RADOM

Tematy związane z zagadnieniem organizacji transportu ludności (systemy, zarządzanie, itp).
Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3816
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

RADOM

Postautor: Wojciech Liberda » 06 października 2013, 22:12


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Radom chce tramwaju :)

Postautor: Michał Grzegorczyk » 06 października 2013, 23:15

No proszę, miasto porównywalne z Częstochową, a o ile bardziej nowoczesne podejście. 8 km tramwaju, pełny priorytet i tunel pod placem dworcowym dla aut. A u nas... aż żal mówić. I wreszcie nikt mi nie powie, że porównuję nas z metropoliami.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3816
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Radom chce tramwaju :)

Postautor: Wojciech Liberda » 07 października 2013, 19:19

Michał Grzegorczyk pisze:No proszę, miasto porównywalne z Częstochową, a o ile bardziej nowoczesne podejście. 8 km tramwaju, pełny priorytet i tunel pod placem dworcowym dla aut. A u nas... aż żal mówić. I wreszcie nikt mi nie powie, że porównuję nas z metropoliami.


To tylko plany, więc się nie gorączkuj... Wiesz, że planować można tramwaj nawet na księżyc... a życie wszystko weryfikuje...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Radom chce tramwaju :)

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 października 2013, 19:26

U nas nawet plany są więcej niż skromne.

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Radom chce tramwaju :)

Postautor: Zbigniew Chocaj » 07 października 2013, 20:59

skromne i bezpłciowe

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Radom chce tramwaju :)

Postautor: Dominik Wójcik » 16 listopada 2013, 18:25

A teraz zobaczcie, jak trzeba było zrobić z 1+2+3+:)
Radom: W Kontrakcie Terytorialnym tramwaj, którego miasto? nie chce
"Władze miasta nie kryją niezadowolenia, że wiele ich pomysłów zaproponowanych do kontraktu, przepadło, za to wielomilionowy projekt RTN został przez władze województwa zaakceptowany" :)
To taki radomski 1+2+3+ zgłoszony do odpowiednika Partner-3, o ile się nie mylę :)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Radom chce tramwaju :)

Postautor: Sebastian Wróbel » 16 listopada 2013, 19:31

Ja już teraz czekam aż UE odrzuci w końcu projekt tramwaju przez al. JPII na Parkitkę. Wówczas może wtedy władzom miasta naleje się oleju do głowy i zaakceptują w końcu promowany przez nas projekt 1+2+3+. :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Radom chce tramwaju :)

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 listopada 2013, 19:43

Zgłaszać je mogą nie tylko samorządy, ale też np. instytucje społeczne, uczelnie, a nawet prywatne osoby.
To może ktoś zgłosi 1+2+3+, pętlę w centrum i tramwaj na Sosabowskiego? :P

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Radom chce tramwaju :)

Postautor: Piotr Skorupa » 14 grudnia 2013, 16:52

Michał Grzegorczyk pisze:
Zgłaszać je mogą nie tylko samorządy, ale też np. instytucje społeczne, uczelnie, a nawet prywatne osoby.
To może ktoś zgłosi 1+2+3+, pętlę w centrum i tramwaj na Sosabowskiego? :P


Litości, tylko bez pętli w centrum...



Ogólnie to pomysł tramwaju w Radomiu nie ma wielkiego sensu na dzień dzisiejszy (tak, jestem z Radomia). O takim połączeniu łączącym południe z północą miasta przez centrum mówiło się od dawna. Radom niestety po pierwsze : ma mniej mieszkańców niż Częstochowa, ma większe bezrobocie i ogólnie jest mniejszy.

O ile wielkość może nie ma takiego znaczenia to bezrobocie owszem. Kotlet budowy linii tramwajowej w Radomiu odgrzewany jest co kilkanaście lat. Sytuacja gospodarcza miasta jest gorsza, nie ma już ŻADNYCH dużych zakładów przemysłowych, to kogo mają te tramwaje wozić? Uczniów szkół, których jest coraz mniej i klientów supermarketów? Emerytów, którzy jeżdżą za darmo? Gdyby linia powstała pod koniec lat 80/ początek 90 być może spełniałaby rolę ważnej osi transportowej. Dziś jest to łagodzenie kompleksów. Częstochowa jest inna ale wiele rzeczy rozwiązywanych jest tak jakby bała się innowacji i dynamiki.


Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Radom chce tramwaju :)

Postautor: Sebastian Wróbel » 17 kwietnia 2014, 00:34

Radom się cywilizuje... ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Radom chce tramwaju :)

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 kwietnia 2014, 21:12

Aż im zazdroszczę :D Zdecydowanie niesłusznie zaliczają to miasto do "trójkąta cebulowego"...

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Radom chce tramwaju :)

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 kwietnia 2014, 20:13

Oby niedługo nie postawili obok Radomia, Sosnowca i Łodzi naszego prowincjonalnego miasta... :P

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Radom chce tramwaju :)

Postautor: Piotr Skorupa » 09 września 2014, 11:10

Wrócę do tego wątku jeszcze, ponieważ chciałbym podzielić się z Wami moimi wrażeniami z rodzinnego miasta. Szczerze przyznam, że komunikacja miejska w Radomiu zyskała ostatnio sporo w moich oczach choć to jeszcze nie jest pięknie. Natomiast wyświetlacze SiP na ważniejszych przystankach przy skrzyżowaniach znacznie ucywilizowały teren. Nadal trwają modernizacje przystanków i to na masową skalę. Każda nowa wiata utrzymana jest w stalowej, neutralnej kolorystyce i choć nie robi "szału" to wygląda dobrze. Wiaty te są wyposażone w citylighty czyli podświetlane reklamy. Dzięki temu przystanki wieczorem wyglądają ładniej i można czuć się na nich bezpieczniej. Kostka na przystankach jest szara, jedynie wąski pas peronu z fakturą dla niewidomych jest w kolorze żółtym. Tablice SiP są bardzo podobne do tych warszawskich. Sumując wygląda to nowocześnie i czysto.

Co jeszcze robi się w Radomiu w zakresie komunikacji miejskiej?

Radom od dłuższego czasu pracuje nad ujednoliceniem tablic w autobusach. Urząd Miasta w konkursie na hasło promocyjne miasta ("Radom - siła w precyzji") wybrał również krój pisma, który jednoczy każdą miejską instytucję publiczną a więc również MPK a co za tym idzie tablice w autobusach ma w jednakowym nowoczesnym kroju pisma.

Trochę szkoda, że nie ma już ikarusów. Ale poza tym zmiany na lepsze. Wizualnie infrastruktura zachęca :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 września 2014, 18:27

Też by się chciało usłyszeć takie nowości z Częstochowy ;)

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 14 września 2014, 23:52

Cały czas mam nadzieję, że doczekam się czegoś co zmieni diametralnie odbiór częstochowskiego mpk i mzd, czytaj "infrastruktura" ;)

Ostatnio zauważyłem, że w śródmieściu (a w Radomiu mamy dość zabytkowe) wyświetlacze SIP mają stylizowaną stopę ! To znaczy, że estetyka stała się czymś naprawdę ważnym w tym mieście a przez lata była marginalizowana przez co Radom pachniał prowincją. Dzisiaj widzę to zupełnie inaczej. Dba się o szczegóły i od razu jakoś wszystko w lepszych barwach ! Ulice po prostu wyglądają niebo lepiej niż kiedyś. W pasach rozdziału, na rondach dużo sadzonek, kwitnących kwiatów, róż. Ścieżki rowerowe z czerwonego asfaltu...

Dodam jeszcze, że zainstalowano w nowych autobusach monitory, dzięki którym widzisz na jakim przystanku się znajdujesz i możesz zaobserwować najbliższy odcinek trasy. Kierowcy mają jednakowe koszule od dawna tyle, że jak byłem w liceum mieli bordowe, teraz chyba ładniejsze błękitne dzięki czemu wygląda to profesjonalnie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 września 2014, 23:59

Warszawa już przed wojną sadziła kwiaty i porządkowała ulice, a my wciąż nie doszliśmy do tego etapu :(

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 15 września 2014, 00:02

Radom doszedł do tego jakoś niedawno także da się! Mam widokówki z początku lat 2000 Częstochowy na których widać pas kwiatów wzdłuż Alei JP2 przy skrzyżowaniu z Aleją Kościuszki. Dziś tego nie ma - znaczy ktoś dopuścił się zaniedbań. To samo mówią archiwalne zdjęcia Ronda Trzech Krzyży.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21305
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Radoliński » 15 września 2014, 08:17

Piotr Skorupa pisze:Mam widokówki z początku lat 2000 Częstochowy na których widać pas kwiatów wzdłuż Alei JP2 przy skrzyżowaniu z Aleją Kościuszki.
OT: Te ulice nie krzyżują się ! :)

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 15 września 2014, 09:07

Piotr Radoliński pisze:
Piotr Skorupa pisze:Mam widokówki z początku lat 2000 Częstochowy na których widać pas kwiatów wzdłuż Alei JP2 przy skrzyżowaniu z Aleją Kościuszki.
OT: Te ulice nie krzyżują się ! :)


Wybacz ten błąd, oczywiście Alei Armii Krajowej z Al. Jana Pawła :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21305
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Radoliński » 15 września 2014, 09:12

Piotr Skorupa pisze:Wybacz ten błąd, oczywiście Alei Armii Krajowej z Al. Jana Pawła :)
...rozumiem, że topografia Częstochowy może nie być Ci dobrze znana.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 15 września 2014, 11:14

Ależ właśnie jest znana i to bardzo dobrze natomiast powyższy błąd to efekt napisania z rozpędu. Z punktu widzenia zwykłego przechodnia Aleja Kościuszki/ Aleja Armii Krajowej to jeden ciąg, jedna prosta i jedna perspektywa ;) No ale nie będę się tłumaczył jakbym był winny :-D

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6874
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Tomasz Rorat » 15 września 2014, 12:16

Większość osób myśli że al. Kościuszki kończy się przy al. Jana Pawła II i al. Armii Krajowej również. A mało kto wie że te ulice kończą/zaczynają się przy Jasnogórskiej.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 września 2014, 13:50

Błąd pewnie wynika z nieznajomości historii tego rejonu i tego, że kiedyś na Jasnogórskiej kończyła się ulica i miasto też. Wiele osób w całkiem naturalny sposób myśli, że nazwa zmienia się przy skrzyżowaniu z dużą ulicą, jaką jest al. JP2. Tak samo niektórzy myślą, że Dekabrystów kończy się na Szajnowicza, a ona się kończy na Okólnej ;)

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 16 września 2014, 01:50

I na dokładkę kolejny pozytyw z Radomia !

Naturalne, że biletomaty stawia się na zewnątrz tak aby bilet można było kupić o każdej porze dnia i nocy !

W Radomiu rozpoczął się już montaż biletomatów. Pierwsze takie urządzenie stanęło obok przystanku Chrobrego / Rapackiego (na osiedlu Akademickim, w kierunku centrum miasta). Kolejne zamontujemy na przystankach Struga / Szklana (w stronę centrum miasta), Limanowskiego / Maratońska (w stronę Potkanowa), Struga / pl. Jagielloński (w stronę Gołębiowa), Dworzec PKP (na placu Dworcowym), Jana Pawła II / Sandomierska (w stronę centrum miasta), Czarnoleska / Urszuli (w kierunku ulicy Wierzbickiej), Okulickiego / Polna (w kierunku ronda Kotlarza) i 25 Czerwca / Skłodowskiej-Curie (w stronę dworca PKS). Zakupiliśmy 9 takich urządzeń. Pasażerowie o każdej porze doby będą mogli w biletomatach kupić bilety jednorazowe i 24-godzinne albo zakodować bilety na Radomskiej Karcie Miejskiej. Będą do tego celu wykorzystywać ekran w przedniej części maszyny. Monitor z boku to natomiast infokiosk, gdzie będzie można sprawdzić aktualne trasy autobusów, ceny biletów i miejsca ich sprzedaży, regulamin przewozu oraz wykaz uprawnień do przejazdów ulgowych i bezpłatnych autobusami miejskimi. Obsługa maszyn jest bardzo prosta.


Obrazek

źródło: www.mzdik.pl

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 września 2014, 11:38

Dokładnie, potrzebujemy kilkanaście takich urządzeń lub sprzedanie komuś koncesji (wtedy pewnie będzie ich więcej). I nie mówcie o wandalach, bo moje miasto też jest z nich znane, a biletomaty jakoś nie zostały zdemolowane. Owszem, nalepki czy bazgroły na obudowie się zdarzają, ale to chyba nie jest powód, żeby dostęp do biletów był rodem z XX wieku...

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 16 września 2014, 14:11

Właśnie po to żeby uniknąć dewastacji montuje się monitoring - tak zrobiono w Radomiu.
W Warszawie z kolei nawet na przystankach gdzie nie ma wiat zdarza się biletomat (Powązkowska) i jakoś nie zdarzył się żaden przypadek dewastacji a mieszkam blisko już 3lata.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 września 2014, 16:36

Oczywiście, jeśli miasto jest trudniejsze niż inne to monitoring załatwia sprawę. Biletomat wymaga zasilania, można od niego pociągnąć kabel dalej, do kamery. Problem solved.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 17 września 2014, 22:30

Żeby nie być gołosłownym, zdjęcia z dzisiaj:

Przystanek 1905 Roku / Kościuszki
Obrazek

Przystanek Poniatowskiego/Dworzec PKP
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 września 2014, 22:37

I właśnie tego nam potrzeba. Większa wygoda sprawdzania najbliższego autobusu niż na papierowym rozkładzie, do tego z GPS-a podawane realne czasy przyjazdu. Główne węzły przesiadkowe i wszystkie przystanki w centrum powinny to mieć.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 17 września 2014, 23:09

Michał Grzegorczyk pisze:I właśnie tego nam potrzeba. Większa wygoda sprawdzania najbliższego autobusu niż na papierowym rozkładzie, do tego z GPS-a podawane realne czasy przyjazdu. Główne węzły przesiadkowe i wszystkie przystanki w centrum powinny to mieć.


Oj potrzeba i to bardzo. Nawet z tego powodu, że rozkłady naklejane to prowizorka, którą łatwo np. zerwać, zamazać itp.
W przypadku kolizji lub awarii można na ruchomym pasku "wczytać" komunikat o tym i wszystko jest jasne. II Aleja NMP, Plac Daszyńskiego, Galeria Jurajska, Aleje Jana Pawła/Armii Krajowej, Promenada Niemena, Estakada, Mireckiego (dużo linii na tym odcinku i duże zagęszczenie ludności) są wg mnie numerami jeden jeśli chodzi o potrzebę takich wyświetlaczy.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 19 września 2014, 19:38

Wrzucam jeszcze kilka dzisiejszych zdjęć nowej radomskiej infrastruktury:

Na ruchomym pasku widać informacje o zmianach tras, awariach, opóźnieniach. System działa rewelacyjnie:
Obrazek

Biletomat oraz wyświetlacz informacyjny:

Obrazek

Przystanki Żeromskiego/Traugutta - tu wjazd mają tylko autobusy komunikacji miejskiej i taxi. Każda próba złamania tego zakazu może skończyć się mandatem (ulubione miejsce patrolu Straży Miejskiej). Pozostała część Żeromskiego to deptak z całkowitym zakazem ruchu z wyjątkiem służb medycznych/zaopatrzenia w konkretnych godzinach:

Obrazek

Jeden z nowych nabytków w nowym "malowaniu" miejskim na deptaku. Wyświetlacz z tyłu pozwala rozpoznać kierunek trasy:

Obrazek

Neutralna infrastruktura - kolory barierek oraz ich forma przy nowych inwestycjach - są szare, proste. Pasują do każdej ulicy i nie psują ogólnego odbioru miejsca:

Obrazek

Plac Dworcowy - platformy przystankowe:

Obrazek

Plac Dworcowy - nowe wiaty:

Obrazek

Plac Dworcowy - platformy oraz wyświetlacze. Zarówno przed zabytkowym dworcem jak i przy deptaku, w sąsiedztwie historycznej zabudowy wyświetlacze mają stylizowane "stopy" - dbałość o estetykę :

Obrazek

To by było na tyle. Biletomaty czekają na odpowiednie zaprogramowanie ("na dniach"). W moim odczuciu komfort korzystania z MPK w Radomiu zmienia się właśnie o 180 stopni na plus. Nawet w godzinach "pozaszkolnych" z komunikacji korzysta masa młodych ludzi oraz tych w średnim wieku (zauważyłem wzrost liczby korzystających, wcześniej byli to głównie emeryci i młodzież szkolna).
Wydaje mi się, że można brać przykład a najlepiej mierzyć jeszcze wyżej czego życzę Częstochowie !

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 września 2014, 11:09

Same plusy, jak widać w mieście podobnej wielkości też można zmienić wszystko pozytywnie. U nas oczywiście wciąż króluje "niedasizm"... główna ulica to wielki parking, biletomaty są za drogie i już przed montażem zniszczone, rozkładów na tygodniowy objazd nie opłaca się wieszać, tablice elektroniczne to zbędny element, a barierki muszą być żółte lub biało-czerwone, bo tak każe wielowiekowa tradycja i starożytna klątwa jakiś zapomnianych bogów... No i jeszcze chodniki z brzydkiej różowej kostki, a tramwaju pewnie w najbliższym eurobudżecie nie będzie...

Łukasz Najman
Posty: 2067
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

RADOM

Postautor: Łukasz Najman » 20 września 2014, 11:13

Piotrze, posłużę się cytatem Dantego - "Lasciate ogni speranza"

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21305
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Radoliński » 20 września 2014, 11:27

...można też powiedzieć za Słowackim: "Niech żywi nie tracą nadziei"

Łukasz Najman
Posty: 2067
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

RADOM

Postautor: Łukasz Najman » 20 września 2014, 12:08

Mam nadzieję abyś miał rację Piotrze, ale dotychczasowe działania nie napawają optymizmem.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21305
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Radoliński » 20 września 2014, 12:16

...jeżeli tylko wypali projekt jaki ma MZDiT... i dostanie na ten projekt dotacje unijną to niebawem tablice elektroniczne zobaczymy na przystankach ! :P

Łukasz Najman
Posty: 2067
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

RADOM

Postautor: Łukasz Najman » 20 września 2014, 12:19

Okej, ale mówisz o wielkich inwestycjach. Tych jest kilka na dekadę. Ja mówię również o małych, gdzie propaguje się komunikację indywidualną. A tych jest kilkadziesiąt w roku.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21305
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Radoliński » 20 września 2014, 12:22

Na chwilę obecną na projekt pod nazwą Inteligentny System Transportu, miasto przeznaczyło 7 mln zł w budżecie na 2014 rok. W planach jest rozbudowanie ITS-u o tablice informujące o przepełnionych parkingach, tablice informujące pasażerów o opóźnieniu autobusów, odcinkowy pomiar prędkości, wyświetlacze informujące kierowców o korkach. Powstanie także specjalne centrum zarządzania ITS-em. Koszt całej inwestycji to kwota ok. 120 mln zł. Najważniejsze - czy uda się pozyskać na ten cel dotację unijną.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 września 2014, 12:58

A może warto pomyśleć o P&R? Porządna promocja transportu to także dobrze skomunikowane przedmieścia i parkingi na obrzeżach centrum, tuż przy przystankach. Po za tym, jak tak patrzę na plany tramwajowe miast typu Grudziądz (100.000 ludzi), Toruń (250.000), Gorzów (100.000) czy Jaworzno (100.000) to mi sięwydaje że nawet nasze 4,5 km, które jest teraz marzeniem nieosiągalnym, to i tak słabo. Patrząc po tych miastach powinniśmy budować 7-12 km... :-/

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 20 września 2014, 13:28

Unia dofinansuje chętnie ale tylko wtedy gdy będzie to naprawdę poważne przedsięwzięcie, dobry projekt i promocja transportu publicznego. Można się wstydzić, że Częstochowa tak upadła bo w sumie to są rzeczy, które wynikają z nieobycia w Europie. Jak na miasto, które odwiedza tylu ludzi, również ze świata to naprawdę uwstecznienie, które nie powinno mieć miejsca.

Michał myślę, że znalazłyby się na to pieniądze unijne gdyby były naprawdę spektakularne i solidne projekty.


Piotr Radoliński pisze:Na chwilę obecną na projekt pod nazwą Inteligentny System Transportu, miasto przeznaczyło 7 mln zł w budżecie na 2014 rok. W planach jest rozbudowanie ITS-u o tablice informujące o przepełnionych parkingach, tablice informujące pasażerów o opóźnieniu autobusów, odcinkowy pomiar prędkości, wyświetlacze informujące kierowców o korkach. Powstanie także specjalne centrum zarządzania ITS-em. Koszt całej inwestycji to kwota ok. 120 mln zł. Najważniejsze - czy uda się pozyskać na ten cel dotację unijną.


To są udogodnienia dla ruchu indywidualnego a nie komunikacji miejskiej. Same tablice na przystankach to za mało tak mi się wydaje, w dzisiejszych czasach.
Piotr Radoliński - masz moc zgłaszania uwag w MZD, chyba jesteś wysłuchiwany. Może od najdrobniejszych rzeczy należy zacząć. Przecież ci ludzie są najwyraźniej niekompetentni i trzeba im pomóc.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 września 2014, 13:50

Oczywiście, że dotacje będą, jeśli tylko zgłosi się projekt. Myślę, że skomunikowanie całej Północy, Parkitki, Śródmieścia, Rakowa i Starego Miasta, czyli właśnie 12 km torów jest możliwe. Wtedy można realnie myśleć o tramwaju jako kręgosłupie komunikacyjnym miasta.

Dokładnie, to są ułatwienia dla osobówek. Same tablice przystankowe są ważne i potrzebne, ale do tego trzeba biletomatów. Lepsza dostępność biletów to większa sprzedaż i chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Oprócz tego trzeba zrobić autentycznie priorytet dla tramwaju na istniejących i planowanych torowiskach i gdzie się da wytyczyć buspasy lub chociaż śluzy przed skrzyżowaniami.

Łukasz Najman
Posty: 2067
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

RADOM

Postautor: Łukasz Najman » 20 września 2014, 14:02

Tak jak mówiłem, to są wielkie inwestycje. A co z kontra pasem na Warszawskiej? Z przystankiem pod Puchatkiem? Co z liniami wyczerpowymi i mirowskimi w I alei? Co z buspasem na ul.Wolności? Co z zamknięciem dla ruchu samochodowego alei NMP? Co z trójkątem tramwajowym?

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 20 września 2014, 14:30

Michał Grzegorczyk pisze:Oczywiście, że dotacje będą, jeśli tylko zgłosi się projekt. Myślę, że skomunikowanie całej Północy, Parkitki, Śródmieścia, Rakowa i Starego Miasta, czyli właśnie 12 km torów jest możliwe. Wtedy można realnie myśleć o tramwaju jako kręgosłupie komunikacyjnym miasta.

Dokładnie, to są ułatwienia dla osobówek. Same tablice przystankowe są ważne i potrzebne, ale do tego trzeba biletomatów. Lepsza dostępność biletów to większa sprzedaż i chyba nie trzeba nikogo przekonywać. Oprócz tego trzeba zrobić autentycznie priorytet dla tramwaju na istniejących i planowanych torowiskach i gdzie się da wytyczyć buspasy lub chociaż śluzy przed skrzyżowaniami.


Ja jestem zdania, że owszem lepiej jest budować te kawałki sieci (odnoga na Parkitkę i Kukuczki, Pętla Rakowska) ale jednak nie powinno opierać się całej komunikacji tramwajowej na jednym szkielecie. To znaczy na istniejącym. Powinna powstać osobna, równoległa linia na dużej części niezależna od reszty.

Łukasz Najman pisze:Tak jak mówiłem, to są wielkie inwestycje. A co z kontra pasem na Warszawskiej? Z przystankiem pod Puchatkiem? Co z liniami wyczerpowymi i mirowskimi w I alei? Co z buspasem na ul.Wolności? Co z zamknięciem dla ruchu samochodowego alei NMP? Co z trójkątem tramwajowym?


Radom ma deptak już z 15lat conajmniej. I nikt nie wyobraża sobie by mogło być inaczej. Jest ukwiecony, cichy i po prostu najładniejszy w regionie. No ewentualnie jest tam gwarno w weekendowe popołudnia/wieczory ale o to właśnie chodzi. Uważam, że w Częstochowie nie do końca by się to sprawdziło ponieważ Aleje są szerokie ale jest to zaleta - można dojechać tu autobusem. Natomiast sezonowy deptak w III Alei po południowej stronie był trafionym pomysłem i nie wiem czemu został otwarty dla ruchu (nie wiem czy zauważyliście ale w miejsce wiszących kwiatów na słupach zawitały znaki drogowe). Zdecydowany krok wstecz.
Zakaz parkowania w Alejach i wjazd dla wszystkich autobusów komunikacji miejskiej, wielkie czyszczenie chodników i może będzie elegancko.

Łukasz Najman
Posty: 2067
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

RADOM

Postautor: Łukasz Najman » 20 września 2014, 14:54

Nie zakaz parkowania tylko zakaz ruchu.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 września 2014, 15:54

Piotr Skorupa pisze:Ja jestem zdania, że owszem lepiej jest budować te kawałki sieci (odnoga na Parkitkę i Kukuczki, Pętla Rakowska) ale jednak nie powinno opierać się całej komunikacji tramwajowej na jednym szkielecie. To znaczy na istniejącym. Powinna powstać osobna, równoległa linia na dużej części niezależna od reszty.

Myślę, że gdyby pojawiły się odnogi do Parkitki, Sosabowskiego, Śródmieścia, Starego Miasta i domknięcie pętli na Rakowie, to sieć byłaby już dostatecznie rozbudowana, żeby nie martwić się szkieletem, bo będzie możliwość kierowania tramwajów na awaryjne trasy. Chociaż oczywiście dodałbym równoległą linię od Sobieskiego do JP2.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21305
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Radoliński » 20 września 2014, 16:06

....jeżeli mogę to Wam tylko zwrócę uwagę... pamiętajcie, że budowa i utrzymanie infrastruktury tramwajowej jest bardzo drogie. W tej chwili np. linia na Błeszno na pewno nie spełnia pokładanych w niej nadziei na przewóz pasażerów.
P.S. Nie jestem przeciwnikiem tramwajów - staram się po prostu myśleć REALNIE.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 20 września 2014, 17:31

Piotr Radoliński pisze:....jeżeli mogę to Wam tylko zwrócę uwagę... pamiętajcie, że budowa i utrzymanie infrastruktury tramwajowej jest bardzo drogie. W tej chwili np. linia na Błeszno na pewno nie spełnia pokładanych w niej nadziei na przewóz pasażerów.
P.S. Nie jestem przeciwnikiem tramwajów - staram się po prostu myśleć REALNIE.


A co konkretnie masz na myśli? Że wozi za mało pasażerów?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21305
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Radoliński » 20 września 2014, 17:55

Tak ! :(

Łukasz Najman
Posty: 2067
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

RADOM

Postautor: Łukasz Najman » 20 września 2014, 18:09

Trzeba się zastanowić dlaczego wozi za mało pasażerów. Zniechęcająca taryfa biletowa, może częstotliwość kursów? Za mało miejsc gdzie można kupić bilet jaki mi się podoba? Może brak czynników zachęcających do przesiadek, dlatego ludzie trójką jeżdżą tylko gdy ich cel jest w zasięgu przystanku tejże linii.


Wróć do „Systemy transportowe - organizacja komunikacji, infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości