Rada Dzielnicy Wrzosowiak: mieszkańcy boją się tramwaju

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Piotr Pyrkosz » 19 czerwca 2010, 14:23

To, że działka u zbiegu Jesiennej i 11 Listopada jest prywatna w niczym nie przeszkadza. Mnie bardziej martwi ten słup wysokiego napięcia.
Sama pętla powinna być możliwe jak najmniejsza. Ma ona pełnić rolę awaryjnej, a nie liniowej. Długość tramwaju niewiele ma wspólnego z promieniem skrętu. Wieloczłonowe tramwaje w Krakowie całkiem zgrabnie pokonują ciasne łuki na Starówce.
Poza tym pętla wcale nie musi być w środku pusta. Tu przykład: http://www.youtube.com/watch?v=_FyDbu2MIZk
Podoba mi się natomiast pomysł z pętlą autobusową w tym rejonie. Szkoda, że nikt z decydentów na to nie wpadł. Może trzeba komuś to podpowiedzieć?

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz Najman » 19 czerwca 2010, 14:48

Piotr Pyrkosz pisze:Tu przykład: http://www.youtube.com/watch?v=_FyDbu2MIZk

Taka pętla mogłaby powstać przy stadionie, ale o czym my tu mówimy.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 19 czerwca 2010, 19:39

luknajm2, przy jakim stadionie? Rakowa ? :D Polecam zapoznać się z projektem i z tematem o czym mówimy, jeśli ten stadion masz na myśli :)

Piotr Pyrkosz, wątpię, że doczekamy się takich pętli w miejscach podobnym na filmiku.

Sbrother pisze:Parking też wydaje się trochę zbędny, niby ile by tam samochodów stawało. To miejsce było by idealnym miejscem dla pętli autobusowej. Zastąpiłaby obecną pętlę Jesienna.
Takie jest moje zdanie.

Nie chodzi mi o parking dla działkowców, w miejscu, gdzie wg. naszej wizji pętla się powinna znajdować. Stojąc przed wejściem na działki, z lewej strony jest duży teren na taki parking dla działkowców... dziwię się, że jeszcze się nie zorganizowali...

Z drugiej strony ciekawe czyje to jest, bo od lat jest niezagospodarowane - ale to nie temat i czas na takie rozważania.

Piotr Pyrkosz, ma moje 100% poparcie na pętle awaryjną u zbiegu ul. Jesiennej i al. 11 listopada :)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz Najman » 19 czerwca 2010, 22:46

Myszon pisze:przy jakim stadionie? Rakowa ?

Tak. Ale byłem przekonany, że przystanek do wysiadania jest bardziej przesunięty w kierunku rozjazdu. W takim razie mój pomysł cofam :)

BTW: Już prawie wszystko na terenie pod inwestycje (Biedronkę czy nowe mieszkania Hutnika) na Boh. Katynia jest zrównane z ziemią. Stoi jeszcze jakiś zardzewiały garaż i kilka fundamentów, na których kiedyś stały garaże. Swoją drogą mieszkam nie daleko tego miejsca, a dopiero dzisiaj zauważyłem, że zburzono ceglaną ruderę, która tam stała. Teren ogrodzony, bramą jest. Wie ktoś może kiedy ruszy budowa?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 19 czerwca 2010, 23:36

luknajm2 pisze:zburzono ceglaną ruderę,

Zburzono ją już chyba ponad tydzień temu. BTW: ta rudera pełniła funkcję schronu dla meneli.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 16 sierpnia 2010, 13:27

Powrócę do sprawy przystanku przy skrzyżowaniu ul. Jesiennej i Al. 11 Listopada, postawiono znak przystanku autobusowego w miejscu, gdzie w planach ma powstać nowy przystanek w kierunku Rakowa.

zdjęcie: http://ifotos.pl/img/DSCF9862z_wnrree.JPG (zdjęcie wykonał Janusz Karlikowski, zamieszczone jest w poście viewtopic.php?p=26054#26054 )

Przystanek na potrzebę objazdów stoi w miejscu planowanego przystanku - znajduje się przy ul. Jesiennej i po budowie linii ma zastąpić przystanek "Sportowa" znajdujący się przy Al. 11 Listopada...

Czyżby 19stka miała kursować w ten sposób po zakończeniu inwestycji tramwajowej? Mam jednak nadzieję, że uda się zatrzymać przystanek "Sportowa" na swoim miejscu.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 16 sierpnia 2010, 16:24

Zapytam w tym tygodniu.

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 18 sierpnia 2010, 09:14

Likwidacja przystanku Sportowa w kierunku Błeszna i Rakowa to moim zdaniem pomysł nietrafiony. Korzysta bowiem z niego bardzo wielu pasażerów, zarówno tych wysiadających jak i wsiadających. Mieszkańcy musieli by nadrabiać jakieś 30 metrów, przez dwie jezdnie.
Problem polega na tym iż urzędnicy miejscy nie są w stanie określić jakie linie autobusowe i jakie zmiany zostaną dokonane po uruchomieniu trójki. Ale jakieś plany muszą być skoro planuję się dwie nowe zatoczki.

Maciej Puszek
Posty: 107
Rejestracja: 09 sierpnia 2010, 15:42
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Maciej Puszek » 18 sierpnia 2010, 09:47

W MZDiT powiedziano mi że nie będzie linii 26 i 27 . Więc po co budują zatoki autobusowe pasujące do obecnych linii ? Dla mnie najlepszym przykładem jest przystanek BUKOWA gdzie umieszczono przystanek w strone centrum dopiero na Jagiellońskiej . Tylko gdzie ma sie zatrzymywać 19 do centrum ?

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 18 sierpnia 2010, 10:23

puszek78 pisze:W MZDiT powiedziano mi że nie będzie linii 26 i 27

Szkoda, stracimy dobre połączenia z drugim końcem miasta. Teraz autobusy jeżdżą co 20 minut każdy (co 10 minut jedzie autobus), tej czasowości nie będzie sensu zostawiać, ale kompletnie likwidować ? :) Może zostanie podobna trasa, ale numer inny :)

Tak czy siak nasze gdybanie na nic się zda, bo MZDiT pewnie samo jeszcze nie wie co zrobi... a szkoda, że planowanie i zapowiedź nowości nie nastąpiła przed budową linii. Chyba, że nastąpi w ciągu najbliższego roku :)

Co do przystanku Sportowa w kierunku Rakowa pisałem już dawno. Prezes CKMKM i Tomasz H. odpowiedzieli na moje postulaty aktywnie, zobaczymy jak zareaguje "góra".

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 18 sierpnia 2010, 16:39

W MZDiT powiedziano mi że nie będzie linii 26 i 27
Jakim cudem Ci odpowiedzieli, jeżeli nikt jeszcze tego nie wie? Wiadomo tylko, że wszystko zostanie przebudowane, ale jak i na jakich zasadach - nie wiadomo.
Myszon pisze:Tomasz H
Wiceprezes :)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 sierpnia 2010, 17:11

Dominik Wójcik pisze:nikt jeszcze tego nie wie?

I tu się mylisz prezesie. Po powstaniu TnB 26 i 27 na 100% ulegnie likwidacji. Podobnie jak 34 i prawdopodobnie 38.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4270
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 18 sierpnia 2010, 17:17

Na pewno nie ulegną likwidacjo te linie bo w tym wypadku pozbawiają dojazdu na parkitkę/grabówkę mieszkańców Rakowa okolic Krakowskiej a także centrum.Na pewno będą miały zmienioną trasę ale tak jak pisze Dominik co jak i gdzie będzie jeździć tego jeszcze nikt nie wie.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 sierpnia 2010, 18:03

Bartosz Kowalski pisze:Na pewno nie ulegną likwidacjo te linie bo w tym wypadku pozbawiają dojazdu na parkitkę/grabówkę mieszkańców Rakowa okolic Krakowskiej a także centrum.

To prawda, ale jak powstanie TnB, to jak wiadomo będzie reforma komunikacji i może być tak, że np. obecne 22 będzie miał całkowicie zmienioną trasę (np. Błeszno - Mirów). Na pewno zrobią jakąś relację na miejsce obecnych 26 i 27. Ale prawie każdy to wie. ;)
Słyszałem też, że 19 stanie się bardzo silną linią, ale będzie skrócona do pętli Raków: Dworzec PKP, 24 będzie dojeżdżać do IKei na Rząsawie, włącznie z 14.

Tomasz Sałata
Status: Offline

Postautor: Tomasz Sałata » 18 sierpnia 2010, 18:22

Przebieg każdej linii zostanie napisany od nowa.
Jak będzie to przekonamy się po reformie.

jober
Status: Offline

Postautor: jober » 18 sierpnia 2010, 18:53

19 na pewno będzie silniejsza bo to chyba ona będzie łączyć Wrzosowiak z Bieganem

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 18 sierpnia 2010, 19:03

Sbrother pisze:o prawda, ale jak powstanie TnB, to jak wiadomo będzie reforma komunikacji i może być tak, że np. obecne 22 będzie miał całkowicie zmienioną trasę (np. Błeszno - Mirów)
a co z Łojkami??!!

Tomasz Sałata
Status: Offline

Postautor: Tomasz Sałata » 18 sierpnia 2010, 19:46

adamkoo pisze:
Sbrother pisze:o prawda, ale jak powstanie TnB, to jak wiadomo będzie reforma komunikacji i może być tak, że np. obecne 22 będzie miał całkowicie zmienioną trasę (np. Błeszno - Mirów)
a co z Łojkami??!!

Na Łojki nie musi jeździć 22. Po reformie może to być nawet 15.
Wszystko będzie zrobione od nowa.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 18 sierpnia 2010, 19:57

Sbrother pisze:Po powstaniu TnB 26 i 27 na 100% ulegnie likwidacji
Tu polemizowałbym. Na Parkitkę musi coś tymczasowego jeździć. Jakiś tymczasowy kikut zostanie.

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 18 sierpnia 2010, 20:54

nie wierzę że cała komunikacja będzie wywrócona do góry nogami. Po jaką cholerę zamieniać linie na Łojki z 22 na 15.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21447
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 sierpnia 2010, 21:00

adamkoo pisze:nie wierzę że cała komunikacja będzie wywrócona do góry nogami. Po jaką cholerę zamieniać linie na Łojki z 22 na 15.

Zgadzam się z Tobą... wywołałoby to ogólnie wielki chaos wśród pasażerów. Wiekszość z nich/nas zna przebieg linii autobusowych i dziła na zasadzie "jazdy na pamięć. Wiadomo,m że np. 13 jedzie do WSzZ a 11 na Hallera, 15 na Bór a 16 na Dw. PKP itp. Ciężko jest zmieniać przyzwyczajenia ludzi, dlatego sadzę, że reforma nie będzie aż tak drastyczna ! :P

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 18 sierpnia 2010, 21:08

takie zamiany typu: Na Łojki pojedzie teraz 15 zamiast 22 to tylko wprowadzania zamętu i chaosu, tak jak powiedział pan Piotr ale też i zawracanie sobie głowy, trzeba zająć się ważniejszymi liniami 19 26 27 34 itp.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21447
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 sierpnia 2010, 21:12

adamkoo pisze:takie zamiany typu: Na Łojki pojedzie teraz 15 zamiast 22 to tylko wprowadzania zamętu i chaosu

...zastanawiam się tylko czy urzędnicy z MZDiT będa myśleć tymi kategoriami ??

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 18 sierpnia 2010, 22:58

Piotr Radoliński pisze:Wiekszość z nich/nas zna przebieg linii autobusowych i dziła na zasadzie "jazdy na pamięć. Wiadomo,m że np. 13 jedzie do WSzZ a 11 na Hallera, 15 na Bór a 16 na Dw. PKP itp. Ciężko jest zmieniać przyzwyczajenia ludzi, dlatego sadzę, że reforma nie będzie aż tak drastyczna ! :P

Mam takie samo zdanie jak Piotr. Nie można z dnia na dzień zrewolucjonizować komunikacji w mieście. Chyba, że np. linie będą zmieniane co miesiąc w niedużych ilościach np. 3...

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Piotr Pyrkosz » 18 sierpnia 2010, 23:15

I ja podzielam zdanie Piotra. Ludzie to nie automaty. Działają przecież skojarzenia, przyzwyczajenia itp. To zawsze trzeba brać pod uwagę. Reforma BiT (której byłem gorącym przeciwnikiem) na takie rzeczy nie zwracała uwagi, dlatego upadła.
Poza tym nie uważam, by z powodu wybudowania jednej odnogi tramwajowej na południu miasta potrzeba było wywracać do góry nogami całą sieć autobusową. Obecna, choć nie jest idealna spełnia swoje zadanie. Szczerze wątpię, by udało się stworzyć taką sieć, która nie miałaby wad.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 sierpnia 2010, 23:36

jober pisze:19 na pewno będzie silniejsza bo to chyba ona będzie łączyć Wrzosowiak z Bieganem

Teraz też łączy Wrzosowiak z Bieganem. ;)
adamkoo pisze:nie wierzę że cała komunikacja będzie wywrócona do góry nogami.

No to uwierz. Mnie też się to nie podoba, ale prezes (CKMKM oczywiście) ma rację: Nasz system komunikacyjny jest "śmieszny" dlatego trzeba go naprawić. Tylko reforma komunikacji jest tu jedynym rozwiązaniem.
sadzę, że reforma nie będzie aż tak drastyczna

Masz rację Piotrze. Linie podmiejskie będą nietknięte ;)
Piotr Radoliński pisze:Wiadomo,m że np. 13 jedzie do WSzZ a 11 na Hallera, 15 na Bór a 16 na Dw. PKP itp.

Tu masz rację Piotrze. Może MZDiT ruszy głową i wprowadzi niewielkie zmiany w trasach poszczególnych linii. podobno ma być 5 silnych linii (kursujących co 15 minut) oraz pozostałe 8 lub 9 linii magistralnych. Tyle ma być linii miejskich. :(
adamkoo pisze:trzeba zająć się ważniejszymi liniami 19 26 27 34 itp.

Ma być tak jak mówiłem wcześniej: 19 zostanie chyba najważniejszą i najsilniejszą linią miejską, 26 i 27 ulegną likwidacji (cholerne nieporozumienie :evil:) no i 34 ulegnie likwidacji, ale to było wiadome od początku :D

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 18 sierpnia 2010, 23:55

Sbrother Tak jak mówi Pan Piotr Radoliński, oraz Piotr Pyrkosz, nie można całej komunikacji odwracać do góry nogami, bo wywoła to jeden wielki zamęt, nawet jeśli jest ta potrzeba reformy, to przeprowadzajmy ją etapami. Ty jesteś miłośnikiem komunikacji i pewnie od razu byś zapamiętał nowe trasy, a takie osoby starsze?? tak jak ktoś wcześnie wspomniał, zapamiętują trasy na zasadzie skojarzeń. i trudno byłoby im się oswoić z nową organizacji komunikacji.
O likwidacji 26 i 27 nie ma mowy!!

Bartosz N.
Status: Offline

Postautor: Bartosz N. » 19 sierpnia 2010, 06:04

O likwidacji 26 i 27 nie ma mowy!!
Z tego co ja się dowiedziałem, to ulegną likwidacji.

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 19 sierpnia 2010, 08:47

a co z Grabówką?? , co z południową stroną miasta , która chce dojechać na Parkitke??

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 19 sierpnia 2010, 11:42

adamkoo pisze:Sbrother Tak jak mówi Pan Piotr Radoliński, oraz Piotr Pyrkosz, nie można całej komunikacji odwracać do góry nogami, bo wywoła to jeden wielki zamęt, nawet jeśli jest ta potrzeba reformy, to przeprowadzajmy ją etapami. Ty jesteś miłośnikiem komunikacji i pewnie od razu byś zapamiętał nowe trasy, a takie osoby starsze?? tak jak ktoś wcześnie wspomniał, zapamiętują trasy na zasadzie skojarzeń. i trudno byłoby im się oswoić z nową organizacji komunikacji.

Adam, nie myśl, że jestem "ZA" rewolucją naszej komunikacji, bo to nieprawda. Mnie też się nie podoba ta cała reforma, która ma się wydarzyć za jakieś 3 lata. Ale tak jak napisałem wcześniej: tylko reforma doprowadzi naszą komunikacje do porządku i może nie będziemy (jako forum i nie tylko) już zwracać uwagi i wytykać błędów MPK na to, że np. 18 i 33 nie mają skoordynowanych rozkładów, albo że trasy niektórych linii są śmieszne. Miejmy nadzieję, że MPK (lub MZDiT) ruszą głowami i np. nie będzie potrzeby likwidacji 26 i 27, tylko np. będą miany w ich trasach.

Tomasz Sałata
Status: Offline

Postautor: Tomasz Sałata » 19 sierpnia 2010, 12:05

Ja również nie jestem ''ZA'' odwracaniem wszystkiego do góry nogami. Mam nadzieję, że zrobią to jakoś logicznie.

Marcin Żuchowski
Status: Offline

Postautor: Marcin Żuchowski » 24 sierpnia 2010, 19:41

Witam,

Mam na imię Marcin i niemal od urodzenia mieszkam na Rakowie przy ulicy Orkana. Ostatnimi laty dość głośny był temat linii tramwajowej, której budowa właśnie została rozpoczęta. Temat ten dość mocno mnie zainteresował przez co, w końcu trafiłem na to forum. Na pierwszy rzut oka Klub Miłośników Częstochowskiej Komunikacji Miejskiej wydał mi się kuriozalną organizacją, bo nigdy nie słyszałem, żeby gdzieś istniał klub miłośników urzędu pracy lub okręgowej komisji poborowej. Niemniej jednak żyjemy w wolnym kraju i uważam za jak najbardziej słuszną możliwość tworzenia różnych społeczności. Czuje się co prawda trochę jak żołnierz, który wskoczył do okopu wroga, ponieważ sam należę do środowiska o zupełnie innych zainteresowaniach, ale pomyślałem, że dla zdrowia wszędzie przyda się odrobina równowagi. Jestem w końcu mieszkańcem tej dzielnicy.

Kiedyś kupowałem Gazetę Wyborczą, ale m.in. z powodu artykułów z dodatku Częstochowskiego uznałem ją za niskich lotów brukowiec i przestałem wyrzucać pieniądze w błoto. Szczególnie rzucały mi się w oczy artykuły autorstwa Tomasza Haładyja, ale również innych redaktorów. Wszystkie pisane podobnym językiem, wyraźnie pogardliwe w stosunku do kierowców i ruchu samochodowego. Uważające transport publiczny za jedyny akceptowalny sposób przemieszczania się. Traktujące auto za wroga publicznego numer jeden i w ogóle takich wynurzeń dawno nie czytałem. Odniosłem wrażenie, że w Częstochowie jedyny głos to głos tzw. społeczników (co w gruncie rzeczy jest kolejnym określeniem komunistów). Będąc uczniem sporo najeździłem się częstochowskimi autobusami i tramwajami - nie miałem wyboru. Dlatego zmiłowaniem niebios był dla mnie moment, gdy odebrałem z urzędu swoje prawo jazdy (kat. B, do której doszła potem kat. A). Koniec ze smrodem współpasażerów, zaczepkami meneli i skinheadów (od którego bogu ducha winny raz autentycznie oberwałem kijem i musiałem ratować się ucieczką z pojazdu), łapaniem wielorakich infekcji każdej zimy, byciem zależnym od kogoś, brudem wiecznie zasyfionego taboru, użeraniem się z awanturnikami oraz ściskiem. Żeby od razu zamknąć usta osobom szczególnie zajadłym nie uważam, że miasto powinno być zdominowane przez samochody, ale nie powinno też zarezerwowane dla tych, którzy nie są w stanie zrozumieć jak szalenie poręczny to wynalazek. Potrzeba logicznego konsensusu uwzględniającego każdą grupę. Dostosowania miasta (sprawa Alej) do potrzeb ludzi według realnych możliwości, bo Częstochowa nigdy Paryżem nie będzie. Kto tego nie rozumie, niech przeprowadzi się do Paryża.

Zmierzając jednak ku tematowi linii tramwajowej na Błeszno. Bardziej to desperackie próby wystawienia pomnika własnej kadencji przez włodarzy tego miasta (w szczególności Pana Wronę) niż faktyczna potrzeba. Linie 19/26/27 nie są tak obładowane ludźmi, żeby ktoś kiedykolwiek został na przystanku. W zasadzie poza porankami autobusy jeżdżą w głównej mierze luźne. Nie mówię, że nowe inwestycje są złe. Jak najbardziej popieram rozwój, ale na podstawie przemyślanych planów i sensownych przesłanek. Jedyną natomiast realną zmianą jaką przyniesie nowa linia tramwajowa będzie utrudnienie i wydłużenie czasu dojazdu ludzi do ich domów. Dzisiaj pokonanie osiedla zajmuje mi 2 minuty, po wybudowaniu linii tramwajowej będę musiał wystać się na kilku światłach i potem gonić na drugi koniec ul. Orkana, żeby zawrócić na kolejnych światłach, bo nie będzie można lewoskrętem przeciąć torowiska. Postawienie torów na podwyższeniu to na prawdę dzieło geniusza. Osoby, które nie jeżdżą samochodami z powodzeniem dadzą sobie radę autobusem. Wiem, bo sam jako uczniak radę dawałem. Z góry uprzedzę, że z tramwajów nie skorzystam, bo nie spełniają moich potrzeb. Co mi po tramwaju jak ja jadę do Katowic i z powrotem. A i na miasto łatwiej myknąć autem, szybciej i bez przesiadek.

Więcej dobrego ratusz zrobiłby dla Rakowa, gdyby na ulicach gdzie powstanie torowisko położył równy asfalt, uporządkował pobocza, chodniki ładne położył i zastąpił stare Ikarusy, puszczające kłęby czarnego dymu przy każdym wciśnięciu gazu, w pełni nowoczesnym taborem. Część tych rzeczy da nam obecna inwestycja, ale da nam też coś co będzie bardziej atrakcją niż udogodnieniem.

Pozdrawiam,
Marcin

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 24 sierpnia 2010, 19:47

mieszkaniec pisze:zastąpił stare Ikarusy, puszczające kłęby czarnego dymu przy każdym wciśnięciu gazu, w pełni nowoczesnym taborem
. Przecież MPK wymienia autobusy, stare idą do kasacji, a w miarę możliwości zastępuje nowymi mercedesami. Niebawem na zajezdnie MPK dotrze kolejna dostawa.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 24 sierpnia 2010, 19:51

adamkoo pisze:MPK wymienia autobusy, stare idą do kasacji

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to do końca roku zniknie 5 "lewarów" i kilka krótkich autobusów (jelczy i Ikarusów 412). ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 24 sierpnia 2010, 20:00

mieszkaniec pisze:Koniec ze smrodem współpasażerów, zaczepkami meneli i skinheadów, łapaniem wielorakich infekcji każdej zimy, byciem zależnym od kogoś, brudem wiecznie zasyfionego taboru, użeraniem się z awanturnikami oraz ściskiem.

Stare dzieje. Wtedy ludzie masowo korzystali z komunikacji miejskiej. Teraz jest inaczej, choć w niewielkim stopniu. Zaś teraz jest więcej staruszek (czyt. "Moherów") i tak nie jest lepiej.
mieszkaniec pisze:nie uważam, że miasto powinno być zdominowane przez samochody, ale nie powinno też zarezerwowane dla tych, którzy nie są w stanie zrozumieć jak szalenie poręczny to wynalazek. Potrzeba logicznego konsensusu uwzględniającego każdą grupę.

Mądre słowa, ale wszystko ma plusy i minusy. Dla człowieka lepiej jechać samemu samochodem, dla wygody, prywatności i bez uwag, które podał pan wcześniej i które zacytowałem w mym poście. I to są plusy. Zaś minusem w tej sprawie jest to, że im więcej samochodów jeździ po mieście, tym większe korki się tworzą. Proszę spojrzeć na ruch uliczny w naszych alejach NMP w godzinie szczytu. Nie muszę odpowiadać jak jest, bo to nawet pięciolatek wie.
mieszkaniec pisze:Jedyną natomiast realną zmianą jaką przyniesie nowa linia tramwajowa będzie utrudnienie i wydłużenie czasu dojazdu ludzi do ich domów. Dzisiaj pokonanie osiedla zajmuje mi 2 minuty, po wybudowaniu linii tramwajowej będę musiał wystać się na kilku światłach i potem gonić na drugi koniec ul. Orkana, żeby zawrócić na kolejnych światłach, bo nie będzie można lewoskrętem przeciąć torowiska.

Święta racja. Dlatego należę do osób, którym TnB nie jest specjalnie potrzebny.
W dodatku spowoduje reformę, gdzie pożegnamy obecne linie 26 i 27, a to dla MKM-a cios w serce.
mieszkaniec pisze:zastąpił stare Ikarusy, puszczające kłęby czarnego dymu przy każdym wciśnięciu gazu, w pełni nowoczesnym taborem.

To MPK robi cały czas, ale nie jesteśmy Warszawą, czy Poznaniem, które "posiłkują" się pieniędzmi z UE, aby kupować co rok po kilkadziesiąt nowoczesnych i fabrycznie nowych autobusów. Nasze MPK kupuje autobusy z własnej kieszeni (Tramwai nie liczę). Ale nie podoba mi się umowa, gdzie będziemy dostawać po 10 nowych wozów, ale co dwa lata. To jest duży błąd, ale to moje zdanie.

Marcin Żuchowski
Status: Offline

Postautor: Marcin Żuchowski » 24 sierpnia 2010, 20:09

Sytuacji idealnej nigdy nie osiągniemy, bo trzeba by to miasto całkowicie zburzyć i postawić od nowa. Jesteśmy skazani na wyjście w pewnej mierze wadliwe, ale powinno być gruntownie przemyślane i zrównoważone. Zadanie to chyba najtrudniejsze z możliwych (tym bardziej biorąc pod uwagę nasze władze) - cóż, takie życie.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 24 sierpnia 2010, 20:11

mieszkaniec pisze:brudem wiecznie zasyfionego taboru,
To nie jest składnik komunikacji. Tego być nie powinno (dla jasności)

Marcin Żuchowski
Status: Offline

Postautor: Marcin Żuchowski » 24 sierpnia 2010, 20:39

Cóż, prawda jest taka, że miejsce publiczne, którym jest wnętrze autobusu zawsze było znacznie brudniejsze od kabiny mojego auta. ;)

Święta racja. Dlatego należę do osób, którym TnB nie jest specjalnie potrzebny.
W dodatku spowoduje reformę, gdzie pożegnamy obecne linie 26 i 27, a to dla MKM-a cios w serce.

26 i 27 zawsze jak z nich korzystałem spełniało swoje zadanie i nie miałem potrzeby korzystania z innej linii.

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 24 sierpnia 2010, 21:10

Sbrother pisze:W dodatku spowoduje reformę, gdzie pożegnamy obecne linie 26 i 27, a to dla MKM-a cios w serce.
dlaczego uparłeś się na te linie, że je skasują???

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 24 sierpnia 2010, 21:24

adamkoo pisze:dlaczego uparłeś się na te linie, że je skasują???

Bo taka jest prawda. Poza tym dowiedziałem się o tym od "pewnego źródła". A ta osoba jest bardzo mocno związana z MPK więc nie może się mylić. A MZDiT tylko to potwierdził (tylko wcześniej). My możemy tylko gdybać, ale jeśli zaczniemy działać (jako CKMKM), to może uratujemy te linie i może ulegną tylko zmianie w trasach.

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 24 sierpnia 2010, 22:09

Sbrother pisze:le jeśli zaczniemy działać (jako CKMKM)
a co chcesz zrobić??

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 24 sierpnia 2010, 22:10

Sbrother pisze:jeśli zaczniemy działać (jako CKMKM), to może uratujemy te linie i może ulegną tylko zmianie w trasach.


Przynajmniej jedna powinna zostać, żeby mieszkańcy tej dzielnicy mogli dojechać do Daszyńskiego, czy Galerii. Bo drugiej opcji, że KM będzie u nas tak sprawna, że przesiadki nie będą uciążliwe nie doczekamy się jescze przez sto lat.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 24 sierpnia 2010, 22:49

adamkoo pisze:a co chcesz zrobić??

Ja mogę tylko pomóc przemową. Decyzje podejmie klub, do którego nie należę (jeśli taka decyzja nastanie).

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 25 sierpnia 2010, 08:26

Sbrother pisze:A ta osoba jest bardzo mocno związana z MPK więc nie może się mylić
No to ja już wiem, co to za źródło. Odłóż między bajki.
Sbrother pisze:może uratujemy te linie i może ulegną tylko zmianie w trasach.
Daj spokój. Coś na parkitkę do czasu zbudowania tramwaju musi jeździć, ale nie wiadomo, czy na Wrzosowiak i Błeszno. Na pewno przez centrum i śródmieście, a dalej? Może Zawodzie? Albo tzw. "stary" Raków. Ale nie wycieczkowo, bardziej z musu, powiedzmy z Wojska Polskiego w Al.Pokoju i okolice Rezerwatu.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 25 sierpnia 2010, 09:08

Dominik Wójcik pisze:No to ja już wiem, co to za źródło.

Niekoniecznie. Mam na myśli pewnego, doświadczonego kierowcę, który jest prawie moją rodziną. Ale z drugiej strony kierowcy lubią tworzyć plotki.
Dominik Wójcik pisze:Coś na parkitkę do czasu zbudowania tramwaju musi jeździć, ale nie wiadomo, czy na Wrzosowiak i Błeszno. Na pewno przez centrum i śródmieście, a dalej? Może Zawodzie? Albo tzw. "stary" Raków. Ale nie wycieczkowo, bardziej z musu, powiedzmy z Wojska Polskiego w Al.Pokoju i okolice Rezerwatu.

Na pewno musi tak być.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 25 sierpnia 2010, 10:14

Linia 26 i 27 po budowie tramwaju powinna mieć rzadsze kursy i tyle wg. mnie. Jedna linia z pewnością powinna zostać utrzymana.

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Postautor: Adam Dąbrowski » 25 sierpnia 2010, 11:53

Sbrother pisze:Mam na myśli pewnego, doświadczonego kierowcę,
. Kierowcy nie będą decydować o losach linii 26 i 27, po budowie tramwaju. Z resztą wydaje mi się, że oni nie mają zbyt dużo do powiedzenia w tych sprawach

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 25 sierpnia 2010, 12:09

Sbrother pisze:W dodatku spowoduje reformę, gdzie pożegnamy obecne linie 26 i 27, a to dla MKM-a cios w serce

Dla mnie szalenie interesujące jest to, czy uchowa się 19 tzn. linia w formie ją przypominająca na odcinku najbardziej istotnym czyli GRABÓWKA - DW. PKP RAKÓW.
Uważam, że skoro nawet reformatorzy BIT-u pozostawili tą linię (co prawda wymyślili jej przebieg przebieg przez centrum, że mózg się lasuje), że jest ona takim samym strzałem w dziesiątkę co ok. 10 lat wczesniej linia 24.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 25 sierpnia 2010, 12:56

adamkoo pisze:Kierowcy nie będą decydować o losach linii 26 i 27, po budowie tramwaju.

Racja.
Z resztą wydaje mi się, że oni nie mają zbyt dużo do powiedzenia w tych sprawach

Masz rację: wydaje ci się. ;)
Zbyt dużo w tej sprawie do powiedzenia nie mają, ale garstkę informacji muszą wiedzieć.
Poza tym, może to tylko plotka, ale przemyślana. Niektóre plotki są bezsensowne np. Głośna "plotka" była o tym, że pod koniec 2008r., (później 2009r.) wszystkie jelcze miały zniknąć z ulic.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 25 sierpnia 2010, 13:39

"Mienia zawut Janusz, maja familia Karlikowski, ja żywu w sjemje so swojoj familioj na ulicej ..." Dawniej było fajniejw sumie :)
Czemu tu nie można cyrylicą pisać !! ??


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości