Problemy z torowiskiem na TnB

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Łukasz Najman
Posty: 2052
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Łukasz Najman » 28 sierpnia 2014, 19:48

Tak robi. Skoro zbudowana została infrastruktura tramwajowa należy ją wykorzystać w jak największym stopniu.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21158
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 28 sierpnia 2014, 19:55

...przypomnę tylko, że utrzymanie sieci tramwajowej to koszt, plus wozokilometr tramwaju, który jest dwa razy wyższy od autobusu.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 sierpnia 2014, 20:05

Łukasz Najman pisze:Tak robi. Skoro zbudowana została infrastruktura tramwajowa należy ją wykorzystać w jak największym stopniu.
W wielu miastach z infrastrukturą tramwajową nocną komunikację prowadzi się autobusami, że przypomnę mój Wrocław. Nikt nie uważa tego za marnowanie infrastruktury.

Piotr Radoliński pisze:...przypomnę tylko, że utrzymanie sieci tramwajowej to koszt, plus wozokilometr tramwaju, który jest dwa razy wyższy od autobusu.
No właśnie, tramwaj jest dwukrotnie droższy, więc należy się zastanowić, czy nie można spokojnie zastąpić tramwaju autobusem.

Łukasz Najman
Posty: 2052
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Łukasz Najman » 28 sierpnia 2014, 20:45

Michał Grzegorczyk pisze:W wielu miastach z infrastrukturą tramwajową nocną komunikację prowadzi się autobusami, że przypomnę mój Wrocław.


Okej, ale u nas na nocki wyjeżdżają najgorsze autobusy. Więc tak, wolę tramwaj co półgodziny którym w 20 min dojadę do/z miasta niż "strucel" co godzinę.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4133
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Bartosz Kowalski » 28 sierpnia 2014, 20:52

Jakie najgorsze? Na nockach przecież zdarzały się już Many NL czy SU12. Gorsze od nich mogą być tylko IK415.

Łukasz Najman
Posty: 2052
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Łukasz Najman » 28 sierpnia 2014, 21:03

Zdarzały to trafne słowo ;)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3783
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Wojciech Liberda » 28 sierpnia 2014, 21:04

Dobra... zbaczacie z tematu... tu się tory remontuje... więc kiedy wyremontują na al. Kościuszki i na Tysiącleciu?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 sierpnia 2014, 21:57

Łukasz Najman pisze:Okej, ale u nas na nocki wyjeżdżają najgorsze autobusy. Więc tak, wolę tramwaj co półgodziny którym w 20 min dojadę do/z miasta niż "strucel" co godzinę.

Ależ ty jesteś przywiązany do organizacji linii N1-N4 :P Gdyby tramwaj nocny został zastąpiony przez autobus to jeździłby po tej samej trasie, przez cały tydzień i z taką samą częstotliwością.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2912
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Łukasz Szkurłat » 28 sierpnia 2014, 22:04

Michał Grzegorczyk pisze:
Łukasz Najman pisze:Tak robi. Skoro zbudowana została infrastruktura tramwajowa należy ją wykorzystać w jak największym stopniu.
W wielu miastach z infrastrukturą tramwajową nocną komunikację prowadzi się autobusami, że przypomnę mój Wrocław. Nikt nie uważa tego za marnowanie infrastruktury.

Tu Ci przyznam rację. Po co narażać miasto na zbędne koszta związane z funkcjonowaniem dużo droższego tramwaju w nocy, skoro za połowę stawki można uruchomić linię autobusową, która w dodatku nie będzie się ograniczała tylko do tego, gdzie ją szyny wyprowadzą. Tak też jest w Gdańsku, tramwaje kończą kursowanie o godz 23, czy chwilę po północy i wyjeżdżają nocne autobusy. I te autobusy jeżdżą właśnie codziennie, większość linii co godzinę.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 sierpnia 2014, 22:12

Za pieniądze na kursowanie tramwaju można spokojnie uruchomić conocny autobus po tej samej trasie i jeszcze zostanie na drugą linię o tej samej długości. Inną alternatywą do rozpatrzenia jest zwiększenie kursowania linii N1-N4. Wydaje mi się, że uruchomienie ich także w nocy z niedzieli na poniedziałek miałoby sens, wtedy ludzie wracają z różnych spotkań - w końcu niedziela jest wolna.

A tak na marginesie, to poza Krakowem gdzie jeszcze jest nocna komunikacja tramwajowa?

Mateusz Balt
Członek CKMKM
Posty: 308
Rejestracja: 20 sierpnia 2013, 20:31
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Mateusz Balt » 28 sierpnia 2014, 22:23

Ktoś coś się tam czepiał moich opinIi, ale nadal uważam iż wyraziłem sie każdorazowo jasno. Więcej nic do dodania nie mam, ale to zapewniam nie koniec sprawy nocnego tramwaju na linii numer 2. Nie ma o czym gadać, bo operator i organizator zrobią wg tego co ustalą.

Piotr Jeruszka
Posty: 1924
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Piotr Jeruszka » 28 sierpnia 2014, 22:27

Zróbmy tak, jak wyglądało rozpoczęcie kursowania 3 (z pewną modyfikacją) - z "przyczyn technicznych" zawieszamy kursowanie N0, w zamian puszczamy "zatramwaj", który jedzie Fieldorfa-...-Niepodległości-Estakada-Wrzosowiak-Raków-Al. Pokoju-Estakada-Niepodległości-...-Fieldorfa. I tak codziennie. Nie ma "hałaśliwego" tramwaju, Wrzosowiak i Raków mają nocne pojazdy codziennie. Kiedyś czytałem, że nocna tramwaje są po to, by robić za "nocne patrole" - w nocy mogę pilnować torów, patrolując je w stylu pana Łazuki z "Nie lubię poniedziałku".

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2912
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Łukasz Szkurłat » 28 sierpnia 2014, 22:42

Michał Grzegorczyk pisze:A tak na marginesie, to poza Krakowem gdzie jeszcze jest nocna komunikacja tramwajowa?

Na śląsku. Ale to na pewno nie jest kraina komunikacyjna, z której należy brać wzór poza nielicznymi wyjątkami.

Łukasz Najman
Posty: 2052
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Łukasz Najman » 28 sierpnia 2014, 22:51

Najlepszy w tym wszystkim jest fakt, że mieszkańcom ul. Boh. Katynia 52 przeszkadzają piski Konstalów w ciągu CAŁEJ DOBY, a nie tylko w godzinach 0-4 jak to niektórzy błędnie interpretują.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 sierpnia 2014, 23:21

To niech dostaną te swoje ekrany wysokości metra, niech ktoś zamontuje smarownice, jak kto chce. Ale jak dla mnie zastąpienie tramwaju nocnego autobusem na tej samej trasie, z tą samą częstotliwością i w te same dni wydaje się dobrym pomysłem. Za oszczędności plus drugie tyle wszystkie linie N0, N1, N2, N3 i N4 teoretycznie jeździć co noc.

Jakub Siadlak
Posty: 278
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Jakub Siadlak » 29 sierpnia 2014, 10:03

Zatramwaj nocny,całotygodniowy,to może nie byłby głupi pomysł.Jadąc wzdłuż linii tramwajowej do stadionu Rakowa,a potem przez Limanowskiego,Łukasińskiego i al.Pokoju zadowoliłby więcej mieszkańców. No i taniej by było.

Mirek Waga
Posty: 484
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Mirek Waga » 29 sierpnia 2014, 13:43

Jakub Siadlak pisze:Zatramwaj nocny,całotygodniowy,to może nie byłby głupi pomysł.Jadąc wzdłuż linii tramwajowej do stadionu Rakowa,a potem przez Limanowskiego,Łukasińskiego i al.Pokoju zadowoliłby więcej mieszkańców. No i taniej by było.

Moze i by zadowoliło,ale czyź by wszystich? Tak na dobrą sprawe zawsze znajdze się ktos kto bedzie mial ale!
Trzeba nam wiedzieć źe nieurodził sie taki co by wszystkim dogodził, a w kaźdym stadzie zawsze znajdzie się czarna owca która spaskudzi urok stada.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 sierpnia 2014, 13:52

Poprawka za oszczędności z wprowadzenia zatramwaju na N0 starczyłoby pieniędzy na całotygodniowe N1, N2, N3 i N4. Mirku, ale patrząc obiektywnie to tramwaj N0 jest każdej nocy, co pół godziny i jeździ przez Oś Pracy do dzielnicy Północ. Gdyby każdej nocy, co pół godziny przez Oś Pracy do dzielnicy Północ jeździł autobus to miałby dokładnie taką samą użyteczność dla mieszkańców. W nocy i tak jeżdżą solówki, a więc pojemność jest zbliżona do krótkiego autobusu, więc na dodatek komfort podróży też by był taki sam. Różnica jest w gumowych kołach i tym, że autobus by jeździł nie po torach, ale po jezdni tuż obok. Czy ktoś by narzekał na zmianę z powodów innych niż sama chęć ponarzekania? A korzyścią jest cichsza jazda w nocy i możliwość dostarczenia nocnych autobusów innym dzielnicom. We Wrocławiu też były kiedyś nocne tramwaje (1 września 2003 roku), czego ja osobiście nie doświadczyłem, ale wiem, że ich zastąpienie przez autobusy wiązało się ze sporami i niezadowoleniem. Ale zaletą jest większy zasięg sieci autobusowej.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21158
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 29 sierpnia 2014, 17:13

Michał Grzegorczyk pisze:Poprawka za oszczędności z wprowadzenia zatramwaju na N0 starczyłoby pieniędzy na całotygodniowe N1, N2, N3 i N4.
...oj chyba trochę przesadziłeś. Skąd te wyliczenia / :)

Mirek Waga
Posty: 484
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Mirek Waga » 29 sierpnia 2014, 17:58

Michał Grzegorczyk pisze:Poprawka za oszczędności z wprowadzenia zatramwaju na N0 starczyłoby pieniędzy na całotygodniowe N1, N2, N3 i N4. ..

Trudno się z Tobą zgodzić, gdyź zapomniałeś z jakich funduszyta inwestycja była finansowana i jakie zobowiązania się z tym wiąźą!
Inną sprwą jest stronniczość redaktora prowadzącego program.
A czy nikt nie bierze pod uwage co mają mówić ludzie mieszkający na Wolności, czy Kościuszki gdzie tramwaj kursuje prawie pod samymi oknami?
Dobra tanecznica to się wytańczy nawet na jednej desce, a jak kto tańczyć nie umie to i cała podłoga będzie mało.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 sierpnia 2014, 18:49

Tak, inwestycja jest finansowana przez UE i o ile pamiętam trzeba przewieźć X pasażerów dziennie. Czy ktoś publikował napełnienia w formie raportu? Chcesz powiedzieć, że te osoby jadące nocnym to ta kropla, która dopełnia do wymaganej liczby?

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Krystian Kukuła » 29 sierpnia 2014, 18:50

Zastrzegam, że nie jestem ekspertem i nie wiem ile kosztuje w/km tramwaju i autobusu nocnego.
Pomyślałem sobie, że jeśli tramwaj jest taki drogi, a przy tym niepożądany nocą, to może:
- skierować nocny tramwaj na pętle Dworzec PKP Raków
- ograniczyć częstotliwość N0 w tygodniu do 60 min, w weekend zostawić 30 min.
- Zmodyfikować trasę N4 i rozszerzyć ją na codzienną.
- Pozostałe linie autobusowe nocne rozszerzyć na codzienne, z tym że w tygodniu kursowałyby co 2 godziny (jeden autobus obsługiwałby na zmianę dwie linie).
Ponadto z 4 tras autobusowych zrobiłbym trzy, które miałyby mniej więcej taki sam zasięg, i nie traciły tyle pustych kilometrów.

Czy takie rozwiązanie byłoby dużo droższe niż obecne?

Mirek Waga
Posty: 484
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Mirek Waga » 29 sierpnia 2014, 19:25

Koledzy!
Moźe się myle, ale problem nie jest w tym momęcie w kosztach, czyli wozo kilometrach, lecz w tym źe co niektórym od początku przeszkadza sam pomysłTramwaju na Błeszno
Inną sprawą jest ilość osób mieszkających na Błesznie i tramwaj im nie przeszkadza, tylko przeciwników jest mała garstka.
W tym miejscu naleźy się zastanowić kto się ma podporządkowć Większość mniejszości, czy odwrotnie?
Jeszcze się nie urodził taki co by wszystkim dogodził
A jeźeli komuś nie odpowiada miejsce zamieszkania to przecieź nikt nikogo nie trzyma,w czym problem aby zmienić miejsce?????

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6671
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Problemy z torowiskiem na TnB

Postautor: Tomasz Rorat » 29 sierpnia 2014, 19:27

Jest ostatni weekend wakacji, wsiądzie do autobusów i zobaczcie ile osób jedzie ( ile kupuje bilet, a kto tymi kursami jeździ !! na pewno nie osoby jadące do pracy, na dworzec itd. a dla osób pijanych komunikacja nie powinna być - moje zdanie ) i wtedy wypowiadajcie się o tych kursach. A tramwaj nocny w tygodniu faktycznie większości wiezie ludzi do pracy, na dworzec, itd. oczywiście oprócz piątkowo-sobotnich kursów.

aaa temat jest o remontach !! !!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Problemy z torowiskiem na TnB

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 sierpnia 2014, 21:39

Jeśli autobusy N1-N4 jeżdżą tylko weekendami, to nie ma chyba co liczyć, że będą nimi jeździć ludzie zmierzający do pracy/dworca itp. Jeśli autobus jeździ co weekend to wielu ludzi z założenia kupuje samochód lub umawia się ze znajomym. Komunikacja całotygodniowa spowodowałaby, że więcej ludzi wzięłoby pod uwagę możliwość jej używania. Wiem, że duże miasta mają inny charakter, ale tam w nocnych kursach, szczególnie przed 1:00 jeździ naprawdę mnóstwo ludzi, bo zwyczajnie życie nie kończy się już ze zmierzchem. Nawet jeśli jutro jest praca na/szkoła na 8:00 to wielu ludzi wybiera się do domu koło północy.

Moi znajomi przeżyli niezłe zaskoczenie, kiedy dowiedzieli się, że całe Aleje zamykają się ok. 22:30. To okazał się świetny temat do żartów i wielu pytało, czy to jakiś dekret biskupa, czy po prostu wszyscy robią się senni po wieczorynce. A tymczasem to krótko po ostatnich dziennych autobusach odjeżdżających w stronę peryferiów. A potem wszyscy narzekają, że miasto nie żyje, że ludzie nie chcą tu studiować, że inni nie wracają po studiach. Wiem, jak działa antyreklama. Jeśli usłyszysz od rok starszego kolegi, że wszystko się zamyka wcześnie i potem działa już tylko jedna dyskoteka, to on wybierze studia w innych miastach. Na podobnym poziomie są szkoły w Kielcach czy Opolu.

Mirek Waga
Posty: 484
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Problemy z torowiskiem na TnB

Postautor: Mirek Waga » 29 sierpnia 2014, 22:20

Tomasz Rorat pisze:Jest ostatni weekend wakacji, wsiądzie do autobusów i zobaczcie ile osób jedzie ( ile kupuje bilet, a kto tymi kursami jeździ !! na pewno nie osoby jadące do pracy, na dworzec itd. a dla osób pijanych komunikacja nie powinna być - moje zdanie ) i wtedy wypowiadajcie się o tych kursach. A tramwaj nocny w tygodniu faktycznie większości wiezie ludzi do pracy, na dworzec, itd. oczywiście oprócz piątkowo-sobotnich kursów.

aaa temat jest o remontach !! !!

Wtym miejscu musze się z Tobą zgodzić, tylko jest jedno ale.
Tak na dobrą sprawe czy nie przyszło Ci moźe odpowiedź na takie proste pytanie:
Gdzie są i co robią odpowiednie słuźby porządkowe?które są powołane do zwalczania takich patologji ?? przecieź biorą pensie z naszych podatków!!!!!!!
A ponad to w MPK są odpowiednie konórki uprawnione do sprawdzania biletów i teź moga a raczej powinny działać.
Jest na wszystko sposób, tylko trzeba naprawde chcieć, a nie mówić źe sie nie da

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4950
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Sebastian Wróbel » 30 sierpnia 2014, 13:16

Michał Grzegorczyk pisze:Gdzie są i co robią odpowiednie słuźby porządkowe?które są powołane do zwalczania takich patologji ?? przecieź biorą pensie z naszych podatków!!!!!!!

Legenda głosi, że nocnymi tramwajami i autobusami jeździ ochrona. Jednakże mój dobry kolega wracał nocnym tramwajem w lutym (z piątku na sobotę) i ochrony nie zastał, a wciry za przysłowiową twarz dostał. Gdyby nie motorniczy, to skończyłoby się o wiele gorzej. I co w tym czasie robiła ochrona?

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4133
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Problemy z torowiskiem na TnB

Postautor: Bartosz Kowalski » 30 sierpnia 2014, 14:18

A Ty myślisz że ochrona by zareagowała? Nie wie czy wiesz ale zwykły ochroniarz np jak stoi w sklepie nic nie może. Interweniować i używać np środków przymusu bezpośredniego może ochroniarz z licencją drugiego stopnia.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2912
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Problemy z torowiskiem na TnB

Postautor: Łukasz Szkurłat » 30 sierpnia 2014, 14:28

W autobusach jeździ zawsze jeden z przodu.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21158
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Problemy z torowiskiem na TnB

Postautor: Piotr Radoliński » 30 sierpnia 2014, 14:39

...czyli ochroniarz w autobusie lub tramwaju może tylko... robić dobre wrażenie !

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 sierpnia 2014, 14:44

Sebastian Wróbel pisze:
Michał Grzegorczyk pisze:Gdzie są i co robią odpowiednie słuźby porządkowe?które są powołane do zwalczania takich patologji ?? przecieź biorą pensie z naszych podatków!!!!!!!

Legenda głosi, że nocnymi tramwajami i autobusami jeździ ochrona. Jednakże mój dobry kolega wracał nocnym tramwajem w lutym (z piątku na sobotę) i ochrony nie zastał, a wciry za przysłowiową twarz dostał. Gdyby nie motorniczy, to skończyłoby się o wiele gorzej. I co w tym czasie robiła ochrona?

A to nie mój cytat :P

Bartosz Kowalski pisze:Interweniować i używać np środków przymusu bezpośredniego może ochroniarz z licencją drugiego stopnia.

Więęęęęc.... wynająć tych z licencją drugiego stopnia.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6671
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Tomasz Rorat » 30 sierpnia 2014, 15:06

Sebastian Wróbel pisze:
Michał Grzegorczyk pisze:Gdzie są i co robią odpowiednie słuźby porządkowe?które są powołane do zwalczania takich patologji ?? przecieź biorą pensie z naszych podatków!!!!!!!

Legenda głosi, że nocnymi tramwajami i autobusami jeździ ochrona. Jednakże mój dobry kolega wracał nocnym tramwajem w lutym (z piątku na sobotę) i ochrony nie zastał, a wciry za przysłowiową twarz dostał. Gdyby nie motorniczy, to skończyłoby się o wiele gorzej. I co w tym czasie robiła ochrona?

?? a ty tam byłeś że ich nie widziałeś ?? zawsze są, chyba że kolega oberwał i chwilowo stracił "przyrząd do patrzenia" :P
legenda głosi że cześć osób tu piszących nie ma pojęcia/nie widziało czegoś, a najwięcej ma do powiedzenia. a kogo to dotyczy .... niech sam sobie odpowie :roll:

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4133
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Bartosz Kowalski » 30 sierpnia 2014, 15:32

Michał Grzegorczyk pisze:
Bartosz Kowalski pisze:Interweniować i używać np środków przymusu bezpośredniego może ochroniarz z licencją drugiego stopnia.

Więęęęęc.... wynająć tych z licencją drugiego stopnia.

Po 1) nie wiem jakich wynajmuje MPK tzn nie MPK a pewnie firma której MPK to zleciło. po 2) tacy ochroniarze muszą zarabiać więcej niż zwykły pracownik ochrony. po 3) zazwyczaj pracownicy z licencją pracują jako konwojenci albo w patrolach interwencyjnych.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Problemy z torowiskiem na TnB

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 sierpnia 2014, 15:36

Zaczynam się zastanawiać, po co w takim razie w ogóle ci ochroniarze są... Żeby pobity przez chuligana wiedział, że ktoś wrzuci film z biciem na fejsbruka?

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4133
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Problemy z torowiskiem na TnB

Postautor: Bartosz Kowalski » 30 sierpnia 2014, 16:02

Michał Grzegorczyk pisze:Zaczynam się zastanawiać, po co w takim razie w ogóle ci ochroniarze są... Żeby pobity przez chuligana wiedział, że ktoś wrzuci film z biciem na fejsbruka?

Nie wiem po co są w tramwaju i jacy są w tramwaju ale np w sklepach są tylko po to żeby można było wykupić ubezpieczenie, ewentualnie ująć gówniarza który ukradł grę bo mu rodzice nie dali kasy, a dzieciak nie zna się na prawie. Owszem są firmy co wymagają pracowników z licencją ale wtedy nie płacą firmie ochroniarskiej 10zł od pracownika.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4950
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Sebastian Wróbel » 30 sierpnia 2014, 17:21

Tomasz Rorat pisze:?? a ty tam byłeś że ich nie widziałeś ?? zawsze są, chyba że kolega oberwał i chwilowo stracił "przyrząd do patrzenia" :P
legenda głosi że cześć osób tu piszących nie ma pojęcia/nie widziało czegoś, a najwięcej ma do powiedzenia. a kogo to dotyczy .... niech sam sobie odpowie :roll:

To intrygujące, że wiesz lepiej jak to wszystko wyglądało. :P
Ja rozumiem, że nie s*a się do własnego gniazda, ale jeśli się widzi wady, to albo przyznać oponentowi w dyskusji rację, albo przemilczeć całą sprawę, zamiast sypać "ciętymi ripostami", bo to przykład czystej hipokryzji !!
Zanim kompletnie zboczymy z tematu to wiedz, że dla upewnienia pytałem się kolegi dwa razy, czy na pewno nie było żadnej ochrony. I dwa razy bez chwili namysłu odpowiedział, że NIE! wniosek jest taki, że nie było ochrony i kropka. Proponuję więc zakończyć dyskusję i powrócić do meritum.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6671
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Remonty torowisk - 2014

Postautor: Tomasz Rorat » 30 sierpnia 2014, 19:16

Sebastian Wróbel pisze:
Tomasz Rorat pisze:?? a ty tam byłeś że ich nie widziałeś ?? zawsze są, chyba że kolega oberwał i chwilowo stracił "przyrząd do patrzenia" :P
legenda głosi że cześć osób tu piszących nie ma pojęcia/nie widziało czegoś, a najwięcej ma do powiedzenia. a kogo to dotyczy .... niech sam sobie odpowie :roll:

To intrygujące, że wiesz lepiej jak to wszystko wyglądało. :P
Ja rozumiem, że nie s*a się do własnego gniazda, ale jeśli się widzi wady, to albo przyznać oponentowi w dyskusji rację, albo przemilczeć całą sprawę, zamiast sypać "ciętymi ripostami", bo to przykład czystej hipokryzji !!
Zanim kompletnie zboczymy z tematu to wiedz, że dla upewnienia pytałem się kolegi dwa razy, czy na pewno nie było żadnej ochrony. I dwa razy bez chwili namysłu odpowiedział, że NIE! wniosek jest taki, że nie było ochrony i kropka. Proponuję więc zakończyć dyskusję i powrócić do meritum.


A wiesz że w tramwajach jest monitoring ?? wystarczyło wtedy zgłosić fakt braku ochrony itd. A tak to i ty nie masz 100% racji ani ja :P

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4950
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Problemy z torowiskiem na TnB

Postautor: Sebastian Wróbel » 30 sierpnia 2014, 21:14

Owszem jest monitoring. Ale czy ktoś przegląda później nagrania ?? była o tym dyskusja na ten temat kilka miesięcy wstecz. I ponoć nikt nie przegląda nagrań. W przeciwnym razie już dawno ujęto by "tagowców" lub przynajmniej znano by ich twarze. A pamiętajmy, że już w pierwszych tygodniach kursowania TWIST-ów ktoś pozostawił swoje bazgroły.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21158
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Problemy z torowiskiem na TnB

Postautor: Piotr Radoliński » 30 sierpnia 2014, 21:23

...a czy myślisz, że owi "tagowcy" są tak tępi, że robią to na bezczela przy kamerach. Podczas przeglądania materiału video można co najwyżej zobaczyć grupę wyrostków ściśniętych "do kupy", którzy zapewne skutecznie asekurują sprawcę. Poza tym nikt nie ujawnia się z twarzą do kamery. A kaptury i plecy większość ma takie same...

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4133
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Problemy z torowiskiem na TnB

Postautor: Bartosz Kowalski » 31 sierpnia 2014, 10:01

Ale kolega przeglądałby monitoring i wyłapał wszystkich w bluzach z kapturem. Bo jak ma bluzę z kapturem to na pewno wandal bo każdy wandal nosi bluzę z kapturem.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Problemy z torowiskiem na TnB

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 sierpnia 2014, 21:13

Na wszelki wypadek przestanę ubierać moją :P

Mateusz Balt
Członek CKMKM
Posty: 308
Rejestracja: 20 sierpnia 2013, 20:31
Status: Offline

Problemy z torowiskiem na TnB

Postautor: Mateusz Balt » 02 września 2014, 14:32

Obrazek

Czy ktoś zastanawiał się nad czymś takim tamże? Czas przejazdu jest dobry więc jeżeli to może spełnić rolę rozwiązania zastępczego (na chwilę) to zostaje dołożyć kilka sekund do świateł (i tak się będą ładować na czerwonym widząc zwalniający tramwaj) i po zastosowaniu się do tego znaku przejechać przez jezdnię z minimalną prędkością. Coś takiego gdzieś w Bytomiu było w krzakach w okolicy przystanku "Odrzańska" lub gdzieś coś tam chyba jeżeli mnie pamięć nie myli. Mniejsza o to gdzie na Śląsku, było to jakieś skrzyżowanie ze słabą widocznością i wymagało zatrzymania, ale bez utraty pierwszeństwa. U nas i tak się będą ładować tak jak rozpędzone auta ładują się na czerwonym jak rewolucja październikowa świetle przy wyjeździe i zjeździe do i z zajezdni więc to pierwszeństwo będzie fikcją, ale może ten pisk będzie mniejszy. Próby zrobię w godzinach nocnych i może będzie jakieś rozwiązanie zastępcze, chociaż najlepszym jest komfortowa, cicha i tania komunikacja autobusowa w tym rejonie miasta. Na takich samych zasadach jak obecnie nocna tramwajowa - żeby kto nie burczał, że się mu coś zabiera. Miejsce tramwaju nocnego jest gdzie indziej, choćby tylko na początek w weekend ;)

Co do ochrony. No nie jestem w stanie wyobrazić sobie, że nie było ochrony w weekend. Weekend. Piątek na sobotę, sobota na niedzielę. Wiem, że weekend to też czasem z czwartku na piątek (Mohito) także może jednak. Ja mogę zrobić coś w kierunku ukazania miejskiego przewoźnika z ludzką twarzą i to sprawdzić jeżeli otrzymam dane takie jak dzień w jakim miało miejsce zdarzenie. Było to dawno temu, ale skoro kolega jak to mawiał v-ce premier dostał w papę to takich rzeczy się nie zapomina. Monitoringu już nie ma - zaznaczam iż na prośbę tu pobitego pasażera zostałby odtworzony bez szemrania - a ochroniarze się meldują i za to mają płacone, że są na tym wozie. Więc zapewne się zgłosili. Może kolega ich nie widział? Może to było z czwartku na piątek? Można to zweryfikować nawet teraz, a na przyszłość takie coś OD RAZU. Monitoring sprawdzą dla klienta, bo pewne rzeczy się zmieniają w tej spółce.

Mateusz Balt
Członek CKMKM
Posty: 308
Rejestracja: 20 sierpnia 2013, 20:31
Status: Offline

Problemy z torowiskiem na TnB

Postautor: Mateusz Balt » 03 września 2014, 21:04

Powyższe nic nie pomaga. Konieczne rozwiązanie ze smarowaniem, ale najpierw trzeba ściągnąć biuro projektowe, wykonawców i przeprowadzić taką rozmowę :P

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3783
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Problemy z torowiskiem na TnB

Postautor: Wojciech Liberda » 17 sierpnia 2015, 17:26

Obrazek

W poprzednim tygodniu zbadano całą linię TnB co cieszy....


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości