Przystanek Sportowa

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Przystanek Sportowa

Postautor: Szymon Kryczka » 11 grudnia 2011, 22:02

Przystanek Sportowa:
-> brak wiaty przystankowej po stronie przystanku tramwajowego w kierunku centrum - zmieści się duża wiata (poniżej zdjęcia i wizualizacja).
-> czy wąska wiata nie stoi zbyt blisko torowiska? Czy nie istnieje ryzyko, że gdy tramwaj z centrum podjedzie na przystanek i pasażerowie będą wysiadać to nie wyjdą wprost na drzwi?
-> czy może warto wybrukować przestrzeń torowiska między przystankami, lub ułożyć tam specjalne betonowe płyty (jak na przejeździe przez torowisko na ul. Jesiennej https://picasaweb.google.com/1066727805 ... 1745866034 ), aby umożliwić przejście pasażerom czekającym na autobus, schowanie się pod większą wiatą na przystanku tramwajowym. Umożliwiłoby to również schowanie się pod dużą wiatą pasażerów kierujących się na Raków. Prędkości pojazdów szynowych są tam minimalne, z racji postoju na przystanku, więc nie ma ryzyka potrącenia/przejechania pieszego przez tramwaj. Zastanawiam się tylko, czemu nie użyto tam prefabrykatów i nie pomyślano o tym rozwiązaniu wcześniej.

Może warto pochylić się nad tym problemem? Jakie jest Wasze zdanie w tym temacie?

[center]Obrazek [/center]
Załączniki
sportowa_1000.JPG
Przystanek

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 11 grudnia 2011, 22:36

W Twoim rozwiązaniu wiata wychodzi poza teren wybrukowany? Jeśli tak, to trzeba mieć zgodę właściciela.

Wiata powinna być 1,5 m od krawędzi peronu (podwójna skrajnia człowieka) a jeśli robimy wyjątki to 1,2 m od osi toru musi być czysto.

Moim zdaniem z taką dużą wiatą to przesada, idź jak możesz i zmierz jak szeroki jest peron to przedyskutujemy bardziej merytorycznie (nie lubię nieścisłości).

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 grudnia 2011, 23:11

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:W Twoim rozwiązaniu wiata wychodzi poza teren wybrukowany? Jeśli tak, to trzeba mieć zgodę właściciela.
Jesteś pewien, że grunt miejski kończy się wraz z peronem? Dalej są jeszcze drzewka, to chyba jest miejski teren.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 12 grudnia 2011, 00:19

Michał Grzegorczyk pisze:
inż. Wiktor Sołtysiak pisze:W Twoim rozwiązaniu wiata wychodzi poza teren wybrukowany? Jeśli tak, to trzeba mieć zgodę właściciela.
Jesteś pewien, że grunt miejski kończy się wraz z peronem? Dalej są jeszcze drzewka, to chyba jest miejski teren.


Może tak być, nie przeczę.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 12 grudnia 2011, 07:21

Panowie, takich wiat nawet nie ma w Częstochowie - jest to zwykły przykład :)

Umówmy się, wiata nie wychodzi poza obszar przystanku.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21180
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 12 grudnia 2011, 15:13

Szymon Kryczka pisze:Panowie, takich wiat nawet nie ma w Częstochowie - jest to zwykły przykład
...ładnie to zrobiłeś ! :)


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości