Mity, plotki i ploteczki...wymyślone historie na temat "

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3785
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Mity, plotki i ploteczki...wymyślone historie na temat "

Postautor: Wojciech Liberda » 09 października 2011, 17:05

Wymyśliłem ten temat po doniesieniach ludzi, którzy szerzą nieprawdziwe plotki...

Pierwsza z nich i najbardziej aktualna (słyszałem to już od 3 różny osób)... to, że tramwaj będzie kończył przy Bohaterów Katynia... bo się tramwaj nie zmieści pod wiaduktem :D

A z takich starych plotek... jak przebudowywali Orkana, to poszła plotka, że tramwaj będzie tylko dojeżdżał do Źródlanej :D

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 09 października 2011, 17:10

Wojciech Liberda pisze:tramwaj będzie kończył przy Bohaterów Katynia... bo się tramwaj nie zmieści pod wiaduktem

E, ja to już dawno słyszałem :P

Do dziś jeszcze słyszę od niektórych osób, że tramwaj nie pojedzie do centrum... pytam ich, jak będą dojeżdżać na Błeszno z zajezdni no i to dopiero sprawia im kłopotu :P :D

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3785
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 09 października 2011, 17:12

Szymon Kryczka pisze:
Wojciech Liberda pisze:tramwaj będzie kończył przy Bohaterów Katynia... bo się tramwaj nie zmieści pod wiaduktem

E, ja to już dawno słyszałem :P

Do dziś jeszcze słyszę od niektórych osób, że tramwaj nie pojedzie do centrum... pytam ich, jak będą dojeżdżać na Błeszno z zajezdni no i to dopiero sprawia im kłopotu :P :D


zapomniałem napisać, że nie pojedzie pod wiaduktem bo wiecznie będzie go zalewało...

tylko, że tam idzie nowa kanalizacja + odwodnienie :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 09 października 2011, 18:54

Sebastian Wróbel pisze:Ja się zastanawiam, jak zmieści się trakcja pod wiaduktem.
...taki przykład z Krakowa (ul. Lubicz - wiadukt koło dw. PKP). Wysokość sieci trakcynej ok. 3,7-3,8 m.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2914
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 09 października 2011, 19:12

Zdaje mi się, czy ten wiadukt jest wklęsły? Ale nawet jeśli trakcja pod DK1 będzie nieco niższa, to przecież nic się nie stanie, widełki w końcu są ruchome, czyż nie? A potopów w tym miejscu bym nie wykluczał. Co prawda tuż po przebudowie to się pewnie nie stanie, ale po dwóch latach jak nikt nie zadba o kanały ściekowe, to się pozapychają i powrócimy do przepływających pojazdów. Z tym, że tramwaj pod napięciem, to chyba jednak nie może.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 09 października 2011, 19:28

Łukasz Szkurłat pisze:Zdaje mi się, czy ten wiadukt jest wklęsły?
...to "sprawka" rodzaju obiektywu ! :)

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 09 października 2011, 19:34

Piotr Radoliński pisze:
Łukasz Szkurłat pisze:Zdaje mi się, czy ten wiadukt jest wklęsły?
...to "sprawka" rodzaju obiektywu ! :)


Zdjęcie jest coś sfatygowane. Trakcja kolejowa jest środkiem "rozcięta".

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 09 października 2011, 19:37

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:Zdjęcie jest coś sfatygowane. Trakcja kolejowa jest środkiem "rozcięta".
...to są zdjęcia panoramiczne - 360 stopni, więc gdzieś nam łączeniach mogą być "sfatygowane" !!

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 10 października 2011, 07:22

Fajnie wpuścili linie wysokiego napięcia w wiadukt kolejowy :D

P.S. Zdjęcie jest klejone, popatrzcie na tory tramwajowe :)

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 716
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafal Kosakowski » 10 października 2011, 17:47

Łukasz Szkurłat pisze:A potopów w tym miejscu bym nie wykluczał. Co prawda tuż po przebudowie to się pewnie nie stanie, ale po dwóch latach jak nikt nie zadba o kanały ściekowe, to się pozapychają i powrócimy do przepływających pojazdów.
Zgodzę się z tobą w tej kwestii. Trzeba tą kanalizacje czyścić regularnie, a nie tylko od święta.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 października 2011, 18:38

Tak jest właśnie we Wrocławiu. Nie mogą przeciągnąć kabli od sterowania światłami przez studzienki, bo są tak zapchane, że tylko granatami można oczyścić.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 10 października 2011, 21:04

Michał Grzegorczyk pisze:Tak jest właśnie we Wrocławiu. Nie mogą przeciągnąć kabli od sterowania światłami przez studzienki, bo są tak zapchane, że tylko granatami można oczyścić.


O cholewcia, mówisz serio? Pchają prąd do wody?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4952
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Sebastian Wróbel » 10 października 2011, 21:07

Piotr Radoliński pisze:...taki przykład z Krakowa (ul. Lubicz - wiadukt koło dw. PKP). Wysokość sieci trakcynej ok. 3,7-3,8 m.

Ja oczywiście ironizowałem Piotrze.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 października 2011, 21:29

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:O cholewcia, mówisz serio? Pchają prąd do wody?
Chłopakom nie chciało się rozdłubywać skrzyżowań to w ramach oszczędności wpadli na pomysł puszczenia kabli przez studzienkę. Ale to chyba światłowody. W każdym razie teraz dopiero robią przetarg na awaryjne przetykanie.

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 11 października 2011, 18:10

Łukasz Szkurłat pisze:Zdaje mi się, czy ten wiadukt jest wklęsły? Ale nawet jeśli trakcja pod DK1 będzie nieco niższa, to przecież nic się nie stanie, widełki w końcu są ruchome, czyż nie?


Oj tam, najwyżej tramwaj złoży pantograf też przejedzie! :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 11 października 2011, 18:22

Beniamin Wójcik pisze:złoży pantograf też przejedzie!
...i oto mi chodziło ! Przecież pantograf jest składany i praktycznie może się złożyć prawie do poziomu zerowego.
Wojciech Liberda pisze:to, że tramwaj będzie kończył przy Bohaterów Katynia... bo się tramwaj nie zmieści pod wiaduktem
...czyli spokojnie wjeżdża pod wiadukt byle ten był trochę wyższy od tramwaju. Wysokośc "pudła" w "stopiątce" to ok. 3,1 m czyli wystarczy wiadukt z wysokościa 3,6 m.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 11 października 2011, 19:02

Wysokośc "pudła" w "stopiątce" to ok. 3,1 m czyli wystarczy wiadukt z wysokościa 3,6 m.

No te 3,6 m to bardzo optymistyczne. Dla przykładu warszawski Swing ma 3400 mm wysokości, a Solaris Tramino S105 - 3575 mm wysokości. Od główki szyny do sieci trakcyjnej musi więc być ok. 4 m.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 11 października 2011, 19:11

Krzysiek Ociepa pisze:No te 3,6 m to bardzo optymistyczne.
"Stopiątka" i wysokość wiaduktu były przykładowe !

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 11 października 2011, 19:31

Zmieści się!
Myślę, że tego rodzaju gadanie ludzi typu: "Nie pojedzie dalej, bo się nie zmieści", bierze się stąd, iż znaczna część ludzi nie ma pojęcia, że pantograf jest elementem ruchowym i ma możliwość dynamicznej zmiany wysokości. Bo to nie jest w końcu płot ze sztachet...
A ponadto myślę, że już na wstępie projektowania musiano uwzględnić wszystkie niezbędne parametry wiaduktu i projektowanego w tym miejscu torowiska.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 października 2011, 19:33

Ciocia Wikipedia pisze:Konstal 105Na: Wysokość: 3060 mm
Niedużo się pomyliłeś Piotrze :D . Idź puścić totolotka :P

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 11 października 2011, 19:44

Postaw: 22, 27, 34, 43, 49 i ponieważ jednej brakuje to 11 jak M11.
Ja już nie mam gdzie puścić, idę posiedzieć w "Tower" :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 11 października 2011, 19:52

Michał Grzegorczyk pisze:Idź puścić totolotka
...w myśl haseł: "Zagraj w TOTO ty idio.o !" lub "TOTOLOTEK Cię nie buja, płacisz "dychę" - wygrasz... milion !" :D

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 12 października 2011, 15:54

Inna plotka, że dali za krótkie płyty i juz zawsze będzie się chodzić po tłuczniu (tymczasem przejacia np. na 11 Listopada będą wybrukowane kostką )

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 12 października 2011, 19:53

Kto wymyśla takie bzdury? Ludziom się nudzi, uważają, że wiedza lepiej i gadają potem bzdury.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 października 2011, 20:55

Beniamin Wójcik pisze:uważają, że wiedza lepiej
U nas większość to ma.

A jak tam z mitem, że tramwaj dojedzie tylko do estakady/zajezdni? Bo od dłuższego czasu przy okazji każdego artykułu o tramwaju Tomasz pisze, że tramwaj dojedzie na Północ. Ciekaw jestem czy do ludzi dotarło :) ?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 12 października 2011, 20:59

Michał Grzegorczyk pisze:A jak tam z mitem, że tramwaj dojedzie tylko do estakady/zajezdni? Bo od dłuższego czasu przy okazji każdego artykułu o tramwaju Tomasz pisze, że tramwaj dojedzie na Północ. Ciekaw jestem czy do ludzi dotarło ?
Myślę, że jak zobaczyli, że nowe torowisko łączy się ze starym to zrozumieli ! :D

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 12 października 2011, 21:18

Gdyby do tej pory nowe torowisko nie byłoby połączone z torowiskiem przy estakadzie w al. Pokoju, wówczas ludzie gotowi pomyśleć, że w Częstochowie będą dwie oddzielne linie tramwajowe;P

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 12 października 2011, 22:40

No więc jak połączyli torowisko przy estakadzie, to plotka się zmodyfikowała, że tramwaje dojadą nie do estakady tylko do zajezdni

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 13 października 2011, 07:41

Tomasz Haładyj pisze:że tramwaje dojadą nie do estakady tylko do zajezdni
...no cóż ! W ostatnim czasie ZAJEZDNIĄ stała się topową pętlą, nie tylko dla MPK ! :-)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 października 2011, 09:32

W samym fakcie nie ma nic dziwnego. Znajdziesz w Polsce mnóstwo przykładów gdzie przystankiem początkowym/końcowym jest zajezdnia i to dla "normalnego" kursu

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 października 2011, 11:51


Przemysław Mulczyk
Posty: 40
Rejestracja: 17 listopada 2010, 17:58
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Przemysław Mulczyk » 04 grudnia 2011, 14:11

A slyszeliscie plotke o tym, ze MPK kupilo tylko jednego Twista? ;) Wlasnie uslyszalem ja od mamy ;)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3785
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 05 grudnia 2011, 09:24

Przemysław Mulczyk pisze:A slyszeliscie plotke o tym, ze MPK kupilo tylko jednego Twista? ;) Wlasnie uslyszalem ja od mamy ;)


Wiesz jak ja słyszę w radio, że pierwszy przyjedzie w kwietniu to też pomyślałbym, że będzie jeden...
No to miasto zrobi mamusi niespodziankę jak będzie 7 :P

Tak się zastanawiam tylko czy on od kwietnia,maja itd. będą stały na zajezdni 0,5 roku przed debiutem na linii czy raczej puszczą je najpierw na Kucelin?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 grudnia 2011, 09:29

Wojciech Liberda pisze:czy raczej puszczą je najpierw na Kucelin?
Tam tory są zbyt zniszczone.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 05 grudnia 2011, 10:38

Wojciech Liberda pisze:Tak się zastanawiam tylko czy on od kwietnia,maja itd. będą stały na zajezdni 0,5 roku przed debiutem na linii czy raczej puszczą je najpierw na Kucelin?
... mówiono, że jeżeli jest to składowa całego kontraktu (czyli budowy "TnB") ich trasa MOŻE być tylko TAM (Stary raków, Błeszno) ! A wcześniej mogłyby (wydaje mi się) jeździć na trasie Fieldorfa - Zajezdnia MPK (to w ramach testów, a w wypadku pierwszego również w ramach zdobywania homologacji). Dla każdego pojazdu jest przyznane 30 dni testowania. Jednak jeśli wszystko będzie OK to tylko pierwszy zostanie temu poddany. Zapewne będa to jazdy nocne, zobciążenie, próby hamowania etc. - no może przed pierwszym przejazdem, albo podczas w pojeździe pojedzie "człowiek z kilofem" w razie gdyby był problem na którymś z peronów (np. z otwarciem drzwi). :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 grudnia 2011, 11:03

Piotr Radoliński pisze:Zapewne będa to jazdy nocne, zobciążenie, próby hamowania etc.
Jest też chyba trochę czasu na testy z pasażerami, czy się mylę?

Piotr Radoliński pisze:... mówiono, że jeżeli jest to składowa całego kontraktu (czyli budowy "TnB") ich trasa MOŻE być tylko TAM
Na pewno po otwarciu TnB tylko tam. Co wcześniej to nie wiadomo, jest to dosyć skomplikowane. Pewnie trzeba by w tej sprawie pisemko do marszałka.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21183
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 05 grudnia 2011, 11:08

Michał Grzegorczyk pisze:Jest też chyba trochę czasu na testy z pasażerami, czy się mylę?
...o TESTACH z pasażerami nic nie słyszałem (chyba, że na ochotnika działacze CKMKM !)
Michał Grzegorczyk pisze:Na pewno po otwarciu TnB tylko tam. Co wcześniej to nie wiadomo, jest to dosyć skomplikowane. Pewnie trzeba by w tej sprawie pisemko do marszałka.
...wcześniej na pewno nie pojadą na Kucelin. Chyba, że KTOŚ wyłączy "komplikatory" !


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości