AUTOSAN

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Piotr Radoliński » 04 lutego 2013, 19:43

...tak czytam te narzekania na fotela (siedzenia) i ciśnie mi się na klawaiturę tekst z filmu "Kingsajz" - I w du..ch się poprzewracało !.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3783
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Wojciech Liberda » 04 lutego 2013, 19:59

Nie bardzo rozumiem o co chodzi wam z tymi siedzeniami... jak będzie przetarg to nawet fotele lotnicze mogą zamontować :roll:

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Piotr Radoliński » 04 lutego 2013, 20:11

...a po ..... lotnicze w komunikacji miejskiej ? Ludzie to by chcieli kanapy pewnie i miejsca leżące ! Autobus miejski to nie autobus dalekobieżny czy turystyczny. Dziwię się - młodzi ludzie - co o siedzeniu w autobusie powinni zapomnieć... nagle robią problemy, ze fotele za twarde !

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Beniamin Wójcik » 04 lutego 2013, 22:56

Polemika na temat siedzeń jest bardzo... "interesująca". I nie tylko w tym wątku. "Siedzenia twarde, sztywne... a gdyby tak jeszcze skrzypiały... Skandal!"
W pewnym francuskim mieście (chyba Marsylia) nowoczesne wagony Alstom mają elementy wykończenia wnętrza z DREWNA, w tym także siedzenia. W niektórych miastach europy zachodniej autobusy posiadają tylko plastikowe siedzenia, czasem... DREWNIANE, np. niektóre DAFy.
Otóż niektórzy komentatorzy forum i opiniodawcy mają w zwyczaju odnosić nowe pojazdy do starszych albo po prostu starych pojazdów, które posiadają siedzenia obite skajem. Jednak te kilkanaście lat temu w Polsce innych rozwiązań raczej nie było. Obecnie normą w wyposażaniu autobusów MIEJSKICH jest stosowanie ergonomicznych, prostych w konstrukcji (i tanich w produkcji) siedzeń, łatwych i prostych w utrzymaniu czystości. Takich kryteria spełniają tylko TWARDE SIEDZENIA. A najlepszym argumentem za stosowaniem takich rozwiązań jest fakt, że są to pojazdy komunikacji miejskiej, a więc KRÓTKOBIEŻNEJ.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Dominik Wójcik » 05 lutego 2013, 00:29

Piotrek, a przypomnij sobie tą histerię, która miała miejsce przy zamawianiu Twistów - że foteli mało.
Ja krzyczałem - Po ch...j w tramwaju w ogóle siedzenia? Ale nie, kaleki XXI wieku wygrały i mamy tramwaje rodem z PKS - w ch...j foteli, jabky to nad morze jeździło, a nie z dzielnicy do dzielnicy.
Fotele, czy nawet KRZESŁA, a nawet ŁAWKI powinny być tyłem do okien rzędem (jak w przedwojennych tramwajach) i basta.

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 773
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Filip Kłyszejko » 05 lutego 2013, 06:57

I tak pasażerowie mówili, że mało foteli, jak im powiedziałem liczbę zamontowanych foteli, to było coś w stylu "Na prawdę ?"

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Szymon Kryczka » 05 lutego 2013, 08:40

Pasażerowie trochę narzekają też, że fotele są zbyt twarde. W autobusie są 24 miejsca siedzące.

http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... ,id,t.html

Fotele z pchaczy są świetne jak dla mnie...

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3783
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Wojciech Liberda » 05 lutego 2013, 11:55

Dominik Wójcik pisze:Piotrek, a przypomnij sobie tą histerię, która miała miejsce przy zamawianiu Twistów - że foteli mało.
Ja krzyczałem - Po ch...j w tramwaju w ogóle siedzenia? Ale nie, kaleki XXI wieku wygrały i mamy tramwaje rodem z PKS - w ch...j foteli, jabky to nad morze jeździło, a nie z dzielnicy do dzielnicy.
Fotele, czy nawet KRZESŁA, a nawet ŁAWKI powinny być tyłem do okien rzędem (jak w przedwojennych tramwajach) i basta.


Od małego lubiłem patrzeć jak autobus sunie ulicami... a teraz pomyśl Dominiku, że autobus stoi w korku ze 40 minut i musisz stać, jakbyś się poczuł po całym dniu ciężkiej pracy? Ludzie to nie bydło, trochę luksusu musi mieć i pamiętaj, że jak poczują się źle to przeniosą do auta i co wtedy... korek a w tym korku Ty w autobusie ze 40 minut stoisz ;)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Dominik Wójcik » 13 maja 2013, 00:41


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 13 maja 2013, 06:49

Właśnie miałem ten link dodać.
Ciekaw jestem jak na to druga strona?

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 21 maja 2013, 18:59


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 12 czerwca 2013, 20:49


Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 11 lipca 2013, 13:24


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 12 lipca 2013, 19:48

Lepsza taka wiadomość, niż brak jakiejkolwiek ;)

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 12 lipca 2013, 20:20

Aktualnym problemem Autosana są spadochroniarze z Jelcza.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 12 lipca 2013, 20:34

Albert Einstein powiedział: Sprytna osoba rozwiązuje problem. Mądra ich unika.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 lipca 2013, 21:01

Mogliby sprzedać masę po Jelczu komuś, kto by wykorzystał zakład. Problem spadochroniarzy by nie istniał.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 12 lipca 2013, 21:04

Tylko, że Jelcz istnieje. Może nie w takiej formie jaką znaliśmy, ale istnieje. Ktoś podwozia do m.in. WR-40 Langusta musi robić. Ogólnie chodzi mi o Jelcza P662.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 lipca 2013, 21:05

Ale tam jest kilka różnych firm. Podwozia robi Jelcz-Komponenty czy jakoś tak.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 12 lipca 2013, 21:07

Ale Ty jesteś pies ogrodnika :P (żart - ironia).

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 12 lipca 2013, 21:17

Tu nie chodzi o masę po Jelczu a o ludzi z danej fabryki Jelcza. Tych przecież nie sprzedadzą razem z masą.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 lipca 2013, 21:24

Ale jak sprzedają zakład to nowy właściciel albo dostaje tę samą załogę albo zatrudnia od nowa. Jak zatrudnia od nowa to najczęściej sporo ludzi jest ze starej załogi, bo właściciel kombinuje, żeby nie zatrudniać obiboków i zz.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 07 września 2013, 17:15


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Piotr Radoliński » 07 września 2013, 17:24

...mam dziwne wrażenie, że to m.in. dzięki ZZ marka AUTOSAN może zniknąć z powierzchni Ziemi !

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Dominik Wójcik » 07 września 2013, 20:39

Nie on pierwszy

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 07 września 2013, 22:51

Akurat w przypadku Autosana to nie ZZ zawiniły. Ci dopiero teraz zaczęli się odzywać. To nie ZZ nie startują w przetargach i nie wprowadzają nowym modeli.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 08 września 2013, 10:12

Proponowałbym przeczytać początki wątku. Polskie Autobusy S.A. kończą swój żywot. Jak ja bardzo chciałbym się mylić...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Dominik Wójcik » 08 września 2013, 18:57

Bo to zrzeszenie było błędem

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 08 września 2013, 21:29

Akurat to zrzeszenie nie było błędem tylko trzeba było je odpowiednio wykorzystać. PA jako diler Jelcza mógłby teraz bez przeszkód startować z miejskimi Autosanami, wykazując się doświadczeniem Jelcza. Tak robi np Solbus.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 września 2013, 22:36

Pytanie, kto popełnił błędy w zarządzaniu, skoro jak czytam jeszcze całkiem niedawno główny akcjonariusz dokapitalizował zakład czyli był zainteresowany jego rozwojem.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 11 września 2013, 10:16


Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 19 września 2013, 19:38

Krosno/Sanok Wniosek o upadłość Autosana w sądzie
To już koniec fabryki z tak długą tradycją. Model biznesowy na Jelcza niestety nie sprawdził się także w przypadku fabryki z Sanoka.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 19 września 2013, 21:37

No i stało się - NIESTETY!
Tradycja odejdzie w zapomnienie i tyle. Może Autosan otrzyma drugie życie jak Solbus? Oby!

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 19 września 2013, 21:40

Ja mam nadzieje że ten wniosek o upadłość to tylko próba przejęcia. Może jest inwestor który chce to przejąć ale nie chce spłacać długów. Przy upadłości kupi markę, hale i dokumentację autobusów i może produkować dalej.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 19 września 2013, 21:42

Ważnym, żeby marka przetrwała! Ludzie mieli robotę!

Awatar użytkownika
Tomasz Sałata
Posty: 603
Rejestracja: 21 marca 2011, 15:56
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Tomasz Sałata » 19 września 2013, 22:28

Mateusz, i oby tak było :)

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 20 września 2013, 08:43

BTW.
Ale nam się fajnie ułożyło. Bartek z avatarem Autosana, ja z eMAeN-em i Ty Tomku z Solarisa :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Piotr Radoliński » 20 września 2013, 15:49


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 20 września 2013, 18:54


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Piotr Radoliński » 21 września 2013, 09:40

TVN24: Odjazd

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3705
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Mateusz Stacherczak » 21 września 2013, 19:34

2:45
SOLARIS BUS AND CASH S.A. ? Komuś gotówka w głowie :P

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3783
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Wojciech Liberda » 22 września 2013, 09:42

Mateusz Stacherczak pisze:2:45
SOLARIS BUS AND CASH S.A. ? Komuś gotówka w głowie :P


Też to zauważyłem :)

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 03 października 2013, 12:14

Wawrzaszek potencjalnym inwestorem?
Jest to informacja podawana już przez kolejne źródło. Jeżeli tak by się stało, wcale by się nie było to głupie.


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Piotr Radoliński » 08 października 2013, 11:35


Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6676
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Tomasz Rorat » 08 października 2013, 12:40

Czyli najdłużej działająca Polska fabryka motoryzacyjna się skończyła. Szkoda fajne autobusy produkowali, fajnie się nimi jeździło H9, H10-11, A0909L najnowszej generacji.
Mam nadziej że odżyje jak Solbus.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 08 października 2013, 13:36

Mam nadzieje że teraz ktoś to kupi i wskrzesi markę jak i produkcję.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Szymon Kryczka » 09 października 2013, 14:08

W radiu dziś mówili, że pracowniki firmy wraz z sąsiadami i rodzinami oraz sportowcami itd. Protestują na ul. Sanoka.

http://www.isanok.pl/aktualnosc/id12725 ... wa-petycje

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4135
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Bartosz Kowalski » 09 października 2013, 14:17

Mam tylko nadzieje że syndyk faktycznie chce ratować fabrykę a nie tylko tak mówi.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

AUTOSAN

Postautor: Piotr Radoliński » 09 października 2013, 14:24

Szymon Kryczka pisze:W radiu dziś mówili, że pracowniki firmy wraz z sąsiadami i rodzinami oraz sportowcami itd. Protestują na ul. Sanoka.
"Pracowniki" - ładnie powiedziane ! :P


Wróć do „Tabor”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości