Węzeł ESTAKADA - niepotrzebne barierki na peronie

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Węzeł ESTAKADA - niepotrzebne barierki na peronie

Postautor: Dominik Wójcik » 16 listopada 2011, 18:42

http://ckmkm.inds.pl/index.php?option=c ... 6&Itemid=1

Częstochowski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej podjął interwencję w przedmiocie ustawienia zbędnych barierek oddzielających przystanek tramwajowy od chodnika na końcu alei Niepodległości. Zapraszamy do lektury pisma

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 16 listopada 2011, 21:09

Udostępniłem na FB - mam samych ludzi z miasta, a więc reklama idzie w świat.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3785
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Węzeł ESTAKADA - niepotrzebne barierki na peronie

Postautor: Wojciech Liberda » 16 listopada 2011, 22:56

Dominik Wójcik pisze:http://ckmkm.inds.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=416&Itemid=1

Częstochowski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej podjął interwencję w przedmiocie ustawienia zbędnych barierek oddzielających przystanek tramwajowy od chodnika na końcu alei Niepodległości. Zapraszamy do lektury pisma


O fak, ale chała wyszła z tym ogrodzeniem.. totalna porażka...

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 16 listopada 2011, 23:07

Fakt, po tej stronie barierki nie mają w ogóle racji bytu. A z tego, co widzę, to po drugiej stronie bariera jest bardzo krótka, więc to co ustawili w stronę Północy, powinni przenieść na drugą stronę.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 17 listopada 2011, 11:33

Kompromitacja projektanta i kompromitacja urzędników, którzy taki projekt przyjęli. Na szczęcie rzecz jest do odwrócenia i mam nadzieję, że nastąpi to błyskawicznie

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 17 listopada 2011, 17:43

A widzieliście barierki przy ul. Orkana? Wyglądają tragicznie, ten kolor w takiej ilości aż koli w oczy...

https://picasaweb.google.com/1066727805 ... 5542368658 - o te :)

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 17 listopada 2011, 18:09

Szymon Kryczka pisze:A widzieliście barierki przy ul. Orkana? Wyglądają tragicznie, ten kolor w takiej ilości aż koli w oczy...

https://picasaweb.google.com/1066727805 ... 5542368658 - o te :)


A jakie byś widział inne odseparowanie drogi rowerowej od jezdni?

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 17 listopada 2011, 18:16

Kolor szary.
I nie musi być siatka a np. ażurowy metalowy płot

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 17 listopada 2011, 18:21

Nie wiem co dokładnie rozumiesz, poprzez ażurowy płot. Ja bym był poprostu za tym, by jednak zostawić te płotki tylko zmienić ich kolor (wymienić, nie malować czasem).

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 17 listopada 2011, 18:51

Mam na myśli rurowy - z tym, że w tej kwestii się nie upieram. Za to żółty razi moje oczy. Ten kolor ma jeszcze jeden feler: widać na nim upływ czasu (szarzenie, rdzę, które wyłążą bardzo szybko). Dlatego lepszy jest płot szary.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21181
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

...znadź różnicę !

Postautor: Piotr Radoliński » 17 listopada 2011, 19:08

Tomasz Haładyj pisze:Kolor szary.
I nie musi być siatka a np. ażurowy metalowy płot
Porównajcie sobie zdjęcia "barierek" w raporcie nr 58 (z 1 września 2011 r.) ze zdjęciami "barierek" z dnia dzisiejszego (nr 71 z 17 listopada 2011 r.)
1 września 2011 r.
Obrazek
17 listopada 2011 r.
Obrazek

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5211
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 17 listopada 2011, 19:14

Porównajcie sobie zdjęcia "barierek" w raporcie nr 58 (z 1 września 2011 r.) ze zdjęciami "barierek" z dnia dzisiejszego (nr 71 z 17 listopada 2011 r.)

Łatwe, rodzaj barierek i ich kolor !
Ja jestem za tym "starym stylem" ;)

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 17 listopada 2011, 19:14

A wiemy jak jest w projekcie wykonawczym to uściślone? Pytam, by wyprzedzić ich ewentualne pismo odmowne i jakieś tam uzasadnienie. W serwisie TnB jest tylko projekt zagospodarowania terenu.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21181
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 17 listopada 2011, 19:28

Ciekawe dlaczego nastąpiła wymiana barierek na ul. Orkana ?? :)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5211
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 17 listopada 2011, 19:30

Piotr Radoliński pisze:Ciekawe dlaczego nastąpiła wymiana barierek na ul. Orkana ?? :)

może zarządca drogi sobie zażyczył...

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 17 listopada 2011, 21:35

Wersja "srebrna" była o stokroć lepsza...

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:
Szymon Kryczka pisze:A widzieliście barierki przy ul. Orkana? Wyglądają tragicznie, ten kolor w takiej ilości aż koli w oczy...

https://picasaweb.google.com/1066727805 ... 5542368658 - o te :)


A jakie byś widział inne odseparowanie drogi rowerowej od jezdni?

Pewien jesteś, że chodzi tu właśnie odseparowanie drogi rowerowej od jezdni? Pytanie retoryczne :) Powiem tak... projektant namieszał w tym miejscu. Począwszy od sygnalizatora i przesunięcia przejścia dalej od zabudowań, kończąc na tych barierkach - włączając w batalie kolor. Nie narzekam, stwierdzam fakt. Ostatnio jestem tam tak rzadko, że dzisiejszy widok mnie wprawił w osłupienie...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 listopada 2011, 21:51

Piotr Radoliński pisze:Porównajcie sobie zdjęcia "barierek" w raporcie nr 58 (z 1 września 2011 r.) ze zdjęciami "barierek" z dnia dzisiejszego (nr 71 z 17 listopada 2011 r.)
Po jaką (..) wymienili barierki? Oprócz oczywiście poprawy na zgodne z projektem. Ale nawet w tym wypadku można było zastanowić się, czy to ma sens.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 17 listopada 2011, 22:02

Szymon Kryczka pisze:Wersja "srebrna" była o stokroć lepsza...


Ocynk, ostatnio bardzo pospolity. Przynajmniej na taki wygląda na zdjęciach.

Szymon Kryczka pisze:Powiem tak... projektant namieszał w tym miejscu.

Szymon Kryczka pisze:kończąc na tych barierkach


Podejrzewam, że barierki wybrali wykonawcy a nie projektanci.

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 716
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafal Kosakowski » 21 listopada 2011, 09:04

Ja tam wolę osobiście kolor żółty tych barierek.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3713
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 21 listopada 2011, 12:00

Rafał Kosakowski pisze:Ja tam wolę osobiście kolor żółty tych barierek.


Jestem tego samego zdania. Ze względu na bezpieczeństwo.

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 716
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafal Kosakowski » 21 listopada 2011, 12:04

http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... z1eKttxmlq To artykuł z GAZETY WYBORCZEJ na temat tych barierek. Polecam obejrzenie szczególnie filmiku :lol:

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 21 listopada 2011, 12:46

Rafał Kosakowski pisze:Polecam obejrzenie szczególnie filmiku

... na którym tramwaj jadący w stronę północną ma tablicę czołową z napisem "1 KUCELIN".

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 21 listopada 2011, 12:57

Ja mam pomysł, co do tych barierek. Powinni je dociągnąć do końca peronu także po drugiej stronie i zagrodzić całkowicie wejście na peron. W połowie długości barierek powinna się znajdować wąska furtka, którą otworzyć można tylko przykładając kartę miejską do czytnika lub kasując bilet w znajdującym się tak kasowniku. Jak już popadać w paranoję, to po całości :-D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 21 listopada 2011, 13:06

To daj jeszcze na szczycie drut kolczasty pod napięciem i możemy oszczędzić na pensjach kontrolerów....

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 21 listopada 2011, 13:16

Zerknąłem na organizację ruchu całej TnB - w podobnym układzie (peron sąsiadujący z ciągiem pieszo-rowerowym) są jeszcze dwa przystanki: Rakowska i Żarecka. Ale płotów tam na szczęście nie przewidziano. Są też przystanki autobusowe Kasztanowa i Bukowa (w stronę centrum) położone na ciagu pieszo-rowerowym i tam też płotków nie ma

Tomasz Szymczyk
Posty: 101
Rejestracja: 25 marca 2011, 02:59
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Szymczyk » 21 listopada 2011, 13:18

Wg mnie ta barierka przy estakadzie jak już musi być to niech będzie, ale z drugiej strony niech zostanie usunięte jedno przęsło. Dzięki temu peron będzie oddzielony, a po każdej ze stron znajdzie się jedno wejście. Pasażerowie byli by zadowoleni, jak i 'bezpieczeństwo' nie powinno ucierpieć. (a nawet jest plus takiego rozwiązania - czekając na tramwaj będzie można się oprzeć :D )

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 21 listopada 2011, 13:23

Michał Grzegorczyk pisze:To daj jeszcze na szczycie drut kolczasty pod napięciem i możemy oszczędzić na pensjach kontrolerów....

Faktycznie, o tym nie pomyślałem, a taki drut by się przydał :P

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 21 listopada 2011, 13:54

Tomasz Szymczyk pisze:Wg mnie ta barierka przy estakadzie jak już musi...

A dlaczego musi? Przepisy mówią jakie płoty i gdzie MOGĄ być stawiane. Nadgorliwość jest gorsza niż faszyzm - głosi przysłowie. Przecież nie stawia się płotów wzdłuż wszystkich ulic na 100 proc. ich długosci (wypadałoby całą Niepodległości po obu stronach opłotkować, tudzież dziesiatki innych ulic) a jedynie tam, gdzie są rzeczywiście potrzebne. Więc NIE MA OBOWIĄZKU oddzielać peronu od chodnika płotem. Tym samym dochodzimy do pytania: czy są tu niezbędne? Jeśli już to sens po przęśle w każą stronę od wiaty - której jeszcze nie ustawiono, by rowerzyście nikt zza niej znienacka nie wyszedł

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 21 listopada 2011, 14:05

Uwzględniajac wymogi bezpieczeństwa oraz wygodę korzystania z przystanku, widziałbym następującą modyfikację (płoty na niebiesko):

PRZYSTANEK DO CENTRUM:
- płot w rejonie wiaty

PRZYSTANEK Z CENTRUM:
- pozostawiona luka na przystanek autobusowy za tramwaj

POZA TYM:
- płot na międzytorzu
- przejscie przez tory na drugim, północnym krańcu przystanku (ten punkt jest obecnie nierealny, ale podaję go by pokazać, jak powinien być urządzony przystanek z peronami naprzeciw siebie. Tak zresztą - z przejsciami z obu stron - urzadzony był stary przystanek przy estakadzie i dobrze to oraz bezoiecznie funkcjonowało)
Załączniki
ploty-propozycja.JPG

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 21 listopada 2011, 17:22

Właśnie był materiał na temat naszych barierek w Teleexpress'ie ;/

P.S. 1 na 10 przypadków pokazywania naszego miasta w tych wiadomościach, jest pozytywny, reszta to śmiech na sali...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 21 listopada 2011, 17:26

Szymon Kryczka pisze:1 na 10 przypadków pokazywania naszego miasta w tych wiadomościach, jest pozytywny, reszta to śmiech na sali...

To i tak całkiem niezła proporcja.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21181
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 21 listopada 2011, 17:51

Szymon Kryczka pisze:Właśnie był materiał na temat naszych barierek w Teleexpress'ie
.... do obejrzenia (13'08" - 13'30")TELEEXPRESS :D

Tomasz Szymczyk
Posty: 101
Rejestracja: 25 marca 2011, 02:59
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Szymczyk » 23 listopada 2011, 14:12

Tomasz Haładyj pisze:
Tomasz Szymczyk pisze:Wg mnie ta barierka przy estakadzie jak już musi...

A dlaczego musi? Przepisy mówią jakie płoty i gdzie MOGĄ być stawiane. (...)


Nie wiem czy musi czy nie, stąd taki początek mojej wypowiedzi :) Ale skoro przejście dla pieszych na Orkana musi być w miejscu kompletnie nielogicznym i utrudniającym poruszanie się chociażby w obrębie okolicznych sklepików; a np. na skrzyżowaniu Jagiellońskiej z Orkana od strony Makro nie może być strzałki zielonej w Orkana; czy na Jesiennej muszą być dublujące się słupy, to już kilka metrów barierki mnie nie zdziwi. Pewnie musi być podobnie jak inne rzeczy które przytoczyłem - tak było w projekcie i już... Logiki tu się lepiej nie doszukiwać :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21181
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 23 listopada 2011, 14:18

Tomasz Szymczyk pisze:czy na Jesiennej muszą być dublujące się słupy
...akurat w tym przypadku to padały sugestie ze strony wykonawców co do ilości słupów, jednak brak porozumienia pomiędzy właścicielami poszczególnych rodzajów słupów (MPK, TAURON d. Enion, MZDiT) skutecznie uniemożliwił zmniejszenie ich ilości. Były też jeszcze inne przyczyny, ale... to już inna bajka.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 26 listopada 2011, 14:10


Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5211
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 26 listopada 2011, 14:14

Michał Grzegorczyk pisze:Płot przy Estakadzie prawdopodobnie do likwidacji

Całe szczęście... ;)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 14 grudnia 2011, 12:16

A propos estakady: wprowadzony nowy cykl świateł powoduje blokadę tramwaju pod nią. Tramwaj jadący w stronę Kucelina stoi więc trzykrotnie przed sygnalizatorem w najgorszym przypadku:
1. na przystanku ESTAKADA
2. przed nitką zachodnią Al. WP
3. przed nitką wschodnią Al. WP
Także nowy cykl służy np. autobusom linii 10 jadącym w stronę centrum, ale nie służy środkowi komunikacji, który miał mieć priorytety

Do administratorów: nie mogę znaleźć wątku, gdzie było wspomniane o zmianie cyklu świateł. Proszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 14 grudnia 2011, 13:24

Na węźle dziś:
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 grudnia 2011, 14:34

Janusz Karlikowski pisze:Na węźle dziś:
Jakie to urocze, mpk-owskie.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 14 grudnia 2011, 14:47

Janusz Karlikowski pisze:A propos estakady: wprowadzony nowy cykl świateł powoduje blokadę tramwaju pod nią. Tramwaj jadący w stronę Kucelina stoi więc trzykrotnie przed sygnalizatorem w najgorszym przypadku:
1. na przystanku ESTAKADA
2. przed nitką zachodnią Al. WP
3. przed nitką wschodnią Al. WP
Także nowy cykl służy np. autobusom linii 10 jadącym w stronę centrum, ale nie służy środkowi komunikacji, który miał mieć priorytety

Do administratorów: nie mogę znaleźć wątku, gdzie było wspomniane o zmianie cyklu świateł. Proszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce

Lepszego cyklu świateł nigdy na tych skrzyżowaniach nie było!

Ruch na ul. Jagiellońskiej w stronę DK1 jest płynny i a bufor nie zapycha się. Wjazd z Al. 11 Listopada w kierunku DK1 dalej na Warszawę/Katowice/Al. Pokoju jest płynny itd...

W tym przypadku lepiej dla tramwaju nie będzie i być nie może.

W tym połączeniu priorytetem powinna być linia na Błeszno, z której będzie korzystać więcej osób niż z odcinka na Raków.

Piotr Jeruszka
Posty: 1925
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Piotr Jeruszka » 14 grudnia 2011, 15:05

Wydaje mi się, że zrobiono podobnie, jak na skrzyżowaniu Dekabrystów/Szajnowicza-Iwanowa (to skrzyżowanie pod OBI) - w danej chwili tylko jedna nitka "wylotowa" ma zielone światło. Również zdaje mi się, że "zielone" idzie zgodnie z ruchem wskazówek zegara (też jak przy OBI).

Też zrobiono sprytnie, że np. cały czas świeci się zielone pod samą estakadą do jazdy na wprost (np. z Al. Pokoju -> Jagiellońska) zarówno dla jadących wschodnią nitką Wojska Polskiego, jak zaraz potem dla tych, jadących z Al. Pokoju.

Jedyne, co bym uznał za wadę, to bardzo krótki czas od czasu zapalenia czerwonego (a może już od pomarańczowego?) do zapalenia zielonego na kolizyjnych kierunkach. Wg mnie, znając ułańską fantazję i chęci do jazdy na wczesnym czerwonym, to może być tam niebezpiecznie.

Podoba mi się, szkoda tylko tramwaju. Myślę, że dobry byłby system, który wykrywałby jadący tramwaj (sygnalizacja wzbudzana czy jak to tam się zwie) i automatycznie zapalałby czerwone dla kierunków, kolidujących z tramwajem.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 14 grudnia 2011, 15:19

Szymon Kryczka pisze:W tym przypadku lepiej dla tramwaju nie będzie i być nie może.
Ale to co piszesz - z całym szacunkiem - przeczy obecnym trendom dawania priorytetu tramwajowi. Obecny system hamuje na odcinku 100 metrów trzykrotnie. Czas jazdy jednego przystanku może więc wynieść z 5 minut, to paranoja.
Ma rację Piotrek, że sposobem jest wzbudzanie sygnalizacji przez tramwaj. Nadjeżdżający tramwaj przerywa po prostu wszelkie cykle w takiej fazie w jakiej są, po przejeździe tramwaju powraca do niego. Jeśli tramwaju nie ma na "horyzoncie" sygnalizacja tramwajowa jest stale na poziomej pałce - tramwaj nie liczy się w cyklach. Ale to trzeba by pogłówkować.
W chwili obecnej przejazd tego przystanku przypomina mi przejazd ul. Piłsudskiego we Wrocławiu w godzinach szczytu.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 grudnia 2011, 15:52

Piotr Jeruszka pisze:cały czas świeci się zielone pod samą estakadą do jazdy na wprost (np. z Al. Pokoju Jagiellońska)
Eeee, serio? Jak?

Janusz Karlikowski pisze:Tramwaj jadący w stronę Kucelina stoi więc trzykrotnie przed sygnalizatorem w najgorszym przypadku:
1. na przystanku ESTAKADA
2. przed nitką zachodnią Al. WP
3. przed nitką wschodnią Al. WP


Bez wykrywania tramwaju da się sporo zrobić.

1. Dlatego nie jestem entuzjastą świateł na przystanku. Lud i tak przechodzi przed tramwajem na czerwonym, potrafią wbiegać przed ruszający pojazd itp. A Częstochowa czy Wrocław nie robią różnicy.
2. Zsynchronizować światła na Źródlanej z zachodnią nitką gierkówki. Tramwaj rusza ze Źródlanej, podjeżdża na Estakadę, wymiana pasażerów (30-70 sek), rusza od razu, przejeżdża zachodnią nitkę.

Janusz Karlikowski pisze:W chwili obecnej przejazd tego przystanku przypomina mi przejazd ul. Piłsudskiego we Wrocławiu w godzinach szczytu.

Nie jest tak źle, najgorsze są kolejki do pojedynczych przystanków.

Piotr Jeruszka
Posty: 1925
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Piotr Jeruszka » 14 grudnia 2011, 16:47

Michał Grzegorczyk pisze:
Piotr Jeruszka pisze:cały czas świeci się zielone pod samą estakadą do jazdy na wprost (np. z Al. Pokoju Jagiellońska)
Eeee, serio? Jak?

Ha, jeszcze wyjdzie na to, że wszystkie światła na skrzyżowaniu są zielone, dlatego tak szybko się jedzie ;).

Miałem na myśli to, że zielone do jazdy na wprost pod samą estakadą w kierunku Jagiellońskiej zapala się, gdy zielone ma wyjazd z Al. Pokoju.
I zmienia się na czerwone dopiero, gdy czerwone zapala się dla jadących z południowej części Al. Wojska Polskiego. Innymi słowy - nie ma żadnego czekania na dwa razy, wjeżdżania na zielonym i od razu zatrzymywania się przed kolejnym sygnalizatorem itp.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16152
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 14 grudnia 2011, 16:56

I to się zgadza. Niestety całe dobro dla samochodu przełożyło się na niekorzyść tramwaju. Ale może macie rację, że od jesieni 2012r. główna nitka to linia 3. Chociaż takim podejściem do sprawy mieszkańcy Rakowa zachwyceni chyba nie będą...

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 14 grudnia 2011, 17:32

Panowie zgodzę się, że sygnalizacja powinna być w tym miejscu wzbudzana tramwajem i on powinien mieć priorytet - ale doczekamy się tego?

Do tej pory był bałagan jeżeli chodzi o ruch pojazdów spalinowych na tych skrzyżowaniach, bo to seria skrzyżowań. Do kiedy nie będzie stać Naszego miasta na sygnalizację wzbudzaną tramwajem, powinno zostać jak jest.

A na jesień linią główną biedzie linia Fieldorfa - Błeszno i tego jestem pewien.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 1998
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Postautor: Krystian Kukuła » 26 grudnia 2011, 20:24

Przy przystanku tramwajowym ESTAKADA w kierunku centrum panowie robotnicy dostawili w ostatnich dniach kolejne barierki, aby uniemożliwić ewentualne wejście na peron idąc od strony przystanku POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 27 grudnia 2011, 14:38

Zgadza się - planowo. A później planowo je zdemontują.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 11 stycznia 2012, 12:33

Barierki od strony północnej peronu- wbrew pisemnym obietnicom Urz. Miasta - wciąż nie są zdemontowane

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6697
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 12 stycznia 2012, 10:13

Ba, ja widziałem jeszcze więcej barierek ,niż na początku.


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość