Budowa linii "TnB" - III kw. 2011r

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5214
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 06 września 2011, 16:52

skrzyżowanie przy PZU od 26 września 2011r. (około) - powinno być gotowe
KLIK !!

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5214
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 06 września 2011, 21:26

http://tramwajbleszno.prv.pl/tram116.htm
cytat:
KROMISS-BIS rozpina nową sieć trakcyjną i montuje zwrotnice w miejscu gdzie nowa linia tramwajowa odgałęzia się w kierunku Wrzosowiska

czy czasem ktoś przy opisie się nie pomylił - chyba w kierunku WRZOSOWIAKA :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 06 września 2011, 21:30

KROMISS-BIS rozpina nową sieć trakcyjną i montuje zwrotnice w miejscu gdzie nowa linia tramwajowa odgałęzia się w kierunku Wrzosowiska
Patryk Hartman pisze:czy czasem ktoś przy opisie się nie pomylił - chyba w kierunku WRZOSOWIAKA :)
...widocznie paluszek mi się "omsknął" - wiesz litera S jest obok A na klawiaturze ! :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 07 września 2011, 19:28

RAPORT Z BUDOWY - EXTRA:
Zbliża się godz. 19:30 - na budowie "TnB", w okolicy węzła "Estakada" praca wre.
KROMIS-BIS montuje szyny przy przystanku na ul. Jagiellońskiej, druga ekipa stawia słupy trakcyjne w al. Pokoju a także instaluje przewody trakcyjne !
DROG-BUD kładzie nawierzchnie bitumiczną na skrzyżowaniu ! :)

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 07 września 2011, 21:19

Chcą do piątku otworzyć skrzyżowanie ? :P

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 716
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafal Kosakowski » 08 września 2011, 10:36

Piotr Radoliński pisze:Zbliża się godz. 19:30 - na budowie "TnB", w okolicy węzła "Estakada" praca wre.
Ale godzinę później nic się już nie działo w tym miejscu.

Ja mam pewność, że ścieżka rowerowa przy przystanku autobusowym :PZU będzie tak samo wyglądać jak ta na przystanku autobusowym Bukowa. Czyli zmieni kolejność, bo normalnie ścieżka biegnie od ulicy, a tam będzie znowu na odwrót. Kolejna porażka planujących ścieżki rowerowe w Częstochowie.

Piotr Jeruszka
Posty: 1925
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Piotr Jeruszka » 08 września 2011, 11:11

Wydaje mi się, że dobrze jest w okolicach przystanków, gdy chodnik jest przy drodze, zaś ścieżka gdzieś tam dalej - bezpieczniej dla pasażerów, gdy wychodzą/wchodzą z chodniku, a nie ze ścieżki rowerowej. Zaś nie w okolicach przystanków - wygodniejsza dla spacerowiczów jest droga rowerowa przy ulicy i właściwy chodnik bliżej bloków - lepiej "wchodzić" od razu na chodnik, a nie przechodzić przez ścieżkę rowerową. No i też lepiej, jak są odrobinkę dalej od ulicy - nie daj Boże coś zjedzie, to na pierwszy ogień idą rowerzyści :P.

Nie znam się na tym, to tylko moje tłumaczenie takiego, a nie innego "misz-maszu" drogi rowerowej z chodnikiem przy przystankach, co już wiele razy pojawiało się na demotywatorach itd.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3785
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 08 września 2011, 20:25

Rafał Kosakowski pisze:
Piotr Radoliński pisze:Zbliża się godz. 19:30 - na budowie "TnB", w okolicy węzła "Estakada" praca wre.
Ale godzinę później nic się już nie działo w tym miejscu.

Ja mam pewność, że ścieżka rowerowa przy przystanku autobusowym :PZU będzie tak samo wyglądać jak ta na przystanku autobusowym Bukowa. Czyli zmieni kolejność, bo normalnie ścieżka biegnie od ulicy, a tam będzie znowu na odwrót. Kolejna porażka planujących ścieżki rowerowe w Częstochowie.

Na skrzyżowaniu położyli już 2 warstwę asfaltu przynajmniej do połowy całego skrzyżowania. Jeden łuk już został wstawiony do betonów i zalany gumą, panowie z innej firmy Scrapen czy jakoś tak spawali termicznie tory przy rozjazdach, a Kromis-Bis układa układa torowisko na drewnianych podkładach!!! Zdjęcie będą później...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 08 września 2011, 20:38

Wojciech Liberda pisze:panowie z innej firmy Scrapen
...a nie SPAW-TOR ? :shock:

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 08 września 2011, 22:00

Wojciech Liberda pisze:Kromis-Bis układa układa torowisko na drewnianych podkładach!!!

Ale gdzie układają to torowisko na drewnianych podkładach?

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3785
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 08 września 2011, 22:15

Piotr Radoliński pisze:
Wojciech Liberda pisze:panowie z innej firmy Scrapen
...a nie SPAW-TOR ? :shock:


Zdziwiłem się... Kromis-Bis najwyraźniej wynajął sobie inną firmę... widziałem napisy na busie i maszynie do szlifowania torów... Scrapen czy jakoś tak...

Drewniane podkłady są między nowym przystankiem za zwrotnicami do przejazdu na Al. Wojska Polskiego, wcześniej były tam podkłady betonowe, możliwe że chodzi tu o brak odwodnienia (tak sobie pomyślałem)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 08 września 2011, 22:31

Wojciech Liberda pisze:Drewniane podkłady są między nowym przystankiem za zwrotnicami do przejazdu na Al. Wojska Polskiego, wcześniej były tam podkłady betonowe, możliwe że chodzi tu o brak odwodnienia (tak sobie pomyślałem)

A ja domyślam się, że chodzi o to, że wg projektu w tamtym miejscu (na przystankach przed zwrotnicami) torowisko ma być zabrukowane. Może o to chodzi...

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3785
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 09 września 2011, 05:57

Krzysiek Ociepa pisze:
Wojciech Liberda pisze:Drewniane podkłady są między nowym przystankiem za zwrotnicami do przejazdu na Al. Wojska Polskiego, wcześniej były tam podkłady betonowe, możliwe że chodzi tu o brak odwodnienia (tak sobie pomyślałem)

A ja domyślam się, że chodzi o to, że wg projektu w tamtym miejscu (na przystankach przed zwrotnicami) torowisko ma być zabrukowane. Może o to chodzi...


A ja pisze, że podkłady drewniane zaczynają się od zwrotnicy do al. Wojska Polskiego :P
Wczoraj widziałem małe pięcioro dzieci w wieku 6-8 lat jak biegały sobie od asfaltowanej ulicy poprzez niezamocowane tory do ... bawienia się "resztkami" rozgrzanego kawałka po zgrzaniu szyn. Włos mi się na głowie zjeżył... jak pomyślałem sobie co mogło by się stać jakby się tor na któreś dziecko zwaliło... miałem ochotę iść do ich rodziców i na stukać im za brak opieki...

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 09 września 2011, 08:14

Wojciech Liberda pisze:A ja pisze, że podkłady drewniane zaczynają się od zwrotnicy do al. Wojska Polskiego :P

Faktycznie, nie ogarnąłem jakoś...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 września 2011, 12:07

Gdyby wcześniej były tam drewniane, to można by powiedzieć że nie przewidziano zmian w tym miejscu, tylko wymianę na nowe. A teraz też zgłupiałem :shock:

Może Piotrze dowiesz się o to przy okazji :-D ?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 09 września 2011, 13:04

Michał Grzegorczyk pisze:Gdyby wcześniej były tam drewniane, to można by powiedzieć że nie przewidziano zmian w tym miejscu, tylko wymianę na nowe. A teraz też zgłupiałem :shock:
Może Piotrze dowiesz się o to przy okazji :-D ?
...dziś rozmawiałem z wykonawcą - odpowiedź jest banalnie prosta - na tym odcinku takie podkłady zaprojektowano, podobnie będzie wykonana pętla koło stadionu na Rakowie.
Wojciech Liberda pisze:panowie z innej firmy Scrapen czy jakoś tak spawali termicznie tory przy rozjazdach
...to jest firma SOCAR z Myszkowa !

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 09 września 2011, 13:38

W zwięzku z tym, że prace na "TnB" cechują się dużą dynamiką w przygotowaniu:
[center]Dzisiaj kolejny Raport z budowy "TnB" - cz. 60
"Wstępniak" - tradycyjnie będzie na stronie CKMKM.

Jak zawsze wieczorem na str. "TnB" będzie razem z albumem.[/center] :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 września 2011, 13:44

Piotr Radoliński pisze:Dzisiaj kolejny Raport z budowy "TnB" - cz. 60

Super, super!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 września 2011, 14:02

Piotr Radoliński pisze:odpowiedź jest banalnie prosta - na tym odcinku takie podkłady zaprojektowano

Raczej nie spodziewałem się czegoś innego :P

Przemysław Mulczyk
Posty: 40
Rejestracja: 17 listopada 2010, 17:58
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Przemysław Mulczyk » 10 września 2011, 14:34

https://picasaweb.google.com/1066727805 ... 2569427410 Ciekawe kiedy kogos (i przy okazji siebie) zabije taki [ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA] jeden z 2gim. Nie pierwszy raz widze cos takiego na Jagiellonskiej. Az sie noz w kieszeni otwiera...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 września 2011, 15:07

Piotrze, mam błąd w raporcie:

DROG-BUD wspólnie z podwykonawcami przygotowuje ułożył już na skrzyżowaniu pierwszą warstwę masy bitumicznej.
;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 10 września 2011, 15:44

Michał Grzegorczyk pisze:Piotrze, mam błąd w raporcie:
...no cóż ! Trudno się ustrzec błędów robiąc coś "na tempo" ! :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 10 września 2011, 15:50

Przemysław Mulczyk pisze: https://picasaweb.google.com/1066727805 ... 2569427410 Ciekawe kiedy kogos (i przy okazji siebie) zabije taki [ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA] jeden z 2gim. Nie pierwszy raz widze cos takiego na Jagiellonskiej. Az sie noz w kieszeni otwiera...
masz na myśli konkretnie tą SKODĘ ? Wieczorem złapałem jeszcze takiego VW GOLFA :

Patryk Kucharczyk
Posty: 23
Rejestracja: 10 grudnia 2010, 21:58
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Patryk Kucharczyk » 10 września 2011, 20:51

Co do Golfa i Skody, to ludzka głupota nie zna granic. Potem kierowcy uznają się za mistrzów, więc sobie pozwalają. A prawdziwymi mistrzami opanowania siebie i kierownicy są Ci co jadą dobrze, wedle przepisów, gdyż jadą poprawnie i nie wysiądą, żeby zrobić "krzywdę" temu kierowcy jadącemu pod prąd ;)
Ja nie raz się spotkałem z taką sytuacją np. po otworzeniu nitki przy galerii, kiedy to Krakowska stała się jednokierunkowa. I dość słabo widoczny, zabudowany zakręt przy szkole a samochody, jeden po drugim jechali jakby "po staremu". Jakby ktoś jechał drugim pasem, to żaden by nie wyhamował.

Ja osobiście nie twierdzę, że jestem święty, gdyż raz zdarzyło mi się wjechać pod prąd w nocy. Nie zauważyłem znaku nakazu skrętu w prawo i zrobiłem co zrobiłem. Na szczęście nikogo nie było i wszystko skończyło się szczęśliwie. Z góry przepraszam! ;P

Jak to mówią "zdarza się najlepszym" :D

Przemysław Mulczyk
Posty: 40
Rejestracja: 17 listopada 2010, 17:58
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Przemysław Mulczyk » 10 września 2011, 21:42

Piotr Radoliński pisze:IMGP5609_896x600.JPG
SKODA Fabia - "pod prąd"


Tak uscislajac to jest to Skoda Felicia ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 11 września 2011, 08:39

Przemysław Mulczyk pisze:Tak uscislajac to jest to Skoda Felicia
Dokładnie...ale też na F ! :D

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 11 września 2011, 21:20

Piotrze, a czy wyjaśniła się sprawa drewnianych podkładów?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 września 2011, 22:22

Szymon, podobno wszystko jest zgodnie z projektem. Choć przyznam, że mi się to nie podoba, bo te drewniane podkłady się szybciej rozpadną.

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 12 września 2011, 01:27

Drewniane podkłądy się rozpadają, bo nie zawsze są odpowiednio zabezpieczone. Dodatkowo w przypadku miejsc takich jak np. al. Niepodległości przy skrzyżowaniu z Bór i dalej; tam podkłady drewniane bardzo szybko murszeją z uwagi na podmokłe tereny, których nie sposób osuszyć (koszty, technologia) z uwagi na to, że płynie tamtędy rzeka Stradomka (dawniej zwana Rybną), która w tych rejonach od kilkuset lat miała rozlewiska, więc teren jest chłonny i zawsze wilgotny. Ponadto nie zawsze zastosowanie drewnianych podkładów jest praktycznie uzasadnione. Kwestią oczywista jest, że drewniane podkłady mają krótszą żywotność niż strunobetonowe. Ale z tym się trzeba liczyć i biegle je konserwować i wymieniać. Aczkolwiek mają one zalety ponad strunobetonowymi. W końcu to kompozyt;)

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 12 września 2011, 07:23

Beniamin Wójcik pisze:Drewniane podkłądy się rozpadają, bo nie zawsze są odpowiednio zabezpieczone.

Tydzień temu gdy obserwowałem rozjazd układany na tych podkładach, bardzo dobrze czułem w powietrzu zabezpieczenie podkładów :) Są wręcz nasączone zabezpieczeniem :D Sam się dziwie, czemu nie ma stunobetonowych jak to opisał Beniamin. Może to kwestia komfortu jazdy ? ;-)

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 716
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafal Kosakowski » 12 września 2011, 10:40

Panowie z Kromiss -- bisu wczoraj też pracowali. A w sobotę pracowała też podbijarka na remontowanej części trasy od zajezdni MPK do węzła Estakada.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 12 września 2011, 10:42

Rafał Kosakowski pisze:Panowie z Kromiss -- bisu wczoraj też pracowali.
...terminy gonią - pogoda sprzyja - trzeba korzystać ! :)

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 716
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafal Kosakowski » 12 września 2011, 10:45

takiego tempa prac to ja jeszcze nie widziałem od początku rozpoczęcia budowy TNB.

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 716
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafal Kosakowski » 13 września 2011, 09:11

Dzisiaj panowie zaczęli zakopywać dół na przeciwko Sezamu.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 13 września 2011, 12:12

Mam pytanie, którego chyba jeszcze nikt tutaj nie zadawał.
Czy na TnB jest planowany montaż smarownic torowych?
Będzie dość dużo łuków, więc powinny być zamontowane, ale nigdzie nie znalazłem na ten temat informacji.
A jest to takie coś: http://www.transportszynowy.pl/torytramsmarownice.php

Awatar użytkownika
monter
Posty: 69
Rejestracja: 11 października 2010, 18:20
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: monter » 13 września 2011, 17:22

Nie jest planowany montaż smarownic. Nowe PESY, które zamówiło MPK będą miały smarownice zamontowane w wózkach składów. W dodatku nowe PESY mają być składami posiadającymi 4 wózki (nowość PESY dostosowana do wymogów zamawiającego). Prawdopodobnie łatwiej będą się wpasowywać w ciasne łuki, ale okaże się to w praktyce jak już wyjadą na tory bo jeszcze nigdzie takich nie ma.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 13 września 2011, 17:36

[center]Dzisiaj kolejny Raport z budowy "TnB" - cz. 61
"Wstępniak" - tradycyjnie będzie na stronie CKMKM.

Jak zawsze wieczorem na str. "TnB" będzie razem z albumem.[/center] :P

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5214
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 13 września 2011, 17:41

Piotr Radoliński pisze:Dzisiaj kolejny Raport z budowy "TnB" - cz. 61
"Wstępniak" - tradycyjnie będzie na stronie CKMKM.
Jak zawsze wieczorem na str. "TnB" będzie razem z albumem.

zdjęcia prze ze mnie zostały obejrzane ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 13 września 2011, 17:43

Patryk Hartman pisze:zdjęcia prze ze mnie zostały obejrzane
...a jeszcze nie ma ALBUMU !! :P

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5214
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 13 września 2011, 17:46

Piotr Radoliński pisze:Patryk Hartman napisał/a:
zdjęcia prze ze mnie zostały obejrzane
...a jeszcze nie ma ALBUMU !! :P

a właśnie , że jest !
https://picasaweb.google.com/1066727805 ... udowaTnB61 8-) :P .

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 13 września 2011, 17:57

Patryk Hartman pisze:a właśnie , że jest !
...no już się wgrał - bo dziś jest mało fotek ! :)

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 13 września 2011, 19:30

Dziś sam sobie zwiedziłem całą budowę TnB i powiem, że zdziwił mnie uskok torowiska przy estakadzie, zaraz za rozwidleniem linii na Błeszno. Dokładnie chodzi o różnicę poziomów torowiska (kierunek Centrum -> Błeszno) na podkładach strunobetonowych, a na betonowych prefabrykatach. W przeciwnym kierunku ta różnica nie jest zauważalna.

Po za tym, to wygląda na to, jak gdyby do poniedziałku wszystko miało być gotowe.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 13 września 2011, 20:11

Szymon Kryczka pisze:Dziś sam sobie zwiedziłem całą budowę TnB i powiem, że zdziwił mnie uskok torowiska przy estakadzie, zaraz za rozwidleniem linii na Błeszno. Dokładnie chodzi o różnicę poziomów torowiska (kierunek Centrum Błeszno) na podkładach strunobetonowych, a na betonowych prefabrykatach. W przeciwnym kierunku ta różnica nie jest zauważalna.
...cały czas trwają tam prace związane z poziomowaniem torowiska. Duża podbijarka musiała wrócić do Wrocławia. W tej chwili robi się to małą albo ręczną.
Dla mnie ciekawsza sprawa to to, że torowisko w kierunku centrym, zaraz za zwrotnicą jest znacznie wyżej niz krawężnik oddzielajacy je od chodnika !! Tłuczeń przesypuje się przez krawężnik !

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 13 września 2011, 20:36

Piotr Radoliński pisze:Duża podbijarka musiała wrócić do Wrocławia.

Nie mogła zaczekać na podbicie torowiska za rozjazdem w kierunku Kucelina (na drewnianych podkładach)? Jak tam teraz podbiją tory?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 15 września 2011, 19:35

Parę zdjęć z okolicy węzła koła "Estakady" - dziś godz. 18:30

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 15 września 2011, 19:36

c.d. zdjęć.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 16 września 2011, 07:24

Wczoraj ok 22 widziałem przy zajezdni jadący samochód KromissBis, tak więc Panowie pracują do późnych godzin :)

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 716
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafal Kosakowski » 16 września 2011, 10:09

Dzisiaj już kładą ostatnią warstwę asfaltu na węźle estakada. Ponadto tramwaje na weekend będą wyłącznie w zajezdni MPK. http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... z1Y6FEcaaZ

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 16 września 2011, 16:11

W związku z tym, że prace na "TnB" - przy węźle "Estakada" dobiegają powoli końca w przygotowaniu:
[center]Kolejny Raport z budowy "TnB" - cz. 62
"Wstępniak" - tradycyjnie będzie na stronie CKMKM.

Jak zawsze wieczorem na str. "TnB" będzie razem z albumem.[/center] :P

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5214
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 16 września 2011, 16:21

Piotrze rozkręciłeś się :P


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości