Budowa linii "TnB" - IV kw. 2011r
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1966
- Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Nie powinno być problemu jeśli wszystko zostało poprawnie wykonane.
W niektórych km całkowita grubość warstw (łącznie z prefabrykatami na podłożu G4) wynosi ponad 120 cm!
Na ogół jest jednak nieco ponad 80 cm. Projektant przewidział, zresztą co jest cięższe, autobus czy tramwaj? Wydaje mi się, że to drugie.
To projekt, jednak ktoś odbierał te roboty winszując swoim nazwiskiem.
W niektórych km całkowita grubość warstw (łącznie z prefabrykatami na podłożu G4) wynosi ponad 120 cm!
Na ogół jest jednak nieco ponad 80 cm. Projektant przewidział, zresztą co jest cięższe, autobus czy tramwaj? Wydaje mi się, że to drugie.
To projekt, jednak ktoś odbierał te roboty winszując swoim nazwiskiem.
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21382
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1966
- Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Patrząc na oko, konstrukcja jest w stanie przenieść podobne obciążenie. Co prawda, różni się ona trochę od tej co jest zastosowana na zatokach autobusowych ale tam starano się zmniejszyć głębokość wprowadzając podbudowę z betonu cementowego.
Przeliczyłbym to, ale narzędzie do tego coś mi szwankuje
W projekcie nic nie ma na ten temat (poruszania się autobusów po całej szerokości torowiska). Z drugiej strony jaka jest szerokość najszerszego autobusu? bo coś mi się wydaje, że większa niż tramwaju!
Wymieniono przypuszczam samą warstwę ścieralną, zamieniając kostkę na beton asfaltowy, aby się ona szybko nie wypaczyła.
Nie wiadomo, jakiego producenta kostkę zastosowano.
W najgorszym przypadku, może się tak zdarzyć, że podbudowa będzie ok, a warstwa wierzchnia ulegnie degradacji.
Przeliczyłbym to, ale narzędzie do tego coś mi szwankuje

W projekcie nic nie ma na ten temat (poruszania się autobusów po całej szerokości torowiska). Z drugiej strony jaka jest szerokość najszerszego autobusu? bo coś mi się wydaje, że większa niż tramwaju!
Wymieniono przypuszczam samą warstwę ścieralną, zamieniając kostkę na beton asfaltowy, aby się ona szybko nie wypaczyła.
Nie wiadomo, jakiego producenta kostkę zastosowano.
W najgorszym przypadku, może się tak zdarzyć, że podbudowa będzie ok, a warstwa wierzchnia ulegnie degradacji.
- Janusz Karlikowski
- Posty: 16394
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1966
- Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Tomasz Rorat
- Członek CKMKM
- Posty: 6993
- Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
- Łukasz Szkurłat
- Posty: 2957
- Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Ale autobusy w przeciwieństwie do tramwaju mogą używać kierownicy , więc się wyminą. Tak to widze .
Jeśli mają ku temu warunki, to owszem, autobus zjedzie, a co w przypadku, gdy z naprzeciwka jedzie tramwaj, a obok ściga się równo z autobusem osobówka? Poza tym to trochę niebezpieczne, niech autobus lekko odbije i otrze się o inny pojazd. Teraz to ujdzie, bo mogą jechać środkiem, ale po ruszeniu tramwajów lepiej, żeby poruszały się tylko pasem wyznaczonym dla samochodów. Tak samo widzę problem z zaparkowanymi autami, póki co niech to robią. Byle by się dziadostwa nie nauczyli i gdy ruszy tramwaj, samochody nie tarasowały przejazdu, bo normalnie na lawetę i do noclegowni.
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21382
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
- Tomasz Rorat
- Członek CKMKM
- Posty: 6993
- Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1966
- Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1966
- Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Krzysiek Ociepa
- Posty: 3243
- Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Janusz Karlikowski
- Posty: 16394
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Mam parę zdjęć, które ustrzeliłem wczorajszego dnia na przystanku Sportowa w kierunku centrum:
Poniżej zdjęcie montowania przystanku - kostka wygląda podobnie w 3 miejscach, gdzie przystanek został zamontowany. Wygląda to nieestetycznie.
Ukończono przejście dla pieszych przez torowisko - ciesze się niezmiernie, że udało się dokonać tego przed zimą. Mam nadzieję, że teraz ludzie nie będą chodzić po wydeptanej ścieżce - a już paru takich widziałem.
No i zmieniono kolor kostki brukowej na zielono/czerwoną - a nie samą czerwoną jak było wcześniej. Ktoś kiedyś na to zwrócił uwagę.
Trochę pożałowano piasku na wymienionych/położonych kostkach. Ale z tego co widać na całym wyremontowanym odcinku, to są miejsca gdzie kostka porusza się - tak luki między kostkami nie są wypełnione. Może budowlańcy czekają na koniec inwestycji?
Poniżej zdjęcie montowania przystanku - kostka wygląda podobnie w 3 miejscach, gdzie przystanek został zamontowany. Wygląda to nieestetycznie.

Ukończono przejście dla pieszych przez torowisko - ciesze się niezmiernie, że udało się dokonać tego przed zimą. Mam nadzieję, że teraz ludzie nie będą chodzić po wydeptanej ścieżce - a już paru takich widziałem.

No i zmieniono kolor kostki brukowej na zielono/czerwoną - a nie samą czerwoną jak było wcześniej. Ktoś kiedyś na to zwrócił uwagę.

Trochę pożałowano piasku na wymienionych/położonych kostkach. Ale z tego co widać na całym wyremontowanym odcinku, to są miejsca gdzie kostka porusza się - tak luki między kostkami nie są wypełnione. Może budowlańcy czekają na koniec inwestycji?
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1966
- Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Szymon Kryczka pisze:Poniżej zdjęcie montowania przystanku - kostka wygląda podobnie w 3 miejscach, gdzie przystanek został zamontowany. Wygląda to nieestetycznie.
Myślę, że to jeszcze nie ukończone, chłopaki zostawili miejsce pod kostki które należy dociąć. Może po prostu nie mieli sprzętu, byleby nie zapomnieli.
Szymon Kryczka pisze:Trochę pożałowano piasku na wymienionych/położonych kostkach. Ale z tego co widać na całym wyremontowanym odcinku, to są miejsca gdzie kostka porusza się - tak luki między kostkami nie są wypełnione. Może budowlańcy czekają na koniec inwestycji?
Może po prostu będą spoinowali na daw razy, bo za jednych zamachem ręcznie nie jest tak łatwo.
-
- Członek CKMKM
- Posty: 5382
- Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21382
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
http://ckmkm.inds.pl/index.php?option=c ... &Itemid=44
Sami chcieli...
Sami chcieli...
- Mateusz Stacherczak
- Członek CKMKM
- Posty: 3745
- Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
- Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
-
- Członek CKMKM
- Posty: 5382
- Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Wiaty dla krasnoludków, ścieżki dla aut terenowych, a nie dla rowerzystów.
P.S - Ciekawy kierunek jazdy linii 10 !
P.S - Ciekawy kierunek jazdy linii 10 !

- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21382
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
-
- Członek CKMKM
- Posty: 5382
- Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Sebastian Wróbel
- Posty: 4959
- Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
-
- Członek CKMKM
- Posty: 5382
- Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Czy po wybudowaniu TnB są plany utworzenia linii 4 relacji: Kucelin:Szpital - Stadion Raków
Trzeba ludzi w końcu nauczyć przesiadek - przykład z 3 na 1.
Sam kiedyś pisałeś , z resztą ja również, że pasażerom KM jest potrzebna taryfa przesiadkowa.
Szymon Kryczka pisze:Patryk, przecież 10tka jedzie normalnie
To proszę Ciebie bardzo, odczytaj wyświetlacz !


- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21382
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
- Łukasz Szkurłat
- Posty: 2957
- Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
"...gdzie mieszka bardzo wiele osób, np. na wysokości PSP nr 53"
A się narobiło tych Państwowych Straży Pożarnych... To pewnie przez te pożary ekranów, łąk i bomb w sądzie.
– Krawężniki w miejscach, gdzie ścieżki krzyżują się z jezdniami, zamiast dopuszczalnej wysokości 1 cm, mają po 5, a nawet 7 cm!
Ja bym też bardzo chciał, aby ktoś dokonał oględzin ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Leśnej pod blokami Dźbowskimi. Tam takie uskoki, to nic, nie dość, że są nierówne, to bardzo gwałtowne i również są wysokie na jakieś 5cm, jechać tam rowerem, czy wózkiem z dzieckiem, to szaleństwo! W miejscach, gdzie są studzienki do zaworów wody, czy hydrantów porobiły się dołki, ogólnie cały ciąg jest krzywy i nadaje się do naprawy.
A te wiaty, to rzeczywiście jakiś niewypał...
- Sebastian Wróbel
- Posty: 4959
- Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
- Bartosz Kowalski
- Członek CKMKM
- Posty: 4246
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21382
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
- Tomasz Rorat
- Członek CKMKM
- Posty: 6993
- Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21382
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
...chyba nie całkiem o TO chodziło !Tomasz Rorat pisze:Też miałem napisać że się nie da ,ale jemu chodziło o coś innego że spod Stadionu ułożą nowe tory do Kucelina
Po prostu Sebastianowi chodzi o potężnego "babola projektowego" (cyt. orginalne nazewnictwo wykonaców linii "TnB" - chodzi o błąd projektowy) - czyli brak ŁĄCZNIKA (ok. 50 m torowiska) przy Estakadzie aby połączyć "TnB" z Kucelinem.
- Tomasz Rorat
- Członek CKMKM
- Posty: 6993
- Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Tomasz Rorat
- Członek CKMKM
- Posty: 6993
- Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1966
- Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Może inaczej. Jaka jest odległość od skraju peronu patrząc od osi toru do początku wiaty? Mógłby mi ktoś podpowiedzieć bo ze zdjęcia ciężko jednoznacznie określić.
I jeszcze jedno. Na temat wiat na TnB na orkana w projekcie jest taki zapis: standard wiat przystankowych zgodny ze wzorcem używanym w Częstochowie
I jeszcze jedno. Na temat wiat na TnB na orkana w projekcie jest taki zapis: standard wiat przystankowych zgodny ze wzorcem używanym w Częstochowie
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
- Sebastian Wróbel
- Posty: 4959
- Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
- Szymon Kryczka
- Członek CKMKM
- Posty: 4766
- Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Sebastian Wróbel pisze:być może za jakieś kilka lat zbudują ten łącznik przy estakadzie, jeśli jest to możliwe.
Najszybciej 5 lat od zakończenia inwestycji.
inż. Wiktor Sołtysiak pisze:I jeszcze jedno. Na temat wiat na TnB na orkana w projekcie jest taki zapis: standard wiat przystankowych zgodny ze wzorcem używanym w Częstochowie
To kto robi Nas w bambuko? Inwestor? Projektant? Wykonawca?
- Bartosz Kowalski
- Członek CKMKM
- Posty: 4246
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Chyba przy najbliższym poważnym remoncie tzn za jakieś 10 lat bo nikt nie połozy sobie tam torów od tak.Sebastian Wróbel pisze:Michał Grzegorczyk pisze:A... tory? Widziałeś ich układ?
Widziałem i teraz jest to niemożliwe, ale być może za jakieś kilka lat zbudują ten łącznik przy estakadzie, jeśli jest to możliwe.
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21382
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
...niestety, wszyscy wykonawcy zwracali na ten błąd uwagę ! Teraz inwestor tłumaczy się "nietykalnością budowy ze wzgledu na dofinansowanie unijne". czyli tzw.: karencja. Moim skromnym zdaniem jest to tzw. włącznie "komplikatorów" ze strony miasta - bo chyba nikomu "korona z głowy by nie spadła" gdyby to zrobiono.Bartosz Kowalski pisze:Chyba przy najbliższym poważnym remoncie tzn za jakieś 10 lat bo nikt nie połozy sobie tam torów od tak.
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1966
- Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Szymon Kryczka pisze:inż. Wiktor Sołtysiak napisał/a:
I jeszcze jedno. Na temat wiat na TnB na orkana w projekcie jest taki zapis: standard wiat przystankowych zgodny ze wzorcem używanym w Częstochowie
To kto robi Nas w bambuko? Inwestor? Projektant? Wykonawca?
Zmierzcie ile jest od krawędzi peronu a będziemy wiedzieli.
Piotr Radoliński pisze:Moim skromnym zdaniem jest to tzw. włącznie "komplikatorów" ze strony miasta - bo chyba nikomu "korona z głowy by nie spadła" gdyby to zrobiono
Dokładnie. Znając życie nie ma spraw których nie dałoby się załatwić.
- Janusz Karlikowski
- Posty: 16394
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Krzysiek Ociepa
- Posty: 3243
- Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1966
- Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Janusz Karlikowski pisze:gdy wsiada się do skrajnych drzwi 105Na trzeba dać sporego kroka. Mały poslizg zimą to upadek sporo w dół
Ciesz się, że ci nie obniżyli peronów do poziomu gruntu jak na pl. Grunwaldzkim u mnie. Tłumaczyli, że ktoś mógłby wpaść w taką szczęlinę, bo są tam dwa tory przesunięte w osi o 10cm.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość