Zwycięzca przetargu na tramwaje: PESA

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3139
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 09 grudnia 2010, 01:27

A tak właściwie, co do tematu, to wie ktoś może kiedy podpiszą umowę? Może w końcu dowiedzielibyśmy się jak mają wyglądać nasze nowe tramwaje. I nie chodzi mi tu o barwy a o sam wygląd wagonów...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 grudnia 2010, 08:45

Może odwlekają aż Mercedes wyprodukuje tramwaj :P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 09 grudnia 2010, 10:39

Procedury odwoławcze. Była mowa o grudniu przed świętami.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 grudnia 2010, 19:43

http://www.rynek-kolejowy.pl/20411/Czes ... amwaje.htm

W piątek podpisanie umowy z PESĄ :D

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 16 grudnia 2010, 19:51

W artykule pisze o 7 składach... co z 8? Ktoś pisał, ze Częstochowa walczy o kolejny skład, ale co z nim w tej sytuacji?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 grudnia 2010, 20:40

Nie zauważyłem :-? Może to jeszcze nie rozstrzygnięte? Być może trzeba takie rzeczy umieścić w aneksie po zaklepaniu w województwie. Albo ktoś się "walnął".

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 17 grudnia 2010, 09:46

Sprawa się wyjaśniła w innym artykule:
(...)

- Zwróciliśmy się do marszałka województwa śląskiego z prośbą, abyśmy mogli kupić jeszcze jeden tramwaj - mówi Marcin Maranda, rzecznik MPK. - Nie dostaliśmy jeszcze odpowiedzi. Pewnie jednak Częstochowa obejdzie się smakiem. Pieniądze raczej trafią do Bielska-Białej, na komunikację miejską. Zasada przy podziale unijnych dotacji jest bowiem taka, że jeśli ten, kto wygrywa konkurs na ich przyznanie nie wykorzystuje pieniędzy, to przechodzą na pierwszego przegranego w staraniach o dofinansowanie. A w tym konkursie komunikacyjnym Bielsko było drugie, więc czego Częstochowa nie wydała, trafi pod Klimczok.

(...)

więcej i źródło: http://www.dziennikzachodni.pl/czestoch ... ,id,t.html

I bardzo się dziwie, że nie wykonano, żadnych telefonów itd... nawet tylko po to, aby uzyskać odpowiedź negatywną, a nie taka cisza...

Rodzi się teraz pytanie, czy nie można było kupić droższych tramwai, które mogły okazać się bardziej pojemne, które posiadają większą ilość miejsc siedzących itd? Koniec końców, został nie mały zapas gotówki. Pytam, bo specjalistą nie jestem, a tu speców nie brakuje :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 grudnia 2010, 10:36

Są warunki przetargu, decyduje cena i parametry. A każdy miał określoną długość pociągu i szacunkową pojemność.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 17 grudnia 2010, 18:46


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 17 grudnia 2010, 21:48

Kupiliśmy nowe tramwaje. To będzie zupełnie nowy model
http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... model.html

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 17 grudnia 2010, 23:38

Wychodzi na to, że jest szansa na 8 - jeszcze - ale to już chyba nie realne, 2 miesiące oczekiwań i nikt się nawet nie pofatygował o próbę uzyskania odpowiedzi.

Pan Maranda mówi o potrzebie wyremontowania odcinku przy AL. Pokoju - przecież tam nie będą jeździły nowe składy, więc z tym można poczekać... Chyba, że zamierzenia są inne :)

Skoro mogą wykonać dla nas tramwaje w miesiąc po ich zaprojektowaniu, to może gdy skończą budowę linii szybciej, to i tramwaje dostaniemy szybciej :) Tylko czy reszta inwestycji które są potrzebne, zostaną ukończone... Błędne koło :D

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3764
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 18 grudnia 2010, 12:09

Myszon pisze:Wychodzi na to, że jest szansa na 8 - jeszcze - ale to już chyba nie realne, 2 miesiące oczekiwań i nikt się nawet nie pofatygował o próbę uzyskania odpowiedzi.

Pan Maranda mówi o potrzebie wyremontowania odcinku przy AL. Pokoju - przecież tam nie będą jeździły nowe składy, więc z tym można poczekać... Chyba, że zamierzenia są inne :)

Skoro mogą wykonać dla nas tramwaje w miesiąc po ich zaprojektowaniu, to może gdy skończą budowę linii szybciej, to i tramwaje dostaniemy szybciej :) Tylko czy reszta inwestycji które są potrzebne, zostaną ukończone... Błędne koło :D


Elfy miały przyjść w październiku, potem w listopadzie a wkońcu przyjadą w czerwcu 2011, bo musza uzyskac homologację. Jakiś MK widział go na trasie i tak się zaczęło, od prasy po rzecznika Pesy, który zdementowa wreszcie info jakoby miały przyjechac wcześniej. Dlatego, Pesa trzyma sie terminu zapisanego w umowie, ale nie wyklucza że przyjada wcześniej. Pamiętajcie, że nowy tramwaj ma uroki wieku dzięcięcego i na początku będzie się psuł po to potrzeba im więcej czasu, na testowanie i co najwazniejsze na uzyskanie HOMOLOGACJI co jest najważniejesze. Osobiście wolałbym Swingi bo są już przetestowane i wiemy co w nich nie tak, a tak to grozi nam paraliż, bo jeżeli po uruchomieniu usuną autobusy,, to skąd weźmiemy tyle na zatramwaje?
Druga sprwa najwaznijesz to remont wiaduktu na Niepodległości, który już musi się zacząć w 2011 bo nie zdążą do przybycia Pes, a przecież nie będą sobie stały na zajezdni, bo miejsca mało, a nie pojadą do Kucelina z zajezdni bo tory nie przystosowane. Wszystko się łączy w jedną logiczną całość. Skoro przez 20 lat transformacji nie byli w stanie wymienić torów, to teraz muszą to zrobić w 2 lata :P.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3139
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 19 grudnia 2010, 00:21

Ale Wojtek rację ma... Swoją drogą, to PESA na pewno przyśle nam pierwszy egzemplarz dużo wcześniej, niż przewiduje umowa. Owszem, Swingi mają homologację... u nas będą Swingi, ale nie te standardowe (takie jak w Warszawie, Gdańsku i Szczecinie), ale nieco zmodernizowane. Nie pięcioczłonowe, trójwózkowe, ale trójczłonowe, czterowózkowe. Podejrzewam, że w takim wypadku, wagon będzie musiał uzyskać homologację... Nie będzie miał on oznaczenia 120Na, ale, np. 124N. Proces homologacyjny trwa dość długo, więc moim zdaniem, pierwszy niskopodłogowy tramwaj pojawi się w Częstochowie w przyszłym roku. Na pewno nie będzie odbywał normalnych kursów liniowych, ale będzie jeździł, jak Tramino w Poznaniu. Czyli głównie w nocy, typowo testowo...

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Konrad Machura » 19 grudnia 2010, 00:32

Przypomnijcie sobie ile czasu Tramino jeździł z workami z piasek, ile czasu był sprawdzany zanim dostał homologację.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 19 grudnia 2010, 00:49

Pamiętam, nawet widziałem w maju tego jeszcze roku jak woził worki.

Teraz już dostał i wozi ludzi. (Świąteczna Bimba).

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3139
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 19 grudnia 2010, 01:23

Może to dziwne, ale napisałem poprzedni post przed przeczytaniem artykułu na "gazecie":
http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... model.html
No i z tego co widzę, miałem rację. Homologacja musi być...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 19 grudnia 2010, 09:36

A ja się zastanawiam, jak "dostaniemy" do testowania "naszą bimbe" to z jakiego torowiska będzie ona korzystała - bo podobno kier. Kucelin wykluczony a nie wiadomo co remontem al. Niepodległości na odc. zajezdnia - węzeł "Jagiellońska" i wiadukt w al. Niepodległości (odc. Bór - Rondo Mickiewicza) ??

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16085
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Online

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 grudnia 2010, 10:09

Piotr Radoliński pisze:bo podobno kier. Kucelin wykluczony

A czemu. Nowe tory położyć do Kucelina, a stare przenieść na wschód. Tym sposobem może w 2025r. mielibyśmy tramwaj do Olsztyna. Kulawy bo kulawy ale zawsze.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 19 grudnia 2010, 10:15

Janusz Karlikowski pisze:A czemu. Nowe tory położyć do Kucelina, a stare przenieść na wschód. Tym sposobem może w 2025r. mielibyśmy tramwaj do Olsztyna. Kulawy bo kulawy ale zawsze.

...przez Kusięta ! :D

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16085
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Online

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 grudnia 2010, 10:56

Proponowałbym w poprzek. Pod te górki tramwaj by nie podjechał. A ja ze znajomymi na drugi pokaz OGNI jakos tak szedłem przez pole... Pomijam te na "ch" i "k.." co za nami się sypały. Ale to był mój pierwszy raz - do Olsztyna na piechotę :P

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 19 grudnia 2010, 16:55

Rafał Lamch, ja tu nie widzę nic śmiesznego, kiedy ostatnio do Częstochowy przybył nowy tramwaj?

Skoro to wstęp do nowej jakości (po tylu latach), to rozwinięcie będzie za 20 lat ? :D Miejmy nadzieję, że tej opowieści końca nie będzie...

P.S. Można doszukiwać się trochę ironii w tej wypowiedzi :)

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Postautor: Andrzej Sowa » 27 grudnia 2010, 18:31

DODATKOWY TRAMWAJ DLA CZĘSTOCHOWY
— w kategorii: Aktualnosci
Nie siedem, a osiem nowych składów tramwajowych - zakupionych dla potrzeb nowej linii - trafi do Częstochowy.

- W związku z wynegocjowaną niższą ceną przetargową otrzymaliśmy zgodę na zakup dodatkowego, jednego składu tramwajowego – poinformował prezydent Krzysztof Matyjaszczyk
Więcej:
http://www.czestochowa.pl/samorzad/wyda ... zestochowy

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3764
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 28 grudnia 2010, 05:21

sowa pisze:DODATKOWY TRAMWAJ DLA CZĘSTOCHOWY
— w kategorii: Aktualnosci
Nie siedem, a osiem nowych składów tramwajowych - zakupionych dla potrzeb nowej linii - trafi do Częstochowy.

- W związku z wynegocjowaną niższą ceną przetargową otrzymaliśmy zgodę na zakup dodatkowego, jednego składu tramwajowego – poinformował prezydent Krzysztof Matyjaszczyk
Więcej:
http://www.czestochowa.pl/samorzad/wyda ... zestochowy


No nareszcie, a już myślałem, że nie załatwimy tego 8-go :)))

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 28 grudnia 2010, 14:05

Dostaliśmy zgodę na zakup ósmego, ale nie dostaliśmy kasy. Tzn. dotcję przewidzianą na siedem sztuk, trzeba podzielić na osiem. Czyli dofinansowanie nie wyniesie 85 proc. lecz 75 proc. To i tak się opłaca z uwagi na korzystną cenę w przetargu. Więc dobrze, że wzięli ósmy wagon.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 grudnia 2010, 15:21

sowa pisze:http://www.czestochowa.pl/samorzad/wydarzenia_samorzad/dodatkowy-tramwaj-dla-czestochowy


UM Częstochowa pisze:Nie masz wystarczających uprawnień aby oglądać tę stronę. Jeśli uważasz że jest to wynik błędu lub niedopatrzenia skontaktuj się z administracją witryny.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 28 grudnia 2010, 15:23

Garro pisze:
sowa pisze:http://www.czestochowa.pl/samorzad/wydarzenia_samorzad/dodatkowy-tramwaj-dla-czestochowy


UM Częstochowa pisze:Nie masz wystarczających uprawnień aby oglądać tę stronę. Jeśli uważasz że jest to wynik błędu lub niedopatrzenia skontaktuj się z administracją witryny.

Materiał skopiowany jest na stronie głównej CKMKM w dziale AKTUALNOŚCI !! :)
Wczoraj ZDĄŻYŁEM to zrobić ! :P

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Piotr Pyrkosz » 28 grudnia 2010, 19:24

Notatka na temat dodatkowego tramwaju dla Częstochowy została także zamieszczona w serwisie Tramwaj na Błeszno .

Osobiście bardzo się cieszę z takiego obrotu sprawy. Marszałka zgoda nic (finansowo) nie kosztowała, a dla nas korzyść jest olbrzymia.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 28 grudnia 2010, 19:31

Piotr Pyrkosz pisze:Notatka na temat dodatkowego tramwaju dla Częstochowy została także zamieszczona w serwisie Tramwaj na Błeszno .
Osobiście bardzo się cieszę z takiego obrotu sprawy. Marszałka zgoda nic (finansowo) nie kosztowała, a dla nas korzyść jest olbrzymia.

...pozostaje nam czekać na wstępne projekty a może i zdjęcia nowej, "naszej - częstochowskiej" PESY ! A może na wiosnę/lato zrobimy jakąś wycieczkę do PESY w Bydgoszczy ?
P.S. Zastanawiam się tylko dlaczego link: http://www.czestochowa.pl/acl_users/cre ... /pa_model1 - nie działa ! Dobrze, że udało mi się informację skopiować !

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Piotr Pyrkosz » 28 grudnia 2010, 19:42

Piotr Radoliński pisze:Zastanawiam się tylko dlaczego link: http://www.czestochowa.pl...chowy/pa_model1 - nie działa ! Dobrze, że udało mi się informację skopiować !

Mam nadzieję, że to tylko przejściowe problemy techniczne, bo w kwestii dodatkowego tramwaju już nic chyba się nie zmieni...

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Postautor: Andrzej Sowa » 28 grudnia 2010, 19:45

Nie działa bo za dodatkowym tramwajem nie idą pieniądze , uznano więc ,że nie ma się czym chwalić.

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Piotr Pyrkosz » 28 grudnia 2010, 19:53

Fakt, pieniądze nie idą. Ale mogli przecież podać szereg innych korzyści jakie z tego płyną. Z resztą, następna okazja na odnowienie taboru trafi się nieprędko, więc każdy nowy wagon jest na wagę złota.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 28 grudnia 2010, 19:56

W każdym razie ich INFO wypłynęło...i teraz "leżakuje" na stronie Tramwaj na Błeszno

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Postautor: Andrzej Sowa » 28 grudnia 2010, 20:00

Też uważam ,że nowe tramwaje mogą nam się już długo nie trafić.
A tak prywatnie ,podziwiam Cię Piotrze za szerzenie świadomości regionalnej- to nasze województwo winno się nazywać Małośląskie.

Małopolska + Śląsk.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 28 grudnia 2010, 20:02

sowa pisze:A tak prywatnie ,podziwiam Cię Piotrze za szerzenie świadomości regionalnej- to nasze województwo winno się nazywać Małośląskie.

...dołączam się do przemyśleń sowy !

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Postautor: Andrzej Sowa » 29 grudnia 2010, 19:07

A może po prostu miasta nie stać na tą dopłatę i ósmego szynowca nie będzie? To i nie dziwota , że skasowano informację o "niby sukcesie' . Tomek już niedługo nas oświeci - jako dziennikarz - MUSI wiedzieć więcej. Według moich szacunków trzeba dodac gdzieś około 4.5 miliona.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 grudnia 2010, 20:21

sowa pisze:A może po prostu miasta nie stać na tą dopłatę i ósmego szynowca nie będzie? To i nie dziwota , że skasowano informację o "niby sukcesie' . Tomek już niedługo nas oświeci - jako dziennikarz - MUSI wiedzieć więcej. Według moich szacunków trzeba dodac gdzieś około 4.5 miliona.

...sowa Ty niestety masz rację ! :( Taka jest prawda ! I trzeba dodać, że tej kasy (własnej) musi być trochę więcej - 7,5 mln !

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 29 grudnia 2010, 20:24

Oświecę (jeśli ktoś wcześniej tego nie zrobi) - ale po Nowym Roku, bo teraz mam urlop

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3139
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 30 grudnia 2010, 01:02

No, jakby nie patrzeć, trzeba dołożyć ok. 7 mln. Ale to i tak bardzo niska cena za tramwaj. Obecnie cena za jeden wieloczłonowy tramwaj, to ok. 9-10 mln złotych. W końcu raz na 20 lat można takie pieniądze... jeśli nie tyle wyłożyć, to dołożyć. Kto wie, kiedy trafi się okazja na kolejne tramwaje. Mam nadzieję, że już niedługo, bo podobno ma wpłynąć wniosek o remont obecnej linii tramwajowej + nowe tramwaje. Było już o tym pisane jakiś czas temu (wtedy, kiedy o TnB). Miejmy nadzieję, że się to uda. Wtedy mielibyśmy ok. 15 nowiuśkich, niskopodłogowych tramwajów... a może i więcej.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3139
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 30 grudnia 2010, 14:01


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3689
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 30 grudnia 2010, 14:14

No i po ósmym tramwaju...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16085
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Online

Postautor: Janusz Karlikowski » 30 grudnia 2010, 15:55

Czyli jednak Konstale albo rozrzedzony rozkład :)

Łukasz Najman
Posty: 2042
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz Najman » 30 grudnia 2010, 16:55

Czyli w rozkładzie 3 będzie pojawiać się literka D :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 30 grudnia 2010, 16:59

luknajm2 pisze:Czyli w rozkładzie 3 będzie pojawiać się literka D :P

..a może 2 ("dwójki") - nikt nie powiedział, że będą trzy linie tramwajowe ! :P

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16085
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Online

Postautor: Janusz Karlikowski » 30 grudnia 2010, 17:00

Obawiam się że prościej było by znznaczyć te kursy, które nie będą niskie. Ale u na szawsze jest na odwrót. Zresztą do 2012 roku, do jesieni to jeszcze tyle się może zdarzyć.
Powtórze to co kiedyś pisałem. Skoro marszałek popiera zakup, ale za własne, to MPk ma trochę czasu aby to przemyśleć. Może zrobić Moderusa, a może kupić używkę z Niemiec czy Austrii.

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Piotr Pyrkosz » 30 grudnia 2010, 17:38

Ja myślę, że ten artykuł w DZ to tylko jeden z możliwych scenariuszy (wersja pesymistyczna). Przecież nawet bez tej dotacji zakup tramwaju się opłaci. Jego cena jest teraz wyjątkowo atrakcyjna i nie trzeba na nowo ponosić kosztów związanych z procedurą przetargową. Zakup dodatkowego składu za rok, dwa, będzie się wiązał z o wiele większymi kosztami. - Nie wiadomo czy znów wygra PESA, a jeśli nie, to trzeba liczyć się z kosztami np. wyposażenia zajezdni, które producent wliczy w koszt tego jednego wagonu. Poza tym zyskujemy czas. Możemy mieć 8 składów za jednym zamachem i zapomnieć o potrzebie wymiany taboru przynajmniej na 10 lat.
Zarówno nowa linia, jak i tramwaje realizowane są w bardzo korzystnych cenach, co oznacza, że wkład własny miasta (15%) też jest mniejszy niż wstępnie szacowano. Warto tą oszczędność spożytkować na dodatkowy wagon. Decyzja należy do naszych władz.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 30 grudnia 2010, 17:43

Piotr Pyrkosz pisze:Warto tą oszczędność spożytkować na dodatkowy wagon.

...o jaka oszczędność Ci chodzi ? Bo to co zostało z tramwajów przejdzie dla Bielska Białej ! :(

Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Piotr Pyrkosz » 30 grudnia 2010, 17:54

Piotr Radoliński pisze:
Piotr Pyrkosz pisze:Warto tą oszczędność spożytkować na dodatkowy wagon.

...o jaka oszczędność Ci chodzi ? Bo to co zostało z tramwajów przejdzie dla Bielska Białej ! :(

- O nasz 15% wkład. Jeśli kwota całościowa byłą niższa niż zakładano, to jej 15% cząstka też jest niższa. Piotr przeczytałeś mój post, jak prezydent list od marszałka ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 30 grudnia 2010, 19:15

Piotr Pyrkosz pisze:- O nasz 15% wkład. Jeśli kwota całościowa byłą niższa niż zakładano, to jej 15% cząstka też jest niższa. Piotr przeczytałeś mój post, jak prezydent list od marszałka

...znając nasze trudności budżetowe nie liczyłbym na jakieś posunięcia ze strony MPK.

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Postautor: Andrzej Sowa » 30 grudnia 2010, 19:20

Przy planowanej kwocie 63,4 mln. liczyliśmy się z wydatkiem własnym 15% czyli ok 9.5 mln. Gdy uzyskaliśmy w przetargu kwotę 50,3 to wydajemy z naszych pieniędzy ok. 7,5 mln. Wychodzi na to ,że zostało nam 2 mln . Więc jeśli chcemy dodatkowy tramwaj za trochę ponad 7 mln do wypada znależć gdzieś 5 mln. co licząc cenę za nowy tramwaj to niewiele ale forsy jako takiej strasznie dużo . Chyba nie będzie nas stać na taki gest. Smutne ...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 30 grudnia 2010, 19:40

sowa pisze:Przy planowanej kwocie 63,4 mln. liczyliśmy się z wydatkiem własnym 15% czyli ok 9.5 mln. Gdy uzyskaliśmy w przetargu kwotę 50,3 to wydajemy z naszych pieniędzy ok. 7,5 mln. Wychodzi na to ,że zostało nam 2 mln . Więc jeśli chcemy dodatkowy tramwaj za trochę ponad 7 mln do wypada znależć gdzieś 5 mln. co licząc cenę za nowy tramwaj to niewiele ale forsy jako takiej strasznie dużo . Chyba nie będzie nas stać na taki gest. Smutne ...

...dokładnie ! :(


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość