Zwycięzca przetargu na tramwaje: PESA

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Piotr Pyrkosz
Posty: 114
Rejestracja: 20 kwietnia 2008, 22:16
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Piotr Pyrkosz » 30 grudnia 2010, 20:04

sowa pisze:Przy planowanej kwocie 63,4 mln. liczyliśmy się z wydatkiem własnym 15% czyli ok 9.5 mln. Gdy uzyskaliśmy w przetargu kwotę 50,3 to wydajemy z naszych pieniędzy ok. 7,5 mln. Wychodzi na to ,że zostało nam 2 mln . Więc jeśli chcemy dodatkowy tramwaj za trochę ponad 7 mln do wypada znależć gdzieś 5 mln. co licząc cenę za nowy tramwaj to niewiele ale forsy jako takiej strasznie dużo.

Dokładnie tak.
A oszczędności z budowy trasy tramwajowej dają kolejne 3 mln. Wciąż mało, ale trzeba pamiętać że korzystamy z maksymalnego (85%) dofinansowania. Mogliśmy dostać znacznie mniej. Chcąc doprowadzić inwestycję do końca trzeba liczyć się z nieplanowanymi wydatkami.
Wyobraźcie sobie co by było, gdyby nowe tramwaje i autobusy przyszło nam kupować wyłącznie za pieniądze miejskie...

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 30 grudnia 2010, 23:54

Marcin -Rędziny pisze:Szkoda, liczyłem na kasacje jakiegoś straego konstala...

Konstale to akurat zostaw w spokoju. Dobre i mocne tramwaje. Obstawiam, że w Polsce jeszcze pojeżdżą ze 30 lat :D

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 31 grudnia 2010, 14:23

W tekście w Dzienniku Zachodnim nie ma wypowiedzi żadnej osoby kompetentnej. Mam ndzieję, że to tylko gdybanie. Sprawdzę po Nowym Roku

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 31 grudnia 2010, 14:52

Dobry konstal to zgnieciony konstal,podobnie jak mig i ikarus;]

Pamiętaj, że żywotność tramwaju to ok. 50 lat. Nasze najstarsze "stopiątki" mają "dopiero" 35 lat. Czyli przed nimi jeszcze ok. 15 lat na torach. Z kolei najnowsze są z 1990 roku. Toż to prawie nówki. Pośmigają jeszcze ze 30 lat.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 31 grudnia 2010, 16:13

Pamiętaj, że żywotność tramwaju to ok. 50 lat. Nasze najstarsze "stopiątki" mają "dopiero" 35 lat. Czyli przed nimi jeszcze ok. 15 lat na torach. Z kolei najnowsze są z 1990 roku. Toż to prawie nówki. Pośmigają jeszcze ze 30 lat.

Racja Piotrze, ale może Marcin miał na myśli, że jak dotrą do nas nowe tramwaje, to na ich miejsce powinno się skasować kilka składów Konstali.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 grudnia 2010, 21:13

Krzysiek Ociepa pisze:Konstale to akurat zostaw w spokoju. Dobre i mocne tramwaje. Obstawiam, że w Polsce jeszcze pojeżdżą ze 30 lat :D


Ostatnio chyba TVN24 mówił, że po Gdańsku jeżdżą tamtego dnia tylko Konstale, bo wszystko co nowsze poddało się przez mróz -10 stopni.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 01 stycznia 2011, 17:14

Spróbujemy - może się uda wygospodarować brakujących 7 mln złotych. Chłopaki na ostatnim zebraniu uskładali już trzy :)

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3713
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 02 stycznia 2011, 15:52

Ze swojej kieszeni ?? :D No to bogaci są członkowie klubu :D

A tak całkiem poważnie, to "uzbieranie" pieniędzy przez klub to tylko połowa skcesu, drugą połową i o wiele trudniejszą jest przekonanie włodarzy oraz innych osób zajmujących się zarządzaniem miasta do tego pomysłu. A to jest trudne. W podobnym tonie odbywało i odbywa się ratowanie tramwajów w GOPie...

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 03 stycznia 2011, 11:57

Wracam po paru dniach, czytam co piszecie, sowa ma takie samo zdanie jak ja, niestety niezbyt optymistyczne. Z zaciekawieniem poczekam na wypowiedź Tomasza Haładyja co w tam w UM i MPK piszczy.

Jesteśmy tak bogatym miastem, że brakuje na wszystko... Trzeba nieraz podjąć kroki do przodu, raz w kierunku transportu, drugim razem w innym kierunku :) Ale inwestujmy toczmy się powoli do przodu, a nie w miejscu.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 03 stycznia 2011, 20:05

Na dziś decyzja MPK i miasta jest taka: nie będzie ósmego tramwaju. Ja w jutrzejszym komentarzu w Gazecie (GW z 4.01.2011) apeluję, by władze zastanowiły się jeszcze raz. W tym samym duchu wysłaliśmy dziś - jako klub - pismo do prezydenta.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4141
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 03 stycznia 2011, 22:26

Tomku w artykule piszesz że jeśli będzie 7 składów to na nową trasę będą musiały być skierowane Konstale. Skoro miasto mówi nie dla ósmego nowego tramwaju bo nie ma na to kasy to może lepiej namówić i miasto i MPK na zakup jakiś niskopodłogowych używek z Niemiec.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3713
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 04 stycznia 2011, 09:47

Niskopodłogowe używki z Niemiec, raczej nie wchhodzą w grę...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 04 stycznia 2011, 15:57

Tomasz Haładyj pisze:Oświecę (jeśli ktoś wcześniej tego nie zrobi) - ale po Nowym Roku, bo teraz mam urlop

http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... widmo.html

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 stycznia 2011, 17:52

Mateusz pisze:Niskopodłogowe używki z Niemiec, raczej nie wchhodzą w grę...


Cóż, względy prestiżowe są u nas najważniejsze....

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 04 stycznia 2011, 18:02

Garro pisze:Cóż, względy prestiżowe są u nas najważniejsze....

Racja. Poza tym używka zawsze tańsza niż nówka...

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 07 stycznia 2011, 18:01

Napisaliśmy, jako klub, do prezydenta, by jeszcze raz rozważył kupno ósmego tramwaju. Treść na stronie klubowej www.ckmkm.inds.pl

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Postautor: Andrzej Sowa » 07 stycznia 2011, 18:15

Popieram ... ale jestem sceptyczny co do efektu.
Donald Tusk wpoił nam ,że trzeba oszczędzać nawet jeśli przez to stracimy dotację UE - przykład nasze drogi.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 07 stycznia 2011, 18:42

Podpisuje się pod tym obiema ręcami/rękoma/kończynami górnymi :D

P.S. Wrzuciłem link na czestochowaforum.pl http://czestochowaforum.pl/viewtopic.ph ... 245#111245

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 998
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 10 czerwca 2011, 11:01

Wizualizacja tramwaju dla Częstochowy
http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... _roku.html

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 10 czerwca 2011, 11:05

Kurde, nie czaje dlaczego bryłę wybierali tylko pracownicy MPK? To oni są na szczycie?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 10 czerwca 2011, 11:06

Jak dla mnie i tak zbyt kanciasty. I po co tyle drzwi ?? To ileż będzie miejsc siedzących w takim tramwaju ?? 20, 25 ??

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 10 czerwca 2011, 12:40

Kurde, nie czaje dlaczego bryłę wybierali tylko pracownicy MPK? To oni są na szczycie?

No chyba tak, skoro oni wybierali.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 10 czerwca 2011, 12:58

Wiktor S pisze:To oni są na szczycie?
Niby tak - kupującym i organizatorem przetargu jest MPK
Janusz Karlikowski pisze:To ileż będzie miejsc siedzących w takim tramwaju ?? 20, 25 ??
To nie PKS

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 10 czerwca 2011, 13:03

Janusz Karlikowski pisze:Jak dla mnie i tak zbyt kanciasty. I po co tyle drzwi ?? To ileż będzie miejsc siedzących w takim tramwaju ?? 20, 25 ??


Takie szybkie porównanie:
DRZWI
Podwójna stopiątka ma osiem par drzwi: sześć szerokich i dwa - z przodu wagonów - wąskie (w drugim wagonie też liczę za wąskie, bo przejście zagradza kabina). Więc siedmioro drzwi (pięć szerokich, dwoje wąskich) nie jest jakąś nadmierną liczbą.

SIEDZENIA
2x105Na ma ich w sumie 40.
Pesa będzie miała 45, a więc więcej (kolejno człony 10 + 18 + 17)

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 10 czerwca 2011, 13:14

Poniżej dwie wizualizacje tramwaju - wybrana i odrzucona
Załączniki
wybrany_int.jpg
Wybrany wagon
odrzucony-int.jpg
Odrzucony wagon

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 10 czerwca 2011, 13:45

Dopiero teraz zauważyłem, że nie będzie skosów... Byłem pewien, że będą.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 10 czerwca 2011, 16:34

Róznica w sumie jest tylko pomiędzy czołem wagonu, więc zapewne będą produkowane w jeszcze wielu innych odmianach.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 10 czerwca 2011, 17:29

Szczerze mówiąc wolę ten odrzucony, ale ja wole kanciaki, a po wtóre łatwiej byłoby utrzymać czystość.
Wiktor S pisze:Różnica w sumie jest tylko pomiędzy czołem wagonu
Bo wybór dotyczył czoła właśnie

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 10 czerwca 2011, 17:49

Też wydaje mi się, że tych drzwi jest za dużo, 2 mniej i też byłoby ok.

Po za tym, nie ma malowania, i bryła wydaje się niesympatyczna :) Mi pasują :D

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 10 czerwca 2011, 17:53

Właśnie. Brak malowania czyni ten tramwaj nijakim. Malowanie może to zmienić na plus, ale także bardzo na minus. Trzeba o tym pamiętać...
Miss Polonia może sobie zrobić taki makijaż, że będzie mogła spokojnie robić zakupy w ... (reklama)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 10 czerwca 2011, 21:09

No, byleby nie pomalowali ich tak, jak Swingi (czarny zderzak), bo też będą "czołgowate". Chyba każdy tramwaj z czarnym przodem by był "ociężały"...

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Konrad Machura » 10 czerwca 2011, 21:52

A ktoś pisał, że Tramino to kanciaste g**no... Ja patrząc na to mogę tak powiedzieć...

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 11 czerwca 2011, 00:30

Krzysiek Ociepa pisze:No, byleby nie pomalowali ich tak, jak Swingi (czarny zderzak), bo też będą "czołgowate". Chyba każdy tramwaj z czarnym przodem by był "ociężały"...


Pomalowany zderzak jest niepraktyczny- przez częste puknięcia musiałby być często malowany a na takie jest narażony cały czas.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 13 czerwca 2011, 11:52

Na Forum Polskich Wieżowców (skyscrapercity), gdzie toczy się równoległa do naszej dyskusja o częstochowskich tramwajach:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=347610
ktoś pokusił się o pomalowanie nowej Pesy. Oto rezultaty:
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... zycje.jpg/
Oczywiście powyższe propozycje nie wyczerpują możliwości. Nikt po pierwsze nie powiedział, że muszą być pasy - możliwe są kółka, kwadraty, fale itp. fantazje jak np. w Miluzie:
http://www.trams-in-france.net/dlum/mul10.jpg
albo w Montpellier:
http://www.trams-in-france.net/dnom/mon104.jpg
Może też cały tramwaj być czerwony z tylko jednym wąziutkim, symbolicznym żółtym (kość słoniowa) paskiem, by dać zadość wymogom ze specyfikacji przetargowej. Pole do popisu dla plastyków jest ogromne.

Jasiek Mucha
Posty: 456
Rejestracja: 20 stycznia 2009, 19:13
Status: Offline

Postautor: Jasiek Mucha » 13 czerwca 2011, 12:45

A ja bym go widział tak (oczywiście co do inwersji kolorów nie miałbym nic przeciwko):
Załączniki
trambambajbyjasiek.jpg

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 13 czerwca 2011, 13:21

Tomasz Haładyj pisze:ktoś pokusił się o pomalowanie nowej Pesy. Oto rezultaty:
http://imageshack.us/phot...propozycje.jpg/


Albo wracamy do historii albo kontynuujemy to co jest teraz. Do merców żaden mi nie pasuje ale jeśli wybierać to moim zdaniem górny lewy.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 13 czerwca 2011, 14:04

A mi się podoba projekt Jaśka :D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 czerwca 2011, 16:32

Myszon pisze:A mi się podoba projekt Jaśka
Mi też, i jeszcze ten górny prawy.

Sebastian Dziubała
Posty: 24
Rejestracja: 27 grudnia 2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Sebastian Dziubała » 13 czerwca 2011, 16:41

Z takich normalnych schematów które raczej nasze MPK/MZDiT wybierze to ja bym proponował taki http://www.phototrans.eu/14,480707,0,Pesa_120NaG_1023.html

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 14 czerwca 2011, 12:21

Moim zdaniem błędem było podawanie w specyfikacji przetargowej kolorów wraz z ich numerami. Dlaczego akurat ten a nie inny odcień czerwieni? Popatrzcie np. na taki tramwaj (czy pseudotramwaj):
http://www.trams-in-france.net/delc/cle01.jpg
Ten odcień czerwieni, wpadajacy w bordo, jest szlachetniejszy. No ale cóż... Generalnie bardziej podoba mi się, gdy czerwonego jest dużo, praktycznie w całości - plus wąziutki pasek z kości słoniowej, skoro takie są wymogi.
Fajnie np. wygląda nasza silnikowa enka - właśnie dlatego, że kremowego ma mało (abstrahuję od historycznego kontekstu, w przypadku odnowy starego tramwaju kryteria są inne i np. o pasiastych enkach warto dyskutować).

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 14 czerwca 2011, 13:12

W tym wątku rozmawiamy o Pesie

Damian Włodarczyk
Posty: 239
Rejestracja: 21 lutego 2008, 22:26
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Damian Włodarczyk » 14 czerwca 2011, 13:15

Jak już właśnie dyskutujemy, w obecnej chwili, gdy kolory są wybrane (jak dla mnie beznadziejne) wszystko już zalezy od układu malowania: kółka, paski, kropki, itp. żeby tego tramwaju nie schrzanić, tak jak napisał Tomek, więcej czerwieni, natomiast mniej kości słoniowej.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 14 czerwca 2011, 13:25

Pamiętajcie jeszcze o kolorach szarym, czarnym i żółtym, które mogą, razem z czerwonym i kremowym, zostać użyte do pomalowania naszych tramwajów...

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 14 czerwca 2011, 14:39

Tak sobie myślę, że łółtego w ogóle może nie być.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 14 czerwca 2011, 14:43

Krzysiek Ociepa pisze:czarnym i żółtym
... to chyba katowickie kolory...u nas to raczej błękitny i żółty !!

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 14 czerwca 2011, 14:48

Piotr Radoliński pisze:... to chyba katowickie kolory...u nas to raczej błękitny i żółty !!

Był taki zapis w specyfikacji przetargowej...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 14 czerwca 2011, 15:07

Te dodatkowe kolory to może na numer taborowy...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 14 czerwca 2011, 15:12

Dominik Wójcik pisze:Te dodatkowe kolory to może na numer taborowy...
...no strzał w "dychę" ! Żółte cyfry i czarne cieniowanie !! :)

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Postautor: Krystian Kukuła » 14 czerwca 2011, 16:52

A gdyby tak zastosować taki układ kolorów (albo bardzo podobny) jak swingi gdańskie ?
http://tramwajbleszno.cba.pl/grafika/120na_widok.jpg

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 14 czerwca 2011, 17:01

PNamawiam MPK na zrobienie konkursu na malowanie. Mo,że przynieść ciekawe efekty - jak w Gdańsku (inna sprawa to późniejszy wybór):
http://www.trojmiasto.pl/konkurs-zkm/
Ciekawy jest np. projekt 12:
http://www.trojmiasto.pl/zdj_wym.phtml? ... big/12.jpg


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości