Audyt linii - zróbmy swój

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Audyt linii - zróbmy swój

Postautor: Dominik Wójcik » 02 października 2011, 16:23

Najpierw tekst:
http://ckmkm.inds.pl/index.php?option=c ... 6&Itemid=1

I meritum:

Chcę, aby równolegle z audytem zewnętrznym odbył się społeczny, rzetelny - bo wykonany - jakby nie było - przez przyszłych pasażerów.

Trzeba tu ustalić, co będziemy sprawdzać i do dzieła.

Jeśli temat nie będzie cieszył się popularnością, wytnę "Na linii..." ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 02 października 2011, 16:30

Dominik Wójcik pisze:Jeśli temat nie będzie cieszył się popularnością, wytnę "Na linii..."

To gdzie wtedy będziemy spisywać "nieprawidłowości" taborowe?
Ktoś tu się uwziął na jeden z najgorętszych tematów na forum. :P

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 02 października 2011, 16:58

Rafał Lamch pisze:Jaki sens ma pisanie, że na 24 jest #195 a na T #192.

Żaden. To oczywiste (Chociaż linię T teoretycznie obsługują autobusy wysokopodłogowe). Ale temat mógłby pozostać tylko po to, abyśmy mogli pisać w nim ciekawostki i jak to Dominik określił nieprawidłowości. A jeśli byłoby za mało postów w tych comiesięcznych tematach, to można by było je później połączyć w jeden temat.
Rafał Lamch pisze:tu wyraził ultimatum, a nie powiedział, że zamknie i już.

A co to za różnica?

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 708
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafal Kosakowski » 03 października 2011, 10:53

Rafał Lamch pisze:Potem położył mnie nieistniejący przystanek przy estakadzie (faktycznie nie ma ani słupków, ani rozkładów - nic; w Warszawie nikt by tego nie dopuścił).
Bo w tym miejscu są przystanki tylko dla tych ludzi, którzy o nich pamiętają. Przyjezdni z innych miast nawet nie wiedzą, że tam staje autobus. Przykład przystanku koło Adonga na Jagiellońskiej. Z kolei przystanki tramwajowe ESTAKADA to dla ludzi z innych miast czarna magia. Tak może byś tylko w CZĘSTOCHOWIE.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 października 2011, 11:00

To może zrobić temat z listą źle oznakowanych przystanków? Zbierzemy je do kupy i hurtem komuś wyślemy.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 03 października 2011, 13:26

Zasadniczo temat jest dziwny, bo oficjalnie przystanków jeszcze nie ma - są nieodebrane. Odebrano tylko rozjazd. Przystanki są więc jeszcze w gestii konsorcium

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 października 2011, 15:01

Dobra, możemy się ich nie czepiać o ten przystanek, tylko np marudzić, żeby naciskali na wykonawcę. Ale inne źle oznakowane przystanki warto skatalogować.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 03 października 2011, 15:06

Rafał Lamch pisze:Tak jak tu prorokowałem, tramwaje jeżdżą na Kucelin podwójne i to co 6 minut, choć jeszcze niedawno wystarczył krótki autobus co 20. No cóż, wiadomo - napędzamy kabzę bankrutującemu MPK

Nie bardzo rozumiem. Jak można zaoszczędzić pieniądze puszczając na odcinku zajezdnia-Kucelin tramwaj co 6 minut, niż przedłużyć linię T o takiej samej częstotliwości?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 października 2011, 15:19

Miasto płaci za dodatkowe kursy tramwaju. Chodzi o to, że teraz jeździ co 6 minut, a wcześniej były kursy co 20 (tyle że autobusami).

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 03 października 2011, 15:24

Michał Grzegorczyk pisze:Miasto płaci za dodatkowe kursy tramwaju. Chodzi o to, że teraz jeździ co 6 minut, a wcześniej były kursy co 20 (tyle że autobusami).

Dzięki za wyjaśnienie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 października 2011, 15:26

A swoją drogą jaką stawkę w naszym pięknym mieście płaci się za kursowanie zatramwajów? Autobusową czy może tramwajową?

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 03 października 2011, 15:44

Wpuszczą nas na audyt?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21139
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 03 października 2011, 18:05

Dominik Wójcik pisze:Zasadniczo temat jest dziwny, bo oficjalnie przystanków jeszcze nie ma - są nieodebrane. Odebrano tylko rozjazd. Przystanki są więc jeszcze w gestii konsorcium
...jak już pisałem wcześnie, konsorcjum (przedstawiciel) twierdził, że zrobić to ma MZDiT w porozumieniu z MPK (chodzi o "zainstalowanie" słupków z rozkładami).

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 03 października 2011, 18:54

Sebastian Wróbel pisze:Nie bardzo rozumiem. Jak można zaoszczędzić pieniądze puszczając na odcinku zajezdnia-Kucelin tramwaj co 6 minut, niż przedłużyć linię T o takiej samej częstotliwości?
I widzisz. Kartel. ogon chce pieniędzy, więc kot musi zlecić ogonowi więcej kursów tramwajów (14zł/wkm) niż autobusów (7zł/wkm)
Szymon Kryczka pisze:Wpuszczą nas na audyt?
Nicht fersztejen. Zrobimy własny. Zresztą, z wizyt Piotra już można spisać wszystko, tylko jakiś szablon protokołu przydałby się.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 03 października 2011, 20:44

Dominik Wójcik pisze:Szymon Kryczka napisał/a:
Wpuszczą nas na audyt?
Nicht fersztejen. Zrobimy własny. Zresztą, z wizyt Piotra już można spisać wszystko, tylko jakiś szablon protokołu przydałby się.

Ta wypowiedź już wszystko mi wyjaśniło :)

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 03 października 2011, 23:27

szablon protokołu przydałby się.


Jakiego dokładnie byś chciał?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4947
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 04 października 2011, 08:05

Dominik Wójcik pisze:I widzisz. Kartel. ogon chce pieniędzy, więc kot musi zlecić ogonowi więcej kursów tramwajów (14zł/wkm) niż autobusów (7zł/wkm)

Również dziękuję za wyjaśnienie.

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 708
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafal Kosakowski » 04 października 2011, 09:47

Dominik Wójcik pisze:Zasadniczo temat jest dziwny, bo oficjalnie przystanków jeszcze nie ma - są nieodebrane. Odebrano tylko rozjazd. Przystanki są więc jeszcze w gestii konsorcium
To kiedy będą te przystanki odebrane? Chyba nie dopiero w 2012 roku?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 04 października 2011, 16:35

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:Jakiego dokładnie byś chciał?
inwestycja drogowa - sam dobierz
Rafał Kosakowski pisze:To kiedy będą te przystanki odebrane? Chyba nie dopiero w 2012 roku?
Inwestycja jest traktowana całościowo, więc...

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 708
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafal Kosakowski » 05 października 2011, 11:51

Ciekawi mnie dlaczego autobus o numerze 10 zatrzymuje się na przystanku koło Adonga skoro nie jest ten przystanek odebrany i nie ma na nim słupka przystankowego? To samo tyczy się przystanków tramwajowych ESTAKADA. Dlaczego tramwaje się na tym przystanku zatrzymują skoro też te przystanki są nie odebrane i niema na nich słupków? Skąd wiedzą kierowcy MPK , że na przystanku koło Adonga trzeba się zatrzymać? To samo tyczy się motorniczych tramwajów, które się zatrzymują na przystanku ESTAKADA. To chyba znaczy, że przystanki tramwajowe ESTAKADA i autobusowy koło Sezamu są nie widoczne. Ciekaw jestem tego czy tylko w naszym mieście coś takiego mogło być?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16127
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 05 października 2011, 13:18

No to pospieszny: 501 ZAJEZDNIA - KUCELIN


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości