AUTOSAN

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 23 września 2012, 14:24

Sądzę, że temat już nie długo nabierze tempa w dyskusji, ponieważ:
AUTOSAN ma nowego Prezesa.
I jeszcze jedna informacja: Stary-nowy szef Autosana.
No to jak dla mnie informacja bardzo smutna...

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 25 listopada 2012, 14:43

Widzę, że zainteresowanie rodzima firmą produkującą autobusy z tradycją nikogo nie obchodzi. Szkoda, a tyle się naczytałem, że Autosan jest okej.
No ale przechodząc do sedna. Mój pierwszy post - i jak na razie jedyny - w tym temacie nikogo zaniepokoił, a szkoda, bo w środowisku słychać co raz to o poważniejszych problemach Autosana i możliwości jego bankructwa. Sam też jestem z dwa - trzy tygodnie do tyłu z informacjami, bo nie da się złapać wszystkie sroki za ogon, ale nadganiam informacje. Całe 10 dni temu na Regionalnym portalu e-sanok.pl pojawiła się taka oto informacja:
140 pracowników Autosanu straci pracę

Jeżeli można kilka zdań.
Winą można obarczyć część niekompetentnej biurwy i to co napisałem na początku wątku. Do tego dochodzi olewanie niektórych przetargów czy ich przegrywanie.
Na stronach związanych ze sprzedażą pojawiła się niedawno informacja o chęci sprzedania... Sancity 10, 12LE i 18LF. Ja tej informacji nie zweryfikowałem.
Tak więc trzymam kciuki za Autosana i będę rad jak zasadowski spadochroniarz nie będzie "dowodził" tym okrętem. Dla przypomnienia: Jelcza już NIE MA!

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 25 listopada 2012, 14:51

Jelcza nie ma a Autosan idzie tą samą drogą. Jelcz sprzedawał coraz mniej bo oferował w przetargach M121 i M181, zamiast dopracować M125 i wprowadzić do produkcji M183. O ile wozy spokrewnione z PR110 były konkurencyjne do czasu bo oferowały kawałek niskiej podłogi w rozsądnej cenie o tyle w momencie otwarcia granic przewoźnicy woleli kupować używki z zachodu niż nowe Jelcze. Autosan podąża tą samą droga, promuje się kolejne wcielenie Trampa który jest oparty na konstrukcji H9, zamiast promować nowe konstrukcje. Wyprzedaje się wozy pokazowe potem nie ma czego wysyłać na testy. Coś tam mówią o eksporcie ale wychodzi jak zawsze czyli nie można się dogadać. Sami się kiedyś przyznali że z Węgrami sprawy się skomplikowały bo Węgrzy chcieli inne silniki niż om Autosan oferował. W Polsce z przetargami albo oferują ceny z kosmosu (Warszawa), ale nie wyrabiają się w dostawami (Lublin), ale robią błędy w ofertach. Niby Autosan żyje nie tyle z produkcji autobusów ale to jest jego najważniejsze pole działalności.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 25 listopada 2012, 15:00

A widzisz! To jest to, że podobnie jak Jelcz idzię w jedna i tę sama konstrukcje jeżeli chodzi o pojazdy międzymiastowe tudzież ponad lokalne. Praktycznie oparte wszystko na "H-9". Sądzę jednak, że będą w przetargach dawać w miarę rozsądne i konkurencyjne ceny.
W Lublinie była gafa, a i w Wałbrzychu też się zdarzyła...
Źle się dzieje w sanockiej fabryce...

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 25 listopada 2012, 15:09

Wiesz ja wiem że jest popyt na Trampki to je sprzedają. Ale PKS-y wiecznie tego kupować nie będą a wtedy Autosan obudzi się z ręką w nocniku. Trzeba już dziś promować na rynku krajowym Eurolidery i wprowadzać kolejne ich odmiany do produkcji. A oni się zacieli na 12 metrowym. Jest jeszcze 15 metrowy ale w wersji typowo regionalnej z niską podłogą. Taki sam jest też w wersji 12m. Oprócz wozów typowo międzymiastowych powinni w Polsce promować właśnie Eurolidery z częściową niską podłogą.
Niech biorą przykład z Solbusa który był w gorszej sytuacji niż Autosan a wychodzi na prostą. Autosan miał szanse i perspektywy (eksport do Szwecji, na Węgry, Słowację czy do Wielkiej Brytanii) i nie wykorzystał jej jak należy. Dodatkowo wychodzą teraz błędy przeszłości np zamiast sprzedać licencję na serię H10-11 Słowakom trzeba było kupić fabrykę w Zwoleniu. Tak licencja wygasła a teraz tam chyba klepią Irisbusy.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 25 listopada 2012, 15:11

No i ja miałem i mam nadal nadzieję, że z Euroliderami się uda. Do tego pojazdy miejskie, które aż tak złe nie są. Wolę Autosany niż MAZy.

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Beniamin Wójcik » 25 listopada 2012, 15:27

Nie jestem zorientowany co dzieje się z sanocką fabryką. Uważałem do tej pory (posty Mateusza), że Autosan to jeden z najlepszych polskich producentów. A tu takie wiadomości.. A z jakiego powodu Eurolidery miałyby być złymi pojazdami? Uważam, że to dobre pojazdy, aczkolwiek co się tak naprawdę dzieje z tym modelem - nie wiem. Wiem natomiast, że pojazd był chętnie kupowany w Skandynawii, jednak na czym tak na prawdę się skończyło, również nie wiem. Na stronie Autosana widnieje fotografia nowej odmiany Lidera w wersji mini. Myślę, że ten pojazd może zastąpić (przynajmniej teoretycznie i w perspektywie czasu) podstarzałego już Trampa, który de facto wywodzi się od H9.

Logiczne wydaje się, że prezesa się odwołuje w sytuacji, gdy kondycja przedsiębiorstwa i jego pozycja na rynku spadają, jednak czy naprawdę tak się stanie... Na pewno jednak widać brak konsekwencji w działaniu sanockiej fabryki.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 25 listopada 2012, 15:33

Ten Lider o którym piszesz to jest podstarzały Tramp w nowej budzie. Niby nowe a jednak stare. Euroliderów jak i Liderów czy Solin sprzedano trochę do Skandynawii głównie Szwecja a potem sprawa eksportu ucichła.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 25 listopada 2012, 16:11

Beniamin Wójcik pisze:Nie jestem zorientowany co dzieje się z sanocką fabryką. Uważałem do tej pory (posty Mateusza), że Autosan to jeden z najlepszych polskich producentów.

No bo tak jest, a przynajmniej było.
Nie wiem czy prezes Adam Smoleń czuł, że idzie coś nie tak i podając się do dymisji umył ręce, czy może coś innego spowodowało jego dymisję. Ale przecież to za kadencji prezesa Smolenia Autosan był doceniany i to nawet w segmencie autobusów miejskich. I to nawet za jego zarządzaniem to wszystko powstało i wypusciło w świat. Nie wiem co o tym myśleć.
A tu takie wiadomości..

No niestety...
A z jakiego powodu Eurolidery miałyby być złymi pojazdami? Uważam, że to dobre pojazdy, aczkolwiek co się tak naprawdę dzieje z tym modelem - nie wiem.

Eurolidery z tego co słyszę to pojazdy dobre, nowe, n nowej konstrukcji, które miały i gdzie nie gdzie zastępują Lidery, które okazały sie sukcesem. Veolia na pewno zakupiła kilka sztuk, PKS Bydgoszcz, czy Express Bus Kołobrzeg i jeden przewoźnik ze Szwecji(model A1212C), dużo modeli A1213CLE i A1215CLE to właśnie eksport do Skandynawii.
Wiem natomiast, że pojazd był chętnie kupowany w Skandynawii, jednak na czym tak na prawdę się skończyło, również nie wiem.

I kontrakty się zakończyły.
Na stronie Autosana widnieje fotografia nowej odmiany Lidera w wersji mini. Myślę, że ten pojazd może zastąpić (przynajmniej teoretycznie i w perspektywie czasu) podstarzałego już Trampa, który de facto wywodzi się od H9.

To jest właśnie to co Bartek napisał.
Logiczne wydaje się, że prezesa się odwołuje w sytuacji, gdy kondycja przedsiębiorstwa i jego pozycja na rynku spadają, jednak czy naprawdę tak się stanie... Na pewno jednak widać brak konsekwencji w działaniu sanockiej fabryki.

Bo zaczął zarządzać nią pan prezes, który na "swoim sumieniu" ma Jelcza.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3783
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Wojciech Liberda » 25 listopada 2012, 20:12

Powiedzmy sobie wprost... firma ma zarabiać i inwestować pieniążki w siebie... Nowe produkty nowe możliwości, centra obsługi klienta itd to co jest w handlu najważniejsze.
Prosty przykład macie Solarisa, którego od początku monitoruje. I cieszę się z każdego przetargu jaki wygrają. Firma która rozbudowała swoje kontakty daleko poza granice naszego kraju, która w ofercie ma wiele do zaoferowania swoim klientom, przykład hybrydy we wszystkich możliwych kombinacjach, silniki diesla z każdej półki, tramwaje i być może szynobusy. Przynajmniej tak kiedyś wspominał w rozmowach p. Olszewski. Obecnie rolę przejęła córka z matką bo główny wodzu leczy się gdzieś za granicą.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 26 listopada 2012, 06:06

Ale o co Ci chodzi teraz? Bo ja nie potrafię zajarzyć. Autosan ma nowe produkty, mówię tu głównie o Euroliderach i Sancity. Tyle tylko, że pan Zasada i jego ludzie -za jego przyzwoleniem - robią co chcą, a nie to co jest za stosowne. Bartek napisał jasno. Jelcz nie szedł w M125M i M183 tylko "gnioty" i "odkurzacze" były w ofercie, a do tego działania zarządzające firmą pozwoliły na jej upadek bodaj 4 lata temu.
A Solaris? To inna par kaloszy.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Dominik Wójcik » 26 listopada 2012, 09:30

Ale co? Oni dalej są w Polskich Autobusach? Przecież to chore

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 26 listopada 2012, 09:58

Polskich autobusów już nie ma bo nie ma Jelcza jest tylko Autosan. Też nie wiem o co chodzi Wojtkowi bo Autosan ma serwis praktycznie w każdym miejscu kraju tak jak Solaris głównie w przedsiębiorstwach transportowych. Mają całą gamę nowych pojazdów: rodzina Eurolider, Wetlina, SanCity. Mają kontakty za granicą bo był eksport na Słowację, Ukrainę, Węgry, do Szwecji czy Wielkiej Brytanii. Tylko tak jak pisał Mateusz ludzie tym wszystkim zarządzający robią wszystko na odwrót. Problem Autosana jest taki że zamiast promować Eurolidera 10 i wyprowadzi go z fazy prototypu dalej klepie się A1010T. Zamiast Eurolidera 9 i dalej klepie się H9 tyle że po inną nazwą ze zmodernizowanym zawieszeniem, zakładając budę od Lidera i mówi się że to nowy pojazd. Nie promuje się autobusów miejskich (patrz Solbus) tylko sprzedaje egzemplarze testowe.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Dominik Wójcik » 26 listopada 2012, 10:21

A te SANCITY to testówki? Myślałem, że masowa produkcja już...

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 26 listopada 2012, 10:32

Zależy które bo te co chce sprzedać sama fabryka to są ex testowe. Masowa produkcja? Po za modelem SanCity9 chyba resztę ciężko tak nazwać. SanCity18 po za modelem testowym nie powstał chyba w większej liczbie egzemplarzy. SanCity12LF jeżdżą w Lublinie a 12LE w Bielsku-Białej i to chyba cała produkcja.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 26 listopada 2012, 17:38

Może nie masowa, a taka seryjna... produkcja ;)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3783
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Wojciech Liberda » 26 listopada 2012, 19:02

Bartosz Kowalski pisze:Polskich autobusów już nie ma bo nie ma Jelcza jest tylko Autosan. Też nie wiem o co chodzi Wojtkowi bo Autosan ma serwis praktycznie w każdym miejscu kraju tak jak Solaris głównie w przedsiębiorstwach transportowych. Mają całą gamę nowych pojazdów: rodzina Eurolider, Wetlina, SanCity. Mają kontakty za granicą bo był eksport na Słowację, Ukrainę, Węgry, do Szwecji czy Wielkiej Brytanii. Tylko tak jak pisał Mateusz ludzie tym wszystkim zarządzający robią wszystko na odwrót. Problem Autosana jest taki że zamiast promować Eurolidera 10 i wyprowadzi go z fazy prototypu dalej klepie się A1010T. Zamiast Eurolidera 9 i dalej klepie się H9 tyle że po inną nazwą ze zmodernizowanym zawieszeniem, zakładając budę od Lidera i mówi się że to nowy pojazd. Nie promuje się autobusów miejskich (patrz Solbus) tylko sprzedaje egzemplarze testowe.


No i masz różnicę między Autosanem a Solarisem... Solaris potrafi a Autosan dalej w lesie...
Różnica jest ogromna Solaris cały czas się rozwija ma dobrą kadrę zarządzającą i jest tam w sumie jedna osoba, która ciągnie za sznurki. A Autosan to co innego... kto tam zarządza? Pan Gienek? Tam nie ma osoby kumatej, która by to wszystko opanowała... Autosan się nie rozwija... przykro to pisać tyle lat tradycji...

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 26 listopada 2012, 19:07

Autosan się rozwija pracują nad nowymi modelami, udoskonalają swoje wozy, ale nie maja takiego marketingu jak Solaris i dlatego wielu jak Ty uważa że się nie rozwijają. Solaris jak by wprowadził menadżera kierowcy który zmniejsza spalanie bodaj o około 15% odrazu poleciał by do prasy branżowej że jaką to oni innowacyjność wprowadzili. Autosan coś takiego wprowadził a praktycznie nikt o tym nie słyszał. W Autosanie nie zarządza pan Gienek bo jest zarząd jak w Solarisie. Jego problemem jest to że zarząd żyje w innej epoce.

Awatar użytkownika
Tomasz Moszczyński
Posty: 802
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:06
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Tomasz Moszczyński » 26 listopada 2012, 19:59

Beniamin Wójcik pisze:Nie jestem zorientowany co dzieje się z sanocką fabryką. Uważałem do tej pory (posty Mateusza), że Autosan to jeden z najlepszych polskich producentów. A tu takie wiadomości.. A z jakiego powodu Eurolidery miałyby być złymi pojazdami? Uważam, że to dobre pojazdy, aczkolwiek co się tak naprawdę dzieje z tym modelem - nie wiem. Wiem natomiast, że pojazd był chętnie kupowany w Skandynawii, jednak na czym tak na prawdę się skończyło, również nie wiem. Na stronie Autosana widnieje fotografia nowej odmiany Lidera w wersji mini. Myślę, że ten pojazd może zastąpić (przynajmniej teoretycznie i w perspektywie czasu) podstarzałego już Trampa, który de facto wywodzi się od H9.

Logiczne wydaje się, że prezesa się odwołuje w sytuacji, gdy kondycja przedsiębiorstwa i jego pozycja na rynku spadają, jednak czy naprawdę tak się stanie... Na pewno jednak widać brak konsekwencji w działaniu sanockiej fabryki.
bo według Polaka wszystko co Polskie jest złe a szkoda trochę Autosana bo jakby nie patrzeć to firma z niemałymi tradycjami

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 26 listopada 2012, 20:50

Wojtek: To co napisał Bartek to nic dodać - no może jeszcze troszkę ;) - nic ująć.
Autosan ma bardzo słaby marketing i promocje, a do tego człowiek p. Zasady w zarządzie...

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3783
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Wojciech Liberda » 26 listopada 2012, 21:00

Mateusz Stacherczak pisze:Wojtek: To co napisał Bartek to nic dodać - no może jeszcze troszkę ;) - nic ująć.
Autosan ma bardzo słaby marketing i promocje, a do tego człowiek p. Zasady w zarządzie...


Ja to wszystko rozumiem... i dlatego napisałem, że w dzisiejszych czasach jak nie idziesz na przód to się cofasz i zamykasz działalność... i taką drogę prawdopodobnie obierze Autosan... ta jak to było w Jelczu. Tyle lat na rynku i nie nauczyli się jak sobie radzić?
Ja powiem to na przykładzie mojej firmy, gdzie mój szef zaczął sprowadzać bieżniki na gorąco z Portugalii... teraz zadaj sobie pytanie czemu? Z prostej przyczyny... cena do jakości :) a na razie z Niemieckimi się pożegnaliśmy bo windują cenę.
Solaris sprzedaje dużo, więc jego cena jest mniejsza...

A tu macie Polak potrafi z TVN Turbo...http://www.youtube.com/watch?v=ZhrB0y7DmFM

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 26 listopada 2012, 22:00

Ale problemem Autosana nie jest brak nowych produktów rozwiązań itd, czy cena. Mają nowe rozwiązania, nowe modele, ceny nie są wygórowane. Problemem jest brak marketingu lub źle prowadzony marketing. Porównanie z Jelczem też jest nieco nie fortunne bo Jelcz w ogóle nie wprowadzał nowych konstrukcji po za M125. Jedyne co to można porównać marketing. Jelcz promował to co się sprzedawało czyli M121 i M181. Tak samo robi Autosan promuje kolejne wcielenia Trampa. Problem się zacznie gdy nikt już tego nie kupi i trzeba będzie promować inne modele będące w sprzedaży od podstaw.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 05 grudnia 2012, 22:13


Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3783
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Wojciech Liberda » 05 grudnia 2012, 22:20

Pod tym tekstem są dobre komentarze...

cytat:
~polip: Firma, w której pracuję dostarcza do Autosana części do produkcji. Od 2004 roku tak samo fatalnie pracuje się z Austosanem. Nigdy nie dotrzymywali terminów płatności wobec tego otrzymują towar za pobraniem lub przedpłatą. Problemów z nimi więcej niż zarobku, a pracownicy zamawiający towar są upierdliwi, opowiadają niestworzone historię, byle tylko wydębić wysyłkę towaru. Od momentu zamówienia i wysłaniu proformy do zapłaty na kilkaset zł czekamy na kasę nawet kilka tygodni, a jak dasz towar na przelew - zapomnij o kasie na kilka miesięcy, a o kontakcie wtedy z zamawiającym zapomnij. Tak się pracuje od lat z nimi. W końcu by się mogli wysypać ale żeby to ktoś przejął bo pracują jak za komuny a nie w czasach wolnorynkowych.

Drugi cytat:
~Kierowca. do ~WiemLepi: Masz rację człowieku i żadne łapki w dół tego nie zmienią. Odbierałem jako kierowca autobusy VOLVO (Szwecja). Autosan (Sanok Polska), Jelcz (Polska), Solaris (Polska). W Szwecji podobnie jak i w Bolechowie wystawiono nam nasze autobusy na parking i po odbiorze. W Autosanie czy tez Jelczu pół dnia załatwianie przepustek i Bóg wie czego jeszcze. Odbiór zaczynało się od dokręcenia kół, były przypadki pogubienia w czasie jazdy. Jakiekolwiek porównywanie Autosana, Jelcza do VOLVO-a, Solaris-a jest bezcelowe. Widać to gołym okiem! zwiń

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 05 grudnia 2012, 22:43

Ja bym nie wierzył tak we wszystko szczególnie to co piszą pod artykułem bo np wiem od kierowców że z odbiorami w Autosanie nie ma problemu w porównaniu do takiego Irisbusa. Z tego co wiem tez od kierowców to ostatnie Trampy do PKS-u przyprowadzali kierowcy z Sanoka a nie z PKS-u ale ile w tym prawdy nie wiem. Co do komentarza tego pana od odstaw części. Wojtek sam siedzisz w tym biznesie dostarczałbym byś coś przez 8 lat do firmy która zlewa dostawcę? Fakt faktem Autosan ma problemy i o tym pisaliśmy wyżej. Czy upadnie, nie wiem ale gdyby panu Zasadzie na tym zależało to stało by się już dawno a pan Zasada nie dokapitalizowywałby firmy jakiś czas temu. Nie wszystko też z dostawami części jest takie łatwe jak się wszystkim wydaje. Tu jest biznes i czasem wychodzi myślenie po co sprzedawać swoje silniki obcemu jak może robić wszystko bu upadł a potem wprowadzić na rynek swoje pojazdu.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Szymon Kryczka » 06 grudnia 2012, 10:30

Powiem krótko, szkoda, aby taka fabryka upadła - polskich samochodów osobowych nie ma wcale. Autobusy to chyba jedyne co nam zostało.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 06 grudnia 2012, 18:09

Jak kto dba, tak ma. Szkoda Autosana, że może podzielić losy Jelcza...

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 13 grudnia 2012, 20:12


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 13 grudnia 2012, 20:42

Trzymam kciuki mocno za AUTOSANa

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 17 grudnia 2012, 10:53


Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Szymon Kryczka » 17 grudnia 2012, 13:37

Mateusz Stacherczak pisze:Trzymam kciuki mocno za AUTOSANa

Dokładnie tak!

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Beniamin Wójcik » 17 grudnia 2012, 23:48

Nooo! Sądząc po artykule i opisie pojazdów wraz z ich opcjonalnym dodatkowym wyposażeniem, należy się spodziewać, że pojazdy będą wykorzystywane w surowych i trudnych warunkach klimatycznych (m.in dodatkowe oświetlenie wsteczne, dodatkowe oświetlenie drugich drzwi, dodatkowe oświetleni przednie dedykowane dla pojazdów ciężarowych i rajdowych).

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 28 grudnia 2012, 21:36


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 grudnia 2012, 21:40

Ciekawe czy MPK ma tyle, skoro Ikarusy były podobno po cenie złomu...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Piotr Radoliński » 28 grudnia 2012, 22:52

...za tego jednego Autosana to byłoby z 50 szt. Ikarusów 280 ! :P

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Beniamin Wójcik » 28 grudnia 2012, 23:08

Zakup tego jednego autobusu (bez drugiego - 9cio metrowego) byłby bezsensowny. Koszty zakupu - jak na pojazd używany wysokie, zysk dla przedsiębiorstwa żaden, poprawa sprawności funkcjonowania żadna, a należałoby doliczyć koszty eksploatacji i obsługi w ASO.
To już faktycznie lepiej byłoby kupić 50 sztuk używanych Ikarusów 280.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 grudnia 2012, 23:18

To ja też wolę 50 Ikarusów. Może w kiepskim stylu, ale za to funkcjonalnie. ;)

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 29 grudnia 2012, 14:26

A ja nie.

Marcin Jasiński
Posty: 143
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 17:06
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Marcin Jasiński » 13 stycznia 2013, 17:27

Jutro do Rzeszowa powinna zawitać pierwsza sztuka z 20 sztuk Autosan Sancity 10LF.

Krzysztof Lewicki
Posty: 200
Rejestracja: 25 lutego 2010, 09:54
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Krzysztof Lewicki » 14 stycznia 2013, 00:06

Jeżeli jest wykonany jak M09LE dla Lublina to współczuje pasażerom. Wszytko wibruje, szarpie przy ruszaniu, silnik wydaje dźwięki niczym Ursus C-330, a kierowcy narzekają na komfort jazdy. Z M12LF podobnie,tutaj lista wad odkrytych w pierwszych miesiącach użytkowania.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 14 stycznia 2013, 21:43

Marcin Jasiński pisze:Jutro do Rzeszowa powinna zawitać pierwsza sztuka z 20 sztuk Autosan Sancity 10LF.

Obrazek

Obrazek

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Beniamin Wójcik » 14 stycznia 2013, 23:11

Lista wad, do której link zamieszczony w którymś poście powyżej, jest... przerażająca. Takie wady, usterki, niedokładności nie powinny mieć miejsca, zwłaszcza w pojazdach producenta, który aspiruj do czołówki.

Krzysztof Lewicki
Posty: 200
Rejestracja: 25 lutego 2010, 09:54
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Krzysztof Lewicki » 14 stycznia 2013, 23:25

Znam jednego kierowce i przejechałem się z nim kiedyś na 56 w Lublinie. Przejechaliśmy całe kółko, mówił że przy jeździe z włączonym ogrzewaniem nie słychać własnych myśli (otwarta kabina, dmuchawa zaraz za fotelem kierowcy). Dochodzi do tego głośna praca silnika, wibracje i szarpnięcia przy ruszaniu.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 04 lutego 2013, 18:33


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 04 lutego 2013, 18:36

No i super!
Trzymam kciuki za Autosana i Solbusa dot. ich przegubów!

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 04 lutego 2013, 18:37

Oby eksport w Autosanie odżył.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6676
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Online

AUTOSAN

Postautor: Tomasz Rorat » 04 lutego 2013, 18:37

Brawo dla Autosana. Tak dalej.

a dla tych co narzekali na twarde siedzenia w AMZ CS 10E , zobaczcie zdjęcie siedzeń w tym autosanie !!

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 04 lutego 2013, 18:39

Paradoksalnie bardzo wygodne :P

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Beniamin Wójcik » 04 lutego 2013, 19:04

Bo to są te same fotele; nota bene polskiej firmy STER.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Szymon Kryczka » 04 lutego 2013, 19:10

Z zewnątrz bardzo ładny! O fotelach się nie wypowiadam :)


Wróć do „Tabor”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości