RADOM

Tematy związane z zagadnieniem organizacji transportu ludności (systemy, zarządzanie, itp).
Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Radoliński » 20 września 2014, 18:34

Łukasz Najman pisze:Trzeba się zastanowić dlaczego wozi za mało pasażerów. Zniechęcająca taryfa biletowa,
...przeanalizowałem ceny biletów jedno przejazdowych (odpowiednik naszych papierowych za 3,00 zł)... i jest wiele miast, których taryfa przewiduje wyższe ceny niźli w Częstochowie.
P.S. Zbaczamy z tematu: RADOM

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 września 2014, 19:06

A patrzyłeś na Lublin, gdzie ilość pasażerów stale rośnie? Tam jest taniej, a podstawą jest bilet czasowy.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Radoliński » 20 września 2014, 19:26

Michał Grzegorczyk pisze:A patrzyłeś na Lublin, gdzie ilość pasażerów stale rośnie? Tam jest taniej, a podstawą jest bilet czasowy.
...o ile się nie mylę to bilet JEDNORAZOWY (odpowiednik naszego za 3,00 zł) kosztuje 3,20 zł w Lublinie. Na tych się opierałem.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 września 2014, 19:30

Podstawą jest bilet 30-minutowy w cenie 2,80 zł, a jednorazowe po 3,20 zł sprzedawane są obecnie głównie przez kierowców. I takiego systemu potrzebujemy u nas. Prosta zamiana ról jednorazowego i czasowego.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 20 września 2014, 19:44

Piotr Radoliński pisze:Tak ! :(


A przypadkiem nie jest tak, że jazda dookoła zniechęca wszystkich, którzy wsiedliby na Bohaterów Katynia, Rakowskiej i pętli Stadion Raków? To naturalne, że wybiorą autobus z przystanku Mireckiego. Dodajmy fakt, że jest to największe skupisko ludności i pozamiatane. Oni nie będą korzystać z tramwaju przez Orkana. Musiałby Aleją Woska Polskiego jak Grójecką w Warszawie kursować i łączyć się koło Estakady ze starą linią.

W Radomiu ulgowy 1,50. Przyjmowane są już pierwsze wnioski o kartę miejską, zainstalowane kasowniki z czytnikami. Weszły bilety czasowe.. No właśnie. W Częstochowie beznadziejny jest fakt, że aby skasować bilet muszę latać po autobusie szukając kasownika bo czytniki do kart są osobno i mam wrażenie, że jest ich więcej niż zwykłych kasowników. Nieporozumienie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Radoliński » 20 września 2014, 20:04


Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

RADOM

Postautor: Łukasz Najman » 20 września 2014, 20:46

Piotrze R., pisząc taryfa miałem na myśli właśnie bilety jednorazowe które są przeżytkiem. Należy wprowadzić bilety 15- i 45-min. do ogólnego obiegu. Wprowadzić możliwość kasowania biletów czasowych z karty miejskiej. A na końcu, ewentualnie i jeśli będzie taka możliwość, zmniejszyć ceny biletów. (Zakładając, że ceną wyjściową za bilet normalny 45-minutowy będzie 3zł)
Piotrze S., przepraszam bardzo, ale wiele osób woli jechać tramwajem z Rakowa/Błeszna do centrum niż autobusem który nie wiadomo kiedy przyjedzie i kiedy zajedzie np. w al.NMP.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Radoliński » 20 września 2014, 20:58

Łukaszu N. - wierz mi, nie jest tak dobrze z "TnB" jak było w założeniach... i jak powinno być. :(

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 września 2014, 21:05

Na pewno tramwaj przez Wojska Polskiego miałby większe wzięcie, nie da się ukryć. Czas jest bardzo ważny przy wybieraniu środka transportu. Oczywiście Częstochowa jest zakorkowana, ale być może niektórzy nie sprawdzili czasu jazdy tramwajem przez Orkana, bo z góry zniechęcili się okrężną trasą, która wcale nie musi być bardziej czasochłonna niż autobus przez WP.

Bilet jednorazowy to przeżytek i efekt jest taki, że ja dziś często, kiedy jestem w Częstochowie idę do rodziny piechotą przez parki, bo autobusu bezpośredniego nie ma, a kasowanie dwóch biletów jest głupie, zaś czasowe u kierowcy są niewygodne. Zwykle nie mam drobnych, wolę płacić kartą, a kierowca to nie kasa, nie ma i nie musi mieć wydać, kart tym bardziej obsługiwać nie będzie. Biletomaty i nowa taryfa to dwa podstawowe kroki ku poprawie komunikacji miejskiej.

Łukasz ma rację, 15- i 45-minutowe bilety powinny wejść do szerokiego obiegu z cenami odpowiednio ok. 1,50 i 3,00 zł za normalne. Kierowcy powinni zaś sprzedawać te droższe, albo ewentualnie jeszcze droższy bilet jednorazowy po 3,40 zł. A docelowo biletomaty. Kierowcom dać podwyżkę/dodatek w wysokości średniej miesięcznej prowizji ze sprzedaży i po sprawie.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

RADOM

Postautor: Krystian Kukuła » 20 września 2014, 21:07

Jeżeli nie przedłuży się linii od Stadionu Rakowa do Dworca PKP Raków, to tramwaj od Jesiennej do stadionu będzie woził powietrze, bo nikt nie będzie jeździł tramwajem z okolic Rakowskiej 15 min do Estakady, skoro autobus z podobną częstotliwością jedzie 4-5 min.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 września 2014, 21:16

Slatego projekt 2+ jest tak ważny. Natomiast w dalszej przyszłości można się zastanowić nad zwężeniem WP do dwóch pasów i wytyczeniem linii tamtędy i przez al. 11 Listopada do estakady, kiedy będzie już funkcjonować obwodnica Częstochowy i ruch na WP będzie mniejszy. Najlepiej zacząć tam od buspasów zaraz po uruchomieniu obwodnicy.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 20 września 2014, 21:44

Łukasz Najman pisze:Piotrze S., przepraszam bardzo, ale wiele osób woli jechać tramwajem z Rakowa/Błeszna do centrum niż autobusem który nie wiadomo kiedy przyjedzie i kiedy zajedzie np. w al.NMP.


Na podstawie własnych doświadczeń mogę stwierdzić, że na Mireckiego nie muszę w dzień powszedni sprawdzać rozkładu bo co chwila coś podjeżdża i każdy autobus do centrum. Jak nie linie olsztyńskie to rakowskie. Do tego tylko dwa przystanki od Estakady gdzie mogę przesiąść się w tramwaj. To znaczy jeśli nie ma wielkich korków napewno łatwiej i logiczniej jest iść na autobus będąc mieszkańcem osiedli na Bohaterów Katynia lub Żareckiej niż cofać się do linii tramwajowej żeby objechać cały Wrzosowiak a przy tym prawie wrócić do punktu wyjścia bo do wspomnianej wcześniej Estakady. Oczywiście tramwaj na Błeszno to potrzebna inwestycja bo ucywilizował cały Wrzosowiak i dał konkretny środek transportu natomiast Aleja WP- najbardziej zaludnione osiedle w pobliżu napewno chętnie z niego nie korzysta.

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Jeruszka » 20 września 2014, 22:33

Można się zastanowić, czy rozkład na 3 jest dobrze ułożony - bo po raz kolejny z Wrzosowiaka na Politechnikę przyjechałem 3 minuty przed czasem. Nie, abym na to narzekał (im szybciej, tym lepiej), ale można pomyśleć nad weryfikacją rozkładów.

Są godziny, w których przejazd tramwajem jest szybszy niż przejazd autem. Szkoda, że tego nikt nie akcentuje, bo na stronie MZDiT dalej występują niusy z gatunku tabloidowych (tytuł wiadomości złożony z trzech zdań? Ktoś naprawdę powinien zapoznać się z tematem umieszczania treści w serwisach internetowych...), ale użytkowników komunikacji publicznej spycha się do podstron, które nie są nigdzie na stronie organizatora wyróżniane.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 września 2014, 23:03

To jest podstawowa rzecz, miasto bardziej preferuje kierowców niż pasażerów i ciągle spycha komunikację zbiorową do niszy, jak jakąś wstydliwą chorobę... O rozkładach nie będę się wypowiadał, bo są one w opinii wielu tu obecnych kierowców całkiem nierealne, a oni wiedzą to najlepiej. U mnie jako pasażera irytujące jest głównie to, że czasami na objazdach nie ma rozkładów, bo "objazd to tylko parę dni" i fakt tego, że rozkłady robocze w wakacje są łączone z sobotnimi, a tymczasem jest wielu ludzi bez dzieci w wieku szkolnym, którzy przez taki układ rozkładu w wakacje i ferie ciągle się mylą. Nie jest to przyjazne podejście do pasażera. W innych miastach jakoś zmienia się rozkłady na przystankach na koniec czerwca i koniec sierpnia i nikt nie robi problemu.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

RADOM

Postautor: Wojciech Liberda » 21 września 2014, 06:38

Sprawa komunikacja to podstawa do zachowania ilości pasażerów, a nie ich spadek. Druga sprawa o której tu nie wspomnieliście to mniejsza liczba osób młodych, którzy wyjeżdżają po szkole. Nie jest to trudne do zauważenia w tramwaju o godzinie 18, gdzie średnia wieku wynosi około 40 lat. Jechaliśmy ostatnio z zebrania w II aleję i było to dość dobrze widoczne. Druga sprawa to samochody, które są dość tanio dostępne i co najważniejsze szybsze.
Co można zrobić? Są dwa wyjścia i pisał o tym Tomek już nie raz. A czy jest ktoś komu na tym zależy?

Degradacja komunikacji trwa, brak zakupu taboru, rozmontowanie taktów, brak oferty dla klientów, bardzo częste zmiany, brak informacji o zmianach itd. i wszechobecny beton, dla którego słowo nie da się stał się kluczowym :cry:

Co można zrobić?
Potrzeba nam głębokiej reformy, a poprzedzona przynajmniej rocznym może dwuletnim przygotowaniem. Nie na zasadzie damy tu a może tu, tylko merytoryczne uzasadnienie utworzenia linii i jej przebiegu, czasu jazdy skomunikowania itd.
Druga sprawa to informacja kto jest odpowiedzialny i za co? Zrozumiałym jest, że MPK za jazdę a MZDiT za rozkłady... ale te rozkłady trzeba na bieżąco kontrolować, bo inaczej się jeździ w dzień a inaczej wieczorem.
I to co najważniejsze, a bez tego nic powyżej się nie uda... ktoś musi ustalić piorytet dla komunikacji miejskiej, musi to być zapisane złotymi literami i respektowane wraz z konsekwencjami... czyli delikatnie mówiąc potrzebna jest nowa krew, baba z jajami (nie mylić z babochłopem) ktoś kto ma władzę i chce zrobić z tym porządek!

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

RADOM

Postautor: Łukasz Najman » 21 września 2014, 10:44

W pełni popieram Wojciecha. To jest to co powinno się zrobić w Częstochowie.
Co do TnB, jeśli mówimy o mieszkańcach ulicy Mireckiego i okolic al. WP to pełna zgoda. Nikt nie będzie się wracał do tramwaju. Dlatego domknięcie pętli rakowskiej powinno być priorytetem na równi z TnP. A dzięki przyjaznej taryfie biletowej i usprawnieniu funkcjonowania KM, będzie można całkowicie wyprzeć autobusy z ulic Łukasińskiego, Limanowskiego, Rakowskiej, Jesiennej i Orkana.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4234
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

RADOM

Postautor: Bartosz Kowalski » 21 września 2014, 14:04

Michał Grzegorczyk pisze:A patrzyłeś na Lublin, gdzie ilość pasażerów stale rośnie? Tam jest taniej, a podstawą jest bilet czasowy.

Lublin jest wyjątkiem potwierdzającym regułę. Przykład, Łódź gdzie podstawą jest bilet czasowy a liczba pasażerów spada. Aby przyciągnąć pasażerów musi być wysoka częstotliwość, dobry i nowoczesny tabor a przedewszystkim linie muszą być ułożone z sensem.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

RADOM

Postautor: Łukasz Najman » 21 września 2014, 14:35

Jeśli dobrze pójdzie to w ciągu 2-3 lat będziemy mieli w większości nowoczesny tabor. To jest wystarczający okres czasu na wprowadzenie pozostałych zmian. Jeżeli ktoś twierdzi inaczej, czekam na argumenty.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Michał Grzegorczyk » 21 września 2014, 16:41

Oczywiście, że sama taryfa nie załatwia sprawy. Wiadomo, że potrzeba dobrze ułożonych linii, dobrej częstotliwości i sprawnie działającej informacji o wszystkim, co dla pasażera istotne. Tramwaj na Stary Raków jest potrzebny, chociaż zastanawiam się coraz bardziej czy on nie lepiej by się sprawdził w al. WP i al. 11 Listopada... Tylko, że nie znajdzie się w mieście nikt na tyle odważny, by gierkówkę na tym krótkim odcinku zwęzić do dwóch pasów, bo zaraz podniesie się krzyk.

Ostatnia "debata" o zmianie układu tras była kpiną i chyba każdy się zgodzi, że takie "debaty" tylko szkodzą. Badanie ruchu też nie zostało przeprowadzone poważnie, bo w końcu koniec czerwca, wakacje, urlopy, ruch rowerowy i pieszy większy niż zwykle z powodu pogody... Do tej pory nie zaczęliśmy nawet poważnej dyskusji w mieście o mieście.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 21 września 2014, 18:06

Michał, moja wizja:

Obrazek

Ale widzisz. Startują już o dofinansowanie na modernizację miejskiego odcinka DK1 czyli całej Alei WP. Napewno nawet nikomu nie przeszło przez myśl by tamtędy tramwaj puścić. O ile naszemu pokoleniu nie uda się zrobić istotnych kroków to będziemy umierać z tym co Matyjaszczyk "zaprojektował" czyli w zasadzie z niczym. Jesteśmy biernymi obserwatorami, wkurza mnie ta niemoc :evil:

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6897
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Tomasz Rorat » 21 września 2014, 18:56

Panowie temat RADOM !!
proszę pisać na temat ...

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

RADOM

Postautor: Łukasz Najman » 21 września 2014, 19:32

Piotr Skorupa pisze: Jesteśmy biernymi obserwatorami, wkurza mnie ta niemoc :evil:

To idź na wybory.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 21 września 2014, 19:46

Łukasz Najman pisze:
Piotr Skorupa pisze: Jesteśmy biernymi obserwatorami, wkurza mnie ta niemoc :evil:

To idź na wybory.


Jak ktoś ma zameldowanie w Częstochowie i z niej jest niech idzie, ma moje błogosławieństwo.

W temacie Radom mogę powiedzieć, że jest tylko lepiej. A dodam, że w Radomiu nie było nigdy problemu takiego jak z Alejami w Częstochowie. Trasy linii są zmieniane bardzo rzadko. Co kilka lat. Mamy zupełnie inną infrastrukturę i tkankę urbanistyczną. Nie ma takich problemów jak brak wiaduktu jako alternatywy dla deptaka, z drugiej strony nie ma też tramwajów, o których Radom marzył od dawna. Po totalnym upadku przemysłu marzenia odeszły do lamusa. Więc wreszcie ktoś ogarnia i zmienia na plus to co jest.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Michał Grzegorczyk » 21 września 2014, 21:49

Piotr Skorupa pisze:Michał, moja wizja:

Ale widzisz. Startują już o dofinansowanie na modernizację miejskiego odcinka DK1 czyli całej Alei WP. Napewno nawet nikomu nie przeszło przez myśl by tamtędy tramwaj puścić. O ile naszemu pokoleniu nie uda się zrobić istotnych kroków to będziemy umierać z tym co Matyjaszczyk "zaprojektował" czyli w zasadzie z niczym. Jesteśmy biernymi obserwatorami, wkurza mnie ta niemoc :evil:

Prawie jak moja, z tym, że ja kończę linię na Rakowskiej i kieruję tramwaje na pętlę przy stadionie, bo po wybudowaniu 2+ ona będzie nieużywana. Bugajską niech obsłuży jedna linia co pół godziny jadąca po trasie obecnej 31, a potem do GJ i Daszyńskiego, a do tego z pętli Błeszno coś na kształt obecnej 10 do obsługi Bohaterów Katynia.

Piotr Skorupa pisze:Nie ma takich problemów jak brak wiaduktu jako alternatywy dla deptaka, z drugiej strony nie ma też tramwajów, o których Radom marzył od dawna. Po totalnym upadku przemysłu marzenia odeszły do lamusa. Więc wreszcie ktoś ogarnia i zmienia na plus to co jest.

Bo najpierw Wrona ideologicznie myślał tylko o remoncie "alei dla pielgrzymów". Przecież on nie robił tego projektu dla mieszkańców, tylko dla pielgrzymek. W efekcie w ogóle nie myślał o tym wiadukcie, a gdyby go wrzucić do rewitalizacji Alej, to wszyscy by ten projekt ocenili jeszcze wyżej. A teraz przyszedł Matyjaszczyk, który ideologicznie jest wrogiem każdego, kto nie jeździ samochodem. W efekcie też nie planuje się południowego wiaduktu, za to pojawiają się głupie pomysły na wiadukt na 1 Maja, który nikomu nie będzie potrzebny, bo utonie w korkach z obu stron... Wiadukt śrómiejski musi być mały i ulokowac się gdzieś między Focha i Kopernika. A za zakładami Stradom musi powstać obwodnica śródmiejska z wiaduktem dla dużego ruchu międzydzielnicowego.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 23 września 2014, 09:47

Może kiedyś... skoro już ktoś dostrzegł ten problem :>
http://radom.gazeta.pl/radom/1,48201,16 ... NajCzytSST

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 07 marca 2015, 11:01

Zapraszam do lektury:

http://radom.gazeta.pl/radom/1,48201,17 ... przez.html

Ciekawe czy cokolwiek wejdzie w życie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 marca 2015, 23:44

GW: Michał Kelles-Krauz: tramwaj teraz albo nigdy
Eksploatacja tramwaju jest dwa, może nawet trzy razy tańsza niż autobusu.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 02 lipca 2015, 10:37

http://radom.gazeta.pl/radom/1,146302,1 ... hodow.html

Czyżby Radom robił milowe kroki? Podoba mi się to, chociaż to dopiero dyskusja-ale osoby uczone i środowiska aktywne robią dobrą robotę.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

RADOM

Postautor: Piotr Skorupa » 23 sierpnia 2015, 14:01

Świeża, krótka refleksja na bieżąco. Biletomaty uliczne spisują się świetnie, są ładne i mają wbudowaną na boku informację miejską. Jest sobota, po 14tej. Idę na przystanek Limanowskiego/Maratońska (poza centrum), kioski pozamykane, podchodzę do biletomatu, zakup biletu kartą zbliżeniowo to ułamki minuty.
Miasto żyje dziś air show. Uruchomiono specjalnie dodatkowe linie dowożące gości z parkingów na obrzeżach do lotniska. Na wyświetlaczach przystankowych ruchomy pasek informuje o dodatkowych liniach kursujących co 10 minut nawet w najdalsze rejony Radomia. Na wyświetlacze patrzą zarówno mieszkańcy jak i goście. Rozkłady w "gablotach" są pomarszczone i wyglądają źle, prawie nikt z nich już nie korzysta. Autobusy podjeżdżają raczej punktualnie, zgodnie z info na wyświetlaczach.
Biletomaty uliczne są w nienaruszonym stanie (aż dziwne ale może ludzie powoli się oswajają z tego typu podstawami?) mimo, że nie ma monitoringu.
Ulice zdobią kwiaty.
Uruchomiono kilka stacji wypożyczalni "rower dla Radomia". Na ulicach daje się zobaczyć pierwszych korzystających (głównie młodzież).
Cały tabor autobusowy to niskopodłogowce. Są czyste. Komunikat "następny przystanek" zapowiada męski profesjonalny głos. Do tego wyświetlacz z trasą.
Na przystankach (nie wiem czy na wszystkich) w gablotach widać duży ładny graficznie schemat sieci komunikacji miejskiej. To bardzo pomaga zorientować się głównie przyjezdnym.
Podsumowując: jest naprawdę dobrze. Wygodnie, komfortowo i na czas. Przez raptem kilka lat radomskie MPK poczyniło ogromne postępy. I oby tak dalej!

Jeszcze lepszych zmian życzę w Częstochowie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

RADOM

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 sierpnia 2015, 15:07

I najważniejsze, że nie dzieje się w to w wielkiej, zamożnej metropolii, ale w mieście podobnym do Częstochowy.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: RADOM

Postautor: Piotr Radoliński » 10 września 2015, 10:39


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: RADOM

Postautor: Piotr Radoliński » 14 września 2015, 07:38


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: RADOM

Postautor: Piotr Radoliński » 24 października 2015, 17:46


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21340
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: RADOM

Postautor: Piotr Radoliński » 12 listopada 2015, 13:54


Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16374
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: RADOM

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 lipca 2016, 19:38

3 fotki z centrum Radomia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Wróć do „Systemy transportowe - organizacja komunikacji, infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości