Budowa linii "TnB" - III kw. 2011r

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 16 września 2011, 16:29

Patryk Hartman pisze:Piotrze rozkręciłeś się
...żebym się nie rozsypał ! Bo potem się nie poskładam ! :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 16 września 2011, 16:53

Rafał Lamch pisze:Ale zatramwaje i tak nie pojadą bezpośrednio, żeby pasażerom nie przyszło do głowy, że są ważniejsi od motorniczych. Jeszcze by się mogli przyzwyczaić...
..wierzchnia - ścieralna - warstwa masy bitumicznej powinna "leżakować" ok. 5 dni bez obciążenia ! Uczony się zrobiłem przy tej budowie - no nie ? :D

Patryk Kucharczyk
Posty: 23
Rejestracja: 10 grudnia 2010, 21:58
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Patryk Kucharczyk » 16 września 2011, 22:15

Kto tu nie zmądrzał dzięki budowie TnB Piotrze ;) Każdy pytał i mu odpowiadano. Edukacyjne forum :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 17 września 2011, 08:18

Patryk Kucharczyk pisze:Kto tu nie zmądrzał dzięki budowie TnB Piotrze ;) Każdy pytał i mu odpowiadano. Edukacyjne forum :)
"Tyz prowda !"

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3764
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 17 września 2011, 12:31

Piotr Radoliński pisze:
Patryk Kucharczyk pisze:Kto tu nie zmądrzał dzięki budowie TnB Piotrze ;) Każdy pytał i mu odpowiadano. Edukacyjne forum :)
"Tyz prowda !"


Jest problem z jednym sygnalizatorem na łuku przy sezamie... tramwaj wyjeżdżający z Rakowa na al. Niepodległości może go przyhaczyć... więc muszą go przestawić!!!
A co się stało z zebrami które miały iść na skróty od dawnego przystanku al. Pokoju do Sezamu, zamykając tzw. "kwadrat przejść"?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 17 września 2011, 13:26

[center]Dziś parę dodatkowych zdjęć z budowy "TnB"[/center]
[center]Album 62 A już dostępny TUTAJ - KLIK [/center]

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5158
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 17 września 2011, 14:31

Też dziś dodam informację + zdjęcie z budowy TnB ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 17 września 2011, 14:34

Też dziś dodam informację + zdjęcie z budowy TnB
Dziś pytali mnie na budowie "TnB" - czy to moi koledzy tak się TU czasami przechadzają i robią fotki !
Wczoraj zagadnął mnie sam p. K. Augustyn i pochwalił nasz serwis o "TnB". Mówił, ze oni (Urząd Miasta) też mają, ale nie na taką skalę.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5158
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 17 września 2011, 14:36

Piotr Radoliński pisze:Dziś pytali mnie na budowie "TnB" - czy to moi koledzy tak się TU czasami przechadzają i robią fotki !

no pewnie , że to twoi koledzy :P

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5158
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 17 września 2011, 18:08

* Kto układał takie plany żeby słup postawić prawie na środku chodnika, jak to w ogóle wygląda !!
Obrazek

* - jeśli temat był już poruszany, to przepraszam za powtórzenie ;)

Łukasz Najman
Posty: 2042
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz Najman » 17 września 2011, 20:05

Tak temat był poruszany. Na początku to słup stał na środku chodnika zostawiając miejsce dla jednego przechodnia. Dopiero po jakimś czasie (nie wiem czy nie po interwencji CKMKM) przesunięto chodnik. Stąd te meandry.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 17 września 2011, 20:36

Patryk Hartman pisze:* Kto układał takie plany żeby słup postawić prawie na środku chodnika, jak to w ogóle wygląda !!
Obrazek

* - jeśli temat był już poruszany, to przepraszam za powtórzenie ;)
...patrząc tak jak na zdjęciu - po lewej stronie słupa był kanał i sporo infrastruktury podziemnej...nie można go było niestety przesunąć.

Piotr Jeruszka
Posty: 1921
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Piotr Jeruszka » 18 września 2011, 00:19

Ogólnie, jako mieszkaniec bardzo bliskich okolic ulicy Orkana - cholernie podoba mi się to, co zadziało się z Jesienną/Orkana/11 Listopada/Jagiellońską itd. Asfalt nowy, drogi rowerowe (no, czasem pieszo-rowerowe), sygnalizacja świetlna itd. Nawet trochę żałuję, że nie pobawiłem się w "agenta" jako miłośnik.

Ogólnie - cały pomysł na linie tramwajową wydaje mi się trafiony w dziesiątkę. Nie wiem, czy to pozostałości po pobycie we Wrocławiu, czy inne sprawy - ale ulica z "tramwajem" to od razu kojarzy mi się z taką prawdziwie miejską arterią poważnego miasta. Bo szybciej do centrum (mam nadzieję, że uda się osiągnąć czas przejazdu z Orkana do centrum w granicach 15-20 minut). Bo ekologiczny. Bo cichszy (wystarczy posłuchać Konstala na wyremontowanym torowisku, a pamiętajmy, że nowe tramwaje będą jeszcze mniej głośne). No i jak nie daj Boże coś się zepsuje na torowisku - to przynajmniej zajezdnia jest blisko i "zatramwaje" też będą miały blisko ;).

Dla mnie - nawet same objazdy, związane z zamknięciem Orkana, nie były uciążliwe. No, może były najbardziej, gdy zamknięto skrzyżowanie 11 Listopada/Orkana, przez co miałem AŻ 10 minut drogi na przystanek :P. Dla mnie - bez problemu można było sie przemęczyć blisko rok bez ulicy Orkana. I nawet zupełnie nie ruszają mnie niektóre dziwne rzeczy - wspomiany słup prawie na środku chodnika, bo to właściwie - tylko kosmetyka i coś, czego można nie zauważyć w różowych okularach.

I w mojej opinii - jeżeli tylko będą środki (z Unii bądź kolega Piotr rzuci kasą - w końcu chwalił się swoją CASą;) ), to trzeba rozbudowywać sieć na Parkitkę, przez Jana Pawła II albo na Wyczerpy. A już co do samej sytuacji komunikacyjnej w tych okolicach, to mam takie 3 pobożne życzenia:

- tramwaj przynajmniej tak co 10-15 minut (i jak kojarzę - taki takt ma być na tej linii)
- nie wywalać 10 i 19 z Jesiennej, 11 Listopada, Orkana itd. - najlepiej byłoby dla mnie, gdyby takty się nie zmieniły
- aby cała inwestycja dotarła do finiszu i bym mógł w przyszłym roku pojechać tramwajem z Wrzosowiaka na Północ.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3139
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 18 września 2011, 01:41

Przyłączam się do życzenia. Ciągnijmy z tej unijnej krowy tyle, ile się da. Trzeba wysyłać wnioski. Podejrzewam, że na "Tramwaj na Parkitkę" i kolejne nowe tramwaje też da radę uzyskać dotację. Kolejne miliony złotych na rozbudowę sieci tramwajowej i odnowę taboru tramwajowego nasze miasto pozyska, jeśli tylko dobrze wypełni wnioski. Mówiąc szczerze, to na nową linię mogliśmy ze środków unijnych dostać co najmniej z 10 nowych tramwajów, a będzie tylko 7...

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4931
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 września 2011, 11:05

Krzysiek Ociepa pisze:Przyłączam się do życzenia. Ciągnijmy z tej unijnej krowy tyle, ile się da. Trzeba wysyłać wnioski. Podejrzewam, że na "Tramwaj na Parkitkę" i kolejne nowe tramwaje też da radę uzyskać dotację. Kolejne miliony złotych na rozbudowę sieci tramwajowej i odnowę taboru tramwajowego nasze miasto pozyska, jeśli tylko dobrze wypełni wnioski.

Wszystko ładnie, pięknie, ale nie zapominajmy o autobusach. Ze środków unijnych można by też kupić sporą ilość nowych, lub też używanych, ale bardzo młodych autobusów (3-4 lata). Ilość np. stu autobusów lub więcej, nie tylko powiększyłaby tabor w naszym MPK, ale także przyczyniłaby się na dobre do pozbycia się starych, rozklekotanych wozów [przynajmniej 3/4 Ikarusów 280, jelczy, MAN-ów NL202, Ikarusów 412, przynajmniej sporą część ikarusów 415, MAN-ów NG272 i (co mówię z ciężkim sercem) Ikarusów 435)].

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5158
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 18 września 2011, 11:06

Sebastian Wróbel pisze:Krzysiek Ociepa napisał/a:
Przyłączam się do życzenia. Ciągnijmy z tej unijnej krowy tyle, ile się da. Trzeba wysyłać wnioski. Podejrzewam, że na "Tramwaj na Parkitkę" i kolejne nowe tramwaje też da radę uzyskać dotację. Kolejne miliony złotych na rozbudowę sieci tramwajowej i odnowę taboru tramwajowego nasze miasto pozyska, jeśli tylko dobrze wypełni wnioski.

Wszystko ładnie, pięknie, ale nie zapominajmy o autobusach. Ze środków unijnych można by też kupić sporą ilość nowych, lub też używanych, ale bardzo młodych autobusów (3-4 lata). Ilość np. stu autobusów lub więcej, nie tylko powiększyłaby tabor w naszym MPK, ale także przyczyniłaby się na dobre do pozbycia się starych, rozklekotanych wozów [przynajmniej 3/4 Ikarusów 280, jelczy, MAN-ów NL202, Ikarusów 412, przynajmniej sporą część ikarusów 415, MAN-ów NG272 i (co mówię z ciężkim sercem) Ikarusów 435)].

Proponuję, żałożyć temat : PROPOZYCJE taboru do kupienia dla Częstochowy !
Co wy na to ?? :P
Sebastian Wróbel pisze:[przynajmniej 3/4 Ikarusów 280,

no ja bym pozostawił dziadka, ekologi wszystkie, oraz #357 #358 #359 :)

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4115
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 18 września 2011, 11:07

Unia nie da kasy na używane wozy tylko na nowe. Po za tym kto Ci sprzeda dobry autobus 3-4 letni jak jego okres amortyzacji dopiero mija? Ale masz racje unia daje kasę i trzeba brać, przykład to Lublin dostali kasę na nowe autobusy i na rozbudowę sieci trolejbusowej i nowe trolejbusy.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 września 2011, 11:20

Ciekawostka z budowy "TnB" - dziś ekipa techniczna MPK próbowała wjechac STARMAN-em na torowisko koło nowych peronów w al. Niepodległości, aby podwiesic światłowód - niestety pojazd się nie mieści między peronem a torowiskiem (miał wjechać na kołach podwozia szynowego) - zobaczymy co będzie przy próbie wjazdu tramwaju na peron ?? :D

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4931
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 września 2011, 11:34

Bartosz Kowalski pisze:Unia nie da kasy na używane wozy tylko na nowe.

Przepraszam za błąd.
Bartosz Kowalski pisze:Po za tym kto Ci sprzeda dobry autobus 3-4 letni jak jego okres amortyzacji dopiero mija?

Zgadza się. O używanych wozach napisałem dlatego, bo nie do końca uwierzyłbym w to, że unia dałaby tyle kasy, jak np. 25 MLN EURO (ok. 100 MLN zł) "tylko" na 100-120 fabrycznie nowych autobusów.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3139
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 18 września 2011, 14:45

Sebastian, zejdź na ziemię. 100 autobusów? Kto Ci na to da? Maksymalnie w naszym mieście mogłoby się pojawić z 50 sztuk...

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4931
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 września 2011, 14:50

Krzysiek Ociepa pisze:Sebastian, zejdź na ziemię. 100 autobusów? Kto Ci na to da? Maksymalnie w naszym mieście mogłoby się pojawić z 50 sztuk...

Dlaczego tak sądzisz Krzyśku?

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3139
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 18 września 2011, 15:52

No pomyśl. MPK ma wszystkich autobusów 140 sztuk. Pamiętaj, że z Unii można uzyskać dotację, a nie sfinansowanie zakupu. Wkład własny byłby ogromny, a wątpię, żeby MPK się klepnęło w tyłek i wyłożyło, np. 40 milionów złotych.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 września 2011, 18:41

W związku z tym, iż w dniu dzisiejszym oddano do użytku torowisko przy węźle "Estakada" w kierunku Kucelina w przygotowaniu:
[center]Kolejny Raport z budowy "TnB" - cz. 63
"Wstępniak" - tradycyjnie będzie na stronie CKMKM.

Wieczorem, ok. 20:30 na str. "TnB" będzie razem z albumem.[/center] :P

Łukasz Najman
Posty: 2042
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz Najman » 18 września 2011, 19:02

W takim tempie to z tygodniowych raportów zrobi się dziennik :D

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5158
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 18 września 2011, 19:02

Łukasz Najman pisze:W takim tempie to z tygodniowych raportów zrobi się dziennik :D

zrobi się dtv :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 września 2011, 19:10

Mam wrażenie, że jeszcze ze dwa - trzy raporty w tym roku i "finito" ! Więcej prac nie będzie ! :)

Bartłomiej Błaszczyk
Posty: 66
Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 14:41
Lokalizacja: Częstochowa Stradom
Status: Offline

Postautor: Bartłomiej Błaszczyk » 18 września 2011, 19:52

Szkoda że nie przetestowali kawałek torów na Błeszno chociarz pod względem sieci ten kawałeczek.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 września 2011, 19:54

Bartłomiej Błaszczyk pisze:Szkoda że nie przetestowali kawałek torów na Błeszno chociarz pod względem sieci ten kawałeczek.
...później w raporcie na stronie "TnB" przeczytasz, że był taki zamiar...! :)

Bartłomiej Błaszczyk
Posty: 66
Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 14:41
Lokalizacja: Częstochowa Stradom
Status: Offline

Postautor: Bartłomiej Błaszczyk » 18 września 2011, 19:56

Aha szkoda że tylko zamiar.Ale już niedługo i będą i tam jeździć:P:P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 września 2011, 20:05

Bartłomiej Błaszczyk pisze:Aha szkoda że tylko zamiar.Ale już niedługo i będą i tam jeździć:P:P
..myślę, że jeżeli wykonawca wcześniej ukończyłby budowę torowiska i przekazał inwestorowi i użytkownikowi to pewnie tramwaje ruszyłyby szybciej na Błeszno (Stary Raków). Fakt, że nie byłyby to PESY w zapowiadanej ilości, bo te będą "schodzić" do Częstochowy w transzach - pierwsza zapewne na wiosnę - celem zdobycia homologacji. Chociaż nie wiem czy homologacji ne zdobędą w Bydgoszczy, gdyż tam jest podobno specjalny tor badawczy (info nieoficjalne).

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5158
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 18 września 2011, 20:18

Szkoda że nie przetestowali kawałek torów na Błeszno chociarz

słowo twoje chociarz, pisze się przez ż :)

Bartłomiej Błaszczyk
Posty: 66
Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 14:41
Lokalizacja: Częstochowa Stradom
Status: Offline

Postautor: Bartłomiej Błaszczyk » 18 września 2011, 20:30

A SWINGi dla Warszawy gdzie zdobyły homologację??

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 września 2011, 20:35

Bartłomiej Błaszczyk pisze:A SWINGi dla Warszawy gdzie zdobyły homologację??
...podejrzewam, że w Warszawie. Wiem, że szczecińskie SWINGI (PESA) testowano w Szczecinie a poznańskie TRAMINO (SOLARIS) w Poznaniu ! :)

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 18 września 2011, 20:41

Piotr i jak jedzie się po łuku? Co tam Panowie jeszcze sprawdzali/ustawiali? :)

Nie buja ? :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 września 2011, 20:50

Szymon Kryczka pisze:Piotr i jak jedzie się po łuku? Co tam Panowie jeszcze sprawdzali/ustawiali? :)

Nie buja ? :D
Niech żałuje, kto nie był - pewnie członkowie CKMKM przejdą do historii jako pierwsi, którzy przejechali po nowym odcinku w kierunku Kucelina. Czy buja ? Nie jest super...i atmosfera też była super. Tą drogą składam podziękowania dla miłej obsługi tramwaju - Panów z warsztatów, którzy mało nie "porwali" nas tramwajem do zajezdni, gdzie jak mówil;i czekałoby na nas masę dodatkowych atrakcji. :D

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3764
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Test torów na Niepodległości, al. Pokoju

Postautor: Wojciech Liberda » 18 września 2011, 20:50

Dzisiaj popołudniem widziany był tramwaj pewnie w roli testera...

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5158
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 18 września 2011, 20:52

Wojciech Liberda pisze:Dzisiaj popołudniem widziany był tramwaj pewnie w roli testera...

jest to Wojtku w raporcie 63 - tym dzisiejszym (wraz ze zdjęciami dodanymi przez kol. Piotra Radolińskiego) ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 września 2011, 22:05

Dzięki uprzejmości kolegi Andrzeja Cz. mogę Wam przedstawić wizerunek Waszego "szalonego reportera" (z budowy "TnB") :D

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5158
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 18 września 2011, 22:07

Piotr Radoliński pisze:Dzięki uprzejmości kolegi Andrzeja Cz. mogę Wam przedstawić wizerunek Waszego "szalonego reportera" (z budowy "TnB") :D

nawet na NK podobnie wyglądasz - wielki reporter PIOTR RADOLIŃSKI - zapraszam na serwis infomacyjny ... :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 września 2011, 22:14

Patryk Hartman pisze:nawet na NK podobnie wyglądasz - wielki reporter PIOTR RADOLIŃSKI - zapraszam na serwis infomacyjny ...
...wielki ! Jedynie 179 cm ! :D

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5158
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 18 września 2011, 22:15

Piotr Radoliński pisze:Patryk Hartman napisał/a:
nawet na NK podobnie wyglądasz - wielki reporter PIOTR RADOLIŃSKI - zapraszam na serwis infomacyjny ...
...wielki ! Jedynie 179 cm ! :D

wielki, chodziło mi - prawie jesteś jak dziennikarz ;) - ja też :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 września 2011, 22:23

wielki, chodziło mi - prawie jesteś jak dziennikarz - ja też
PRAWIE robi różnice ! :D

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 19 września 2011, 07:28

Piotrze, świetna fota :D

A wczorajszej wycieczki tramwajem Wam po prostu zazdroszczę :P W czwartek się przejadę tramwajem :P Wszak, będę miał bilet za free ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3139
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 19 września 2011, 09:08

Piotr Radoliński pisze:bo te będą "schodzić" do Częstochowy w transzach - pierwsza zapewne na wiosnę - celem zdobycia homologacji. Chociaż nie wiem czy homologacji ne zdobędą w Bydgoszczy, gdyż tam jest podobno specjalny tor badawczy

Oj, podejrzewam, że pierwsza PESA przyjedzie do nas nieco wcześniej. W kwietniu powinna terminowo przyjechać pierwsza, a przecież w warunkach homologacji jest także jazda z pasażerami. W Bydgoszczy sobie nie pojeździ, bo mają tam wąskie tory (1000 mm). Obiło mi się o uszy, że pierwsza PESA ma dotrzeć zimą, na przełomie 2011/2012. I od tego czasu przechodziłaby czynności homologacyjne, a w kwietniu zostałaby odebrana przez MPK.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16085
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 września 2011, 11:37

Wczoraj z nieco większej wysokości ;)
Obrazek
Obrazek
A po przejeździe jeszcze kontrola torów:
Obrazek

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 19 września 2011, 13:55

Piotr Jeruszka pisze:mam takie 3 pobożne życzenia:
- tramwaj przynajmniej tak co 10-15 minut (i jak kojarzę - taki takt ma być na tej linii)
- nie wywalać 10 i 19 z Jesiennej, 11 Listopada, Orkana itd. - najlepiej byłoby dla mnie, gdyby takty się nie zmieniły

Wg ułożonego już rozkładu (mam nadzieję, że w ramach źle pojętych oszczędności nie zostanie zepsuty) tramwaje linii 3 relacji Stadion Rakowa - Wrzosowiak - centrum - Północ mają kursować co 7,5 min w szczycie i co 10 w pozostałych porach. A więc oferta ma być naprawdę mocna, a przyswieca jej idea, by dać ludziom do zrozumienia, iż tramwaj jeździ tak często, by nie miało sensu patrzenie w rozkład jazdy.
Z autobusów na Orkana zapewne zostanie 19 (ostatnio zwiększono takt do 30 min) a na Jesiennej 20 (też co 30 min). Z tym, że autobusowe informacje są na razie niepewne i może się to zmienić.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16085
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 września 2011, 14:05

Tomasz Haładyj pisze:Z autobusów na Orkana zapewne zostanie 19 (ostatnio zwiększono takt do 30 min) a na Jesiennej 20 (też co 30 min)

Tylko pytanie jak 20, bo jesli Jesienną do Bienia, to odcinek 11 listopada od PZU do Orkana zostanie bez komunikacji, więc 20 powinna wrócić na swoją trasę. Natomiast 10 powinna obsługiwać Cm. Raków. 24 w niczym nie koliduje z tramwajem na obecnej trasie, więc myślę, że może zostać

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5158
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 19 września 2011, 15:19

strona CKMKM
Raport z budowy "TnB", cz. 63 - 18 września 2011 r.
Autor: Piotr Radoliński
18.09.2011.
Dzisiaj kolejny, tym razem specjalny – 63 raport z budowy „TnB”. W dniu dzisiejszym został przekazany do użytku odcinek trasy tramwajowej w kierunku Kucelina w okolicy skrzyżowanie al. Niepodległości/al. Pokoju/ul. Jagiellońskiej. Pogoda nadal sprzyjała, było słonecznie. Temperatura wahała się w okolicy 25-27 st. C.

więcej na: TRAMWA NA BŁESZNO

Piotrze, zgubiłeś literkę J. 8-)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16085
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 września 2011, 15:46

Bo jak "dobrze" pójdzie, to TnB może być trochę skrócony tzn. do długości 2x105Na

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21069
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 19 września 2011, 17:05

Patryk Hartman pisze:Piotrze, zgubiłeś literkę J.
...to nie ja ! TO KTOŚ inny napisał ! :)


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość