Budowa linii "TnB" - IV kw. 2011r

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 26 listopada 2011, 14:55

Nie powinno być problemu jeśli wszystko zostało poprawnie wykonane.

W niektórych km całkowita grubość warstw (łącznie z prefabrykatami na podłożu G4) wynosi ponad 120 cm!

Na ogół jest jednak nieco ponad 80 cm. Projektant przewidział, zresztą co jest cięższe, autobus czy tramwaj? Wydaje mi się, że to drugie.

To projekt, jednak ktoś odbierał te roboty winszując swoim nazwiskiem.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 26 listopada 2011, 15:51

Tylko, że tramwaj "sunie" cały czas po torowisku (w prefabrykatach) a autobus momentami zjeżdża na brukowane międzytorze lub pobocze - chodzi mi o to czy one wytrzymają takie "najazdy" ? Pamiętasz, że na przejazdach wykonawca zastąpił położoną wcześniej kostkę masą bitumiczną !

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 26 listopada 2011, 16:32

Patrząc na oko, konstrukcja jest w stanie przenieść podobne obciążenie. Co prawda, różni się ona trochę od tej co jest zastosowana na zatokach autobusowych ale tam starano się zmniejszyć głębokość wprowadzając podbudowę z betonu cementowego.

Przeliczyłbym to, ale narzędzie do tego coś mi szwankuje :-/

W projekcie nic nie ma na ten temat (poruszania się autobusów po całej szerokości torowiska). Z drugiej strony jaka jest szerokość najszerszego autobusu? bo coś mi się wydaje, że większa niż tramwaju!

Wymieniono przypuszczam samą warstwę ścieralną, zamieniając kostkę na beton asfaltowy, aby się ona szybko nie wypaczyła.

Nie wiadomo, jakiego producenta kostkę zastosowano.

W najgorszym przypadku, może się tak zdarzyć, że podbudowa będzie ok, a warstwa wierzchnia ulegnie degradacji.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16128
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 26 listopada 2011, 17:32

Konstal 105Na - szerokość 2400, Ikarus 280 - szerokość 2500, to już więcej. A np. Solaris Urbino aż 2550, więc mogły by się nie wyminąć na torowisku

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 26 listopada 2011, 17:40

O właśnie, więc nie mogą się poruszać.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6656
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 26 listopada 2011, 18:04

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:O właśnie, więc nie mogą się poruszać.

Ale autobusy w przeciwieństwie do tramwaju mogą używać kierownicy , więc się wyminą. Tak to widze .

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2911
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 26 listopada 2011, 18:11

Ale autobusy w przeciwieństwie do tramwaju mogą używać kierownicy , więc się wyminą. Tak to widze .

Jeśli mają ku temu warunki, to owszem, autobus zjedzie, a co w przypadku, gdy z naprzeciwka jedzie tramwaj, a obok ściga się równo z autobusem osobówka? Poza tym to trochę niebezpieczne, niech autobus lekko odbije i otrze się o inny pojazd. Teraz to ujdzie, bo mogą jechać środkiem, ale po ruszeniu tramwajów lepiej, żeby poruszały się tylko pasem wyznaczonym dla samochodów. Tak samo widzę problem z zaparkowanymi autami, póki co niech to robią. Byle by się dziadostwa nie nauczyli i gdy ruszy tramwaj, samochody nie tarasowały przejazdu, bo normalnie na lawetę i do noclegowni.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 26 listopada 2011, 18:43

Łukasz Szkurłat pisze:póki co niech to robią
...NIE , bo się nauczą ! I będzie tak jak piszesz. Torowisko to wydzielona enklawa na jezdni tylko dla tramwajów i ew. autobusów !

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6656
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 26 listopada 2011, 20:24

Piotr Radoliński pisze: Torowisko to wydzielona enklawa na jezdni tylko dla tramwajów i ew. autobusów !

I miłośników komunikacji.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 26 listopada 2011, 20:57

Piotr Radoliński pisze:
Łukasz Szkurłat pisze:póki co niech to robią
...NIE , bo się nauczą ! I będzie tak jak piszesz. Torowisko to wydzielona enklawa na jezdni tylko dla tramwajów i ew. autobusów !


Popieram pogląd w 100%.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 26 listopada 2011, 21:29

I ja Was popieram :)

Dziś jechałem 10 do centrum i z naprzeciwka jechała 19, ale niestety nie minęły się na przystanku. Co więcej, miałem wrażenie, że 19 zwolniła, a 10 czym prędzej pośpieszyła na asfaltowy dywanik.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 26 listopada 2011, 21:47

Dokładnie. W sumie są znaki informacyjne, że autobusy mają zjechać ale przydałoby się jeszcze oznakowanie poziome na torowisku, które nakazywałoby zjazd na pas drogowy.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3159
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 27 listopada 2011, 02:49

Janusz Karlikowski pisze:Konstal 105Na - szerokość 2400, Ikarus 280 - szerokość 2500, to już więcej. A np. Solaris Urbino aż 2550, więc mogły by się nie wyminąć na torowisku

Citaro też chyba mają 2550 mm szerokości.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16128
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 listopada 2011, 09:38

Zgadza się

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 listopada 2011, 11:47

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:przydałoby się jeszcze oznakowanie poziome na torowisku, które nakazywałoby zjazd na pas drogowy.
Dokładnie, nie tylko linia ciągła nakazująca zjazd na asfalt, ale też parę metrów wymalowanej wysepki dla pewności.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 27 listopada 2011, 18:10

Mam parę zdjęć, które ustrzeliłem wczorajszego dnia na przystanku Sportowa w kierunku centrum:

Poniżej zdjęcie montowania przystanku - kostka wygląda podobnie w 3 miejscach, gdzie przystanek został zamontowany. Wygląda to nieestetycznie.
Obrazek

Ukończono przejście dla pieszych przez torowisko - ciesze się niezmiernie, że udało się dokonać tego przed zimą. Mam nadzieję, że teraz ludzie nie będą chodzić po wydeptanej ścieżce - a już paru takich widziałem.
Obrazek

No i zmieniono kolor kostki brukowej na zielono/czerwoną - a nie samą czerwoną jak było wcześniej. Ktoś kiedyś na to zwrócił uwagę.
Obrazek

Trochę pożałowano piasku na wymienionych/położonych kostkach. Ale z tego co widać na całym wyremontowanym odcinku, to są miejsca gdzie kostka porusza się - tak luki między kostkami nie są wypełnione. Może budowlańcy czekają na koniec inwestycji?

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 27 listopada 2011, 18:14

Szymon Kryczka pisze:Poniżej zdjęcie montowania przystanku - kostka wygląda podobnie w 3 miejscach, gdzie przystanek został zamontowany. Wygląda to nieestetycznie.


Myślę, że to jeszcze nie ukończone, chłopaki zostawili miejsce pod kostki które należy dociąć. Może po prostu nie mieli sprzętu, byleby nie zapomnieli.

Szymon Kryczka pisze:Trochę pożałowano piasku na wymienionych/położonych kostkach. Ale z tego co widać na całym wyremontowanym odcinku, to są miejsca gdzie kostka porusza się - tak luki między kostkami nie są wypełnione. Może budowlańcy czekają na koniec inwestycji?


Może po prostu będą spoinowali na daw razy, bo za jednych zamachem ręcznie nie jest tak łatwo.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5187
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 27 listopada 2011, 18:17

Szymon Kryczka pisze:No i zmieniono kolor kostki brukowej na zielono/czerwoną - a nie samą czerwoną jak było wcześniej. Ktoś kiedyś na to zwrócił uwagę.

Dobrze, że zmienili, przecież ta "trasa" jest przeznaczona dla ruchu pieszego jak i zarówno rowerowego. :D :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 27 listopada 2011, 18:29

Szymon Kryczka pisze:Ktoś kiedyś na to zwrócił uwagę.
...no chyba ja ! :D

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 28 listopada 2011, 14:02


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3702
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 28 listopada 2011, 14:32

No i git malina.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5187
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 28 listopada 2011, 18:21


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 28 listopada 2011, 19:44

Patryk Hartman pisze:Ciekawy kierunek jazdy linii 10 !
... i zaskakujący ! Szczególnie przyjezdnych (bo my to znamy te wyświetlacze - to chyba nawet NIEPRAWIDŁOWOŚĆ)! :D

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5187
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 28 listopada 2011, 19:47

Piotr Radoliński pisze:Patryk Hartman napisał/a:
Ciekawy kierunek jazdy linii 10 !
... i zaskakujący ! Szczególnie przyjezdnych (bo my to znamy te wyświetlacze - to chyba nawet NIEPRAWIDŁOWOŚĆ)! :D

Nie "chyba", tylko na pewno Piotrze ! :P

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4948
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 28 listopada 2011, 19:53

Mam pytanie i mam nadzieję, że ktoś zna odpowiedź na nie:
- Czy po wybudowaniu TnB są plany utworzenia linii 4 relacji: Kucelin:Szpital - Stadion Raków ??

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 28 listopada 2011, 19:54

Patryk, przecież 10tka jedzie normalnie :)

Popieram Jacka Krawczyka w zdaniu o przystankach, zresztą też gdzieś to już na forum pisałem.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5187
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 28 listopada 2011, 19:55

- Czy po wybudowaniu TnB są plany utworzenia linii 4 relacji: Kucelin:Szpital - Stadion Raków ??

Trzeba ludzi w końcu nauczyć przesiadek - przykład z 3 na 1.
Sam kiedyś pisałeś , z resztą ja również, że pasażerom KM jest potrzebna taryfa przesiadkowa.
Szymon Kryczka pisze:Patryk, przecież 10tka jedzie normalnie :)

To proszę Ciebie bardzo, odczytaj wyświetlacz ! :D :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 28 listopada 2011, 19:56

Sebastian Wróbel pisze:- Czy po wybudowaniu TnB są plany utworzenia linii 4 relacji: Kucelin:Szpital - Stadion Raków
Mistrzu ! A jak tramwaj "przeleci" z Kucelina na "TnB" - widzisz tam ŁĄCZNIK ?? :P
Szymon Kryczka pisze:Patryk, przecież 10tka jedzie normalnie
..normalnie DOKĄD ? :D

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2911
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 28 listopada 2011, 20:14

"...gdzie mieszka bardzo wiele osób, np. na wysokości PSP nr 53"

A się narobiło tych Państwowych Straży Pożarnych... To pewnie przez te pożary ekranów, łąk i bomb w sądzie.

– Krawężniki w miejscach, gdzie ścieżki krzyżują się z jezdniami, zamiast dopuszczalnej wysokości 1 cm, mają po 5, a nawet 7 cm!

Ja bym też bardzo chciał, aby ktoś dokonał oględzin ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Leśnej pod blokami Dźbowskimi. Tam takie uskoki, to nic, nie dość, że są nierówne, to bardzo gwałtowne i również są wysokie na jakieś 5cm, jechać tam rowerem, czy wózkiem z dzieckiem, to szaleństwo! W miejscach, gdzie są studzienki do zaworów wody, czy hydrantów porobiły się dołki, ogólnie cały ciąg jest krzywy i nadaje się do naprawy.

A te wiaty, to rzeczywiście jakiś niewypał...

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4948
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 28 listopada 2011, 20:16

Mistrzu ! A jak tramwaj "przeleci" z Kucelina na "TnB" - widzisz tam ŁĄCZNIK

Estakada ??

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4132
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 28 listopada 2011, 20:22

Sebastian Wróbel pisze:
Mistrzu ! A jak tramwaj "przeleci" z Kucelina na "TnB" - widzisz tam ŁĄCZNIK

Estakada ??
Widzisz jakiś łącznik między którym tramwaj z Jagielońskiej pojedzie prosto w al. Pokoju?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 listopada 2011, 20:23

Sebastian Wróbel pisze:Estakada
A... tory? Widziałeś ich układ?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 28 listopada 2011, 20:23

Sebastian Wróbel pisze:
Mistrzu ! A jak tramwaj "przeleci" z Kucelina na "TnB" - widzisz tam ŁĄCZNIK

Estakada ??
...Sbracie - mogę prosić jaśniej ? Czy widziałeś gdzieś TAM torowiska, które łączące linie "TnB" z Kucelinem ? :shock: No chyba, że jest coś o czym ja jeszcze nie wiem ? :P

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6656
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 28 listopada 2011, 20:28

Piotr Radoliński pisze:No chyba, że jest coś o czym ja jeszcze nie wiem ?

Też miałem napisać że się nie da ,ale jemu chodziło o coś innego że spod Stadionu ułożą nowe tory do Kucelina ,starą trasą linii2 czy coś takiego a nie tymi przy estakadzie , Czy Tak Sbracie?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 28 listopada 2011, 20:32

Tomasz Rorat pisze:Też miałem napisać że się nie da ,ale jemu chodziło o coś innego że spod Stadionu ułożą nowe tory do Kucelina
...chyba nie całkiem o TO chodziło !
Po prostu Sebastianowi chodzi o potężnego "babola projektowego" (cyt. orginalne nazewnictwo wykonaców linii "TnB" - chodzi o błąd projektowy) - czyli brak ŁĄCZNIKA (ok. 50 m torowiska) przy Estakadzie aby połączyć "TnB" z Kucelinem.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6656
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 28 listopada 2011, 20:37

Piotr Radoliński pisze:...chyba nie całkiem o TO chodziło !

Tak to napisał że na dwoje babka wróżyła .

Łukasz Najman
Posty: 2051
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz Najman » 28 listopada 2011, 21:10

Sebastian Wróbel pisze:Czy po wybudowaniu TnB są plany utworzenia linii 4 relacji: Kucelin:Szpital - Stadion Raków ??

Chyba z nawrotką w zajezdni ;)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6656
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 28 listopada 2011, 21:16

Łukasz Najman pisze:Chyba z nawrotką w zajezdni
A może przy Promenadzie , linia 4 turystyczna :D

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 28 listopada 2011, 22:48

Może inaczej. Jaka jest odległość od skraju peronu patrząc od osi toru do początku wiaty? Mógłby mi ktoś podpowiedzieć bo ze zdjęcia ciężko jednoznacznie określić.

I jeszcze jedno. Na temat wiat na TnB na orkana w projekcie jest taki zapis: standard wiat przystankowych zgodny ze wzorcem używanym w Częstochowie

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 listopada 2011, 23:35

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:Na temat wiat na TnB na orkana w projekcie jest taki zapis: standard wiat przystankowych zgodny ze wzorcem używanym w Częstochowie
W sumie wyglądają tak samo, tylko ta głębokość je odróżnia. I moim zdaniem stoją za daleko od jezdni, prze to są takie płytkie.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4948
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 29 listopada 2011, 08:03

Michał Grzegorczyk pisze:A... tory? Widziałeś ich układ?

Widziałem i teraz jest to niemożliwe, ale być może za jakieś kilka lat zbudują ten łącznik przy estakadzie, jeśli jest to możliwe.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 29 listopada 2011, 08:46

Sebastian Wróbel pisze:być może za jakieś kilka lat zbudują ten łącznik przy estakadzie, jeśli jest to możliwe.

Najszybciej 5 lat od zakończenia inwestycji.

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:I jeszcze jedno. Na temat wiat na TnB na orkana w projekcie jest taki zapis: standard wiat przystankowych zgodny ze wzorcem używanym w Częstochowie

To kto robi Nas w bambuko? Inwestor? Projektant? Wykonawca?

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4132
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 29 listopada 2011, 09:08

Sebastian Wróbel pisze:
Michał Grzegorczyk pisze:A... tory? Widziałeś ich układ?

Widziałem i teraz jest to niemożliwe, ale być może za jakieś kilka lat zbudują ten łącznik przy estakadzie, jeśli jest to możliwe.
Chyba przy najbliższym poważnym remoncie tzn za jakieś 10 lat bo nikt nie połozy sobie tam torów od tak.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 29 listopada 2011, 09:36

Bartosz Kowalski pisze:Chyba przy najbliższym poważnym remoncie tzn za jakieś 10 lat bo nikt nie połozy sobie tam torów od tak.
...niestety, wszyscy wykonawcy zwracali na ten błąd uwagę ! Teraz inwestor tłumaczy się "nietykalnością budowy ze wzgledu na dofinansowanie unijne". czyli tzw.: karencja. Moim skromnym zdaniem jest to tzw. włącznie "komplikatorów" ze strony miasta - bo chyba nikomu "korona z głowy by nie spadła" gdyby to zrobiono.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 29 listopada 2011, 10:35

Szymon Kryczka pisze:inż. Wiktor Sołtysiak napisał/a:
I jeszcze jedno. Na temat wiat na TnB na orkana w projekcie jest taki zapis: standard wiat przystankowych zgodny ze wzorcem używanym w Częstochowie

To kto robi Nas w bambuko? Inwestor? Projektant? Wykonawca?


Zmierzcie ile jest od krawędzi peronu a będziemy wiedzieli.

Piotr Radoliński pisze:Moim skromnym zdaniem jest to tzw. włącznie "komplikatorów" ze strony miasta - bo chyba nikomu "korona z głowy by nie spadła" gdyby to zrobiono


Dokładnie. Znając życie nie ma spraw których nie dałoby się załatwić.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16128
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 29 listopada 2011, 11:18

Przy okazji chciałbym zasygnalizować coś niepokojącego. Otóż na przystanku przed rozjazdem gdy wsiada się do skrajnych drzwi 105Na trzeba dać sporego kroka. Mały poslizg zimą to upadek sporo w dół

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 29 listopada 2011, 11:49

Janusz Karlikowski pisze:na przystanku przed rozjazdem gdy wsiada się do skrajnych drzwi 105Na trzeba dać sporego kroka
Zgadza się - TWISTy będą szersze, dlatego też krawędzie kilku starych peronów na Niepodległości odsunięto od toru

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3159
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 29 listopada 2011, 12:00

Dominik Wójcik pisze:Zgadza się - TWISTy będą szersze, dlatego też krawędzie kilku starych peronów na Niepodległości odsunięto od toru

Że szersze, to bym raczej nie powiedział. Po prostu mają nie mieć skosów...

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 29 listopada 2011, 12:06

Krzysiek Ociepa pisze:Że szersze, to bym raczej nie powiedział. Po prostu mają nie mieć skosów...


Lekkie skosy muszą mieć, inaczej nie wpisałyby się w skrajnie na łuku.

Popatrz jak to elegancko rozwiązali w przypadku Tramino.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 listopada 2011, 12:09

Janusz Karlikowski pisze:gdy wsiada się do skrajnych drzwi 105Na trzeba dać sporego kroka. Mały poslizg zimą to upadek sporo w dół

Ciesz się, że ci nie obniżyli peronów do poziomu gruntu jak na pl. Grunwaldzkim u mnie. Tłumaczyli, że ktoś mógłby wpaść w taką szczęlinę, bo są tam dwa tory przesunięte w osi o 10cm.


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości