TWIST - nowy częstochowski tramwaj

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 06 marca 2012, 16:57

Patryk Hartman, w dzialee historia ;)

Damian Włodarczyk
Posty: 238
Rejestracja: 21 lutego 2008, 22:26
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Damian Włodarczyk » 06 marca 2012, 22:35

Zastanawiam się dlaczego na stronie infotram.pl nie ma żadnej wzmianki o prezentacji Twista...

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 07 marca 2012, 00:08

Patryk Hartman pisze:Częstochowskie tramwaje: od trumny do twista.

Wychwyciłem w tekście Tomasza błąd. W Częstochowie nigdy przecież nie było 102N (tak jest w tekście), czyli "kancioków", tylko 102Na - "parówy". Literka "a" robi w tym przypadku sporą różnicę.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 09 marca 2012, 12:59

Przykłady tabliczek
Załączniki
PESA tabliczka.jpg
fot. Krzysztof Lipnik
PESA tabliczka.jpg (11,9 KiB) Przejrzano 5686 razy
Bombardier tabliczka.JPG
Bombardier tabliczka.JPG (9,77 KiB) Przejrzano 5686 razy

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 09 marca 2012, 15:25

[center]Pierwszy nowy tramwaj TWIST
(chyba ma ozn. 121N) przyjedzie do Częstochowy
ok. godz. 6:00 w dniu 12 marca 2012 r.
Rozładunek pojazdu nastąpi na terenie zajezdni MPK.
[/center]

http://img577.imageshack.us/i/scan0013ah.jpg

http://img688.imageshack.us/i/scan0014h.jpg

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7076
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 09 marca 2012, 15:31

To zbiórka o 5.00 pod zajezdnią, przygotować ręce do machania i pozdrawiania, aparaty załadowć nowe klisze (karty pamięci), itd. :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 09 marca 2012, 15:42

Jeżeli zdążę, to dziś późnym wieczorem a jak nie to jutro rano opublikuję grafik jazd testowych nowego tramwaju TWIST ! :)

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 09 marca 2012, 20:56

Tomasz Rorat pisze:To zbiórka o 5.00 pod zajezdnią, przygotować ręce do machania i pozdrawiania, aparaty załadowć nowe klisze (karty pamięci), itd. :D

Trzeba będzie ognisko rozpalić, bo zimo jest, a co dopiero rano. Albo jakiś termosik :)

A pojęcie marki może da się odszukać w słowniku albo encyklopedii.
A tak naprawdę nie bardzo rozumiem o co tyle hałasu odnośnie marki.
Model: TWIST; Marka (Producent): PESA.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7076
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 09 marca 2012, 21:17

Beniamin Wójcik pisze:Trzeba będzie ognisko rozpalić, bo zimo jest, a co dopiero rano. Albo jakiś termosik

Bez przesady dzisiaj było 0-1 °C

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 09 marca 2012, 23:02

Plan uruchomienia dynamicznego tramwaju TWIST w Częstochowie:

Poniedziałek 12/13 marca 2012 r.
- godz. 12:00 - próba wkolejania tramwaju dźwigiem MPK
- godz. 16:00 - 4:00 - Testowanie hamulca zatrzymującego, trybów hamowania (opóźnień). Optymalizacja (próby do 30 km/h) - pojazd pusty (zajezdnia)

Wtorek 13/14 marca 2012 r.- godz. 18:00 - 5:00 - Testowanie hamulca zatrzymującego, trybów hamowania (opóźnień). Optymalizacja (próby do 30 km/h) - pojazd pusty (zajezdnia i wyjazd na miasto)

Środa 14/15 marca 2012 r.
- godz. 18:00 - 5:00 - Mierzenie dróg hamowania 30/50/70 km/h - pojazd pusty (zajezdnia i wyjazd na miasto)

Czwartek 15/16 marca 2012 r.- godz. 18:00 - 5:00 - Mierzenie dróg hamowania 30/50/70 km/h - pojazd pełny (zajezdnia i wyjazd na miasto)

Piątek 16/17 marca 2012 r.
- godz. 18:00 - 5:00 - Mierzenie dróg hamowania 30/50/70 km/h - pojazd pusty, próby przeciwpoślizgu (zajezdnia i wyjazd na miasto)

Sobota 17/18 marca 2012 r.
- godz. 18:00 - 5:00 - dzień rezerwowy (zajezdnia i wyjazd na miasto)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 10 marca 2012, 03:16

Jedno nie ulega wątpliwości - Twista nie będzie nigdy produkował nikt, poza PESĄ (no chyba, że PESĘ wykupi jakaś inna firma). I w tym przypadku jest inaczej, niż, np. z eNkami, które były klepane przez kilka zakładów. Czasy się zmieniły i każdy robi na swój rachunek (opracowuje projekt, przezbraja maszyny i produkuje). A kiedyś, projekt eNki był po prostu krajowy. Należał do PRL-u i eNkę mógł produkować każdy zakład, który miał takie możliwości. Może trochę to wszystko uprościłem, ale tak to wygląda na obecną chwilę.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 10 marca 2012, 08:33

Może dorzucę Wam taką ciekawostkę - w pozostałych 6 TWIST-ach będzie zwiększona liczba miejsc siedzących. Troszeczkę zmieni się rozkład miejsc siedzących.
I może takie pytanie - jak sądzićie o ile zmieni się liczba miejsc siedzących ?
A - 7
B - 14
C - 25

Zgadujcie ! :)
:P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 marca 2012, 10:41

B - 14

Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Kamil Ociepa » 10 marca 2012, 11:25

A - 7

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 10 marca 2012, 11:37

C - 25

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 10 marca 2012, 11:53

Janusz Karlikowski pisze:C - 25

Nie no, bez jaj. To by już był pojazd turystyczny. Z resztą musieliby wtedy całkowicie zmienić układ siedzeń. Podejrzewam, że przybędzie 7 miejsc. BTW, czy w pierwszym Twiście zostaną później domontowane dodatkowe miejsca siedzące?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 10 marca 2012, 12:01

Pierwszy będzie wg specyfikacji. Natomiast pozostałe będa miały o .... szt. :P miejsc więcej za dodatkową opłatą. Do takiego porozumienia doszedł użytkownik z producentem.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 marca 2012, 12:48

Powiedz chociaż, kiedy podasz wyniki :P

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 10 marca 2012, 13:14

Dobra, ja też celuję w siódemkę. Chociaż 14 wydaje mi się być bardziej prawdopodobna dla równości, ale jedna gdzieś musi być miejsce do stania.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 10 marca 2012, 13:34

Michał Grzegorczyk pisze:Powiedz chociaż, kiedy podasz wyniki
...no cóż, czekałem na więcej odpowiedzi (ale dziś "wolna sobota") ! Prawidłowo wytypował(eś) - Michał ! Odp. B - 14 :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 marca 2012, 13:45

Jednak 14? Oby tylko było, gdzie stać ;)

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Postautor: Bartek Marcinkowski » 10 marca 2012, 13:50

Przecież dodatkowe siedzenia nie zmniejszą by powierzchni dla stojących. Wydaje mi się, że będą umieszczone podwójnie nad wózkami. :-D

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 10 marca 2012, 14:06

Bartek Marcinkowski pisze:Wydaje mi się, że będą umieszczone podwójnie nad wózkami. :-D

Tam, gdzie to możliwe...

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Postautor: Krystian Kukuła » 10 marca 2012, 15:41

Piotr Radoliński pisze:Plan uruchomienia dynamicznego tramwaju TWIST w Częstochowie:

Czwartek 15/16 marca 2012 r.- godz. 18:00 - 5:00 - Mierzenie dróg hamowania 30/50/70 km/h - pojazd pełny (zajezdnia i wyjazd na miasto)


Kto będzie robił za statystów?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 10 marca 2012, 15:48

A mało złomu na zajezdni ?? ;)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7076
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 10 marca 2012, 16:05

Krystian Kukuła pisze:Kto będzie robił za statystów?

Janusz Karlikowski pisze:A mało złomu na zajezdni

Za balast robią:
- worki z piaskiem
- bańki z wodą tak ok.30l jeden
- ew. jakieś odważniki np. ze sztangi

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 10 marca 2012, 16:51

Piotr Radoliński pisze:Czwartek 15/16 marca 2012 r.- godz. 18:00 - 5:00 - Mierzenie dróg hamowania 30/50/70 km/h - pojazd pełny (zajezdnia i wyjazd na miasto)
Krystian Kukuła pisze:Kto będzie robił za statystów?
Tomasz Rorat pisze:Za balast robią:
- worki z piaskiem
...jest dokładnie tak jak pisze Tomek - w zajezdni przygotowywwane są worki z piaskiem (jako obciążenie tramwaju).

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 10 marca 2012, 16:56

Ale tą godz. 18 to sobie fajnie ustalili. Jak się ciemno robi. Chociaż z drugiej strony to logiczne, bo mniej wozów na linii.
Zastanawia mnie tylko jedno: czy Twistem zrobią próbę zjazdu w Jagiellońską. Tego rozjazdu nie sprawdzono w tym kierunku, a przecież już mało brakowało.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 10 marca 2012, 16:57

Piotr Radoliński pisze:Środa 14/15 marca 2012 r.
- godz. 18:00 - 5:00 - Mierzenie dróg hamowania 30/50/70 km/h - pojazd pusty (zajezdnia i wyjazd na miasto)

Czwartek 15/16 marca 2012 r.- godz. 18:00 - 5:00 - Mierzenie dróg hamowania 30/50/70 km/h - pojazd pełny (zajezdnia i wyjazd na miasto)

Piątek 16/17 marca 2012 r.
- godz. 18:00 - 5:00 - Mierzenie dróg hamowania 30/50/70 km/h - pojazd pusty, próby przeciwpoślizgu (zajezdnia i wyjazd na miasto)

Gdyby nie wyremontowali torowiska na al. Niepodległości, to nie byłoby nawet gdzie osiągnąć tych 70 km/h... No chyba, że ewentualnie na odcinku od PCK do Worcella.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 10 marca 2012, 17:17

Zawsze można na Kościuszki i przy okazji wypróbować to hamowanie tuż przed wyjeżdżającym z bramy samochodem. No ewentualnie odporność na bliższy kontakt z takowym :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 10 marca 2012, 17:21

Janusz Karlikowski pisze:Ale tą godz. 18 to sobie fajnie ustalili
Krzysiek Ociepa pisze:Gdyby nie wyremontowali torowiska na al. Niepodległości, to nie byłoby nawet gdzie osiągnąć tych 70 km/h..
...po pierwsze część prób i jazd odbywa się na terenie zajezdni, po drugie wyjazdy na linię będa po godz. 22:00. Wyjazy poza zajeznie będą się ograniczały do odcinka o którym wspomniał Krzysiek O. - (zajezdnia - ul. Bór). Tramwaje będa jeżdziły: przód - tył (nie pojada dalej w kierunku centrum). Jednak będzie jeden wyjątek - w pierwszą noc tramwaj TWIST będzie miał przejazd techniczny na pętle Fieldorfa celem sprawdzenia trasy i peronów. Przejazd będzie jednorazowy.
Janusz Karlikowski pisze:Zastanawia mnie tylko jedno: czy Twistem zrobią próbę zjazdu w Jagiellońską. Tego rozjazdu nie sprawdzono w tym kierunku, a przecież już mało brakowało.
Na tą chwilę nie przewiduje się jeszcze takich prób.

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 10 marca 2012, 17:38

Coś czuje, że znajdą się amatorzy , którzy będą śledzić wagon metr po metrze podczas jego pierwszego przejazdu ;)
Mnie zastanawia pewien fakt, czy odgłosy wydawane przez wagon będą "kosmiczne", takie jak wagony Acatus Pesy... Fajna sprawa.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 10 marca 2012, 17:41

Beniamin Wójcik pisze:Coś czuje, że znajdą się amatorzy , którzy będą śledzić wagon metr po metrze podczas jego pierwszego przejazdu
...zastanawiam się jak zareaguja mieszkańcy bloków przy al. Niepodległości 15, 17, 19, 21, 23 na "nocne ekscesy - PESY" !! :D

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 10 marca 2012, 17:47

Piotr Radoliński pisze:...zastanawiam się jak zareaguja mieszkańcy bloków przy al. Niepodległości 15, 17, 19, 21, 23 na "nocne ekscesy - PESY" !! :D

Zadzwonią na Policję, mówiąc że gówniarze pod blokiem tramwajami się bawią... ;)
Ciekawe ilu ludzi będzie chciało wsiadać, mając jednocześnie pretensje, że nie zatrzymuje się na przystankach... :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 10 marca 2012, 17:49

Beniamin Wójcik pisze:Ciekawe ilu ludzi będzie chciało wsiadać, mając jednocześnie pretensje, że nie zatrzymuje się na przystankach...
Tym bardziej, że nocny tramwaj ma nie jeździć !

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 marca 2012, 22:21

Beniamin Wójcik pisze:Ciekawe ilu ludzi będzie chciało wsiadać, mając jednocześnie pretensje, że nie zatrzymuje się na przystankach...
Wystarczy na tablicy dać "PRZEJAZD TECHNICZNY", jak ktoś będzie mieć pretensje, to będzie jego wina.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 11 marca 2012, 02:58

Piotr Radoliński pisze:w pierwsza noc tramwaj TWIST będzie miał przejazd techniczny na pętle Fieldorfa celem sprawdzenia trasy i peronów. Przejazd będzie jednorazowy.

I tu pytanie, która to będzie noc? Z poniedziałku na wtorek? A co do peronów, to czy MPK zamierza w tym roku przebudować wszystkie perony pod Twisty? Podobno tak miało być, a póki co, to poza odcinkiem TnB, takich peronów jest (o ile się nie mylę) 8...

Janusz Karlikowski pisze:Zastanawia mnie tylko jedno: czy Twistem zrobią próbę zjazdu w Jagiellońską. Tego rozjazdu nie sprawdzono w tym kierunku, a przecież już mało brakowało.

Tego, to póki co raczej nie mogą spróbować, bo torowisko na Jagiellońskiej nie jest jeszcze podbite, a wjeżdżając na sam odcinek w płytach, zablokowaliby skrzyżowanie na kilka ładnych minut.

Beniamin Wójcik pisze:Coś czuje, że znajdą się amatorzy , którzy będą śledzić wagon metr po metrze podczas jego pierwszego przejazdu ;)

No i tak ma być. W końcu to pierwszy nowy tramwaj w Częstochowie od 22 lat.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 marca 2012, 09:37

Krzysiek Ociepa pisze:a wjeżdżając na sam odcinek w płytach, zablokowaliby skrzyżowanie na kilka ładnych minut.
O 3 w nocy za wielkiego ruchu nie ma... jeśli w ogóle ktoś się trafi.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 11 marca 2012, 09:40

Piotr Radoliński pisze: Jednak będzie jeden wyjątek - w pierwszą noc tramwaj TWIST będzie miał przejazd techniczny na pętle Fieldorfa celem sprawdzenia trasy i peronów. Przejazd będzie jednorazowy.
Krzysiek Ociepa pisze: tu pytanie, która to będzie noc? Z poniedziałku na wtorek? A co do peronów, to czy MPK zamierza w tym roku przebudować wszystkie perony pod Twisty? Podobno tak miało być, a póki co, to poza odcinkiem TnB, takich peronów jest (o ile się nie mylę) 8...
...pierwsza tzn. z 12/13 marca 2012 r.

Tak przy okazji, nieoficjalny termin dostawy drugiego tramwaju TWIST to max. 31 maja 2012 r.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 11 marca 2012, 10:37

Padło tu, że "tramwaje nocne nie będą kursować w te noce". Ale jakoś nie ma tej informacji na stronach MPK, a chyba dzień PRZED to wszelka kultura nakazuje. Przecież informatyk MPK ma na 200% dostęp do strony z własnego domu - nie musi jechać do MPK by to wklepać.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 marca 2012, 10:44

Janusz Karlikowski pisze:a chyba dzień PRZED to wszelka kultura nakazuje
Teoretycznie to dopiero w środę wieczorem wyjazd na miasto, chociaż nie rozumiem w czym nocnym te testy przeszkadzają. Poszła plotka od kogoś kto robi problemy, potem trafiła tu i teraz się denerwujemy. Jeśli rzeczywiście nie wyjądą nocne, to można żądąć wyjaśnień, dlaczego bez uprzedzenia.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 11 marca 2012, 10:52

Piotr Radoliński pisze:Jednak będzie jeden wyjątek - w pierwszą noc tramwaj TWIST będzie miał przejazd techniczny na pętle Fieldorfa celem sprawdzenia trasy i peronów. Przejazd będzie jednorazowy.
Piotr Radoliński pisze:...pierwsza tzn. z 12/13 marca 2012 r.

No to się kłóci z tym co napisałeś:
Michał Grzegorczyk pisze:Teoretycznie to dopiero w środę wieczorem wyjazd na miasto

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 11 marca 2012, 11:53

Janusz Karlikowski pisze:No to się kłóci z tym co napisałeś:
Co niby sie kłóci ? ...to jest przejazd NIEOFICJALNY, nie ujęty w grafiku - MPK go robi, żeby "przetestować trasę i infrastrukturę" !!

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 11 marca 2012, 13:27

Ale moim zdaniem ryzykowne. Niech by Twist się wykoleił albo zahaczył o jakiś peron, to zajdzie potrzeba cofania. Uważam, że manewry powinny być przy zamkniętej linii jeśli są JAKIEKOLWIEK obawy. Wystarczyło na cały tydzień zrobić N0 jako autobus i z głowy, a tak mogą wyjść jaja. I nawet baaaardzo chcę by wyszły :P

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 11 marca 2012, 13:52

Janusz Karlikowski pisze:I nawet baaaardzo chcę by wyszły :P

Nie rozumiem po co...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 11 marca 2012, 14:01

Dlatego, że w naszej firmie komunikacyjnej wiele rzeczy jest niedopracowanych, nieprzemyślanych i czasem na odwal się. Ot dlatego !!
Fajnie, że jesteś optymistą, że ten przejazd między Nocnikami pójdzie jak z płatka. Ja jestem realistą !!

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 11 marca 2012, 15:03

No, wiadomo że jakieś kwiatki wyjdą, ale mam nadzieję, że będzie ich niewiele i nie będą dotyczyły bezpośrednio wagonu.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 11 marca 2012, 16:40

Transport z PESY Bydgoszcz wyjeżdża dziś o 22:00, prowadzi kierowca ten sam co wiózł SWINGA do Szegedu (ten co stał 27 lutego 2012 r. pod Castoramą). Transport powinien dotrzeć do Częstochowy ok. godz. 5:00 - 6:00.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 11 marca 2012, 16:46

Rozumiem, że piszesz to z trasy do Bydgoszczy lub tuż przed wyjazdem ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 11 marca 2012, 16:52

Janusz Karlikowski pisze:Rozumiem, że piszesz to z trasy do Bydgoszczy lub tuż przed wyjazdem
...niestety ! Informacje dostaje telefonicznie. Liczyłem, ze uda mi się "konwojować" transport, ale PESA jest bardzo niedostępna na kontakty z zewnątrz i ja i tak mam jutrzejszy poranek mocno zajęty. A potwierdzenie o transporcie dostałem po południu w piątek i nie mogłem zrobić żadnych ruchów w swoim grafiku ! :(


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość