Kapsuła czasu na TnB

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kapsuła czasu na TnB

Postautor: Dominik Wójcik » 03 czerwca 2011, 17:08

https://picasaweb.google.com/1156514722 ... 8004012818

Przyszło mi do głowy - znowu późno, ale nie tak późno, jak w przypadku III Alei.
Co powiecie na zorganizowanie jakiejś kapsuły czasu, którą zakopie się / zakopiemy na jednym z odcinków TnB?

Wewnątrz:
aktualne numery dzienników
pamiątki czasu
fotografie
aktualny plan miasta
list intencyjny

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Początki...

Postautor: Janusz Karlikowski » 05 stycznia 2012, 17:07

Obrazek

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 11 stycznia 2012, 12:29

Butelka z zawarością? Czemu nie!

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 11 stycznia 2012, 21:46

Może i skrzynka?

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 12 stycznia 2012, 02:42

"Kapsuła czasu" to dobry pomysł. Można dać dokumenty o rozpatrywanych wcześniej wariantach komunikacji w kontekście TnB. Przynajmniej w przyszłości nie będzie problemu w dedukowaniu genezy inwestycji, rozpatrywaniu założeń oraz w końcu planów i realizacji.
Możliwości wykorzystania kapsuły jest wiele.
Ale ja proponuję jeszcze dodać "kwant pozytywnej energii od prezydenta", by także w przyszłości Nasi potomkowie mogli z niej skorzystać oraz by przyczyniła się do dalszej imponującej rozbudowy Naszego miasta;)

Należy wziąć pod uwagę potencjalne miejsce zakopania kapsuły, bo torowisko w grę nie wchodzi.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 12 stycznia 2012, 12:02

Beniamin Wójcik pisze:Należy wziąć pod uwagę potencjalne miejsce zakopania kapsuły, bo torowisko w grę nie wchodzi.

80% inwestycji jest wykonana, za wielkiego wyboru to nie ma.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 12 stycznia 2012, 14:51

Szymon Kryczka pisze:80% inwestycji jest wykonana, za wielkiego wyboru to nie ma.
...centralny punkt pętli przy stadionie Rakowa ! :)

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 12 stycznia 2012, 16:49

Też tak mi się zdaje, że to najodpowiedniejsze miejsce :)

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 12 stycznia 2012, 16:51

Szymon Kryczka pisze:80% inwestycji jest wykonana, za wielkiego wyboru to nie ma.

Miejsce ulokowania kapsuły z mojego punktu widzenia ma inne znaczenie. Otóż za kilka lat przy większym remoncie torowiska, kapsuła ulokowana gdzieś pod torowiskiem albo w jego bliskim sąsiedztwie mogłaby zostać uszkodzona, zapomniana albo wykopana i skradziona (przez ciekawskich). Możliwości (okoliczności) jest dużo, włącznie z zapomnieniem ponownego wkopania np. pod torowisko.
Centralny punkt pętli wydaje mi się dobrym rozwiązaniem.
A kto, z czego i za co miałby wykonać kapsułę? Bo byle blaszana skrzynka skoroduje w 1 rok;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 12 stycznia 2012, 16:54

Beniamin Wójcik pisze:A kto, z czego i za co miałby wykonać kapsułę? Bo byle blaszana skrzynka skoroduje w 1 rok;)
...wystarczy foliowa reklamówka (oczywiście tego typu co nie ulega biodegradacji) i przynajmniej 25 - 30 lat jest pewne pod ziemią. No ewentualnie butelka - popularny PET - też ok. 30 lat wytrzymuje w "trudnych" warunkach. :P

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 12 stycznia 2012, 17:15

No w sumie... tak:) Najprostsze rozwiązanie i chyba najlepsze. Aczkolwiek wobec butelki polietylenowej, to okres rozkładu jest chyba znacznie dłuższy niż 30 lat. Chyba nawet coś około 300, 500 lat;) Może w tym czasie doczekamy się kolei magnetycznej, albo chociaż nowej linii na Parkitkę ;P
Wolę butelkę od reklamówki.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 12 stycznia 2012, 17:21

Beniamin Wójcik pisze:Aczkolwiek wobec butelki polietylenowej, to okres rozkładu jest chyba znacznie dłuższy niż 30 lat. Chyba nawet coś około 300, 500 lat ;)
..dokładnie ! Nie wpisałem jednego zera - nie zauważyłem ! Dzięki !
Beniamin Wójcik pisze:Wolę butelkę od reklamówki.
...pełną ? :P

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4950
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 12 stycznia 2012, 17:51

Beniamin Wójcik pisze:chociaż nowej linii na Parkitkę

Chociaż? ja bym chciał aby rozbudowano sieć tramwajową (projekty klubu plus TnS mojego pomysłu).

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 12 stycznia 2012, 21:33

Sebastian Wróbel pisze:TnS mojego pomysłu)

TnS - Tramwaj na S...... (?)

Ja stworzę TnK... Tramwaj na Księżyc :P Przy aktywności miasta i obecnych możliwościach finansowych, mój projekt będzie miał takie same jak każdy inny kolejny... ;)

Dobra. A tak na poważnie; ja dam Wam butelkę (pustą), a wy dołożycie resztę i uzupełnicie;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4950
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 13 stycznia 2012, 00:15

Beniamin Wójcik pisze:TnS - Tramwaj na S...... (?)

Na Stradom. Oprócz projektów klubu jeszcze tramwaj na Stradom wydaje się być sensownym, opłacalnym (nie chodzi tu tylko o koszta budowy) i realnym pomysłem na rozbudowanie sieci tramwajowej w naszym mieście. Miejscem początkowym byłby Dworzec PKS (lub rondo Mickiewicza), zaś docelowym miejscem byłaby ulica Słowackiego.
Trasa:
- Z dworca PKS przez Sobieskiego, Korczaka do Słowackiego.

Dlaczego to sensowne rozwiązanie:
- Ta okolica są gęsto zaludnione (na Słowackiego i okolicy znajduje się sporo wieżowców, z czego kilka jest jedenastopiętrowych. Sobieskiego, Korczaka, 1 Maja i przyboczne uliczki to nie są zabudowania jednorodzinne).
- Trzeba rozwijać sieć tramwajową.
Dlaczego opłacalne:
- Odległość Dworca PKS od ulicy Słowackiego to zaledwie jeden kilometr, więc koszta nie byłyby duże (zresztą od czego są fundusze unijne).
- Okolica jest gęsto zaludniona. Na pewno inwestycja tramwajowa przyniosłaby zyski.
Dlaczego realne:
- Linia byłaby odgałęzieniem z głównej trasy "jedynki".
- Krótka trasa odnogi. Więc niewielkie koszty inwestycji.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 13 stycznia 2012, 08:44

Sebastian Wróbel pisze:Na Stradom.
Sebastian Wróbel pisze:Trasa:
- Z dworca PKS przez Sobieskiego, Korczaka do Słowackiego.
...pierwsze słyszę aby ulice: Sobieskiego, Korczaka czy Słowackiego były na STRADOMIU ! To jest przecież dzielnica Trzech Wieszczów !

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4950
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 13 stycznia 2012, 09:54

Piotr Radoliński pisze:...pierwsze słyszę aby ulice: Sobieskiego, Korczaka czy Słowackiego były na STRADOMIU ! To jest przecież dzielnica Trzech Wieszczów !

Racja.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 13 stycznia 2012, 10:57

Ale w dywagacjach klubowych na stronie TnB jest mowa o linii przez d.Węgloblok do Skweru Junaków przez Słowackiego...
Mapka w tekście Dokąd powinien jeszcze jeździć tramwaj?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 stycznia 2012, 13:17

Ale w dywagacjach klubowych na stronie TnB jest mowa o linii przez d.Węgloblok do Skweru Junaków przez Słowackiego...
A nie Skweru Sokołów? Można zaplanować przedłużenie przez Augustyna do pętli Zaciszańska. Oczywiście po wybudowaniu obwodnicy ul. Barbary i zamknięciu Augustyna dla tranzytu.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4950
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 13 stycznia 2012, 16:27

Piotr Radoliński pisze:...pierwsze słyszę aby ulice: Sobieskiego, Korczaka czy Słowackiego były na STRADOMIU ! To jest przecież dzielnica Trzech Wieszczów !

Ale z drugiej strony można przyczepić się także do TnB z racji tego, ze cała jego trasa nie znajduje się Błesznie, tylko w dzielnicach Wrzosowiak i Raków. :P
Dominik Wójcik pisze:Ale w dywagacjach klubowych na stronie TnB jest mowa o linii przez d.Węgloblok do Skweru Junaków przez Słowackiego...
Mapka w tekście Dokąd powinien jeszcze jeździć tramwaj?

Załóżmy, że klubowy projekt 1+2+3+ są już zbudowane. Czy klub zaplanowałby wtedy projekt Tramwaju na Stradom (TnS)?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 13 stycznia 2012, 17:29

Sebastian Wróbel pisze:Ale z drugiej strony można przyczepić się także do TnB z racji tego, ze cała jego trasa nie znajduje się Błesznie, tylko w dzielnicach Wrzosowiak i Raków.
...już się tego czepialiśmy !

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3785
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 13 stycznia 2012, 21:49

Na pętli Raków - stadion trwa budowa kanalizacji. Tak więc coś na pewno sie dzieje na budowie.
A swoją drogą na Rakowskiej kolega, który ma tam dom zauważył pęknięcia swojego budynku. Powstały w trakcie ubijania walcem (funkcja wibracyjna). Dom jest ubezpieczony więc będzie składał wniosek o odszkodowanie...


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości