Początki znanych nam EZT

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Początki znanych nam EZT

Postautor: Dominik Wójcik » 17 lutego 2009, 22:50

Śledziłem w internecie historię Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych. Dzisiaj znane nam są tylko i wyłącznie EZT EN57. Wcześniej oczywiście były EW 56, 55 (pierwszy polski ezt), 54, 53, 52, 51 (vel. E91000/92000/93000 wg przedwojennych oznaczeń PKP czyli E91) i dochodzimy do EW 90 (oznaczany tak umownie).
Oto fotka EW90.
Obrazek
Wagony te były de facto wagonami berlińskiej kolei podziemnej.

Reasumując: dzisiejsze EZT EN57 to koncepcyjnie przedwojenne wagony berlińskiego S-Banh zmodyfikowane nieco przez lata.

Oto jedna ze stron traktujących "w pigule" historię EZT.

tctiv
Status: Offline

Postautor: tctiv » 18 lutego 2009, 00:34

może i tak było, jak piszesz, ale średnica w Warszawie jeszcze przed wojna maiała EZT, a to na tym zdjęciu to chyba trofiejne jest

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 18 lutego 2009, 15:17

Rafał Lamch pisze:Co prawda to prawda - jak się ogląda historyczne berlińskie S-Bahny, to podobieństwo jest uderzające.

Bo z S-Bahna wywodzi się E91000 (E91).
Z doświadczeń poprzednika budowano kolejne EW i EN. I na EN57 kończy się rodowód, bo PKP i samorządowe linie kupują masowo Flirty...
tctiv pisze:może i tak było, jak piszesz, ale średnica w Warszawie jeszcze przed wojna maiała EZT, a to na tym zdjęciu to chyba trofiejne jest

Trofjejne ?? Aaa !! Owszem. Jednakże z rozwojem jest tak, jak powyżej napisane w odpowiedzi na post Rafała.


Wróć do „Historia”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość