Budowa linii "TnB" - IV kw. 2011r

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 października 2011, 11:51


Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 17 października 2011, 11:54

Można powiedzieć, że te światła pracują jakby w fazie roboczej, bo nie działają czujniki ani przyciski, a mnie się oberwało paskiem za to że zwróciłem na to uwagę. Chodzi się tam paskudnie

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 października 2011, 12:24

Za to sygnalizacja dźwiękowa to jak się okazuje niedoróbka. Projekt nie przewidywał. Wpadka jak nic.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 17 października 2011, 13:55

Za to przy Boh. Katynia jest tylko żółte pulsacyjne i bardzo dobrze, bo ruch tam znikomy, a sygnalizacja powodowała tam korki niepotrzebne.
Natomiast mnie w tej sygnalizacji przy PZU dziwi czemu nie można było uruchomić przycisków i są w tej chwili tylko atrapą. Np. koło Tesco na Pułaskiego działa to dość dobrze jeśli chodzi o ruch pieszych. Tu tak jak wpsominałem: skrzyżowanie pokonuje się na wiele etapów. Nie dość tego tramwaj jadący na Kucelin często traci sporo czasu, bo stoi przy PZU, później rusza i dojeżdża pod Estakadę gdzie trafia na koniec zielonego. Trochę to nieprzemyślane.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21444
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 17 października 2011, 14:09

Janusz Karlikowski pisze:Za to przy Boh. Katynia jest tylko żółte pulsacyjne i bardzo dobrze, bo ruch tam znikomy
..na dzień dzisiejszy przyczyną "żółtego mrugającego" jest uszkodzenie jednego z sygnalizatorów (przez samochód) na skrzyżowaniu. Dziś właśnie ok. 13:15 ustawiano nowy słupek z sygnalizatorem ! :)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz Najman » 17 października 2011, 19:05

Janusz Karlikowski pisze:Za to przy Boh. Katynia jest tylko żółte pulsacyjne i bardzo dobrze, bo ruch tam znikomy

Oj nie powiedziałbym tego w godzinach szczytu. Szczególnie teraz gdy remontowana jest DK1. Szybciej jest wysiąść z autobusu na Cmentarz Raków i przejść się piechotą na Błeszno niż stać w korku.
Janusz Karlikowski pisze:Nie dość tego tramwaj jadący na Kucelin często traci sporo czasu, bo stoi przy PZU, później rusza i dojeżdża pod Estakadę gdzie trafia na koniec zielonego.

Dzisiaj zaobserwowałem jak motorniczy nie zastosował się do sygnalizacji przy pierwszym przejściu dla pieszych (patrząc od strony Kucelina) i przejechał na "czerwonym"

A poza tym to na Rakowskiej od soboty leży ok. 400 podkładów

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21444
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 17 października 2011, 19:40

Łukasz Najman pisze:A poza tym to na Rakowskiej od soboty leży ok. 400 podkładów
...i szyny tramwajowe !

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz Najman » 17 października 2011, 20:19

Nie zaprzeczę, ale nie w takiej ilości ;P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21444
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 17 października 2011, 20:57

Łukasz Najman pisze:A poza tym to na Rakowskiej od soboty leży ok. 400 podkładów
Michał Grzegorczyk pisze: :D :D
...plotka głosi, że czekają na zalanie wodą "tunelu" pod wiaduktem a potem na mróz i na lodzie położy się podkłady ! :)

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 18 października 2011, 00:33

Piotr Radoliński pisze:Łukasz Najman napisał/a:
A poza tym to na Rakowskiej od soboty leży ok. 400 podkładów


Liczyłeś podkłady...? ;)

Piotr Radoliński pisze:...plotka głosi, że czekają na zalanie wodą "tunelu" pod wiaduktem a potem na mróz i na lodzie położy się podkłady ! :)


A na wiosnę stopnieje i będzie tramwaj wodny:)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Łukasz Najman » 18 października 2011, 18:38

Beniamin Wójcik pisze: Liczyłeś podkłady...? ;)

Tak na oko stwierdziłem ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21444
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 października 2011, 21:44

W tym miejscu podbijanie torowiska zakończono prawie dwa tygodnie temu - a wykonawca jeszcze nie przystąpił do budowy prześcia dla pieszych przez torowisko !! To chyba trochę nie fair ?
P.S. Zastanawiam się po jednej stronie torów jest droga pieszo-rowerowa (kostka czerwono-zielona) a po drugiej stronie tylko piesza (kostka czerwona) ! Czy tak powinno być ?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 października 2011, 21:55

Piotr Radoliński pisze:Zastanawiam się po jednej stronie torów jest droga pieszo-rowerowa (kostka czerwono-zielona) a po drugiej stronie tylko piesza (kostka czerwona) ! Czy tak powinno być ?
Hmmm, może musisz na przejściu skręcić i wjechać kołem w rowek szyny? :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21444
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 października 2011, 22:03

Michał Grzegorczyk pisze:wjechać kołem w rowek szyny?
...to tak trochę wzorem Warszawy, gdzie drogi rowerowe poprowadzono w niektórych miejscach torowiskiem tramwajowym ! :D

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 18 października 2011, 22:10

Piotr Radoliński pisze:
Michał Grzegorczyk pisze:wjechać kołem w rowek szyny?
...to tak trochę wzorem Warszawy, gdzie drogi rowerowe poprowadzono w niektórych miejscach torowiskiem tramwajowym ! :D


Mnie zastanawia fakt czemu na Orkana projektant zastosował po dwie linie miedziawy na jednym torze...?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21444
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 18 października 2011, 22:22

Wojciech Liberda pisze:Mnie zastanawia fakt czemu na Orkana projektant zastosował po dwie linie miedziawy na jednym torze...?
...mnie tłumaczyli to specjaliści - krótko - łatwiejszy przepływ prądu, poza tym mniejsze iskrzenie odbieraka prądu (pantografu) i równomierne zużycie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 października 2011, 22:42

Piotr Radoliński pisze:...to tak trochę wzorem Warszawy, gdzie drogi rowerowe poprowadzono w niektórych miejscach torowiskiem tramwajowym !
A tu wbrew trendom światowym na pasie rowerowym asfalt zamiast kostki i starej szyny :D
Wojciech Liberda pisze:Mnie zastanawia fakt czemu na Orkana projektant zastosował
Ja do dziś nie rozumiem wielu rzeczy w projekcie. Np dlaczego wybrukowane jest torowisko na Orkana zamiast na Jagiellońskiej. Albo dlaczego na 11 Listopada i Jesiennej też nie jest po środku tylko z boku. Albo osobne słupy trakcji i latarni. Sporo tego będzie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21444
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 19 października 2011, 07:44

Michał Grzegorczyk pisze:Ja do dziś nie rozumiem wielu rzeczy w projekcie.
...zapewniam Cię, że wykonawcy też ! :D

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 19 października 2011, 10:12

Trochę nie związany z wątkiem ale szkoda zakładać nowy temat.

Jutro o godzinie 17:00 w Szkole Podstawowej nr 53 przy ulicy Orkana odbędzie się zebranie wyborcze do Rady Dzielnicy Wrzosowiak. Wszystkich chętnych do czynnego i biernego głosowania zapraszam. Szczegóły : http://www.czestochowa.pl/rada_miasta/r ... d-dzielnic

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 19 października 2011, 10:40

Michał Grzegorczyk pisze:Ja do dziś nie rozumiem wielu rzeczy w projekcie. Np dlaczego wybrukowane jest torowisko na Orkana zamiast na Jagiellońskiej. Albo dlaczego na 11 Listopada i Jesiennej też nie jest po środku tylko z boku. Albo osobne słupy trakcji i latarni. Sporo tego będzie.

Na Jagiellońskiej powinno być torowisko zielone a nie tłuczniowe czy brukowane - poprawiłoby to znacząco estetykę.
Na 11 Listopada i Jesiennej nie widzę sesnu budowy torowiska na środku, skoro wschodni skraj 11 Listopada jest pusty (ogródki działkowe) - brak wyjazdów tzw. bramowych, za to po zachodniej coś tam jest i auta manewrując musiałyby przejeżdżać przez tory. Czego uniknięto. Podobnie na Jesiennej, która w zasadzie po stronie południowej nie ma zabudowy (nie licząc Hibernatusa)

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 19 października 2011, 10:43

Co do podwójnego przewodu na Orkana - uzasadnienie mnie nie przekonuje, nawet na nowoczesnych sieciach na odcinkach tego typu daje się pojedynczy przewód.

A z nowości - od piatku do niedzieli będą znów pracować przy rozjazdach koło Estakady. przypomnę, że nie podbito tam wszystkiego, zwłaszcza odgałęzienia na Błeszno (pomiędzy zwrotnicami i torowiskiem w płytach)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21444
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 19 października 2011, 12:26

TOR-KRAK zwinął się z budowy - zostały chyba tylko dwie osoby do drobnych prac "kosmetycznych". W sprawie "domku bez namiociku" cisza - spokój. Podobnie ze słupem energetycznym - wszystko "zamarło". Szkoda, bo TOR-KRAK planował skorzystać z podbijarki (BAHN TECHNIK Wrocław), kiedy ta przyjedzie podbijać torowisko wykonywane w ul. Jagiellońskiej przez KROMISS-BIS. Mam dziwne wrażenie, że dla niektórych budowa "TnB" to jakieś "zło konieczne" ! Zero zainteresowania.

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 746
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafal Kosakowski » 19 października 2011, 13:26

,, Rozsypujący się przystanek" koło Sezamu z kierunku północy. Tak buduje Drog-Bud. To on buduje nowe przystanki tramwajowe na TNB.
Załączniki
Zdjęcie0388.jpg
Zdjęcie0389.jpg

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 746
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafal Kosakowski » 19 października 2011, 13:28

A tak wygląda częściowo zasypane torowisko tramwajowe na Jagiellońskiej w okolicy Sezamu.
Załączniki
Zdjęcie0391.jpg
Zdjęcie0392.jpg

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 746
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafal Kosakowski » 19 października 2011, 13:31

Tomasz Haładyj pisze:A z nowości - od piatku do niedzieli będą znów pracować przy rozjazdach koło Estakady. przypomnę, że nie podbito tam wszystkiego, zwłaszcza odgałęzienia na Błeszno (pomiędzy zwrotnicami i torowiskiem w płytach)
To znaczy, że będą podbijać torowisko od Estakady do stacji Shella na Jagielońskiej? Dalej już nie podbiją, bo dalej to dopiero układają szyny.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 19 października 2011, 13:38

Tomasz Haładyj pisze:Na Jagiellońskiej powinno być torowisko zielone a nie tłuczniowe czy brukowane - poprawiłoby to znacząco estetykę.

To dotyczy całego naszego torowiska w mieście. Będąc w Poznaniu nie mogłem się nacieszyć widokiem kamienic, zielonych torowisk i sunących po nim bimbajek.

Najbardziej mnie interesuje w tej chwili przejście dla pieszych przez torowisko na skrzyżowaniu Al.11 Listopada/Jesienna i miejsca, gdzie nowe chodniki nie są połączone ze starym. Z resztą prac spokojnie się wyrobią w terminie - pewnie już się nie będą tak śpieszyć - wszak najważniejszy odcinek jest ukończony (ul. Jagiellońska).

P.S. Szkoda, że zapanował zastój.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21444
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 19 października 2011, 14:56

Rafał Kosakowski pisze:To znaczy, że będą podbijać torowisko od Estakady do stacji Shella na Jagielońskiej?
...ten odcinek jeszcze musi poczekać ! Chodzi o łuk w al. Niepodległości -> Kucelin i niewielki odcinek nowego torowiska od zwrotnic w al. Niepodległości -> do prefabrykatów betonowych.

Awatar użytkownika
monter
Posty: 69
Rejestracja: 11 października 2010, 18:20
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: monter » 19 października 2011, 16:51

[quote="Tomasz Haładyj"]Co do podwójnego przewodu na Orkana - uzasadnienie mnie nie przekonuje, nawet na nowoczesnych sieciach na odcinkach tego typu daje się pojedynczy przewód.


Owszem linie posiadają jeden przewód jezdny ale jest jeszcze lina (sieć łańcuchowa) przez którą także płynie prąd. Na Orkana jest sieć płaska więc niema liny i dla tego zostały zastosowane dwa przewody. Nowoczesne tramwaje takie jak PESA dla Częstochowy podczas jazdy potrafią pobierać prąd rzędu 1200A (stare ok 600-700). Dodatkowo ul. Orkana ma duże nachylenie i tramwaj cały czas jedzie pod prądem. A po trzecie zobaczcie jakie długie są sekcje zasilania - początek przy Sezamie a koniec na Jesiennej - więc będą duże spadki napięcia dlatego zwiększa się przekroje sieci. Co do pojedynczych przewodów w trakcjach za granicą (większość trakcji tramwajowych w Europie jest wybudowana jako sieć płaska) to jest to oczywiście dużo bardziej estetyczne i delikatne - nie rzuca się tak w oczy. Mnie osobiście sieć płaska bardziej się podoba. U nas w Polsce buduje się w miastach dla tramwajów trakcje prawie kolejową. Taka trakcja (łańcuchowa) jest bardziej trwała i przy jej poprawnym wykonaniu w zasadzie bezobsługowa. Sieć płaska musi mieć słupy ustawione częściej, krótsze sekcje (odcinki pomiędzy izolatorami sekcyjnymi) i więcej punktów zasilających - a co za tym idzie więcej kabli, sekcji w rozdzielni prądu stałego aż do większej ilości podstacji.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21444
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 19 października 2011, 16:55

monter, w imieniu wszystkich dzięki za wytłumaczenie ! Potwierdza sie to co i mnie tłumaczono (sieć będzie pracować pod większym obciążeniem). :)

Awatar użytkownika
monter
Posty: 69
Rejestracja: 11 października 2010, 18:20
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: monter » 19 października 2011, 20:40

Przykład sieci płaskiej. Prawie "niewidocznej" dla przechodnia. Czyż takie rozwiązanie nie jest fajniejsze?
Załączniki
tramwaj-murcja.jpg

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21444
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 19 października 2011, 20:45

monter pisze:Przykład sieci płaskiej. Prawie "niewidocznej" dla przechodnia. Czyż takie rozwiązanie nie jest fajniejsze?
...na pewno ! No ale jak było napisane już nie raz, ten projekt nie jest najwyższych lotów ! :P Ma wiele "dziwnych" rozwiazań !
Zdjęcie wydaje mi się przedstawiać "coś" hiszpańskiego ! ;)

Awatar użytkownika
monter
Posty: 69
Rejestracja: 11 października 2010, 18:20
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: monter » 19 października 2011, 20:52

Dokładnie. Tegoroczna inwestycja w Murcji.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21444
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 19 października 2011, 21:01

monter pisze:Dokładnie. Tegoroczna inwestycja w Murcji.
Ciekawy jestem czy to tam szkoli sie jeden ze znajomych mi "torkrakusów" ? W trakcie budowy opuścił Częstochowę i wyjechał do Hiszpanii. On chyba jednak trafił na budowę szybkiej kolei ! :)

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 746
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafal Kosakowski » 21 października 2011, 08:05

Piotr Radoliński pisze:Chodzi o łuk w al. Niepodległości -> Kucelin i niewielki odcinek nowego torowiska od zwrotnic w al. Niepodległości -> do prefabrykatów betonowych.
A czy też zostanie wykonane przejście dla rowerów i pieszych przez torowisko w okolicy przystanków tramwajowych ESTAKADA?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21444
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 21 października 2011, 08:16

Rafał Kosakowski pisze:A czy też zostanie wykonane przejście dla rowerów i pieszych przez torowisko w okolicy przystanków tramwajowych ESTAKADA?
TUTAJ możesz się zapoznać z całym projektem budowy !

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 21 października 2011, 08:41

Piotr, myślę, że w pytaniu chodziło raczej czy TERAZ wykonają to przejście dla rowerów i pieszych ;) .

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 746
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafal Kosakowski » 21 października 2011, 10:58

Michał Grzegorczyk pisze:Piotr, myślę, że w pytaniu chodziło raczej czy TERAZ wykonają to przejście dla rowerów i pieszych
Chodzi mi oto czy teraz wykonają to przejście? Mogli by je teraz zrobić, bo nie jeżdżą tędy tramwaje. Jak teraz go nie zrobią to kiedy? Znowu trzeba będzie wstrzymać ruch tramwajów, by panowie wybudowali to przejście. Dzisiaj rano drewniana kładka koło sezamu (przeprowadzona nad torowiskiem) była oblodzona i wywracali się na niej ludzie. Wczoraj wieczorem padał deszcz, a w nocy był przymrozek, wszystko zamarzło i ,,szklanka" gotowa. Ciekaw jestem kto zajmie się jej utrzymaniem w zimie (jeśli jeszcze będzie stać)? Czy czeka nas powtórka z ulicy Orkana? Tam w zimie chyba nikt tych kładek to nie odśnieżał i sypał piaskiem lub solą.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21444
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 21 października 2011, 13:00

Rafał Kosakowski pisze:Chodzi mi oto czy teraz wykonają to przejście? Mogli by je teraz zrobić, bo nie jeżdżą tędy tramwaje.
....chodzi Ci o to zaznaczone na mapie niebieskimi strzałkami ! Sam się zastanawiam dlaczego wykonawca tak "porzucił" ten teren. Kładkę - o ile się nie mylę - zawdzięczamy KROMISS-BIS'owi. Podobna sytuacja jest przy skrzyzowaniu al. 11 Listopada i ul. Jesiennej, gdzie dziś na rozdeptanym klombie pracownicy firmy KLON sadzili jakieś krzaki (może kwiatki ?). A przejścia nadal nie ma.

Awatar użytkownika
KOUCZAN
Posty: 47
Rejestracja: 24 października 2010, 09:40
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: KOUCZAN » 21 października 2011, 14:03

Rafał Kosakowski pisze:Chodzi mi oto czy teraz wykonają to przejście? Mogli by je teraz zrobić, bo nie jeżdżą tędy tramwaje. Jak teraz go nie zrobią to kiedy?

Będzie na weekendzie :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21444
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 21 października 2011, 14:50

KOUCZAN pisze:Będzie na weekendzie
...i poleciało ładnym rymem "częstochowskim" ! :D
Rafał Kosakowski pisze:Chodzi mi oto czy teraz wykonają to przejście?
...widzisz Rafale - ruszyłeś temat i przejście masz ! :)

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 21 października 2011, 15:50

KOUCZAN, a co z przejściem dla pieszych przez torowisko przy skrzyżowaniu ul. Jesiennej z Al. 11 Listopada?

Awatar użytkownika
KOUCZAN
Posty: 47
Rejestracja: 24 października 2010, 09:40
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: KOUCZAN » 21 października 2011, 16:30

Szymon Kryczka pisze:KOUCZAN, a co z przejściem dla pieszych przez torowisko przy skrzyżowaniu ul. Jesiennej z Al. 11 Listopada?

Niestety, ale akurat o tym nic mi nie wiadomo.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 21 października 2011, 18:43

KOUCZAN, dzięki za wieści.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 21 października 2011, 20:46

Fotki z okolic godz. 12:
Obrazek
Obrazek
i "blokada" pieszych na środku Jagiellońskiej (to o czym pisałem). A jak będzie jechał tramwaj to co ??
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21444
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 21 października 2011, 21:05

Janusz Karlikowski pisze:"blokada" pieszych na środku Jagiellońskiej (to o czym pisałem). A jak będzie jechał tramwaj to co
...tak było w projekcie ! :)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5396
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 21 października 2011, 21:06

Janusz Karlikowski pisze:i "blokada" pieszych na środku Jagiellońskiej (to o czym pisałem). A jak będzie jechał tramwaj to co ??

bardzo przyjemny przejazd mają rowerzyści ! :)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 21 października 2011, 21:20

Piotr Radoliński pisze:...tak było w projekcie ! :)
Więc niepotrzebnie na moje słowa obraził się ktoś z ekipy montującej te światła. Jeśli taki był projekt to jest on jak wszystko w naszym mieście "czterema literami" do człowieka

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21444
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 21 października 2011, 21:44

Janusz Karlikowski pisze:Więc niepotrzebnie na moje słowa obraził się ktoś z ekipy montującej te światła.
...a po kim "pojechałeś" ? Po projektancie czy po wykonawcach ?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 21 października 2011, 23:58

Wiesz "pasek" mam za odniesienie się do ... i tu mam problem, bo tak do końca nie wiem do kogo kierowałem te słowa. Właściwie skrytykowałem układy świateł, więc jeśli wykonano je wg projektu, to wystarczyło to wyjaśnić. Jeśli cykle poukładano inaczej niż w projekcie, to zrobił źle wykonawca.
Jedno jest pewne (tu zgodził się ze mną w 100% Michał - tam mieszkający), że pokonanie tego przejścia to koszmar czasowy. Sami zresztą dziś poszliśmy na czerwonym, bo i samochody i piesi mieli czerwone, więc coś tu nie tak. Podobna sytuacja (czyt. chaos) panowała pod OBI, ale tam w tej chwili w każdej niekolizyjnej sytuacji pieszy ma zielone

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21444
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 23 października 2011, 09:53

Krótki raport z budowy "TnB".
Wczoraj w al. Niepodległości montowano napędy zwrotnic i sygnalizację wskazująca położenie zwrotnicy dla tramwaju. Prowadzono prace wykończeniowe na łuku torowiska w kier. KUCELINA. Na ul. Orkana panowie z KROMISS-BIS'u robili tzw "zygzaki" na sieci trakcyjnej. W al. 11 Listopada zamontowano już na słupach poprzeczki do podwieszenia sieci trakcyjnej. Przy skrzyzowaniu al. 11 Listopada i ul. Jesiennej, na klombie pracownicy firmy KLON zasadzili jakieś krzaczki. A przejścia nadal nie ma.
Dziś ma być robione przejście dla pieszych i droga rowerowa przez torowisko koło PZU.


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość