TWIST - nowy częstochowski tramwaj

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 30 marca 2012, 13:44

TWIST wraca do PESA Bydgoszcz. Będą zamontowane dodatkowe siedzenia oraz usunięte będzie małe uszkodzenie pojazdu podczas testów. Wykorzystany będzie "pusty przelot" lawety, która wraca z Węgier.
P.S. Tramwaj ma już homologację - czyli jest dopuszczony do ruchu !!

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3689
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 30 marca 2012, 13:59

Już ma homologację? Szybko!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 30 marca 2012, 18:02

Kilka fotek z załadunku TWISTA. Powróci do nas po 20 kwietnia 2012 r. W międzyczasie planowane jest podłączenie drugiego toru na wiadukcie w al. Niepodległości (termin wykonania prac 20 - 23 kwietnia 2012 r.)
Nie jest wykluczone, że pod koniec kwietnia TWIST będzie już woził pasażerów.

Zdjęcia wykonane za zgodą PESA Bydgoszcz. - kopiowanie i przetwarzanie zabronione.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 30 marca 2012, 20:04

No to na chwile obecna mamy: Twist - nowy bydgoski tramwaj" ;)

Awatar użytkownika
Tomasz Moszczyński
Posty: 802
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:06
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Tomasz Moszczyński » 30 marca 2012, 20:41

Beniamin Wójcik pisze:No to na chwile obecna mamy: Twist - nowy bydgoski tramwaj" ;)
inaczej byd tego nie ujoł.

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 982
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 30 marca 2012, 23:24

Dzisiaj o 23:16 widziałem jak transport Twista był na trasie DK1 okolice estakady ( kierunek Warszawa ) Niestety nie zdążyłem zrobić zdjęcia z okna.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6608
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 31 marca 2012, 00:03

Krzysztof Basiukiewicz pisze: Niestety nie zdążyłem zrobić zdjęcia z okna.

Mam nadzieje że mu pomachałeś ??
I krzyknołęś wracaj !!
Ja nie mogłem, ale może znowu go przywitam. :P

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3139
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 31 marca 2012, 04:51

Tomasz Rorat pisze:I krzyknołęś wracaj !!

Na pewno wróci za jakiś miesiąc. Dołożą siedzeń i poprawią delikatne obcierki... Pamiętajmy, że Twist w dalszym ciągu należy do PESY. Nasz będzie dopiero, jak przejeździ miesiąc z pasażerami :D Testy (w tym homologacja) przebiegły pomyślnie, więc tramwaj niedługo będzie "nasz". Kolejne Twisty już czekają na dostawę. Drugi jest już prawie gotowy, a i trzeci (podobno) jest w zaawansowanym stopniu produkcji... A, co do naszego pierwszego Twista, to pojechał na pewno do Bydgoszczy. Pisał mi o tym kolega, który MKM-em w ogóle nie jest. Widział, jak Twist na lawecie jechał w kierunku Warszawy.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 31 marca 2012, 08:27

Krzysiek Ociepa pisze: Twista, to pojechał na pewno do Bydgoszczy
...no przecież pisałem, że jedzie do Bydgoszczy ! Na pewno !

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6608
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 31 marca 2012, 12:09

To na poprawę humoru:
Wjazd do miasta Pesa Twist

Awatar użytkownika
Pesa3303
Posty: 43
Rejestracja: 09 marca 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa / Bydgoszcz
Status: Offline

Postautor: Pesa3303 » 31 marca 2012, 12:45

Zdjęcia w obróbce przepraszam ale mam mało czasu. Na pewno wrzucę.

Vin 001- wrócił do fabryki na poprawki otarć i dołożenie siedzeń. 23.04 planowany powrót.
Do tego czasu MPK Częstochowa ma postawiony warunek poprawienia infrastruktury. Gdyż stan przygotowania infrastruktury jest żaden. Tym bardziej że w styczniu Częstochowa robiła pomiary przystanków i mieli je poprawić. Ale no właśnie ale stąd awantura o naprawę otarć ale w końcu Pesa zrobi to za swoje. Resztę odpowiedzi zostawię dla siebie. A i wy odpowiedź znacie. Wagon ma homologację.


Vin 002 - pudła składane planowany transport pierwszy tydzień maja.

Vin 003 - same pudła są gotowe.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3689
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 31 marca 2012, 13:16

Pesa3303 pisze:Tym bardziej że w styczniu Częstochowa robiła pomiary przystanków i mieli je poprawić.

To zdanie mówi wszystko.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 31 marca 2012, 14:04

Pesa3303 pisze:Vin 002 - pudła składane planowany transport pierwszy tydzień maja.
...a w MPK spodziewają się go pod koniec maja ! :D To chyba pójdzie na piechotę (z pielgrzymką). :)

Awatar użytkownika
Pesa3303
Posty: 43
Rejestracja: 09 marca 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa / Bydgoszcz
Status: Offline

Postautor: Pesa3303 » 31 marca 2012, 14:17

Po za tym Częstochowa jest pierwszym miastem które się cieszy z nowoczesnego zakupu tramwajów a z drugiej strony nie robiła jak do tej pory nic by przygotować infrastrukturę (znając wcześniejsze pomiary razem z przedstawicielem z Pesy który notabene pisze do was) :D . A nawet pewien pan z tytułem inż. stwierdził że to Pesa zawiniła gdyż wagon jest za szeroki. Bzdura do kwadratu. A i jeszcze jedno gdyby chcieli i przygotowali przystanki Twist już by jeździł liniowo gdyż pierwszy plan zakładał puszczenie go na linię jakąś tam zgoda UE jest, do czasu przybycia drugiej sztuki która miała dotrzeć szybciej bo w połowie kwietnia służył by mieszkańcom. Po dostawie 002 w połowie kwietnia odstawiono by pierwszy egzemplarz w zajezdni w celu uzupełnienia siedzeń i paru poprawek.
A tak wkurzono producenta. Producent po uzyskaniu homologacji zabrał wagon i odda go w umówionym terminie zawartym w umowie. A tak wagon miał być miesiąc wcześniej puszczony do ruchu bo już przed Wielkanocą.
Dostawy umowne zawarte w umowie:
2x.04 - 001 dopuszczenie początek maja
0x.05 - 002
0x.06 - 003
0x.07 - 004
0x.08 - 005
0x.09 - 006
2x.09 - 007

Po dostarczeniu w marcu zmieniono harmonogram przyspieszono dostawy na prośbę MPK Częstochowa gdyż dostali zgodę na puszczenie go do czasu zakończenia budowy na inną linię podobnie było w Wa-wie z 120N (miało być cacy ale wyszło sami wiecie):
03.12r - 001 dopuszczenie do ruchu początek kwietnia
2x.04.12r - 002
2x.05.12r - 003
0x.06.12r - 004
2x.06.12r - 005
2x.07.12r - 006
2x.08.12r - 007

W obecnej chwili obowiązuje pierwszy harmonogram.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6608
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 31 marca 2012, 14:27

To Ja zapytam, jak wygląda infraktrustura nowej linii ??
Pesa3303 pisze:(znając wcześniejsze pomiary razem z przedstawicielem z Pesy który notabene pisze do was) .

Czy tam teraz był robione pomiary, czy wszystko się zgadza.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 01 kwietnia 2012, 13:03

Obiło mi się o uszy, że może być problem z przystankiem ''Bukowa'' w kierunku centrum, który jest na łuku.
Co do MPK - wygląda to tak, jakby bali się nowości. Może to wina wysokiej średniej wieku w tej firmie (luka pokoleniowa) - ludzie są mniej otwarci na zmiany niż młodsze pokolenie...
I jeszcze jedna rzecz: MPK nie traktuje tramwaju jak Błeszno jak swojej inwestycji. Wiem, że formalnie budowę prowadzi Urząd Miasta, ale to przecież MPK będzie prowadzić eksploatację, wiec powinni być bardziej zaangażowani i pilnować budowy, wyłapując jakieś usterki czy niedociągnięcia. Zwłaszcza, że w Urzędzie Miasta nie ma fachowców w tej branży - tych ma MPK.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 01 kwietnia 2012, 13:25

Zasmuca mnie powyższy post ! :(

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 01 kwietnia 2012, 13:36

Dostałem, nieoficjaną informację, że TWIST zabrany do Bydgoszczy oraz następne sześć będzie jeszcze dodatkowo przyozdobiony elementami w barwie żółtej ! Zobaczymy jak to wyjdzie. Zgodnie z życzeniem MPK.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 01 kwietnia 2012, 15:32

Chodzo o Prima Aprilis czy o obramowania szyb drzwi oraz pierwszej szyby koło kabiny - to co widać w wizualizacji?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 01 kwietnia 2012, 15:59

Tomasz Haładyj pisze:Chodzo o Prima Aprilis czy o obramowania szyb drzwi oraz pierwszej szyby koło kabiny - to co widać w wizualizacji?
...muszę przyznać, że to tylko Prima Aprilis ! :roll:

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Marcin Strzelecki » 01 kwietnia 2012, 17:09

Piotr Radoliński pisze:to tylko Prima Aprilis ! :roll:

Dałem się wrobić :P

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 01 kwietnia 2012, 19:50

Tomku, Piotrze - to o czym piszecie wcale nie jest śmieszne :P Piotrze, Twój żart tym bardziej :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 01 kwietnia 2012, 19:59

Szymon Kryczka pisze:Piotrze - to o czym piszecie wcale nie jest śmieszne Piotrze, Twój żart tym bardziej
No Szymon co Ty ? W Concordii robisz czy w Hadesie ? :P

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 01 kwietnia 2012, 20:06

Pesa3303 pisze:Vin 001- wrócił do fabryki na poprawki otarć i dołożenie siedzeń. 23.04 planowany powrót.
Do tego czasu MPK Częstochowa ma postawiony warunek poprawienia infrastruktury. Gdyż stan przygotowania infrastruktury jest żaden.

Pesa3303 pisze:Po za tym Częstochowa jest pierwszym miastem które się cieszy z nowoczesnego zakupu tramwajów a z drugiej strony nie robiła jak do tej pory nic


Zawsze czytam wszystkie wypowiedzi z ciekawością. Ale te dwie wypowiedzi traktuje szczególnie... Musze przyznać, że czasem jest mi bardzo wstyd, że pochodzę z tego miasta. Częstochowa to miasto, w którym jest wielu ludzi z odpowiednią wiedzą, pomysłami pasją, którzy udzielają się w wielu aspektach zupełnie społecznie, znajdując w tym wszystkim satysfakcję. A jednocześnie przez oficjalnych specjalistów ze szczebli władzy są traktowani jak banda idiotów i popaprańców. To żenujące, mnie osobiście wkur**a.

Tomasz Haładyj pisze:I jeszcze jedna rzecz: MPK nie traktuje tramwaju jak Błeszno jak swojej inwestycji. Wiem, że formalnie budowę prowadzi Urząd Miasta, ale to przecież MPK będzie prowadzić eksploatację, wiec powinni być bardziej zaangażowani i pilnować budowy, wyłapując jakieś usterki czy niedociągnięcia.

"Nie chcem, ale muszem"... Tomasz, masz rację. Konieczna jest zmiana pokoleniowa nie skażonymi umysłami, ale najpierw należy do konieczności samych zmian... dojrzeć.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 01 kwietnia 2012, 20:56

Warto jednakże pamiętać, żeby uogólnieniami typu ''przyswajanie nowości domeną młodych'' nie urazić naprawdę zaangażowanych. W poszczególnych przypadkach betonem może się bowiem okazać nowy pracownik, a otwartym ten z dużym stażem. Faktem jest jednak, iż jednym z problemów w MPK jest luka pokoleniowa (to samo dotyczy kolei).
Co do zbyt biernej postawy MPK w stosunku do budowy tramwaju na Błeszno - stwierdzam fakt. Ale nie wiem, czy wynika on z ''charakteru'' firmy, czy też np. postawy oficjalnego inwestora (UM).

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3765
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 02 kwietnia 2012, 09:17

Tomasz Haładyj pisze:Warto jednakże pamiętać, żeby uogólnieniami typu ''przyswajanie nowości domeną młodych'' nie urazić naprawdę zaangażowanych. W poszczególnych przypadkach betonem może się bowiem okazać nowy pracownik, a otwartym ten z dużym stażem. Faktem jest jednak, iż jednym z problemów w MPK jest luka pokoleniowa (to samo dotyczy kolei).
Co do zbyt biernej postawy MPK w stosunku do budowy tramwaju na Błeszno - stwierdzam fakt. Ale nie wiem, czy wynika on z ''charakteru'' firmy, czy też np. postawy oficjalnego inwestora (UM).


Ja jednego pana z MPK widziałem na budowie wtedy Orkana z 2 panami z UM. A swoją drogą kto zarządza budową z ramienia miasta? Czy to nie słynny pan Kazimierz A. Skoro tak to powinien dopilnować aby wszystko było w porządku... Inwestycja się nie zakończyła z mojej perspektywy firmy Drogbud i Kromiss zakończą inwestycję w należyty sposób.
Co do pana K.A. jeżeli się nie popisze a znajdę buble po oddaniu inwestycji to sam złoże doniesienie do prokuratury o brak nadzoru ze strony miasta!

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 02 kwietnia 2012, 10:29

Wojciech Liberda pisze:Co do pana K.A. jeżeli się nie popisze a znajdę buble po oddaniu inwestycji to sam złoże doniesienie do prokuratury o brak nadzoru ze strony miasta!

I tak będzie, jak dla mnie to ktoś tu ma ciepłą posadkę... były dyrektor wtedy MZD się nie sprawdził na poprzednim stanowisku, dostał kolejne... Na jakiekolwiek zgłoszenia przychodzi odpowiedź, że jest to teren budowy, że za teren odpowiada ekipa budowlana itd...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 02 kwietnia 2012, 12:54

Tomasz Haładyj pisze:by uogólnieniami typu ''przyswajanie nowości domeną młodych'' nie urazić naprawdę zaangażowanych. W poszczególnych przypadkach betonem może się bowiem okazać nowy pracownik, a otwartym ten z dużym stażem.
Tam jest już taki przypadek...
Wojciech Liberda pisze:kto zarządza budową z ramienia miasta? Czy to nie słynny pan Kazimierz A. Skoro tak to powinien dopilnować aby wszystko było w porządku
Rozmawiałem kiedyś z K.Augustynem i ten sprawił wrażenie, jakby się posiłkował raportami z TnB...
Szymon Kryczka pisze:Na jakiekolwiek zgłoszenia przychodzi odpowiedź, że jest to teren budowy, że za teren odpowiada ekipa budowlana itd...
Bo zastrzeżenia trzeba kierować do Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych UM - my odpowiedzi dostajemy i są one pozytywne. Np. niesprawne latarnie.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 02 kwietnia 2012, 17:27

Dominik Wójcik pisze:Szymon Kryczka napisał/a:
Na jakiekolwiek zgłoszenia przychodzi odpowiedź, że jest to teren budowy, że za teren odpowiada ekipa budowlana itd...
Bo zastrzeżenia trzeba kierować do Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych UM - my odpowiedzi dostajemy i są one pozytywne. Np. niesprawne latarnie.

Pani Zaborowska na email nie odpowiedziała wcale, a Pan Augustyn jak pisałem powyżej.

Rafał Lamch pisze:Pamiętasz, co się stało ze Stanisławem Aniołem?

Rafale czekam na przybliżenie historii, niestety nie pamiętam końca serialu. Właśnie, ma ktoś może kopię ? Legalną rzecz jasna ;-)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 02 kwietnia 2012, 18:36

Szymon Kryczka pisze:czekam na przybliżenie historii, niestety nie pamiętam końca serialu. Właśnie, ma ktoś może kopię ? Legalną rzecz jasna ;-)
..wstyd ! Członek CKMKM nie zna kultowych filmów i seriali naszego "wieszcza" i "mentora" - Stanisława Barei !
P.S. Mam kopię..., mam CAŁĄ antologię St. Barei ! :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 02 kwietnia 2012, 19:12

Szymon Kryczka pisze:Pani Zaborowska na email nie odpowiedziała wcale, a Pan Augustyn jak pisałem powyżej.
Bo to na kancelarię trzeba pisać
Szymon Kryczka pisze:Właśnie, ma ktoś może kopię ?
Tak
Szymon Kryczka pisze:Legalną rzecz jasna ;)
A to nie...

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 02 kwietnia 2012, 19:53

Rafał Lamch pisze:Został kierownikiem osiedla.

A to tak :P Ale myślałem, że chodzi o całkowity koniec serialu :) Bo tego nie kojarzę :( Rafale masz racje jeżeli chodzi o odniesienie się do historycznych filmów ;-)

Piotrze, będę Cię męczył niebawem o zapożyczenie :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 02 kwietnia 2012, 19:58

Szymon Kryczka pisze:Ale myślałem, że chodzi o całkowity koniec serialu
...przecież tak zakończył się "CAŁKOWITY" serial ! Późniejsza próba "reanimacji" pn. "Dylematu 5" przeszła bez echa - no cóż brakło St. Barei ! :(

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 02 kwietnia 2012, 20:52

Piotr Radoliński pisze:Późniejsza próba "reanimacji" pn. "Dylematu 5" przeszła bez echa - no cóż brakło St. Barei
Wypadałoby moim zdaniem spalić wszystkie powstałe kopie, bo to kpina z Barei.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 02 kwietnia 2012, 21:20

Dominik Wójcik pisze:Wypadałoby moim zdaniem spalić wszystkie powstałe kopie, bo to kpina z Barei.
...serial umarł po pierwszej emisji - czyli śmierć naturalna ! :) Bareja jest nie do podrobienia !

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 02 kwietnia 2012, 21:30

No dobra :P Cały film był gospodarzem domu :P

Wracając do tematu:
(...)

Cena przewozu jest tajemnicą handlową kontraktu między PESA a specjalistyczną firmą świadczącą usługi bydgoszczanom.

Przyznajemy się dobrowolnie: i my przyłożyliśmy rękę do tego, że twist wraca do Bydgoszczy.

(...)

więcej i źródło: http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... ,id,t.html

To kto płaci za ten transport?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21070
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 02 kwietnia 2012, 21:41

Szymon Kryczka pisze:To kto płaci za ten transport?
PESA. A to nie Częstochowa odesłała TWISTA tylko PESA zabrała TWISTA ! :)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3139
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 02 kwietnia 2012, 23:40

Piotr Radoliński pisze:to nie Częstochowa odesłała TWISTA tylko PESA zabrała TWISTA ! :)

Bo Twist przecież nie jest jeszcze MPK, tylko PESY. Nasz będzie, jak przejeździ bezawaryjnie miesiąc z pasażerami. I choćby przejeździł bezawaryjnie 29 dni i niespodziewanie zdefektował, to od kolejnego dnia okres miesiąca będzie się liczył od nowa.

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 982
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 04 kwietnia 2012, 07:59

Nasz Twist na 32 metry długości , ale przy nowym nabytku MKP Kraków jego wymiary nie są już tak imponujące :) :
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... a-material

Awatar użytkownika
Tomasz Moszczyński
Posty: 802
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:06
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Tomasz Moszczyński » 04 kwietnia 2012, 09:21

Krakowski ma 40m.i jest chyba najdłuższym tramwajem w Polsce

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 770
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Filip Kłyszejko » 04 kwietnia 2012, 11:27

za to nasz Twist jest niskopodłogowy :) i to jest chyba wg. mnie największy jego atut bo ułatwia to wsiadanie osobom starszym oraz niepełnosprawnym

Awatar użytkownika
Tomasz Moszczyński
Posty: 802
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:06
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Tomasz Moszczyński » 04 kwietnia 2012, 11:30

zgadza sie.niska podłoga górą.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3139
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 04 kwietnia 2012, 11:41

To nowe krakowskie monstrum też ma dwie niskopodłogowe wstawki, jednak to trochę mało. U nas chyba lepszym rozwiązaniem byłyby Moderusy Beta

Awatar użytkownika
Tomasz Moszczyński
Posty: 802
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:06
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Tomasz Moszczyński » 04 kwietnia 2012, 11:50

tak ale ten ma zaledwie 25%niskiej podłogi.czy ja wiem?

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 04 kwietnia 2012, 12:28

Nasz twist będzie porównywalny z nowym bombardierem, który lada chwili - w liczbie ok. 25 - pojawi się na krakowskich torach

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 04 kwietnia 2012, 13:21

Otrzymał fabryczne oznaczenie 405 kr, bo jest wykonywany na zamówienie dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Krakowie.


Szkoda, że Twisty nie otrzymały oznaczeń z cz :)

Awatar użytkownika
Tomasz Moszczyński
Posty: 802
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:06
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Tomasz Moszczyński » 04 kwietnia 2012, 18:05

wydaje mi sie ze to nie robi zadnej róznicy.dobrze byłoby zeby takie oznaczenie widniało no ale jak niema to nic nie zrobimy.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3139
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 04 kwietnia 2012, 18:43

Co do oznaczeń, to dziwne, że warszawski Swing ma oznaczenie 120Na, a gdański 120NaG, choć są w identycznej specyfikacji. W takim razie warszawski powinien mieć oznaczenie 120NaW...

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 04 kwietnia 2012, 18:59

Krzysiek Ociepa pisze:warszawski Swing ma oznaczenie 120Na, a gdański 120NaG, choć są w identycznej specyfikacji. W takim razie warszawski powinien mieć oznaczenie 120NaW...


...albo obydwa: 120Na

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 04 kwietnia 2012, 19:30

Tomasz Moszczyński pisze:wydaje mi sie ze to nie robi zadnej róznicy.

Pewnie, że nie robi żadnej różnicy. Częstochowa mogłaby się nazywać Wrocławiem, a i tak miasta by to nie zmieniło :) Poprostu szkoda, że nie ma tego CZęstochowskiego symbolu w oznakowaniu.


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości