Budowa linii "TnB" - IV kw. 2011r

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 13 listopada 2011, 19:36

Wolę szary

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 13 listopada 2011, 21:06

Piotr Radoliński pisze:
Wojciech Liberda pisze:Wy tu gadu gadu, a od 10.11.2011 firma Drog-bud
...bez obawy - sytuacja jest pod kontrola - na razie jest tam dokonywana tylko niwelacja terenu. Żadne większe roboty nie są przygotowywane ze względu na brak kasy. :-D

Dziwne bo w tym korycie nasypali już kamienia, a z boku nawieźli już "piasek gliniasty" :P:P:P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 13 listopada 2011, 21:13

Wojciech Liberda pisze:Dziwne bo w tym korycie nasypali już kamienia, a z boku nawieźli już "piasek gliniasty"
...to może zdecydowali się część robót wykonać "na kredyt" ? :) W tym tempie to może błeszyńskim tramwajem pojedziemy na...EURO 2012 ? :D

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 13 listopada 2011, 23:09

Piotr Radoliński pisze:
Wojciech Liberda pisze:Dziwne bo w tym korycie nasypali już kamienia, a z boku nawieźli już "piasek gliniasty"
...to może zdecydowali się część robót wykonać "na kredyt" ? :) W tym tempie to może błeszyńskim tramwajem pojedziemy na...EURO 2012 ? :D


Z tego co wiem, pętlę ma wykonać prywatna firma. Logiczne jest więc, że jak zaczną teraz to na wiosnę mogliby skończyć. Na przyszłej pętli jest maszyna tzw. frezarka z Drog-Budu, która to wykonuje dość hałaśliwe mieszanie suchego cementu z podłożem łącznie z ubiciem :P:P:P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 14 listopada 2011, 07:23

Piotr Radoliński pisze:może zdecydowali się część robót wykonać "na kredyt" ?
Pierwotnie wykonawca zakładał, że wszystko wykona szybciej "na kredyt", a należność pobierze w miarę spływania kolejnych transz z Urzędu Marszałkowskiego.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 14 listopada 2011, 16:48

Niebawem ukruci się proceder przebiegania w innych miejscach niż pasy przy węźle Estakada... żółty płotek jest stawiany - faktycznie wyrazisty kolor :) A Ciemna zieleń może być kolorem takich płotków?

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 14 listopada 2011, 16:58

Szymon Kryczka pisze:A Ciemna zieleń może być kolorem takich płotków?


Nie. Chyba, że inwestor i zarządca terenu wyrażą zgodę.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 14 listopada 2011, 17:03

Wojciech Liberda pisze:frezarka z Drog-Budu
Zapewne chodzi Ci o recykler WIRTGEN WR 2000 ! :P
Obrazek

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 14 listopada 2011, 17:38

No tak, ale przecież ma też fukcję frezarki, więc Wojtek dobrze pisze. W sumie ta maszyna to bardziej do rozściełania składowych konstrukcji drogi (np. wykonywanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem).

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 14 listopada 2011, 17:51

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:No tak, ale przecież ma też fukcję frezarki,
...na pewno ? :) Bo z moich informacji nic mi nie wiadomo - a szczegóły na stronie producenta Recykler WIRTGEN WR 2000 też nie wymieniają opcji frezowania ! :)
Strona producenta

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 14 listopada 2011, 19:26

Piotr Radoliński pisze:
inż. Wiktor Sołtysiak pisze:No tak, ale przecież ma też fukcję frezarki,
...na pewno ? :) Bo z moich informacji nic mi nie wiadomo - a szczegóły na stronie producenta Recykler WIRTGEN WR 2000 też nie wymieniają opcji frezowania ! :)
Strona producenta


Rzeczywiście, pomyliłem z modelem 2200. Zwracam honor, ale druga część mojej wypowiedzi się zgadza (pisałem z pamięci).

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 14 listopada 2011, 20:05

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:ale druga część mojej wypowiedzi się zgadza (pisałem z pamięci
...w 100% Wiktorze ! Dokładnie do tego służy - nikt by tego lepiej nie ujął :)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 14 listopada 2011, 21:13

Piotr Radoliński pisze:
inż. Wiktor Sołtysiak pisze:No tak, ale przecież ma też fukcję frezarki,
...na pewno ? :) Bo z moich informacji nic mi nie wiadomo - a szczegóły na stronie producenta Recykler WIRTGEN WR 2000 też nie wymieniają opcji frezowania ! :)
Strona producenta


Ja się pytałem tego co jeździł... może nie wie którym modelem jeździ a może mają dwa :P:P

A swoją drogą na przyszłej pętli Raków, dzisiaj panowie z prywatnej firmy zaczynali układać jakieś kabelki :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 14 listopada 2011, 21:25

Wojciech Liberda pisze:a może mają dwa
...tego nie brałem pod uwagę ! :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 17 listopada 2011, 16:15

[center]Na stronie "TnB" jest już kolejny Raport z budowy "TnB" - cz. 71
"Wstępniak" - na stronie CKMKM
[/center] :P

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 17 listopada 2011, 16:24

To już 71-wszy? Ja pierdziu, obowiązkowo przeczytam ;)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz Najman » 17 listopada 2011, 18:43

A ja nie mogę się dostać na stronę TnB i TnP :/

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 17 listopada 2011, 22:40

https://picasaweb.google.com/1066727805 ... 3031740386

Rozumiem, że krzywo ustawione szkło?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 listopada 2011, 22:49

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:Rozumiem, że krzywo ustawione szkło?
A środkowe światło nie powinno być w formie (- -) ?

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 17 listopada 2011, 22:55

Michał Grzegorczyk pisze:
inż. Wiktor Sołtysiak pisze:Rozumiem, że krzywo ustawione szkło?
A środkowe światło nie powinno być w formie (- -) ?


No nie, bo to o czym mówisz tyczy się autobusów.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 listopada 2011, 11:19

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:Rozumiem, że krzywo ustawione szkło?
Michał Grzegorczyk pisze:A środkowe światło nie powinno być w formie (- -) ?
inż. Wiktor Sołtysiak pisze:No nie, bo to o czym mówisz tyczy się autobusów.
...a czy to nie ma jakiegoś związku ze zwrotnicą ? Bo normalnie powinien być taki sygnalizator !

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 listopada 2011, 11:38

Piotr Radoliński pisze:...a czy to nie ma jakiegoś związku ze zwrotnicą ?
Od tej strony w sumie zwrotnica nikogo nie powinna obchodzić. A jaki jest sygnalizator od drugiej strony? Zresztą do zwrotnicy są takie znaki:
Załączniki
IMG_6755.jpg

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 18 listopada 2011, 13:40

Piotr Radoliński pisze:
inż. Wiktor Sołtysiak pisze:Rozumiem, że krzywo ustawione szkło?
Michał Grzegorczyk pisze:A środkowe światło nie powinno być w formie (- -) ?
inż. Wiktor Sołtysiak pisze:No nie, bo to o czym mówisz tyczy się autobusów.
...a czy to nie ma jakiegoś związku ze zwrotnicą ? Bo normalnie powinien być taki sygnalizator !


Ten który pokazałeś to raczej nie.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 18 listopada 2011, 13:58

Piotr Radoliński pisze:...a czy to nie ma jakiegoś związku ze zwrotnicą ? Bo normalnie powinien być taki sygnalizator !
Też jestem tego zdania.
Michał Grzegorczyk pisze:Zresztą do zwrotnicy są takie znaki:
Ale to zupełnie inny system, w Częstochowie wymagałby wymiany wszystkich sygnalizatorów.
inż. Wiktor Sołtysiak pisze:Ten który pokazałeś to raczej nie.
Tak Wiktor. W Krakowie takie mają, ale to na wszystkich krzyżówkach, nie tylko rozjazdach.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 18 listopada 2011, 14:02

Dominik Wójcik pisze:inż. Wiktor Sołtysiak napisał/a:
Ten który pokazałeś to raczej nie.
Tak Wiktor. W Krakowie takie mają, ale to na wszystkich krzyżówkach, nie tylko rozjazdach.


To jaki Twoim zdaniem ma to związek ze zwrotnicą której nie ma?

Przecież widać jak byk, że jest to dla przejścia dla pieszych.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 listopada 2011, 14:07

Rozmawiałem przed chwilą z przedstawicielem MZDiT (Wydział Inżynierii Ruchu Drogowego i Strefy Parkowania) - wg niego jest to "błąd w sztuce" podczas montażu - czyli przekrzywienie szkła w komorze sygnalizatora. Chociaż mnie zastanawia dlaczego dla tramwaju zastosowano sygnalizator trójkomorowy ? :P

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 18 listopada 2011, 19:39

Piotr Radoliński pisze:Rozmawiałem przed chwilą z przedstawicielem MZDiT (Wydział Inżynierii Ruchu Drogowego i Strefy Parkowania) - wg niego jest to "błąd w sztuce" podczas montażu - czyli przekrzywienie szkła w komorze sygnalizatora. Chociaż mnie zastanawia dlaczego dla tramwaju zastosowano sygnalizator trójkomorowy ? :P


bo projektant chciał zaprojektować brakujący łącznik Błeszna z al. Pokoju tylko, że pan A. się nie zgodził, było spotkanie w UM z tego powodu... Dominik chyba wtedy był...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 listopada 2011, 20:28

Wojciech Liberda pisze:bo projektant chciał zaprojektować brakujący łącznik
...ja na przykład pierwszy raz o tym słyszę, a na bucowie bardzo często mówiono o tym mankamencie, ale nikt nie wspominał, że była taka próba ze strony projektanta !
Poza tym właśnie doczytałem, że są też stosowane trójkomorowe sygnalizatory z "podwójnym" światłem STOP (są to sygnalizatory nowszej generacji z wykorzystaniem diod LED) ? Czyli w "naszym przypadku" błąd tkwi w ustawieniu szkła w komorze sygnalizatora ! :>

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 18 listopada 2011, 22:32

Piotr Radoliński pisze:trójkomorowe sygnalizatory z "podwójnym" światłem STOP
I jak to się je?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 listopada 2011, 22:41

Chyba w sensie wizualnego wzmocnienia sygnału i zabezpieczenia na wypadek przepalenia się światła.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 19 listopada 2011, 10:52

Dominik Wójcik pisze:I jak to się je?
...tak to działa w rzeczywistości ! (kliknij na miniaturę)
Obrazek

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 19 listopada 2011, 11:02

Dziękuję :)
...że też Ci się chciało...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 19 listopada 2011, 11:26

Dominik Wójcik pisze:Dziękuję
...że też Ci się chciało...
....cała przyjemność po mojej stronie ! :D

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 19 listopada 2011, 18:01

A czy ktoś z zainteresowanych przyglądała się sygnalizatorom...? Ciekawi nie czy są to żarówkowe czy diodowe sygnalizatory...?

W przypadku diód świetlnych nie byłoby w ogóle możliwości "przepalenia";
Michał Grzegorczyk pisze:Chyba w sensie wizualnego wzmocnienia sygnału i zabezpieczenia na wypadek przepalenia się światła.

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Konrad Machura » 19 listopada 2011, 18:53

W przypadku diód świetlnych nie byłoby w ogóle możliwości "przepalenia"

A to diody są "nieśmiertelne"?

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7126
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 19 listopada 2011, 18:56

A to diody są "nieśmiertelne"?

Dzisiaj mi się przepaliła po trzech miesiącach.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 19 listopada 2011, 19:09

Piotr Radoliński pisze:Poza tym właśnie doczytałem, że są też stosowane trójkomorowe sygnalizatory z "podwójnym" światłem STOP (są to sygnalizatory nowszej generacji z wykorzystaniem diod LED) ? Czyli w "naszym przypadku" błąd tkwi w ustawieniu szkła w komorze sygnalizatora !
Beniamin Wójcik pisze:A czy ktoś z zainteresowanych przyglądała się sygnalizatorom...? Ciekawi nie czy są to żarówkowe czy diodowe sygnalizatory...?
...oj Beniaminie - nie czytasz dokładnie forum ! ;)
Beniamin Wójcik pisze:W przypadku diód świetlnych nie byłoby w ogóle możliwości "przepalenia";
Konrad Machura pisze:A to diody są "nieśmiertelne"?
...niestety ja nie wierzę w ich "nieśmiertelność". Wystarczy spojrzeć na wysepki na drogach krajowych, gdzie często wykorzystywane są diody LED, sygnalizatory świetlne, czy chocby montowane przez wielu kierowców "diodowe światła do jazdy dziennej". Często zdarzają się zjawiska przepaleń. jest to jednak mniej szkodliwe bo spala się np. jedna dioda...reszta działa. W przypadku żarówki jest to niestety awaria, która powoduje jej wymianę.

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Konrad Machura » 19 listopada 2011, 19:42

Piotr Radoliński pisze:...niestety ja nie wierzę w ich "nieśmiertelność". Wystarczy spojrzeć na wysepki na drogach krajowych, gdzie często wykorzystywane są diody LED, sygnalizatory świetlne, czy chocby montowane przez wielu kierowców "diodowe światła do jazdy dziennej". Często zdarzają się zjawiska przepaleń. jest to jednak mniej szkodliwe bo spala się np. jedna dioda...reszta działa. W przypadku żarówki jest to niestety awaria, która powoduje jej wymianę.


Czasem widać tą jedną czy dwie spalone diody i wygląda to nieestetycznie, nawet jeśli przyjadą i wymienią te dwie to za moment spalą sie kolejne bo mają podobną żywotność.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 19 listopada 2011, 20:23

Konrad Machura pisze:A to diody są "nieśmiertelne"?
15000h ciągłego świecenia, co się skraca przy pracy przerywanej

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 19 listopada 2011, 20:30

Dominik Wójcik pisze:15000h ciągłego świecenia
...teoretycznie ! Przetestowałem wiele diod LED w samochodzie i BARDZO się zawiodłem.

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Konrad Machura » 19 listopada 2011, 20:41

No więc właśnie, diody są rzeczywiście dobrze widocznie, ale mają i swoje minusy.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 19 listopada 2011, 20:41

Czytam z pudełka. W domu LEDuję oświetlenie. Niestety wybieram tańsze źródła, więc mam wrażenie, że gdy wchodzę do łazienki, to nic nie widzę.

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Konrad Machura » 19 listopada 2011, 20:52

To cóż masz za ledy, z reguły bardzo dobrze świecą.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 20 listopada 2011, 15:21

Świecą dobrze. Ale za nowości świeciły chyba jaśniej. Z resztą po iluś tam latach LED świeci o połowę ciemniej. A mam takie po 20zł :)

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 747
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafal Kosakowski » 21 listopada 2011, 08:57

A mnie się podoba zastosowanie diod typu LED w sygnalizatorach na nowej linii tramwajowej. Dobrze je widać z daleka. Ich światło jest jaśniejsze niż w standardowych sygnalizatorach.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 21 listopada 2011, 16:37

A mnie cieszy, że wczoraj widziałem kostkę brukową, krawężniki itd przygotowane do budowy przejścia dla pieszych przez torowisko przy skrzyżowaniu ul. Jesiennej z Al. 11 Listopada :)

Po drugie diody w tak małej ilości nie dają może dużych oszczędności za rachunek, ale pomyślcie gdyby tak miasto zainwestowało w ozdoby świąteczne diodowe, a nie tradycyjne... to już są jakieś oszczędności. I gdyby każy sygnalizator był diodowy w mieście, to też jest niemała suma.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 21 listopada 2011, 17:31

Szymon Kryczka pisze:A mnie cieszy, że wczoraj widziałem kostkę brukową, krawężniki itd przygotowane do budowy przejścia dla pieszych przez torowisko przy skrzyżowaniu ul. Jesiennej z Al. 11 Listopada
....potwierdzam. Dziś ekipa brukarska pracowała na ul. Jesiennej przy kończeniu wjazdu (kładziono kostkę na międzytorzu i na zjazdach - pomiędzy szynami TOR-KRAK położył wcześniej specjalne płyty betonowe). Zapewne po skończeniu pracy w tym miejscu ekipa przeniesie się na skrzyżowanie ul. Jesiennej i al. 11 Listopada.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 24 listopada 2011, 15:17

[center]Na stronie "TnB" już niedługo kolejny Raport z budowy "TnB" - cz. 72
"Wstępniak" - na stronie CKMKM
[/center] :P

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 24 listopada 2011, 18:08


Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5400
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 24 listopada 2011, 18:11

Nareszcie, jest tabliczka "BUS" w kierunku 11 Listopada, w kier. Jagiellońskiej jej brak. ;) - https://picasaweb.google.com/1066727805 ... 2846677410 https://picasaweb.google.com/1066727805 ... 5181702610

Co tak daleko ta wiata... - https://picasaweb.google.com/1066727805 ... 1100060434

Na całej trasie musi zostać pamiątka :-D https://picasaweb.google.com/1066727805 ... 3630199122
Szymon Kryczka pisze:https://picasaweb.google.com/106672780555122198145/BudowaTnB72#5678563321360117330 to mi się podoba :)

Doczekaliśmy :D


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość