12:47

Mateusz, ale tu o kolej tylko chodzi, że może zniknąc z systemu taryfowego.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 grudnia 2012, 13:54

Warszawa: Na czym warto (nie) oszczędzać w komunikacji miejskiej - wywiad, dr Michał Wolański, adiunkt w Katedrze Transportu Szkoły Głównej Handlowej

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3737
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Mateusz Stacherczak » 23 grudnia 2012, 15:57

Michał Grzegorczyk pisze:Warszawa: Na czym warto (nie) oszczędzać w komunikacji miejskiej - wywiad, dr Michał Wolański, adiunkt w Katedrze Transportu Szkoły Głównej Handlowej


Przeczytałem i mam mieszane uczucia. O ile na studiach uczono mnie czytać między wierszami i zarządzać swoja wiedzą w sposób odpowiedni, a pan dr z ekonomii i finansów wytłumaczył nam dogłębnie rożne teorie w praktykach i czego lepiej unikać, o tyle w szkole średniej nauczyli mnie logicznego myślenia w transporcie i bardzo dobrego zarządzania flotą i jak działać, by nie upaść zbyt nisko.

Do sedna:
Najwyraźniejszym marnotrawstwem jest kursowanie autobusów przegubowych do późna w nocy i generalnie przywiązanie autobusów do linii, powodujące długie postoje na pętlach.

Oczywista oczywistość!
Dobieranie pojazdu do potrzeb stwarzanych przez rynek, a także porę dnia i nocy, czy porę roku!

Należałoby również wstrzymać zakupy nowych pojazdów, zwłaszcza autobusów, ewentualnie zastępując je używanymi. Lepiej podróżować w ludzkich warunkach starszym autobusem, niż w przepełnionym, nowym pojeździe.

Albo ja źle to rozumuję, albo to jest nonsens.
O ile pojazdy z manualną skrzynia biegów "żrą" mniej paliwa, o tyle w chwili obecnej najnowsze pojazdy mają wdrożone różne emisje spalin, rożnego rodzaju "gadżety", które powodują, że spalanie paliwa, przez automaty jest mniejsze o kilka - kilkanaście procent. Ponadto chciałbym zauważyć, że warunki miejskie nie pozwalają zbytnio zaoszczędzić paliwa. Jakby tego sobie życzyli zainteresowani. Wyjście z tej sytuacji jest pacyfikowanie miasta, a przynajmniej centrów miast z samochodów, by w ten sposób stworzyć dogodne warunki dla komunikacji miejskiej. W wywiadzie jest przywoływana Warszawa i jej warunki. Zauważyć trzeba także, że w miastach pokroju Częstochowy (chodzi mi tutaj głównie o liczbę ludności i powierzchnie miasta), jest łatwiej zaprowadzić "jakiś porządek", który spowodowałby zmniejszenie natężenie pojazdów indywidualnych w strategicznych częściach danego miasta.
Równie dobrze można sprowadzić to na grunt Częstochowy. Dobrze, że MPK zakupiło starsze Ikarusy, bo nowoczesne są be! Ktoś tu wspominał na forum, że to postęp. A ja widzę popadanie ze skrajności w skrajność.
W mieście gdzie mamy do czynienia z siecią tramwajową to ona jest i powinna być na pierwszym miejscu. To jest kręgosłup układu komunikacyjnego miasta, podobnie jak korpus podoficerów w wojsku.

Optymalizacja brygad wraz ze wstrzymaniem zakupów nowych autobusów w zasadzie pozwoliłaby zaoszczędzić ze 150 mln złotych, ale oczywiście są dalsze możliwości. Na przykład wiele linii dziennych kursuje od 4:30, nawet w niedziele i święta, podczas gdy ruch o tak wczesnej porze jest symboliczny. Można bez problemu ograniczyć kursowanie linii dziennych w godzinach wczesnorannych, zastępując je nocnymi. Wszak teraz mało kto pracuje na szóstą rano w sobotę czy niedzielę, chyba tylko kierowcy. Nawet w dni powszednie są pewne rezerwy, chociaż tu byłbym ostrożniejszy.

Domyślam się, że chodzi tutaj panu dr, o to, że lepszym wyjście jest przewoźnik prywatny, bo ten kupuje tabor za swoje, a komunalny za pieniądze, które dostał z miasta/gminy - chodzi tu optymalizację zakupu nowych autobusów.
Ale dalej czytając stwierdzić można, że można przedłużyć kursowanie "nocek", a dzienne linie niech rozpoczynają swoja pracę od godzin szczytowych tj. 5:30 - 6:00 rano. I tak i nie. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Przypomina mi się tutaj kawał (polityczny), gdzie na jednym pieńku siedzi sobie pewien osobnik, a obok niego stoi drugi osobnik. Ten pierwszy siedząc rąbie drewno na drugim pieńku. W pewnym momencie. Stojący osobnik pyta się:
- E Ty! Dlaczego rąbiesz na siedząco?
No to ten odpowiada:
- Bo na leżąco mi nie wygodnie.
Podobny przypadek jest tutaj. W przypadku Warszawy może okazać się to albo złotym środkiem, albo nie wypałem. W przypadku GOP - gdzie mieszkam - byłoby to nie wypałem. A w innych miastach? To wszystko zależy od danej sytuacji. Ponadto trzeba robić odpowiednie badania, które wskazałyby, m.in: kto, gdzie, dlaczego i ile?
Czyli tak jak tu:
Oszczędności są również osiągalne w innych miejscach sieci komunikacyjnej, ale to wymaga bardzo dobrych badań i informacji.


Czy przy takiej wysokości obniżki środków z budżetu obejdzie się bez cięć w szczycie?

Z jednej strony jestem przekonany, że jest to absolutnie możliwe. Wystarczyłoby zamrozić zakupy nowego taboru, renegocjować umowę z MZA i zoptymalizować wykorzystanie taboru oraz ogłosić kilka przetargów na obsługę linii. To mogłoby szybko dać oszczędności nawet przekraczające 200 mln złotych i pozwalające na wprowadzenie pewnych działań, obniżających efekty podwyżki cen biletó1), takich jak np. promocyjne bilety długookresowe rodzinne.

Jest w tym cytacie dużo informacji, z którymi się zgadzam, ale też radziłbym sceptycyzm.
Widzę, że zrobiła się moda na prywatyzację - i nie mam nic przeciwko - tyle tylko, że to jest prywatyzacja po Polsku. Wychodzimy z jednej skrajności w drugą. A gdzie optymalne rozwiązanie, gdzie ten czas przejścia?
Dwa lata temu rozmawiałem przedstawicielami Scanii nt. rynku autobusowego w Polsce. Odpowiedź jaka otrzymałem, to taka, że oni sami jak i producenci z zachodu dziwią się dlaczego w Polsce nie było stopniowej przemiany rynku. To samo usłyszałem od przedstawicieli MANa itd. To samo jest z naszym rynkiem. Przestrzegali przed tym i polscy i zagraniczni ekonomiści i finansiści. Ale nikt ich nie posłuchał. I teraz mam szok termiczny - kolokwialnie to ujmując.
Tak więc przypadek Warszawy dogłębnie pokazuje to co boli także inne miasta.

Mariusz Sośniak
Posty: 85
Rejestracja: 20 listopada 2011, 09:00
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Mariusz Sośniak » 29 grudnia 2012, 23:13

Wypowiedż Pana adiunkta nie przekonała mnie w żadnym punkcie, zresztą podobnie innych czytelników co widać po komentarzach pod artykułem, dużo bardziej przekonujący jest dyr. Ruta z ZTM-u http://www.rynek-kolejowy.pl/38187/Wars ... pisuje.htm
Rafał Lamch pisze:No nie powiedziałbym. W Warszawie masz 25-procentowy udział prywatnych operatorów i to od wielu lat. To się już przyjęło, utarło, wykrystalizowało, a nawet dzięki temu ukazało się (oczywiście w ograniczonym zakresie) ucywilizować MZA. I to jest ów etap przejściowy, który można by już zakończyć, a pozbyć się okropnego molocha, na który miasta nie stać. Toż pani prezydent w poprzedniej kampanii obiecywała 50%.

No to jest świetny przykład na to że dać komuś palec to za chwilę będzie chciał całą rękę!
ZTM mówi że prywatni spełnili swoją rolę i im dziękujemy a Oni że chcą 50% :idea: No ktoś ma problemy ze zrozumieniem.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 grudnia 2012, 23:15

I ja ich popieram, niech biorą i 75%. Dowodów na kosztowność operatorów komunalnych/państwowych aż nadto.

Mariusz Sośniak
Posty: 85
Rejestracja: 20 listopada 2011, 09:00
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Mariusz Sośniak » 29 grudnia 2012, 23:25

Rafał Lamch pisze:Ależ pozwalają. Wystarczy zmotywować kierowców i założyć im np. wskaźniki spalania. Zawsze starałem się jeździć dość oszczędnie i w zasadzie wiedziałem, jak to robić. Ale co innego tylko wiedzieć, a co innego mieć bieżący podgląd. Odkąd dwa tygodnie temu zaczęło mi się na sterowniku wyświetlać spalanie, zacząłem bić rekordy oszczędności, mimo że jest ostra zima i korki.

Już bardziej zmotywowanych kierowców od jednej z prywatnych firm to ciężko trafić ;) ,a jednak kiedy jeżdzili lewarkami Jelczami to norma 33l spokojnie im wystarczała a teraz na Scaniach w 46l? nie mogą się wyrobić(tu odp. dlaczego nie włączają klimy).

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 stycznia 2013, 16:56


Mariusz Sośniak
Posty: 85
Rejestracja: 20 listopada 2011, 09:00
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Mariusz Sośniak » 09 lutego 2013, 21:46

Małe co nieco nt. jakości usług prywatnego przewożnika:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 75695.html
Uprzedzę odp.: wszystko zależy od prawidłowo sformułowanej umowy w przetargu! :D

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Dominik Wójcik » 10 lutego 2013, 04:27

Już odpowiedziałem - operator został ukarany, co w Częstochowie jest politycznie zabronione

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Piotr Radoliński » 10 lutego 2013, 09:20

...a gdyby był w Częstochowie PRYWATNY operator to na pewno by mu się nie upiekło ! :)

Mariusz Sośniak
Posty: 85
Rejestracja: 20 listopada 2011, 09:00
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Mariusz Sośniak » 10 lutego 2013, 20:13

Dominik Wójcik pisze:Już odpowiedziałem - operator został ukarany,

Tylko co na tym zyskał pasażer o którego podobno najbardziej się martwicie? Operatorzy prywatni jeżdżą po Wawie z górą 10 lat i takich kar zapewne zapłacili już wiele i co to pomogło?
A może niech się wypowie warszawiak (może słoik ;) )
cytat z forum:

"Proponuję redakcji TVN Warszawa w ogóle przyjrzeć się autobusom i kierowcom z firmy Mobilis... (...) O nieotwieraniu przednich drzwi nawet nie wspomnę, a i uprzejmość kierowców oraz ich wygląd (strój) zastanawiają czy oni są ''prywaciarzami" czy jednak pracują w transporcie PUBLICZNYM ??

Są prywaciarzami i wyglądają jak prywaciarze. Gdyby byli przewoźnikiem publicznym, kierowca za brak umundurowania straciłby premię i dostał upomnienie. Mnie ekspedytor wpisuje w kartę drogową adnotację nawet o tym, że pracuję w prywatnych spodniach a nie w służbowych! Ot, jedna z wielu różnic pomiędzy przewoźnikiem prywatnym i publicznym :>"

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3737
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Mateusz Stacherczak » 10 lutego 2013, 20:55

Jaki organizator tacy przewoźnicy. Jacy przewoźnicy taka komunikacja. Jaka komunikacja takie ceny. Jakie ceny takie usługi. Jakie usługi takie podejście pasażerów. I tak do usra..ej śmierci można.
Wiem zamiast przeciągać na swoje, stańmy ponad podziałami.
Jak śpiewał Kazik:
To jest porozumienie ponad podziałami
Pierdzielę politykę - chcę być z wami
Lewica się z prawicą nigdy nie dogada
Ale sztuka się opiera na innych zasadach
Drugi koniec tysiąca prędkości nabiera
Niejeden się pogubi bez pomocy przyjaciela
Koniec bliski? Tak, dlaczego nie!
Lecz póki co zabawmy się jeszcze weselej

Bo tygiel kulturowy może być tylko zdrowy
Tygiel kulturowy pożyteczny i zdrowy
Tygiel kulturowy może być tylko zdrowy
Tygiel kulturowy

Bo tygiel kulturowy może być tylko zdrowy
Tygiel kulturowy pożyteczny i zdrowy
Tygiel kulturowy może być tylko zdrowy
Tygiel kulturowy

To jest porozumienie ponad podziałami
Pierdzielę politykę - chcę być z wami
Pomioty komuny na winklach się gromadzą
Czego nie kumają, reagują agresją
Ja się tego nie boję, bo to kto czeka
Nie dość, że krawaty, to prawie dyskoteka
Ja się tego nie boję, a wcale, a wcale
Nie dość że pyry, to jeszcze metale

Bo tygiel kulturowy może być tylko zdrowy
Tygiel kulturowy pożyteczny i zdrowy
Tygiel kulturowy może być tylko zdrowy
Tygiel kulturowy

Tygiel kulturowy może być tylko zdrowy
Tygiel kulturowy pożyteczny i zdrowy
Tygiel kulturowy może być tylko zdrowy
Tygiel kulturowy

Ta różnica jest więcej niż podstawowa
Pięćdziesiąt lat w obozie, albo poza obozem
Więzień odstawiony od blokowego cyca
Reaguje na inność z mentalnością kibica
Ja się tego nie boję póki jeszcze prosto stoję
Nie dość że krawaty, to jeszcze opoje
I ty się nie boisz przecież wcale a wcale
Nie dość że pyry, to jeszcze metale

Bo tygiel kulturowy może być tylko zdrowy
Tygiel kulturowy pożyteczny i zdrowy
Tygiel kulturowy może być tylko zdrowy
Tygiel kulturowy

Bo tygiel kulturowy może być tylko zdrowy
Tygiel kulturowy pożyteczny i zdrowy
Tygiel kulturowy może być tylko zdrowy
Tygiel kulturowy


Proste?
Czy do łba trzeba walić młotem?

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Piotr Jeruszka » 10 lutego 2013, 20:56

To już nie nasza wina, że organizator "przymyka oko" na działalność prywaciarzy. Żeby nie było - pod "przymyka oko" mam na myśli kary tak niskie, że prywatnego przewoźnika nic to nie nauczyło.

Mnie osobiście nie interesuje, czy wiezie mnie przewoźnik prywatny, publiczny, PKS, MPK, MZK, Jaśkobus, Mobilis, Veolia czy Koleje Śląskie. Interesuje mnie to, czy przyjechał pojazd zgodny z oznaczeniem na rozkładzie, czy pojazd jest odpowiednio oznaczony (linia, kierunek docelowy) i czy spełnia warunki, które narzucił organizator. Jeżeli organizator zadecydował, aby kierowcy jeździli w koszulach, to oczekuję, że przewoźnicy się do tego dostosują. Jeżeli organizator zarządził, by kierowcy tańczyli przez minutę "Macarenę" po przyjeździe na przystanek końcowy, to również i tego oczekuję. Jeżeli operator nie stosuje się do umowy, no to już nie nasza wina, że i operator, i organizator sami sobie strzelają samobóje w oczach pasażerów?

Mariusz Sośniak
Posty: 85
Rejestracja: 20 listopada 2011, 09:00
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Mariusz Sośniak » 10 lutego 2013, 21:35

Mateusz Stacherczak pisze:Proste?
Czy do łba trzeba walić młotem?

Nie wiem czy to było do mnie ale możesz spróbować,tylko młot porządny weż :lol:

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Dominik Wójcik » 10 lutego 2013, 23:20

Dyskutancie z MPK...
Warszawa, to nie jedyny polski przykład na poskromienie komunalnego operatora. Gdynia - tam nie ma przymykania oka, odpuszczania, zaniedbywania, czy jak tam zwał. Hmm...?

Poza tym - czy Wasze usługi poprawiają się? Wątpię, bo ostatnio wysłaliście gońca do MZDiT z postulatem zmian w rozkładach, bo niskopodłogowych Wam brakuje... Także święci nie jesteście i bata na to przez kolejne dwa lata nie będzie.

Pamiętajcie, to, że "opcja przetargowa" ucichła na forum nie znaczy, że pewne działania zakończyły się w ogóle. Teraz odbywa się coś w rodzaju "przeszeregowania". Widmo przetargu w Częstochowie powróci. Temat po prostu uciekł z forum i straciliście możliwość wglądu w "akta sprawy" - tyle ugraliście :)
Ech... Za wszelką cenę staracie się, abym nie przeszedł na "społeczniczą emeryturę". A myślałem, że na jesień odpocznę... :)

Sens...
Bo we wszystkim chodzi o to, że KAŻDY przewoźnik będzie próbował oszczędzać (i w Polsce zawsze będą - to nie Austria), ale za wszystko trzeba móc karać tak surowo, żeby prywaciaż zaczął starać się wypełniać kontrakt, bo to się zwyczajnie mu OPŁACA. A każdy wie, że komunalnego ukarać na dobrą sprawę nie da się, bo prędzej, czy później jakiś zacofany samorządowiec będzie chciał pomóc "naszej spółce" de facto szkodząc budżetowi. To właśnie dlatego niektórzy w ogóle nie widzą sensu utrzymywania komunalnych przewoźników.
A jeśli komunikacja aglomeracyjna nie funkcjonuje, to tym bardziej jest to... no służące w zasadzie czemu?

resume
Ale to dyskusja na koniec roku, bo ten klub nie nadaje się do takiej kampanii. To w ogóle nie jest temat do dyskusji - sprawa od 2007 r. jest już przesądzona.
To temat dla unijnych decydentów

podpowiedź
Dla sympatyków MPK:
Jeśli nie chcecie, aby MPK drażniło mnie kolejnymi wymuszeniami cięć w rozkładach z przyczyn taborowych, to podsuwam casus berlińskiego BVG... Rafał wielokrotnie podawał ich przykład. Także mamy teraz odpytywanko - jak w szkole - ile wynosicie z dyskusji.

A piszę o tym wszystkim, bo to jest forum dyskusyjne, więc jeszcze mogę sobie pozwolić na wyrażenie PRYWATNEJ OPINII. Jako prezes w temacie palcem nie kiwnę - jak obiecałem...

Mariusz Sośniak
Posty: 85
Rejestracja: 20 listopada 2011, 09:00
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Mariusz Sośniak » 11 lutego 2013, 08:27

Dominik Wójcik pisze:Dyskutancie z MPK...

...haha no to mnie rozbawiło z samego rana, ciekawe po czym wnioskujesz :D
Dominik Wójcik pisze:A piszę o tym wszystkim, bo to jest forum dyskusyjne, więc jeszcze mogę sobie pozwolić na wyrażenie PRYWATNEJ OPINII.

Dokładnie z tego samego powodu ja piszę, a to że piszę o prywatnych tak a nie inaczej to po to aby czytający to forum mieli pełniejszy obraz tego czy rozwiązania o których Wy piszecie są receptą na ...właściwie nie wiem na co?
A piszę głównie o Wawie ponieważ byłem ponad pół roku "słoikiem" :D wg ich slangu, ponadto z całym szacunkiem to o czym Ty piszesz to jest teoria a ja dla pewnej równowagi przeciwstawiam FAKTY!.

Wracając jeszcze do artykułów które przytoczyłem to pomijając kwestie kierowców którzy ryzykują jeżdżąc niesprawnymi wozami bo to Was "nie interesuje" to oczywiście dochodzi bezpieczeństwo pasażera!. A dzieje się tak dlatego że kończą im się kontrakty i chcą "dociągnąć" do końca jak najmniej dokładając do interesu. Strach pomyśleć co by było gdyby dysponowali taborem jak np. mpk :shock: To że auto ma kilka lat to oznacza że ono jest sprawne i bezpieczniejsze od kilkunastoletniego.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4234
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Bartosz Kowalski » 11 lutego 2013, 09:39

Mariusz dobrze wiesz jak jest w komunalnych/państwowych że też jeździ się nie sprawnymi wozami bo innych nie ma. Nie będę przytaczał konkretnych przykładów, wystarczy w necie poszukać i takie przypadki zdarzają się w firmach w całej Polsce. Wiec jak już podajesz te fakty to podawaj w dwie strony.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3737
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Mateusz Stacherczak » 11 lutego 2013, 17:57

Mariusz Sośniak pisze:
Mateusz Stacherczak pisze:Proste?
Czy do łba trzeba walić młotem?

Nie wiem czy to było do mnie ale możesz spróbować,tylko młot porządny weż :lol:

Do ogółu. Młot "weżme" porządny ;].

Mariusz Sośniak
Posty: 85
Rejestracja: 20 listopada 2011, 09:00
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Mariusz Sośniak » 12 lutego 2013, 08:43

@Bartosz masz racje że ogólnie tabor w Polsce jest dużo starszy niż w bogatych krajach zachodnich do których tak chętnie się porównujemy. A co do jazdy niesprawnymi wozami to różnica między firmami polega na tym ze w "normalnej" jak stwierdzisz podczas OC lub w czasie jazdy niesprawność i potwierdzi to pog. techn. to nikt Cię nie zmusi ani nie ukarze za zjazd. Chciałbym podawać fakty "w dwie strony" ale jakoś zawsze mnie uprzedzicie :D

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4234
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Bartosz Kowalski » 12 lutego 2013, 10:09

Chłopie na zachodzie tabor wcale nie jest lepszy, w kilku miastach w Niemczech jeździły jeszcze nie tak dawno temu MB 0305. To tylko przykład. Nie kituj mi o tym co się dzieje w jak to określasz normalnej firmie bo wiem jak to wyglądało. Chyba nie wmówisz mi że zaklejenie kontrolki lub wykręcenie żarówki od ABS-u tylko po to jest naprawa tegoż ABS-u lub wypuszczenie w trasę na drugi koniec kraju pojazdu w którym silnik pracuje w trybie awaryjnym i nie wiadomo jak daleko zajedzie to jest ta normalność. Nikt Cie nie zmusza? a to ciekawe bo jak nie ma czym jechać to jedziesz tym co stoi na placu. Wiec nie kituj nam tu jak to dobrze jest u komunalnych czy państwowych bo naloty ITD na takie firmy zawsze kończą się tym że jest zabranie bardzo sporo dowodów rejestracyjnych. Bodaj we Wrocławiu to się martwili nawet że jak ITD nie odpuści to nie będą mieli czym jeździć. A może słyszałeś jak w Autosanie H9 z PKS Skierniewice odpadło koło w centrum Łodzi?

Mariusz Sośniak
Posty: 85
Rejestracja: 20 listopada 2011, 09:00
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Mariusz Sośniak » 13 lutego 2013, 10:31

Bartosz Kowalski pisze:na zachodzie tabor wcale nie jest lepszy, w kilku miastach w Niemczech jeździły jeszcze nie tak dawno temu MB 0305

Zgadza się,teraz jeżdżą u nas! a my nie jeździmy na zachód po używki tylko do ...Kartuz!
Bartosz Kowalski pisze:Chyba nie wmówisz mi że zaklejenie kontrolki lub wykręcenie żarówki od ABS-u tylko po to jest naprawa tegoż ABS-u lub wypuszczenie w trasę na drugi koniec kraju pojazdu w którym silnik pracuje w trybie awaryjnym i nie wiadomo jak daleko zajedzie to jest ta normalność.

Świetną opinię wystawiłeś swojej skądinąd ulubionej firmie :D , muszę przemyśleć korzystanie z Ich usług :-/

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4234
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Bartosz Kowalski » 13 lutego 2013, 10:41

A skąd wiesz o jakiej firmie piszę? To że znam kierowców z PKS Częstochowa nie oznacza że piszę o tej firmie. Znam tez kierowców z PKS Łódź, jeździłem z kierowcami z PKS Krosno, PKS Sieradz PKS Włocławek tak więc mogłem pisać o każdej z tych firm zwłaszcza że te które wymieniłem mają dużo więcej kursów przez całą Polskę niż nasz PKS.
Ja Ci tylko udowodniam że to o czym Ty piszesz jako by prywaciarz to takie wielkie zło dzieje się w każdej firmie nie zależnie od struktury własności i nazwy.
Ale skoro mówisz że wiesz o jakiej firmie pisałem to zapewne stąd że sam w tej firmie pracowałeś.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Warszawa - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Piotr Radoliński » 15 lutego 2013, 21:52


Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

WARSZAWA - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Dominik Wójcik » 16 lutego 2013, 08:42

To jest głupota z tymi kolejami w taryfie. Niby tak byc powinno, ale Hanka, ktora szofer wozi, przerzuca koszt na pasazerow...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

WARSZAWA - tramwaje i metro zastąpią obecne autobusy

Postautor: Piotr Radoliński » 16 marca 2013, 09:21

WARSZWA: Z ulic zniknie 100 autobusów. - od czerwca 2013 r.


Wróć do „Systemy transportowe - organizacja komunikacji, infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości