Budowa linii "TnB" - IV kw. 2011r

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 29 listopada 2011, 12:34

Ale ładnie wygląda Grunwaldzki. Kocham Wrocław i akurat samo wrażenie jest OK. Natomiast nie przyglądałem się peronom, bo po prostu zwykle nie mam potrzeby tam wysiadać. Ale raz musiałem wsiadać.
Była impreza TWB w Jeleniej Górze. Pociąg do Legnicy był o 5:18 (po co jechać "prosto" :) )
Po piątkowej zabawie grupka w tramwaju linii 2 postanowiła tuż za Grunwaldem wypróbować jak działa hamulec bezpieczeństwa. Zadziałał, ale odblokować się nie chciał.
Szybki bieg w poprzek Grunwaldu i zerówka (wtedy z zajezdni Dąbie) o 5:02. No i na finito wielkie dzięki dla tego motorniczego, bo dowiózł nas na czas (ale trafić takiego rupa 105Na to rzadkość. Ale stare było jare)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 listopada 2011, 13:08

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:Zmierzcie ile jest od krawędzi peronu a będziemy wiedzieli.
...proszę bardzo - mówisz -> masz

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 29 listopada 2011, 13:50

Dziękuje Piotrze!

Czyli już wiem dlaczego tak jest. Otóż są 3 szerokościowe wersje takiego modelu wiat:

-1383 mm
-983 mm
-500 mm

U nas zastosowano tą trzecią, pozostałe dwie byłyby za szerokie.

Tutaj przykłady w innych miastach zamontowanie takich wiat:
Szczecin- http://www.mmszczecin.pl/rep/newsph/23304/45786.3.jpg
Łódź - http://www.wiaty.net/uploads/pdf/05%20O ... B3dzki.pdf

Wiaty z tego co widać w projekcie, są ustawione w zgodzie z nim, na jedną z wiat płotki mają zachodzić a na drugą przechodzić za nią.

Musi tak zostać.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 29 listopada 2011, 14:25

No dobrze Wiktor, a przystanek Białostocka w kierunku miasta?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 listopada 2011, 14:43

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:500 mm
..to jest szerokość wiat na ul. Orkana i in. na "TnB" (także na przystankach autobusowych) !
Dominik Wójcik pisze:No dobrze Wiktor, a przystanek Białostocka w kierunku miasta?
...na "TnB" jest taki ? :P

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 29 listopada 2011, 15:17

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:Lekkie skosy muszą mieć, inaczej nie wpisałyby się w skrajnie na łuku.

A dlaczego na wizualizacji jest bez skosów? Jakoś w Poznaniu mogą być tramwaje bez skosów i nie mają problemu z wpisaniem się w skrajnię.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 listopada 2011, 15:22

Krzysiek Ociepa pisze:A dlaczego na wizualizacji jest bez skosów? Jakoś w Poznaniu mogą być tramwaje bez skosów i nie mają problemu z wpisaniem się w skrajnię.
..."eNki" też są bez skosów i pokonywały zakręty ! :D

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 29 listopada 2011, 17:22

Krzysiek Ociepa pisze:inż. Wiktor Sołtysiak napisał/a:
Lekkie skosy muszą mieć, inaczej nie wpisałyby się w skrajnie na łuku.

A dlaczego na wizualizacji jest bez skosów? Jakoś w Poznaniu mogą być tramwaje bez skosów i nie mają problemu z wpisaniem się w skrajnię.


Piotr Radoliński pisze:Krzysiek Ociepa napisał/a:
A dlaczego na wizualizacji jest bez skosów? Jakoś w Poznaniu mogą być tramwaje bez skosów i nie mają problemu z wpisaniem się w skrajnię.
..."eNki" też są bez skosów i pokonywały zakręty !


A wzięliście Panowie szerokość pudła pod uwagę?

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 29 listopada 2011, 17:23

Dominik Wójcik pisze:No dobrze Wiktor, a przystanek Białostocka w kierunku miasta?


co takiego z nim się dzieje?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 listopada 2011, 17:28

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:A wzięliście Panowie szerokość pudła pod uwagę?
..tu się zgodzę - pudło 105N jest szersze o jakieś 20 cm od pudła "eNki", ale zwis przedni chyba jest o ok. 1 m większy w "eNce" niż w 105N ! ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 29 listopada 2011, 19:08

Jeśli chodzi o te szerokości pudeł, to eNka ma 2160 mm, a stopiątka - 2400 mm, więc różnica jest spora. Przykładowo, PESA Swing ma 2350 mm i tyle samo ma Solaris Tramino, więc są one nieznacznie węższe, niż 105Na. Stopiątki jeżdżą we wszystkich polskich miastach z komunikacją tramwajową. I pytanie brzmi: dlaczego w niektórych miastach (Poznań, Gdańsk, Wrocław, Kraków) mogą być kupowane tramwaje bez skosów i mieszczą się w skrajni, a w niektórych, nie? Czy to zależy od infrastruktury, czy od czego?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 listopada 2011, 19:12

Akurat na potrzeby Skody 19T przebudowano przystanki. Natomiast Protramy 204 i 205 rzeczywiście nie wymagały przeróbek.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 listopada 2011, 19:48

Z budowy "TnB": Należy w tym miejscu wspomnieć, że panowie z KROMISS-BIS'u rozpoczęli dziś wieszanie sieci trakcyjnej na ul. Jagiellońskiej - od strony ul. Orkana !!

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4950
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 29 listopada 2011, 20:08

A wiadomo może, czy jeszcze przed zimą (nie tą kalendarzową) będą kłaść tory na ostatnim kilkumetrowym skrawku ulicy Jesiennej? słup trakcyjny już dawno temu przesunięto.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 listopada 2011, 20:12

Sebastian Wróbel pisze:A wiadomo może, czy jeszcze przed zimą (nie tą kalendarzową) będą kłaść tory na ostatnim kilkumetrowym skrawku ulicy Jesiennej? słup trakcyjny już dawno temu przesunięto.
..ani koło "domku bez namiocika", ani koło słupa torowiska nie zostana dokończone w tym roku. Wykonawca - TOR-KRAK - pracuje w tej chwili w innych rejonach Polski, gdzie ma terminowe prace. (Poznań, Bydgoszc, Gdańsk, Warszawa). Powrót do Częstochowy planowany jest wczesną wiosną 2012 r. (dodatkowo kasa miasta w tej chwili świeci pustkami jeżeli chodzi o inwestycję pn. "TnB")

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 listopada 2011, 20:26

Podobno i tak jesteśmy nad planem ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4950
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 29 listopada 2011, 20:26

.ani koło "domku bez namiocika", ani koło słupa torowiska nie zostana dokończone w tym roku. Wykonawca - TOR-KRAK - pracuje w tej chwili w innych rejonach Polski, gdzie ma terminowe prace. (Poznań, Bydgoszc, Gdańsk, Warszawa). Powrót do Częstochowy planowany jest wczesną wiosną 2012 r. (dodatkowo kasa miasta w tej chwili świeci pustkami jeżeli chodzi o inwestycję pn. "TnB")

Dzięki za informacje Piotrze. ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 listopada 2011, 20:29

Michał Grzegorczyk pisze:Podobno i tak jesteśmy nad planem
...wykonane jest 80% inwestycji ! :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 29 listopada 2011, 21:04

Piotr Radoliński pisze:..."eNki" też są bez skosów i pokonywały zakręty !
No co Ty? Całe pomosty to skosy!
inż. Wiktor Sołtysiak pisze:co takiego z nim się dzieje?
Kiedy stoisz przy wiacie, masz wrażenie, że Cię autobus przyhaczy - przystanek niemal koło Ciebie. Będziesz w Częstochowie, to zerknij.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 listopada 2011, 21:22

Dominik Wójcik pisze:No co Ty? Całe pomosty to skosy!
...ale chyba kąt załamania jest minimalny - poza tym zwis przedni czy tylny sięga 3 m co powoduje znaczne "wypuszczanie" przodu na łukach ! W 105N zwis sięga 2,2 m !!

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 29 listopada 2011, 23:39

W sumie, to zobaczymy co do nas przyjedzie. Bez skosów są IMHO ładniejsze, a i praktyczniejsze, bo siedzenia mogą być bliżej ścian bocznych, dzięki czemu są szersze przejścia. A swoją drogą, to wiadomo może, jak tam idą postępy nad pierwszym Twistem? Bo podejrzewam, że prace (te fizyczne) już ruszyły. Chodziły kiedyś słuchy, że pierwszy ma być gotowy na przełomie grudnia i stycznia.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 30 listopada 2011, 01:39

Krzysiek Ociepa pisze: dlaczego w niektórych miastach (Poznań, Gdańsk, Wrocław, Kraków) mogą być kupowane tramwaje bez skosów i mieszczą się w skrajni, a w niektórych, nie? Czy to zależy od infrastruktury, czy od czego?


Tzn. które wg Ciebie nie mają skosów?

Oczywiście, w innych miastach może i mieli dużo miejsca na torowisko i walnęli więcej niż minimalne 2,9 m wtedy może u nich jeździć cokolwiek !

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 30 listopada 2011, 07:54

Krzysiek Ociepa pisze: A swoją drogą, to wiadomo może, jak tam idą postępy nad pierwszym Twistem?
...na dzień dzisiejszy jeszcze nie ma na co popatrzeć ! Jak tylko będą jakieś inforrmacje na pewno zostaną one ujawnione na Forum.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 30 listopada 2011, 11:42

Piotr Radoliński pisze:
Krzysiek Ociepa pisze: A swoją drogą, to wiadomo może, jak tam idą postępy nad pierwszym Twistem?
...na dzień dzisiejszy jeszcze nie ma na co popatrzeć ! Jak tylko będą jakieś inforrmacje na pewno zostaną one ujawnione na Forum.


Piotrze, jesteś jakimś TI ? :P Tak trochę zabrzmiało.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 30 listopada 2011, 13:06

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:Piotrze, jesteś jakimś TI ? Tak trochę zabrzmiało.
...poprostu szukam nieszczelności i przecieków ! Wiadomo, że zawsze coś się znajdzie ! Mam nadzieję, że będę mógł Wam rzucić jakieś informacje przed świętami Bożego Narodzenia - może "okraszone" fotkami ! :)

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 30 listopada 2011, 13:43

Osobiście przypuszczam, że masz niezłe kontakty :P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 02 grudnia 2011, 12:36

Jak ja nie znoszę teletechniki! I wszystkiego, co wiążę się z informatyką!
Jestem przekonany, że problem był dyskutowany na forum, ale nie mogę tego znaleźć - szkoda, by linkowane były tam fajne zdjęcia, które chciałem wykorzystać w piśmie.

Oto problem:
http://ckmkm.inds.pl/index.php?option=c ... 3&Itemid=1
Problem niby błahy i to do tego stopnia, że sami nie zwróciliśmy na niego uwagi. Zauważył go jeden z użytkowników Częstochowskiego Forum Komunikacyjnego. Chodzi o słupki przystankowe na ciągu częściowo wybudowanej już linii tramwajowej wraz z przyległą do niej okolicą, które są dalekie do wzoru estetyki.

Patryk Kucharczyk
Posty: 23
Rejestracja: 10 grudnia 2010, 21:58
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Patryk Kucharczyk » 02 grudnia 2011, 13:22

Niby błahy - to fakt. Ale na wizerunku zyskiwałyby dużo te słupy ustalone przez MSIT. Są czytelne i zawierają wystarczające informacje.
Jednak zastanawia mnie, czy aby zmienić "żyrafy" na te z MSIT, to czy trzeba by coś zmieniać w planach wysłanych do Unii ?? Bo myślę, ze to byłaby żmudna i długa droga ;) Po za tym finanse, wiadomo nie wystarczające.
Brakuje mi tego właśnie aby spójnie traktowano wszystkie inwestycje. Bo przecież pieniędzy nikt nie zwróci za coś co zaraz zostanie zburzone na rzecz innej inwestycji.
Cóż poradzić, oby list dał jakieś skutki ;)

I jeszcze by się przydały te tablice z nazwą ulicy i dzielnicy w całej Częstochowie. Bo te które są w większości miejsc, niszczą tylko wygląd ;)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 02 grudnia 2011, 13:23

Na Orkana nawet żyraf nie ma, zwykłe ocynki...

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 02 grudnia 2011, 14:35

Jesteście pewni, że nie da się wstawić eleganckich słupków z mapkami itd? Może warto jeszcze o nie powalczyć, póki inwestycja nie jest oddana.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 02 grudnia 2011, 14:40

A może warto poczekać z mapkami bo co chwila się dezaktualizują a po uruchomieniu TnB to już w ogóle.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 02 grudnia 2011, 16:02

Mapki to bym sobie darował - te tylko w centrum.
Słupki MSIT nie były przewidziane, nie ma więc siły na ich wyprodukowanie i wymianę.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5210
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Online

Postautor: Patryk Hartman » 02 grudnia 2011, 21:09

Dziś ok. godz. 16:22 na ul. Orkana - zawiesiły się światła -> Bus/Tramwaj - Jechałem właśnie #360, gdy nagle kilka minut staliśmy jak [cenzura]. Światła dla samochodów osobowych - okej zielone, na buso-tramwajowych - nic "czerwone". W dodatku #360 miał -15 minut (opóźniony). W końcu kierowca ruszył i pojechał na tym czerwonym. Nawet mi kiwnął głową, więc ja mu też :D

Co do wiat przystankowych co są na trasie ESTAKADA - RAKOWSKA, powiem tyle, identyczna jest np. na przystanku Hubermana w kier. Centrum :P

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2914
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 02 grudnia 2011, 21:33

To ja przytoczę inny przykład, otóż na ul. Gościnnej na trasie 30 oraz PKS-ów jadących z Konopisk również mamy na jednym z przystanków taką wiatę i stoi jakiś rok czasu.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 03 grudnia 2011, 10:38

Patryk Hartman pisze:Co do wiat przystankowych co są na trasie ESTAKADA - RAKOWSKA, powiem tyle, identyczna jest np. na przystanku Hubermana w kier. Centrum
...i na przystanku przy ul. Limanowskiego.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5210
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Online

Postautor: Patryk Hartman » 03 grudnia 2011, 23:13

W piątek jechałem #360 - 10-tką, kierowca zatrzymał się na przystanku: SPORTOWA, kier. BŁESZNO, i co mi się wrzuciło w oczy a no coś takiego. Zamiast linii 10 wisi nr linii 27 na słupku. Zrobiłem rysunek.
Nie wiem dokładnie, czy tak są rozmieszczone te numerki, ale 27 widnieje na 100% ! :D

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4950
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 04 grudnia 2011, 12:11

Patryk Hartman pisze:W piątek jechałem #360 - 10-tką, kierowca zatrzymał się na przystanku: SPORTOWA, kier. BŁESZNO, i co mi się wrzuciło w oczy a no coś takiego. Zamiast linii 10 wisi nr linii 27 na słupku. Zrobiłem rysunek.
Nie wiem dokładnie, czy tak są rozmieszczone te numerki, ale 27 widnieje na 100% !

Pisałem o tym dobre dwa tygodnie temu. Rzeczywiście na tym przystanku wisi numer linii 27.

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz Najman » 04 grudnia 2011, 13:13

Miejmy nadzieje, że do 1.01.12 coś z tym zrobią ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 04 grudnia 2011, 13:19

Łukasz Najman pisze:Miejmy nadzieje, że do 1.01.12 coś z tym zrobią
...inaczej "trzeba" będzie puścić tamtędy nowe 27 ! :D

Patryk Kucharczyk
Posty: 23
Rejestracja: 10 grudnia 2010, 21:58
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Patryk Kucharczyk » 04 grudnia 2011, 18:09

Autobus na jeden przystanek :D

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 04 grudnia 2011, 20:33

Chyba wybiorę się tam z kluczem... będę miał pamiątkę po linii którą przejeździłem parę tysięcy km :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 04 grudnia 2011, 20:36

Szymon Kryczka pisze:Chyba wybiorę się tam z kluczem... będę miał pamiątkę po linii którą przejeździłem parę tysięcy km :D
...uważaj na SM ! ;)

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Marcin Strzelecki » 05 grudnia 2011, 14:48

Patryk Hartman pisze:Nie wiem dokładnie, czy tak są rozmieszczone te numerki, ale 27 widnieje na 100% ! :D

Potwierdzam też widziałem.

Przemysław Mulczyk
Posty: 40
Rejestracja: 17 listopada 2010, 17:58
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Przemysław Mulczyk » 06 grudnia 2011, 20:31

Ze swietlami dla autobusow na Orkana jest cos wybitnie nie tak. One dzialaja na jakas fotokomorke czy cos? Kierowcy autobusow tam glupieja bo swiatla nie widza pojazdow.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5210
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Online

Postautor: Patryk Hartman » 06 grudnia 2011, 20:34

Przemysław Mulczyk pisze:Ze swietlami dla autobusow na Orkana jest cos wybitnie nie tak. One dzialaja na jakas fotokomorke czy cos? Kierowcy autobusow tam glupieja bo swiatla nie widza pojazdow.

Pisałem o tym w piątek :P

Łukasz Najman
Posty: 2055
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz Najman » 06 grudnia 2011, 20:35

Przemysław Mulczyk pisze:Kierowcy autobusow tam glupieja bo swiatla nie widza pojazdow.

Z tego co zaobserwowałem to "zielone" dla busów zapala się 15-20 sekund po pojawianiu się ów na przystanku.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 06 grudnia 2011, 20:49

Słuchajcie, bo jadąc dziś 19 zauwazyłem, że przystanek dalej są 4 tabliczki: 10, 19, 20, N4. Na opisywanym przystanku też są cztery. Nie zdążyłem zczaić, z mknącego pana ze #168 (na zmianę z panią ...), jakie. Ale wynika z rachunku matematycznego, że na Sportowej brakuje jakiejś tabliczki...

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 06 grudnia 2011, 22:00

Może światło fotokomórki przechodzi przez szybę (w kontekście: nie odbija się) ;P

Swoją droga mam wrażenie, że na przestrzeni czasu sporo pojawi się wad ukrytych na tymże przedsięwzięciu i jego elementach. Ale to chyba normalne w Polskich warunkach...

Patryk Kucharczyk
Posty: 23
Rejestracja: 10 grudnia 2010, 21:58
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Patryk Kucharczyk » 06 grudnia 2011, 23:35

Lepiej, żeby wszystko wyszło teraz, bo potem jak ktoś nie będzie miał zastrzeżeń do tego, to inwestycja przejdzie i wszelkie reakcje będą po prostu olewane potocznie mówiąc ;) A teraz, można im to zarzucić i przynajmniej będą się bać oddać taką inwestycję bez naprawy błędów ;)

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 06 grudnia 2011, 23:39

Łukasz Najman pisze:
Przemysław Mulczyk pisze:Kierowcy autobusow tam glupieja bo swiatla nie widza pojazdow.

Z tego co zaobserwowałem to "zielone" dla busów zapala się 15-20 sekund po pojawianiu się ów na przystanku.


Co w tym nieprawidłowego? Pewnie fotokomórka jest tak sprytnie ustawiona, że uruchamia sygnalizację dopiero po wymianie pasażerów..


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości