TWIST - nowy częstochowski tramwaj

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 13 marca 2012, 18:28

No to będzie ciekawie ! :P

Awatar użytkownika
Pesa3303
Posty: 43
Rejestracja: 09 marca 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa / Bydgoszcz
Status: Offline

Postautor: Pesa3303 » 13 marca 2012, 18:37

I zauważcie że jest ze skosami na dole identycznie jak miało być dla TW Warszawa. A na stronie Newagu oraz przedstawiciele tej spółki zaprzeczają jako by mieli tramwaj podobny do Twista.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Marcin Strzelecki » 13 marca 2012, 18:38

Trochę się jednak różni.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 13 marca 2012, 18:45

Ciekawe, nowe barwy - trochę ponure ! Ciekawe dla jakiego miasta ? :P

Awatar użytkownika
Tomasz Moszczyński
Posty: 802
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:06
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Tomasz Moszczyński » 13 marca 2012, 18:45

rzyczywiscie jest róznica.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Postautor: Piotr Radoliński » 13 marca 2012, 19:01


Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Jakub Szymanowski » 13 marca 2012, 19:10

Fajnie wygląda, chociaż ja akurat głosowałem na to malowanie z przewagą białego, ale przedni wyświetlacz jest dość mały.

Awatar użytkownika
Tomasz Moszczyński
Posty: 802
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:06
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Tomasz Moszczyński » 13 marca 2012, 19:20

własnie jest mały czemu to tak?

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 13 marca 2012, 19:27

Pesa3303 pisze:Będzie wojna z Newagiem gdyż tam pracuje były kierownik działu konstruktorskiego o którym już pisałem wczoraj z Pesy i zobaczcie co zbudowali:

http://www.phototrans.eu/14,541359,18.html

Oj będzie się działo.

Twist z projektu dla Warszawy z roku 2009 i Pesa ma na to dokumenty. Tylko że nie zgłosili tego projektu do IPS i mogą tylko pluć sobie w brodę.

Wojna pomiędzy PESĄ, a NEWAGIEM zapewne będzie, bo wierząc podanym w/w informacją sami do tego doprowadzicie. Jednak będzie WAm trudno udowodnić, że to wasz były warszawski projekt, a zaś były wasz kierownik będzie małym czynnikiem w przyszłym procesie - o ile takowy będzie.
Nie wiem jak z waszymi patentami itp., ale będzie ciężko i Wam i Im. Zależy też z jakiego art. będziecie się wojować ;)

Piotrze: Ponoć dla Olsztyna. Ale kto tam wie.

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 13 marca 2012, 19:46

Pesa3303 pisze:Będzie wojna z Newagiem gdyż tam pracuje były kierownik działu konstruktorskiego o którym już pisałem wczoraj z Pesy i zobaczcie co zbudowali:
http://www.phototrans.eu/14,541359,18.html
Pesa3303 pisze:I zauważcie że jest ze skosami na dole identycznie jak miało być dla TW Warszawa. A na stronie Newagu oraz przedstawiciele tej spółki zaprzeczają jako by mieli tramwaj podobny do Twista.
Marcin Strzelecki pisze:Trochę się jednak różni.

Oooo...! Rozumiem... Faktycznie bardzo zbliżone do siebie wagony. Po dzisiejszej prezentacji mam możliwość odniesienia się.
Zrozumcie jednak, że nie jest istotny fakt, iż oba wagony (Newag i PESA) nie są identyczne, ale o fakt konstrukcji. wagon niskopodłogowy, trzy członowy ze skrętnymi wózkami jest pierwszym tego rodzaju wagonem w Polsce. Jest to autorska koncepcja zakładów PESA. I nie patrzcie na wygląd ścian czołowych, bop gdyby były identyczne, wówczas byłby to nie tylko plagiat, kopia, ale przede wszystkim kpina.
W moim przekonaniu te wagony są IDENTYCZNE... Będzie "się działo"...


W późniejszym czasie podam na forum link do mojego albumu z fotografiami. Chętni obejrzą fotografie. Fotografii nie są uporządkowane.

Jasiek Mucha
Posty: 456
Rejestracja: 20 stycznia 2009, 19:13
Status: Offline

Postautor: Jasiek Mucha » 13 marca 2012, 20:25

http://www.youtube.com/watch?v=GRZkL-PQU2g - przejazd transportu z Twistem aleją WP. Niestety kręcone komórką, może widać niewiele (choć są gorsze filmiki), ale pewna dokumentacja jest. Jak Wojtek upora się z plikami ze swojej kamery, to może uda się coś lepszego zmontować.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 13 marca 2012, 20:32

Rafał Lamch pisze:stosowna uchwała taryfowa Rady Miasta tego nie przewiduje.
Ale tradycja - w 1959r też jeździły za darmo. I tu przyznam się, miałem zamiar zgłosić taki wniosek.

Ja jeszcze nie zmontowałem filmu. Musiałem odespać nocną zmianę. Film pojawi się jutro. Już mamy zamówienia na teksty!

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7065
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 13 marca 2012, 20:43

A tak wyglądał zajezdnia po przyjeździe Twista

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 13 marca 2012, 21:36

Tomasz Rorat pisze:A tak wyglądał zajezdnia po przyjeździe Twista

A czasami tam z lewej strony to nie nasz Senior ? :)
P.S - Mogę się mylić.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7065
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 13 marca 2012, 21:43

Patryk Hartman pisze:A czasami tam z lewej strony to nie nasz Senior ?
P.S - Mogę się mylić.

Ja wiem że ty Agent widzisz wszędzie innych Agentów, ale to nie On.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7065
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 13 marca 2012, 22:05


Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 13 marca 2012, 22:07

Kto się dziś wybiera na 23:30 pod zajezdnię na przejazd* ? :)

*Rzecz jasna samochodem obok tramwaju :P

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7065
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 13 marca 2012, 22:10

Może będę.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 13 marca 2012, 22:18

Tomek, nakręć jakiś film - proszę :D Ja padam i idę spać :D

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 marca 2012, 22:25

Cytat z GW:
Przewiduje się, że będzie to koniec kwietnia. Jako, że nowa linia nr 3 Północ - Centrum - Estakada - Wrzosowiak - Stadion Rakowa, dla której kupiono twisty, zostanie uruchomiona 1 września, do tego czasu nowe tramwaje kursować mają z Północy do pętli w al. Pokoju przy dworcu Raków.

Więcej... http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... z1p2C82qkb

Czy istnieją rozkłady "czysto" linii 2 w stronę Rakowa, bo mam pewne obawy, że nie. Zresztą w szczytach linii 2 de facto nie ma przecież. To coś tu nie gra.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 13 marca 2012, 22:26

Janusz Karlikowski pisze:Czy istnieją rozkłady "czysto" linii 2 w stronę Rakowa, bo mam pewne obawy, że nie. Zresztą w szczytach linii 2 de facto nie ma przecież. To coś tu nie gra.

Może zmienią rozkłady...

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7065
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 13 marca 2012, 22:27

Szymon Kryczka pisze:Tomek, nakręć jakiś film - proszę Ja padam i idę spać

Mam filmiki, tylko troch czasu potrzeba.
Ja dzisiaj tylko 2 godzinki spałem.
Myślałem że jak się pytasz to będziesz ??

Maciej Urbaniak
Posty: 328
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Maciej Urbaniak » 13 marca 2012, 22:56

Wie ktoś może około której Twist się może pojawić na Fieldorfa? Może uda mi się wybrać na spacer z aparatem :)

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Marcin Strzelecki » 14 marca 2012, 00:10

Godzina 0.10 a tramwaj jeździ po zajezdni :/

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 14 marca 2012, 00:22

Istnieją rozkłady dla linii 2, czytajcie je uważnie, a nie wypisujcie takich głupot...

A 129N ma czas na jazdę od 23:30 do 4:30, więc spokojnie :)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 14 marca 2012, 02:04

Dominik Wójcik pisze:A 129N ma czas na jazdę od 23:30 do 4:30, więc spokojnie :)

I tu pytanie Szefie, czy jest sens używać takowe oznaczenie (tu na forum)? To jest oznaczenie oficjalne, nadane przez IPS. Tramwaj ma firmową nazwę "Twist" i moim zdaniem, taką nazwą powinniśmy tu operować. Przecież każdy wie, co to jest Twist, a nie uwierzę, że np. w Warszawie mówią o ich najnowszych tramwajach 120Na, a nie Swing... Oznaczenie naszych wagonów zostało ustalone, więc, moim zdaniem, możemy operować nazwą handlową, czyli Twist. No, bo chyba w końcu jest ta nazwa po to, żeby jej używać... Nie utrudniamy sobie życia :)
BTW, to Twist wyjechał tej nocy? Po 23:30 dotarłem na Dworzec PKS, później poszedłem w kierunku zajezdni i miałem nadzieję, że natknę się na Twista, no ale oczywiście nici. Stwierdziłem później, że widocznie nie było problemów, więc Twist pojechał w kierunku FIELDORFA. Posiedziałem więc przy dworcu PKS, ale Twista niestety nie zobaczyłem...

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7065
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 14 marca 2012, 02:09

Dla tych co nie śpią
Z ostatniej chwili:
1.19 Twist zaczyna zbliżać się do bramy wyjazdowej.
1.24 zaczyna pokonywać bramę ale po 0,5m okazuje się ze słupek od bramy jest za blisko trzeba będzie wyciąć.
1.36 Twist wraca na zajeździe z której nie wyjechał.
Próby odbędą się chyba następnej nocy, ponieważ trzeba wyciąć słupek od bramy, usunąć krawężniki z peronów przy biurowcu MPK.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Krzysiek Ociepa » 14 marca 2012, 02:12

Tomasz Rorat pisze:Próby odbędą się chyba następnej nocy, ponieważ trzeba wyciąć słupek od bramy, usunąć krawężniki z peronów przy biurowcu MPK.

No to się najeździł...

Jan Komecki
Posty: 70
Rejestracja: 19 grudnia 2009, 23:04
Status: Offline

Postautor: Jan Komecki » 14 marca 2012, 03:23

Filmik od kolegi który był na miejscu:

Nieudana próba wyjazdu tramwaju Twist na trasę
http://www.youtube.com/watch?v=PPn3H9uJkPk

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Wojciech Liberda » 14 marca 2012, 07:14

Tomasz Rorat pisze:Dla tych co nie śpią
Z ostatniej chwili:
1.19 Twist zaczyna zbliżać się do bramy wyjazdowej.
1.24 zaczyna pokonywać bramę ale po 0,5m okazuje się ze słupek od bramy jest za blisko trzeba będzie wyciąć.
1.36 Twist wraca na zajeździe z której nie wyjechał.
Próby odbędą się chyba następnej nocy, ponieważ trzeba wyciąć słupek od bramy, usunąć krawężniki z peronów przy biurowcu MPK.


Takich trudnych spraw będzie zapewne sporo, więc po to są te techniczne przejazdy aby później nikt nie zrobił rybki. O ile na 1 się to uda to na 2 mogą być cyrki, a chodzi o drzwi które są odskokowe i jeżeli ktoś źle zrobił przystanek to mogą się porysować. Lecz nowe torowisko można maszyną jeszcze przed otwarciem odsunąć Plasserem (oczywiście parę centymetrów)
Ja się zastanawiam kto wygra przetarg na tramwaj w Katowicach???
Przypomnę, że ogłaszają przetarg na zakup 30 niskopodłogowych tramwajów niskopodłogowych. Ponieważ Twist dobrze komponuje się na krzywych torowiskach więc Twist i jak już teraz Newag mają ogromne szanse na wygranie.
Co do Swingów ze sztywnymi wózkami... można powiedzieć ze problem ma Szczecin ponieważ sztywne wózki wykolejają się na nie wyremontowanym torowisku.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 14 marca 2012, 07:37

Krzysiek Ociepa pisze:I tu pytanie Szefie, czy jest sens używać takowe oznaczenie (tu na forum)? To jest oznaczenie oficjalne, nadane przez IPS. Tramwaj ma firmową nazwę "Twist" i moim zdaniem, taką nazwą powinniśmy tu operować
Jako domorośli fachowcy, powinniśmy używać nazwy IPS-owskiej. Po numerze wiemy, o czym mówimy: 105Na, 102Na, 129Nb... Rozumiemy :)

Przemysław Mulczyk
Posty: 40
Rejestracja: 17 listopada 2010, 17:58
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Przemysław Mulczyk » 14 marca 2012, 08:40

Próby odbędą się chyba następnej nocy, ponieważ trzeba wyciąć słupek od bramy, usunąć krawężniki z peronów przy biurowcu MPK.


Az mi taka mysl przez glowe przebiegla "I tak bedzie na kazdym przystanku, bo 'fachowcy' cos zle zmierzyli" ;)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 14 marca 2012, 09:05

Dominik Wójcik pisze:Istnieją rozkłady dla linii 2, czytajcie je uważnie, a nie wypisujcie takich głupot...
Jesteś tego pewien, że istnieją brygady, które tylko i wyłącznie z Fieldorfa docierają do PKP Raków ?? Jeśli tak jest, to i tak oznacza, że Twist wyjedzie tylko w godzinach 9-13 i 16-20

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 14 marca 2012, 09:30

Dominik Wójcik pisze:Krzysiek Ociepa napisał/a:
I tu pytanie Szefie, czy jest sens używać takowe oznaczenie (tu na forum)? To jest oznaczenie oficjalne, nadane przez IPS. Tramwaj ma firmową nazwę "Twist" i moim zdaniem, taką nazwą powinniśmy tu operować
Jako domorośli fachowcy, powinniśmy używać nazwy IPS-owskiej. Po numerze wiemy, o czym mówimy: 105Na, 102Na, 129Nb... Rozumiemy

Dominiku nie bądźmy bardziej papiescy od papieża. Pamiętaj nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu. Owszem w przypadku korespondencji z MPK czy MZDiT czy innymi instytucjami powinno się używać nazwy IPS-owskiej ale tutaj w pisaniu na forum czy nawet w artykule w GW wystarczy nazwa Twist. Tak samo jak dla większości osób Swing to Swing i tyle bo zwykły szary pasażer nie musi znać nazw IPS-owskich. Nie wymagajmy od wszystkich znajomości tego. To tak jak byś od zwykłego pasażera oczekiwał że zamiast Autosan Tramp ma mówić A0909L.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 14 marca 2012, 10:34

Bartosz Kowalski pisze:Owszem w przypadku korespondencji z MPK czy MZDiT czy innymi instytucjami powinno się używać nazwy IPS-owskiej

Ale i tu używał bym symbolu IPS i nazwy powszechnie używanej. Mnie nie zmusicie do używania IPSów :P

Tomku, chciałem, ale nie zmusiłem się :( Na szczęście nie żałuję tego :) choć chciałbym już ujrzeć naszego Twista z bliska!

Dziś podejście nr. 2 ? Ktoś widział kujących perony ? :D

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 746
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Rafal Kosakowski » 14 marca 2012, 12:57

Ja lubię nowy tramwaj. Fajny ma dzwonek, bardzo donośle brzmi.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 14 marca 2012, 13:01

Rafał Kosakowski pisze:Fajny ma dzwonek, bardzo donośle brzmi
Wiesz co, jak dla mnie zabrzmiało to mniej więcej tak: "to jest super dziewczyna, nosi takie fajne stringi..."

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 14 marca 2012, 13:03

Dźwięk dzwonka twista, transport nocny przez ulice Częstochowy i rozładunek w zajezdni na filmie mojego autorstwa:
http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... chowy.html

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 14 marca 2012, 13:32

Tomku film widziałem wczoraj i mi się bardzo podoba!

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Postautor: Andrzej Sowa » 14 marca 2012, 14:11

Czy nie wydaje się Wam ,że skoro nawet Twist przejeździ całą trasę, na której pousuwane zostaną zawadzające elementy to może się okazać któregoś pięknego dnia ,że dwa mijające się Twisty w którymś miejscu trasy będą się ocierać pudłami? No takie mam obawy.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 14 marca 2012, 14:32

Na odcinkach prostych nie ma takiego niebezpieczeństwa - szerokość 105Na jak i twista jest taka sama i wynosi 2,4 m. Na zakrętach tory są zawsze rozsunięte, ale z uwagi na inny sposób wchodzenia w zakręt pewności nie ma czy owo rozsunięcie jest wszędzie takie jak trzeba. Zresztą i przy stopiątkach mieliśmy (do ostatniego remontu) taki casus, że miały zakaz mijania się na skrzyżowaniu z ul. Bór.
To nie jest problem częstochowski - na wielu sieciach był / jest zakaz mijania się w okreslonych miejscach na ogół na torowiskach nieremontowanych.
Pamiętajmy, że sieci tramwajowe były projektowane na wagony klasy 4N, a więc stosunkowo krótkie.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7065
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 14 marca 2012, 14:34

to może się okazać któregoś pięknego dnia ,że dwa mijające się Twisty w którymś miejscu trasy będą się ocierać pudłami? No takie mam obawy.

Tylko chyba na 1000leciu obok przystanków PCK jest obawa, bo na Bór już je rosuneli.
A perony przy biurowcu są rozkopane i stawiane od nowa, tzn. przesunęli krawężniki o szerokość nich.
A i słupek od bramy usunięty, a bram rozkręcana i chyba będzie przerabiana.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 14 marca 2012, 14:53

Nie jest wykluczone, że nasze przystanki nie trzymały skrajni - przy stopiątkach nie było to problemem, ponieważ one u dołu mają podcięcie. Twisty mają ściany proste

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Mateusz Stacherczak » 14 marca 2012, 15:21

A ja mam pytanko z innej beczki. Czy po dostawie już TWISTów do Częstochowy, będziem się żegnać z jakimiś "stopiątkami"? Czy jest to na razie w sferze przemyśleń, że "jeszcze nie teraz"?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 14 marca 2012, 15:29

Januszu:
a - linia nr 2 (kurs tylko do przystanku: RAKÓW- DWORZEC PKP)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Janusz Karlikowski » 14 marca 2012, 15:30

Tomasz Haładyj pisze:szerokość 105Na jak i twista jest taka sama
To może na nocną wycieczkę dla pewności wypuścić także 105Na solo by się upewnić na łukach

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 14 marca 2012, 16:38

Zwiastun filmu
http://www.youtube.com/watch?v=WH57nd2iHdY

Produkcja trochę sie przeciąga. Popularna aplikacja do edycji wideo sprawia problemy, szczególnie przy nakładaniu na siebie ścieżek dźwiękowych

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7065
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Tomasz Rorat » 14 marca 2012, 17:12

Żeby wyjechał Twist trzeba przesunąć krawężniki:
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
i
Twist na torze nr.6

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Szymon Kryczka » 14 marca 2012, 17:31

Dominik Wójcik pisze:Zwiastun filmu
http://www.youtube.com/watch?v=WH57nd2iHdY

Produkcja trochę sie przeciąga. Popularna aplikacja do edycji wideo sprawia problemy, szczególnie przy nakładaniu na siebie ścieżek dźwiękowych

Dominiku, to nie lekka przesada ? :)

A jaj już chcesz to zrobić bardziej PRO - wycisz dźwięk oryginalny, ścisz muzykę, przygotuj teksty odczytaj je żwawo bez tego intrygującego akcentu :)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Patryk Hartman » 14 marca 2012, 17:36

Dominik Wójcik napisał/a:
Zwiastun filmu
http://www.youtube.com/watch?v=WH57nd2iHdY

Produkcja trochę sie przeciąga. Popularna aplikacja do edycji wideo sprawia problemy, szczególnie przy nakładaniu na siebie ścieżek dźwiękowych

Dominiku, to nie lekka przesada ? :)

A jaj już chcesz to zrobić bardziej PRO - wycisz dźwięk oryginalny, ścisz muzykę, przygotuj teksty odczytaj je żwawo bez tego intrygującego akcentu :)

Dominiku, jest jeden mały błąd na początku filmiku.


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość